Kiedy standardowa G-Klasa 4×4 z potężnym silnikiem AMG nie spełniała oczekiwań niektórych klientów, pojawiła się G63 AMG 6×6, choć jej cena sięgała siedmiu cyfr.
Na przestrzeni lat G-Klasa przekształciła się z prozaicznego, użytkowego pojazdu w luksusowy samochód. Nawet w 2013 roku, gdy przestała być postrzegana jako typowy produkt masowy, pod jej karoserią z ramą wciąż kryły się solidne osie. Niezależnie od wersji, wszystkie G-Klasy miały trzy blokady dyferencjałów oraz zdolność do pokonywania trudnych terenów przez cały dzień. A potem pojawił się ten pojazd: G63 AMG 6×6, który miał znacznie dłuższy szkielet i dodatkową oś z tyłu, aby podtrzymać wysoką i masywną konstrukcję. W niektórych krajach klienci musieli posiadać prawo jazdy kategorii C, aby używać go na drogach publicznych. Jednak G63 AMG 6×6 nie potrzebował dróg asfaltowych. Otwarte pustynie, równiny czy tundra byłyby dla niego znacznie bardziej odpowiednie.
Od razu widać było, że SUV jest ogromny według jakichkolwiek standardów. Ze swoją prawie siedmiostopową wysokością i masywnymi oponami 35-calowymi dominował nad większością innych pojazdów na drodze. Jego grilla zdobiły podwójne szczeliny, charakterystyczne dla standardowych wersji AMG, a to samo dotyczyło reflektorów Xenon, podkreślonych przez LED-owe światła do jazdy dziennej. Pod plastikowym zderzakiem znajdowało się wystarczająco dużo miejsca do pokonywania przeszkód, dzięki prześwitowi wynoszącemu 18,1 cala (460 mm).
Z boku G63 AMG 6×6 imponował nie tylko wysokością, ale także długością, ponieważ był znacznie dłuższy niż standardowa G-Klasa. Rozstaw osi między przednią a tylną osią wynosił 4 196 mm (13,7 stopy), co było większe niż całkowita długość pierwszej generacji pojazdu w wersji trzydrzwiowej! Co więcej, kabina w wersji czterodrzwiowej została nieco wydłużona za tylnymi drzwiami, aby zrobić miejsce na dodatkowe siedzenia. Następnie za nią producent dodał łóżko. Kolejną unikalną cechą pojazdu były 18-calowe felgi z blokadą, owinięte szerokimi oponami. Tylne błotniki miały wydłużony kształt, który obejmował oba koła, z dodatkowym wykończeniem zakrywającym opony.
Mercedes-Benz włożył wiele wysiłku w stworzenie luksusowego wnętrza na poziomie S-Klasy dla tego supersized SUV-a. Klienci mogli zamawiać pojazd z dwu-tonową skórzaną tapicerką i w układzie cztero- lub pięcioosobowym. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników przejęty z G63 AMG, z oddzielnymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza oraz kolorowym wyświetlaczem TFT pomiędzy nimi. Na górze centralnej konsoli producent zamontował ekran dotykowy dla systemu infotainment COMAND. Trzy przyciski do blokowania dyferencjałów i osi znajdowały się w tym samym miejscu, ale kontrolowały pięć dyferencjałów, a nie tylko trzy.
Pod swoją odporną powłoką SUV miał podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 5,5 litra. Był połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moment obrotowy na koła za pośrednictwem dwubiegowej skrzyni rozdzielczej. W przeciwieństwie do reszty gamy G-Klasy, G 63 AMG 6×6 oparty był na trzech osiach portalowych, co pomogło mu osiągnąć prawie podwójny prześwit w porównaniu do pozostałych modeli. Ponadto mógł pokonywać wodę o głębokości trzech stóp (jednego metra) bez żadnych trudności. Co więcej, dzięki regulowanemu systemowi napełniania kół, ciężar auta był rozkładany w taki sposób, aby dopasować się do nacisku stopy na ziemi.
Technologia napędu 6×6, moc silnika AMG V8 biturbo oraz wygląd, który nie pozostawia miejsca na wątpliwości: Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 to pokazowy pojazd terenowy, który reprezentuje ostatnie słowo w zakresie mocy, umożliwiającą poruszanie się z dala od utartych szlaków. 400 kW (544 KM), napęd 6×6, przystosowanie do jazdy w trudnym terenie, pięć blokad dyferencjału, osie portalowe, system kontroli ciśnienia w oponach oraz specjalne podwozie pozwalają tej wersji pickup na sprawne poruszanie się w warunkach, gdzie pojęcie mobilności indywidualnej zazwyczaj się kończy, gdy kończy się droga. Jednak ci, którzy wyobrażają sobie, że to pojazd na wzór Rajdu Dakar, są w błędzie. Dzięki bogato wyposażonemu wnętrzu od AMG podróżujący mogą cieszyć się najwyższym poziomem komfortu, nawet w najcięższych warunkach, jakie mogą im zaserwować topografia i meteorologia. Ekskluzywne detale sięgają nawet ładowni, która jest wykończona solidnym bambusem.
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 to pojazd, który łączy w sobie najlepsze cechy trzech światów. Najnowsze modele seryjne G-Klasy nadają temu wyjątkowemu samochodowi terenowemu niesamowitą moc i wyrafinowanie, które dominują w off-roadzie od 34 lat. Źródłem nowoczesnego wnętrza jest współczesny kokpit z nowymi, imponującymi wskaźnikami oraz dużym, centralnym wyświetlaczem kolorowym. Niezrównana solidność, praktyczność oraz pozytywne podejście do jazdy w terenie to cechy dziedziczone po wojskowych i komercyjnych modelach G-Klasy. Wreszcie, renomowana dywizja luksusowych i wysokowydajnych pojazdów Mercedes-AMG wnosi do projektu znakomitą technologię silnikową oraz luksusowe, komfortowe wnętrze.
Technologia 6×6: aż na krańce świata i dalej
Rzut oka na kluczowe dane G63 AMG 6×6 jasno pokazuje, że świat off-roadowy tego modelu zaczyna się w miejscu, gdzie wszystko inne by się poddało. Sześć napędzanych kół, terenowy przełożenie w skrzyni biegów, osie portalowe, pięć blokad dyferencjału, które można włączyć w ruchu, oraz system kontroli ciśnienia w oponach, który pozwala na szybkie dostosowanie ciśnienia w ogromnych 37-calowych oponach – to cechy, których nie znajdziemy w standardowych pojazdach terenowych. Wspólnie zapewniają one, że G63 AMG 6×6 ma właściwości jezdne, które z łatwością radzą sobie w najtrudniejszym terenie. Dzięki temu pojazd potrafi łatwo zdobywać najwyższe wydmy, a jazda po piaszczystych drogach nie stanowi dla niego problemu, dzięki niezachwianej stabilności kierunkowej. Teren skalisty pokonywany jest z zwinnością kozicy górskiej; przejazd przez rzekę staje się prawie dziecinnie prosty dzięki imponującej zdolności do pokonywania przeszkód wodnych sięgających jednego metra. I każdy, kto zapozna się z osiągami w ruchu drogowym, z pewnością będzie pod wrażeniem katapultowego przyspieszenia tego pickup o wadze 3,85 tony.
Pomimo swojej unikalnej technologii napędowej, pojazd pokazowy nie stanowi w rzeczywistości nowego rozwoju technologicznego. Po 34 latach produkcji G-Klasy dostępny jest tak ogromny wachlarz części „G”, że G63 AMG 6×6 wykorzystuje praktycznie wyłącznie komponenty produkcyjne. Przykład stanowi układ napędowy: silnik AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i 760 niutonometrów momentu obrotowego, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC połączona z przednim układem napędowym z G63 AMG oraz tylnym podwójnym układem napędowym z wersji 6×6, który już zdążył udowodnić swoją niezawodność w eksploatacji, m.in. w armii australijskiej. Dodatkowo, genialne osie portalowe, które również mają pochodzenie wojskowe, zadebiutowały tutaj w pojeździe cywilnym.
Niepodległe i neutralne: podwozie
Podwozie w dużej mierze bazuje na aktualnej konfiguracji produkcyjnej, jedyną różnicą jest to, że sprężyny śrubowe i amortyzatory zostały dostosowane do zmienionych właściwości modelu z trzema osiami. Inżynierowie mogli również skorzystać z bogatej gamy części „G”, w tym nie mniej niż 15 różnych sprężyn. Podczas gdy przednia oś przejęła wzmocnione sprężyny z opancerzonej wersji specjalnej, pierwsza tylna oś otrzymała znacznie twardszą sprężynę, a druga tylna oś – bardziej miękką. Taki układ, razem z regulowanymi amortyzatorami gazowymi, które potwierdziły swoje właściwości w rajdach, skutkuje idealną symbiozą sportowej dynamiki i zrównoważonego komfortu, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Masculinność na zewnątrz – luksus w środku
Wizualnie G63 AMG 6×6 pickup nie pozostawia żadnych wątpliwości co do swojego prawdziwego przeznaczenia. Duże opony na trzech osiach, ogromny prześwit, wysokość prawie 2,30 metra i szerokość wynosząca około 2,10 metra oraz czyste linie nadwozia wzbudzają natychmiastowy respekt. Podobnie jak modele G63 AMG i G65 AMG przed nim, super terenówka o długości 5,87 metra ma charakterystyczny dla marki AMG wygląd z „podwójną” kratką chłodnicy. Inne wizualne atrakcje to elegancki włókno węglowe, z którego wykonane są zintegrowane paski LED nad przednią szybą, a także duże, poszerzone nadkola, podczas gdy tylna część ładunkowa ma wyraźny stal nierdzewną barierę ochronną. Ładownia, wyłożona szczególnie mocnym i trwałym bambusem, jest dostępna za pomocą tylnej burty.
Sportowy luksus, który charakteryzuje AMG, jest główną cechą wnętrza. G63 AMG 6×6 witają swoich pasażerów ekskluzywnym klimatem klasycznej czerwonej lub jasnobrązowej skórzanej tapicerki designo z kontrastującym stębnieniem oraz atrakcyjnym pikowaniem w diamenty. Cztery indywidualnie regulowane fotele są podgrzewane i wentylowane. Tylna część wyposażona jest w specjalny środkowy konsolę, a podsufitka i słupki pokryte są materiałem Alcantara®. Tylna płyta wykończona jest skórą.
Graz to centrum świata „G”
Dwa pojazdy G63 AMG 6×6, które zostały dotąd zbudowane, zostały opracowane pod przewodnictwem Mercedes-Benz. Oddział rozwoju G-Klasy z siedzibą w Graz jest centrum kompetencji dla wszystkich projektów „G” i odpowiada za rozwój oraz wsparcie seryjne legendarnego pojazdu terenowego. Ponadto Graz w Austrii jest miejscem produkcji wszystkich cywilnych i komercyjnych pojazdów G-Klasy od 1979 roku. Reakcja na pokazowy pojazd w bliskiej produkcji seryjnej zadecyduje o tym, czy i kiedy Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 wejdzie do produkcji w małych seriach.
Technologia napędu 6×6: Idealne partnerstwo: technologia wysokowydajna w terenie i moc AMG
Rzut oka na kluczowe dane Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 pokazuje, że świat off-roadowy tego modelu zaczyna się w momencie, gdy wszystko inne, co nie ma gąsienic, musiałoby się poddać. Sześć napędzanych kół, terenowe przełożenie w skrzyni biegów, osie portalowe i pięć blokad dyferencjału, które można włączyć w ruchu – to cechy, których nie znajdziesz w konwencjonalnych pojazdach terenowych. Wspólnie zapewniają one G63 AMG 6×6 dynamikę jazdy, która z łatwością radzi sobie z najtrudniejszym terenem. Dzięki temu pojazd jest w stanie błyskawicznie wtargnąć na najwyższe wydmy, a jazda po piaszczystych drogach nie stanowi dla niego problemu, dzięki niezachwianej stabilności kierunkowej. Teren skalisty pokonywany jest z zwinnością kozicy górskiej; przejazd przez rzekę staje się prawie dziecinnie prosty dzięki imponującej zdolności do pokonywania przeszkód wodnych. I każdy, kto chce poznać osiągi w ruchu drogowym, z pewnością będzie pod wrażeniem katapultowego przyspieszenia tego pickup o wadze 3,85 tony.
Pomimo swojej unikalnej technologii napędowej, pojazd pokazowy nie stanowi w rzeczywistości nowego rozwoju technologicznego. Po 34 latach produkcji G-Klasy dostępny jest tak ogromny wachlarz części „G”, że G63 AMG 6×6 wykorzystuje praktycznie wyłącznie komponenty produkcyjne. Przykład stanowi układ napędowy: silnik AMG V8, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC oraz przedni układ napędowy zostały przejęte z G63 AMG, podczas gdy skrzynia biegów z niskim przełożeniem została dopasowana do tylnego podwójnego układu napędowego z wersji 6×6, która już udowodniła swoją niezawodność w służbie użytkowników, takich jak armia australijska.
Technyczny szczyt: osie portalowe
Nowo opracowane do szerokiego zakresu zastosowań, osie portalowe, które zostały dodane do portfolio Mercedes-Benz w terenie, są prawdziwym technologicznym szczytem tego pojazdu pokazowego. W przeciwieństwie do konwencjonalnych osi sztywnych, gdzie koła są osadzone na osi wału, koła w osi portalowej są znacznie niższe dzięki przekładni portalowej na głowicach osi. W rezultacie prześwit G63 AMG 6×6 wzrasta do 460 milimetrów ( seryjna G-Klasa: 210 milimetrów), a zdolność do pokonywania przeszkód wodnych – czy może lepiej powiedzieć zdolność do nurkowania – wzrasta do 1000 milimetrów (seryjna: 600 milimetrów).
Ta konstrukcja ma jeszcze bardziej istotne korzyści, eliminując potrzebę skomplikowanych adaptacji. Ponieważ położenie osi względem podwozia pozostaje niezmienione, tak samo jak punkty mocowania zawieszenia, połączenie kierownicze i położenie wałów napędowych. Dodatkowo, przekładnia portalowa niweluje ogromny obwód tocznych opon 37-calowych, dzięki czemu przełożenia, napęd prędkościomierza i czujniki ABS również pozostają niezmienione. Dodatkową zaletą redukcji stosowanej przez przekładnie portalowe jest to, że moment napędowy jest przekazywany tylko na same koła, co skutkuje zmniejszeniem obciążeń mechanicznych na układzie napędowym – szczególnie na wałach napędowych.
Przekładnia do jazdy: dyferencjał środkowy
Technicznie zaawansowane rozwiązanie zapewnia systemowi napędowemu 6×6 niezbędną przekładnię przez dyferencjał pierwszej tylnej osi do tylnej osi. Opracowana konstrukcja jest niezwykle kompaktowa i zajmuje niewiele więcej miejsca niż konwencjonalna obudowa dyferencjału. Dodatkowy wałek z wbudowanym blokadą umiejscowioną po boku nad dyferencjałem przekazuje moment obrotowy do tylnej osi. Łańcuch zapewnia niezbędną moc do przekładni dyferencjału pierwszej tylnej osi.
Precyzyjnie skoordynowana logika zarządza działaniem pięciu blokad dyferencjału
Posiadając pięć mechanicznych blokad dyferencjału 100%, kierowcy z pewnością zgubiliby się w ustawieniach, gdyby mogły być włączane osobno. Dlatego inżynierowie opracowali specjalną logikę blokady, która zapewnia najlepszą możliwą przyczepność w każdej sytuacji. Cały system jest sterowany elektrycznie, z użyciem trzech standardowych przycisków blokady dyferencjału w centralnej konsoli, które znajdują się we wszystkich modelach G. Wybrane i aktywowane blokady są sygnalizowane odpowiednio przez żółte i czerwone światła.
Etap 1: aktywne są dwie blokady dyferencjału międzyosiowego w skrzyni biegów i w przekładni napędowej przez dyferencjał środkowy
Etap 2: dodatkowo uruchamiane są blokady dyferencjału międzykołowego w dwóch dyferencjałach tylnej osi
Etap 3: przy zablokowanej przedniej osi, wszystkie pięć blokad dyferencjału jest aktywne
Wszystkie stany blokady można wybrać niezależnie od tego, czy w skrzyni biegów wybrane jest niskie przełożenie.
Jasne jest, że przy rozstawie osi wynoszącym około 4,20 metra, G63 AMG 6×6 nie jest predestynowany do wirtuozerskiego pokonywania zakrętów. Niemniej jednak, aby zapewnić imponującą zwinność ze odpowiednią dynamiką wokół pionowej osi pojazdu, inżynierowie dostosowali rozkład momentu. Moment napędowy dzieli się zatem na 30% dla przedniej osi i 40% dla obu tylnych osi.
V8 biturbo od specjalistów mocy Mercedes AMG
Duża część zasługi za niesamowite osiągi Mercedesa-Benz G63 AMG 6×6 przypisuje się silnikowi AMG V8 i automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5,5 litra osiąga szczytową moc 400 kW (544 KM) i 760 niutonometrów momentu obrotowego. Znany wewnętrznie pod oznaczeniem M 157, silnik imponuje swoimi technologicznymi osiągnięciami. Większa wydajność termodynamiczna, która wynika z połączenia podwójnych turbosprężarek, bezpośredniego wtrysku paliwa oraz spalania kierowanego strugą, pozwala na lepsze zużycie paliwa i prowadzi do niższych emisji spalin. Szybkie i precyzyjne wtryskiwacze piezoelektryczne wtryskują paliwo do komór spalania, zapewniając szczególnie dokładne rozprowadzenie całego powietrza w komorze. Elektryczna pompa niskociśnieniowa dostarcza paliwo z baku do pompy wysokociśnieniowej w komorze silnika z ciśnieniem wynoszącym sześć barów. Ciśnienie paliwa w szynie wysokociśnieniowej jest regulowane w zakresie od 100 do 200 barów w pełni zmiennie i zależnie od potrzeb, zapewniając zwinność w każdej sytuacji za kierownicą. Dalsze atrakcje innowacyjnego i wyjątkowego silnika ośmiocylindrowego od AMG w Affalterbach to aluminiowy blok silnika, cztery zawory na cylinder z regulacją wałka rozrządowego, chłodzenie powietrzem/wodą oraz zarządzanie alternatorem.
Jakiekolwiek wątpliwości co do zdolności pojazdu pokazowego odzywać się emocjami szybko zostają rozwiane po rzut oka na sportowy układ wydechowy AMG: podwójne rury wydechowe z przodu tylnych kół po obu stronach wydobywają charakterystyczny dźwięk ośmiocylindrowego silnika AMG.
Szybsze zmiany biegów z automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC
Oferująca trzy tryby jazdy oraz automatyczną funkcję podwójnego sprzęgła do redukcji biegów, automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC przekazuje napęd do skrzyni biegów z niskim przełożeniem za pomocą wału napędowego. Tryb „Controlled Efficiency” (C) wzywa strategie kontrolowania silnika i napędu, które zaprojektowane są w celu uzyskania stylu jazdy jak najbardziej ekonomicznego. W trybach jazdy Sport (S) i Manual (M) kombinacja silnika i skrzyni biegów wykazuje znacznie większą zwinność. W tym przypadku, krótkie i dokładnie określone opóźnienie zapłonu i wtrysku podczas zmiany biegów przy pełnym obciążeniu pozwala na skrócenie czasu zmiany biegów. Ponadto w trybie „M” G63 AMG 6×6 utrzymuje bieg wybrany przez kierowcę w zakresie dozwolonym przez ograniczenia obrotów silnika – co jest szczególnie przydatne podczas pokonywania trudnych podjazdów.
Efektywność systemu automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC jest dodatkowo zwiększona przez nowy konwerter oszczędzający paliwo z wahadłem odśrodkowym, łożyskami redukującymi tarcie oraz zarządzaniem temperaturą oleju w skrzyni biegów.
Ma sens zapewnienie odpowiedniego zasilania paliwem dla pojazdów, które są przeznaczone do użytkowania w odległych rejonach. Dlatego standardowy zbiornik produkcyjny o pojemności 96 litrów został uzupełniony o dodatkowy zbiornik o pojemności 63 litrów. Całkowita pojemność zbiornika wynosi zatem 159 litrów.
Podwozie i koła: Motoryzacyjna deklaracja niepodległości
Jak już opisano, podwozie w dużej mierze bazuje na aktualnej konfiguracji produkcyjnej, a jedyną różnicą jest to, że sprężyny śrubowe i amortyzatory zostały dostosowane do zmienionych właściwości modelu z trzema osiami. Również w przypadku sprężyn inżynierowie mogli skorzystać z bogatej gamy części „G”, która obejmuje nie mniej niż 15 różnych współczynników sprężyn. Zarówno przednia oś, jak i pierwsza tylna oś posiadają zdecydowanie twardsze sprężyny z wersji specjalnej ochrony, podczas gdy druga tylna oś ma miększą sprężynę.
Z trzema sztywnymi osiami, które mogą poruszać się niezależnie, Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 korzysta z niezależnego zawieszenia osi, a nie niezależnego zawieszenia kół. Osie poruszają się niezależnie od siebie, co zapewnia najlepsze możliwe połączenie z podłożem w każdych warunkach. Chociaż dwie tylne osie są oddalone od siebie jedynie o 1100 milimetrów (całkowity rozstaw osi wynosi 4220 milimetrów), mogą one przyjmować drastycznie przeciwne kąty ugięcia i w efekcie skutecznie wykorzystać każdą okazję do uzyskania przyczepności, nawet w wyjątkowo trudnym terenie.
Tylko „G” może poprawić „G”
Regulowane i pokonywane w rajdach amortyzatory gazowe są dostarczane przez zewnętrznego partnera. Współdziałając z obszernymi oponami, ustawienie podwozia imponuje doskonałym komfortem jazdy połączonym z wysoką dynamiką jazdy i bezpieczeństwem w każdych warunkach, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Jeśli mimo wszelkich starań kierowcy i znakomitych prześwitów podwozie przypadkowo wejdzie w kontakt z ziemią, deweloperzy przewidzieli wyposażenie pojazdu w solidną, trójczęściową osłonę w stali nierdzewnej. Chroni to najważniejsze zespoły z przodu i tyłu, a także te znajdujące się w obszarze podwozia między przednimi a tylnymi osiami przed uderzeniami i silnymi wstrząsami.
„…i wkrótce oczekiwane są znaczne wahania ciśnienia powietrza…”
Projekt systemu kontroli ciśnienia w oponach jest zgodny z wysokim standardem technicznym G63 AMG 6×6. System, który jest typowy dla wielu ciężarówek, po raz pierwszy został zastosowany w samochodzie osobowym. Od wewnątrz pojazdu kierowca może niezależnie dostosować ciśnienie w oponach przedniej osi i obu tylnych osi w dowolnym momencie za pomocą przełączników na specjalnej konsoli sufitowej. Manometry pozwalają na monitorowanie ciśnienia. Oznacza to, że pasażerowie oszczędzają sobie żmudnego procesu wychodzenia i ręcznego regulowania ciśnienia. Dzięki potężnemu sprężarkowi i czterem zbiornikom powietrza o pojemności 20 litrów zamontowanym w tylnych nadkolach, ciśnienie w oponach może być regulowane w czasie możliwego rekordu świata. Na przykład, mimo że są sześć dużych opon o średnicy jednego metra każda, system potrzebuje mniej niż 20 sekund, aby zwiększyć ciśnienie w oponach dostosowanych do piasku z 0,5 bara do wymaganych 1,8 bara do jazdy po drogach. Konwencjonalne systemy potrzebują około dziesięciu minut, aby osiągnąć taką zmianę ciśnienia.
Projekt osi portalowych ma również bardzo pozytywny wpływ na system kontroli ciśnienia w oponach. W przeciwieństwie do sytuacji, w której montowane są konwencjonalne osie sztywne, wewnętrzne powierzchnie piast są odsłonięte, a przestrzeń montażowa nie jest zablokowana przez wał napędowy. Oznacza to, że regulacja ciśnienia w oponach może być przeprowadzona bezpośrednio przez centralny kanał w piście koła. Koła mają również kanał powietrzny i są połączone z piastą za pomocą przewodu powietrznego z szybkozłączką, umożliwiającego wymianę kół, jeśli zajdzie taka potrzeba. Silna, śrubowana osłona piasty chroni złącze przewodu przed uszkodzeniem w terenie off-road.
Pomimo wagi własnej wynoszącej 3850 kg: Rozkład ciśnienia gruntowego porównywalny z odciskiem ludzkiej stopy
Przy standardowych kombinacjach kół/opon nie jest możliwe obniżenie ciśnienia opon do 0,5 bara do jazdy po piasku. 1,0 bara to zazwyczaj najniższe możliwe ciśnienie, poniżej którego opony mogą ześlizgnąć się z obręczy podczas manewrów kierowniczych, a piasek może dostać się na powierzchnię uszczelniającą pomiędzy oponą a obręczą, co prowadzi do powolnego przebicia. Nie ma takich problemów z G63 AMG 6×6, który jest wyposażony w specjalne, dwuczęściowe 45,7 cm (18-calowe) koła beadlock. Kiedy opona jest zamocowana na tego typu obręczy, jest ona mocno zaciskana między obręczą (stworzona przez dwie połówki obręczy) a wewnętrznym pierścieniem beadlock, dzięki czemu nawet w przypadku całkowitej utraty ciśnienia nie może się zsunąć z obręczy, a piasek nie może się dostać.
Ekstremalnie niskie ciśnienia w oponach zwiększają powierzchnie kontaktowe opon terenowych o wymiarach 37 x 12,5 x 18 cali i zapewniają znaczne wsparcie przy poruszaniu się po luzowej nawierzchni. Dwa procesy przyczyniają się do tego. Po pierwsze, zwiększone powierzchnie kontaktowe zmniejszają ciśnienie gruntowe, a tym samym tendencję opon do zapadania się lub wbijania w grunt. Rzut oka na liczby potwierdza to: obniżenie ciśnienia opon do 0,5 bara zwiększa powierzchnię kontaktową trzykrotnie. Dzięki temu ciśnienie gruntowe G63 AMG 6×6 przy wadze gotowego do jazdy 3850 kilogramów jest równe ciśnieniu stopy osoby o przeciętnej wadze.
Po drugie, na błotnistych i podobnych nawierzchniach, które oferują lepszy kontakt, niskie ciśnienie w oponach wspiera proces samoczyszczenia, który zapobiega zatykanie się wzoru bieżnika, co zapewnia, że zawsze dostępna jest najlepsza możliwa przyczepność.
Nadwozie, wyposażenie i wnętrze: Typowy AMG: Pełen zestaw ekskluzywnego wyposażenia i detalów
Wizualnie Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 nie pozostawia miejsca na wątpliwości co do swojego prawdziwego przeznaczenia. Duże opony na trzech osiach, ogromny prześwit, wysokość wewnętrzna prawie 2,30 metra i szerokość wynosząca około 2,10 metra oraz czyste linie nadwozia wzbudzają natychmiastowy respekt. Jak modele G63 AMG i G65 AMG przed nim, super terenówka o długości 5,87 metra ma charakterystyczną twarz marki AMG: kratkę chłodnicy „podwójne ostrze” z podwójnymi żebrami chromowanymi oraz kratkę chromowaną zapewniają, że, podobnie jak jej produkcyjne odpowiedniki, G63 AMG 6×6 jest natychmiast rozpoznawalny jako model AMG. Projekt kratki uwzględnia klasyczną formę G-Klasy i wpisuje się w ogólny wygląd, interpretując terenowy charakter pojazdu. Typowe trzy duże wloty powietrza w przednim zderzaku AMG pozwalają na doprowadzenie przepływu powietrza do modułów chłodzących. Poziome wstawki ze stali nierdzewnej w wysokim połysku podkreślają męski wygląd.
Widok z boku pokazuje, że aż do drzwi tylnych, nadwozie odpowiada obecnej konfiguracji produkcyjnej modelu czteronapędowego. Ale to na tym się kończą wspólne cechy, ponieważ widok z boku ujawnia także różnice – od zwiększonego prześwitu po włókno węglowe z zintegrowanymi paskami LED nad przednią szybą, po poszerzone nadkola – również z włókna węglowego – z ze stali nierdzewnej. Część nadwozia produkcyjnego jest harmonijnie przedłużana przez trzecie okno boczne oraz sekcję pickup z barierą ochronną ze stali nierdzewnej, a także tylnymi, podwójnymi poszerzonymi nadkolami w włóknie węglowym. Ładownia, wyłożona szczególnie mocnym i trwałym bambusem, jest dostępna za pomocą tylnej burty.
Komfort off-roadowy z czterema indywidualnymi siedzeniami
Oprócz środków odnowy produkcji seryjnej, takich jak nowy kokpit z centralnym ekranem kolorowym, G63 AMG 6×6 oferuje instrumenty AMG z wyświetlaczem TFT kolorowym, głównym menu AMG oraz oddzielnym wskaźnikiem biegów, a także podświetlane białe wstawki w drzwiach AMG w każdej z drzwi. Wysokiej jakości dźwignia E-SELECT z wytłoczonym emblematem AMG jest znana z pojazdów takich jak SLS AMG. Ekskluzywny klimat tworzy skórzana tapicerka designo – w klasycznym czerwonym lub jasnobrązowym – obejmująca nie tylko tapicerkę czterech indywidualnych siedzeń, ale także całe wykończenie przednich i tylnych drzwi. Kontrastujące stębnienie i atrakcyjne pikowanie w diamenty są doskonałym uzupełnieniem tapicerki. Ponadto, cały kokpit jest wykończony skórą i również posiada ekskluzywne kontrastowe stębnienie. Wykończenie z włókna węglowego AMG oraz pokrycie Alcantara® na podsufitce i słupkach dopełniają luksusowe i przyjemne wnętrze. Tylna płyta jest wykończona skórą.