Renault odświeżył trzecią generację modelu Scenic w 2013 roku, a oprócz kilku estetycznych ulepszeń, dodał również nowe opcje napędowe.
Francuski minivan dominował na swoim rynku przez niemal dwie dekady. Renault starało się wprowadzać innowacje i utrzymywać przewagę nad konkurencją. Chociaż nie był to najsilniejszy ani najładniejszy minivan w Europie, jego sprzedaż była wysoka dzięki wysokim ocenom bezpieczeństwa oraz przyjaznemu wnętrzu. Na dodatek, samochód był dostępny z szerokim wyborem silników. Jednak w 2012 roku producent wprowadził poprawki do modelu Scenic, co sprawiło, że ostatnie cztery lata na rynku dla tej generacji sprzedały się dobrze.
Renault wiedziało, że zmiany muszą być widoczne z zewnątrz, więc przystąpiło do zaprojektowania nowego przodu pojazdu. W rezultacie samochód otrzymał przeprojektowany dolny zderzak, który zawierał LED-owe światła dzienne umieszczone w dolnych wlotach powietrza. Dodatkowo, zderzak zawierał górny gril, na którym znajdowało się logo producenta, umieszczone na środku, oraz chromowana pozioma listwa.
W środku, Scenic z 2013 roku wyposażony był w nowy ekran umieszczony na desce rozdzielczej w górnej części centralnego panelu. Jego system multimedialny R-Link był dostępny za pomocą małego joysticka umieszczonego na konsoli centralnej przed podłokietnikiem. Podobnie jak jego poprzednik, wersja po liftingu była dostępna z fotelami kubełkowymi z przodu oraz dzieloną kanapą dla trzech osób z tyłu.
Jednak najważniejsze zmiany miały miejsce pod względem technicznym. Wprowadzono nową gamę silników, a co najważniejsze, wersję XMOD, która przekształciła Scenic z tradycyjnego minivana, przeznaczonego do jazdy po drogach, w crossovera zdolnego do poruszania się po nieutwardzonych drogach. Nawet jeśli nie była to wersja z napędem na wszystkie koła, dzięki elektronicznie sterowanemu różnicowi z przodu, mógł lepiej radzić sobie w trudnych warunkach, takich jak błoto czy śnieg, niż reszta rodzeństwa.
- W związku z premierą modelu Scénic XMOD, Renault odnawia całą gamę swoich popularnych minivanów.
- Nowe modele Scénic i Grand Scénic mają nowy przód, który jest emblemą nowej tożsamości stylistycznej Renault.
- Linia Scénic jest teraz wyposażona w najnowsze jednostki napędowe Energy, w tym całkowicie nowy silnik TCe 130, który zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2 o 15%.
- Technologia R-Link jest teraz dostępna w modelach New Scénic i Grand Scénic – najlepiej sprzedających się minivanach w Europie – obok dźwięku Bose® dostosowanego do tych dwóch modeli.
- Nowe Renault Scénic i Grand Scénic będą szczegółowo prezentowane w marcu na targach w Genewie, obok crossovera Scénic XMOD.
Renault Scénic i Grand Scénic zyskały nowy wygląd
Z okazji premiery Scénic XMOD, modele Scénic i Grand Scénic zyskały nowy styl, który odzwierciedla nową tożsamość marki Renault. Logo Renault z przodu jest teraz większe i umieszczone na błyszczącym czarnym tle, co podkreśla nowy grill. Eleganckie linie oraz materiały wysokiej jakości przyczyniają się do dynamicznego i rodzinnego charakteru minivana.
Wnętrze sprawia natychmiastowe wrażenie jakości, które zasługuje na miano najlepiej sprzedającego się modelu w Europie od 1996 roku. Miękkie krzywizny deski rozdzielczej zawierają teraz obszar poświęcony nawigacji i multimedia, oprócz ekranu TFT, który można dostosować do wyświetlania kluczowych informacji. Technologia R-Link zagościła w Renault Scénic i zawiera łatwo dostępny joystick oraz ekran dotykowy umieszczony w polu widzenia kierowcy. W zależności od wersji, dźwięk Bose® dostosowany do modelu nadal oferuje najlepszą jakość akustyczną w klasie.
Energetyczny zastrzyk dla linii Scénic
Najnowsze silniki ENERGY opierają się na tym samym założeniu, czyli znaczącym zmniejszeniu zużycia paliwa, emisji CO2 i kosztów eksploatacji, przy jednoczesnym maksymalnym zwiększeniu przyjemności z jazdy i niezawodności. Renault Scénic XMOD oraz nowe modele Scénic i Grand Scénic można zamawiać z trzema nowymi jednostkami napędowymi Energy. Szczególnie godny uwagi jest całkowicie nowy silnik Energy TCe 130, który poprawia zużycie paliwa o 15% w porównaniu do poprzedniej jednostki TCe 130, co odpowiada oszczędnościom na poziomie ponad 1 litra/100 km w cyklu mieszanym. Ta wyjątkowo płynna, a jednocześnie responsywna jednostka napędowa łączy w sobie prawdziwą radość z jazdy i dynamiczne osiągi w każdym zakresie obrotów.
Gwarancja jakości made in France
Od momentu wprowadzenia modelu Scénic w 1996 roku wyprodukowano 4 300 000 egzemplarzy w zakładzie w Douai. Renault zdobyło swoje doświadczenie dzięki rygorowi i profesjonalizmowi wszystkich pracowników zakładu. Renault zainwestowało 420 milionów euro w dostosowanie i modernizację fabryki, która od 2014 roku będzie produkować modele premium Renault. To oznacza nowy etap w polityce jakości Renault, w którą zaangażowani są wszyscy pracownicy. Plan „jakości certyfikowanej w Douai” opiera się na czterech filarach: dogłębnym zrozumieniu standardów i praktyk jakości, codziennym zarządzaniu jakością, najwyższym poziomie umiejętności i silniejszym skupieniu na postrzeganej jakości.
Nowe Renault Scénic i Grand Scénic zostaną zaprezentowane 5 marca na targach motoryzacyjnych w Genewie i będą dostępne do jazdy próbnej wkrótce po debiucie, z wszystkimi wymienionymi funkcjami.