2013 Nissan Note

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Nissan zaprezentował drugą generację modelu Note podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2013 roku, jednak sprzedaż rozpoczęła się dopiero później w tym samym roku.

Nowa wersja Notesu została zbudowana na tej samej płycie podłogowej, co Micra, i starała się zapewnić więcej miejsca oraz komfortu w krótszym pojeździe. W porównaniu do swojego poprzednika, druga generacja zyskała również lepszy wygląd, co sprawiło, że wyróżniała się na tle innych aut. Niestety, mały minivan nie zyskał popularności w wielu krajach, co oznacza, że była to ostatnia generacja Notesu.

W przeciwieństwie do poprzednika, który miał nijaką stylistykę, druga generacja Notesu posiadała przedni zderzak w kształcie litery V oraz opływowe reflektory. Dolny zderzak został wyposażony w kratkę w kształcie litery A, po bokach z opcjonalnymi światłami przeciwmgielnymi. Z widoku bocznego, rzeźbione drzwi tworzyły dynamiczny element przypominający koniec japońskiego miecza. Na tylnej części, klapa bagażnika otoczona była parą lamp tylnych o skomplikowanym designie, łączącym ostre kąty z łukowymi liniami.

Wnętrze było przestronne dla czterech pasażerów, a nawet piąta osoba mogła usiąść z tyłu na dzielonej kanapie. Z przodu, kierowca i pasażer siedzieli na wysoko zamontowanych fotelach, naprzeciwko deski rozdzielczej zaprojektowanej z falistymi kształtami u góry. Dodatkowo, środkowy panel mógł być opcjonalnie wyposażony w system infotainment z ekranem dotykowym i nawigacją.

Pod maską, Note oferował wybór trzech silników, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesla, w zależności od rynku. Automatyczna skrzynia biegów CVT była dostępna dla najwyższej wersji silnikowej na benzynę.

 Zaawansowana, przystępna technologia, dynamiczny design i dbałość o szczegóły w klasie premium to kluczowe cechy, które definiują nowego Nissana Note. To początek ekscytującej ofensywy produktowej Nissana, a nowy Note został zaprojektowany i stworzony, aby stać się odważnym konkurentem w segmencie B.

Nowy Nissan Note po raz pierwszy zaprezentowany został na Geneva Motor Show w 2013 roku, a jego sprzedaż w Europie rozpoczęła się jesienią 2013 roku. Nowy Note nie tylko wykorzystuje mocne strony swojego poprzednika, ale także korzysta z pomysłów i innowacji inżynieryjnych zaprezentowanych w przełomowych modelach Nissana, takich jak Juke i Qashqai. Dzięki skupieniu na innowacji i dostępnej technologii, nowy Note oferuje w pełni zaokrąglone wrażenia z użytkowania, które doskonale odpowiadają wymaganiom i oczekiwaniom klientów znudzonych konwencjami, sztuczkami i ograniczeniami wielu najlepiej sprzedających się małych samochodów.

Nowy Note jest kluczowym krokiem w rozwoju oferty małych samochodów Nissana. Oferując wszystko, czego klienci w segmencie B pragną i więcej, Nissan Note wprowadza świeże pomysły i szereg użytecznych technologii do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Podobnie jak Juke i Qashqai, Note jest wynikiem programu projektowania i inżynierii, w którym każdy kluczowy element został rozwinięty i dopracowany z myślą o europejskich klientach. Prace inżynieryjne, prowadzone w Nissan Technical Centre Europe (NTCE) w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, zaowocowały samochodem, który przewyższa standardy rynkowe i wprowadza śmiałe nowe pomysły do tego sektora. Uzupełnieniem europejskich atutów Note’a jest nowa linia produkcyjna w brytyjskiej fabryce Nissana w Sunderlandzie. To efekt inwestycji w wysokości 147,5 miliona euro w nowe obiekty produkcyjne, a Note budowany jest obok modeli Juke i Qashqai.

Nissan stał się synonimem rozwoju użytecznej i praktycznej technologii codziennej – wierząc, że funkcje premium nie powinny być zarezerwowane tylko dla luksusowych modeli w zawyżonych cenach. Nowy Note przenosi tę śmiałą filozofię na nowy poziom, oferując szeroki wachlarz innowacji, które czynią życie bezpieczniejszym i bardziej komfortowym dla kierowców.

W Note debiutuje system Nissan Safety Shield. Prosty w koncepcji, a jednocześnie wysoko zaawansowany w designie i inżynierii, składa się z pakietu technologii zastosowanych w inteligentny sposób, aby zapewnić wymierne korzyści w rzeczywistym świecie. Blind Spot Warning, Lane Departure Warning oraz zaawansowany system wykrywania ruchomych obiektów współpracują, aby dostarczyć nowy poziom wsparcia dla kierowcy.

System nie tylko zwiększa świadomość, ale także prezentuje umiejętności projektowe i inżynieryjne Nissana. Wszystkie trzy systemy korzystają z danych z jednego szerokokątnego kamery zamontowanej z tyłu pojazdu. Utrzymanie czystości tego urządzenia jest kluczowe, więc inżynierowie Nissana opracowali ostateczne rozwiązanie – wbudowany system mycia i osuszania kamery, który wykorzystuje strumień sprężonego powietrza do osuchania soczewki, co pokazuje głębokość innowacji zastosowanych w nowym Note.

System Safety Shield oferuje kierowcom Nissana Note liczne korzyści. Zapewnia nie tylko poczucie większego bezpieczeństwa podczas jazdy, ale także większą pewność podczas manewrowania – z wiedzą, że system pomoże w wykrywaniu ukrytych zagrożeń. To znacznie redukuje ryzyko niezamierzonych zderzeń i zadrapań, które normalnie wymagałyby wizyty w warsztacie blacharskim, pomagając w utrzymaniu niskich kosztów eksploatacji.

Inną nowością w sektorze, która pojawia się w nowym Note, jest Around View Monitor. Ceniony przez użytkowników system parkowania w widoku z helikoptera zapewnia wyraźny obraz obszaru wokół samochodu. To zaawansowane, a jednocześnie proste w użyciu rozwiązanie ułatwia manewry parkowania, minimalizując ryzyko przypadkowego uszkodzenia.

Nowy Note ma również najnowszą wersję zaawansowanego systemu nawigacji Connect Nissana, który integruje nawigację satelitarną z łącznością Bluetooth, USB oraz iPod/iPhone w jednej prostej interfejsie dotykowym. Nowy system zawiera także technologię GoogleTM 'Send to Car’, która umożliwia kierowcom zaplanowanie trasy jeszcze przed wsiadaniem do samochodu.

A to nie tylko technologia najnowszej generacji wyróżnia nowego Note’a na tle tradycyjnych konkurentów w segmencie B. Praktyczność została zaprojektowana w każdy kluczowy element Note’a – zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Tył samochodu oferuje najlepszą w klasie ilość miejsca na nogi, podczas gdy detale takie jak tylne drzwi otwierające się niemal do 90 stopni zostały zaprojektowane, aby ułatwić życie właścicielom z rodzinami. Bagażnik zapewnia także najlepszą w klasie praktyczność, z sprytnym systemem bagażowym Karakuri z zestawem IMS, który standardowo znajduje się pod podłogą bagażnika, tablicą Karakuri, która dzieli pozostałą przestrzeń ładunkową na dwa dodatkowe poziomy, oraz mechanizmem przesuwnej tylnej kanapy, który zapewnia dodatkowe 86 litrów przestrzeni bagażowej w bagażniku.

Nowy Note napędzany jest przez szereg wysokoefektywnych silników, które łączą niskie koszty eksploatacji z mocnymi osiągami. Oferowane będą trzy jednostki: silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z mocą 80 KM, doładowany silnik 1,2-litrowy DIG-S z mocą 98 KM oraz 90-konnym turbodieslem 1,5 litra dCi. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w system stop-start na biegu jałowym i rejestrują emisję CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km dla diesla i 99 g/km dla benzyny. Średnie wartości zużycia paliwa wahają się od 4,7 l/100 km dla benzynowego silnika 80 KM do 3,6 l/100 km dla 1,5 litrowego dCi.

Uzupełnieniem dynamicznego pakietu Note’a jest podwozie stworzone z myślą o unikalnych wymaganiach europejskich dróg. Opracowane przez NTCE od samego początku projektu Note’a, europejskie modele mają dostosowane ustawienia dla układu kierowniczego, amortyzatorów, sprężyn i stabilizatora. Rezultatem jest samochód, który charakteryzuje się zwinnością i pewnością prowadzenia oraz płynnością jazdy.

Geraldine Ingham, dyrektor marketingu Nissana w Europie: „Nowy Note odgrywa naprawdę ważną rolę w naszej ofercie, łącząc inteligentny design z technologią, która nigdy wcześniej nie była oferowana w segmencie B. Wykorzystaliśmy innowacje w projektowaniu i inżynierii, aby uczynić technologie premium dostępnymi i przystępnymi.”

PROJEKT ZEWNETRZNY

Nowy Nissan Note wnosi do segmentu, w którym styl stał się niezbędnym składnikiem sukcesu, świeżość i podekscytowanie w designie. Aby sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów w segmencie B, Nissan stworzył samochód, który łączy eleganckie, płynne linie z oryginalnymi i odważnymi detalami.

Inspirowany cenionym modelem koncepcyjnym Invitation zaprezentowanym na Geneva Motor Show w 2012 roku, nowy Note ma energetyczny design, który jest zarówno stylowy, jak i funkcjonalny.

Czyste linie sylwetki sugerują dynamiczny potencjał nowego Note’a i podkreślają jego najlepsze w klasie właściwości aerodynamiczne. W przeciwieństwie do wersji nowego Note’a sprzedawanych na innych rynkach, europejski model wyróżnia się unikalnym projektowaniem przodu oraz premium modelowanymi lusterkami bocznymi z wbudowanymi kierunkowskazami.

Zbudowany na lekkiej platformie V Nissana, nowy Note łączy długi rozstaw osi i krótkie zwisy, aby stworzyć sportowy, zwinny wygląd. Boki samochodu wyróżniają się dramatyczną 'Squash Line’, która dodaje potężnej dynamiki do profilu, nazwaną tak, ponieważ kąty zostały zainspirowane lotem szybko poruszającej się piłki do squasha po korcie.

Przód łączy formy rzeźbione z połączeniem reflektorów i grilla. W połączeniu z wydatnymi nadkolami i charakterystyczną, płynną linią okien, nowy Note jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Nissana na czołowej pozycji w projektowaniu pojazdów.

Tył jeszcze bardziej ilustruje dbałość Nissana o szczegóły. Wznoszący się słupek C łączy się z okrągłymi tylnymi zespołami świateł, aby stworzyć oryginalny i charakterystyczny wygląd. Dzięki podziałowi większych powierzchni na płynne linie, które łukują i opadają wzdłuż zespołu tylnej pokrywy, Nissan stworzył samochód zarówno praktyczny, jak i niezwykle stylowy.

Zauważając, że wielu nabywców segmentu B wymaga jeszcze sportowego, dynamicznego wyglądu, Nissan opracował nowy Dynamic Styling Pack, który oferuje jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Pakiet Dynamic Styling zawiera czarne detale wokół reflektorów i grilla oraz wprowadza większe, bardziej rzeźbione wloty powietrza w unikalnych przednich i tylnych zderzakach.

Atsushi Maeda, główny projektant produktu nowego Nissana Note, wyjaśnia: „Koncepcja projektowania tego samochodu jest podsumowywana w dwóch hasłach: 'energetyczna przejrzystość’ i 'przestronny komfort’. Stworzyliśmy całkowicie nowy hatchback, który jest dynamiczny, energetyczny i sportowy, a jednocześnie potrafi zachować praktyczność i wszechstronność wcześniejszej generacji Note’a. Aerodynamiczna sylwetka jest również wyraźnym kluczowym elementem tego projektu.”

PROJEKT WNĘTRZA

Inteligentne pakowanie wnętrza zawsze było jakością charakteryzującą Note’a. Nowa wersja rozwija tę reputację, oferując więcej przestrzeni w kabinie, większy bagażnik oraz jeszcze więcej przyjaznych rodzinie funkcji. Umożliwia także właścicielom większy komfort, wyższy poziom wyposażenia, technologie dostępne w segmencie oraz bardziej eleganckie środowisko jazdy.

Ułożenie deski rozdzielczej łączy prostą konfigurację z gamą funkcji, które są zarówno łatwe w użyciu, jak i niezwykle przydatne na co dzień. Materiały najwyższej jakości podkreślają uczucie jakości, podczas gdy zoptymalizowane ułożenie i inteligentne rozmieszczenie kluczowych elementów sterujących sprawiają, że Note jest relaksującym samochodem do prowadzenia.

Jak właściciele przyzwyczaili się do Nissana, Note oferuje niesamowitą dbałość o szczegóły – często w obszarach, w których inni producenci nie przywiązują uwagi. Weźmy na przykład zestaw wskaźników.

Wyświetlacz Note’a został zaprojektowany z istotnym europejskim wkładem, aby zapewnić maksymalną przejrzystość w każdej chwili. Oferuje jasny widok wszystkich standardowych danych dotyczących jazdy oraz dwa zaawansowane wskaźniki ekologiczne.

Wskaźnik ekologiczny w postaci małego pokrętła pokazuje skalę oceny w zależności od pozycji pedału przyspieszenia. Nagle i mocne wciśnięcia skutkują niską oceną, podczas gdy mniejsze, płynniejsze wciski przesuwają wskaźnik w górę – wskazując na ekologiczne prowadzenie.

Wyświetlacz ma także wskaźnik ekodrivingu. Ma formę płynącego niebieskiego paska, który znajduje się nad trzema głównymi wskaźnikami w zestawie wskaźników oraz zielonego wskaźnika LED o pięciu punktach pokazującego poziom ekodrivingu (1 zielony punkt dla niskiego poziomu ekodrivingu / 3 zielone punkty dla średniego poziomu ekodrivingu / 5 zielonych punktów dla dobrego poziomu ekodrivingu). System nieustannie ocenia wydajność i przekazuje informacje zwrotne w czasie rzeczywistym. Jeżeli prowadzenie jest nieefektywne, podświetlana jest tylko centralna sekcja. Przy maksymalnej wydajności cały pasek świeci.

Na koniec, wyświetlacz tworzy ocenę ekologiczną na koniec każdej jazdy. Na podstawie zachowań kierowcy w trakcie poprzedniej podróży, ocenia efektywność jazdy w skali pięciogwiazdkowej. Udoskonalenie wyświetlacza instrumentów wymagało znaczącego czasu i badań zespołu projektowego i inżynieryjnego Nissana. Czcionki, poziomy oświetlenia i gęstość etykiet były analizowane i testowane, aby stworzyć optymalny wyświetlacz.

Konsola centralna również odzwierciedla dbałość Nissana o detale. Przejrzysta, intuicyjna i dająca poczucie jakości premium, jest zarówno łatwa w użyciu, jak i zachwycająca w wyglądzie. Okrągłe pokrętła sterujące ogrzewaniem i wentylacją są ułożone w logiczny sposób wokół centralnego wyświetlacza temperatury i informacji, podczas gdy system infotainment jest ustawiony na idealnej wysokości, aby był czytelny w ruchu. (Zobacz sekcję Technologia, aby uzyskać więcej informacji na temat systemów infotainment w Note)

Wnętrze samochodu oferuje szereg miejsc do przechowywania, półek i schowków, które mieści i zabezpieczają gadżety oraz inne niezbędne przedmioty codziennego życia. Dwupoziomowy schowek zapewnia dodatkowe miejsce z przodu samochodu, a w górnym schowku znajdują się gniazdko USB i aux-in. Umieszczenie obu portów w tym miejscu oznacza, że właściciele nie muszą zaśmiecać swojej konsoli centralnej kablami do podłączenia ani zostawiać drogich urządzeń elektronicznych na widoku.

Przestrzeń na tylnej kanapie to kolejny obszar, w którym Note się wyróżnia. Oferuje nie tylko więcej miejsca i funkcji niż jego rywale w segmencie B, ale także przewyższa samochody w wyższych segmentach. Praktyczność tylnych siedzeń Note’a to efekt szerokich badań i innowacyjnego projektowania przestrzeni podczas rozwoju samochodu.

Zespół projektowy Nissana szybko zidentyfikował, że maksymalizacja przestrzeni na kolana jest kluczowa dla dostarczenia funkcjonalnej kabiny. Wysoki poziom przestrzeni na kolana zapewnia pasażerom większy komfort i ułatwia życie przy próbach zamontowania i używania fotelików dziecięcych.

W wyniku tego efektywnego podejścia, Note oferuje pasażerom na tylnej kanapie przestrzeń na kolana wynoszącą 639 mm. To nie tylko stawia wszystkie oferty segmentu B w cieniu, ale także przewyższa samochody w segmentach C i D – w tym wiodące luksusowe sedany.

I nie chodzi tylko o całkowitą przestrzeń, która czyni Note’a idealnym samochodem rodzinnym. Ponieważ duża przestrzeń dla pasażerów jest w ograniczonym zakresie użyteczna, jeśli nie można łatwo się do niej dostać, Nissan zaprojektował tylne drzwi, które otwierają się prawie do 90 stopni. Rezultat? Łatwy dostęp dla pasażerów, bagażu i fotelików dziecięcych.

W standardowej formie, Note ma pojemność bagażnika wynoszącą 295 litrów przy ustawionych tylnych siedzeniach. To wzbogacone o dodatkową przestrzeń 30 litrów pod podłogą. Wykonane z powierzchnią łatwą do czyszczenia, pozwala na ukrycie cennych lub delikatnych przedmiotów poza zasięgiem wzroku.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć przestrzeń w dużym bagażniku Note’a, Nissan opracował pakiet rodzinny, który składa się z szeregu pomysłowych funkcji. Standardowy w modelach Tekna i opcjonalny w modelach Acenta, Pakiet Rodzinny dodaje przesuwne tylne fotele, które można przesuwać do przodu i do tyłu o maksymalnie 160 mm. Przy najbliższej pozycji, pojemność bagażnika wzrasta o kolejne 86 litrów – dając łączną pojemność 411 litrów przy ustawionych siedzeniach. To sprawia, że Note jest znacznie bardziej praktyczny niż wszyscy jego rywale w segmencie B – a także przewyższa bardziej pudełkowe i mniej dynamiczne modele MPV segmentu B.

Innym użytecznym elementem Pakietu Rodzinnego jest specjalnie opracowana tablica Karakuri. Ta wielopozycyjna tablica bagażowa pozwala właścicielom dzielić lub otwierać przestrzeń ładunkową zgodnie z ich potrzebami. Dwuczęściowa tablica może być ułożona w różnych konfiguracjach i pomaga w transporcie i zabezpieczaniu przedmiotów w trakcie podróży. W połączeniu z przesuwanymi tylnymi fotelami, tablica Karakuri otwiera nowe możliwości przechowywania i transportu dla właścicieli Note’a.

TECHNOLOGIA

Nieustanna chęć Nissana do wprowadzania ekscytujących nowych technologii do wszystkich sektorów rynku wprowadza nowego Nissana Note na inny poziom. Wyposażony w szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa i bezprecedensowego wyposażenia w sektorze, nowy Note redefiniuje oczekiwania w segmencie B i ustala nowe standardy przystępności.

Note debiutuje z systemem Nissan Safety Shield: siecią trzech innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa, które łączą się, aby zapewnić kierowcom wyjątkową widoczność i ochronę. Wraz z Around View Monitor (AVM), niespotykana dotąd technologia poprawiająca widoczność po raz pierwszy trafia do segmentu małych samochodów.

Prawdziwe innowacje inżynieryjne pozwoliły Nissanowi połączyć te wcześniej kosztowne systemy w jednym przystępnym pakiecie. Podczas gdy konkurencyjne systemy korzystają z kosztownych kamer przednich, tylnych, a nawet radarowych do wykonania podobnych funkcji, program Nissana wymaga jedynie obrazu uchwyconego przez tylną kamerę AVM o szerokim kącie.

Kluczowym elementem systemu Nissan Safety Shield i AVM jest tylna kamera skierowana na wprost, umieszczona na pokrywie bagażnika. Choć kamery parkingowe są już ustaloną technologią (Nissan był pionierem ich zastosowania w modelu Primera w 2002 roku), urządzenie zamontowane w Note ma pewne specjalne triki. Ponieważ wszystkie trzy systemy Safety Shield polegają na dokładnych informacjach dostarczanych przez kamerę, soczewka musi być zawsze czysta – co nie jest łatwe w przypadku urządzenia tak wystawionego na działanie warunków atmosferycznych. Aby wyeliminować problem brudnej soczewki, inżynierowie Nissana opracowali pierwszy na świecie w pełni automatyczny, inteligentny system 'mycia i suszenia na sucho’.

Wykorzystując zaawansowane oprogramowanie do przetwarzania obrazów, które przetwarza ponad 15 milionów pikseli na sekundę, system wykrywa, kiedy soczewka jest zasłonięta, a następnie wysyła strumień wody, aby zmyć brud. Aby wyeliminować problem mokrej soczewki przyciągającej więcej brudu, na jej powierzchnię zostaje wystrzelony strumień sprężonego powietrza. To osusza soczewkę i zapewnia, że kamery mogą nadal wyświetlać czyste obrazy na 5,8-calowym wyświetlaczu Nissan Connect. Co więcej, system automatycznie określa najlepszą metodę czyszczenia, na przykład używając wyłącznie strumienia powietrza do usunięcia drobnego pyłu lub kropli wody do pozbycia się kropli deszczu.

Blind Spot Warning

Funkcja, która kiedyś była zarezerwowana dla samochodów premium, system Nissana wykorzystuje tylna kamerę AVM o szerokim kącie, aby wykrywać pojazdy w ukrytych strefach martwego pola po obu stronach Note’a. Jeśli pojazd zostanie wykryty w którymkolwiek z martwych pól, dyskretny lampka ostrzegawcza zapala się w lustrze bocznym Note’a. Jeśli kierowca sygnalizuje zamiar zmiany pasa ruchu i system wykryje pojazd w strefie zagrożenia, lampka miga, a alarm dźwiękowy się uruchamia.

Lane Departure Warning

Kolejna funkcja premium debiutująca w segmencie B, Lane Departure Warning wykrywa, czy samochód zaczyna zjeżdżać z pasa. Choć możesz się spodziewać, że do tej funkcji będzie potrzebna kamera zamontowana na szybie lub system radarowy, Note ponownie korzysta jedynie z tylnej kamery AVM o szerokim kącie. Zaawansowane programowanie komputerowe wykrywa nawet słabe oznaczenia drogi, pozwalając samochodowi określić, czy zjeżdża z pozycji, nie sygnalizując. Jeśli tak, kierowca otrzymuje ostrzeżenie, by skorygować pozycję na drodze. Sprytnie, system automatycznie dostosowuje swoją czułość podczas jazdy po drogach wiejskich, aby uwzględnić różne wymagane style jazdy.

Wykrywanie obiektów w ruchu

Rozbudowując możliwości Around View Monitor, ta nowa funkcja w praktyce daje kierowcy cyfrowego współpilotera, który pomoże im zwracać uwagę na to, co może zbliżać się do ścieżki ich cofającego się Note’a. Gdy tradycyjne systemy parkowania ostrzegają kierowcę o obiekcie, który stoi na drodze, Wykrywanie obiektów w ruchu daje dźwiękowe i wizualne powiadomienie, jeśli ktoś lub coś porusza się za samochodem, na przykład, jeśli dziecko zbliża się do cofającego się Note’a. Zamontowana na pokrywie bagażnika i mająca soczewkę wypukłą, tylna kamera AVM o szerokim kącie ma zasięg widzenia przekraczający 180 stopni, co daje jej niezrównane pole widzenia z tyłu samochodu. Obrazy z kamery wyświetlane są na 5,8-calowym wyświetlaczu Nissan Connect.

Oprócz korzystania z wielofunkcyjnej tylnej kamery, Wykrywanie obiektów w ruchu może również pobierać dodatkowe dane z bocznych i przednich kamer Around View Monitor, aby stworzyć pełny obraz ostrzegający o ukrytych poruszających się obiektach po bokach lub przed pojazdem.

Kierowcy, którzy chcą spersonalizować ustawienia Nissan Safety Shield, mogą to zrobić poprzez przycisk zamontowany na desce rozdzielczej lub poprzez system Connect. Przełącznik na desce oferuje funkcję 'wszystko-włączone’ lub 'wszystko-wyłączone’, ale jeśli na przykład kierowca chce wyłączyć tylko funkcję ostrzegania przed zjeżdżaniem z pasa, można to zrobić za pomocą łatwego w dostępie menu dotykowego. Wszelkie ustawienia dostosowane przez kierowcę poprzez menu Nissan Connect są następnie pamiętane przez system na przyszłe podróże.

Around View Monitor (AVM)

Zręcznie zintegrowany w systemie Safety Shield jest kolejna technologia Nissana, która po raz pierwszy pojawia się w segmencie B – Around View Monitor (AVM). Ten ceniony system eliminuje stres związany z cofaniem i parkowaniem równoległym, a już udowodnił swoją popularność wśród kierowców Qashqai.

System łączy sygnały z małych kamer zamontowanych na przednim grillu, tylnej pokrywie i obu lusterkach bocznych, a następnie wyświetla widok z góry 360 stopni 'z helikoptera’ obszaru wokół Note’a na 5,8-calowym wyświetlaczu nawigacji satelitarnej i infotainment.

Widok z góry 360 stopni daje kierowcy wyraźne wskazanie przeszkód wokół samochodu, pomagając wizualnie potwierdzić położenie Nissana Note w odniesieniu do otaczającego obszaru i znacznie ułatwiając oraz zabezpieczając manewry.

System uruchamia się automatycznie, gdy samochód jest ustawiony na bieg wsteczny lub podczas jazdy z prędkością do 10 km/h, naciskając przycisk „kamera” na desce rozdzielczej. Wyłącza się, gdy samochód osiągnie określoną prędkość.

Jeśli wolisz, sygnały z każdej kamery mogą być wyświetlane indywidualnie w większym rozmiarze, a system może działać jako prosty system kamery wstecznej, który zawiera linie pomocnicze na ekranie, aby skierować kierowcę do właściwego kierunku w wybranym miejscu parkingowym.

Zarówno AVM, jak i Nissan Safety Shield są zintegrowane z ulepszonym systemem nawigacji satelitarnej Connect Nissana, Bluetooth i audio. System korzysta z większego 5,8-calowego wyświetlacza dotykowego i zawiera oprogramowanie do nawigacji GoogleTM 'Send to Car’. Ten sprytny dodatek pozwala na bezpośrednie przesyłanie tras zaplanowanych w domu do samochodu. Dodatkowe usługi połączone to punkty zainteresowania GoogleTM (POI), najbliższe ceny paliw oraz informacje o lotach i pogodzie.

INŻYNIERIA

Jak przystało na samochód, który wprowadza ekscytujące nowe technologie do sektora, nowy Note posiada silniki i skrzynie biegów wypełnione pomysłowymi funkcjami, które zwiększają zarówno efektywność, jak i łatwość prowadzenia.

Oferowane będą trzy opcje silnika, z emisją CO2 sięgającą 95 g/km. Inteligentny system zapłonu stop-start Nissana jest standardowo montowany we wszystkich modelach, co dodatkowo zwiększa efektywność i minimalizuje emisję.

Oba nowe silniki benzynowe Note’a mają pojemność 1,198 cm³ i są lekkimi, kompaktowymi i wysoce wydajnymi jednostkami trzylitrowymi z 12 zaworami. Pewne nierównowagi, które mogą być zazwyczaj podkreślane w silnikach trzylitrowych, zostały pokonane dzięki wprowadzeniu kilku innowacji inżynieryjnych. Należą do nich przesunięta przeciwwaga na kole pasowym, która niweluje pionowe wibracje spowodowane ruchem tłoka. W rezultacie ten zaawansowany silnik cieszy się tymi samymi poziomami komfortu pracy, co jednostka czterosuwowa. Oba silniki benzynowe są standardowo wyposażone w systemy stop-start na biegu jałowym.

Silnik podstawowy o pojemności 1,2 litra generuje moc i moment obrotowy wynoszący 80 KM przy 6,000 rpm i 110 Nm przy 4,000 rpm. Przekłada się to na średnie zużycie paliwa wynoszące 4,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 109 g/km.

Wyższa jednostka to innowacyjny silnik 1,2-litrowy DIG-S, który generuje 98 KM przy 5,600 obrotach na minutę oraz 147 Nm momentu obrotowego przy 4,400 rpm. Ten zaawansowany silnik oferuje oszczędność paliwa porównywalną z tradycyjnym dieslem, ale dostarcza doświadczenie jazdy normalnie związane z pojazdami w średniej klasie z silnikiem benzynowym czterosuwowym. Wśród wielu technicznych zalet tego silnika znajduje się sprężarka. Wyposażona w elektroniczny system sprzęgła, może być odłączona od silnika podczas jazdy z niskimi prędkościami – zwiększając ekonomię i redukując niepotrzebne tarcie w silniku.

Aby dodatkowo zmniejszyć nieefektywne straty mocy w systemie operacyjnym silnika, zastosowano cykl Millera. Pozwalając na dłuższe otwarcie zaworu dolotowego oraz wyższy współczynnik kompresji, cykl sprężania staje się bardziej wydajny.

W połączeniu, te innowacje czynią silnik 1,2-litrowy DIG-S jednym z najbardziej efektywnych i elastycznych silników w segmencie. Pomimo mocnych osiągów, emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g/km w przypadku manualnej skrzyni biegów (119 g/km w przypadku przekładni CVT). Zużycie paliwa wynosi 4,3 l/100 km (z manualną skrzynią biegów) w cyklu łączonym.

Uzupełnieniem gamy silników Note’a jest czterocylindrowy turbodiesel 1,5 litra dCi. Ta jednostka o mocy 90 KM, opracowana przez Renault-Nissan Alliance, emituje zaledwie 95 g/km CO2 i oferuje średnie zużycie paliwa wynoszące 3,6 l/100 km. Dostosowana specjalnie do Note’a, zawiera szereg udoskonaleń inżynieryjnych w porównaniu do wcześniejszych wersji 1,5-litrowego dCi i jest gładsza, cichsza, czystsza i bardziej wydajna.

Jak w przypadku wszystkich silników Note’a, 1,5-litrowy silnik dCi jest standardowo wyposażony w system Idle Stop-Start (ISS). Dzięki całkowitemu przeprojektowaniu systemu rozruchowego, nowy Note uruchamia się zaledwie w 0,5 sekundy po naciśnięciu pedału sprzęgła. Dużo pracy włożono w redukcję hałasu i wibracji podczas tego procesu, a rezultatem jest płynny i cichy rozruch.

Logika systemu, który kontroluje procedurę ponownego uruchamiania, została starannie dostosowana przy użyciu informacji zwrotnych z europejskich jazd testowych. Jeśli kierowca wprowadza znaczną ilość skrętu podczas postoju (na przykład na skrzyżowaniu), ISS uruchamia silnik – przewidując przyłożenie gazu.

Nissan opracował także system ISS Nissana Note, aby był jak najbardziej bezpieczny i łatwy w użyciu. Na przykład, jeśli kierowca zdejmie pas bezpieczeństwa lub otworzy drzwi kierowcy, system ISS zostaje dezaktywowany. Zapobiega to sytuacji, w której dziecko wsiada na miejsce kierowcy i uruchamia silnik, naciskając na pedał sprzęgła. Samochody z manualną i CVT mają różne ustawienia ISS, aby odzwierciedlić różne wymagania kierowcy. W pojazdach wyposażonych w CVT, ISS pozostaje aktywne nawet po zdjęciu pasa przez kierowcę. Jest to szczególnie przydatne w sytuacjach, takich jak bramki, gdzie kierowca musi sięgnąć przez samochód.

Skrzynie biegów

Nowy Note jest dostępny z dwiema zaawansowanymi opcjami skrzyni biegów: pięciobiegową manualną oraz opcjonalną automatyczną CVT dla silnika 1,2-litrowego DIG-S.

Pięciobiegową manualną skrzynię biegów zaprojektowano w Nissan Technical Centre Europe (NTCE) i szczególnie dostosowano do europejskich dróg. Każdy aspekt skrzyni biegów został dopasowany do rynku europejskiego, ze szczególnym naciskiem na przełożenia i jakość zmiany biegów. Niskotarciowe kable oraz tłumienie masy wahadłowej dostarczają płynnych i precyzyjnych działań zmiany biegów, które są wymagane przez europejskich kierowców.

Oprócz pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów, nabywcy wybierający model 1,2-litrowy DIG-S mogą również zamówić zaawansowaną automatyczną CVT. W zgodzie z resztą Note’a, zawiera ona szereg nowych technologii, w tym system zębatkowy sub-planetarny, który pomaga dostarczać płynne przyspieszenie i pozwala na użycie mniejszych kół pasowych. To zwiększa odległość pomiędzy kołami pasowymi a poziomem oleju w skrzyni biegów, co z kolei redukuje ilość oleju „mieszającego” się z ruchomymi częściami. Ostatecznym rezultatem jest mniejsze tarcie i jeszcze większa efektywność.

Podwozie

Nowy Note został intensywnie rozwinięty w Europie, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia z jazdy. Inżynierowie podwozi w NTCE zaczęli pracować nad europejską specyfikacją Note’a już w 2011 roku, finezyjnie dopasowując ustawienia w trakcie procesu projektowania i inżynierii. W rezultacie nowy Note ma unikalne ustawienia układu kierowniczego, zawieszenia i podwozia, aby zapewnić doskonałą równowagę komfortu, przyczepności i prowadzenia na europejskich drogach.

W sercu nowego Note’a znajduje się wysoko zaawansowana platforma V Nissana. Łącząc siłę i lekkość, została zaprojektowana, aby zapewnić optymalną sztywność dla doskonałych właściwości jezdnych i płynnej, wyrafinowanej jazdy.

W zakresie konstrukcji zawieszenia nowy Note ma z przodu kolumny McPhersona z sprężynami spiralnymi oraz z tyłu kompaktową oś skrętową. Oś skrętowa została zaprojektowana w taki sposób, aby minimalizować ingerencję w przestrzeń bagażową.

Oba systemy zawieszenia zamontowane są na ramach pomocniczych, aby ograniczyć hałas drogowy, wibracje i szorstkość, a stabilizatory na obu końcach poprawiają wrażenia z jazdy. Hoża przestrzeń zawieszenia Note’a również przekłada się na jakość jazdy. Dzięki wyjątkowemu tłumieniu nierówności, nowy Note płynnie porusza się nawet po najbardziej wymagających nawierzchniach drogowych.

Korzyści wynikające z nowej platformy są liczne. Oprócz oczywistych korzyści wymiarowych, zwiększona sztywność oznacza, że zawieszenie może działać bardziej wydajnie. To z kolei dostarcza dokładniejszego układu kierowniczego o lepszych odczuciach i precyzji. Zjawiska nurkowania i przechyłów podczas hamowania i przyspieszania znacznie zmniejszyły się dzięki nowej platformie.

Elektryczne wspomaganie kierownicy jest standardem we wszystkich modelach i pomaga zapewnić nowemu Nissanowi Note promień skrętu wynoszący zaledwie 10,7 m dla maksymalnej zwrotności na ulicach miejskich.

Nissan wie, że przy opracowywaniu systemu podwozia różne silniki często wymagają różnych ustawień. Model 1,2-litrowy DIG-S ma zatem specjalnie dostosowane podwozie, które zapewnia bardziej angażujące wrażenia z jazdy. Stawki sprężyn i amortyzatorów, układ kierowniczy i sztywność stabilizatora zostały dostosowane do charakterystyki zaawansowanego silnika trzylitrowego, optymalizując w ten sposób jego osiągi.

OFERTA MODELOWA

Nowy Note wystartuje z trzema poziomami wyposażenia – Visia, Acenta i Tekna. Poziomy wyposażenia odzwierciedlają zaangażowanie Nissana w oferowanie wysokiego poziomu technologii wszystkim klientom. W związku z tym wszystkie modele będą wyposażone w systemy zapłonu stop-start, sześć poduszek powietrznych oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Modele średniej specyfikacji Acenta dodają klimatyzację, łączność Bluetooth, elektryczne szyby, regulację wysokości siedzenia kierowcy oraz lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Modele Acenta mogą być wyposażone w ulepszony system nawigacji i komunikacji Connect Nissana, AVM oraz Safety Shield oraz pakiet Dynamic Styling.

Klienci wybierający Note’a w wersji Acenta mogą również zainwestować w Pakiet Rodzinny jako opcję. Składa się on z przyciemnionych szyb tylnych, centralnego zagłówka z tyłu, centralnej półki na ramię z tyłu, podłokietnika kierowcy, stolików na oparciach siedzeń, przesuwnej tylnej kanapy i wielopozycyjnej tablicy Karakuri.

Innym dostępnym pakietem dla klientów Acenta jest Pakiet Auto. Składa się na niego przednie światła przeciwmgielne, automatyczne lampy, automatyczne wycieraczki oraz klimatyzacja z automatyczną regulacją.

Najwyższe modele Tekna mają standardowo pakiet Nissan Safety Shield, Nissan Connect, Around View Monitor, częściowo skórzaną tapicerkę oraz system bezkluczykowy z i-key. W pakiecie znajdują się również 16-calowe felgi aluminiowe, Pakiet Rodzinny, Pakiet Auto oraz przednie światła przeciwmgielne, podczas gdy szklany dach i Pakiet Dynamic Styling są dostępne jako opcje dla klientów Tekna.

1.2L DIG-S 5MT FWD (98 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1198 Cm3
Moc72 Kw @ 5600 Rpm
98 Hp @ 5600 Rpm
97 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4400 Rpm
146 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość161.4 In (4100 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.5 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2465 Lbs (1118 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3450 Lbs (1565 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.2L DIG-S CVT FWD (98 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1198 Cm3
Moc72 Kw @ 5600 Rpm
98 Hp @ 5600 Rpm
97 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy108 Lb-Ft @ 4400 Rpm
146 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyMultipoint Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość161.4 In (4100 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.5 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2507 Lbs (1137 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3494 Lbs (1585 Kg)
Spalanie miasto38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

1.2L MPI 5MT FWD (80 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1198 Cm3
Moc59 Kw @ 6000 Rpm
80 Hp @ 6000 Rpm
79 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy81 Lb-Ft @ 4000 Rpm
110 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna104 Mph (167 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość161.4 In (4100 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.5 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2504 Lbs (1136 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3329 Lbs (1510 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

1.5L dCI 5MT FWD (90 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc66 Kw @ 4000 Rpm
90 Hp @ 4000 Rpm
89 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1750 Rpm
201 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony185/65 R 15
Długość161.4 In (4100 Mm)
Szerokość66.7 In (1694 Mm)
Wysokość60.2 In (1529 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.3/58.5 In (1
Rozstaw osi102.4 In (2601 Mm)
Prześwit5.2 In (132 Mm)
Pojemność bagażnika11.5 Cuft (326 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2489 Lbs (1129 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3560 Lbs (1615 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa73.5 Mpg Us (3.2 L/100Km)
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.