2013 Mercedes-Benz S-Class

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Najwyższy model Mercedes-Benz, klasa S, wszedł w nową erę, gdy niemiecki producent samochodów zaprezentował szóstą generację tego modelu w 2013 roku, wzbogacając go o nowe technologie oraz poprawiając komfort wnętrza i jego wyposażenie.

Podobnie jak jego poprzednicy, klasa S musiała być wyposażona w najnowsze technologie, jakie Mercedes-Benz miał w swojej ofercie. Dodatkowo, pojazd został wzbogacony o wystarczającą liczbę standardowych funkcji, by nawet w pełni wyposażony poprzedni model mógł się zabarwić na żółto. Co ciekawe, klasa S była samochodem, który zdetronizował droższego brata, Maybach 57, który zakończył swoją produkcję w 2013 roku. Po prostu nie był w stanie dorównać poziomowi komfortu i wizerunkowi klasy S, najlepiej sprzedającego się samochodu wśród urzędników rządowych na całym świecie.

Model z 2013 roku, znany również jako W222, zyskał nowy wygląd. Zespół projektowy kierowany przez Słoweńca Roberta Lesnika szeroko wykorzystał organiczne linie zaprojektowane na koncepcyjnym modelu Mercedes-Benz F700 z 2007 roku. W efekcie, samochód zyskał opadające reflektory ozdobione światłami dziennymi, które przypominały rząd pereł. Masywna atrapa chłodnicy miała tradycyjne chromowane poziome szczeliny. Za nimi zamontowano radar dla aktywnego tempomatu oraz innych funkcji bezpieczeństwa. Z profilu, samochód stracił wyraźne nadkola, które nadawały W221 sportowy wygląd. Producent starał się i udało mu się stworzyć luksusowy pojazd z dominującym wyglądem na drodze, ale bez agresywności. Z tyłu, lampy tylne zamontowane w rogach miały LED-y w trzech skośnych eliptycznych kształtach. W zależności od wersji silnikowej, podwójne wydechy były schowane pod zderzakiem lub odsłonięte z chromowanymi wykończeniami wokół nich.

Klasa S koncentrowała się na komforcie tylnych siedzeń. Dla pasażerów z tyłu, producent stworzył szeroką kanapę, na której mogły wygodnie usiąść trzy dorosłe osoby. Nawet osoba siedząca na środkowym miejscu miała wystarczająco miejsca, dzięki niskiemu profilowi tunelu środkowego, który przebiegał od przodu do tyłu kabiny. Z przodu, fotele miały łagodne wyprofilowanie, ponieważ był to pojazd stworzony do luksusowych, komfortowych jazd, a nie sportowych. Przed kierowcą znajdował się nowy, całkowicie cyfrowy panel wskaźników, który rozciągał się nad środkowym panelem, gdzie znajdował się wyświetlacz systemu multimedialnego COMMAND. Kontroler był umieszczony na konsoli centralnej, obok podłokietnika, który ukrywał schowek. Mercedes-Benz użył sztucznej skóry w podstawowych modelach, w tym na desce rozdzielczej, podczas gdy wyższe poziomy wyposażenia były zdobione drogimi, naturalnymi materiałami. Niezwykle jak na taki pojazd, producent zamontował dzielony panoramiczny dach, który otwierał się nad przednimi siedzeniami, ale powierzchnia szklana nad kanapą była stała.

Mercedes-Benz stworzył nową platformę dla W222 i wprowadził jedną z najbardziej komfortowych zawieszeń powietrznych w branży. Jego adaptacyjne funkcje pozwalały mu „czytać” drogę przed sobą i przygotowywać się do tłumienia nierówności terenu. Pod maską niemiecki producent zainstalował szeroką gamę silników benzynowych, diesla i hybrydowych, które były połączone z siedmiobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów, przesyłając moc na tylne koła. Na wybranych rynkach i w zależności od silnika, marka z trzema gwiazdkami oferowała wersje z napędem na wszystkie koła.

Nowa klasa S Mercedes-Benz, opierająca się na trzech priorytetach inżynieryjnych: „Inteligentny napęd”, „Efektywna technologia” i „Esencja luksusu”, przesuwa granice technologii na wielu poziomach. Klasa S nie jest tylko technologiczną czołówką Mercedesa, ale również pionierem rozwoju motoryzacyjnego jako całości.

Jak w każdej poprzedniej generacji, klienci oczekują, że nowa klasa S ustali standardy w całej branży, aby utrzymać tytuł „najlepszego samochodu na świecie”. Dr Dieter Zetsche, przewodniczący zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, mówi: „Nie chodziło nam tylko o bezpieczeństwo czy estetykę, moc czy efektywność, komfort czy dynamizm. Nasze ambicje sprowadzały się do 'najlepszego lub niczego’ w każdym aspekcie. Żaden inny samochód nie ucieleśnia obietnicy marki Mercedes-Benz bardziej niż klasa S.”

Doskonałość w każdym szczególe jest wynikiem „Esencji luksusu”. To dążenie do perfekcji szczególnie widoczne jest w wnętrzu: czy to fotele, klimatyzacja, systemy sterowania, design, infotainment, czy komfort i bezpieczeństwo z tyłu – nowe pomysły, ich staranne zrealizowanie i najwyższa postrzegana jakość stanowią fundament wysokich standardów, które inżynierowie wyznaczyli dla flagowego modelu Mercedes-Benz – i dla siebie samych.

To samo dotyczy bezpieczeństwa. To, co rozpoczęło się dziesięć lat temu z systemem PRE-SAFE®, a kontynuowano z DISTRONIC PLUS, zaowocowało nowym wymiarem motoryzacji: komfort i bezpieczeństwo zespoliły się w jedno. Mercedes-Benz nazywa to „Inteligentnym Napędem”. Cała gama nowych systemów sprawia, że nowa klasa S jest jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna.

Klasa S Mercedes-Benz jest tak efektywna, że niemal brzmi to utopijnie: w ciągu dziesięciu lat, dzięki realizacji „Efektywnej technologii”, Mercedes-Benz niemal o połowę zmniejszył zużycie paliwa w kategorii mocy 150 kW do 4,4 litra na 100 kilometrów, podczas gdy współczynnik oporu aerodynamicznego nowej klasy S (cd=0,24) znacząco przewyższa wartość poprzedniego modelu, ustanawiając nowy punkt odniesienia w tym segmencie. Model S 300 BlueTEC HYBRID ma osiągnąć jeszcze niższy wynik, wynoszący 0,23, dzięki dodatkowym optymalizacjom aerodynamicznym. Co więcej, nowy model jest pierwszym samochodem na świecie, który całkowicie rezygnuje z żarówek na rzecz diod LED, ponownie wskazując przyszłość.

Design: nowoczesne poczucie statusu i zmysłowe kształty

Ludzie na całym świecie rozpoznają Mercedesa od razu. Klasyczna twarz Mercedesa jest złotym wątkiem w historii marki.

„Wyszukany design klasy S zawsze był wyrazem luksusu i motoryzacyjnej wielkości swojej epoki. Nasza nowa klasa S kontynuuje tę tradycję. Dzięki klasycznej architekturze i płynnej sylwetce, jest nowoczesną ucieleśnieniem zmysłowej przejrzystości. Design łączy wysublimowany, progresywny idiom projektowy z klasyczną elegancją naszych samochodów z lat 30. – inteligencją, która przemawia do emocji. Stylowa sportowość i zmysłowe formy w syntezie z ponadczasową przejrzystością i naturalną przewagą czynią klasę S prawdziwą ikoną designu,” mówi szef designu Gorden Wagener.

Aby podkreślić naturalną przewagę nowej klasy S i jej ambicje przywódcze, kratka chłodnicy jest teraz większa, pionowa i wyraźnie trójwymiarowa w wyglądzie. Z długą maską, płynnie zaokrągloną linią dachu i delikatnie opadającym tyłem, nowa klasa S ma klasyczne proporcje limuzyny. Rozmiar i przestronność zostały ukształtowane w sposób, który sprawia, że klasa S Mercedes-Benz wydaje się prestiżowa, a mocna linia dachu podkreśla sportowe zamiary samochodu w stylu coupé.

Linia charakterystyczna, delikatnie opadająca od przodu do tyłu – charakterystyczna „Linia Opadająca” marki – elegancko strukturyzuje bok i generuje dodatkową dynamikę nawet gdy samochód stoi w miejscu. Subtelnie stworzony efekt wypukło-wklęsły całego boku prowadzi do niezwykle potężnego i wydłużonego nadwozia, które demonstruje zarówno ekscytację, jak i spokój. Wyraźnie zaznaczone barki nad tylnym kołem dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.

Pozytywnie wyolbrzymone powierzchnie i linie boczne na nowej klasie S generują emocje, gdy przekształcają się w tył. Oprócz elegancji, lekko opadająca forma ma również zalety aerodynamiczne. Poziome linie biegnące od pokrywy bagażnika do zderzaka podkreślają szerokość pojazdu, gdy patrzymy na niego z tyłu. Charakterystyczny podpis projektantów Mercedes-Benz można również zobaczyć w tylnej szybie, która przecina słupki C. Górna część szkła jest zaokrąglona, nadając jej wygląd coupé. Prawdziwe atrakcje to nowe światła tylne w stylu, które są całkowicie zamknięte w nadwoziu i dzięki tej indywidualnie zintegrowanej stylizacji oraz starannie wykonanym wnętrzom, kończą projektowanie do ostatniego szczegóły.

Technologia LED: pierwszy samochód bez żadnej żarówki

Około 100 lat po wprowadzeniu oświetlenia elektrycznego w pojazdach, Mercedes-Benz dokonuje całkowitego przejścia na technologię LED – nowa klasa S jest pierwszym pojazdem na świecie, którego wnętrze i zewnętrze nie mają żadnej żarówki, a Mercedes-Benz kontynuuje swoją pionierską rolę w sektorze oświetlenia. Wielopoziomowa funkcjonalność oświetlenia to kolejna światowa nowość: z uwagi na innych uczestników ruchu za pojazdem, intensywność świateł hamulcowych jest zmniejszana w nocy lub podczas oczekiwania na sygnale świetlnym. Prawie 500 diod LED oświetla drogę, pojazd, wnętrze i bagażnik. W zależności od wyposażenia, obejmują one:

  • Reflektory: każdy z maksymalnie 56 diodami LED
  • Światła tylne: każde z maksymalnie 35 diodami LED (plus 4 dla tylnej lampy przeciwmgłowej)
  • Wnętrze (w tym oświetlenie ambientowe): około 300 diod LED

Widoczność została poprawiona przez dwa systemy wspomagające, które przeszły istotne ulepszenia – Adaptive Highbeam Assist Plus i Night View Assist Plus. Dzięki nowej kamerze stereoskopowej oraz wielostopniowym radarowym czujnikom, klasa S posiada 360-stopniowy widok i lepiej wykrywa potencjalne zagrożenia na drodze.

System napędowy: wiodąca efektywność w każdej kategorii mocy

W swoim pierwszym roku oferta nowej klasy S obejmuje dwie wersje hybrydowe, model benzynowy oraz wariant wysokoprężny: S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC i S 300 BlueTEC HYBRID. Wszystkie modele charakteryzują się wiodącą efektywnością i zużyciem paliwa do 20% niższym niż w poprzedniej serii modelowej. Wszystkie silniki już spełniają wymogi normy emisji Euro-6. Dodatkowo S 400 HYBRID i S 350 BlueTEC spełniają surowe kryteria klasy efektywności A, podczas gdy S 300 BlueTEC HYBRID ma nawet ocenę A+.

„Nowa klasa S osiąga wartości zużycia paliwa i emisji, które jeszcze kilka lat temu wydawały się utopijne, nawet w przypadku samochodów executive,” mówi prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za badania grupowe i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. „I to dopiero początek naszej inicjatywy 'Zielone Przywództwo’: wkrótce zostanie zaprezentowany S 500 Plug-In HYBRID – pierwszy model klasy S z zużyciem paliwa poniżej czterech litrów na 100 kilometrów.” Oferta klasy S obejmuje więc pełen zakres modeli: od benzynowych i wysokoprężnych po hybrydy benzynowe, wysokoprężne oraz plug-in po raz pierwszy.

Zawieszenie: pierwsze na świecie zawieszenie z „oczami”

Nowa klasa S jest pierwszym na świecie samochodem, który potrafi wykrywać nierówności na drodze z przodu. Jeśli SYSTEM SKANOWANIA POWIERZCHNI DROGI wykryje taką nierówność za pomocą kamery stereoskopowej, MAGIC BODY CONTROL natychmiast dostosowuje zawieszenie do nowej sytuacji. Ten innowacyjny system zawieszenia jest dostępny jako opcja dla modeli ośmiocylindrowych. Standardowe wyposażenie nowej klasy S obejmuje ciągłe działające Adaptive Damping System ADS PLUS oraz ulepszoną wersję pełnego systemu zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC.

Wnętrze: wizualna szerokość i spokojna solidność

Dzięki przejrzystej architekturze, projekt wnętrza klasy S ucieleśnia klasyczną, wybitną, nowoczesną limuzynę. Ekspresyjny charakter wnętrza wynika z wyjątkowego, płynnego, zmysłowo eleganckiego stylu. Poziome elementy i linie tworzą otoczenie o wizualnej szerokości i spokojnej solidności. Wysoka jakość i elegancja harmonizują z przejrzystością i funkcjonalnością: projekt wnętrza klasy S łączy komfort jazdy, przestronność i łatwość użytkowania na najwyższym poziomie.

Perfekcyjnie skoordynowane użycie materiałów i kolorów tworzy ekskluzywne wnętrze, które wydaje się odlane z jednej formy. Obficie zastosowano drewniane wykończenia, szczególnie w desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Metalizowane powierzchnie przełączników z wykończeniem w perłowym kolorze w trzech odcieniach kolorystycznych, pasujących do koloru wnętrza, szczególnie podkreślają wyjątkową jakość.

Pasażerowie z tyłu również zajmują miejsca w pierwszej klasie – projekt i ekskluzywność foteli, paneli drzwiowych oraz wszystkich sterowań są na tym samym, wysokim poziomie co z przodu. Jako dodatkowa funkcja indywidualizacji, „First Class Rear” obejmuje konsolę środkową Business, łączącą osobisty komfort z praktyczną wygodą (integracja telefonu, dodatkowe schowki, składany stół itp.).

Koncept: najlepsze dla obu światów

Po raz pierwszy w historii klasy S, rozwój skupiał się na limuzynie z przedłużonym rozstawem osi. W przeciwieństwie do wcześniejszych wersji, krótsza wersja powstała na jej podstawie. Wynika to z tego, że klasa S nie jest tylko dobrze osadzona jako prestiżowa limuzyna na dużych rynkach zagranicznych, takich jak USA, Chiny czy Japonia. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele klasy S często prowadzą samochód sami, flagowy model w portfolio osobowym Mercedesa jest zdecydowanie pojazdem obsługiwanym przez kierowcę w Azji. Logiczną konsekwencją są nowości związane z komfortem i bezpieczeństwem z tyłu – w klasie S Mercedes-Benz nie ma wątpliwości, że pasażerowie z tyłu również siedzą w pierwszej klasie.

Pasażerowie nowej klasy S korzystają z umiarkowanego zwiększenia rozmiaru pojazdu, co przekłada się na poprawę wszystkich wymiarów wnętrza: kierowca zyskał 12 milimetrów dodatkowej przestrzeni nad głową, a także 14 milimetrów więcej miejsca na ramiona i 10 milimetrów więcej przestrzeni na łokcie z przodu. Dzięki 14-milimetrowemu zwiększeniu przestrzeni na kolana z tyłu, podróż staje się jeszcze bardziej komfortowa dla pasażerów z tyłu. Miejsce na ramiona z tyłu poprawiono o maksymalnie dziewięć milimetrów.

Koncepcja obsługi i wyświetlania: eleganckie nowe centrum sterowania

Dwa wysoce rozdzielcze wyświetlacze TFT w formacie 8:3 z przekątną ekranu 30,7 cm (12,3 cala) tworzą nowe centrum informacyjne w klasie S. Lewy wyświetlacz pełni funkcje dotychczasowego zestawu wskaźników, dostarczając kierowcy wszystkich istotnych informacji. Prawy wyświetlacz pozwala wygodnie kontrolować funkcje infotainment i komfortu. Dla nowej klasy S, rosnąca potrzeba integracji dodatkowych funkcji w pojeździe doprowadziła do dalszego rozwoju całej logiki obsługi.

W tym przypadku ergonomia, wygoda obsługi i bezpieczeństwo, a także atrakcyjność i estetyka były głównymi kryteriami.

Celem projektowania funkcji obsługi i wyświetlania było zgrupowanie elementów sterujących oraz funkcji wyświetlania w spójny sposób, zarówno pod względem designu, jak i funkcjonalności. Oprócz nowych wyświetlaczy, metalizowane powierzchnie przełączników oraz solidne aluminiowe elementy sterujące są wizualnymi akcentami szczególnie wysokiej jakości. Dzięki precyzyjnemu wykończeniu metalowych powierzchni, każdy element sterujący ma dźwięk, poczucie jakości i uwagę do szczegółów, które czynią Mercedesa tak wyjątkowym.

Nowe funkcje sterowania obejmują wrażliwą na dotyk klawiaturę telefoniczną oraz rozszerzoną funkcję ulubionych z dwunastoma swobodnie wybieranymi miejscami pamięci. Głównym elementem sterującym jest pokrętło, z typowymi klawiszami szybkiego dostępu w konsoli centralnej dla najważniejszych funkcji oraz paskiem narzędziowym dla systemów wspomagania kierowcy.

Wprowadzanie głosowe za pomocą systemu LINGUATRONIC przez System Dialogów Głosowych umożliwia jednoczesne podanie pełnych adresów (wprowadzanie na jeden strzał). Systemy telefoniczne i audio można również obsługiwać głosowo. Nową funkcją jest możliwość odczytania wiadomości tekstowych (SMS) lub e-maili.

Klimatyzacja: bogactwo nowych funkcji dla przyjemnej atmosfery

Podczas systematycznego rozwoju całego systemu klimatyzacji szczególny nacisk położono na cele wydajnościowe, jakość powietrza, precyzyjną regulację, poziom hałasu i efektywność.

Jako nowość, pakiet AIR-BALANCE obejmuje atomizację perfum, jonizację i jeszcze bardziej efektywną filtrację w porównaniu z modelem standardowym. Automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z tyłu posiada dwie dodatkowe strefy, poprawiające komfort termiczny. Elektryczne ogrzewanie podłokietników to całkowicie nowa funkcja.

Nowa klasa S Limuzyna jako pierwszy na świecie model ma „aktywny system perfumowania” w ramach pakietu AIR-BALANCE. 'Aktywny’ oznacza, że system perfumowania włącza się i wyłącza ręcznie, z manualnym dostosowaniem intensywności. System atomizacji perfum indywidualizuje zapach wnętrza pojazdu.

Nie zmienia on na stałe zapachu wnętrza, ani nie osadza cząsteczek perfum na powierzchniach tkanin czy odzieży. Zapach jest dyskretny i łagodny, szybko się ulatnia.

Fotele: mobilne biuro i centrum dobrego samopoczucia

Dzięki licznym innowacjom, takim jak funkcja masażu ENERGIZING oparta na zasadzie gorących kamieni, czy aktywna wentylacja siedzeń z wentylatorami odwracalnymi, Mercedes-Benz podniósł komfort siedzenia i klimatyzacji w klasie S na nowy poziom. Projektanci foteli szczególnie zwrócili uwagę na fotele tylne. Wybór pięciu różnych wariantów foteli tylnych, w tym fotela Executive z kątem oparcia regulowanym do 43,5 stopnia, pozwala pasażerom z tyłu skoncentrować się na pracy lub zrelaksować się w komfortowych warunkach.

Funkcja masażu ENERGIZING oparta na zasadzie gorących kamieni to nowość na rynku. Specjaliści zajmujący się fotelami w Mercedes-Benz opracowali unikalną funkcję masażu z 14 oddzielnie uruchamianymi poduszkami powietrznymi w oparciu, a także zintegrowaną funkcją podgrzewania. Do wyboru jest sześć programów masażu, z czego dwa z wykorzystaniem funkcji podgrzewania. Funkcja ta jest również dostępna dla foteli tylnych.

Po raz pierwszy w systemie wentylacji aktywnej siedzeń zastosowano tak zwane wentylatory odwracalne. Gdy funkcja wentylacji się zaczyna, najpierw pobierane jest chłodniejsze powietrze z otoczenia na powierzchnię siedzenia. Dzięki temu temperatura powierzchni rozgrzanego siedzenia może zostać znacznie szybciej obniżona niż w przypadku wcześniejszych systemów aktywnego chłodzenia. Po czterech minutach wentylatory automatycznie przełączają się na tryb nadmuchu, aby zredukować przeciągi.

Dwa warianty foteli tylnych (statyczna kanapa lub indywidualne fotele z regulacją do 37 stopni) są dostępne dla standardowej wersji rozstawu osi S-klasy, a dla wersji z przedłużonym rozstawem osi aż pięć. Kinematyka regulacji została zmieniona w wariantach luksusowych i leżących. W przeciwieństwie do konwencjonalnego projektu oparcia z tylnym mechanizmem, oparcie jest regulowane oddzielnie, dzięki czemu przestronność oraz punkt odniesienia miejsca siedzącego pozostają niezmienne. Poduszka może być regulowana osobno pod względem kąta i poziomego ustawienia.

Maksymalny kąt nachylenia oparcia fotela Executive (leżącego) za przednim siedzeniem pasażera zwiększono z 37 do 43,5 stopnia, co daje mu największe nachylenie w segmencie luksusowym. Leżący fotel ma podparcie na łydki, które jest dowolnie regulowane pod względem długości i kąta. W połączeniu z podparciem na pięty na składanym fotelu kierowcy z przodu oraz dodatkową poduszką komfortową, umożliwia to przyjęcie pozycji leżącej, która ustanawia nowe standardy w sektorze motoryzacyjnym pod względem komfortu snu i wypoczynku.

Jeśli wybierze się „First Class Rear” (z tylną konsolą środkową), przednia konsola na tunelu transmisyjnym wizualnie kontynuuje się do tyłu. Jest wyposażona w innowacyjne uchwyty na napoje, które wykorzystują technologię Peltiera do chłodzenia lub ogrzewania napojów przez dłuższy czas. Podobnie jak fotel samolotowy, konsola środkowa jest dostępna z dwoma stolikami, które można z łatwością złożyć lub rozłożyć jedną ręką.

Funkcje multimedialne: mobilna sala koncertowa

Całkowicie nowa generacja multimediów z intuicyjną obsługą i szczególnie namacalnymi funkcjami dzięki wizualizacji i animacjom debiutuje w klasie S. Innymi nowościami są system wieloużytkownikowy, który pozwala niezależny dostęp do źródeł mediów systemu rozrywki z dowolnego miejsca.

Innowacyjny system Frontbass opracowany przez Mercedes-Benz i stosowany po raz pierwszy w limuzynie to funkcja wspólna dla wszystkich systemów audio: głośniki niskotonowe są umieszczone w ścianie dzielącej, wykorzystując prawie 40-litrową przestrzeń w belce poprzecznej i belce bocznej jako komorę rezonansową. Dzięki temu konwencjonalne głośniki niskotonowe w drzwiach są zbędne. Głośniki średniotonowe w drzwiach są przeniesione wyżej, co poprawia dźwięk i umożliwia dodatkowe miejsce w drzwiach.

Alternatywą dla standardowego systemu audio z dziesięcioma głośnikami są dwa bardzo wysokiej jakości systemy audio opracowane razem z producentem sprzętu audio klasy premium Burmester: system Burmester® Surround Sound oraz system Burmester® High-End 3D Surround Sound.

Interaktywna prezentacja treści to wyraźna nowość funkcji nawigacyjnej. Nowe funkcje nawigacyjne obejmują animowany kompas, „Driveshow” dla informacji pasażerskich, jak w samolocie, oraz wyświetlanie Map Google na jednostce głównej i z tyłu. Informacje dotyczące sytuacji drogowej są przedstawiane za pomocą linii z zakreśleniem (zamiast sylwetek pojazdów jak dotychczas). Dzięki nowej usłudze Live Traffic Information dane o ruchu są przesyłane w czasie rzeczywistym. W efekcie system nawigacyjny jest lepiej poinformowany o sytuacji na drogach.

Nadwozie: maksymalna stabilność i wysokiej jakości lekka konstrukcja

Wysoki poziom bezpieczeństwa przy zderzeniach, doskonała sztywność dla znakomitych właściwości jezdnych przy ekstremalnie niskim poziomie hałasu i wibracji. To były cele przy opracowywaniu nadwozia nowej klasy S – aluminiowego nadwozia hybrydowego trzeciej generacji. Wskaźnik lekkości – sztywność skrętna w stosunku do wagi i rozmiaru pojazdu – poprawił się o 50 procent w porównaniu do poprzedniego modelu.

Od czasu opracowania serii 220 w latach dziewięćdziesiątych, przy optymalnie skoordynowanej mieszance materiałów, hybrydowa konstrukcja lekkiego nadwozia została dalej rozwinięta w aluminiowe nadwozie hybrydowe. W tym okresie udział aluminium wzrósł do ponad 50 procent. Dzięki temu przez 20 lat udało się utrzymać praktycznie tę samą wagę nadwozia, a nawet lekko ją zmniejszyć, pomimo znacznie surowszych wymagań dotyczących komfortu i bezpieczeństwa oraz dodatkowych funkcji. Dodatkowo, strukturalne pianki są stosowane w określonych punktach w obszarach węzłowych w nowej serii modelowej. Cała zewnętrzna powłoka klasy S, w tym dach i przednia część nadwozia, wykonana jest z aluminium. Wysoki procent aluminium jest możliwy dzięki użyciu pełnego asortymentu półfabrykatów (odlewanie, wytłaczanie, blacha). Bezpieczna komora pasażerska jest wykonana w niezwykle wysokim procencie stali o wysokiej wytrzymałości.

Ta lekka konstrukcja oparta na optymalizacji materiałowej i geometrycznej w połączeniu z wysoce złożoną technologią łączenia pozwala nowej klasie S na dalsze podniesienie poprzeczki w wymagającym segmencie luksusowych limuzyn – bez dodawania wagi.

Przy sztywności skrętnej wynoszącej 40,5 kN/stopień (poprzednik: 27,5 kN/stopień), klasa S osiąga nowy rekord w swoim segmencie.

Rozszerzona ochrona PRE-SAFE®: lepiej zapobiegać niż leczyć

Dziesięć lat temu Mercedes-Benz zaprezentował przełomową koncepcję bezpieczeństwa w klasie S w postaci systemu ochrony pasażerów PRE-SAFE®, który nieprzerwanie ewoluuje od tego czasu. Teraz, pionier bezpieczeństwa ponownie podnosi poziom ochrony.

Nowe funkcje PRE-SAFE® mogą pomóc w zapobieganiu kolizjom z pieszymi oraz pojazdami z przodu w ruchu miejskim, łagodzić niebezpieczne sytuacje spowodowane ruchem z tyłu i zwiększać ochronę oferowaną przez pasy bezpieczeństwa.

System PRE-SAFE® Brake może również wykrywać pieszych i inicjować autonomiczne hamowanie, aby uniknąć kolizji przy prędkościach do 50 km/h.
PRE-SAFE® PLUS może rozpoznać zbliżającą się kolizję z tyłu i ostrzec nadjeżdżający ruch, aktywując tylne światła awaryjne z dużą częstotliwością. Jeśli niebezpieczeństwo kolizji nadal występuje, system może również mocno zaciągnąć hamulce pojazdu stojącego, co minimalizuje ryzyko obrażeń kręgosłupa przez zmniejszenie szarpnięcia do przodu spowodowanego uderzeniem. To dodatkowo może zmniejszyć ryzyko wtórnych wypadków. Tuż przed zderzeniem uruchamiane są środki ochrony pasażerów z wyprzedzeniem, szczególnie zwrotne napinacze pasów.
Dzięki PRE-SAFE® Impulse kierowca i pasażer z przodu są wczesną fazą wypadku odsuwani od kierunku uderzenia przez pasy bezpieczeństwa, zanim pojawi się ostateczna deceleracja. To może znacznie zmniejszyć ryzyko i ciężkość obrażeń w kolizji czołowej.

Ustanawiając standardy bezpieczeństwa z tyłu: nowe funkcje w Mercedes-Benz S-Class

Mercedes-Benz rozszerzył system bezpieczeństwa dla pasażerów tylnych o przedłużacz pasów bezpieczeństwa, worek pasów i worek poduszki. Pierwsze dwa z tych rozwiązań są częścią „PRE-SAFE® rear package”. Dzięki podświetlanemu przedłużaczowi pasów, elektryczny silnik automatycznie wysuwa i chowa przedłużacz. W ten sposób wszelkie luzy pasa w okolicy miednicy i klatki piersiowej mogą być zredukowane, tak aby pasażerowie byli lepiej zabezpieczeni w kierunku bocznym i wzdłużnym.

Worek pasów to nadmuchiwany pas bezpieczeństwa, który ma na celu zredukowanie ryzyka obrażeń pasażerów tylnej części w przypadku kolizji czołowej, zmniejszając nacisk na klatkę piersiową. Fotel leżący jest standardowo wyposażony w worek poduszki pod tapicerką fotela. Gdy fotel jest pochylony, zapobiega to przesuwaniu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa (tzw. submarining) w przypadku wypadku. To pozwoliło Mercedes-Benz zaprojektować komfortowy fotel leżący, który oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa przy wypadkach niż fotel z konwencjonalnym oparciem.

Inteligentny napęd: zintegrowany ze wszystkimi zmysłami

Unikaj wypadków i łagodź ich konsekwencje – to zintegrowane podejście, które przyjęło badanie wypadków Mercedes-Benz pod hasłem „Bezpieczeństwo w rzeczywistości”. Mercedes-Benz systematycznie realizuje tę strategię w klasie S z licznymi nowymi systemami wspomagania i znacznie ulepszonymi funkcjami. Komfort i bezpieczeństwo są jednocześnie zwiększane. Mercedes-Benz nazywa to „Inteligentnym Napędem”. Nowe funkcje opierają się na tym samym systemie czujników, obejmującym nową kamerę stereoskopową oraz wielostopniowe radarowe czujniki.

„Inteligentne systemy wspomagania analizują złożone sytuacje i lepiej rozpoznają potencjalne zagrożenia na drodze dzięki poprawionym systemom czujników otoczenia,” wyjaśnia prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za badania grupowe i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. „Mówiąc obrazowo, nowa klasa S nie ma tylko oczu z przodu, ale ma 360-stopniowy widok dookoła.”

Kluczowym czynnikiem jest połączenie wszystkich systemów, które eksperci ds. bezpieczeństwa nazywają „fuzją sensorów”. Celem jest zapewnienie kompleksowej ochrony nie tylko dla pasażerów Mercedesa, ale również dla wszystkich innych uczestników ruchu.

Funkcje wsparcia obejmują odciążenie kierowcy, a tym samym zwiększenie komfortu, wydawanie wizualnych, akustycznych i/lub dotykowych sygnałów ostrzegawczych, po zwiększenie reakcji kierowcy. Niektóre systemy są nawet w stanie podjąć działania korygujące w kryzysowych sytuacjach, takie jak autonomiczne zastosowanie hamulców, aby zapobiec wypadkowi lub złagodzić jego skutki. Oto podsumowanie nowych systemów wspomagających oraz tych z wyraźnie ulepszonymi funkcjami:

  • DISTRONIC PLUS z asistencją w kierowaniu oraz Stop&Go Pilot odciąża kierowcę w zakresie prowadzenia pasa i potrafi także automatycznie podążać za pojazdami w korkach.
  • Pojawiła się również nowość – dzięki kamerze stereoskopowej system wspomagania hamowania BAS PLUS z systemem wykrywania ruchu poprzecznego potrafi wykrywać również ruchome pojazdy i pieszych, a także zwiększać moc hamowania stosowaną przez kierowcę.
  • Jeśli oznakowanie pasa drogi to linie przerywane, aktywne wspomaganie utrzymania pasa wykrywa, gdy sąsiedni pas jest zajęty, szczególnie przez nadjeżdżające pojazdy, i zmniejsza ryzyko niezamierzonego opuszczenia pasa przez zastosowanie hamulców po jednej stronie.
  • Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala na permanentne włączone światła drogowe bez oślepiania innych uczestników ruchu, maskując inne pojazdy w stożku światła.
  • Night View Assist Plus został dalej ulepszony i uzupełniony o kamerę termalną. Night View Assist Plus może ostrzegać kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie ze strony pieszych lub zwierząt w nieoświetlonych miejscach przed pojazdem, automatycznie przełączając się z prędkościomierza na krystalicznie czysty obraz nocny i podświetlając źródła zagrożenia. Funkcja reflektora potrafi dodatkowo błysnąć oświetlonym pieszym, co zwraca uwagę kierowcy na źródło zagrożenia, jednocześnie ostrzegając osobę na poboczu drogi.
  • ATTENTION ASSIST może ostrzegać o nieuwadze i senności w rozszerzonym zakresie prędkości oraz informować kierowcę o jego aktualnym stanie zmęczenia oraz czasie jazdy od ostatniego przystanku, oferuje regulację czułości oraz, w przypadku wydania ostrzeżenia, wskazuje pobliskie stacje obsługi w systemie nawigacji COMAND.

Ceny w Niemczech (w tym 19% VAT) dla nowej klasy S zaczynają się od 79 789,50 euro za krótką wersję S 350 BlueTEC.

Nowoczesne poczucie statusu, zmysłowe kształty i stylowa sportowość

Ludzie na całym świecie rozpoznają Mercedesa od razu. Klasyczna twarz Mercedesa jest złotym wątkiem w historii marki. Cechy definiującego stylu przedniego projektu są zarówno proste, jak i skomplikowane, szczególnie w klasie S: jest silna w charakterze i nie do pomylenia, a zamiast podążać za modami, emanuje pewnością siebie i statusem. Alpha lider, dynamiczny, ale nie agresywny, wyrafinowany, ale nie pretensjonalny.

Aby podkreślić naturalną przewagę nowej klasy S i jej ambicje przywódcze, kratka chłodnicy jest teraz większa, pionowa i wyraźnie trójwymiarowa w wyglądzie. Cztery żaluzje rozchodzą się na zewnątrz i nie stykają się z chromowaną ramką. Zamiast diamentowych perforacji, dolny wlot powietrza ma teraz małe żaluzje w wysoki połysku czarnym, które podążają za kształtem kratki. Projekt przodu dopełnia chromowany pasek w dolnej części zderzaka.

Reflektory mają wyraźnie zdefiniowane kontury. W przypadku dynamicznych reflektorów LED High Performance z Inteligentnym Systemem Światła (opcjonalnie), kierunkowskazy, światła boczne i dzienne są rozmieszczone za soczewką, co sprawia, że charakterystyczny „lampiony” marki są natychmiast rozpoznawalne zarówno w dzień, jak i w nocy. Litera „Mercedes-Benz” w reflektorze jest podświetlana.

Większa potrzeba ochrony pieszych zarówno pasywnych, jak i aktywnych została również uwzględniona w projekcie przodu. Dodatkowe wymagane szczeliny na wypadki zostały idealnie skonfigurowane, aby nadać przedniej części większą obecność i bardziej dominujące odczucie.

Bok: mocne, wydłużone nadwozie

Dzięki długiej masce, płynnej, zaokrąglonej linii dachu i delikatnie opadającemu tyłowi, nowa klasa S ma klasyczne proporcje limuzyny. Rozmiar i przestronność zostały ukształtowane w sposób, który sprawia, że nowa klasa S wydaje się prestiżowa, a mocna linia dachu podkreśla sportowe zamierzenia samochodu w stylu coupé.

Linia charakterystyczna, delikatnie opadająca od przodu do tyłu – charakterystyczna „Linia Opadająca” marki – elegancko strukturyzuje bok i generuje dodatkową dynamikę nawet, gdy samochód stoi w miejscu. Subtelnie stworzony efekt wypukło-wklęsły całego boku prowadzi do niezwykle potężnego i wydłużonego nadwozia, które demonstruje zarówno ekscytację, jak i spokój. Wyraźnie zaznaczone barki nad tylnym kołem dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.

Każdy detal oraz każdy z odczepianych elementów nadwozia zostały stylowo zoptymalizowane. Lusterka zewnętrzne, na przykład, mają nową, bardziej dynamiczną formę, podczas gdy precyzyjnie ukształtowane klamki podkreślają charakterystyczne linie nadwozia.

Cała kompozycja jest podkreślona elegancko zaprojektowanymi paskami wykończeniowymi w chromie, szczególnie pasek wykończeniowy na tylnym ramieniu drzwi, który poszerza się ku tyłowi w jednym kawałku. Również trójwymiarowy pasek wykończeniowy na dole siedzi głębiej i ustanawia wizualne połączenie z funkcjonalną szczeliną drzwi. W związku z tym blacha pozostaje nietknięta, a powstaje efektowna cecha designu. Paski chromowane mają dolny element wsparcia z plastiku, aby chronić przed uszkodzeniami od kamieni.

Tył: poziome linie i przyciągający uwagę projekt świateł

Ekstrawagancko rzeźbione powierzchnie i linie boczne na nowej klasie S generują emocje, gdy przekształcają się w tył. Oprócz elegancji, lekko opadająca forma ma również zalety aerodynamiczne.

Poziome linie biegnące od pokrywy bagażnika do zderzaka podkreślają szerokość pojazdu, gdy patrzymy na niego z tyłu. Charakterystyczny podpis projektantów Mercedes Benz można również zobaczyć w tylnej szybie, która przecina słupki C. Górna część szkła jest zaokrąglona, nadając jej wygląd coupé. Trójwymiarowy wstawka chromowana na pokrywie bagażnika dodaje nowy wymiar do wysokiej jakości designu.

Prawdziwe atrakcje to nowe światła tylne w stylu, które są całkowicie zamknięte w nadwoziu i dzięki tej indywidualnie zintegrowanej stylizacji, kończą projektowanie do ostatniego szczegóły. Ich starannie zaprojektowane wnętrze odzwierciedla aktualny stan techniki. Cechując się trzema poziomo ułożonymi włóknami optycznymi, projekt odzwierciedla charakterystyczny meander Mercedesa i w ten sposób harmonijnie łączy się z długą linią modeli poprzednich. Połączenie dbałości o szczegóły z rygorystycznymi wymaganiami technicznymi jest widoczne zarówno w nocnym, jak i dziennym projekcie. Tylna lampa przeciwmgłowa umieszczona jest w centrum zderzaka, podczas gdy reflektory są elegancko zintegrowane po lewej i prawej stronie.

Wizualna szerokość i spokojna solidność

Dzięki przejrzystej architekturze, projekt wnętrza klasy S ucieleśnia klasyczną, wybitną, nowoczesną limuzynę. Ekspresyjny charakter wnętrza wynika z wyjątkowego, płynnego, zmysłowo eleganckiego stylu. Poziome elementy i linie tworzą otoczenie o wizualnej szerokości i spokojnej solidności. Wysoka jakość i elegancja harmonizują z przejrzystością i funkcjonalnością: projekt wnętrza klasy S łączy komfort jazdy, przestronność i łatwość użytkowania na najwyższym poziomie.

Radikalnie przeprojektowany wyświetlacz rozciąga się za dwusprawowym kołem kierownicy – przypominając o dziedzictwie klasy S – jako kluczowy element poziomego rozmieszczenia. Zastępuje tradycyjny zestaw wskaźników i łączy wiele innych funkcji w wizualnie i ergonomicznie wyrafinowany sposób. Cała jednostka wyświetlająca wydaje się być zawieszona w powietrzu, co potęguje efekt poprzez podświetlenie ambiancyjne.

S400 Hybrid Long 7AT RWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc245 Kw @ 6500 Rpm
333 Hp @ 6500 Rpm
329 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 3500-5250 Rpm
370 Nm @ 3500-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4288 Lbs (1945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5798 Lbs (2630 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

S500 PLUG-IN HYBRID 7AT AWD (442 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc245 Kw @ 5250-6000 Rpm
333 Hp @ 5250-6000 Rpm
329 Bhp @ 5250-6000 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
480 Nm @ 1600-2400 Rpm
Moc silnika elektrycznego85.3 Kw (116 Hp)
Electrical Motor Torque250.8 Lb-Ft (340 Nm)
Całkowita maksymalna moc310.4 Kw (422 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy479.4 Lb-Ft (650 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika13.9 Cuft (394 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4883 Lbs (2215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6228 Lbs (2825 Kg)
Średnie spalanie84 Mpg Us (2.8 L/100Km)
Emisja CO265 G/Km

S500 4MATIC Long 7AT AWD (455 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc335 Kw @ 5250-5500 Rpm
455 Hp @ 5250-5500 Rpm
449 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
700 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4564 Lbs (2070 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Spalanie miasto17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2225 G/Km

S500 7AT RWD (455 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc335 Kw @ 5250-5500 Rpm
455 Hp @ 5250-5500 Rpm
449 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
700 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi119.5 In (3035 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5941 Lbs (2695 Kg)
Spalanie miastoInfinity Mpg Us (0 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie27.4 Mpg Us (8.6 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

S500 Long 7AT RWD (530 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc390 Kw @ 4900-5300 Rpm
530 Hp @ 4900-5300 Rpm
523 Bhp @ 4900-5300 Rpm
Moment obrotowy612 Lb-Ft @ 1900-4000 Rpm
830 Nm @ 1900-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6041 Lbs (2740 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2264 G/Km

S500 V8 4Matic 7AT AWD (455 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc335 Kw @ 5250-5500 Rpm
455 Hp @ 5250-5500 Rpm
449 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
700 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi119.5 In (3035 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18.7 Cuft (530 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna4519 Lbs (2050 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5986 Lbs (2715 Kg)
Spalanie miasto17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Emisja CO2225 G/Km

S600 7AT RWD (530 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc390 Kw @ 4900-5300 Rpm
530 Hp @ 4900-5300 Rpm
523 Bhp @ 4900-5300 Rpm
Moment obrotowy612 Lb-Ft @ 1900-4000 Rpm
830 Nm @ 1900-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R 19
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4244 Lbs (1925 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5721 Lbs (2595 Kg)
Spalanie miasto14.3 Mpg Us (16.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2264 G/Km

S350 BlueTec Long 7AT RWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc190 Kw @ 3600 Rpm
258 Hp @ 3600 Rpm
255 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna4354 Lbs (1975 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5930 Lbs (2690 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2158 G/Km

S350 V6 BlueTec 4Matic 7AT (252 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc185 Kw @ 3600 Rpm
252 Hp @ 3600 Rpm
248 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4464 Lbs (2025 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5986 Lbs (2715 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2156 G/Km

S350 V6 BlueTec 4Matic Long 7AT (252 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc185 Kw @ 3600 Rpm
252 Hp @ 3600 Rpm
248 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4508 Lbs (2045 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

S350 V6 BlueTec 7AT (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc190 Kw @ 3600 Rpm
258 Hp @ 3600 Rpm
255 Bhp @ 3600 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi119.5 In (3035 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna4310 Lbs (1955 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5853 Lbs (2655 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

S300 BlueTEC Hybrid Long 7AT RWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc170 Kw @ 3800 Rpm
231 Hp @ 3800 Rpm
228 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-1800 Rpm
500 Nm @ 1600-1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość206.5 In (5245 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.23
Masa własna4486 Lbs (2035 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6063 Lbs (2750 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

S300 BlueTEC HYBRID RWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc170 Kw @ 3800 Rpm
231 Hp @ 3800 Rpm
228 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-1800 Rpm
500 Nm @ 1600-1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi119.5 In (3035 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.23
Masa własna4442 Lbs (2015 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5986 Lbs (2715 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2124 G/Km

S400 Hybrid 7AT RWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3489 Cm3
Moc245 Kw @ 6500 Rpm
333 Hp @ 6500 Rpm
329 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 3500-5250 Rpm
370 Nm @ 3500-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (7G-Tronic Plus)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/55 R 17
Długość201.4 In (5116 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/64.4 In (1
Rozstaw osi124.6 In (3165 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika18 Cuft (510 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4244 Lbs (1925 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5721 Lbs (2595 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.