2013 Renault Megane GT Hatchback

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Renault Megane GT Hatchback

Przejdź do galerii zdjęć2013 Renault Megane GT Hatchback

Renault miał trudności z pozyskaniem większej liczby klientów na swój kompaktowy model w Europie, dlatego w 2013 roku wprowadził linię GT.

Trzecia generacja serii Megane zadebiutowała w 2008 roku i przypadła do gustu klientom. Jednak w czasie światowego kryzysu finansowego sprzedaż była wolna. Po tym, francuski producent samochodów zrobił wszystko, co w jego mocy, aby się odbić i zyskać nawyżę, gdy rynek się odbudował. Jednym ze sposobów, które Renault rozważało w celu poprawy sprzedaży, było rozszerzenie poziomu wyposażenia GT na wersję pięciodrzwiową, którą zaprezentowano w 2013 roku. Dzięki temu klienci marzący o sportowym, a jednocześnie przyjaznym dla rodziny hatchbacku, mogli nabyć ten samochód i cieszyć się jazdą. Choć nie był to typowy sportowy hatchback, w większości sytuacji sprawdzał się bardzo dobrze.

Razem z odświeżoną wersją trzeciej generacji Megane przyszło również przeprojektowanie przedniego zderzaka, wzbogacone o diodowe światła dzienne. Wersja GT dodała nowy zderzak z centralnym wlotem powietrza w kształcie litery A oraz parę bocznych wlotów, które go flankowały. Zestaw jasnoszarych wkładek zdobił wlot powietrza, nadając samochodowi jeszcze sportowszy wygląd. Dodatkowo, górna kratka, pomalowana na czarno fortepianowym, miała srebrny znaczek GT na środku, pod logo producenta. Innym elementem, który odróżniał GT od reszty oferty, było czarne tło lamp przednich.

Z profilu, GT mogło pochwalić się 18-calowymi obręczami aluminiowymi, na których znajdowały się opony Michelin w rozmiarze 225/40. Renault obniżyło również prześwit w wersji GT do tego samego poziomu, co w wersji Coupe Megane. Ale to nie wszystko. Zestaw aerodynamicznie profilowanych progów i satynowe srebrne elementy do osłon lusterek i klamek podkreślały sportowy charakter samochodu. Z tyłu producent dodał spojler dachowy na górze klapy bagażnika, a pod tylnym zderzakiem znajdował się starannie ukryty dyfuzor.

W środku, przednie fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi wsparciami i podparciem ud podkreślały sportowy charakter pojazdu. Skórzana tapicerka była dostępna dla wszystkich foteli. Przed kierowcą znajdowało się to samo zestaw wskaźników, co w reszcie gamy Megane, z prędkościomierzem pośrodku, flankowanym przez obrotomierz po lewej stronie i cyfrowym wyświetlaczem po prawej stronie dla różnych informacji z pokładowego komputera. Na szczycie centralnej konsoli Renault zainstalował wyświetlacz systemu multimedialnego, który mógł być obsługiwany za pomocą małego pokrętła i kilku przycisków wokół niego. Z tyłu, dzielona kanapa mogła pomieścić trzech dorosłych na krótkich trasach lub dwóch na dłuższych podróżach.

Pod maską Renault zamontowało wybór silników benzynowych i diesla o mocy od 160 KM (158 hp) do 220 KM (217 hp) w połączeniu z sześciobiegową skrzynią ręczną, która przekazywała całą moc tylko na przednie koła. Dostępny był również system skrętu na cztery koła znany jako 4Control.

Nowy Renault Mégane GT i GT Line wyróżniają się sportowym stylem zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Ich sportowy charakter dodatkowo podkreśla ekskluzywny kolor nadwozia Malta Blue oraz ciemno metaliczne (antracytowe) lub polerowane wykończenia niektórych detali.

Z przodu: specyficzny zderzak GT/GT Line ma zmieniony centralny wlot powietrza z błyszczącą czarną sekcją, która wspiera tablicę rejestracyjną. Reflektory przeciwmgielne umieszczone są w profilowanych, ciemno metalicznych wyżłobieniach po bokach zderzaka. Czarne tła reflektorów dopełniają unikalnej osobowości nowego Renault Mégane GT i GT Line.

Z tyłu: dolna część tylnego zderzaka w kolorze nadwozia zawiera aerodynamiczny dyfuzor.

Ramka przedniej szyby i obramowanie kabiny nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet GT i GT Line są w kolorze ciemno metalicznym (zamiast wykończenia w satynowym chromie).

Nowe Renault Mégane Hatchback i Estate GT Line oraz GT dziedziczą ten sam 'Sport’ chassis, co Mégane Coupé. Podobnie jak w Mégane Coupé, wysokość zawieszenia została obniżona o 12 mm. Wersje GT Line i GT nowego Renault Mégane Coupé-Cabriolet kładą większy nacisk na komfort i mają tę samą wysokość zawieszenia, co model standardowy.

Wewnątrz wersje GT Line i GT dzielą kilka sportowych elementów z Renault Mégane RS:

przednie fotele z dodatkowymi bocznymi wsparciami na oparciach i siedziskach,
zestaw pedałów z aluminiowymi wykończeniami,
deska rozdzielcza z analogowym obrotomierzem.

Dodatkowe ekskluzywne akcenty to polerowane karbonowe uchwyty do drzwi, zewnętrzne wloty powietrza oraz wykończenie deski rozdzielczej.

Specyficzne cechy wersji GT

Jeszcze bardziej ekskluzywne są nowe wersje Renault Mégane GT, które mają oznaczenie 'GT’ na grillu oraz 'GT Renault Sport’ na klapie bagażnika. Siedzą na 18-calowych aluminiowych kołach w ciemno metalicznym kolorze Jetow. Wewnątrz pojawia się oznaczenie 'GT’ na pasku wykończenia deski rozdzielczej oraz na przednich zagłówkach, a także branding 'Renault Sport’ na progach drzwi. Kierowcy docenią także grube kierownice pokryte skórą z miejscami na kciuki, opracowaną dla Renault Mégane RS.

SPECYFIKACJA SILNIKÓW

Silniki dostępne w nowym Renault Mégane GT i GT Line zostały dobrane, aby zaspokoić potrzeby klientów i dopasować się do charakterystyki wydajności każdej wersji. Nowe Renault Mégane GT Line są dostępne z tymi samymi silnikami, co główna oferta Renault Mégane i oferują połączenie komfortu jazdy oraz imponującego zużycia paliwa. Wersje GT są napędzane mocniejszymi, bardziej ekskluzywnymi jednostkami silnikowymi z oferty Mégane, co zapewnia jeszcze lepsze osiągi.

Renault Mégane GT

Bardziej ekskluzywne Renault Mégane GT jest dostępne z dwoma najsilniejszymi silnikami turbo dostępnymi w ofercie Mégane: benzynowym TCe 180 lub dieslem dCi 160.

Silnik TCe 180 Euro5 (132kW) to nowa ewolucja turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 2.0 litra, oferująca znakomite doznania podczas jazdy. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 300Nm przy 2,250 rpm, jest niezwykle responsywny i zapewnia wyjątkowe przyspieszenie z niskich obrotów, dzięki swojemu turbosprężarce twin-scroll oraz ciągłemu zmiennemu kątowi wałka rozrządu, który optymalizuje przepływ powietrza do komór spalania i pozwala turbinie szybciej osiągać prędkość. Turbosprężarka reaguje na najmniejsze naciśnięcie pedału gazu już przy 1,200 rpm. Ten silnik pracuje w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Silnik dCi 160 Euro5 (118kW) pochodzi z 2.0-litrowego turbodiesla Alliancji i uchodzi za jeden z najefektywniejszych w swojej klasie. Z maksymalnym momentem obrotowym 380Nm dostępnym już od 2,000 rpm, silnik ten gładko i szybko wkręca się na obroty do 5,000 rpm. Jego szyna wtryskowa o ciśnieniu 1,600 bar, wtryskiwacze piezoelektryczne, zaawansowana konstrukcja tłoków oraz zmienna geometria turbosprężarki przyczyniają się do tego, że ten czterocylindrowy silnik wysokoprężny jest jednym z najbardziej wydajnych w swojej klasie. Dwa wały wyrównawcze efektywnie filtrują drgania, co przyczynia się do wyjątkowo cichej jazdy, zapewniając jeszcze większą przyjemność z jazdy i komfort. Silnik dCi 160 Euro5 współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY

Nowe Renault Mégane GT i GT Line zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić codzienną przyjemność z jazdy dla pakietu GT Line oraz sportowe emocje inspirowane nowym Mégane RS w przypadku wersji GT.

Zawieszenie Renault Mégane GT Line i Mégane GT dzieli DNA z resztą rodziny Mégane:

przednie zawieszenie ma układ typu MacPherson połączony z nową 'rożną’ ramą podporową, co zostało zaprojektowane, aby zapewnić nieskazelną precyzję kierunkową przez ograniczenie bocznego ruchu ramy silnika w stosunku do konstrukcji nadwozia (trzykrotnie bardziej sztywną niż Mégane II).
tylne zawieszenie opiera się na giętkim belce z programowaną odkształcalnością, z zamkniętą belką, która jest zarówno lżejsza, jak i bardziej kompaktowa niż rozwiązanie wielowahaczowe przy równoważnej sztywności.

Renault Mégane GT: chassis dostosowane przez Renault Sport Technologies

Inżynierowie Renault Sport Technologies dostosowali zawieszenie wersji GT nowego Mégane, aby zapewnić naprawdę sportową jazdę, doskonale dopasowaną do codziennych warunków. Rozwiązania techniczne, które przyjęli, zostały wybrane w celu zapewnienia doskonałej równowagi między przyjemnością z jazdy a komfortem.

Wersje GT mają to samo 'Sport’ chassis, co Renault Mégane Coupé, dostosowane do specyficznych cech różnych typów nadwozia, aby zapewnić jakość jazdy oraz odpowiednie odczucia z drogi na najwyższym poziomie.

W pakiecie znajdują się:

przednie i tylne sprężyny dostosowane do każdego typu nadwozia,
specyficzne amortyzatory: chociaż rozmiar obudów i tłoków nie zmienia się, kalibracja i zawory są oparte na tych używanych w Renault Mégane RS,
te same tylne ograniczniki uderzeniowe, co Mégane RS, dla bardziej zrównoważonej jazdy z większymi 18-calowymi kołami.

Aby zapewnić optymalną przyczepność oraz skuteczne przekazywanie mocy i momentu obrotowego na drogę, wersje GT Renault Mégane są wyposażone w te same opony Dunlop Sport Maxx TT 225/40 ZR18, które występują w Mégane RS.

Renault Mégane GT jest wyposażony w nową elektryczną wspomaganie kierownicy, jak pozostałe modele Mégane i dlatego korzysta z tych samych ulepszeń w odczuciu kierownicy. Jednak kalibracja różni się od wersji standardowych Mégane, aby uwzględnić specyfikę opon i ustawienia zawieszenia wersji GT oraz zapewnić bardziej responsywne, sztywniejsze i sportowe odczucie.

Hamulce wersji GT nowego Mégane również zostały dostosowane do wyższej wydajności z:

2.0 16V Turbo 220 6MT (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc161.8 Kw @ 4750 Rpm
220 Hp @ 4750 Rpm
217 Bhp @ 4750 Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ 2400 Rpm
340 Nm @ 2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/40R18
Długość169.4 In (4303 Mm)
Szerokość71.2 In (1808 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.9/60.9 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna2868 Lbs (1301 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4087 Lbs (1854 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.