W 2013 roku Renault zmodernizowało linię Grand Scenic, wprowadzając jednocześnie mniejszego brata, Scenica, oraz dodając ciekawe nowe opcje napędowe.
Renault dominowało w segmencie MPV przez prawie dwie dekady, a sukces ten osiągnęło, utrzymując swoje pojazdy przed konkurencją. Choć nie był to najładniejszy ani najmocniejszy van na europejskim rynku, jego sprzedaż była wysoka dzięki wysokim ocenom bezpieczeństwa i przyjemnym wnętrzom. Na rok modelowy 2013 Grand Scenic otrzymał więcej opcji, które nie były dostępne w innych minivanach na rynku.
Renault wiedziało, że lifting musi być zauważalny z zewnątrz, dlatego stworzyło nowy przód pojazdu. Auto zyskało przekształcony dolny zderzak, który zawierał diodowe światła do jazdy dziennej wkomponowane w dolne wloty powietrza. Dodatkowo zderzak miał górny grill, na którym w środku umieszczono logo producenta oraz chromowaną poziomą listwę. Mimo że rozstaw osi był dłuższy zaledwie o 5 cm, całkowita długość auta wzrosła o 24 cm dzięki wydłużonemu tylnemu zwisowi.
Wnętrze Grand Scenica wyposażono w nowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej na szczycie centralnej konsoli. System infotainment R-Link był dostępny za pośrednictwem małego joysticka umieszczonego na konsoli centralnej przed podłokietnikiem. Podobnie jak jego poprzednik, wersja po liftingu była dostępna z fotelami kubełkowymi z przodu oraz dzieloną kanapą dla trzech osób w środkowej części. Jako opcja, Grand Scenic mógł być wyposażony w trzy rzędy siedzeń, zwiększając ogólną pojemność do siedmiu pasażerów.
Najważniejsze zmiany jednak miały miejsce pod maską. Wprowadzono nową gamę silników, a co najważniejsze, wersję XMOD, która posiadała elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z przodu, co pozwalało lepiej radzić sobie w błocie i śniegu niż większość konkurentów.
- Wraz z premierą modelu Scénic XMOD, Renault odnawia całą swoją ofertę popularnych minivanów.
- Nowe modele Scénic i Grand Scénic mają nowy przód, który jest emblemą nowej tożsamości designu Renault.
- Linia Scénic jest teraz wyposażona w najnowsze jednostki napędowe Energy, w tym całkowicie nowy silnik TCe 130, który zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 o 15%.
- Technologia R-Link jest teraz dostępna w modelach Nowy Scénic i Grand Scénic – najlepiej sprzedających się minivanach w Europie – oprócz systemu dźwiękowego Bose, który został stworzony specjalnie dla tych dwóch modeli.
- Nowe modele Renault Scénic i Grand Scénic zostaną dokładniej zaprezentowane na targach w Genewie w marcu, obok crossovera Scénic XMOD.
Renault Scénic i Grand Scénic zyskały nowy wygląd
Z okazji premiery Scénic XMOD, modele Scénic i Grand Scénic przeszły lifting, aby odzwierciedlać nową tożsamość designu Renault. Logo Renault z przodu jest teraz większe i umieszczone na błyszczącym czarnym tle, co podkreśla nowy grill. Eleganckie linie i wysokiej jakości materiały poprawiają dynamiczny, rodzinny charakter minivana.
Wnętrze sprawia wrażenie wysokiej jakości, co idealnie pasuje do najlepiej sprzedającego się modelu w Europie od 1996 roku. Miękkie krzywizny deski rozdzielczej obejmują teraz obszar poświęcony nawigacji i multimedia, oprócz ekranu TFT, który można dostosować do wyświetlania kluczowych informacji. R-Link debiutuje w Renault Scénic i zawiera łatwo dostępny joystick oraz wyświetlacz dotykowy umieszczony w polu widzenia kierowcy. W zależności od wersji, system audio Bose nadal oferuje najlepszą jakość akustyczną w swojej klasie.
Energetyczny zastrzyk dla linii Scénic
Najnowsze silniki ENERGY kierują się tym samym zasadniczym założeniem, czyli znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa, emisji CO2 oraz kosztów eksploatacji, przy jednoczesnym maksymalizowaniu przyjemności z jazdy i niezawodności. Renault Scénic XMOD oraz Nowy Scénic i Grand Scénic mogą być zamawiane z trzema nowymi jednostkami napędowymi Energy. Szczególnie wart uwagi jest całkowicie nowy silnik Energy TCe 130, który oferuje 15% oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu do poprzedniej jednostki TCe 130, co odpowiada oszczędności powyżej 1 litra/100 km w cyklu mieszanym. Ta wyjątkowo płynna, ale responsywna jednostka łączy prawdziwą przyjemność z jazdy oraz dynamiczne osiągi przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika.
Jakość sygnowana Made in France
Od momentu wprowadzenia modelu Scénic w 1996 roku wyprodukowano 4,3 miliona jednostek w zakładzie w Douai. Renault zbudowało swoją ekspertyzę na skrupulatności i profesjonalizmie wszystkich pracowników zakładu. Renault zainwestowało 420 milionów euro w dostosowanie i modernizację fabryki, która od 2014 roku będzie produkować premium modele Renault. To nowy etap w polityce jakości Renault, w którą zaangażowany jest każdy pracownik. Plan ‘jakości certyfikowanej w Douai’ oparty jest na czterech filarach: dokładnym zrozumieniu standardów i praktyk jakości, codziennym zarządzaniu jakością, najwyższym poziomie umiejętności oraz silniejszym skupieniu na postrzeganej jakości.
Nowe modele Renault Scénic i Grand Scénic zostaną zaprezentowane 5 marca na Targach Motoryzacyjnych w Genewie i będą dostępne do jazd próbnych wkrótce potem, z wszystkimi wymienionymi funkcjami.