Mercedes-Benz wprowadził długo oczekiwaną modernizację czwartej generacji klasy E pod koniec 2012 roku, na rok modelowy 2013.
Kiedy model W212 zadebiutował w 2009 roku, w czasie światowego kryzysu finansowego, klienci byli w szoku. Po dwóch generacjach z okrągłymi reflektorami, ten nowy model otrzymał cztery prostokątne. I wcale nie wyglądały one atrakcyjnie. Mimo to, wywołały kontrowersje, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży. Mercedes-Benz zdawał sobie sprawę, że podczas modernizacji będzie musiał rozwiązać ten problem, co miało miejsce w 2012 roku.
Nowy przód samochodu wyposażono w dwa reflektory o opływowych kształtach, ozdobione diodami LED do jazdy dziennej. Dodatkowo, maska silnika i dolny zderzak zostały przeprojektowane. W ten sposób, z kanciastego wyglądu, zaktualizowana klasa E W212 przeszła na falistą, zaokrągloną stylistykę. W wyniku tego, zmieniono także przednie błotniki, drzwi i tylne ćwiartki. Samochód stracił też powiększone nadkola, które nie były do końca odpowiednie dla auta klasy premium. Kolejną istotną nowością były światła tylne, które zastąpiły tradycyjne żarówki diodami LED.
W środku dokonano również znacznych ulepszeń. Z przodu, przeprojektowana deska rozdzielcza otrzymała nowy wyświetlacz multimedialny umieszczony na szczycie centralnej konsoli. Nadal był on sterowany za pomocą pokrętła oraz touchpada umiejscowionego między przednimi siedzeniami. W pojazdach wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów, producent przeniósł wybór biegów z konsoli środkowej za koło kierownicy w formie dźwigni.
Kolejnym ważnym ulepszeniem były skrzynie biegów, które dostępne były w wersji sześciobiegowej manualnej lub siedmiobiegowej automatycznej.
Mercedes-Benz całkowicie zrewidował modele E-Class w wersjach Sedan i Kombi. W efekcie nowa E-Class zrobiła znaczący postęp w zakresie efektywności i ekologii. Nowe, potężne silniki benzynowe BlueDIRECT z czterema cylindrami, które wprowadzają zaawansowaną technologię wtrysku bezpośredniego, nowy, wydajny silnik sześciocylindrowy, a także jeszcze bardziej oszczędne silniki diesla przyczyniają się do tego osiągnięcia. W obu wariantach – Sedan i Kombi – nowe lub zoptymalizowane systemy wspomagania z przyszłej klasy S miały swoją światową premierę. Ten potężny wzrost rozwoju znajduje odzwierciedlenie w ekscytującym designie Mercedes-Benz E-Class. Dzięki nowemu przodowi, nowym zderzakom i zmienionemu widokowi bocznemu, model ten ucieleśnia efektywność, inteligencję i emocjonalny urok w sposób wizualnie doskonały. Dzięki temu E-Class umacnia swoją wiodącą pozycję w segmencie pojazdów klasy luksusowej na najwyższym poziomie: dynamicznie elegancki, łączy inteligentną technologię z doskonałym stylem.
Sedan i Kombi kontynuują historię sukcesu Mercedes-Benz E-Class. Na całym świecie sprzedano już ponad 600 000 egzemplarzy aktualnej wersji modelu E-Class Sedan, a nie mniej niż 100 000 klientów wybrało najnowszą wersję Kombi. Modele E-Class znacząco przyczyniają się do wzrostu Mercedes-Benz, wyznaczając jednocześnie jasno określone standardy w obszarach bezpieczeństwa, designu, jakości i efektywności.
Warianty grilla – klasyczny czy sportowy
Po raz pierwszy Mercedes-Benz E-Class dostępny jest z dwoma różnymi przednimi końcami: podstawowa wersja oraz linia wyposażeniowa ELEGANCE posiadają klasyczny, trójwymiarowy grill Sedana z wyglądem 3-lamelowym oraz gwiazdą Mercedes-Benz na masce. Linia wyposażeniowa AVANTGARDE, z drugiej strony, zawiera sportowy przód z centralną gwiazdą, dzięki czemu prezentuje niezależny, sportowy wygląd.
Reflektory zostały przeprojektowane i zawierają wszystkie elementy funkcjonalne w jednej soczewce. Reflektory mijania oraz światła do jazdy dziennej mają technologię LED jako standard. Pełne reflektory LED są również dostępne jako opcja po raz pierwszy w tej klasie.
Zmodyfikowany widok boczny z nową linią charakterystyczną i przestawionym pasem wykończeniowym sprawiają, że zarówno Sedan, jak i Kombi wydają się dłuższe. Ogólnie rzecz biorąc, E-Class wygląda nie tylko na bardziej wydłużony, ale także na bardziej elegancki, a jednocześnie dynamiczny.
Silniki wysokotecnologiczne: efektywność spotyka wydajność
Zarówno Mercedes-Benz E-Class Sedan, jak i Kombi dostępne są z szeroką gamą mocnych i wydajnych silników benzynowych i diesla – wszystkie wyposażone w funkcję ECO start/stop. Nowe jednostki to silniki benzynowe BlueDIRECT z czterema cylindrami w modelach E 200 i E 250, które wykorzystują tę samą zaawansowaną technologię co najnowszy silnik sześciocylindrowy Mercedes-Benz. Oba silniki benzynowe z czterema cylindrami spełniają przyszłe normy EU6, a E 250 dodatkowo spełnia surowe kryteria klasy efektywności A.
Sześciocylindrowe silniki benzynowe w E 300 i E 400 również są nowoczesne – i po raz pierwszy wyposażone w napęd biturbo. Ta sama zaawansowana technologia silnikowa pozwala na osiągnięcie znakomitych wyników wydajnościowych i efektywnościowych przez V8 w modelu E 500.
Silniki diesla z czterema cylindrami w E 200 CDI, E 220 CDI i E 250 CDI, znane z efektywności i wyposażone w najnowszą technologię wtrysku, są teraz jeszcze bardziej oszczędne, między innymi dzięki zmodyfikowanej jednostce napędowej. To samo dotyczy E 300 BlueTEC HYBRID, obecnie najbardziej oszczędnego sedana klasy luksusowej, który oprócz czterocylindrowego silnika diesla ma również pod maską silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM).
Sześciocylindrowe silniki diesla w E 300 BlueTEC i E 350 BlueTEC zostały zaktualizowane i wyposażone w przyjazną dla środowiska i wydajną technologię BlueTEC, dzięki czemu aktualnie spełniają przyszłe normy emisji EU6. Praktycznie wszystkie modele E-Class z silnikami diesla należą do klasy efektywności A, podczas gdy E 300 BlueTEC HYBRID jest nawet klasyfikowany w klasie efektywności A+.
Inteligentne systemy wspomagania
Na głównych rynkach zarówno modele Sedan, jak i Kombi są standardowo wyposażone w COLLISION PREVENTION ASSIST, system ostrzegania przed kolizją oparty na radarze z adaptacyjnymi systemami wspomagania hamowania. W skład standardowego wyposażenia wchodzi także ATTENTION ASSIST, który teraz może ostrzegać o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości oraz informować kierowcę o jego poziomie zmęczenia i czasie jazdy, który upłynął od ostatniej przerwy.
Ponadto, w nowym Mercedes-Benz E-Class dostępnych jest również szereg dodatkowych systemów wspomagania, które są w większości nowe lub teraz mają znacznie rozszerzone funkcje.
Design: Stylowy, wyrafinowany, sportowy
W ramach faceliftingu Mercedes-Benz zaostrzył ogólny wygląd E-Class. Inteligentne modyfikacje designu nadały E-Class nowy przód i stworzyły nowe, ekscytujące proporcje. Modyfikacje te konsekwentnie wdrażają nową idiomę designu Mercedes-Benz, reinterpretując klasyczne wartości projektowe marki na istniejącej bazie. Efektem jest doskonały i wyrafinowany wygląd, który wciąż jest sportowy i emocjonalnie atrakcyjny.
Reflektory zostały przeprojektowane i zawierają wszystkie elementy funkcjonalne w jednej soczewce. Płynące elementy świetlne w reflektorach pomagają zapewnić, że typowy wygląd „czterookiego” Mercedesa E-Class jest graficznie utrzymywany, a zarówno Sedan, jak i Kombi mają niepowtarzalny wygląd nocny. Reflektory mijania i światła do jazdy dziennej korzystają z technologii LED jako standard. Pełne reflektory LED są również dostępne jako opcja po raz pierwszy w tej klasie.
Design: dwa nowe przody do wyboru
Po raz pierwszy E-Class jest dostępny z dwoma różnymi przodami: podstawowa wersja i linia wyposażeniowa ELEGANCE posiadają klasyczny, trójwymiarowy grill Sedana z 3-lamelowym wyglądem oraz gwiazdą Mercedes-Benz na masce. Linia wyposażeniowa AVANTGARDE, z drugiej strony, zawiera sportowy przód z centralną gwiazdą i podwójnym lamelami, które są delikatnie uformowane wokół wnęki na gwiazdę, dzięki czemu prezentuje niezależny, sportowy wygląd.
Opadająca maska i przedni zderzak również zostały przeprojektowane. Dzięki płynącym liniom maska łączy się z nową idiomą designu w smukły i bardzo prosty sposób. Jej kontury elegancko i gładko wchodzą w ramę otaczającą wykończenie grilla i reflektory. Nowy kształt zderzaka, który jest teraz pozbawiony wszystkich funkcji świetlnych, prezentuje ekscytujący przesunięcie między różnie zakrzywionymi obszarami z precyzyjnie wykonanymi liniami konturowymi i miękkimi kształtami. Ma nowoczesny wygląd, a z projektowaniem skrzydeł w jego zakrzywionej krawędzi subtelnie podkreśla sportowe aspiracje E-Class.
Nowa linia wizualnie wydłuża E-Class
Z boku nowa Mercedes-Benz E-Class wydaje się widocznie wydłużona. To dzięki nowej linii, która zaczyna się na tylnych drzwiach i dynamicznie biegnie pod linią struktury do tylnej lampy. W ten sposób wizualnie podkreśla linię strukturalną z typowym „podcięciem”. Nowy widok boczny wizualnie korzysta z długości pojazdu, a także sprawia, że wygląda szerszy, gdy patrzy się na niego z tyłu. Nowa linia jest cechą stylistyczną nowej idiomy designu, która opiera się na pięknie wydłużonych, objętościowych kształtach z wypukłymi i wklęsłymi obszarami, akcentowanymi ostrymi liniami.
Trójwymiarowe wykończenie boczne zostało przestawione i przesunięte w dół. W wyniku tego, szkło dachowe wydaje się płaskie, mimo że obszary okienne pozostają niezmienione. To stworzyło wizualnie nowe, bardziej dynamiczne proporcje.
Te same inteligentne modyfikacje designu nadały również Kombi bardziej wyrafinowany i dynamiczny wygląd. Eleganckie, chromowane relingi dachowe zapewniają ekscytującą linię. Relingi dachowe są chromowane we wszystkich liniach designu i wyposażenia, podczas gdy elementy montażowe są wykończone na czarno. Ukryte słupki B i C z „ramą pod szkłem” oraz stromy słupek D zwężający się w dół charakteryzują zamknięty wygląd szkła Kombi.
Szeroki, wyróżniający się tył
Z tyłu zmodernizowano światła i zderzak. Nowe poziome, strukturalne LED-owe światła tylnie z nowym dwutonowym wyglądem (podzielonym na ¾ czerwone i ¼ białe) podkreślają szerokość, a dzięki światłowodom tworzą charakterystyczny wygląd nocny, typowy dla Mercedesa. Trzecie światło hamowania – zintegrowane w spojlerze klapy bagażnika nad tylnym oknem w przypadku Kombi – oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej również wykorzystują technologię LED.
W Kombi, dzięki stromo nachylającemu się, wąskiemu słupkowi D, duża, szeroka klapa bagażnika zapewnia dużą przestrzeń załadunkową, a tym samym łatwość załadunku i dobrą użyteczność bagażnika.
Nowy zderzak tylny odzwierciedla nową idiomę designu i kończy ją w spójny sposób z przymocowaniem skrzydeł, które zdaje się unosić. W zależności od silnika, rury wydechowe są ukryte lub podkreślone dla obserwatora. Modele ośmiocylindrowe oraz linia AVANTGARDE mają prostokątne końcówki wydechowe zintegrowane w zderzaku. To samo dotyczy opcjonalnego pakietu sportowego zewnętrznego oraz pakietu AMG Sport.
Właściciele E-Class mogą również zastosować indywidualne akcenty wizualne dzięki atrakcyjnej gamie nowych kół. W wariancie bazowym dostępne są koła o średnicy 40,6 cm (16 cali), natomiast linie ELEGANCE i AVANTGARDE są wyposażone w koła o średnicy 43,2 cm (17 cali). W połączeniu z pakietem sportowym zewnętrznym, montowane są koła o średnicy 45,7 cm (18 cali), a wariant z pakietem AMG Sport wyposażony jest w koła AMG ze stopów lekkich o średnicy 45,7 cm (18 cali). Opcjonalnie dostępne są również koła o średnicy 48,3 cm (19 cali).
Elegancki, dynamiczny styl podkreśla również nowe kolory: niebieski covelline, brązowy dolomitowy i czerwony hiacynt to nowe dodatki do gamy wykończeń lakierniczych.
Wnętrze: Ekskluzywny styl, materiały wysokiej jakości
Mercedes-Benz starannie zrewidował wnętrze E-Class w taki sposób, że, razem z wyrazistym, nowoczesnym stylem zewnętrznym, tworzy harmonijną całość.
Nowa, dwuczęściowa okładzina na desce rozdzielczej to coś, co przyciąga wzrok: rozciąga się na całą szerokość wnętrza i w ten sposób wizualnie podkreśla poczucie przestronności. Otoczona jest wysokiej jakości ramką ze srebrnego chromu i, w połączeniu ze wszystkimi wysokiej jakości materiałami dostępnymi dla wykończenia, tworzy spójny ogólny wygląd. Wybór obejmuje finezyjne drewna (wysokopołyskliwy jasno brązowy orzech, otwarty brązowy jesion) lub nową wersję aluminiową o teksturowanej fakturze. Wszystkie materiały można swobodnie wybrać, niezależnie od linii wyposażeniowej.
Inne elementy przyciągające wzrok to zestaw wskaźników i centralny wyświetlacz w wysokim połysku. W modelach standardowych i linii ELEGANCE, zestaw wskaźników ma czarne tło, natomiast w modelach linii AVANTGARDE są to srebrne tła. Nowy projekt nawiewów, analogowy zegar między dwoma centralnymi nawiewami oraz przeprojektowane sterowanie poniżej jednostki radiowej podkreślają ogólne wrażenie wysokiej jakości wnętrza nowego Mercedes-Benz E-Class. Precyzyjne złącza i starannie zdefiniowane krzywizny również przyczyniają się do tego aspektu.
Zwiększone poczucie jakości postrzeganej pochodzi również od powierzchni we wnętrzu nowego E-Class. We wszystkich wariantach wyposażenia mają one delikatną fakturę, która charakteryzuje się wysokiej jakości wyglądem i odczuciem, a także jest łatwa do czyszczenia. Opcjonalnie deska rozdzielcza i linia pasa mogą być również wykończone skórą syntetyczną ARTICO.
Do harmonijnego i jednocześnie funkcjonalnego wyglądu wnętrza przyczynia się także przeprojektowana konsola centralna. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, oprócz kontrolera dla systemu infotainment, nie ma już dźwigni zmiany biegów w tym miejscu. Zamiast tego, automatyczna skrzynia biegów jest obsługiwana za pomocą dźwigni DIRECT SELECT oraz łopatek zmiany biegów na nowym multifunkcyjnym kole kierownicy. W poziomej części konsoli centralnej znajduje się więc dużo miejsca na miejsca do przechowywania. Sterowniki są jasno uporządkowane i obficie zaprojektowane w srebrnym chromie.
W zależności od linii i wyposażenia, kierowcy mają do wyboru cztery warianty wielofunkcyjnego koła kierownicy: modele standardowe i linii ELEGANCE wyposażone są w czteroramienne wielofunkcyjne koło kierownicy, wykończone skórą nappa z dwoma srebrnymi chromowanymi wkładkami
Linia AVANTGARDE zapewnia sportowe trzyramienne wielofunkcyjne koło kierownicy jako standard, wykończone skórą nappa z perforowanymi wkładkami i podparciami na kciuki, dwanaście trapezoidalnych przycisków i dwie srebrne wkładki chromowane na dolnym ramieniu
Pakiet sportowy AMG obejmuje trzyramienne sportowe koło kierownicy AMG wykończone skórą nappa z perforowanymi wkładkami i podparciami na kciuki, spłaszczoną dolną sekcją i dwanaście trapezoidalnych przycisków oraz dwie srebrne wkładki chromowane na dolnym ramieniu
W połączeniu z pakietem Exclusive, nowa E-Class jest wyposażona w drewniano-skórzane wielofunkcyjne koło kierownicy, które można również zamówić jako opcję dla innych wariantów modelu.
Kolumna kierownicza korzysta z rozszerzonego, hojne zakresu regulacji. Może być indywidualnie ustawiona o ±25 mm w wysokości, oraz 15 mm do przodu i 35 mm do tyłu w długości.
Kolorowe akcenty
Nowe kolory wnętrza „beż jedwabny”, „brąz espresso”, „szary kryształowy” i „porcelana” oferują wiele indywidualnych, nowoczesnych opcji designu wnętrza w kombinacjach kolorystycznych szary kryształowy/czarny, szary rafowy/szary kryształowy, jedwabny beż/brąz espresso, jedwabny beż/czarny lub porcelana/czarny. Dodatkowym, uderzająco kolorowym akcentem oferowanym przez oświetlenie ambientowe dla linii ELEGANCE i AVANTGARDE jest możliwość ustawienia jej koloru na podstawie trzech wariantów – neutralnego, słonecznego i polarnego. W wersji standardowej dostępne jest jednokolorowe oświetlenie ambientowe.
Kolor obicia drzwi jest dopasowany do wnętrza, a dla obicia dostępne są dwa różne materiały:
- ARTICO skóra syntetyczna jest wykorzystywana w przypadku wariantów wykończenia z tkaniny, tkaniny w połączeniu ze skórą sztuczną ARTICO, a także w połączeniu z wykończeniami skórzanymi z pionowymi szwami
- skóra nappa z pionowymi szwami jest łączona z wykończeniami ze skóry nappa
Dodatkowe cechy projektowe obicia drzwi obejmują:
- obszerne elementy wykończeniowe pod linią pasa, wykończone na górze detalem ze srebrnego chromu
- uchwyt drzwi w srebrnym chromie, a także srebrno-chromowa obudowa dla sterowników elektrycznego ustawienia foteli, w połączeniu z pakietem Memory
- podłokietnik z wykończeniem srebrno-chromowanym, którego kształt podkreśla płynne linie podłokietnika
- kieszeń drzwi z dużą przestrzenią do przechowywania
Atrakcyjne, ergonomiczne fotele
Fotele nowego E-Class mają różny wygląd, w zależności od użytego materiału:
fotele z tkaniny i skóry syntetycznej ARTICO mają poprzeczne lamówki
fotele ze skóry i skóry nappa mają podłużne lamówki
W obu przypadkach, pikowane lamówki nie tylko spełniają szereg wymogów ergonomicznych, ale jednocześnie ich kształty pomagają podkreślić wysoką jakość. Napinane boksy na podłokietnikach i poduszkach zapewniają stabilne wsparcie boczne.
Fotel kierowcy i fotel pasażera z przodu mogą być elektrycznie regulowane pod względem wysokości, kąta nachylenia oparcia i kąta nachylenia siedziska.
Jako alternatywę dla ergonomicznie zaprojektowanych i stylowo zaprojektowanych standardowych wykończeń, dostępne są również następujące warianty foteli jako opcja, które oferują dodatkowe funkcje oraz jeszcze wyższy poziom komfortu:
pakiet Multicontour Seat dla kierowcy i pasażera z przodu zapewnia jeszcze więcej indywidualnych opcji regulacji i jest rekomendowany przez AGR, czyli „Akcję Zdrowego Kręgosłupa”
pakiet Active Multicontour Seat dla kierowcy i pasażera z przodu promuje dynamiczny styl siedzenia dzięki funkcji masażu. Te fotele można regulować indywidualnie za pomocą jednostki sterującej i są również rekomendowane przez AGR
Dodatkowe funkcje komfortu są również oferowane przez pakiet Memory dla kierowcy i pasażera z przodu, który indywidualnie zapisuje ustawienia dla w pełni elektrycznie regulowanych foteli przednich, zagłówków, kolumny kierowniczej i lusterek zewnętrznych dla każdego użytkownika i umożliwia ich automatyczne wywołanie. Dostępne są również podgrzewane fotele z trzystopniową regulacją za pomocą regulatora i wyświetlacza jednostki sterującej, a także wentylowane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu oferujące aktywną wentylację siedzenia.
Przestronne tylne fotele
Przestronne tylne fotele zapewniają standardowe miejsce dla trzech podróżnych w postaci kanapy z trzema zagłówkami z tyłu, podłokietnikiem z schowkiem i podwójnym uchwytem na kubki oraz punktami mocowania ISOFIX na zewnętrznych siedzeniach, z dodatkowymi punktami mocowania powyżej na oparciu tylnej kanapy.
Następujące opcjonalne dodatki do tylnych siedzeń są również dostępne zarówno dla nowego Mercedes-Benz E-Class Sedan, jak i Kombi:
- pakiet komfortu tylnej kanapy z dwoma luksusowymi indywidualnymi siedzeniami ze skóry, luksusowymi zagłówkami NECK-PRO, podgrzewaniem siedzeń i pakietem ochrony przeciwsłonecznej dla ekskluzywnego, komfortowego podróżowania z tyłu (nie dla Kombi)
- system EASY-PACK Quickfold z oparciami tylnych siedzeń, które składają się w proporcji 1/3 do 2/3, i funkcją przezładunku z sześcioma punktami zabezpieczającymi ładunek w bagażniku
- podgrzewane siedzenia z tyłu (w połączeniu z wykończeniem skórzanym)
- tylne fotele z zintegrowanymi fotelikami dziecięcymi, w tym boczny zagłówek
- torba na narty
Indywidualizacja: unikalna wolność wyboru
Indywidualizacja z wielką literą „I” – to jedno z motywów nowej E-Class. Opcje indywidualnej konfiguracji zostały znacznie wzbogacone i są unikalne w tej klasie. Jak wcześniej, dostępne są trzy linie do wyboru, ale w praktyce wszystkie opcje wyposażenia pozostają dostępne – niezależnie od wybranej linii (kolory, tkaniny, skóry, wykończenia…). W ten sposób każdy pojazd staje się całkowicie indywidualny: żaden pojazd nie jest podobny do innego. Na przykład można wybrać klasyczny wygląd na zewnątrz, ale zachować zupełnie nowoczesny styl wewnątrz.
Jak zawsze, dostępne są dwa atrakcyjne pakiety designu, które wizualnie poprawiają zarówno wnętrze, jak i zewnątrz E-Class. Oprócz standardowego wyposażenia, istnieje wybór linii ELEGANCE i AVANTGARDE – z tymi ostatnimi podkreślającymi sportowy charakter modeli Sedan i Kombi w szczególności.
Obie linie różnią się od wersji standardowej pod względem następujących dodatkowych elementów wykończenia:
- skrzynki do przechowywania pod przednimi siedzeniami
- oświetlenie ambientowe pod okładziną deski rozdzielczej oraz czterema paskami wykończeniowymi drzwi, indywidualnie regulowane w trzech kolorach (neutralny, słoneczny, polarny)
- automatycznie przyciemniana wewnętrzna lusterko wsteczne
- oświetlone miejsca do przechowywania w konsoli centralnej
- oświetlenie w podłodze
- oświetlenie ambientowe w zewnętrznych lusterkach
- centralny zagłówek z tyłu można obniżyć za pomocą przycisku w panelu sterującym konsoli centralnej
Dodatkowo, linia AVANTGARDE wyposażona jest w zawieszenie DIRECT CONTROL.
Ponadto, linie wyposażenia różnią się przede wszystkim pod względem licznych szczegółów projektowych zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Oto lista najważniejszych różnic:
Wyposażenie standardowe
Zewnętrze
- wykończenie grilla z trzema żaluzjami w kolorze szaro-stone, przedni brzeg w chromie
- przedni zderzak ze sportowym designem skrzydeł, wloty powietrza z czarną kratką diamentową, bez wykończenia w chromie
- 16-calowe 9-ramienne lekkie koła ze stopów
- brak wykończenia w chromie po bokach
- tylny zderzak podkreślający szerokość, z wkładem z matowego czarnego plastiku, bez wykończenia w chromie
- ukryty system wydechowy
Wnętrze
- wielofunkcyjne koło kierownicy z skóry nappa z czterema ramionami i dwoma wkładkami w srebrnym chromie
- aluminiowe wykończenie z jasnym poprzecznym wzorem, opcjonalne wykończenie z wysokopołyskliwego brązowego drewna eukaliptusowego
- panel sterowania klimatyzacją w czarnym plastiku
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT ze skóry nappa
- tkanina siedzeń Strasbourg z poprzecznymi szwami
ELEGANCE
Zewnętrze
- wykończenie grilla z trzema żaluzjami w pomalowanym srebrze, przedni brzeg w chromie
- przedni zderzak ze sportowym designem skrzydeł, wloty powietrza z czarnymi żaluzjami, wykończenie w chromie na zewnętrznych wlotach powietrza i pod spojlerem
- 17-calowe koła ze stopów wieloramiennych (E 500 18-calowe)
- chromowe wykończenie nad progami
- tylny zderzak podkreślający szerokość, z wkładem z matowego czarnego plastiku i wykończeniem w chromie
- ukryty system wydechowy
Wnętrze
- wielofunkcyjne koło kierownicy z skóry nappa z czterema ramionami i dwoma wkładkami w srebrnym chromie
- wysokopołyskliwe wykończenie z ciemnego brązowego orzecha bursztynowego
- panel sterowania klimatyzacją w wysokopołyskliwym ciemnym brązowym orzechu bursztynowym
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT ze skóry nappa z wkładką w wysokopołyskliwym ciemnym brązowym orzechu bursztynowym
- tkanina siedzeń Strasbourg z poprzecznymi szwami
AVANTGARDE
Zewnętrze
- miękki przód wyraźnie różniący się od maski, wykończenie grilla z dwoma żaluzjami i centralną gwiazdą
- przedni zderzak ze sportowym designem skrzydeł, wloty powietrza z czarną kratką diamentową, wykończenie w chromie na zewnętrznych wlotach powietrza i pod spojlerem
- 17-calowe 5-podwójne ramienne lekkie koła ze stopów z wysokim połyskiem lub 18-calowe 5-podwójne ramienne lekkie koła ze stopów z wysokim połyskiem
- chromowe wykończenie nad progami
- sportowy tylny zderzak, z wkładem z matowego czarnego plastiku i wykończeniem w chromie
- układ wydechowy z podwójną rurą z końcówkami zintegrowanymi w zderzaku
Wnętrze
- sportowe trzyramienne wielofunkcyjne koło kierownicy jako standard, wykończone skórą nappa z perforowanymi wkładkami i podparciami na kciuki, dwie srebrne wkładki chromowane na dolnym ramieniu
- aluminiowe wykończenie z ciemnym teksturowanym wzorem
- panel sterowania klimatyzacją w aluminiowym wykończeniu z ciemnym teksturowanym wzorem
- dźwignia zmiany biegów lub dźwignia DIRECT SELECT ze skóry nappa z wkładką w aluminium z ciemnym teksturowanym wzorem
- siedzenia z skorupą ARTICO/Grenoble z poprzecznymi szwami
Pakiety wyposażeniowe ułatwiają indywidualny wybór
Trzy opcjonalne pakiety wyposażeniowe oferują dodatkowe opcje różnicowania i indywidualizacji:
- Pakiet Exclusive – dodaje wartości dzięki wysokiej jakości wykończeniom. Składa się z:
- obicia ze skóry nappa dla siedzeń, centralnego podłokietnika oraz podłokietników drzwiowych i środkowych
- wykończenia sufitówki, słupków i osłony przeciwsłonecznej w DINAMICA mikrofibrze
- deski rozdzielczej i linii pasa w skórze syntetycznej ARTICO z górnym szwem
- dywaników welurowych z paskiem nubukowym w kolorze wykończenia
- Pakiet sportowy AMG – z nadwoziem AMG i technologią dla sportowego wyglądu oraz zwiększonej dynamiki jazdy. Składa się z:
- nadwozia AMG składającego się z przedniego i tylnego zderzaka oraz bocznych paneli progowych
- 18-calowych lekkich kół ze stopów AMG 5-podwójnych z 245/40 R 18 na 8,5 J x 18 ET48 (przód) oraz 265/35 R 18 na 9 J x 18 ET54 (tył)
- 18-calowych lekkich kół ze stopów AMG 5-podwójnych z wysokim połyskiem i 245/40 R 18 na 8,5 J x 18 ET48 dla modeli 4MATIC
- większe tarcze hamulcowe z przodu, perforowane
- przednie zaciski hamulcowe z napisem „Mercedes-Benz”
- sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL (nie dla modeli 4MATIC)
- układ wydechowy z podwójnymi rurami z prostokątnymi, zintegrowanymi końcówkami z polerowanej stali nierdzewnej
- przednie sportowe siedzenia z głęboko wyprofilowanym wsparciem bocznym na oparciu siedzenia
- obicia ze skóry syntetycznej ARTICO/mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym z jasnymi kontrastowymi szwami (obicia ze skóry czarnej dostępne opcjonalnie)
- centralny podłokietnik i podłokietniki w drzwiach w kolorze czarnym z jasnymi kontrastowymi szwami
- sportowe koło kierownicy AMG w czarnej skórze nappa z 3-ramiennym wzorem i spłaszczoną dolną sekcją
- dźwignia zmiany biegów w skórze nappa z wykończeniem w chromie
- łopatki zmiany biegów DIRECT SELECT i tryb ręczny (M) w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów
- sportowe pedały w polerowanej stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami
- dywaniki z napisem AMG
- sufit w czarnym materiale
- Pakiet sportowy zewnętrzny – zwiększa wygląd zewnętrzny pojazdu o jeszcze bardziej sportowy wygląd i umożliwia bardziej sportowe i zwinne doznania z jazdy. Składa się z:
- 18-calowych lekkich kół ze stopów AMG 5-podwójnych z 245/40 R 18 na 8,5 J x 18 ET48 (przód) oraz 265/35 R 18 na 9 J x 18 ET54 (tył)
- sportowe zawieszenie (nie dla 4MATIC)
- większe, perforowane tarcze hamulcowe z przodu
- zaciski hamulcowe z napisem Mercedes
- system wydechowy z dwoma prostokątnymi, zintegrowanymi rurami wydechowymi
Nadwozie: Skoncentrowanie na jakości i funkcjonalności
Nadwozie E-Class już wcześniej udowodniło swoje wyjątkowe właściwości w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Dodatkowo oferuje doskonałą aerodynamikę, a dzięki innowacyjnym procesom produkcji i zapewnienia jakości, zapewnia konsekwentnie wysoką jakość. Te cechy zaimponowały 400 ekspertom motoryzacyjnym w 2009 roku, gdy nadwozie Mercedes-Benz E-Class Sedan otrzymało nagrodę EuroCarBody Award.
Ponieważ baza nadwozia nie została zmieniona, nowa E-Class również szczyci się tymi samymi znakomitymi cechami. Należą do nich:
- ekstremalnie sztywna, sztywna komora pasażerska wykonana z najwyższej jakości i
- wysokowytrzymałych stali
- kompleksowe strefy deformacji w przednich i tylnych obszarach
- lekka konstrukcja – maska, błotniki i pokrywa bagażnika (klapa w Kombi) są wykonane z aluminium
- wysoka łatwość naprawy dzięki wymiennym modułom przednim i tylnym
Nowością są również reflektory z technologią LED – opcjonalnie dostępne również jako pełne wersje LED. Zalety technologii LED to:
- długa żywotność
- temperatura barwowa zbliżona do światła dziennego
- efektywność energetyczna, ponieważ diody LED wymagają znacznie mniej energii niż światła halogenowe i ksenonowe, przy jednoczesnym oferowaniu tego samego poziomu jasności
HANDS-FREE ACCESS dla wygodnego załadunku
Nowością jest również: opcjonalnie Mercedes-Benz E-Class może być wyposażony w tak zwany HANDS-FREE ACCESS w połączeniu z pakietem KEYLESS-GO. Jego nowoczesna technologia pozwala na otwieranie i zamykanie klapy bagażnika bez fizycznego kontaktu, wystarczy trzymać stopę pod zderzakiem – znacznie zwiększając wygodę podczas załadunku i rozładunku pojazdu. Funkcja HANDS-FREE ACCESS zapobiega również zabrudzeniu rąk i bagażu, ponieważ w przeciwnym razie trzeba by go było odłożyć na ziemię, aby otworzyć bagażnik.
E-Class Sedan zapewnia przestronny, oświetlony bagażnik. Ma pojemność 540 litrów, co wystarcza na przykład na cztery torby golfowe. Bagażnik Kombi jest niezrównany pod względem przestronności i wyznacza standard w tym segmencie. Za oparciami tylnej kanapy dostępna jest objętość 695 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy, pojemność ta wzrasta do 1950 litrów. HANDS-FREE ACCESS, system EASY-PACK Quickfold z funkcją wygodnego załadunku lub składana podłoga bagażnika EASY-PACK z komfortową skrzynką bagażową wspierają wygodę i użyteczność bagażnika.
Konsekwentne optymalne wartości dla aerodynamiki i akustyki powietrza
Wyjątkowe cechy aerodynamiczne Mercedes-Benz E-Class również zostały zachowane po wprowadzeniu modyfikacji w nowej E-Class. Zarówno Sedan (wartość Cd 0,26 – 0,28), jak i Kombi (wartość Cd 0,29 – 0,31) znajdują się na szczycie swojego segmentu również w tej dziedzinie.
Doskonała akustyka powietrza skutecznie przyczynia się do typowo wysokich poziomów komfortu jazdy w E-Class. Nawet przy dużych prędkościach, bardzo mało hałasu przelotowego przenika do wnętrza pojazdu.
Dodatkowe zwiększenie komfortu można osiągnąć dzięki opcjonalnemu akustycznemu szkłu laminowanemu dla bocznych okien przesuwanych z przodu i z tyłu. Tworzy ono jeszcze wyższy poziom komfortu akustycznego, zapewniając jednocześnie lepszą ochronę i bezpieczeństwo przed stłuczeniem.
Nowy poziom bezpieczeństwa: inteligentne systemy wspomagania z czujniejszym okiem
To, co zaczęło się od systemu PRE-SAFE® około dziesięć lat temu i kontynuowane przez DISTRONIC PLUS, doprowadziło do nowego wymiaru motoryzacji w Mercedes-Benz: komfort i bezpieczeństwo złączone w jedną całość, otwierając nowe perspektywy zarówno dla kierowców, jak i deweloperów samochodowych. Mercedes-Benz nazywa to „inteligentnym prowadzeniem”. Opcjonalnie Mercedes-Benz E-Class oferuje szereg nowych lub zoptymalizowanych systemów, które pomagają uczynić jazdę bardziej komfortową i bezpieczną.
Na głównych rynkach modele Sedan i Kombi są standardowo wyposażone w COLLISION PREVENTION ASSIST, system ostrzegania przed kolizją oparty na radarze z systemami wspomagania hamowania. Pomaga to znacznie zmniejszyć ryzyko kolizji tylnej. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również ATTENTION ASSIST, który teraz może ostrzegać o nieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a także informować kierowcę o jego poziomie zmęczenia i czasie jazdy, który upłynął od ostatniej przerwy. Oferuje również regulowany poziom czułości.
„Inteligentne systemy wspomagania przyszłości będą w stanie analizować złożone sytuacje i rozpoznawać potencjalne zagrożenia na drodze z pomocą ulepszonych systemów czujników środowiskowych jeszcze dokładniej niż dzisiaj,” wyjaśnia prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za badania grupowe i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. „Mówiąc obrazowo, nowa E-Class nie ma tylko oczu z przodu, ma 360-stopniową wizję dookoła.”
W tym kontekście kluczowe znaczenie ma sieć wszystkich systemów, lub „fuzja czujników”, jak nazywają to eksperci ds. bezpieczeństwa. Mercedes-Benz nieustannie zwiększa możliwości swoich systemów wspomagania w celu zapewnienia kompleksowej ochrony, nie tylko dla pasażerów Mercedesa, ale dla wszystkich innych użytkowników drogi.