2013 SEAT Leon ST

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Hiszpańska marka należąca do Volkswagena dzieliła swoją platformę z Golfem i Audi A3. W przeciwieństwie do bardziej znanych braci, nie miała dostępu do tych samych rynków. Mimo to, język designu tej marki był jej najsilniejszą bronią, ponieważ z punktu widzenia mechaniki była do nich podobna. Pięciodrzwiowy hatchback Leon kierował swą ofertę do młodych klientów i typowych rodzin, podczas gdy wersja kombi, nazywana ST w systemie nazewnictwa SEAT-a, była przeznaczona dla tych, którzy potrzebowali większych bagażników na rowery, latawce czy inne większe przedmioty.

To była pierwsza generacja Leona, która doczekała się wersji kombi. Dwie poprzednie generacje były oferowane jedynie jako pięciodrzwiowe hatchbacki, a hiszpański producent próbował eksperymentować z tym segmentem. Do 2013 roku rynek motoryzacyjny się zmienił i przestał interesować się minivanami, więc kombi mogło być odpowiednią alternatywą. W rezultacie SEAT podjął ryzyko i stworzył model ST na bazie hatchbacka Leona. Nowa wersja dzieliła pierwszą część, do słupków B, z hatchbackiem. Utrzymano nawet te same panele drzwiowe zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale zmieniono dach oraz dodano trzeci zestaw okien zamontowanych między słupkami C a pochylonymi słupkami D. Dzięki dłuższemu dachowi producent mógł zamontować panoramiczne szkło. Tylny zwis był dłuższy, ale jego rozmiar był sprytnie ukryty dzięki przeprojektowanemu zderzakowi.

Podczas gdy większość kombi na rynku oferowała nudne wnętrza i wygodne fotele, SEAT podszedł do tematu inaczej. Modele podstawowe były wyposażone w podobne przednie fotele, jak reszta konkurencji, ale producent oferował też opcję foteli z wysokimi bocznymi podparciami dla tych, którzy pomimo kształtu kombi nadal cieszyli się dynamiczną jazdą po krętej drodze. Ponadto tylna kanapa była zaprojektowana dla dwóch osób z rzeźbionymi bocznymi podparciami. Przed kierowcą znajdowały się dwa wskaźniki z klasycznego kokpitu Leona, a producent oferował opcję wyświetlacza LCD między prędkościomierzem a obrotomierzem, który pokazywał nie tylko informacje o samochodzie z pokładowego komputera, ale także dane z systemu nawigacji. Zaletą kombi była dzielona tylna kanapa. Z włączonymi tylnymi siedzeniami, Leon ST oferował 587 litrów (20,7 cu-ft) przestrzeni, a po złożeniu ich na płasko osiągał 1,470 litrów (52 cu-ft).

Samochód był zaledwie o 45 kilogramów (100 funtów) cięższy od swojego hatchbacka, więc oferował podobne osiągi. Ponadto producent zainstalował w nim szeroki wybór silników, od 115 KM do 184 KM (113 HP – 181 HP). Dziwnie, najbardziej wydajną wersją był 2.0-litrowy silnik turbo-diesel, a nie silnik zapłonowy. W przeciwieństwie do Golfa Variant, Leon ST był dostępny jedynie z napędem na przednie koła.

 SEAT Leon ST

Nowy SEAT Leon ST pokazuje, że sportowy charakter i wyjątkowa codzienna użyteczność nie muszą się wykluczać. Trzeci członek rodziny Leon łączy dynamiczny, młodzieżowy design i precyzyjne prowadzenie swoich braci z niesamowitym poziomem użyteczności. Jak każdy Leon, ST prezentuje imponujący poziom rzemiosła i materiałów premium. Przestrzeń bagażowa kompaktowego kombi o długości 4,535 mm oferuje doskonałą zmienność oraz najlepszą funkcjonalność w każdym detalu. Ma pojemność 587 litrów, która wzrasta do 1,470 litrów po złożeniu tylnych oparć siedzeń – co oznacza, że nawet duże przedmioty codziennego życia najlepiej pasują do SEAT-a Leona ST.

„Nikt nie musi już wybierać między sportem a praktycznością. Nowy Leon ST oferuje jedno i drugie,” mówi Jürgen Stackmann, prezydent i dyrektor generalny SEAT S.A. „Dzięki sportowemu wyglądowi, zaskakująco wysokiej użyteczności i nowoczesnej technologii, Leon ST definiuje nowy standard w klasie kompaktowych kombi – w bardzo przystępnej cenie. Jak już niezwykle udany Leon i Leon SC, nowy ST jest idealnym przedstawicielem wartości marki SEAT.”

Design SEAT-a Leona ST kontynuuje emocjonalny język projektowania SEAT-a, jak również wysoki poziom jakości materiałów i wykonania. Oferta nowoczesnych silników jest niezwykle szeroka, a moc jednostek TDI i TSI waha się od 63 kW (86 KM) do 135 kW (184 KM).

Wyjątkowo efektywny nowy 1.6 TDI Ecomotive o mocy 81 kW (110 KM) osiąga zużycie paliwa wynoszące zaledwie 3.2 litra na 100 km w NEDC (Nowy Europejski Cykl Jezdny), co odpowiada jedynie 85 gramom CO2 na km.

Nowe kombi od SEAT-a prowadzi się z taką samą precyzją i dynamiką jak Leon i Leon SC. Poza wersjami Reference i Style, wysokowydajna wersja FR podkreśla wiodącą pozycję, jaką zajmuje wśród sportowych kompaktowych kombi.

„Nowy Leon ST doskonale łączy DNA SEAT-a z funkcjonalnością i wszechstronnością. Leon ST obejmuje tę samą ofertę silników i oferuje tę samą dynamikę oraz radość z jazdy, którą już zna marka LEON,” mówi Dr. Matthias Rabe, wiceprezydent SEAT-a ds. badań i rozwoju.

Szeroka gama nowoczesnych opcji, takich jak pełne reflektory LED, powiększa się o ACC – adaptacyjny tempomat z radarem odległości i DCC – adaptacyjną kontrolę podwozia z regulowanymi amortyzatorami. Opcjonalne kierownice progresywne umożliwiają wysoki stopień kontroli w sportowych warunkach jazdy.

Design – jeszcze bardziej wyeksponowany

Doceniany język projektowania gamy Leon został dodatkowo podkreślony dla ST. Rzeźbione linie po bokach wprowadzają fascynującą grę światła i cienia. Kombi ma również te same ostre linie i precyzyjne krawędzie, które komunikują energię i witalność. Nowe kombi wprowadza zupełnie nowy wymiar do rodziny Leon – dynamiczna sylwetka wygląda napięta i elegancka, a jednocześnie SEAT Leon ST oferuje wszechstronność do pracy i rekreacji, dla rodziny i sportu.

„W rozwoju nowego Leona ST w pełni zachowaliśmy dynamiczną esencję designu SEAT-a,” mówi Alejandro Mesonero-Romanos, szef designu SEAT-a. „Linia dachu podąża niemal dokładnie tą samą ścieżką co pięciodrzwiowy; jedynie została trochę wydłużona. Mimo że rozstaw osi pozostaje taki sam, dodatkowe 27 centymetrów w nadwoziu pozwala samochodowi oferować objętość bagażową w pełnowymiarowym kombi.”

Widok boczny nowego SEAT-a Leona ST pokazuje harmonijne, ale ekscytujące proporcje. Obejmuje to zbalansowaną relację między metalem (2/3) a powierzchnią szklaną (1/3). To wyraźne podział podkreśla solidność i podkreśla wyrafinowany wygląd eleganckiego kombi. Łagodny zwężenie powierzchni okien bocznych ku tyłowi podkreśla poczucie przestronności, co można jeszcze bardziej uwydatnić opcjonalnym panoramicznym dachem szklanym. Standardowy reling dachowy podkreśla delikatne napięcie linii dachu.

Dodatkowe 27 centymetrów dodane do tylnej części dają pewne wyobrażenie o przestronnej przestrzeni bagażowej dostępnej wewnątrz, podczas gdy niski tylny szyba i muskularne ramiona podkreślają dynamiczny charakter samochodu. Dzięki jeszcze bardziej wyrazistemu designowi z przodu i z tyłu, wersja FR Leona ST nadaje nowego znaczenia pojęciu sportowego kombi.

Przestrzeń i wszechstronność

Pomimo swojego unikalnie dynamicznego designu, nowy Leon ST jest zaskakująco przestronny i wyjątkowo wszechstronny. Pojemność ładunkowa wynosi 587 litrów w standardowej konfiguracji, wzrastając do 1,470 litrów po złożeniu tylnych oparć siedzeń. Ponadto, niektóre warianty wyposażenia mogą również pomieścić dłuższe ładunki, składając oparcie fotela pasażera, co pozwala uzyskać maksymalną długość ładunku 2.5 metra. ST oferuje także szereg funkcjonalnych detali, które znacznie zwiększają jego codzienną użyteczność. Oparcia tylnych siedzeń są na przykład bardzo łatwe do złożenia z bagażnika. Pakiet bagażowy obejmuje podwójną podłogę bagażnika, co ułatwia załadunek i rozładunek, i zawiera więcej funkcji, takich jak uchwyty na torby w celu wprowadzenia porządku w bagażniku.

Pakiet rodzinny zawiera składane osłony przeciwsłoneczne dla tylnych drzwi i składane stoliki na tylnych oparciach foteli.

Nadwozie – systematyczna konstrukcja lekkiego nadwozia

Ogólnie, SEAT Leon ST waży tylko 45 kilogramów więcej niż porównywalny model pięciodrzwiowy. To wyraźny rezultat systematycznej konstrukcji lekkiego nadwozia, co prowadzi również do niezwykle dobrych wyników zużycia paliwa. W wersji podstawowej, Leon ST ma masę własną wynoszącą zaledwie 1,233 kilogramy, co czyni go najlżejszym kombi w swojej klasie. Jeśli ma oferować optymalne bezpieczeństwo i jak największy komfort, nadwozie musi być solidne. Inteligentna konstrukcja zapewnia, że pojazd pozostaje lekki i efektywny. Solidny i lekki – SEAT postawił sobie to wyzwanie i wyposażył nowego SEAT-a Leona ST w nowoczesne nadwozie.

Aby utrzymać optymalną wartość w stosunku do ceny, podjęto decyzję o zrezygnowaniu z kosztownych materiałów, takich jak magnez i włókno węglowe – zamiast tego wiele miejsc wyposażono w stales o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości. Te nowoczesne stalowe elementy same zmniejszają wagę o 18 kilogramów, zapewniając jednocześnie jeszcze większą sztywność komory dla pasażerów.

Nadwozie pięciodrzwiowe Leona jest lżejsze od poprzedniego modelu o nie mniej niż 25 kilogramów. A w nowym Leonie ST tę systematyczną konstrukcję lekkiego nadwozia wprowadzono we wszystkich elementach pojazdu. Tak więc wiele części w silnikach, podwoziu i wnętrzu również przyczynia się do redukcji wagi.

Pojazd panoramiczny

Opcjonalny panoramiczny dach szklany zapewnia bardzo jasne i przestronne poczucie przestrzeni, szczególnie dla pasażerów tylnych – a dzięki swojemu dużemu, czarnemu wykończeniu stanowi dodatkowy element designu, szczególnie w połączeniu z jasnym lakierem. Przednia część dachu szklanego może być wsunięta nad stałym tylnym fragmentem – można ją także otwierać i zamykać za pomocą kluczyka zdalnego.

Silniki TSI i TDI w połączeniu – dynamiczne i efektywne

Pakiet technologiczny dla nowego SEAT-a Leona ST jest w dużej mierze taki sam jak dla Leona i Leona SC. Silniki TDI i TSI oszczędzające paliwo o pojemności od 1.2 do 2.0 litrów działają z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz są skonstruowane tak, aby szybko się nagrzewały i miały niskie wewnętrzne tarcie.

Wybór silników benzynowych jest niezwykle szeroki. 1.2 TSI dostępny jest w dwóch wersjach: 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM). W pierwszej wersji mocowej, zużycie paliwa wynosi 5.2 litra na 100 km, co odpowiada 119 gramom CO2 na km. Z systemem start/stop i regeneracją energii, silnik o mocy 77 kW zużywa tylko 4.9 litra na 100 km (CO2: 114 g/km).

1.4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) to nowoczesna jednostka, która dostarcza 200 Nm momentu obrotowego. Silnik ten ma system start/stop i regenerację energii jako standard i zużywa tylko 5.3 litra benzyny Super na 100 kilometrów w NEDC (CO2: 123 g/km). Oferta TSI wzbogacona jest o 1.4 TSI o mocy 103 kW (140 KM) i średnim zużyciu paliwa wynoszącym 5.3 litra na 100 kilometrów (CO2: 121 g/km).

Szczytem oferty silników benzynowych jest FR z silnikiem 1.8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) i 250 niutonometrów momentu obrotowego. W połączeniu z szybko zmieniającą biegi skrzynią DSG, zużywa zaledwie 5.7 litra na 100 km (CO2: 132 g/km).

Oferta silników wysokoprężnych w nowym SEAT-zie Leonie ST obejmuje szeroki zakres mocy, od 66 kW (90 KM) do 135 kW (184 KM). Silnik wejściowy to 1.6 TDI o mocy 66 kW (90 KM) i przyzwoitym momencie obrotowym 230 Nm. Zużywa 4.1 litra na 100 km i emituje 108 gramów CO2 na km. W wersji o mocy 77 kW (105 KM), 1.6 TDI osiąga 250 Nm momentu obrotowego. W wersji z systemem start/stop i regeneracją energii, zużywa zaledwie 3.8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w NEDC (CO2: 99 g/km).

2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 320 Nm momentu obrotowego zapewnia nowemu SEAT-owi Leonowi ST odpowiednią moc; jednak z systemem start/stop i regeneracją energii średnio zużywa tylko 4.1 litra paliwa na 100 km (CO2: 106 g/km). Sportowym akcentem jest 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM) i 380 Nm momentu obrotowego, dostępny wyłącznie w nowym FR i zużywający tylko 4.3 litra paliwa na 100 km (CO2: 112 g/km).

Jeśli chodzi o przenoszenie mocy na koła, dostępne skrzynie biegów różnią się w zależności od silnika, od pięciobiegowej lub sześciobiegowej manualnej do zwrotnej i lekkiej skrzyni DSG. Zmienia biegi na sześć lub siedem w ułamku sekundy i jest niezwykle wydajna. Niektóre warianty mają funkcję swobodnego biegu, co jeszcze bardziej zmniejsza rzeczywiste zużycie paliwa.

Nowy 1.6 TDI Ecomotive

Wersja Ecomotive nowego SEAT-a Leona ST jest jednym z najbardziej oszczędnych samochodów naszych czasów. Ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3.2 litra na 100 kilometrów i równie niską emisją CO2 wynoszącą tylko 85 gramów/km, SEAT Leon ST Ecomotive jest niezwykle opłacalny w użytkowaniu i ma bardzo niskie emisje. Ale dzięki nowemu silnikowi 1.6 TDI o mocy 81 kW / 110 KM i momencie obrotowym 250 niutonometrów, Leon ST Ecomotive oferuje również bardzo dynamiczną jazdę, osiągając prędkość maksymalną 197 km/h. Ponadto teoretyczny zasięg wynoszący imponujące 1,500 kilometrów minimalizuje przestoje na tankowanie.

Silnik o pojemności 1.6 litra należy do najnowszej generacji silników TDI, z takimi cechami jak obróbka spalin pod maską, innowacyjne zarządzanie cieplne z oddzielnym chłodzeniem bloku silnika i głowicy cylindrów, a także chłodzenie powietrza doładowanego zintegrowane w kolektorze ssącym. Wewnętrzne tarcie całego silnika zostało dodatkowo zoptymalizowane – kluczowy czynnik w dalszym doskonaleniu efektywności.

System start/stop, regeneracja energii, specjalnie dostosowana sześciobiegowa manualna skrzynia biegów i opony o bardzo niskim oporze toczenia są głównymi przyczynami niskich wyników zużycia paliwa. Są one dodatkowo wspierane przez zoptymalizowaną aerodynamikę nieco obniżonego nadwozia z częściowo zamkniętymi wlotami powietrza z przodu, dodatkowymi osłonami podwozia i spojlerem dachowym.

Profil jazdy SEAT z DCC adaptacyjną kontrolą podwozia

Charakter wersji FR nowego SEAT-a Leona ST można dostosować do nastroju i sytuacji: Profil jazdy SEAT umożliwia kierowcy zmianę cech układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i skrzyni DSG w trzech trybach – eco, comfort i sport, plus dodatkowy indywidualny ustawienie.

Dla FR SEAT oferuje także nową generację DCC adaptacyjnej kontroli podwozia z trzema różnymi trybami, które można wybrać za pomocą profilu jazdy SEAT. W trybie „Sport” SEAT Leon ST jest jeszcze bardziej zwrotny, podczas gdy ustawienie w trybie „Comfort” jest znacznie bardziej relaksacyjne. System DCC adaptacyjnie reguluje zawory amortyzatorów, a także charakterystykę tłumienia. DCC wykorzystuje również sygnały wejściowe z czujników podróży kół oraz informacji z magistrali CAN pojazdu. Gwarantuje to, że odpowiednia siła tłumienia jest obliczana i adaptacyjnie stosowana zgodnie z każdą sytuacją jazdy. Po raz pierwszy nowa generacja DCC może teraz niezależnie regulować tłumienie odbicia i kompresji podczas dynamicznych manewrów bocznych – co stanowi dużą korzyść w optymalizacji charakterystyki prowadzenia.

Obok DCC, opcjonalny Pakiet Dynamiczny dla Leona ST FR zawiera progresywne kierownictwo. Zmniejsza wysiłek kierowniczy podczas manewrów przy niskich prędkościach, jednocześnie zwiększając dynamikę prowadzenia dzięki bardziej bezpośrednim cechom kierowniczym na krętych drogach. Dzięki temu kierowca jest w stanie uzyskać pożądane promienie skrętu dzięki mniejszym ruchom kierownicy; oznacza to, że w ciasnych zakrętach muszą rzadziej dostosowywać chwyt. Kąt skrętu wynosi 2.1 obrotów (380°) przy progresywnym kierownictwie; przy standardowym kierownictwie wynosi 2.75 (500°). Konwencjonalne systemy kierownicze stosują stały współczynnik kierownicy. Nowe progresywne kierownictwo działa z progresywnym współczynnikiem. Zauważalnie zmniejsza to wysiłek kierowniczy podczas parkowania lub manewrowania. Dzięki bardziej bezpośredniemu ustawieniu kierowca zauważy poprawę dynamiki na krętych drogach wiejskich i przy skręcaniu.

Główne różnice techniczne między progresywnym a standardowym kierownictwem to zmienny przekładnia na listwie kierowniczej i mocniejszy silnik elektryczny.

Profil jazdy SEAT umożliwia kierowcy wybór stylu jazdy: normalny, sportowy, eco lub indywidualny. W zależności od ustawień, oświetlenie ambientowe w wnętrzu zmienia się, a linie LED w panelach drzwi przełączają się między białym kolorem (normalny, eco i indywidualny) a czerwonym kolorem (sport).

W Leonie ST FR z silnikiem 1.8 TSI (180 KM) i 2.0 TDI (184 KM) wpływa to również na dźwięk silnika, który jest modulowany za pomocą aktora dźwięku.

SEAT Leon ACC – nowoczesna technologia wspomagania kierowcy

Nową funkcją systemów wspomagania kierowcy w SEAT-cie Leonie jest adaptacyjny tempomat ACC. System radarowy utrzymuje ustaloną prędkość oraz minimalną, wybraną odległość od pojazdu z przodu, automatycznie hamując lub przyspieszając w warunkach płynnego ruchu. Prędkość można ustawić w zakresie od 30 do 160 km/h. ACC działa zarówno z manualnymi, jak i skrzynią DSG. W pojazdach z DSG system może hamować aż do zatrzymania za zwalniającym pojazdem.

Podwozie – dynamiczne i komfortowe

Dobrze zbalansowane podwozie wzmacnia dynamiczny charakter nowego SEAT-a Leona ST. Zawieszenie wygładza wszelkiego rodzaju nierówności, podczas gdy kierownica ma wyrafinowaną, spokojną kierunkowość i doskonały poziom informacji zwrotnej.

Kompaktowe kombi korzysta z nowej architektury pojazdu, która została opracowana od podstaw. Jego silniki są wszystkie pod kątem 12 stopni w kierunku tylnej osi. To oraz kompaktowy układ silnika pozwoliły inżynierom przesunąć przednią oś o 40 milimetrów do przodu. Efektem są relatywnie długi rozstaw osi i dobrze zbalansowane rozkład obciążenia osi – czynniki, które mają ogromny wpływ na komfort i sportowe prowadzenie.

Z przodu znajdują się kolumny McPhersona na podwoziu. Sportowy Tourer szybko i precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicy, opanowując wszelkie zakręty i skręty w relaksujący sposób. Przełożenie nowego elektrycznego układu kierowniczego o zmiennej czułości jest sportowe i bezpośrednie. Ma to znaczący wpływ na efektywność nowego Leona ST, ponieważ nie zużywa energii podczas jazdy na wprost. Promień skrętu wynosi zaledwie 10.2 metra.

W wersjach silnikowych do 110 kW (150 KM) tylna część wyposażona jest w zawieszenie na belce skrętnej. Silniki o większej mocy używają układu wielowahaczowego, który niezależnie radzi sobie z siłami podłużnymi i poprzecznymi. Amortyzatory i sprężyny śrubowe są zamontowane oddzielnie, aby zapewnić szczególnie wyrafinowaną odpowiedź. Elektroniczna blokada różnicowa zastosowuje drobne impulsy hamulcowe do lżejszego wewnętrznego przedniego koła, aby zapewnić bezpieczniejsze i bardziej płynne prowadzenie przy granicach skrętu. Program stabilizacji elektronicznej ESC został idealnie dopasowany, a system hamulcowy w nowym SEAT-cie Leonie ST również jest dostosowany do najcięższych warunków.

Pełne reflektory LED

Innowacyjne pełne reflektory LED w połączeniu z tylnymi światłami LED są dostępne jako opcja w nowym SEAT-cie Leonie ST. Oprócz ich ekspresyjnego designu, reflektory LED mają wiele dodatkowych zalet – na przykład oświetlają drogę w temperaturze barwowej 5,300 Kelvinów. Ponieważ jest to bardzo zbliżone do światła dziennego, ma niewielki wpływ na oczy. W zakresie efektywności, diody LED zużywają bardzo mało energii; na przykład światło mijania pobiera tylko 20 watów na jednostkę.

Charakterystyczny kontur świateł pozycyjnych i dziennych w nowym SEAT-cie Leonie ST jest generowany przez dwie białe diody LED na jednostkę. Po dziewięć żółtych diod LED z każdej strony zapewniają światło dla kierunkowskazów, które również są zintegrowane z jednostką reflektora. Światło mijania składa się z sześciu modułów w każdej jednostce. Gdy włączone jest światło drogowe, trzy jasne moduły punktowe są aktywowane w każdej jednostce, a światło mijania jest odpowiednio podnoszone.

Inteligentne czujniki zapobiegają oślepieniu nadjeżdżających pojazdów. Ponadto nowe pełne reflektory LED są całkowicie wolne od konserwacji i zaprojektowane na całe życie pojazdu.

Funkcje pełnych reflektorów LED obejmują światło na autostradzie. Kąt wiązki jest nieco podnoszony, gdy tylko SEAT Leon ST porusza się z prędkością powyżej 110 km/h przez więcej niż 30 sekund. To poprawia oświetlenie jezdni bez irytowania innych użytkowników dróg.

Wnętrze – premium i funkcjonalne

Podkreślona dynamika zewnętrzna w płynny sposób przechodzi w wnętrze nowego SEAT-a Leona ST. Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu ma wyraźny i dobrze zbalansowany układ. Wszystkie przełączniki, przyciski i dźwignie znajdują się tam, gdzie intuicyjnie można się ich spodziewać. Szeroka konsola centralna jest zauważającą cechą, z wyraźnym ukierunkowaniem na kierowcę. Panel instrumentów jest niezwykle elegancki i dzięki dwukolorowemu designowi zdaje się nieco unosić w powietrzu.

Podczas projektowania SEAT-a Leona ST duży nacisk położono na funkcjonalność i elastyczność. Nie ma mniej niż tuzina opcji przechowywania oraz pięciu zamkniętych skrytek w drzwiach i konsoli centralnej, a także z przodu i pomiędzy przednimi siedzeniami. Przednia skrytka w konsoli centralnej jest niezwykle przestronna. Klucze, telefony komórkowe czy inne przedmioty codziennego użytku można szybko i bezpiecznie przechować.

Nowoczesne systemy infotainment

Jeśli chodzi o rozwiązania infotainment, nowy SEAT Leon ST również jest całkowicie na czasie.

Fundamentem najlepszej rozrywki na pokładzie jest system operacyjny SEAT Easy Connect, który umożliwia kontrolę funkcji rozrywkowych i komunikacyjnych, a także licznych funkcji pojazdu, za pomocą ekranu dotykowego w kokpicie. Po raz pierwszy SEAT używa w rodzinie Leon ekranu dotykowego z czujnikiem zbliżeniowym. Gdy tylko palec kierowcy lub pasażera zbliża się do ekranu dotykowego, system automatycznie przełącza się z trybu wyświetlania do trybu działania. W trybie działania elementy, które można aktywować za pomocą ekranu dotykowego, są wyeksponowane, co ułatwia intuicyjne korzystanie (gesty przesuwania i powiększania w stylu smartfona). Z kolei tryb wyświetlania charakteryzuje się niezwykle przejrzystą i nieskomplikowaną prezentacją. Grafika obu trybów doskonale odpowiada sportowej estetyce designu SEAT-a.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.