2013 Peugeot RCZ

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Peugeot odświeżył swoją sportową linię RCZ w 2013 roku, przygotowując ją na nadchodzące normy emisji Euro 6, które miały wejść w życie we wrześniu 2014. Oprócz kilku zmian technicznych, wprowadzono także poprawki w designie i wnętrzu.

W 2009 roku francuski producent wprowadził model RCZ, aby konkurować z bardziej znanym Audi TT. Choć nie miał dziedzictwa sportowych coupe, znany był z mocnych hatchbacków. W związku z tym francuscy inżynierowie wykorzystali platformę z modelu 308, tworząc na jej bazie nowy nadwozie. Niestety, zapomniano o zmianach we wnętrzu, przez co RCZ prezentował się wspaniale na zewnątrz, ale nudno w środku. Problemy z konfiguracją silnika i podwozia także były zauważalne, ale to tutaj model 2013 zyskał znaczące ulepszenia.

Chociaż Volkswagenowi przypisuje się stworzenie segmentu hot-hatch za sprawą Golfa GTI, Peugeot był znany ze swojego 205 GTi z lat 80-tych. To jednak były czasy przeszłe, gdy francuski producent zaprezentował model RCZ w 2009 roku. Niestety, był to zły moment na produkcję takiego pojazdu z powodu światowego kryzysu finansowego. Niemniej jednak, producent poszedł do przodu i sprzedawał samochód na wybranych rynkach. Do 2013 roku nadszedł czas na modernizację. Nowy przód samochodu zyskał dwa wyraźne grille na zderzaku, zamiast jednego dużego, jak w modelu poprzednim. Dodatkowo, logo producenta było mniejsze i miało bardziej elegancki wygląd, podczas gdy maska została zmodyfikowana i miała krótsze załamania. Linia dachu zachowała podwójny kształt, sugerując, że stworzono ją z myślą o kaskach wyścigowych. Co prawda, nie była taka, ale prezentowała się dobrze. Z profilu, RCZ szczycił się poszerzonymi nadkolami na obu osiach. Z tyłu, zespół projektowy Peugeota zachował oryginalne pomysły, chociaż zmodyfikowano soczewki w lampach tylnych.

Wewnątrz odczuwalna była poprawa jakości. Nie wyglądało to tak, jakby przeniesiono wnętrze z modelu 308, lecz z pojazdu wyższej klasy. Kierowca miał przed sobą przeprojektowany zestaw wskaźników, gdzie tarcze były otoczone chromowanymi obręczami, a wyświetlacz TFT umieszczony między obrotomierzem a prędkościomierzem miał nowy, bardziej estetyczny wygląd. W centralnej konsoli Peugeot zastosował te same rozwiązania i design co w wersji przed faceliftingiem, ale z lepszych materiałów. Co więcej, panele drzwi zostały przeprojektowane i zyskały nowe przeszycia, co poprawiło ich wygląd. Podczas gdy pasażerowie z przodu mieli luksus wysokich, sportowych foteli, ci siedzący z tyłu musieli dzielić wąską kanapę pod niskim sufitem z powodu opadającej linii dachu.

Pod względem technicznym, RCZ wyposażono w nowy układ zawieszenia z lepszymi sprężynami i amortyzatorami. Niestety, system zawieszenia składał się z kolumn MacPhersona z przodu i półniezależnych wahaczy z tyłu. W rezultacie samochód dobrze radził sobie na gładkiej nawierzchni, ale karał kierowcę i pasażerów każdym nierównościami drogi.

 Peugeot zwiększa atrakcyjność i ekskluzywność swojego popularnego modelu RCZ Sports Coupé. Zmysłowy i smukły, sportowy i elegancki, jego nowy styl podkreśla moc i płynność, siłę i wyrafinowanie, a także potwierdza jego unikalność w ofercie Peugeota.

Bogactwo wyrazu znacznie wzrasta dzięki rozszerzonej gamie kolorów i materiałów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, co pozwoli każdemu klientowi stworzyć 'własny’ Peugeot RCZ. To zwiększenie emocjonalnej wartości będzie kontynuowane w 2013 roku dzięki wprowadzeniu mocnej wersji 1.6 THP 260 KM z ulepszonymi osiągami.

Peugeot RCZ w pełni odzwierciedla nowy podpis Peugeota: RUCH & EMOCJA. Jest to najbardziej widoczny wyraz eksperckiej wiedzy marki:

Ekspert w 'Stylu Projektowania’ – z bardzo mocnym wzornictwem
Ekspert w produkcji 'Wysokiej Jakości’ produktów z ekskluzywną pozycją
Ekspert z silnymi standardami 'Dynamiki’ dla połączenia komfortu jazdy i prowadzenia.
Peugeot RCZ już zyskał pożądane uznanie dzięki silnej sprzedaży, doskonałej prasie oraz osiągnięciom w rywalizacji. Zdobył liczne nagrody od publiczności i prasy specjalistycznej w różnych krajach za swój design, pożądanie i osiągi.

Dostosowany do rywalizacji od 2010 roku z silnikiem diesla 200 KM HDi FAP, dwukrotnie wygrał kategorię D1T (1700 do 2000 cc diesel) podczas 24 godzin Nürburgring.

Zwiększenie emocjonalnej wartości

W tym bardzo specyficznym segmencie rynku sportowych coupé, entuzjaści atrakcyjnych samochodów z wyraźną tożsamością stylistyczną, zdolnościami dynamicznymi i sportowym charakterem, są również świadomi innowacji.

Szukają najnowszej, najbardziej atrakcyjnej kreacji wokół radykalnego coupé, dlatego konieczne jest odświeżenie i poprawa, aby odpowiedzieć na nieustannie zmieniające się trendy tego rynku. Wzmocniony sukcesem, mniej niż trzy lata po wprowadzeniu na rynek, emblematyczny sportowy coupé marki Peugeot przyjmuje nową wyróżniającą tożsamość, aby jeszcze bardziej uosabiać wzbogacenie oferty i przyjąć podpis RUCH & EMOCJA Peugeota.

Nowy RCZ trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku.

Emocje na zewnątrz i wewnątrz

Odnowienie Peugeota RCZ można dostrzec przede wszystkim poprzez jego styl. Od początkowych szkiców intencją było nadanie temu nowemu RCZ nowoczesnego stylu, jeszcze bardziej ekskluzywnego i unikalnego niż obecna oferta.

Całkowicie nowa przednia część, sportowa i płynna, w pełni podkreśla moc tylnych skrzydeł i zmysłowe krzywizny 'podwójnego dachu’. Ta nowa synergia między przodem a tyłem nadaje nadwoziu całkowicie nowy wyraz. Centralny wlot powietrza, teraz subtelny i elegancki, ożywia dwa satynowe chromowane paski, co nadaje efekt siły i wyrafinowania.

Nowa kratka jest akcentowana przez dolny wlot powietrza, który po obu stronach jest rozszerzony o unikalny sygnaturę świetlną, widoczną zarówno w dzień, jak i w nocy. Składa się ona z sześciu diod LED, subtelnie rzeźbionych w formie pazurów, za przyciemnioną soczewką, która wtapia się w błyszczące czarne otoczenie.

Nowy Peugeot RCZ przyjmuje wyraz o płynnych konturach, zarówno nowoczesny, jak i techniczny, z nowymi reflektorami dostępnymi w wersji halogenowej z tłem aluminiowym lub kierunkowej wersji Xenon z tłem tytanowym.

Nowy wygląd nadaje Peugeotowi RCZ nową postawę: dobrze zbalansowaną oraz o unikalnej tożsamości, łącząc zwiększoną moc i zmysłowy wyraz. Wnętrze ewoluowało, aby podkreślić szczegóły, w szczególności:

obudowę dźwigni zmiany biegów, która teraz jest lakierowana na czarno,
w modelach GT osłony drzwi są wykończone skórzanymi wkładkami, a dwie aluminiowe wstawki zdobią deskę rozdzielczą / konsolę środkową.
Prawdziwa codzienna praktyczność

Peugeot RCZ zawsze był bardzo praktyczny, z przestronnym bagażnikiem w swojej kategorii, o pojemności 384 litrów, do którego dodano schowki pod podłogą (ponad 30 litrów dodatkowych). Złożenie tyłu dwóch dodatkowych tylnych siedzeń zwiększa maksymalną pojemność ładunkową pojazdu do 760 litrów.

Modna ekskluzywność

Odnowienie Peugeota RCZ wyraża się także poprzez poszerzoną gamę opcji, zgodną z jego ekskluzywną pozycją, co pozwala każdemu klientowi stworzyć 'własny’ charakter pojazdu, czyniąc go unikalnym obiektem odzwierciedlającym ich osobowość i gust.

Personalizacja na zewnątrz

Nowy RCZ ma wiele elementów personalizacyjnych:

Nowa opcja lakierowanej na czarno kratki, zamiast standardowych satynowych chromowanych pasków, aby nadać nowemu Peugeotowi RCZ inny wygląd;
Trzy kolory łuków dachu: Aluminium, Piasek lub nowa Matt Black;
Nowy 'Black Pack’ łączy nowe matowe czarne łuki i czarne paski kratki z czarnymi zaciskami hamulcowymi oraz czarnymi lusterkami zewnętrznymi – komponenty te są również dostępne osobno;
Trzy nowe rodzaje naklejek na nadwozie: szeroki błyszczący czarny centralny pas przecinający pojazd, szare i czerwone boczne paski na progach nadwozia z napisem 'RCZ’, srebrno-szary przesunięty pas przecinający pojazd od przodu do tyłu;
Dwie opcje dachu węglowego z wykończeniem matowym lub satynowym;
Dziesięć wzorów felg aluminiowych, w tym dwa nowe wzory:
Model sportowy ma 18-calowe koła dostępne w trzech kolorach; Klasyczny (standardowy), Ciemny Szary (dwutonowy diament/ciemny szary) lub Pełny Szary Pirit (średni szary);
19-calowe koła Sortilège (modele GT) są dostępne w trzech kolorach; Klasyczny, Midnight Silver (ciemny szary) i Matt Black Onyx;
19-calowe koła Solstice są dostępne w dwóch kolorach, Anthra Grey (dwutonowy diament/ciemny szary) lub Matt Black Onyx (dwutonowy diament/czarny)
Dwa nowe wzory felg aluminiowych 19″, Techniczne, dwutonowe diamentowe, nowoczesne i rzeźbiarskie, dostępne w dwóch kolorach Szary (ciemny szary) i Héphaïs (średni szary)
Pakiet Sportowy, standardowy w modelu Sport i GT z silnikiem THP 200, zawiera mniejszą średnicę kierownicy, krótszą dźwignię zmiany biegów i funkcję 'Systemu Dźwiękowego’ (dostępna jako opcja w modelu THP 156 manualnym).
Kolory i wykończenia

Gama kolorów składa się z ośmiu opcji, z czego dwie są nowe; do Opal White, Pearlescent White, Nera Black, Mercury Grey, Charcoal Grey i Dolphin Blue dodano nowe kolory: Bistre i Moroccan Red.

Dynamiczne emocje i wydajność

Dzięki kontrolowanej wadze, starannie zaprojektowanej aerodynamice i nowoczesnej technologii silników, Peugeot RCZ ustanowił się jako innowacyjna mieszanka wydajności, jednocześnie z poszanowaniem środowiska.

Nowoczesne i ekologiczne silniki

Jego gama wydajnych silników, zarówno pod względem osiągów (hojny moment obrotowy i moc), jak i zużycia oraz emisji CO2, jest kontynuowana:

1.6 THP 200; 147 kW (200 KM) Euro 5, 275 Nm, 6-biegowa manualna – CO2: 155 g/km i 42.1 mpg (6.7 l/100 km)
2.0 HDi 163 FAP; 120 kW (163 KM) Euro 5, 340 Nm, 6-biegowa manualna – CO2: 139 g/km i 53.2 mpg (5.3 l/100 km)
1.6 THP 156 manualna; 115 kW (156 KM) Euro 5, 240 Nm, 6-biegowa manualna – CO2: 149 g/km i 44.1 mpg (6.4 l/100 km)
1.6 THP 156 automatyczna; 115 kW (156 KM) Euro 5, 240 Nm, 6-biegowa automatyczna – CO2: 168 g/km i 38.6 mpg (7.3 l/100 km)
Doznania z jazdy i precyzja

Wyrażając całą wiedzę Peugeota w zakresie trzymania drogi, Peugeot RCZ podnosi wymagania dotyczące precyzyjnej jazdy i uzyskiwania doznań na najwyższy poziom dla marki, intensyfikując wszystkie zmysły kierowcy.

Korzysta z dostosowanego zawieszenia i kół pochodzących z Platformy Dwa (pseudo MacPherson z przodu, tylne zawieszenie z deformowalnym poprzecznym elementem).

Zwiększając efektywność tego zespołu, ma szczególnie niską wysokość i środek ciężkości, poszerzony rozstaw osi oraz hojną ofertę opon (18″ lub 19″ kół).

Aktywny tylny spoiler aero również przyczynia się do tej wydajności, rozkładając się w dwóch pozycjach w zależności od prędkości pojazdu, aby zapewnić aerodynamikę i stabilność.

Wreszcie, gdy Peugeot RCZ jest wyposażony w silnik THP 200, przednie zawieszenie ma większe łożyska i specjalny dolny wspornik, aby poprawić trzymanie drogi, czyniąc go bardziej zwrotnym i ułatwiając stabilność w zakrętach.

Technologia Sound System

'Akustyczny podpis silnika’ został również wzmocniony dzięki technologii 'Sound System’ (standard w modelu Sport THP 156 manualnym oraz w modelach Sport i GT z silnikiem benzynowym THP 200). Wzmacnia charakterystyczny dźwięk silnika poprzez kontrolowaną membranę, która rezonuje, a hałas wibracyjny jest głośniejszy w miarę wzrostu obrotów silnika podczas przyspieszania, podczas gdy jest mniej wyraźny przy bardziej regularnej jeździe.

Nowe wyposażenie standardowe lub opcjonalne

Nowy Peugeot RCZ jest teraz standardowo wyposażony w akustyczną szybę przednią oraz pakiet widoczności, który obejmuje automatyczne wycieraczki, automatyczne reflektory, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, oświetlenie prowadzące do domu i oświetlenie przy zamek.

Opcje audio i nawigacji satelitarnej w Peugeot RCZ zostały wzbogacone o możliwość Peugeot Connect Navigation (RT6). Po raz pierwszy wprowadzona w modelu 508, obejmuje:

nawigację z dużym 7-calowym ekranem (WVGA o wysokiej rozdzielczości 800 x 480 pikseli) oferującym tryb widoku perspektywicznego i europejską mapę (przechowywaną w pamięci wewnętrznej);
odtwarzacz CD na panelu sterującym, kompatybilny z MP3;
radio z trzema tunerami i dwoma antenami, odbiornik informacji o ruchu RDS-TMC (TrafficMaster w Wielkiej Brytanii);
połączenie Bluetooth® do funkcji telefonu głośnomówiącego i strumieniowania audio;
złącze Jack i USB w centralnej podłokietniku.
Inną nowością oferowaną w Peugeot RCZ, system RT6 teraz incorporates oprogramowanie Arkamys©, które przetwarza cyfrowy sygnał audio, aby odtworzyć naturalną scenę dźwiękową. Jakość dźwięku nie cierpi już z powodu ograniczeń lokalizacji głośników w drzwiach (co często powoduje dźwięki w dolnych częściach): instrumenty i głosy są bardziej harmonijnie umiejscowione w przestrzeni, napotykają na pasażerów na poziomie szyby. Ten system zapewnia również opcję kierowania dźwiękiem tylko do kierowcy lub do wszystkich pasażerów.

A już wkrótce… 'RCZ R’

Dążąc do bycia na szczycie tej ekskluzywnej, dynamicznej i sportowej gamy, 'RCZ R Concept’ został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Paryżu. W matowej czarnej i miedzianej kolorystyce nawiązuje do innego samochodu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach: super auta 'Onyx’.

'RCZ R Concept’ zapowiada przyszłą wersję o zwiększonej sportowości, która zostanie wprowadzona do oferty pod koniec 2013 roku.

Zespoły Peugeota Sport i rozwoju grupy PSA współpracują, aby dostosować technologię pochodzącą ze świata sportów motorowych, aby stworzyć gotowy do produkcji pojazd i ponownie zamienić marzenie w rzeczywistość.

Nowy silnik 1.6 THP 260 KM uczyni go najbardziej wydajnym modelem produkcyjnym w historii Peugeota. Specyficzna moc wynosząca ponad 160 KM/litr, jedna z najwyższych na świecie dla pojazdu produkcyjnego, oraz emisja CO2 wynosząca około 155 g/km, plasują go w ofercie nowych, wysoko wydajnych modeli. Zgodny z tym silnikiem, specjalne zawieszenie i koła w połączeniu z ograniczonym poślizgiem Torsen® obiecują dynamiczne i efektywne doznania na bardzo wysokim poziomie.

1.6L TKM 6AT FWD (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc116 Kw @ 6000 Rpm
158 Hp @ 6000 Rpm
156 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość168.9 In (4290 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość53.6 In (1361 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.8 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Masa własna3139 Lbs (1424 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3805 Lbs (1726 Kg)
Spalanie miasto22.8 Mpg Us (10.3 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

1.6L TKM 6MT FWD (158 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc116 Kw @ 6000 Rpm
158 Hp @ 6000 Rpm
156 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1400 Rpm
240 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna83 Mph (134 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość168.9 In (4290 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość53.6 In (1361 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.8 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Masa własna3073 Lbs (1394 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3805 Lbs (1726 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.6L TKM 6MT FWD (202 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1598 Cm3
Moc148 Kw @ 5800 Rpm
202 Hp @ 5800 Rpm
198 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy203 Lb-Ft @ 1770 Rpm
275 Nm @ 1770 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna133 Mph (214 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R 18
Długość168.9 In (4290 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość53.6 In (1361 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.8 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Masa własna3133 Lbs (1421 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3779 Lbs (1714 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

2.0L HDI 6MT FWD (165 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1997 Cm3
Moc122 Kw @ 4000 Rpm
166 Hp @ 4000 Rpm
164 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 2000 Rpm
240 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14.5 Galony (54.9 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 R18
Długość168.9 In (4290 Mm)
Szerokość83 In (2108 Mm)
Wysokość53.6 In (1361 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.2/62.8 In (1
Rozstaw osi102.8 In (2611 Mm)
Pojemność bagażnika10.9 Cuft (309 L)
Masa własna3250 Lbs (1474 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3898 Lbs (1768 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.