W 2013 roku Mercedes-Benz zaprezentował mocno odświeżoną wersję swojego znanego modelu E-Class, a obok sedanów i wersji coupe, zaktualizowano również wersję kombi.
Kiedy w 2009 roku zadebiutowała czwarta generacja E-Class, fani marki byli oburzeni. Po dwóch generacjach z okrągłymi reflektorami (W210 i W211), model W212 otrzymał prostokątne światła, co nie przypadło do gustu wielu osobom. W związku z tym zespół projektowy Mercedes-Benz musiał wrócić do pracy. Niemniej jednak producent samochodów nie spieszył się i zaprezentował ulepszoną wersję zgodnie z planem pod koniec 2012 roku.
Tym razem zespół dobrze przygotował się do zadania i stworzył odpowiednio wyglądającego Mercedes-Benz. Odświeżona wersja zyskała nowy przód z dwoma opadającymi reflektorami. Dodatkowo, zmieniono maskę oraz przedni zderzak. Ten ostatni był również dostępny z pakietem AMG dla tych, którzy szukali bardziej agresywnie wyglądającego pojazdu. Z boku nowe błotniki i boczne panele straciły powiększone obszary, co z kolei wzbudziło kontrowersje wśród fanów marki. W wersji kombi ciemniejsze słupki B i C nadawały wrażenie shooting brake. Na koniec, z tyłu większość wersji była wyposażona w dwa boczne wydechy, co dodatkowo podkreślało sportowy i elegancki charakter tego modelu kombi.
Wewnątrz, całkowicie przeprojektowana deska rozdzielcza zawierała zintegrowany system multimedialny umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Niestety, nie był on dostępny z funkcją dotykową i można go było obsługiwać poprzez kontroler umieszczony na konsoli środkowej. Samochody wyposażone w automatyczne skrzynie biegów miały wybierak biegów umieszczony za kierownicą w formie dźwigni, zamiast standardowego lewarka pomiędzy przednimi siedzeniami. Z tyłu, dzielona kanapa zwiększała przestrzeń bagażową, podczas gdy wydłużony dach oferował więcej miejsca na głowę.
Kolejną istotną modernizacją były skrzynie biegów, które mogły być sześciobiegowe manualne lub siedmiobiegowe automatyczne.
Mercedes-Benz wprowadził całkowicie zaktualizowane modele E-Klasy w wersjach Sedan i Kombi. Nowa E-Klasa poczyniła znaczący krok naprzód pod względem efektywności i ekologii. To zasługa nowych, mocnych silników benzynowych BlueDIRECT z czterema cylindrami, które wykorzystują zaawansowaną technologię wtrysku bezpośredniego, nowego, efektywnego silnika sześciocylindrowego oraz jeszcze bardziej oszczędnych silników diesla. W obu wersjach – Sedanie i Kombi – zadebiutowały nowe lub zoptymalizowane systemy wsparcia, które pochodzą z przyszłej S-Klasy. Taki dynamiczny rozwój został z pasją odzwierciedlony w designie Mercedes-Benz E-Klasy. Z nowym przodem, nowymi zderzakami i zmienioną sylwetką, model ten ukazuje efektywność, inteligencję oraz emocjonalny urok w wizualnie doskonały sposób. W ten sposób E-Klasa zabezpiecza swoją wiodącą pozycję w segmencie samochodów luksusowych na najwyższym poziomie: dynamicznie elegancka, łączy inteligentną technologię z wyrafinowanym stylem.
Sedan i Kombi kontynuują historię sukcesu Mercedes-Benz E-Klasy. Na całym świecie sprzedano już ponad 600 000 egzemplarzy obecnej serii modelu E-Klasy Sedan, a co najmniej 100 000 klientów wybrało najnowszą wersję Kombi. Modele E-Klasy mają zatem znaczny wkład w rozwój marki Mercedes-Benz i wyznaczają jasno określone standardy w obszarach bezpieczeństwa, designu, jakości i efektywności.
Warianty grilli – klasyczne lub sportowe
Po raz pierwszy Mercedes-Benz E-Klasa oferuje dwa różne style przodu: podstawowa wersja i linia wyposażeniowa ELEGANCE mają klasyczny, trójwymiarowy grill Sedana z wyglądem 3-lamelowym i gwiazdą Mercedes-Benz na masce. Z kolei linia wyposażeniowa AVANTGARDE zawiera sportowy przód z centralnie umieszczoną gwiazdą, co nadaje mu niezależny, sportowy charakter.
Reflektory zostały przeprojektowane i obejmują wszystkie funkcjonalne elementy z pojedynczą soczewką reflektora. Reflektory mijania i światła do jazdy dziennej standardowo korzystają z technologii LED. W tej klasie po raz pierwszy dostępne są również pełne reflektory LED jako opcja.
Zmodyfikowana sylwetka boczna z nową linią akcentującą i przestawioną listwą ozdobną sprawia, że zarówno Sedan, jak i Kombi wydają się dłuższe. E-Klasa nie tylko wygląda na bardziej wydłużoną, ale także bardziej elegancką i jednocześnie dynamiczną.
Silniki wysokotecnologiczne: efektywność spotyka wydajność
Zarówno Mercedes-Benz E-Klasa Sedan, jak i Kombi są dostępne z szeroką gamą mocnych i efektywnych silników benzynowych i diesla – wszystkie wyposażone w funkcję ECO start/stop. Nowe jednostki to silniki benzynowe BlueDIRECT z czterema cylindrami w modelach E 200 i E 250, które wykorzystują tę samą zaawansowaną technologię, co najnowszy silnik sześciocylindrowy od Mercedes-Benz. Oba czterocylindrowe silniki benzynowe spełniają przyszłe normy EU6, podczas gdy E 250 nawet spełnia rygorystyczne kryteria klasy efektywności A.
Sześciocylindrowe silniki benzynowe w modelach E 300 i E 400 również są nowoczesne – po raz pierwszy wyposażone w napęd biturbo. Ta sama zaawansowana technologia silnika umożliwia silnikowi V8 w modelu E 500 osiągnięcie doskonałych osiągów i efektywności.
Czterocylindrowe silniki diesla w modelach E 200 CDI, E 220 CDI i E 250 CDI, znane ze swojej efektywności i korzystające z najnowszej technologii wtrysku, są teraz jeszcze bardziej oszczędne, między innymi dzięki zmodyfikowanej jednostce napędowej. To samo dotyczy E 300 BlueTEC HYBRID, obecnie najekonomiczniejszego luksusowego sedana, który oprócz czterocylindrowego silnika diesla ma pod maską także silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM).
Silniki V6 diesla w modelach E 300 BlueTEC i E 350 BlueTEC zostały zrewidowane i wyposażone w przyjazną dla środowiska i wydajną technologię BlueTEC, dzięki czemu obecnie spełniają przyszłe normy emisji EU6. Prawie wszystkie modele E-Klasy z silnikami diesla plasują się w klasie efektywności A, podczas gdy E 300 BlueTEC HYBRID jest nawet sklasyfikowany w klasie efektywności A+.
Inteligentne systemy wsparcia
Na głównych rynkach oba modele, Sedan i Kombi, standardowo wyposażone są w system COLLISION PREVENTION ASSIST, czyli radarowy system ostrzegania o kolizji z systemem wspomagania hamowania. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzegać o dekoncentracji i senności w szerszym zakręgu prędkości oraz informować kierowcę o jego poziomie zmęczenia i czasie jazdy, który upłynął od ostatniej przerwy.
Dodatkowo, w nowej Mercedes-Benz E-Klasie dostępnych jest wiele dodatkowych systemów wsparcia, które są w większości nowe lub znacznie rozszerzone.
Design: Stylowy, wyrafinowany, sportowy
W ramach faceliftingu Mercedes-Benz poprawił ogólny wygląd E-Klasy. Inteligentne modyfikacje w designie nadały E-Klasie nowy przód i stworzyły nowe, ekscytujące proporcje. Zmiany te konsekwentnie wprowadziły nowy język designu Mercedes-Benz i zreinterpretowały klasyczne wartości designu marki, wykorzystywane na istniejącej bazie. Efektem jest wyrafinowany i elegancki wygląd, który jednocześnie jest sportowy i emocjonalnie atrakcyjny.
Reflektory zostały przeprojektowane i obejmują wszystkie funkcjonalne elementy z pojedynczą soczewką reflektora. Płynące elementy świetlne w reflektorach pomagają zachować typowy dla E-Klasy wygląd „czterookiego”. Reflektory mijania i światła do jazdy dziennej standardowo korzystają z technologii LED. Pełne reflektory LED są również dostępne jako opcja po raz pierwszy w tej klasie.
Design: dwa nowe style przodu do wyboru
Po raz pierwszy E-Klasa oferuje dwa różne style przodu: podstawowa wersja i linia wyposażeniowa ELEGANCE mają klasyczny, trójwymiarowy grill Sedana z wyglądem 3-lamelowym i gwiazdą Mercedes-Benz na masce. Z kolei linia wyposażeniowa AVANTGARDE zawiera sportowy przód z centralnie umieszczoną gwiazdą i podwójną lamelą, która łagodnie otacza zagłębienie na gwiazdę, co nadaje mu niezależny, sportowy styl.
Przód pojazdu oraz zderzak również zostały przeprojektowane. Z płynącymi liniami, pokrywa silnika podąża za nowym językiem designu w elegancki i bardzo prosty sposób. Jej kontury elegancko i gładko łączą się z ramką otaczającą osłonę chłodnicy i reflektory. Nowy kształt zderzaka, który teraz jest wolny od wszelkich funkcji świetlnych, prezentuje ekscytujące przejście między różnymi zakrzywionymi obszarami z precyzyjnie wykonanymi liniami konturowymi i łagodnymi kształtami. Ma nowoczesny wygląd i z korzystną konstrukcją swojego zakrzywionego spojlera subtelnie podkreśla sportowe aspiracje E-Klasy.
Nowa linia wizualnie wydłuża E-Klasę
Z boku nowa Mercedes-Benz E-Klasa wydaje się widocznie wydłużona. To zasługa zmodyfikowanej linii, która zaczyna się na tylnych drzwiach i dynamicznie biegnie pod linią strukturalną aż do światła tylnego. W ten sposób wizualnie podkreśla linię strukturalną swoim charakterystycznym „podcięciem”. Zmodyfikowana sylwetka boczna wizualnie korzystnie wpływa na długość pojazdu, a także sprawia, że wydaje się szersza, gdy jest obserwowana z tyłu. Nowa linia to cecha stylu nowego języka designu, który oparty jest na pięknie wydłużonych, objętościowych kształtach z wypukłymi/wklęsłymi obszarami, akcentowanymi ostrymi liniami.
Trójwymiarowa listwa ozdobna została przestawiona i przesunięta w dół. W wyniku tego, nadwozie wydaje się bardziej płaskie, pomimo że obszary okien pozostały niezmienione. To nadało wizualnie nowe, bardziej dynamiczne proporcje.
Te same inteligentne modyfikacje w designie nadały Kombi bardziej wyrafinowany i dynamiczny wygląd. Eleganckie, chromowane relingi dachowe tworzą ekscytującą linię. Relingi dachowe są chromowane we wszystkich liniach designu i wyposażenia, a uchwyty montażowe są wykończone na czarno. Ukryte słupki B i C z efektem „ramy pod szkłem” oraz stromy słupek D, który zwęża się w dół, charakteryzują zamknięty wygląd nadwozia modelu Kombi.
Szeroki, wyrazisty tył
Z tyłu zrewidowano światła oraz zderzak. Nowe poziomo ułożone tylne światła LED z nowym dwukolorowym wyglądem (podzielone na ¾ czerwone i ¼ białe) podkreślają szerokość oraz poprzez włókna optyczne tworzą charakterystyczny nocny design typowy dla Mercedesa. Trzecie światło hamowania – zintegrowane w spojlerze klapy bagażnika nad tylną szybą w przypadku Kombi – a także podświetlenie tablicy rejestracyjnej, również korzystają z technologii LED.
W Kombi, dzięki stromo nachylonym, wąskim słupku D, duża, szeroka klapa bagażnika umożliwia dogodny dostęp i łatwość załadunku oraz dobrą użyteczność przestrzeni bagażowej.
Nowy tylny zderzak odzwierciedla nowy język designu i kończy go spójnym zapięciem z efektem wizualnego uniesienia. W zależności od silnika, rury wydechowe są ukryte lub wyróżnione dla widza. Modele ośmiocylindrowe oraz linia AVANTGARDE mają prostokątne wykończenie końcówek wydechu zintegrowane w zderzaku. To samo dotyczy opcjonalnego pakietu sportowego Exterior oraz pakietu sportowego AMG.
Właściciele E-Klasy mogą także dodać indywidualne akcenty wizualne dzięki atrakcyjnej gamie nowych kół. Wersja podstawowa wyposażona jest w koła o średnicy 40,6 cm (16 cali), natomiast linie ELEGANCE i AVANTGARDE mają koła o średnicy 43,2 cm (17 cali). W połączeniu z pakietem sportowym Exterior, montowane są koła o średnicy 45,7 cm (18 cali), a wariant z pakietem sportowym AMG wyposażony jest w lekkie felgi AMG o średnicy 45,7 cm (18 cali). Opcjonalnie dostępne są także koła o średnicy 48,3 cm (19 cali).
Elegancki dynamiczny styl podkreślają także nowe kolory: niebieski covelline, brązowy dolomity oraz czerwony hiacynt to nowości w palecie lakierów.
Wnętrze: Wyjątkowy styl, wysokiej jakości materiały
Mercedes-Benz starannie zrewidował wnętrze E-Klasy w taki sposób, aby stanowiło one harmonijną całość z ekspresyjnym, nowoczesnym wyglądem zewnętrznym.
Nowa, dwuczęściowa listwa na desce rozdzielczej przyciąga uwagę jako pierwsza: rozciąga się na całą szerokość wnętrza i wizualnie podkreśla poczucie przestronności. Jest otoczona wysokiej jakości srebrną ramką i, w połączeniu ze wszystkimi dostępnymi wysokiej jakości materiałami na wykończenie, tworzy spójną całość. Wybór obejmuje piękne drewno (wysoki połysk jasnego orzecha, otwarty brązowy jesion) lub nową wersję aluminiową z teksturowanym wykończeniem. Wszystkie materiały można swobodnie wybierać, niezależnie od linii wyposażeniowej.
Inne przyciągające wzrok elementy to zestaw wskaźników oraz centralny wyświetlacz w ramie o wysokim połysku. W standardowych i modelach linii ELEGANCE, zestaw wskaźników ma czarne tło, podczas gdy w modelach linii AVANTGARDE zastosowano srebrne tło. Nowy design otworów wentylacyjnych, analogowy zegar pomiędzy dwoma centralnymi otworami wentylacyjnymi, a także przeprojektowane sterowanie pod urządzeniem radiowym podkreślają ogólne wrażenie wysokiej jakości wnętrza nowej Mercedes-Benz E-Klasy. Precyzyjne łączenia i starannie zdefiniowane krzywe także przyczyniają się do tego efektu.
Wzmocnioną percepcję jakości wnętrza nowej E-Klasy oferują także powierzchnie wewnętrzne. We wszystkich wariantach wyposażenia mają one drobne ziarno, które charakteryzuje się wysokiej jakości wyglądem i dotykiem, a jednocześnie jest eleganckie w wyglądzie i łatwe do czyszczenia. Opcjonalnie deska rozdzielcza oraz linia bagażnika mogą być również wykończone skórą syntetyczną ARTICO.
Do harmonijnego i jednocześnie funkcjonalnego wyglądu wnętrza przyczynia się także przeprojektowana konsola centralna. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów nie ma już tutaj dźwigni zmiany biegów. Zamiast tego, skrzynia biegów jest obsługiwana za pomocą dźwigni DIRECT SELECT oraz łopatek zmiany biegów na nowym wielofunkcyjnym kole kierownicy. W poziomej części konsoli centralnej jest więc sporo miejsca na schowki. Sterowanie jest jasno uporządkowane i obficie zaprojektowane w srebrnym chromie.
W zależności od linii i wyposażenia, kierowcy mają do wyboru cztery warianty wielofunkcyjnego koła kierownicy: modele standardowe i linii ELEGANCE mają 4-ramienne wielofunkcyjne koło kierownicy, wykończone skórą nappa z dwoma srebrnymi wkładkami.
Linia AVANTGARDE zapewnia standardowo sportowe, 3-ramienne wielofunkcyjne koło kierownicy, wykończone skórą nappa z perforowanymi wkładkami i podpórkami na kciuki, dwanastoma trapezoidalnymi przyciskami oraz dwiema srebrnymi wkładkami na dolnej obręczy.
Pakiet sportowy AMG zawiera 3-ramienne sportowe koło kierownicy wykończone skórą nappa z perforowanymi wkładkami i podpórkami na kciuki, z płaskim dolnym odcinkiem i dwunastoma trapezoidalnymi przyciskami oraz dwiema srebrnymi wkładkami na dolnej obręczy.
W połączeniu z pakietem Exclusive, nowa E-Klasa jest wyposażona w drewniano-skórzane wielofunkcyjne koło kierownicy, które można również zamówić jako opcję dla innych wariantów modelu.
Kolumna kierownicza oferuje rozszerzone, bogate możliwości regulacji. Może być indywidualnie ustawiona w górę/dół o 25 mm, jak również do przodu o 15 mm i do tyłu o 35 mm.
Kolorowe akcenty
Nowe kolory wnętrza „jedwabisty beż”, „espresso brąz”, „kryształowa szarość” i „porcelana” oferują szereg indywidualnych, nowoczesnych opcji projektowych dla wnętrza w kombinacjach kolorystycznych szarość kryształowa/czarna, szarość rafy/szarość kryształowa, jedwabisty beż/brąz espresso, jedwabisty beż/czarna lub porcelana/czarna. Dodatkowym wyróżniającym akcentem jest również oświetlenie ambientowe dla linii ELEGANCE i AVANTGARDE. Jego kolor można ustawić indywidualnie w trzech wariantach – neutralnym, słonecznym i polarnym. Wersja standardowa ma jednokolorowe oświetlenie ambientowe.
Kolor obicia drzwi jest dopasowany do wnętrza, a do obicia dostępne są dwa różne materiały:
- W przypadku wariantów wyposażenia materiałowych, tkaniny w połączeniu z skórą syntetyczną ARTICO oraz w połączeniu z materiałowymi wykończeniami ze przeszyciem pionowym
- skóra nappa ze przeszyciem pionowym jest łączona z wykończeniami ze skóry nappa
Dodatkowe cechy projektowe obicia drzwi obejmują:
- obszerne elementy wykończenia pod linią bagażnika, wykończone na górze wykończeniem w srebrnym chromie
- uchwyt drzwiowy w srebrnym chromie, a także srebrno-chromowane otoczenie dla sterowania elektrycznej regulacji foteli, w połączeniu z pakietem pamięci
- podłokietnik z wykończeniem w srebrnym chromie, którego kształt podkreśla płynące linie podłokietnika
- schowek w drzwiach z dużą przestrzenią na rzeczy
Atrakcyjne, ergonomiczne fotele
Fotele nowej E-Klasy mają różne wyglądy, w zależności od użytego materiału:
- fotele z tkaniny i sztucznej skóry ARTICO mają poziome przeszycia
- fotele ze skóry i skóry nappa mają pionowe przeszycia
W obu przypadkach, wyściełane przeszycia spełniają nie tylko wiele wymagań ergonomicznych, ale także ich konturowanie pomaga podkreślić wysoką jakość. Mocno wyprofilowane boki podłokietników i poduszek siedzisk zapewniają bezpieczne wsparcie boczne.
Fotel kierowcy i fotel pasażera z przodu można elektrycznie regulować pod względem wysokości, kąta nachylenia oparcia i kąta nachylenia poduszki siedziska.
Obok ergonomicznie zaprojektowanych i stylowo wykonanych standardowych wykończeń, dostępne są także następujące warianty foteli jako opcja, które oferują dodatkowe funkcje oraz jeszcze wyższy poziom komfortu:
- pakiet Multicontour Seat dla kierowcy i pasażera z przodu zapewnia jeszcze więcej indywidualnych opcji regulacji i jest rekomendowany przez AGR, czyli „Akcję Zdrowych Pleców”
- pakiet Active Multicontour Seat dla kierowcy i pasażera z przodu promuje dynamiczny styl siedzenia dzięki funkcji masażu. Te fotele można indywidualnie regulować i kontrolować za pomocą jednostki głównej, a także są rekomendowane przez AGR
Dodatkowe funkcje komfortu oferuje również pakiet pamięci dla kierowcy i pasażera z przodu, który indywidualnie zapisuje ustawienia w pełni elektrycznie regulowanych foteli przednich, podgłówków, kolumny kierowniczej oraz lusterek zewnętrznych dla każdego użytkownika i umożliwia ich automatyczne przywrócenie. Dostępne są także podgrzewane fotele z regulacją w trzech stopniach za pomocą kontrolera i wyświetlacza jednostki głównej, a także klimatyzowane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, które oferują aktywną wentylację.
Przestronne tylne siedzenia
Przestronne tylne siedzenia zapewniają miejsce dla trzech pasażerów w standardzie w postaci kanapy z trzema zagłówkami z tyłu, podłokietnikiem z schowkiem i podwójnym uchwytem na kubki oraz punktami mocowania foteli dziecięcych ISOFIX na zewnętrznych siedzeniach, z dodatkowymi punktami mocowania powyżej na oparciu tylnej kanapy.
Dodatkowe opcje dla tylnych siedzeń są również dostępne zarówno dla nowej Mercedes-Benz E-Klasy Sedan, jak i Kombi:
- pakiet komfortu tylnego siedzenia z dwiema luksusowymi, indywidualnymi siedzeniami w skórze, luksusowymi zagłówkami NECK-PRO, podgrzewaniem foteli oraz pakietem ochrony przeciwsłonecznej dla ekskluzywnej, komfortowej podróży z tyłu (nie dotyczy Kombi)
- system EASY-PACK Quickfold, z oparciami tylnej kanapy, które składają się w proporcjach 1/3 do 2/3, oraz funkcją przeładunku i sześcioma punktami mocowania ładunku w bagażniku
- podgrzewane fotele z tyłu (w połączeniu z wykończeniami ze skóry)
- tylne siedzenia z wbudowanymi fotelami dziecięcymi, w tym z bocznym zagłówkiem
- torba narciarska
Indywidualizacja: Unikalna swoboda wyboru
Indywidualizacja z wielką literą „I” – to jedno z haseł nowej E-Klasy. Ponieważ możliwości indywidualnej konfiguracji zostały znacznie poszerzone i są unikatowe w tej klasie. Jak zwykle do wyboru są trzy linie, ale w praktyce wszystkie opcje wyposażenia pozostają dostępne – niezależnie od wybranej linii (kolory, tkaniny, skóry, wykończenia…). W ten sposób każdy pojazd staje się całkowicie indywidualny: żaden pojazd nie jest taki sam jak inny. Na przykład można wybrać klasyczny wygląd na zewnątrz, ale zachować nowoczesny wygląd wewnątrz.
Jak zwykle, są dwa atrakcyjne pakiety designu, które wizualnie podkreślają zarówno wnętrze, jak i exterior E-Klasy. Oprócz podstawowych wykończeń, istnieje również wybór linii wyposażeniowych ELEGANCE i AVANTGARDE – przy czym ta ostatnia szczególnie podkreśla sportowy charakter modeli Sedan i Kombi.
Obie linie różnią się od wersji standardowej pod względem dodatkowych wykończeń:
- schowki pod przednimi siedzeniami
- oświetlenie ambientowe pod wykończeniem deski rozdzielczej oraz czterema liniami wykończeń drzwi, indywidualnie regulowane w trzech kolorach (neutralny, słoneczny, polarny)
- automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne
- podświetlane schowki w konsoli centralnej
- oświetlenie podłogowe
- oświetlenie ambientowe w lusterkach zewnętrznych
- centralny zagłówek z tyłu można opuszczać za pomocą przycisku na panelu sterowania w konsoli centralnej
Ponadto linia AVANTGARDE jest wyposażona w zawieszenie DIRECT CONTROL.
Ponadto linie wyposażeniowe różnią się między sobą pod względem kilku detali projektowych zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Oto lista najważniejszych różnic:
Wyposażenie standardowe
Exterior
- wykończenie grilla z trzema lamelami w szarym kamieniu, przedni brzeg w chromie
- przedni zderzak o sportowej konstrukcji, wloty powietrza z czarną kratką diamentową, bez chromowanego wykończenia
- 16-calowe, 9-ramienne lekkie felgi aluminiowe
- Brak chromowanego wykończenia bocznego
- tylny zderzak podkreślający szerokość, z wkładką w matowym czarnym plastiku, bez chromowanego wykończenia
- ukryty system wydechowy
Interior
- wielofunkcyjne koło kierownicy w skórze nappa z czterema ramionami i dwoma wkładkami w srebrnym chromie
- aluminiowe wykończenie z jasnym, podłużnym ziarnem, opcjonalnie wysoki połysk drewna eukaliptusowego
- panel sterowania klimatyzacją w czarnym plastiku
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT w skórze nappa
- tkanina foteli Strasbourg z poziomym przeszyciem
ELEGANCE
Exterior
- wykończenie grilla z trzema lamelami w malowanej srebrze, przedni brzeg w chromie
- przedni zderzak o sportowej konstrukcji, wloty powietrza z czarnymi lamelami, chromowane wykończenie na zewnętrznych wlotach powietrza i poniżej spojlera
- 17-calowe, wieloramienne lekkie felgi aluminiowe (E 500 18-calowe)
- chromowane wykończenie nad progami bocznymi
- tylny zderzak podkreślający szerokość, z wkładką w matowym czarnym plastiku i chromowanym wykończeniem
- ukryty system wydechowy
Interior
- wielofunkcyjne koło kierownicy w skórze nappa z czterema ramionami i dwoma wkładkami w srebrnym chromie
- wysokopołyskowe ciemne drewno orzechowe o wykończeniu drobno-skalnym
- panel sterowania klimatyzacją w wysokopołyskowym ciemnym drewnie orzechowym
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT w skórze nappa z wkładką w wysokopołyskowym ciemnym drewnie orzechowym
- tkanina foteli Strasbourg z poziomym przeszyciem
AVANTGARDE
Exterior
- łagodny przód wyraźnie oddzielony od maski, wykończenie grilla z dwiema lamelami i centralną gwiazdą
- przedni zderzak o sportowej konstrukcji, wloty powietrza z czarną kratką diamentową, chromowane wykończenie na zewnętrznych wlotach powietrza i poniżej spojlera
- 17-calowe 5-podwójne ramienne lekkie felgi aluminiowe z wykończeniem o wysokim połysku lub 18-calowe 5-podwójne ramienne lekkie felgi aluminiowe z wykończeniem o wysokim połysku
- chromowane wykończenie nad progami bocznymi
- sportowy tylny zderzak z wkładką w matowym czarnym plastiku i chromowanym wykończeniem
- ukryty system wydechowy z prostokątnymi końcówkami zintegrowanymi ze zderzakiem
Interior
- sportowe, 3-ramienne wielofunkcyjne koło kierownicy w skórze nappa z perforowanymi wkładkami i podpórkami na kciuki, z dwiema srebrnymi wkładkami na dolnym ramieniu
- aluminiowe wykończenie z ciemnym teksturowanym ziarnem
- panel sterowania klimatyzacją w aluminiowym wykończeniu z ciemnym teksturowanym ziarnem
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT w skórze nappa z wkładką w aluminiowym wykończeniu z ciemnym teksturowanym ziarnem
- fotele z sztucznej skóry ARTICO/Grenoble z poziomym przeszyciem
Pakiety wyposażenia ułatwiają indywidualny wybór
Trzy opcjonalne pakiety wyposażenia oferują dodatkowe opcje dla różnicowania i indywidualizacji:
- Pakiet Exclusive – zwiększa wartość dzięki wysokiej jakości wyposażeniu. Obejmuje:
- tapicerka skórą nappa dla foteli, centralnego podłokietnika i podłokietników w drzwiach oraz centralnych paneli drzwiowych
- podsufitka, słupki i osłona przeciwsłoneczna w mikrofibrze DINAMICA
- deska rozdzielcza i linia bagażnika w sztucznej skórze ARTICO ze przeszyciem
- dywaniki welurowe z paskiem z nubuku w kolorze wykończenia
- Pakiet sportowy AMG – z nadwoziem AMG i technologią dla sportowego wyglądu i zwiększonej dynamiki jazdy. Obejmuje:
- styling nadwozia AMG składający się z przedniego i tylnego zderzaka oraz paneli progowych
- 18-calowe 5-podwójne ramienne lekkie felgi aluminiowe z 245/40 R 18 na 8.5 J x 18 ET48 (przód), i 265/35 R 18 na 9 J x 18 ET54 (tył)
- większe tarcze hamulcowe z przodu, perforowane
- przednie zaciski hamulcowe z napisem „Mercedes-Benz”
- sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL (nie dla modeli 4MATIC)
- ukryty system wydechowy z prostokątnymi, zintegrowanymi końcówkami wydechu w polerowanej stali nierdzewnej
- przednie sportowe fotele z głęboko wyprofilowanym bocznym wsparciem na oparciach siedzeń
- tapicerka z sztucznej skóry ARTICO/mikrofibry DINAMICA w czarnym kolorze z jasnym kontrastowym przeszyciem (opcjonalnie dostępna tapicerka ze skóry czarnej)
- centralny podłokietnik i podłokietniki w drzwiach w czarnym kolorze z jasnym kontrastowym przeszyciem
- sportowe koło kierownicy AMG w czarnej skórze nappa z 3-ramienną konstrukcją oraz spłaszczonym dolnym odcinkiem
- dźwignia zmiany biegów w skórze nappa z chromowanym wykończeniem
- łopatki zmiany biegów DIRECT SELECT i tryb ręczny (M) w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów
- sportowe pedały w szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi elementami antypoślizgowymi
- dywaniki z napisem AMG
- podsufitka w czarnym materiale
- Pakiet sportowy Exterior – poprawia wygląd zewnętrzny pojazdu o jeszcze bardziej sportowy charakter i umożliwia jeszcze bardziej sportowe oraz zwinne doznania podczas jazdy. Obejmuje:
- 18-calowe 5-podwójne ramienne lekkie felgi aluminiowe z 245/40 R 18 na 8.5 J x 18 ET48 (przód), i 265/35 R 18 na 9 J x 18 ET54 (tył)
- sportowe zawieszenie (nie dla 4MATIC)
- większe, perforowane tarcze hamulcowe z przodu
- zaciski hamulcowe z napisem Mercedes
- system wydechowy z dwoma prostokątnymi, zintegrowanymi końcówkami wydechu
Nadwozie: Skupienie na jakości i funkcjonalności
Nadwozie E-Klasy wykazało już swoje wyjątkowe cechy pod względem bezpieczeństwa i komfortu. Oferuje również doskonałą aerodynamikę, a dzięki innowacyjnym procesom produkcji i zapewnienia jakości, stałą, wysoką jakość. Te cechy zaimponowały 400 ekspertom motoryzacyjnym w 2009 roku, kiedy to nadwozie Mercedes-Benz E-Klasy Sedan otrzymało nagrodę EuroCarBody.
Ponieważ baza nadwozia nie została zmieniona, nowa E-Klasa również charakteryzuje się tymi samymi doskonałymi właściwościami. Należą do nich:
- ekstremalnie sztywna, sztywna komora pasażerska wykonana z najwyższej klasy i
- wysoko-wytrzymałych stali
- kompletne strefy odkształcenia w przedniej i tylnej części
- lekka konstrukcja – maska, błotniki i pokrywa bagażnika (klapa w przypadku Kombi) są wykonane z aluminium
- wysoka łatwość naprawy dzięki demontowalnym modułom przednim i tylnym
Nowe są również reflektory z technologią LED – opcjonalnie również dostępne w wersji pełnoledowej. Zalety technologii LED obejmują:
- długi czas użytkowania
- temperatura barwowa podobna do dziennego światła
- efektywność energetyczna, gdyż diody LED wymagają znacznie mniej energii niż światła halogenowe i ksenonowe, oferując jednocześnie ten sam poziom strumienia świetlnego
HANDS-FREE ACCESS dla wygodnego ładowania
Również nowe: opcjonalnie Mercedes-Benz E-Klasa może być wyposażona w tzw. HANDS-FREE ACCESS w połączeniu z pakietem KEYLESS-GO. Jego nowoczesna technologia umożliwia otwieranie i zamykanie klapy bagażnika bez fizycznego kontaktu, po prostu trzymając stopę pod zderzakiem – co znacząco zwiększa wygodę przy załadunku i rozładunku pojazdu. Funkcja HANDS-FREE ACCESS również zapobiega brudzeniu rąk i bagażu, ponieważ w przeciwnym razie trzeba byłoby je najpierw położyć na ziemi, aby otworzyć bagażnik.
Sedan E-Klasy zapewnia przestronną, podświetlaną przestrzeń bagażową. Ma pojemność 540 litrów, co wystarcza na przykład na cztery torby golfowe. Przestrzeń bagażowa Kombi jest bezkonkurencyjna pod względem przestronności i wyznacza standardy w tym segmencie. Za oparciami tylnej kanapy dostępna jest pojemność 695 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy sięga ona nawet 1950 litrów. HANDS-FREE ACCESS, system EASY-PACK Quickfold z funkcją wygodnego załadunku lub składana podłoga bagażnika EASY-PACK z wygodnym schowkiem bagażowym wspierają wygodę i funkcjonalność przestrzeni bagażowej.
Spójne optymalne wartości aerodynamiczne i aeroakustyczne
Wyjątkowe właściwości aerodynamiczne Mercedes-Benz E-Klasy zostały zachowane po wprowadzeniu modyfikacji w nowej E-Klasie. Zarówno Sedan (Wartość Cd 0,26 – 0,28), jak i Kombi (Wartość Cd 0,29 – 0,31) znajdują się w czołówce swojego segmentu w tej dziedzinie.
Doskonała akustyka aerodynamiczna skutecznie przyczynia się do typowo wysokiego poziomu komfortu jazdy, który jest charakterystyczny dla E-Klasy. Nawet przy dużych prędkościach, do wnętrza pojazdu przedostaje się bardzo mało hałasu przepływającego powietrza.
Dodatkowy wzrost komfortu można osiągnąć dzięki opcjonalnie dostępnej akustycznej szybce odpornej na szkło dla bocznych okien w przedniej i tylnej części. Tworzy to jeszcze wyższy poziom komfortu akustycznego i jednocześnie zapewnia dodatkową ochronę i bezpieczeństwo przed złamaniem.
Nowy poziom bezpieczeństwa: Inteligentne systemy wsparcia z czujnością
To, co rozpoczęło się od systemu PRE-SAFE® około dziesięć lat temu, a kontynuowane było przez DISTRONIC PLUS, doprowadziło do nowego wymiaru motoryzacji w Mercedes-Benz: komfort i bezpieczeństwo zderzają się ze sobą, co otwiera szereg nowych perspektyw zarówno dla kierowców, jak i projektantów samochodów. Mercedes-Benz nazywa to „inteligentną jazdą”. Opcjonalnie, Mercedes-Benz E-Klasa oferuje szereg nowych lub zoptymalizowanych systemów, które pomagają uczynić jazdę bardziej komfortową i bezpieczną.
Na głównych rynkach, zarówno Sedany, jak i Kombi, standardowo wyposażone są w COLLISION PREVENTION ASSIST, czyli radarowy system ostrzegania o kolizji z systemami wspomagania hamowania. Pomaga to znacząco zmniejszyć ryzyko kolizji tylnych. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również ATTENTION ASSIST, który teraz jest w stanie ostrzegać o dekoncentracji i senności w szerszym zakresie prędkości oraz informować kierowcę o jego poziomie zmęczenia i czasie jazdy od ostatniej przerwy. Oferuje również regulowany poziom czułości.
„Inteligentne systemy wsparcia przyszłości będą mogły analizować złożone sytuacje i rozpoznawać potencjalne zagrożenia na drodze z wykorzystaniem ulepszonych systemów czujników środowiska bardziej precyzyjnie niż dzisiaj” – wyjaśnia prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler odpowiedzialny za badania grupowe i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. „Mówiąc obrazowo, nowa E-Klasa nie ma tylko oczu z przodu, ma 360-stopniową wizję dookoła.”
Kluczowe znaczenie w tym kontekście ma sieciowanie wszystkich systemów, czyli „fuzja czujników”, jak nazywają to eksperci bezpieczeństwa. Mercedes-Benz nieustannie zwiększa wydajność swoich systemów wsparcia w celu zapewnienia kompleksowej ochrony, nie tylko dla pasażerów Mercedes-Benz, ale także dla wszystkich innych uczestników ruchu drogowego.