2013 SKODA Octavia Combi

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 SKODA Octavia Combi

Przejdź do galerii zdjęć2013 SKODA Octavia Combi

Octavia to najlepiej sprzedający się model Škody na całym świecie, a w 2013 roku czeski producent samochodów, wprowadzając trzecią generację tego modelu, jeszcze bardziej zwiększył swoje sukcesy. Na początku chcielibyśmy podkreślić jedną z najważniejszych kwestii: rozmiar.

Rozmiar ma znaczenie, prawda? Nowa Škoda Octavia Combi wyróżnia się w swoim segmencie na wszelkie możliwe sposoby. Oferuje przestrzeń, jakiej można się spodziewać tylko w wyższych klasach, a także jest szersza i dłuższa od swojej poprzedniej wersji. Nie ma innego auta w segmencie kompaktowym, które oferuje więcej długości wnętrza (1782 mm), więcej miejsca na kolana (73 mm) oraz więcej miejsca nad głową z tyłu (980 mm). I to nie wszystko. Trzecia generacja Škody Octavia ma bagażnik o pojemności 610 litrów, o 30 litrów większy niż Octavia 2, co zyskuje punkty w praktyczności.

Na zewnątrz standardowo wyposażona jest w relingi dachowe. Każda linia i złącze pokazują dbałość Škody o detale. Elementy przodu zostały uwydatnione poprzez podkreślenie poziomych linii, jednocześnie zachowując niepowtarzalny wygląd Octavii i wprowadzając go w nową erę.

Nowe logo Škody umieszczono teraz na maskę, co sprawia, że nieco większy grille chłodnicy wygląda bardziej luksusowo. Reflektory również zostały przeprojektowane, teraz podkreślają ostrość w połączeniu z grillem chłodnicy. W porównaniu do poprzedniego modelu, bok nowej Škody Octavia jest zdecydowanie sportowszy i bardziej dynamiczny.

Wszystko jest na swoim miejscu, dobrze zorganizowane i czysto stylizowane. Kontrole na desce rozdzielczej są logicznie rozmieszczone, a wskaźniki łatwe do odczytania. Wnętrze zaprojektowano w taki sposób, aby oferować dużą przestrzeń i estetyczny wygląd.

Wśród nowych technologicznych opcji, nowa Octavia Combi może być wyposażona w Asystenta Adaptacyjnego Tempomatu, Asystenta Parkowania, rozpoznawanie znaków drogowych, system KESSY (system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania) oraz lepszy system infotainment z ekranami dotykowymi i systemem audio CANTON, który został zoptymalizowany do przestrzeni pasażerskiej.

Jeśli chodzi o komfort, Octavia utrzymuje się w swojej klasie, jest wystarczająco wygodna i ma cztery różne tryby jazdy, w tym tryb Indywidualny, w którym można dostosować ustawienia do własnych potrzeb.

Z powodu swojego dodatkowego ciężaru, najlepszą wersją jest 2.0 TDI, zwłaszcza jeśli zamierzają Państwo ciągnąć przyczepę lub kamper. Jeśli jednak chcą Państwo poczuć więcej sportowych emocji, można wybrać silnik benzynowy 2.0. Obie wersje oferują dobrą jakość jazdy dzięki automatycznej skrzyni biegów DSG.

Mówiąc to wszystko, jeśli jesteś jedną z tych osób, które zawsze zwracają uwagę na cenę i potrzebujesz dużo miejsca dla swoich hobby, takich jak nurkowanie, wspinaczka, surfing, jazda na rowerze górskim, czy nawet do przewozu mniejszych rzeczy do działalności DIY, Škoda Octavia Combi może być dobrym wyborem. Pod względem zużycia paliwa, pojazd jest jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów w swojej klasie.

Podsumowując, nawet jeśli mówimy o samochodzie rodzinnym lub aucie, które spełni Twoje potrzeby przestrzenne, ta trzecia generacja Škody Octavia jest warta swojej ceny.

Nowa Škoda Octavia Combi to prawdziwa perełka w świecie samochodów kompaktowych. Żaden inny pojazd w tej klasie nie łączy tak doskonale wysokiej funkcjonalności z dynamiczną elegancją, oferując wyraźne linie, idealne proporcje i najwyższą precyzję w każdym szczególe. Škoda Octavia Combi to nowe, wyraziste stwierdzenie zespołu projektowego pod kierownictwem szefa designu Škody, Jozefa KabaH.

Nowy design Škody jest również widoczny w nowej Octavii Combi. „Ten samochód jest formowany w całości,” mówi Frank Welsch, członek zarządu Škody ds. rozwoju technicznego. „Jego wyraźny, dynamiczny wygląd sprawia, że wyróżnia się w tłumie i jest bardziej praktyczny niż kiedykolwiek wcześniej. Nowa Škoda Octavia Combi to doskonałe połączenie formy i funkcji. Combi, który pokazuje, że nawet duży samochód może być piękny,” wyjaśnia Welsch.

W podobny sposób, jak nowa limuzyna Škoda Octavia, nowa Octavia Combi koncentruje się na istotnych artystycznych liniach – zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Wyraźne, precyzyjne kształty, ostre krawędzie i charakterystyczne proporcje od razu przyciągają wzrok. „Nie potrzebujesz żadnych trików czy nadmiaru dekoracji, aby mieć atrakcyjny samochód, ale raczej wyraźny styl, który jest ponadczasowy i pozostaje atrakcyjny przez wiele lat,” mówi szef designu KabaH. „To właśnie symbolizuje nowa Octavia Combi.”

Przód Škody Octavia Combi – bardziej wyrazisty i charakterystyczny niż kiedykolwiek

Przód Škody Octavia Combi emanuje klasą, jest wyrazisty i pewny siebie – bez pretensjonalności. Akcenty detaliczne i podkreślenie poziomych linii nadały mu prestiżowy wygląd. Jednocześnie „twarz” Octavii jest bezbłędnie rozpoznawalna jako Škoda Combi dzięki charakterystycznym kształtom oraz układowi elementów designu, takich jak kratka chłodnicy, logo i reflektory. Przód Combi jest identyczny z tym w limuzynie Octavia.

Nowe logo Škody zostało umieszczone na masce w prominentnym miejscu – „premium location”, jak to określają projektanci. Jednocześnie logo stanowi punkt początkowy niemal wszystkich linii samochodu. Logo już samo w sobie reprezentuje najwyższą precyzję i klarowność: przedstawia szczegółowo wykonaną, finną strzałę w chromie na matowo-czarnym tle, otoczoną delikatną linią chromowaną.

Kratka chłodnicy z 21 pionowymi szczelinami stanowi centralny element przodu pojazdu. W nowej Octavii Combi kratka została nieco powiększona i umieszczona nieco wyżej niż w przypadku drugiej generacji. Dodatkowo, aby nadać kratce większy wizualny akcent, projektanci wyraźniej oddzielili ją od reflektorów. Delikatne krzywizny dodają dynamiczności zewnętrznemu kształtowi. Delikatny pasek chromu otacza kratkę chłodnicy – dla eleganckiego, charakterystycznego wykończenia.

Wraz z kratką, charakterystyczne reflektory Škody Octavia Combi tworzą zamkniętą, charakterystyczną grafikę przodu. Całkowicie przeprojektowane reflektory, ze starannie dopracowanym, ostrym kształtem i układem poziomym, podkreślają szerokość przodu Octavii. Jednocześnie, umiejętne zaprojektowanie reflektorów ponownie akcentuje temat precyzji. Rodzaj wykończenia powierzchni oraz prace związane z precyzyjnie wyciętymi krawędziami przypominają cięte szkło. Celowe wariacje w takich kryształowych elementach wzornictwa podkreślają korzenie pojazdu w Czechach, kraju o wielkiej tradycji w produkcji szkła kryształowego.

Pionowe linie żeber kratki chłodnicy kontynuują się w pionowych liniach świateł bixenonowych, w tym diodowych świateł dziennych. Ta estetycznie przyjemna kontynuacja linii przypomina rzęsy w swojej finezji i nadaje nowej Octavii unikalną „twarz”.

Przednie światła przeciwmgielne odgrywają ważną funkcję optyczną, łącząc się z reflektorami, tworząc kształt koniczyny. Podkreśla to „sympatyczny” wygląd nowej Octavii. Wlot powietrza z siatkową kratką znajduje się pomiędzy przednimi światłami przeciwmgielnymi. Taki układ konstrukcyjny przynosi zalety funkcjonalne i sprawia, że nowa Octavia prezentuje się sportowo, młodzieżowo i świeżo.

Masywna maska również przekazuje wrażenie solidności i wartości. Uformowana w sposób przestrzenny, podnosi przednią część pojazdu i wzmacnia ogólny wygląd.

Dynamiczna elegancja

Widok z boku nowej Octavii Combi emanuje czystą dynamiką, dzięki precyzyjnemu zestawieniu linii, powierzchni, grafiki okien oraz proporcji. Wydłużony kształt Combi również wpływa korzystnie na samochód.

W porównaniu do poprzedniego modelu, prawie 11 cm dłuższy rozstaw osi (2,686 mm w porównaniu z 2,578 mm) podkreśla wyraziste proporcje nowego modelu, podobnie jak krótszy o 886 mm zwis przedni (Octavia II: 915 mm). Całkowita długość nowej Octavii Combi wynosi 4,659 mm, co sprawia, że trzecia generacja jest o 90 mm dłuższa od swojego poprzednika. Długość i szerokość Combi są identyczne jak w limuzynie Octavia. W rzeczywistości, z wysokością wynoszącą 1,465 mm, Combi jest o 4 mm wyższe niż limuzyna.

Octavia Combi z boku wygląda bardzo klarownie – dynamicznie opadająca sylwetka od przedniej szyby do tylnej, niezakłócona żadnymi zbędnymi przerwami czy nadmiarowymi liniami. Dodatkowo, wyraźny, ostry profil boczny wzmacnia efekt wysokiej linii tornado. Podkreśla potężny wygląd nowej Octavii, wizualnie rozciągając samochód. Wyraźne podkreślenie linii tornado tworzy efektowny kontrast światła i cienia.

Linia okien delikatnie opada i elegancko przechodzi w słupki D, co stanowi dynamiczny akcent, pozwalający na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Tył pojazdu jest niezwykle harmonijny i naturalny, z daleka nie wygląda „dobudowany”. Tylne światła rozciągają się od tyłu do boków pojazdu i kończą się bezpośrednio na linii tornado.

Dynamiczny design nowej Octavii Combi nie wpływa negatywnie na przestronność wnętrza. Wręcz przeciwnie, trzecia generacja oferuje więcej miejsca niż kiedykolwiek wcześniej. Niezależnie od tego, czy chodzi o długość wnętrza, przestrzeń na nogi, czy większą wysokość nad głową lub szerokość łokci, nowa Octavia Combi została powiększona we wszystkich kierunkach. Pojemność bagażnika wzrosła do 610 litrów – co stanowi kolejny najlepszy wynik w swojej klasie. Otwór bagażnika jest teraz także szerszy i wyższy. Przy wymiarach 631 mm x 6 mm, próg załadunkowy jest jeszcze niższy niż wcześniej, co znacząco ułatwia załadunek.

Tył – klarowny i prosty styl

Tył nowej Octavii Combi jest klarowny, precyzyjny i czysty. Nowe logo marki Škoda znajduje się pośrodku klapy bagażnika. Lewa strona klapy bagażnika nosi nazwę firmy Škoda, natomiast prawa strona ma oznaczenie modelu Octavia w nowej czcionce. Wszystko jest na swoim miejscu.

Nowa Octavia Combi jest natychmiast rozpoznawalna jako Škoda dzięki swoim tylnym światłom w kształcie litery C oraz charakterystycznym trójkątom na klapie bagażnika. Grafika świateł tylnych jest typowa dla Škody, z wyraźnym konturem oświetlenia w kształcie litery C i została zastosowana w nowej Octavii z fantastyczną konsekwencją. Tak jak w limuzynie Octavia, każde tylne światło Octavii Combi ma teraz dwa paski świetlne w kształcie litery C, które podkreślają efekt graficzny. W wyższej wersji wykonane są one z pasków diodowych. Kryształowe struktury są widoczne również w światłach tylnych. Jako uzupełnienie graficznego układu świateł, nowa Octavia ma dwa odblaskowe paski świetlne. Te „oczy kota” dynamicznie biegną od boku pojazdu do zderzaka.

Inną cechą charakterystyczną marki w widoku z tyłu są dwa kubistyczne trójkąty po lewej i prawej stronie klapy bagażnika, wykonane z precyzyjnymi liniami. Łączą one grafikę świateł tylnych z klapą bagażnika. Te trójkąty na tylnej części nowych modeli Škody są eleganckim akcentem wizualnym. Czarny dyfuzor tworzy tylną część, integrując elementy techniczne, takie jak czujniki parkowania i opcjonalny hak holowniczy oraz całkowity system wydechowy.

Świeża przestrzeń wnętrza

Czysty styl, ponadczasowa elegancja i przede wszystkim dużo przestrzeni: to cechy, które natychmiast rzucają się w oczy w wnętrzu nowej Octavii Combi. Każda Škoda to przestronność, szczególnie Combi. Projektanci w imponujący sposób zdefiniowali tę przestrzeń na nowo w Octavii. Wszystko jest estetycznie atrakcyjne, precyzyjne i dopracowane, niezależnie od tego, czy chodzi o elementy sterujące, czy otwory wentylacyjne, czy deskę rozdzielczą, kierownice, dźwignie zmiany biegów, panele, uchwyty drzwiowe czy okna elektryczne. Wszystko jest nowe i niezwykle funkcjonalne, co było hasłem projektantów wnętrz.

Wnętrze Octavii robi wrażenie swoją poziomą orientacją i przestronnością. Nie ma tradycyjnego podziału deski rozdzielczej za pomocą dekoracyjnych elementów. To nadaje wnętrzu świeże odczucie. Oznacza to również, że pasażer na przednim siedzeniu ma zoptymalizowany widok na instrumenty. „Innymi słowy, to demokratyzacja wnętrza,” mówi Jozef KabaH. „Kierowca i pasażer mają praktycznie te same prawa. Nasze hasło to równy komfort dla wszystkich pasażerów.”

Ergonomia odgrywa kluczową rolę: „Czujesz się w Octavii jak w dobrze skrojonym garniturze,” mówi KabaH. „Wszystko pasuje idealnie i czujesz się świetnie. Pojazd przekazuje uczucie wartości i solidności, którego nie oczekujesz w tej klasie.”

Na centralnej konsoli, pod przełącznikiem świateł awaryjnych, znajduje się system infotainment radia z wszystkimi niezbędnymi przyciskami i pokrętłami. Nowo opracowane systemy wyposażone są w ekrany dotykowe o wielkości do 8 cali z czujnikami zbliżenia, w zależności od modelu. Pod modułem infotainment znajdują się elementy sterujące systemem klimatyzacji. Przejrzystość i precyzja to powracający motyw we wszystkich aspektach wszystkich elementów wnętrza. Panel instrumentów z białym podświetleniem został przeprojektowany. Po raz pierwszy w wielofunkcyjnym wyświetlaczu Maxi DOT w centrum zespołu wskaźników Octavii Combi można zamówić kolorowy wyświetlacz.

Panele drzwi w nowej Octavii Combi także dają wrażenie jakości. W wyższych pakietach wyposażeniowych na przykład eleganckie dekoracyjne wykończenia przechodzą w uchwyty drzwi. Sterowanie szybami elektrycznymi znajduje się w łatwo dostępnym miejscu w podłokietnikach. Po stronie kierowcy znajdują się przełączniki do elektrycznej regulacji lusterek pod uchwytem drzwi.

Różnorodność i indywidualność

Dla Škody Octavia Combi dostępne są trzy linie wyposażeniowe: Active, Ambition i Elegance. Rozmiary kół różnią się w zależności od linii (15 lub 16 cali, stalowe lub aluminiowe), podobnie jak kolory wnętrza (od czarnego przez czarno-szary po czarno-beżowy), wybory dekoracji, klimatyzacji, schowków, zestawów wskaźników, infotainment oraz wyposażenia bezpieczeństwa. Opcje personalizacji nowej Octavii Combi są niemal nieograniczone, począwszy od pasków chromowanych, dziewięciu wersji kierownic z trzema lub czterema ramionami, dziewięciu wzorów felg i czterech rozmiarów kół, od 15 do 18 cali – żadne życzenie nie pozostanie niespełnione.

Na zewnątrz dostępnych jest dwanaście kolorów: trzy kolory stałe w białym cukierkowym, czerwonym corrida i niebieskim Pacific oraz dziewięć kolorów metalicznych, od brązowego topazowego, niebieskiego wyścigowego, szarego platynowego, srebrnego błyszczącego, niebieskiego dżinsowego, czerwonego Brunello, beżowego cappuccino, niebieskiego lawowego po czarny Magic z efektem perłowym.

Sprytny ładowny

Nowa Škoda Octavia Combi ma zdecydowanie największy bagażnik w swoim segmencie kompaktowym. Inne wskaźniki to najdłuższe wnętrze w klasie oraz najwięcej miejsca na kolana dla pasażerów tylnych siedzeń. Ponadto, pasażerowie będą mieli więcej miejsca nad głowami niż w poprzednim modelu, który i tak był przestronny.

Przestronność dla pasażerów i bagażu

Kierowcy i pasażerowie będą cieszyć się znakomitą przestronnością w nowej Škodzie Octavia Combi. Nowy model może poszczycić się przestronnymi wymiarami, które przewyższają konkurencję w wyższych segmentach. Żaden samochód kompaktowy nie oferuje dłuższego wnętrza ani więcej miejsca na kolana z tyłu. Długość wnętrza nowej Škody Octavia Combi wzrosła o 33 mm do 1,782 mm w porównaniu do poprzedniego modelu. Miejsce na kolana z tyłu wzrosło o 26 mm do obecnych 73 mm. Dodatkowo nowa Combi ma jeszcze więcej miejsca nad głowami z przodu i z tyłu (z przodu: 983 mm zamiast dotychczasowych 981 mm; z tyłu: 995 mm zamiast 984 mm). To oznacza, że pasażerowie mają jeszcze więcej przestrzeni nad głowami niż w nowej limuzynie Octavia. Co więcej, znacząco wzrosła również szerokość ramion, o 39 mm do 1,454 mm z przodu i o 26 mm do 1,449 mm z tyłu. Szerokość ramion Combi również została znacząco zoptymalizowana, zwiększając się o 19 mm do 1,398 mm z przodu i o 4 mm z tyłu do 1,378 mm.

Bagażnik nowej Škody Octavia Combi osiąga kolejny rekord, ponieważ jego pojemność wzrosła o pięć litrów do 610 litrów w porównaniu do istniejącej Octavii Combi, co odpowiada 20 litrom więcej niż w limuzynie. Złożenie tylnych siedzeń zwiększa pojemność ładunkową Combi do imponujących 1,740 litrów (dotychczas 1,655). Oparcie tylnej kanapy w nowej Octavii Combi można wygodnie złożyć z bagażnika przy użyciu dźwigni. Złożenie przedniego siedzenia pasażera umożliwia transport przedmiotów o długości nawet 2,92 metra.

Klapa bagażnika nowej Škody Octavia Combi otwiera się szeroko, co czyni załadunek niezwykle wygodnym: otwór bagażnika ma wysokość 1,070 mm, o 9 mm więcej niż w poprzednim modelu. Szerokość bagażnika wynosi maksymalnie 1,070 mm (Octavia Combi II: 1,061 mm). Próg załadunkowy wynosi zaledwie 631 mm, co oznacza 6 mm mniej niż wcześniej.

Nowa Octavia Combi w każdym aspekcie prezentuje się wspaniale, a jej wymiary zewnętrzne odpowiadają wymiarom limuzyny Octavia. Przy długości prawie 4,66 metra, samochód jest o 90 mm dłuższy, a przy szerokości 1,81 metra (bez lusterka bocznego) jest o 45 mm szerszy w porównaniu do swojego poprzednika. Jednocześnie, rozstaw osi Combi zwiększył się o 108 mm. Ta nowa wielkość nie tylko zapewnia niezwykłą stabilność jazdy, ale również ma niezwykle pozytywny wpływ na wewnętrzną przestronność nowej Octavii Combi.

Mądry kombiak od początku do końca

Dodajmy do tego liczne szczegóły „Simply Clever” w nowej Škodzie Octavia Combi. Bagażnik nie tylko jest gigantyczny, ale także został przemyślany od A do Z. Po raz pierwszy w Škodzie dostępna jest nowa, zmienna podłoga bagażnika w nowej Škodzie Octavia Combi, co pozwala podzielić bagażnik na komory o różnych wysokościach i obszarach, co stwarza wiele możliwości transportowych. Istnieje w sumie sześć pozycji. Dodatkowo system zapewnia miejsce do przechowywania demontowanej osłony bagażnika oraz opcjonalnych relingów dachowych.

Nową funkcją Octavii Combi jest wieszak na płaszcze umieszczony pod pokryciem bagażnika, który oferuje miejsce na przedmioty, które w przeciwnym razie wyleciałyby na bagażniku.

Oparcie tylnej kanapy można złożyć w proporcji 60:40. Opcjonalna siatka separacyjna zapobiega przedmiotom wyrzucanym do przodu i może być używana nawet przy złożonych tylnych siedzeniach.

Cztery składane haki na torby zakupowe w bagażniku są standardowe. Dwa oświetlenia bagażnika zapewniają widoczność, a wtyczka 12 V zapewnia wygodną moc, np. do torby chłodzącej.

Po raz pierwszy w historii Octavia Combi ma dwustronną matę bagażnika: podczas normalnego użytkowania wysokiej jakości dywanik zapewnia komfort i atrakcyjny wygląd. Matę można po prostu obrócić, aby przewozić brudne buty turystyczne, doniczki lub mokre buty narciarskie na stronie odpornej na brud i wodę.

Tzw. element mocowania ładunku to nowa funkcja, która może zabezpieczyć kartony i pudełka w bagażniku. Nic nie będzie się przesuwać i gubić. Element mocujący składa się w prawym boku bagażnika, aby zaoszczędzić miejsce. W razie potrzeby można go rozłożyć i ustawić, a rzep na dole zapobiega przesuwaniu się. Przedmiot do zabezpieczenia należy po prostu włożyć pomiędzy element mocujący a ścianę bagażnika.

Wnętrze Škody Octavia Combi jest również „po prostu sprytne”. Ma wszystkie funkcje znane z limuzyny. Uchwyt multimedialny w uchwycie na kubki w centralnej konsoli umożliwia umieszczenie telefonu komórkowego lub iPoda. W drzwiach znajdują się kosze na śmieci. Nie brakuje również uchwytów na napoje. Do ośmiu butelek można umieścić w specjalnie przeznaczonych do nich uchwytach. Do każdego z przednich drzwi wchodzi butelka o pojemności 1,5 litra, dwie butelki o pojemności 0,5 litra w centralnej konsoli z przodu, po jednej butelce o pojemności 0,5 litra w każdym z drzwi tylnych oraz opcjonalnie dwie butelki o pojemności 0,5 litra w złożonym tylnym podłokietniku.

Koniec z żmudnym poszukiwaniem w zimne dni i kończącym się śniegiem na siedzeniach przy otwieraniu drzwi. Skrobaczka do lodu umieszczona jest w klapce wlewu paliwa jako standard. Po prostu wsuwana jest w klapkę wlewu paliwa i jest zawsze pod ręką w razie potrzeby. Jest także stałe miejsce na kamizelkę ostrzegawczą, obowiązkową w wielu krajach, w nowej Octavii Combi. Uchwyt na kamizelkę ostrzegawczą znajduje się pod siedzeniem kierowcy. Żadnego dłuższego poszukiwania jej w bagażniku, zwłaszcza gdy jest załadowany.

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Škoda Octavia Combi wyznacza standardy także w zakresie bezpieczeństwa. Innowacyjne systemy bezpieczeństwa, kompleksowy pakiet bezpieczeństwa pasywnego, w tym do dziewięciu poduszek powietrznych i stabilne prowadzenie samochodu sprawiają, że najmłodszy przedstawiciel Škody jest jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie.

Systemy wsparcia bezpieczeństwa dla nowej Škody Octavia Combi są niezwykle różnorodne. W przypadku kolizji kompleksowy pakiet pasywnych elementów bezpieczeństwa zapewnia jak najlepszą ochronę zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Nowy model wyposażony jest w wiele innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, które zwiększają bezpieczeństwo aktywne: od Asystenta Przedniego po proaktywny Asystent Ochrony Załogi. Nowo opracowane, precyzyjne zawieszenie, długi rozstaw osi oraz solidna, lekka struktura nadwozia przyczyniają się do wyjątkowo stabilnego prowadzenia najnowszego modelu Škody.

Po kolizji na drodze często istnieje ryzyko kolejnej kolizji, co oznacza drugie uderzenie: czy to z pojazdem z przodu, innym użytkownikiem drogi, czy przeszkodami (barierami energochłonnymi, drzewami). System Multi-Collision Brake, dostępny po raz pierwszy w Škodzie, działa, aby temu zapobiec. W krajach UE Škoda montuje tę technologię jako standard w swojej Octavii Combi. System Multi-Collision Brake automatycznie zwalnia pojazd po wykrytej kolizji – nawet jeśli kierowca nie naciska już na pedał hamulca. Unika to kolejnej kolizji lub/lub zmniejsza prędkość, z jaką do niej dochodzi. System Multi-Collision Brake jest częścią Kontroli Stabilności Elektronicznej ESC. Zwalnia samochód aż do prędkości resztkowej 10 km/h. Aktywacja systemu Multi-Collision Brake włącza światła awaryjne i światła hamulcowe. Kierowca może w dowolnym momencie zignorować system, naciskając pedał przyspieszenia lub wykonując awaryjne hamowanie z własnej woli. Niemiecki klub motoryzacyjny ADAC niedawno przyznał opracowanemu przez Volkswagena systemowi Multi-Collision Brake nagrodę za innowację bezpieczeństwa.

Asystent Przedni nowej Octavii Combi aktywuje się w przypadku grożącego czołowego zderzenia. Tak jak w przypadku dostępnego w Škodzie Octavia Combi komfortowego systemu Asystenta Tempomatu, Asystent Przedni wykorzystuje zintegrowany w przedniej części radarowy czujnik do ciągłego mierzenia odległości do pojazdu z przodu. System działa w czterech etapach: im mniejsza odległość do pojazdu z przodu, tym mocniej działa Asystent Przedni. Pierwszy etap to wizualne ostrzeżenie informujące o niewystarczającej odległości. Następny etap ostrzega zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo o zbliżającej się przeszkodzie i przygotowuje układ hamulcowy. Jako główne ostrzeżenie, trzeci etap wywołuje krótkie szarpnięcie hamulców, a następnie inicjuje automatyczne częściowe hamowanie. Najwyższy etap ostatecznie ustawia asystenta hamulca na najwyższą wrażliwość do automatycznego zastosowania hamulców. Jeśli kierowca nie zareaguje, następuje awaryjne hamowanie. W ten sposób system może zmniejszyć ciężkość wypadku, a w zależności od sytuacji, nawet całkowicie zapobiec kolizji.

W prędkości od 5 do 30 km/h Asystent Przedni współpracuje z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, aby automatycznie zatrzymać Octavię Combi, jeśli kierowca nie zareaguje na przeszkodę na drodze. Funkcja awaryjnego hamowania w mieście osiąga hamowanie z prędkością 8 m/s2 w przypadku maksymalnego ryzyka kolizji.

Zmęczenie kierowcy jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Asystent Aktywności Kierowcy (wykrywanie zmęczenia), dostępny po raz pierwszy w nowej Škodzie Octavia Combi, może zredukować ten problem. Na podstawie obserwowanego zachowania kierownicy system rozpoznaje odchylenia od normalnego prowadzenia, a tym samym osłabienie koncentracji kierowcy. System analizuje zachowanie kierownicy 15 minut po uruchomieniu silnika, pod warunkiem że prędkość wynosi więcej niż 65 km/h, i przechowuje wynik jako podstawę sygnału. Znaczące odchylenie od charakterystycznego zachowania kierownicy wskaże na zmęczenie kierowcy, wywołując wizualny komunikat w zespole wskaźników – „wykryto zmęczenie – proszę zrobić przerwę” – zalecając zrobienie przerwy.

W proaktywnej ochronie pasażerów Asystent Ochrony Załogi, Škoda wprowadza nowy system w nowej Škodzie Octavia Combi, który dotychczas był używany głównie w pojazdach luksusowych. Asystent Ochrony Załogi „przygotowuje” kierowcę i pasażerów na nadchodzący wypadek: w przypadku wykrycia ryzyka – na przykład gwałtowne hamowanie lub sytuacja oceniana jako krytyczna – system napina pasy bezpieczeństwa zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. Dodatkowo, system zamyka boczne okna (z wyjątkiem pozostałego szczeliny) i szyberdach w przypadku krytycznych, niestabilnych sytuacji jazdy, takich jak silne nadsterowności lub podsterowności z wyzwoleniem ESC. Działa to w celu zapobieżenia wpadaniu przedmiotów do wnętrza samochodu.

Asystent Pasów również znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Asystent ostrzegający o opuszczeniu pasa zmniejsza ryzyko przypadkowego opuszczenia pasa. Wspiera kierowców nowej Octavii Combi, zwłaszcza na autostradach i drogach szybkiego ruchu z wyraźnymi oznaczeniami pasów. System działa za pomocą kamery zintegrowanej w podstawie lusterka wewnętrznego w szybie przedniej. Kamera wykrywa oznaczenia pasa przed samochodem przy prędkości 65 km/h i więcej. Asystent ostrzegający o opuszczeniu pasa rozpoznaje niezamierzone opuszczenie pasa, dostarczając wizualny komunikat w zespole wskaźników, i inicjuje korekcyjne kierowanie. Bez widocznych oznaczeń pasa system nie działa. Jeśli przed przekroczeniem oznaczenia włączono sygnalizator, Asystent Pasów również nie reaguje.

Kompleksowa ochrona w przypadku kolizji

Niestety, nawet najlepsze systemy bezpieczeństwa nie mogą zapobiec każdemu wypadkowi. Jeśli, mimo wszelkich środków ostrożności, dojdzie do kolizji lub uderzenia, nowa Škoda Octavia Combi zapewnia jak najlepszą dostępną ochronę. Po raz pierwszy Octavia Combi wyposażona jest w poduszkę powietrzną na kolano kierowcy (standard w krajach UE) oraz dwie opcjonalne boczne poduszki powietrzne z tyłu. Do dziewięciu poduszek powietrznych chroni pasażerów przed obrażeniami. Dodatkowo poduszka powietrzna pasażera na przednim siedzeniu może być dezaktywowana podczas transportu fotelika dla niemowląt.

Z reguły wszyscy pasażerowie zabezpieczeni są pasami 3-punktowymi (regulowanymi w wysokości z przodu) z napinaczami (z tyłu, opcjonalnie w połączeniu z bocznymi poduszkami powietrznymi). Zintegrowane ograniczniki siły pasów zmniejszają siły działające na klatkę piersiową pasażera. Dla zwiększenia bezpieczeństwa dzieci, foteliki Isofix mogą być mocno przymocowane do pojazdu przy użyciu odpowiednich mocowań na tylnej kanapie oraz dodatkowego górnego pasa bezpieczeństwa, tzw. TopTether. Na życzenie, mocowania Isofix mogą być również zintegrowane w fotelu pasażera.

We wszystkich krajach Unii Europejskiej elementy bezpieczeństwa, takie jak program antypoślizgowy Kontrola Stabilności Elektronicznej (ESC), w tym Multi-Collision Brake, siedem poduszek powietrznych, dezaktywowany poduszka powietrzna pasażera oraz światła dzienne, są standardem. ESC aktywuje się w krytycznych sytuacjach jazdy i systematycznie zapobiega swobodnemu poruszaniu się pojazdu w zakrętach.

Ulepszone osie, dłuższy rozstaw osi tworzą nowoczesne zawieszenie

Stabilne prowadzenie z wysoką zwrotnością w zakrętach oraz zrównoważony komfort zawieszenia były celami deweloperów zawieszenia Škody Octavia Combi. Rezultat jest imponujący: stabilne, zrównoważone zawieszenie, które optymalnie spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa i komfortu.

Zawieszenie nowej Octavii Combi wykorzystuje jeden z dwóch typów tylnego zawieszenia. Wersje silnikowe na benzynę o mocy do 103 kW oraz silniki wysokoprężne do 110 kW mają nowo zaprojektowane tylne zawieszenie z belką skrętną. Bardziej wydajne silniki, takie jak napęd na cztery koła Combi i przyszła wersja z gazem ziemnym (CNG), będą korzystać z nowo opracowanego tylnego zawieszenia wielowahaczowego.

Tylne zawieszenie z belką skrętną składa się z przekroju otwartego od dołu, w którym na końcach są spawane wkładki. Wkładki mają różne długości, dzięki czemu można osiągnąć różne współczynniki skrętu. W porównaniu do spawanej rurki stabilizatora, ta konstrukcja prowadzi do znacznej oszczędności wagi. Skrętne tylne zawieszenie waży 38 kg, co jest o 15 kg mniej niż w wcześniej używanym tylnej osi Octavii – przy zwiększonej sztywności i poprawionym zachowaniu podczas skręcania.

Tylne wielowahaczowe zawieszenie również zostało systematycznie poprawione, szczególnie pod kątem wagi. Użycie stali wysokowytrzymałej, a także ulepszenia strukturalne w wielu elementach pozwoliło zredukować wagę o 4 kg do aktualnych 49 kg. Podstawowa zasada konstrukcyjna z systematycznym oddzieleniem sztywności podłużnej i poprzecznej zapewnia doskonałe właściwości komfortowe i jezdne.

Z przodu nowa Octavia wyposażona jest w zawieszenie McPhersona (kolumny) z nowo opracowanym wahaczem na dole. Stal wysokowytrzymała dla wahacza oraz innowacyjne podejście do projektowania bionicznego w obszarze mocowania wahacza przyczyniają się zarówno do oszczędności wagi, jak i stabilności. Centralnie zamontowana rama pomocnicza na przednim zawieszeniu jest zaprojektowana dla najwyższej sztywności poprzecznej. Ogółem zaoszczędzono 2,8 kg w wadze zawieszenia przedniego.

Rozstaw osi nowej Škody Octavia zwiększył się o 108 mm w porównaniu do swojego poprzednika. Ta znacznie większa odległość między przednią a tylną osią dodatkowo pozytywnie wpływa na stabilność jazdy pojazdu.

Bezpieczna i lżejsza karoseria dzięki innowacyjnym metodom produkcji

Dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu stali wysokowytrzymałej i najwyższej jakości oraz nowym metodom produkcji powstała karoseria nowej Škody Octavia Combi, która jest nie tylko lżejsza, ale także mocniejsza niż model poprzedni.

Około jedna czwarta (26,1 procenta) architektury bezpieczeństwa składa się z gorąco formowanych stali najwyższej jakości. Te komponenty są do sześciu razy mocniejsze niż zwykłe stalowe materiały głębokotłoczne i do czterech razy mocniejsze niż konwencjonalne stali wysokowytrzymałe. Tworzy się je poprzez podgrzewanie stali w wysokich temperaturach (około 950 stopni Celsjusza), formowanie ich wciąż świetlistych, a następnie schładzanie do 180 stopni Celsjusza w ciągu 5,5 sekundy. Zaletą jest to, że komponenty wytwarzane w ten sposób mogą być znacznie cieńsze niż wcześniej przy tej samej odporności na zderzenia – oszczędza to wagę i prowadzi do oszczędności paliwa w nowej Škodzie Octavia Combi.

Mniejsza waga i zużycie

Nowa Škoda Octavia Combi wykorzystuje imponującą technologię, która działa na korzyść klienta. W zależności od silnika, zużycie paliwa i emisja CO2 w tym nowym modelu są o 17 procent niższe niż w poprzednich modelach. Nowa Octavia Combi 1.6 TDI/81 kW GreenLine osiąga zużycie 3,3 l/100 km, redukując emisję CO2 do zaledwie 87 g/km.

Nowo opracowane silniki oraz zredukowana masa pojazdu są głównymi przyczynami znaczącego zmniejszenia zużycia paliwa przez Škodę Octavia Combi. Mimo swojej wielkości i wyższej wydajności, trzecia generacja jest o 102 kilogramy lżejsza niż jej poprzednik. Redukcja wagi różni się w zależności od konfiguracji. Konsekwentna konstrukcja o niskiej wadze, zaawansowany projekt nadwozia, użycie gorąco formowanej, najwyższej jakości stali oraz staranny dobór materiałów zmniejszyły wagę Octavii Combi, a jednocześnie sprawiły, że ten samochód stał się bezpieczniejszy i bardziej komfortowy.

Główne komponenty wagi samochodu to jego elektryka, napęd, zawieszenie i nadwozie, tj. karoseria i wnętrze. Waga napędu Octavii Combi została zmniejszona o nawet 40 kg. Konstrukcja nadwozia jest o 30 kg lżejsza, a zawieszenie może być nawet o 26 kg lżejsze. Dodatkowe 6 kg oszczędności pochodzi z elektryki.

Lżejsza karoseria dzięki zastosowaniu stali wysokowytrzymałej i nowemu projektowi

Oprócz napędu kluczowym elementem „diety odchudzającej” nowej Škody Octavia Combi jest nadwozie. Mimo to projektanci Škody zdołali dostosować samochód do nowych wymagań dotyczących zderzeń i sztywności. Lekki i stabilny – wykonany z prawie 70 procent stali wysokiej i najwyższej jakości – nadwozie nowej Škody Octavia Combi potrafi być zarówno. Około jedna czwarta nadwozia, nie licząc drzwi i klap, wykonana jest z gorąco formowanych, najwyższej jakości stali. Dla porównania, druga generacja Octavii Combi zawierała 6,3 procenta gorąco formowanych części.

Te najwyższej jakości komponenty są do sześciu razy sztywniejsze niż zwykłe materiały głębokotłoczne i do czterech razy sztywniejsze niż konwencjonalne stali wysokowytrzymałe. Te typy stali są produkowane poprzez podgrzewanie do około 950°C, prasowanie stali w stanie czerwonym i schładzanie do 180°C w ciągu 5,5 sekundy. Komponenty produkowane w tym procesie mogą być znacznie cieńsze i tym samym lżejsze niż w przeszłości, zachowując tę samą odporność na uderzenia.

Stale wysokiej i najwyższej jakości umożliwiają inżynierom Škody dostosowanie i oszczędność materiałów. Ponadto, dokonano ulepszeń w geometrii struktury nośnej oraz elementów płaskich. W tym zakresie deweloperzy skorzystali z postępów w procesach wirtualnego rozwoju: Aplikacje komputerowe pomagają bardziej precyzyjnie wykorzystywać dostępne przestrzenie. Dla elementów płaskich deweloperzy poprawili obliczenia właściwości akustycznych, oszczędzając w ten sposób izolację i wagę.

W dążeniu do dalszych oszczędności, deweloperzy pomagali również Octavii zrzucić kilka kilogramów w designie wnętrza. Dotyczy to komponentów takich jak deska rozdzielcza, klimatyzacja i siedzenia. W sumie, nadwozie i wnętrze oszczędzają do 30 kg.

Lżejsze zawieszenie dzięki zoptymalizowanym osiom

Udoskonalone zawieszenie Octavii Combi oszczędza do 26 kg. Zawieszenie z belką skrętną waży 38 kg, co jest o 15 kg mniej niż w dotychczasowym zawieszeniu tylnego Octavii Combi. Jego przekrój ma otwarty spód, na końcach z wklejonymi wkładkami. Dwie wkładki mają różne długości, co pozwala uzyskać różne współczynniki skrętu. Ta konstrukcja umożliwiła inżynierom osiągnięcie optymalnych właściwości toczenia dla profilu oraz wysokiej sztywności poprzecznej. W porównaniu do spawanej rurki stabilizatora, ta konstrukcja jest znacznie lżejsza. Dzięki stali wysokowytrzymałej i innowacyjnym procesom projektowania nowe zawieszenie z belką skrętną jest sztywniejsze niż zawieszenia tego typu dotychczas.

1.2L TSI 5MT FWD (86 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc63 Kw @ 4300-5300 Rpm
86 Hp @ 4300-5300 Rpm
84 Bhp @ 4300-5300 Rpm
Moment obrotowy118 Lb-Ft @ 1400-3500 Rpm
160 Nm @ 1400-3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna111 Mph (179 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.307
Masa własna2738 Lbs (1242 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3995 Lbs (1812 Kg)
Spalanie miasto35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

1.2L TSI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc77 Kw @ 4500-5500 Rpm
105 Hp @ 4500-5500 Rpm
103 Bhp @ 4500-5500 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
175 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna120 Mph (193 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.303
Masa własna2749 Lbs (1247 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3999 Lbs (1814 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Emisja CO2117 G/Km

1.4L TSI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1395 Cm3
Moc103 Kw @ 4500-6000 Rpm
140 Hp @ 4500-6000 Rpm
138 Bhp @ 4500-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
249 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.311
Masa własna2804 Lbs (1272 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4061 Lbs (1842 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2121 G/Km

1.8L TSI 6AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc132 Kw @ 5100-6200 Rpm
179 Hp @ 5100-6200 Rpm
177 Bhp @ 5100-6200 Rpm
Moment obrotowy111 Lb-Ft @ 1250-5000 Rpm
150 Nm @ 1250-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.312
Masa własna2981 Lbs (1352 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4105 Lbs (1862 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km

1.6L TDI 6MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 3000-4000 Rpm
105 Hp @ 3000-4000 Rpm
103 Bhp @ 3000-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
249 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.304
Masa własna2915 Lbs (1322 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4171 Lbs (1892 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Emisja CO299 G/Km

1.6L TDI 7AT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc77 Kw @ 3000-4000 Rpm
105 Hp @ 3000-4000 Rpm
103 Bhp @ 3000-4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
249 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony195/65 R15
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.304
Masa własna2941 Lbs (1334 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4204 Lbs (1907 Kg)
Spalanie miasto49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.304
Masa własna2970 Lbs (1347 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4226 Lbs (1917 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2110 G/Km

2.0L TDI 7AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc110 Kw @ 3500-4000 Rpm
150 Hp @ 3500-4000 Rpm
148 Bhp @ 3500-4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1750-3000 Rpm
320 Nm @ 1750-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R16
Długość183.4 In (4658 Mm)
Szerokość71.4 In (1814 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59.8 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika21.5 Cuft (609 L)
Aerodynamika (Cd)0.304
Masa własna3014 Lbs (1367 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4270 Lbs (1937 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.