Po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów Kadett i Astra, Opel wraca do starszej tradycji prestiżowych kabrioletów średniej wielkości z lat 50. i 60. z nowym modelem Cascada. Nowy kabriolet ma na celu konkurowanie z luksusowymi markami takimi jak Audi, BMW czy VW.
Z zewnątrz pojazd prezentuje szeroką sylwetkę i płynne linie rzeźbionych kształtów. Z opuszczonym dachem, samochód ma perfekcyjnie czysty profil, bez widocznych pokryć dachu i pochylonej słupki A. Przód wygląda sportowo, z wypukłą maską, chromowanymi wstawkami, ostro zarysowanymi reflektorami i kratkami w kształcie plastra miodu.
Technologia LED została użyta zarówno w reflektorach, jak i w światłach tylnych. Tył jest prosty i zgrabny, z małą klapą bagażnika, która zawiera światła tylne. Dach materiałowy również prezentuje się atrakcyjnie, ma aerodynamiczny kształt i wykonany jest z materiałów najwyższej jakości. Korzysta z wysokiego poziomu izolacji akustycznej i termicznej dzięki specjalnej warstwie poliestrowego filcu między zewnętrzną warstwą a wykończeniem wnętrza.
Wnętrze oferuje uderzający, rzeźbiarski, ale sportowy design, z liniami rozciągającymi się od skrzydłowego panelu instrumentów do drzwi. Za kierownicą, gdzie siedzisz dość wysoko, kabina łączy styl deski rozdzielczej typowy dla Opla z przeładowanym przyciskami konsolą centralną, przypominającą tę z Astry lub Insignii.
Fotele z certyfikatem AGR są pokryte miękką skórą Nappa i wyposażone w systemy ogrzewania i wentylacji. Opel Cascada ma dużą pojemność bagażową jak na kabriolet, oferując miejsca do przechowywania w drzwiach, panelach instrumentów, a nawet w konsoli centralnej. Mówiąc o bagażu, bagażnik ma pojemność 350 litrów przy otwartym dachu i 280 litrów, gdy jest złożony.
Dzięki długim drzwiom, dostęp do dwóch tylnych siedzeń jest łatwy dla osoby o średnim wzroście. System Easy Entry ułatwia sprawę, gdy przednie fotele składają się i przesuwają za pomocą jednego pociągnięcia dźwigni. Po zajęciu miejsca, większość dorosłych powinna czuć się dość komfortowo.
Dosyć o ogólnych detalach, porozmawiajmy o konkretach. Dach materiałowy Opla Cascada, który otwiera się w 17 sekund, można obsługiwać z prędkościami do 48 km/h, co jest przydatne w przypadku nagłego deszczu. Gdy dach jest złożony, nie ma widocznego pokrycia dachu ani ochrony przed przewróceniem, które mogłyby zakłócać linie samochodu. Są one dobrze ukryte i aktywowane tylko w przypadku kolizji.
Osiągi i komfort są przyzwoite. Silniki benzynowe są gładkie i ciche w normalnej jeździe, chyba że jesteś właścicielem 1.4-litra, który jest trochę ospały i mało reaktywny, jeśli szukasz sportowych wrażeń. Silnik turbodiesel jest nieco głośniejszy i dostarcza więcej wibracji niż silniki benzynowe, ale jest bardziej mocny i ekonomiczny.
Hałas drogowy jest dobrze tłumiony w obu przypadkach, z dachem w górze lub w dół. W standardzie Cascada jest wyposażona w dwu warstwowy dach. Istnieje opcja trójwarstwowego dachu akustycznego, który nie tylko utrzymuje wnętrze cieplejszym zimą (i chłodniejszym latem), ale także jeszcze bardziej tłumi hałasy z zewnątrz. Deflektor wiatru, który ręcznie się podnosi, jest standardem w modelach Elite, a opcjonalny w modelu SE.
Cena, jaką należy zapłacić za Cascadę, jest wyższa, niż byś oczekiwał. Przyciągający design i niemiecka inżynieria sprawiają, że jest to dobry wybór dla kupujących kabriolety. Nie jest tak, jakbyś się spodziewał, aby był jak Audi, Volvo czy BMW. Ale skłania się do tego, aby dać to poczucie klasy premium. Niektórzy mogą nawet uznać ten samochód za lepiej wyglądający.
Nowy Opel Cascada odświeża tradycję ponadczasowych, klasycznych kabrioletów. Ten elegancki nowy model dołącza do grona prestiżowych, średniej wielkości kabrioletów z czterema miejscami, które wcześniej były zdominowane przez modele producentów premium. Po czterech dekadach i kilku generacjach kompaktowych kabrioletów powstałych na bazie modeli Kadett i Astra, Opel stworzył zupełnie nowy model o własnej nazwie i tożsamości. Z wydłużoną, mierzącą 4,70 metra sylwetką, Cascada jest jedynym kabrioletem od producenta mainstreamowego w segmencie średniej wielkości. W efekcie oferuje radość z jazdy na świeżym powietrzu w znacznie bardziej przystępnej cenie niż wszyscy konkurenci w swojej klasie.
Opel Cascada czerpie inspiracje z bogatej tradycji Opla, nawiązując do ery kabrioletów Kapitän i Rekord z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych w zdecydowanie nowoczesny i odświeżający sposób, wykorzystując najlepsze współczesne technologie.
„Cascada to prawdziwy, średniej wielkości kabriolet, który wyróżnia się nie tylko długością prawie 4,7 metra, ale także swoim urokiem i technologiami premium, które plasują go na szczycie oferty produktowej Opla” – mówi dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann, podsumowując atrakcyjność nowego kabrioletu Opla. „Oferuje przekonywującą kombinację najlepszych cech technologicznych Opla, takich jak zawieszenie przednie HiPerStrut, nasz mechatroniczny system tłumienia FlexRide, inteligentne, adaptacyjne oświetlenie AFL+ oraz nasza kamera przednia drugiej generacji Opel Eye. Jego premium miękki dach można również otworzyć jednym przyciskiem w ciągu 17 sekund przy prędkości do 50 km/h, co plasuje Cascadę wśród liderów rynku pod względem obsługi dachu. Oferując wszystkie te funkcje, możemy zwrócić się do wymagających klientów, którzy chcą cieszyć się jakością premium średniej wielkości kabrioletu w szczególnie atrakcyjnej cenie.”
Jakości premium czynią Opla Cascadę pierwszym wyborem
Elegancki, płynny design, przestronność dla czterech dorosłych osób, miękki dach z bezkonkurencyjnym mechanizmem otwierania, opcje wykończenia i wyposażenia premium oraz wykorzystanie zaawansowanych technologii – to kluczowe cechy, z którymi Cascada ma na celu zdobycie segmentu średniej wielkości kabrioletów.
Z długością 4686 mm i uwodzicielskim designem, Opel Cascada wyraźnie mieści się w segmencie średniej wielkości kabrioletów – obecnie głównie zajmowanym przez BMW serii 3 (4,61 m), Audi A5 (4,63 m) i Mercedesa klasy E (4,70 m) – i znacznie przewyższa kompaktowy segment (VW Golf: 4,25 m, Audi A3: 4,24 m, BMW serii 1: 4,36 m, Peugeot 308 CC: 4,44 m, Renault Megane Coupé-Cabriolet: 4,49 m). Jednak atrakcyjne ceny, zaczynające się od 25 945 euro (cena detaliczna z VAT w Niemczech), są wyraźnie porównywalne z cenami kompaktowych kabrioletów, mimo że oferuje bogaty standard wyposażenia, który obejmuje:
- Wysokiej jakości system miękkiego dachu otwierany elektrycznie w ciągu 17 sekund przy prędkości do 50 km/h, oraz zdalnie, gdy samochód jest w stanie spoczynku.
- Premium zawieszenie przednie HiPerStrut, pierwotnie opracowane dla wysokowydajnego modelu Insignia OPC.
- System FlexFold elektromagnetyczny, który umożliwia łatwe złożenie tylnych oparć siedzeń, zwiększając pojemność bagażnika do 750 litrów.
Dodatkowe atuty Opla Cascady to wzorcowa codzienna praktyczność oraz szeroki wybór systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa, z których niektóre nie są oferowane nawet przez producentów premium. Należą do nich: kamera przednia Opel Eye drugiej generacji z ulepszonym rozpoznawaniem znaków drogowych i ostrzeganiem o opuszczeniu pasa ruchu, wskazania odległości oraz ostrzeżenie o zderzeniu; adaptacyjne oświetlenie AFL+; kamera tylna oraz ostrzeżenie o martwym polu. Dodatkowy komfort zapewniają ergonomiczne fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, które zostały certyfikowane przez ekspertów AGR (Kampania na rzecz Zdrowszych Kręgosłupów) za wyjątkowe wsparcie lędźwi i pleców.
Elegancki średniej wielkości kabriolet – zaprojektowany i zbudowany przez Opla
Z Cascadą, Opel ponownie wkracza w segment średniej wielkości kabrioletów po czterdziestu latach nieobecności. Jego szczególna atrakcyjność wynika także z faktu, że większość wcześniejszych większych kabrioletów Opla, w oczywisty sposób w przeciwieństwie do Cascady, była adaptacjami istniejących modeli, nie tworzonymi bezpośrednio przez Opla. Były to konwersje przez specjalistycznych budowniczych nadwozi, takich jak Autenrieth czy Karl Deutsch, sprzedawane jedynie w limitowanych edycjach. Outsourcing produkcji kabrioletów był wówczas powszechną praktyką.
Przykładem jest Opel Kapitän Cabriolet z 1953 roku, który przy długości ponad 4,70 metra był nieco dłuższy od dzisiejszej Cascady. Jednak, podobnie jak nowy model Opla, zachwycał widzów swoją glamour, płynnością designu. Podczas gdy otwarty Kapitän był wynikiem konwersji Autenrietha, kabriolet Opel Rekord A z 1964 roku został przerobiony przez firmę Karl Deutsch w Kolonii. Wówczas klienci musieli zapłacić dodatkowo, około dwóch trzecich ceny podstawowej, aby przekształcić swoje sedany w kabriolety. W przeciwieństwie do tego nowa Opel Cascada została zaplanowana i zaprojektowana jako kompletny, samodzielny model, a nie wersja kabrioletu istniejącego produktu i jest dostępna w bardzo atrakcyjnej cenie.
Cascada może być jedynym samochodem w gospodarstwie domowym dzięki swojej całorocznej praktyczności
Klienci wybierający Cascadę wyraźnie cenią sobie elegancki, otwarty samochód. Jednocześnie potrzebują codziennej praktyczności, ponieważ często prowadzą aktywny styl życia, mają sportowe, na świeżym powietrzu hobby, a także doskonały stosunek jakości do ceny, który nie kompromituje komfortu.
Bagażnik Opla Cascady oferuje pojemność do 380 litrów. A dzięki systemowi FlexFold, który elektrycznie zwalnia i składa oparcia tylnych siedzeń w proporcji 50:50, nie jest to jedynie drugi samochód przeznaczony na wyjazdy w słoneczne dni, ale w pełni funkcjonalny, całoroczny środek transportu do codziennego użytku i podróży. Dla dodatkowego komfortu zimą, premium miękki dach Cascady zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną, a także dostępne są dodatkowe opcje, takie jak podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica i elektryczny dodatkowy ogrzewacz.
Oczekuje się, że około 84 procent wszystkich modeli Cascady zostanie sprzedanych w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Luksemburgu i Włoszech. Zabawa z jazdy na świeżym powietrzu jest szczególnie popularna w Niemczech, a Opel oczekuje, że ten rynek samodzielnie stanowić będzie około 55 procent sprzedaży w 2013 roku. W świetle klimatu w tej części Europy, niezwykle istotne jest, aby Cascada miała wszystkie cechy potrzebne do uniwersalnego, całorocznego samochodu. Cascada ma również ogromny potencjał przyciągania nowych klientów – po raz pierwszy mają oni realną, przystępną alternatywę dla droższych, średniej wielkości kabrioletów.
Nowy Opel Cascada: Design zewnętrzny i wewnętrzny
Czyste, atletyczne i uderzająco przystojne: wydłużone linie i płynne formy nowego Opla Cascady nadają mu uwodzicielskiego uroku, który jest ponadczasowy i elegancki.
Wejście Opla do prestiżowego segmentu średniej wielkości kabrioletów – dotychczas zajmowanego wyłącznie przez marki premium – robi imponujące wrażenie, które odpowiada jego roli jako luksusowego przedstawiciela marki. To świeże, ambitne i oszałamiające wyrażenie filozofii projektowej Opla 'Rzeźbiarska sztuka łączy się z niemiecką precyzją’.
W istocie Cascada to nowoczesna reinterpretacja klasycznej i ponadczasowej elegancji samochodów z epoki 'Grandes Routières’. Z każdego kąta, zarówno z opuszczonym, jak i podniesionym dachem, emanuje stylem i elegancją z idealnie czystą, nieskrępowaną sylwetką. Jej rzeźbiony kokpit zapewnia przestronną przestrzeń dla czterech dorosłych osób i wykorzystuje materiały klasy premium, które odzwierciedlają jakość wykonania jej designu zewnętrznego.
„Cascada została zaprojektowana, aby uchwycić emocjonalny urok jazdy w otwartym samochodzie” – mówi Malcolm Ward, dyrektor ds. projektowania w Oplu. „Nasze zadanie było proste: zaprojektować Opla, którego nikt nie spodziewałby się w segmencie średniej wielkości kabrioletów, i mogliśmy niemalże zacząć z czystą kartką papieru. To oznaczało, że mogliśmy naprawdę przełamać schematy i być jeszcze bardziej ekspresywni w designie, ponieważ nie musieliśmy dostosowywać niczego, co istniało wcześniej. Prawie wszystkie elementy wizualne Cascady są unikalne i tworzą spójną, wyróżniającą się obecność, która odpowiada samochodowi w tym segmencie.”
Uwodzicielskie linie: Uchwycenie ponadczasowego uroku eleganckiego designu
Eleganckie linie Opla Cascady łączą prostotę i czystość formy z integracją rzeźbionych kształtów typowych dla nowoczesnego designu Opla. Z każdego kąta wygląda idealnie proporcjonalnie i niezwykle przystojnie.
Jej sylwetka z opuszczonym dachem charakteryzuje się opadającą linią bioder, która jest całkowicie gładka. Linia biegnąca wzdłuż nadwozia czysto oplata wnętrze, z dekoracyjnym chromem, który definiuje interfejs zewnętrza i wnętrza, ale także graficznie nadaje poczucie otwartego kokpitu na świeżym powietrzu. Aktywna belka roll bar i pasy bezpieczeństwa są starannie zintegrowane w równo wykonanym nadwoziu.
Podczas gdy wiele projektów nadwozi kabrioletów zwykle traci dramatyzm, gdy dach jest zamknięty, wizualna ekscytacja oraz poczucie dynamicznego ruchu są dodawane do czystości linii Cascady dzięki subtelnie rzeźbionym kształtom nadwozia. Subtelny, typowy dla Opla kontur 'ostrza’ w dolnej części nadwozia jest zrównoważony przez charakterystyczne, ostre zagięcie, które wznosi się w górę wzdłuż górnej części nadwozia do tylnej pokrywy i okrągłych świateł. Jej krzywizna podkreśla opływowy kształt przedniej szyby oraz słupków A. Te rzeźbione elementy nadają Cascadzie poczucie prędkości i ruchu, nawet gdy stoi w miejscu.
Projekt frontalny jest odważny i elegancki. Wiele znanych motywów projektowych Opla otrzymuje nowe wyrażenie, które jest ekskluzywne dla Cascady. Odpowiednia chromowana kratka, z widoczną górną belką z logo Opla, jest flankowana przez reflektory w stylu 'eagle-eye’, wyposażone w charakterystyczne, diodowe światła do jazdy dziennej. Dolna kratka o pełnej szerokości cechuje charakterystyczna, wysokiej jakości siatkowa struktura, a światła przeciwmgielne umieszczone są w każdym rogu w odwróconych wnękach 'fin rekina’, podkreślonych chromowanymi detalami. Podobnie jak reszta nadwozia, maska Cascady jest smakowicie rzeźbiona, z wyraźnym wypukleniem, które podkreśla subtelne poszerzenie nadkoli.
Tylny design jest szczególnie czysty i dobrze zrównoważony. Poniżej płaskiej tylnej pokrywy, jednostki oświetleniowe są starannie wbudowane w klapę bagażnika. Zawierają najnowszej generacji trójwymiarowe, jednorodne oświetlenie LED, które daje rozproszoną, ale solidną poświatę. Ta technologia oświetleniowa, wcześniej dostępna tylko w nielicznych premium samochodach, jest standardowym wyposażeniem Cascady. Wyraźna chromowana belka łącząca jednostki oświetleniowe dopełnia odważne wykończenie z przodu i jest jedynym ozdobnikiem w czystym, minimalistycznym stylu tyłu kabrioletu.
Choć Cascada została zaprojektowana z myślą o przyjemności jazdy w otwartym samochodzie, wygląda równie dobrze, gdy dach jest podniesiony. Naciśnięcie przycisku przyjmuje sportową, coupé-kształtną sylwetkę, gdy miękki dach jest naciągnięty na miejscu. Tylko kabriolety premium i luksusowe mają tak piękną, 'solidną’ i czystą prezencję z podniesionym dachem. Wysokiej jakości tylna szyba, zamontowana idealnie w poziomie z tkaniną dachu, to dalszy dowód na staranność, z jaką opracowano Opla Cascadę.
Do 20-calowych kół dostępnych jest wiele opcji, w tym wykończenie w dwóch kolorach i szlifowane na diamentowo, co nadaje pojazdowi solidną, ale elegancką postawę.
Czysta przyjemność: Kokpit zaprojektowany z myślą o komforcie i funkcjonalności
Rzemiosło i doskonałe detale rzeźbionego wnętrza Cascady odzwierciedlają cechy premium jej zewnętrznego designu. Zapewnia przestronną przestrzeń dla czterech dorosłych osób z wystarczającą ilością miejsca na ich osobiste rzeczy. Wnętrze nie tylko wygląda świetnie, ale jest również ergonomiczne, z uwagą poświęconą rozmieszczeniu takich elementów jak klamki, przyciski, kierownica i dźwignia zmiany biegów.
Panel przyrządów w kształcie skrzydła płynie w stronę drzwi, obejmując przednich pasażerów. Korzysta z standardowego, miękkiego wykończenia Morrocana, z autentycznym przeszyciem w kolorze srebrnym lub Indian Summer, co demonstruje wysoką jakość rzemiosła. Panel przyrządów jest podzielony przez konsolę środkową, zamontowaną pod małym kątem, aby zapewnić łatwy dostęp do sterowania w kabinie i głównego wyświetlacza multimedialnego.
Zewnętrzne główne wskaźniki w zestawie wskaźników są nachylone w stronę kierowcy, podkreślając sportowy charakter kokpitu. A kierownica, wskaźniki, dźwignia zmiany biegów, kratki wentylacyjne i otwieracze drzwi z gustownymi akcentami w satynowym chromie są standardowo wyposażone. W nocy rozproszona czerwona światło oświetla podstawę środkowej konsoli i przednich paneli drzwi, tworząc charakterystyczną nocną atmosferę.
Fotele z przodu korzystają z nowego projektu zapewniającego szerokie wsparcie na ramionach. Wszystkie fotele mają głębokie wyprofilowanie i są bogato wykończone w dwóch rodzajach materiałów z tłoczeniami oraz dwóch rodzajach miękkiej skóry, w tym luksusowego, najwyższej jakości wnętrza Nappa. Pasażerowie na tylnej kanapie cieszą się podobnym komfortem jak pasażerowie z przodu, z podłokietnikami w wyprofilowanych bocznych pokryciach i praktyczną skrytką między siedzeniami.
Indywidualizacja: Możliwość wyrażenia osobistych gustów i preferencji
Cascada oferuje szeroki wybór kolorów i wykończeń, pozwalając klientom dostosować swój kabriolet do osobistych upodobań.
Paleta zewnętrzna składa się z dziesięciu kolorów, w tym solidnej białej, czterech perłowych i pięciu metalicznych wykończeń. Te mogą być połączone z materiałem dachu w kolorze czarnym, a większość z nich również z Malbec (burgund) lub Sweet Mokka (kawa). Koła mają rozmiar od 17 do 20 cali i oferują wybór dziewięciu projektów felg aluminiowych, w tym jedną 17-calową, dwie 18-calowe, trzy 19-calowe i trzy 20-calowe.
Wersja podstawowa wnętrza Cascady przyjmuje kolorystykę Jet Black. Fotele są wykończone bogato tłoczonymi materiałami w kontrastowych wzorach. Fotele w skórze z certyfikatem AGR są dostępne na życzenie. Panel przyrządów i podsufitka wnętrza mają autentyczne, srebrne przeszycie, podkreślające poczucie wysokiej jakości rzemiosła. To jest połączone z subtelnymi dekoracjami wokół konsoli środkowej, w drzwiach oraz pod panelem przyrządów, w tym opcjonalnym wykończeniem Piano Black. Kierownica jest standardowo wykończona skórą.
Wersja Cosmo dodaje kontrastowe przeszycia Indian Summer (w kolorze brandy) dla panelu przyrządów, podsufitki i siedzeń, które są również wykończone w tym samym kolorze. Wykończenie Piano Black jest standardowe, a opcjonalne fotele AGR są tapicerowane skórą z małymi, dekoracyjnymi perforacjami. Wspaniałe wnętrze w skórze Nappa to ostateczne wyrażenie luksusu i stylu Cascady. Dostępne na życzenie z wyposażeniem Cosmo, zawiera fotele AGR i wykończenia drzwi oraz tylnych kabin wykończone w luksusowej, miękkiej brązowej skórze z przeszyciem i pipingiem w kolorze brandy. Kierownica z płaskim dnem dodaje sportowego akcentu.
Czysta przyjemność z jazdy dzięki sztywnej budowie i wysokowydajnym podwoziu
Podczas gdy większość kabrioletów to niewiele więcej niż 'bezdachowe’ adaptacje istniejących modeli o stałym dachu, nowy Opel Cascada został zaplanowany, zaprojektowany i opracowany od początku jako czysty kabriolet. To oferuje dwie korzyści – Cascada wyróżnia się unikalnym wyglądem i idealnie, niekompromisowymi proporcjami, a także ma strukturę nadwozia, która chwali się najlepszą w klasie kombinacją wysokiej sztywności skrętnej i zginającej.
Jej niezwykle sztywne nadwozie stanowi solidną podstawę dla systemów zawieszenia i kierownicy, co umożliwia doskonałą dynamikę jazdy i zwiększoną radość z jazdy. Korzysta również z wysokiej 'dynamicznej’ sztywności, mierzonej jako opór wobec wibracji i rezonansu podczas jazdy.
Jak można się spodziewać, Opel Cascada wyposażony jest w najlepszą technologię podwozia, jaką Opel ma do zaoferowania. Wyposażona jest standardowo w zaawansowane zawieszenie przednie HiPerStrut (High Performance Strut), pierwotnie opracowane dla Insignia OPC, podczas gdy system tłumienia mechatronicznego FlexRide jest dostępny opcjonalnie.
Sztuka inżynierii: Doskonała sztywność i wyjątkowa technologia podwozia
Wysoka sztywność strukturalna jest kluczowym kryterium dla pojazdów otwartych. Odbija się to w zachowaniu jazdy, precyzji kierowania, akustyce i komforcie jazdy, przekazując wyraźne poczucie 'solidności’ i prawdziwej jakości.
W porównaniu z poprzednią generacją kabrioletów Opla, struktura nadwozia Cascady jest o 41% sztywniejsza w skręcie i o 27% sztywniejsza w zgięciu. Te ulepszenia czynią ją nawet lepszą od średniej wielkości kabrioletów od producentów premium. Doskonała kombinacja wysokiej sztywności skrętnej i zginającej Cascady jest wynikiem kilku działań, w tym imponujących, krzyżowych stalowych belek od spodu i nowo opracowanych, szerszych i wzmocnionych profili progowych.
Niezwykle sztywna komora pasażerska jest w większości wykonana ze stali wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości, zaprojektowanej tak, aby zminimalizować deformacje i maksymalnie zwiększyć przestrzeń przetrwania w warunkach zderzeniowych. Drzwi mają ultra-wysokowy stalowy wzmocnienia zamontowane ukośnie oraz wzmocnienia wzdłuż linii pasa bezpieczeństwa.
Słupki A wspierające przednią szybę są wykonane ze stali utwardzonej ciśnieniowo. Podzespół z wysokiej wytrzymałości, gorąco walcowanej, zimno giętej rury, osadzonej w stalowych panelach utwardzonych ciśnieniowo, przekazuje obciążenia w dół od górnego słupka A przez słupek zawiasowy, a następnie jest zakotwiczony w strukturze progu.
Nie ma słupków B i C, więc w przypadku przewrócenia, pyrotechniczne aktywowane, sprężynowe wzmocnienia o wysokiej wytrzymałości automatycznie wysuwają się za tylnymi siedzeniami. Profil Cascady z opuszczonym dachem pozostaje całkowicie gładki i czysty, wolny od jakichkolwiek widocznych zakłóceń spowodowanych sprzętem do ochrony przed przewróceniem.
Ta nowo opracowana architektura nadwozia zapewnia bezpieczną ochronę dla pasażerów, przyczynia się do redukcji hałasu i wibracji oraz zapewnia wyższy komfort.
Najlepsza technologia Opla: Zawieszenie przednie HiPerStrut i podwozie FlexRide
Najlepsza technologia podwozia Opla, pierwotnie opracowana dla Insignia OPC, znajduje się w przedniej osi Cascady z zawieszeniem HiPerStrut (High Performance Strut). HiPerStrut oddziela funkcje tłumienia i kierowania, zapewniając optymalną trakcję i precyzję zakrętu, a także redukując skręcanie momentu i poprawiając przyczepność w każdych warunkach. W porównaniu do konwencjonalnego zawieszenia McPhersona, układ HiPerStrut zajmuje również mniej miejsca i oszczędza na wadze.
Zwiększony kąt pochylenia, zmniejszona inklinacja ośki i krótsza długość wrzeciona to kluczowe ulepszenia w geometrii zawieszenia zapewnione przez HiPerStrut. Podczas zakrętów nie dochodzi do utraty negatywnego camber na przednich kołach, co utrzymuje kontakt opon z nawierzchnią, zapewniając większą przyczepność. W wyniku tego Cascada pokonuje zakręty w sposób bardziej neutralny, a przyczepność się poprawia. Krótsza długość wrzeciona znacznie redukuje reakcje skrętu momentu, wrażliwość na wstrząsy drogi, poprawiając ogólne odczucia z kierowania. Dodatkowo, polepszenie geometrii wynikające z HiPerStrut oznacza również, że Cascada może być wyposażona w koła o średnicy do 20 cali.
Z tyłu Opel Cascada ma innowacyjne połączenie tylnego zawieszenia z wahaczem i układem Wattsa. Ten sprytny układ oferuje wiele zalet. Jest lżejszy i bardziej kompaktowy niż zawieszenie wielowahaczowe, zapewniając jednocześnie poprawioną kontrolę boczną i stabilność. Dodatkowo, ten układ redukuje niepożądany hałas i zapewnia wysoki poziom komfortu jazdy.
Opel Cascada ma elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z assistance w zależności od prędkości. Dla bardziej bezpośredniego odczucia z kierowania i precyzji, silnik elektryczny jest zamontowany na przekładni, w przeciwieństwie do podstawy kolumny kierowniczej.
FlexRide, zintegrowany, w pełni adaptacyjny system kontroli podwozia Opla, jest oczywiście dostępny w Cascadzie. Poprawia ono komfort jazdy, zachowanie i bezpieczeństwo poprzez automatyczne dopasowywanie parametrów tłumienia do aktualnej sytuacji i stylu jazdy. Kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy: Standard, Sport lub Tour. Tryb Sport usztywnia podwozie i oferuje bardziej bezpośrednie odczucie z jazdy, podczas gdy ustawienie Tour umożliwia szczególnie relaksującą jazdę. Opel Cascada może być wyposażona w szeroki wybór kół, od 17 do 20 cali.
Wydajne nowoczesne silniki z przełomowymi technologiami
Nowy średniej wielkości kabriolet Cascada oczarowuje eleganckim wyglądem i wieloma komfortowymi opcjami wykończenia i wyposażenia, a także oferuje szeroki i wydajny portfel napędów. Przy premierze dostępnych jest trzy turbo silniki benzynowe i jeden silnik turbo diesla, o mocach od 88 kW/120 KM do 125 kW/170 KM. Wkrótce dołączy do nich silnik BiTurbo diesel o mocy 143 kW/195 KM. Najważniejszym punktem w ofercie benzynowej jest nowej generacji silnik 1.6 SIDI Turbo z bezpośrednim wtryskiem i funkcją Start/Stop, który debiutuje w Cascadzie. Jest dostępny zarówno z sześciobiegową manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
Najlepsza technologia: Nowa generacja silnika 1.6 Turbo benzynowego z bezpośrednim wtryskiem
Portfolio otwiera silnik 1.4 turbo benzynowy. Jest połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i dostępny z mocą 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM, obie wersje generują moment obrotowy do 220 Nm dzięki funkcji overboost. Mocniejsza wersja standardowo wyposażona jest w system Start/Stop, co dodatkowo redukuje zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Najważniejszym punktem linii napędowej Opla Cascady jest silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC z nowej rodziny średniej wielkości silników benzynowych. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi, ten silnik jest częścią całkowicie nowego portfela silnikowego Opla i ma na celu zapewnienie niezwykle płynnej pracy, z silnym momentem obrotowym i doskonałą oszczędnością paliwa. Debiutuje w Cascadzie i wkrótce rozszerzy ofertę silników Opla w innych modelach średniej wielkości i kompaktowych.
„Nowa rodzina średniej wielkości silników benzynowych to początek fundamentalnej odnowy naszego portfela napędowego” – mówi Mike Ableson, członek zarządu Opla i wiceprezydent GM Europe ds. inżynierii. „Silnik 1.6-litrowy downsized wyróżnia się mocnym ciągiem przy niskich obrotach i jest wyjątkowo cichy oraz przyjazny dla środowiska. To idealny silnik dla naszego kabrioletu, który wkrótce wprowadzimy również do innych modeli Opla.”
Do 22 procent większy moment obrotowy i 20 procent niższe zużycie
Silnik 1.6 Turbo o mocy 125 kW/170 KM zapewnia imponujący maksymalny moment obrotowy 280 Nm już przy 1650 obr./min, dzięki funkcji overboost. To więcej siły ciągu niż w jakimkolwiek porównywalnym silniku od znanych konkurentów, które produkują zazwyczaj od 240 do 250 Nm, i o 50 Nm więcej niż dostarczał jego 1.6-litrowy poprzednik.
Dzięki systemowi Start/Stop i sześciobiegowej skrzyni manualnej, 1.6-litrowa Cascada zużywa średnio zaledwie 6,3 l/100 km i emituje jedynie 148 g/km CO2. W porównaniu do 1.6 turbo poprzedniej generacji kabrioletów Opla, inżynierowie zredukowali zużycie paliwa i emisje o ponad 20 procent.
Dzięki silnikowi 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, Cascada przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Silnik jest również dostępny z nową, niskotłoczną sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, oferującą funkcję Active Select, umożliwiającą manualną zmianę biegów dla bardziej sportowych doświadczeń z jazdy.
Aby zapewnić doskonałe osiągi i doskonałe wykończenie dla optymalnego komfortu jazdy, kluczowymi celami rozwoju silnika dla inżynierów były niskie ogólne poziomy hałasu i drgań, bez nietypowych dźwięków. Optymalizacja układów indukcyjnych i wydechowych obejmowała odseparowanie pokrywy zaworów od głowicy cylindrów przy pomocy specyficznych elementów mocujących oraz systemu uszczelniającego zaprojektowanego w celu wytrzymywania wysokich temperatur z sąsiadującym turbosprężarką.
Pomimo bezpośredniego wtrysku i pulzacyjnego spalania, inżynierowie zdołali znacznie obniżyć poziomy hałasu w porównaniu do poprzedniego silnika. W wyniku tych „ścisłych inżynieryjnych” działań klient doceni cichą i płynne pracę silnika, z przyjemnym brzmieniem nawet przy wysokich prędkościach drogowych, obrotach silnika i obciążeniach. Silnik stanowi idealną podstawę do przyjemnej, łagodnej jazdy na świeżym powietrzu, zawsze gotowy do natychmiastowego przyspieszenia w razie potrzeby.
Dwa silniki diesla, w tym mocny 2.0 BiTurbo CDTI z momentem 400 Nm
Klienci preferujący napęd diesla mogą zamówić silnik 2.0 CDTI o mocy 121 kW/165 KM, który jest dostępny z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Silnik ten dostarcza do 380 Nm, gdy funkcja overboost jest aktywna. Przy sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów i systemie Start/Stop, zużywa zaledwie 5,2 l/100 km i emituje tylko 138 g/km CO2.
Portfolio silników Cascady wkrótce zostanie uzupełnione przez topowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM, z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i systemem Start/Stop. Wyrafinowana, sekwencyjna technologia BiTurbo zapewnia wysoką moc, natychmiastową reakcję na gaz oraz niezwykłą siłę ciągu z szerokiego plateau momentu obrotowego.
Pozwoli to eleganckiej Cascadzie przyspieszyć od zera do 100 km/h w zaledwie 9,4 sekundy, a od 80 do 120 km/h w jedynie 8,5 sekundy na piątym biegu, przy maksymalnej prędkości 230 km/h. Generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm, z czego 80 procent (320 Nm) jest dostępne już przy 1250 obr./min. Zużycie paliwa i emisje CO2 wynoszą odpowiednio tylko 5,2 l/100 km i 138 g/km – tak więc ten nowoczesny BiTurbo z sekwencyjną technologią podwójnej turbosprężarki jest nie tylko potężny, ale także imponująco wydajny, oferując wyjątkowe połączenie wysokich osiągów i dużej oszczędności paliwa.
Komfort i ekonomia – nowa generacja skrzyni biegów
Oprócz imponujących nowych silników dostępne są również nowe sześciobiegowe manualne i automatyczne skrzynie biegów. Najnowsza generacja manualnych skrzyń biegów Opla umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne i płynne zmiany biegów. Inżynierowie osiągnęli krótsze wzory zmiany biegów, jednocześnie redukując siły na dźwigni zmiany biegów. Aby to osiągnąć, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów została kompleksowo przerobiona, a mechanizm zmiany biegów poddany modyfikacjom. Działania te koncentrowały się na zwiększeniu wydajności, przy dalszej poprawie precyzji, sił zmiany biegów oraz komfortu podczas zmiany biegów w ciepłe lub zimne warunki.
Główne punkty rozwoju drugiej generacji sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów to zwiększona wydajność i szybsze czasy zmiany biegów, a także niższy hałas i wibracje. Dzięki małemu konwerterowi momentu obrotowego inżynierowie Opla zdołali zredukować bezwładność. Optymalizowane łożyska, pierścienie i elementy tarcia zapewniają także wyższy stopień wydajności. Kolejną kluczową cechą jest sprężyna spiralna w obrębie konwertera momentu obrotowego, dla której współczynnik sprężystości został zmniejszony o połowę, aby poprawić tłumienie wibracji. Ta nowoczesna automatyczna skrzynia biegów jest dostępna zarówno z silnikiem 1.6 SIDI Turbo benzynowym, jak i 2.0 turbo dieslem.
Kabriolet całoroczny z premium miękkim dachem
Nowy Opel Cascada to zachwycający średniej wielkości kabriolet o niezwykle eleganckiej, wydłużonej sylwetce, zarówno z dachem podniesionym, jak i opuszczonym. Jego doskonały, atletyczny wygląd jest wolny od jakichkolwiek widocznych zakłóceń spowodowanych pokryciem miękkiego dachu lub instalacją sprzętu do ochrony przed przewróceniem przy opuszczonym dachu. Gdy dach jest opuszczony, całkowicie znika pod płaską, wysokiej jakości pokrywą bagażnika.
Prawie 4,7 metrowa, czteroosobowa Opel Cascada wygląda równie dobrze, gdy dach jest podniesiony, dzięki swojemu naciągniętemu, aerodynamicznie uformowanemu miękkiemu dachowi. Aby zaprojektować i wyprodukować miękki dach Cascady, Opel współpracował z wiodącymi dostawcami dla producentów luksusowych kabrioletów. W efekcie system dachu miękkiego Cascady korzysta z najnowszych i najlepszych technologii, a także wykorzystuje materiały wysokiej jakości. Jego obsługa jest szybka i elastyczna, a wykonanie wykazuje doskonałą jakość.
Cascada dowodzi również, że piękno i praktyczność mogą być zgodne w formacie kabrioletu dzięki wzorowej pojemności bagażnika i licznych schowków.
„Dzięki Oplowi Cascada, zebraliśmy wiele cech z najbardziej uznawanych średniej wielkości kabrioletów premium na rynku” – mówi Duncan Aldred, pełniący obowiązki wiceprezesa ds. sprzedaży, marketingu i posprzedażowych w Oplu/Vauxhallu. „Cascada ma to, co najlepsze w technologii dachu miękkiego i kabrioletu. Jednocześnie pozostaliśmy wierni wartościom Opla, oferując tę wyjątkową paczkę technologii, funkcjonalności, jakości i przyjemności w super atrakcyjnej cenie. Opel Cascada nie tylko zapewnia relaksującą, glamour jazdę w słońcu, ale także jest w pełni funkcjonalnym, całorocznym samochodem do codziennego użytku z premium miękkim dachem i przestronnym wnętrzem.”
Najlepsza technologia dachu kabrioletu stawia nowe standardy
Podniesienie miękkiego dachu Opla Cascady za pomocą chromowanego przycisku wygodnie umiejscowionego w dolnej konsoli centralnej – dokładnie tam, gdzie ręka naturalnie opada – zajmuje tylko 17 sekund. Może być także opuszczany lub podnoszony podczas jazdy przy prędkości do 50 km/h. To sprawia, że system dachu Cascady należy do najlepszych na rynku. W porównaniu, kabriolety z składanymi twardymi dachami potrzebują do 30 sekund, ponieważ muszą być obsługiwane w tempie piechotnym, aby podobna operacja mogła być zakończona. Gdy Cascada jest w stanie spoczynku, jej dach można również otworzyć i zamknąć za pomocą przycisku na zdalnym kluczyku. Dodatkowo, szybki boczne można podnosić, opuszczać i blokować jednym przyciskiem, dzięki wygodnemu, jednolitemu przełącznikowi czterech okien. Wszystkie te przydatne funkcjach są standardowe we wszystkich modelach Cascady.
Dzięki grubemu spienieniu izolującemu system hydrauliczny, dach Cascady działa cicho i płynnie, a także szybko. Ta wyrafinowana operacja zwiększa charyzmę Cascady i jest bardziej skomplikowana niż systemy znalezione w wielu konkurencyjnych modelach premium w klasie średniej. Mechanizm napędu elektro-hydraulicznego dachu został gruntownie przetestowany przez 15 000 cykli z bezawaryjnego użytkowania.
W porównaniu do składanego twardego dachu, system miękkiego dachu Cascady jest o 65 procent lżejszy, ważąc tylko około 50 kg. To nie tylko zasługa samej tkaniny, ale także szerokiego użycia wysokotechnologicznych materiałów oszczędzających wagę. Podczas gdy struktura dachu korzysta z wyciskanych aluminiowych profili, szeroka przednia belka mocująca do przedniej szyby wykonana jest z magnezu. Wysoka jakość i naprężenie tkaniny także otrzymały dużą uwagę. Projektuje się ukryte długie szwy dla wewnętrznej podszewki, tworząc wrażenie, że jest stworzona z jednego kawałka materiału. Dodatkowo, nieestetyczny efekt 'balonowania’, typowy dla większości kabrioletów w ruchu, został znacznie zminimalizowany: testy przy prędkości do 240 km/h wykazały prawie niezauważalne zniekształcenia.