2013 Toyota Tundra Crew Cab

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Toyota Tundra Crew Cab

Przejdź do galerii zdjęć2013 Toyota Tundra Crew Cab

Toyota odświeżyła drugą generację modelu Tundra po siedmiu latach na rynku, prezentując zmodernizowaną wersję podczas Chicago Auto Show w 2013 roku.

Japoński producent próbował prześcignąć amerykańskich konkurentów na ich własnym terenie, czyli w segmencie pickupów. Musiał to jednak uczynić, oferując dużą gamę potężnych ciężarówek, a Tundra została zaprojektowana dokładnie w tym celu. Była dostępna w wersji z trzema kabinami, z dwoma lub czterema drzwiami. Wersja Crew Cab była tym drugim wariantem, oferującym przestrzeń dla rodziny oraz ładownię z tyłu na sprzęt kempingowy.

Na zewnątrz, Tundra z 2013 roku szczyciła się masywnym przodem ozdobionym chromowanymi detalami na grillu. Nad nim, na masce, Toyota dodała poziomy wlot powietrza, który dostarczał świeże powietrze do silnika. Po bokach, wersja Crew Cab tego pickupa miała cztery drzwi i oczywiście ładownię z tyłu. Jednym z wyraźnych detali była ładownia, która była całkowicie oddzielona od kabiny, co zmniejszało wibracje przenoszone do strefy pasażerskiej.

Wewnątrz, japoński producent całkowicie przeprojektował deskę rozdzielczą. Na centralnej konsoli, w zależności od wersji wyposażeniowej, Tundra Crew Cab oferowała system audio z funkcją Bluetooth, z opcją jednostki JBL, która zapewniała lepsze wrażenia słuchowe. Za szerokimi przednimi siedzeniami, Toyota zainstalowała kanapę dla trzech osób z tyłu, oferującą dużo miejsca na nogi i wysokości.

Pod maską, producent oferował wybór między dwoma silnikami: 4,7-litrowym V6 oraz 5,7-litrowym V8. Obie wersje przekazywały moc na tylną oś lub na wszystkie koła za pomocą pięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Wersja V8 miała również skrzynię przekładniową z biegami małymi i dużymi.

Toyota Tundra

Nowa Toyota Tundra z 2014 roku, całkowicie przeprojektowana, wprowadza niezwykle odważne elementy w zakresie designu, doskonałości, jakości i rzemiosła, jednocześnie opierając się na znanej reputacji Tundry związanej z niezawodnością, efektywnością i funkcjonalnością, co czyni ją najbardziej stylową, wartościową i zdolną Tundrą w historii.

„Toyota szczyci się tym, że słucha swoich klientów, a rozwój Tundry z 2014 roku jest idealnym tego przykładem,” powiedział Bill Fay, wiceprezydent grupy i dyrektor generalny działu Toyota. „Nowy wygląd Tundry zewnętrznej oraz nowe wnętrze zostały zainspirowane opiniami klientów, którzy prosili o bardziej wyrazisty wygląd zewnętrzny i dopracowane wnętrze, z poprawioną ergonomią dla kierowcy oraz łatwą w obsłudze technologią, dając klientom więcej tego, czego pragną.”

Toyota Tundra od lat jest liderem jakości, reprezentując DNA Toyoty w zakresie jakości, niezawodności i trwałości. Przemysł przyznał Tundrze wiele nagród w ciągu ostatnich dwunastu lat, w tym w badaniach niezawodności pojazdów J.D. Power przez siedem z ostatnich ośmiu lat w segmencie pełnowymiarowych pikapów. Nie spoczywając na laurach, Tundra z 2014 roku została całkowicie przebudowana, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co stanowi pierwszą dużą zmianę od roku modelowego 2007.

Nowa Tundra pozostaje prawdziwym amerykańskim pojazdem, który po raz kolejny został zaprojektowany przez Centrum Techniczne Toyoty w Ann Arbor w stanie Michigan, a jej nowy wygląd stworzono w centrum Calty Design Research w Newport Beach w Kalifornii oraz Ann Arbor. Silniki V6 i V8 Tundry są produkowane w Toyota Motor Manufacturing Alabama, Inc. w Huntsville w Alabamie, a skrzynie biegów w zakładzie produkcyjnym w Karolinie Północnej. Wreszcie, Toyota Tundra nadal jest montowana wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing w San Antonio w Teksasie (TMMTX).

„Z nową Tundrą z 2014 roku Toyota będzie kontynuować skupienie na szacunku i lojalności klientów, oferując najwyższej jakości, najlepiej skonstruowanego, najlepiej zbalansowanego pikapa w segmencie pełnowymiarowym,” powiedział Fay. „To, czego oczekują nasi klienci, to to, co im się należy.”

Toyota Tundra z 2014 roku ma strategię modelową, w której znajdują się pracujący SR, prowadzący w sprzedaży SR5, dobrze wyposażony Limited oraz dwie wersje premium: „Platinum” i całkowicie nowy „1794 Edition.” Nowa edycja 1794 to hołd dla rancza, założonego w 1794 roku, na którym znajduje się zakład Tundry w San Antonio. Tundra oferowana jest w trzech stylach kabin: dwudrzwiowa Regular Cab, czterodrzwiowa Double Cab oraz czterodrzwiowa CrewMax, wszystkie dostępne w wersjach 4×2 i 4×4.

Wyrazisty, unikalny wygląd zewnętrzny; Wyraźny styl dla każdego modelu

Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, każdy model Tundry odzwierciedla określony motyw poprzez unikalne wzory, które wykraczają poza same logo.

Zespół projektowy Calty postanowił stworzyć odważny i potężny wygląd zewnętrzny, który odzwierciedla możliwości osiągów Toyoty Tundra. Nowy, całkowicie przekształcony przód łączy maskę i kratkę, tworząc wyrazisty i nowoczesny przemysłowy wizerunek. Projektanci zwiększyli rozmiar przedniej fasady i wyostrzyli powierzchnie oraz linie, aby wizualnie podkreślić moc ciągnięcia Tundry i jej szeroką postawę. Kratka ma wyższy, odważniejszy wygląd, który wizualnie łączy górny wlot z dolnym zderzakiem. Dolne przednie zderzaki są teraz zaprojektowane w trzech częściach, co obniża koszty wymiany. Dodatkowo, błotniki i nadkola zostały prostokątną formę dla stabilnej, szerokiej postawy.

Nowy kształt bagażnika prowadzi chiseled linie aż do nowego, wytrzymałego bagażnika i klapy, która ma zintegrowany spojler oraz wycięte „TUNDRA” na blachach, tworząc jednolitą, wykuwaną formę. Zintegrowany spojler na pokładzie poprawia efektywność paliwową, a tylne lampy wyrażają jakość narzędzi, aby dopasować wygląd całego nadwozia. Tak jak w przypadku przedniego zderzaka, tylny zderzak zmienia się z jednej części na trzy, co obniża koszty wymiany.

Tundra oferuje trzy style kabin: dwudrzwiowa Regular Cab, czterodrzwiowa Double Cab oraz znacznie większa czterodrzwiowa CrewMax. Modele Tundra Regular Cab i Double Cab są dostępne w standardowej wersji bagażnika (78,7 cala) lub dużej (97,6 cala), podczas gdy CrewMax ma długość 66,7 cala. Wszystkie bagażniki mają głębokość 22,2 cala.

Zamykana klapa tylna Tundry jest łatwa do opuszczania i podnoszenia, opada powoli bez trzasków i można ją łatwo zdjąć. Modele Limited Double Cab mają standardowo elektrycznie przesuwaną tylną szybę. Elektrycznie przesuwana tylna szyba jest standardem we wszystkich modelach CrewMax.

Tundra oferuje osiem kolorów zewnętrznych, w tym trzy nowe kolory: Attitude Black Metallic; Sunset Bronze Mica; oraz Blue Ribbon Metallic. Popularne kolory, które pozostają, to Radiant Red, Super White, Silver Sky Metallic, Magnetic Gray Metallic, Black oraz Barcelona Red.

Nowe, przestronne wnętrze premium; Każdy model ma unikalną tożsamość

Zespół projektowy Calty ściśle współpracował z planistami produktowymi i inżynierami Tundry, aby opracować nowoczesne wnętrze, które wyróżnia się w każdym modelu i poprawia dostępność funkcji najważniejszych dla nabywców ciężarówek. Nowe warianty wnętrza są tematyczne i skierowane do określonego klienta z określonym budżetem. Udoskonalenia ergonomiczne obejmują łatwiejszy dostęp kierowcy do kontrolek, ponieważ zasięg do kontrolek audio i HVAC został skrócony o 2,6 cala. Duże pokrętła zostały zachowane, aby można je było obsługiwać w rękawiczkach roboczych lub bez nich. Ogólny komfort pasażerów poprawiony dzięki nowemu projektowi siedzeń z przodu i z tyłu (CrewMax) oraz ulepszonym wentylacji siedzeń przednich. Dodatkowo, przednie siedzenia mają dodatkowy zakres ruchu, a tylne siedzenia CrewMax mogą być teraz składane, co zwiększa możliwości przewozu bagażu przy jednoczesnym zachowaniu wygodnego kąta siedzenia i obniżeniu wysokości załadunku o więcej niż 11 cali.

Wnętrze ma solidną, złożoną konstrukcję z nową deską rozdzielczą. Wskazniki mają 3D metalowe pierścienie i indywidualne zegary zgrupowane w przejrzystym, łatwym do odczytania projekcie z centralnie umieszczonym wyświetlaczem wieloinformacyjnym (LCD). Projekt konsoli ma wiele miejsc do przechowywania przedmiotów osobistych i elektroniki oraz dodatkowe wyściełane powierzchnie i akcenty wykończeniowe w modelach premium. Zarówno Double Cab, jak i CrewMax są dostępne z ławką lub krzesłami kubełkowymi w pierwszym rzędzie.

Wnętrze modelu SR5 ma motyw „profesjonalnego sprzętu”, z unikalnymi strefami dla kierowcy i pasażera, metalowymi akcentami oraz odważnymi, kontrastującymi tkaninami. Najważniejsze jest to, że nowy projekt wykorzystuje wysokiej jakości wykończenia powierzchni, takie jak wysokogatunkowa farba na centralnym zespole i unikalne szwy siedzeń, aby poprawić jakość wnętrza i trwałość.

Model Limited ma „aktywny premium” wizerunek z skórzanymi powierzchniami siedzeń, które pasują do miękkich powierzchni drzwi i konsoli, oraz drewnianymi wykończeniami wnętrza. Limited będzie dostępny z wnętrzami w kolorze czarnym, piaskowym i grafitowym, a także standardowo z automatycznymi kontrolami HVAC w strefie podwójnej.

Model Platinum został zaprojektowany na nową generację kierowców korzystających z samochodów osobowych. Oferuje perforowane, diamentowo-plecione skórzane siedzenia, wstawki w drzwiach i desce rozdzielczej oraz chromowane detale wykończeniowe, nadając wyrafinowany, ale zarazem miejski wygląd. Ponadto, Platinum wykorzystuje skórę premium, która nigdy wcześniej nie była używana w ciężarówkach Toyoty oraz oferuje wiele standardowych udogodnień, w tym 12-głośnikowy system audio JBL Premium Entune™ z nawigacją oraz podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie.

Edycja 1794 odzwierciedla motyw zachodniego stylu życia i zawiera ekskluzywne, skórzane siedzenia w kolorze brązowym z wytłaczanym skórzanym akcentem i ultra-suede. Pasujące materiały z miękkiego dotyku również podkreślają konsolę zmiany biegów, wykończenia przednich i tylnych drzwi oraz deski rozdzielczej. Tak jak model Platinum, edycja 1794 zawiera szereg funkcji standardowych, w tym podgrzewane i wentylowane przednie siedzenia oraz system audio Entune Premium JBL z nawigacją.

Trzy opcje silnikowe pozostają jednymi z najbardziej wydajnych w segmencie

Toyota Tundra nadal oferuje trzy sprawdzone zespoły napędowe, które są jednymi z najlepszych w swoim segmencie. Standardowy silnik V6 o pojemności 4.0 litra Dual Overhead Cam (DOHC) jest oferowany w modelach Tundra Regular i Double Cab i generuje 270 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 278 funtów stopy maksymalnego momentu obrotowego przy 4,400 obr./min. Jest połączony z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z logiką zmiany biegów pod górę/w dół. Szacowana przez EPA wydajność paliwowa wynosi 16 mil na galon (mpg) w mieście, 20 mpg na autostradzie oraz 17 mpg łącznie.

Dostępny silnik V8 o pojemności 4.6 litra, DOHC i-Force oferuje 310 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 327 funtów stopy maksymalnego momentu obrotowego przy 3,400 obr./min. Szacowana przez EPA wydajność paliwowa wynosi 15 mpg w mieście/19 mpg na autostradzie/16 mpg łącznie dla modeli 4×2 oraz 14 mpg w mieście/18 mpg na autostradzie/16 mpg łącznie dla modeli 4×4.

Pracowity silnik Toyoty Tundra, wciąż jeden z najbardziej zdolnych i zaawansowanych silników w segmencie pełnowymiarowych pikapów, to V8 o pojemności 5.7 litra, DOHC i-Force. Najpopularniejszy silnik w Tundrze generuje 381 koni mechanicznych przy 5,600 obr./min oraz 401 funtów stopy maksymalnego momentu obrotowego przy 3,600 obr./min. Silnik 5.7 litra jest dostępny zarówno w wersjach benzynowych, jak i „Flex Fuel”. Efektywność paliwowa modeli 4×2 wynosi 13 mpg w mieście, 18 mpg na autostradzie oraz 16 mpg łącznie, podczas gdy 4×4 osiąga 13 mpg w mieście/17 mpg na autostradzie/15 mpg łącznie.

Oba silniki V8 są standardowo wyposażone w sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów sterowaną elektronicznie. Wszystkie silniki Tundry mają aluminiowy blok silnika oraz głowice DOHC, a także podwójne zmienne sterowanie zaworami z inteligencją (VVT-i) dla szerokiej krzywej momentu obrotowego i zoptymalizowanej efektywności.

Nowe udoskonalenia zawieszenia poprawiają możliwości, prowadzenie i komfort jazdy

Wprowadzono kilka ulepszeń w Tundrze z 2014 roku, aby poprawić osiągi. Wartości tłumienia amortyzatorów zostały dostosowane w celu poprawy jakości jazdy po nierównych nawierzchniach.

Odczucia podczas kierowania oraz stabilność w prostych liniach zostały wzbogacone dzięki udoskonaleniom w systemie kierowniczym. Zmniejszają one wpływ zmian i niedoskonałości nawierzchni drogi, co prowadzi do poprawy stabilności w prostych liniach i zmniejszenia zmęczenia kierowcy.

Patentuowane aerodynamiczne stabilizatory są dodawane do zewnętrznej powierzchni soczewki tylnej lampy oraz do podstaw zewnętrznych lusterek. Te opatentowane „Aero-Fins” zmniejszają turbulencje powietrza wzdłuż boków pojazdu oraz pomagają zwiększyć stabilność w prostych liniach w normalnych warunkach jazdy oraz podczas holowania.

Hałas wewnątrz kabiny został zredukowany dzięki zaawansowanemu projektowi NVH w komorze silnika oraz innowacyjnym rozwiązaniom inżynieryjnym. Pośród licznych realizacji projektowych znalazła się instalacja nowego izolatora maski, tłumiącego dźwięk deski rozdzielczej, zmniejszone kąty szyby czołowej, nieprzepuszczający powietrza podsufitkę, wyściółki drzwiowe oraz mocowania pod deską rozdzielczą i tylnymi panelami, które pomagają redukować przenoszenie dźwięku z komory silnika do kabiny pojazdu.

Zaawansowana rama TripleTech Toyoty Tundra wykorzystuje szerokie, pełno-kowalowe belki w przedniej części, wzmocniony kanał C pod kabiną oraz otwarty kanał C pod bagażnikiem, aby zwiększyć siłę, jakość jazdy i trwałość. Zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem używa jednostek amortyzacyjnych z sprężynami coil-over, natomiast umieszczona z przodu kolumna kierownicza pomaga poprawić odczucia i reakcje przy kierowaniu. Tylne zawieszenie wykorzystuje przesunięte amortyzatory, umieszczone na zewnątrz sprężyn, aby poprawić efektywność tłumienia. Sprężyny zostały dostosowane, aby zapewnić płaską postawę pojazdu przy pełnym obciążeniu.

Modele Tundra SR i SR5 będą korzystać z 18-calowych stalowych kół stylizowanych, podczas gdy modele Limited, Platinum i 1794 Edition będą miały zupełnie nowe 20-calowe felgi aluminiowe dostosowane do poszczególnych model.

Wszystkie modele Tundra są standardowo wyposażone w hamulce tarczowe czterokołowe, z wentylowanymi tarczami o średnicy 13,9 cala i grubości 1,26 cala, z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 13,6 x 0,71 cala z dwoma tłoczkami z tyłu. Częścią systemu bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System™ są systemy ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) oraz wspomagania hamulców (BA), które są standardem we wszystkich modelach Tundra. EBD optymalizuje ciśnienie hamulca na każdym kole dla lepszej kontroli podczas hamowania, szczególnie podczas pokonywania zakrętów. BA ma na celu określić, czy kierowca próbuje hamować awaryjnie. Jeśli kierowca nie przycisnął wystarczająco mocno pedału hamulca, aby aktywować ABS, system wspomaga zastosowaną moc hamowania, aż do momentu zwolnienia pedału.

Standardowy automatyczny ograniczający poślizg (Auto-LSD) pomaga zapewnić lepszą przyspieszenie na głębokim piasku lub błocie oraz na mieszanych powierzchniach. W porównaniu do tradycyjnego mechanicznego ogranicznika poślizgu, system Auto-LSD jest znacznie bardziej reaktywny i ma lepsze właściwości użytkowe. System VSC Tundry integruje kontrolę trakcji (TRAC) i zwiększa przyczepność na drodze i poza nią, pomagając utrzymać pojazd na swoim torze.

Integracja tych technologii zapewnia również wszechstronność, którą kierowca może dostosować do niemal każdej nawierzchni drogi lub warunków jazdy. W trybie „normalnym”, VSC, TRAC i Auto-LSD działają wspólnie, aby zapewnić przyczepność i kontrolę. Tryby „TRAC Off” i „Auto-LSD” aktywują Auto-LSD, aby pomóc wydostać Tundrę z ekstremalnych warunków. Tryb „VSC Off” wyłącza wszystkie te systemy.

Modele Tundra 4×4 wykorzystują system elektroniki do kontrolowania napędu na cztery koła z sześciobiegowym, planetarnym mechanizmem redukcyjnym, aby umożliwić tryby 4×2, 4×4 Hi i 4×4 Lo. Kierowca wybiera tryb jazdy za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej.

Możliwości holowania, w które można uwierzyć

Toyota uważa, że dla właścicieli ciężarówek ważne jest, aby mogli holować z pewnością. Dlatego Tundra od 2011 roku spełnia standardy holowania SAE J2807 i pozostaje jedyną pełnowymiarową ciężarówką, która przyjęła ten standard.

Po wyposażeniu w zestaw holowniczy, Tundra ma maksymalną zdolność holowania wynoszącą 10,400 funtów (4×2 Regular Cab). Jednoczęściowy odbiornik holowniczy jest zintegrowany z ramą przed zamontowaniem bagażnika. Tylne sprężyny zestawu holowniczego pomagają zapewnić poziomą wysokość zawieszenia tylnego przy pełnym obciążeniu i utrzymać pełny zakres ruchu zawieszenia.

Zestaw holowniczy również modernizuje systemy chłodzenia i elektryczne Toyoty Tundra. Zintegrowane chłodnice oleju silnikowego i skrzyni biegów pomagają radzić sobie z wymaganiami przy holowaniu pod pełnym obciążeniem, a także dodano ciężką baterię i alternator. Złącza holownicze siódmego i czteropinowe znajdują się powyżej wspornika, aby uniknąć uszkodzeń podczas jazdy pod dużymi kątami.

Ulepszenia elektryczne obejmują przed-wstępne okablowanie pod deską dla kontrolera hamulca przyczepy innych firm, złącza hamulca przyczepy zarówno siedmio- jak i czteropinowe w pobliżu haka oraz wzmocniony alternator. W modelach z silnikiem 5.7 litra są dostępne podgrzewane, elektryczne, zewnętrzne lusterka holownicze z wskaźnikami kierunkowskazów i manualnym wysuwaniem.

Dzięki zestawowi holowniczemu, sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zyskuje tryb jazdy TOW/HAUL, wybierany za pomocą dedykowanego przełącznika. Tryb TOW/HAUL wykorzystuje specyficzną logikę do regulacji czułości przepustnicy i kontroli zmiany biegów, preferując i trzymając niższe biegi podczas przyspieszania lub hamowania, aby poprawić kontrolę i bezpieczeństwo. Standardowy dla wszystkich modeli, kontrola kołysania przyczepy wykorzystuje system stabilizacji pojazdu (VSC), aby pomóc zminimalizować wpływ sił działających na ciężarówkę w celu minimalizacji efektu przechylania przyczepy.

2014 Tundra z szeregiem standardowych funkcji ułatwiających korzystanie

Tundra będzie posiadała wiele kluczowych funkcji standardowych, w tym standardową kamerę cofania (widoczna na ekranie audio) oraz standardowy system Bluetooth® do bezprzewodowego korzystania z telefonu i przesyłania audio we wszystkich modelach.

Model Limited dodaje ośmiokierunkowe elektryczne siedzenie kierowcy, standardowe chromowane klamki drzwi i zewnętrzne lusterka, 20-calowe koła aluminiowe oraz system kotwic bagażnika.

Model Platinum i 1794 Edition standardowo wyposażone są w dziesięciostopniowe elektryczne siedzenie kierowcy z pamięcią oraz czterostopniowe elektryczne siedzenie pasażera, oba z funkcją podgrzewania i wentylacji, elektryczny szyberdach (tylko w CrewMax), sonar parkowania oraz system audio Entune Premium JBL z nawigacją.

Wszystkie modele Tundra mają standardowy odszwiacz wycieraczek, przednie i tylne błotniki, elektryczne szyby i zamki drzwi oraz podgrzewane, elektryczne zewnętrzne lusterka.

Wszystkie modele SR i SR5 mają standardowo klimatyzację, podczas gdy wszystkie modele Limited, Platinum i 1794 Edition mają standardowo podwójną strefę klimatyzacyjną z indywidualnymi ustawieniami temperatury dla kierowcy oraz pasażera z przodu. Standardowe szkło o wysokiej pochłanialności promieniowania słonecznego (HSEA) pomaga filtrować ciepło słoneczne oraz większość energii UV docierającej do pojazdu. Pomaga to zredukować narażenie pasażerów na słońce, utrzymuje wnętrze chłodniejsze i zwiększa trwałość materiałów wewnętrznych.

Lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnieniem, z kompasem i uniwersalnym nadajnikiem HomeLink® to standard w modelach Limited, Platinum i 1794 Edition.

Standardowy system audio Entune nowej generacji

Wszystkie modele Toyoty Tundra z 2014 roku będą standardowo wyposażone w zaktualizowany system audio Entune™ nowej generacji, który obejmuje kilka ulepszeń, w tym nowy zestaw aplikacji Entune® z szeregiem popularnych aplikacji, w tym nowymi dodatkami, takimi jak Yelp i Facebook Places.

Standardowo w wszystkich modelach SR znajduje się pakiet Entune™ Audio Multimedia, który obejmuje 6,1-calowy wyświetlacz dotykowy; odtwarzacz AM/FM CD z możliwością odtwarzania MP3/WMA; gniazdo aux; port USB 2.0 z zwiększoną możliwością ładowania i łączności z iPod®; funkcję telefonu bezprzewodowego; dostęp do książki telefonicznej oraz przesyłanie muzyki za pośrednictwem technologii bezprzewodowej Bluetooth; oraz zaawansowane rozpoznawanie głosu.

Wszystkie modele SR5 będą standardowo wyposażone w system Entune™ Audio Plus, który zawiera pakiet Entune Multimedia z wyświetlaczem dotykowym Hi-Res 7,0 cala; radio HD z oznaczeniem iTunes oraz HD Traffic i Weather (tylko obszary metropolitalne); oraz radio satelitarne SiriusXM® (90-dniowy okres próbny).

Standardowo w wszystkich modelach Limited oraz dostępne w modelu SR5 znajduje się system Entune™ Premium Audio z nawigacją oraz zestaw aplikacji Entune. Zestaw aplikacji Entune obejmuje Bing™, iHeartRadio, MovieTickets.com, Open Table®, Pandora®, Yelp oraz Facebook Places; informacje na żywo, w tym o ruchu, pogodzie, cenach paliw, sporcie oraz akcjach.

Standardowo w modelach premium Platinum i 1794 Edition CrewMax oraz opcjonalnie w modelu Limited znajduje się system Entune® Premium JBL™ Audio z nawigacją i zestawem aplikacji Entune, który obejmuje system Entune Premium Audio z głośnikami i wzmacniaczem JBL®.

System bezpieczeństwa Toyoty STAR oraz pierwszy w segmencie dostępny monitor martwego pola z alarmem o krzyżującym się ruchu

Tundra z 2014 roku będzie pierwsza w swoim segmencie wyposażona w standardową kamerę cofania we wszystkich modelach, a jedyną pełnowymiarową ciężarówką z opcjonalnym monitorem martwego pola z alarmem o krzyżującym się ruchu (Limited CrewMax, Platinum oraz 1794 Edition).

Wszystkie modele Tundra mają standardowy system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System™, który obejmuje kontrolę stabilności pojazdu (VSC), kontrolę trakcji (TRAC), system przeciwblokujący (ABS), elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD), wspomaganie hamulców (BA) oraz technologię Smart Stop (SST) do przełączania hamulców.

Technologia Smart Stop jest zaprojektowana tak, aby automatycznie zmniejszać moc silnika, gdy oba pedały hamulca i przyspieszenia są wciśnięte jednocześnie w pewnych warunkach, aby pomóc kierowcy zatrzymać pojazd.

Toyota Tundra będzie wyposażona w osiem standardowych poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne zamontowane w przednich siedzeniach oraz przednie i tylne poduszki zasłonowe (RSCA) we wszystkich modelach, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz jedyne poduszki kolanowe kierowcy i pasażera z przodu w swoim segmencie.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują ręczną regulację reflektorów we wszystkich modelach oraz standardowe diodowe światła dzienne w modelach Platinum i 1794 Edition.

Przemyślane opcje pakietów

Uproszczone pakiety opcji ułatwiają klientom znalezienie odpowiedniej Tundry z pożądanym wyposażeniem. Modele Tundra SR5 oferują pakiet ulepszający SR5, który obejmuje przednie fotele kubełkowe z elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy oraz wsparciem lędźwiowym, uchwyt na dźwigni zmiany biegów w podłodze oraz pokrętło, kierownicę z regulacją w płaszczyźnie i wysokości, trzy uchwyty na kubki z przodu, skrzynkę w konsoli, a także pojemnik do przechowywania pod siedzeniem (tylko w modelu Double Cab) oraz system alarmowy.

Pakiet TRD Off-Road łączy zawieszenie przystosowane do off-roadu, z amortyzatorami mono-tube Bilstein, nowymi 18-calowymi felgami TRD Off-Road, tylnym oknem prywatnym, osłoną silnika oraz przednimi zaczepami holowniczymi w modelach 4×2 oraz unikalnymi oznaczeniami TRD.

Pakiet Premium Limited, dostępny we wszystkich modelach Limited, obejmuje przednie i tylne sonary parkowania, elektryczne okna z automatycznym wznoszeniem/opuszczaniem dla kierowcy i pasażera, system oświetlenia w przedziale, progu oraz klucza zapłonowego; oraz czujnik stłuczenia szyby.

Pakiet Tundra Work Truck, dostępny w modelu SR, skierowany jest do nabywców komercyjnych lub klientów, którzy potrzebują solidnej ciężarówki bez zbędnych dodatków, z wyjątkową pojemnością ładunkową i holowniczą. Pakiet zawiera wytrzymałe powierzchnie siedzeń z winyli oraz wykładzinę odporną na warunki atmosferyczne.

Dodatkowe opcje dostępne indywidualnie obejmują elektrycznie otwierany szyberdach z przesuwanym zaciemnieniem w modelach Platinum i 1794 Edition, podgrzewane zewnętrzne lusterka holownicze z wskaźnikami kierunkowskazów i funkcją manualnego wysuwania we wszystkich modelach, system kotwic bagażnika z czterema regulowanymi uchwytami mocującymi w modelach SR i SR5 (standardowo w Limited, Platinum i 1794), zaczep holowniczy w modelach SR Double Cab i SR5 Double Cab oraz CrewMax wyposażonych w 4.6-litrowy silnik V8, 18-calowe felgi aluminiowe 5-ramienne z oponami P275/65R18 w modelach SR5 Double Cab i CrewMax, oraz 20-calowe felgi z chromowaną powierzchnią z oponami P275/55R20 w edycji 1794.

Gwarancja Toyoty

Podstawowa gwarancja na nowy pojazd Toyoty wynosi 36 miesięcy lub 36,000 mil i dotyczy wszystkich komponentów innych niż elementy podlegające normalnemu zużyciu i konserwacji. Dodatkowa gwarancja 60-miesięczna obejmuje układ napędowy na 60,000 mil oraz korozję, bez ograniczenia przebiegu. Dealerzy Toyoty mają pełne informacje na temat ograniczonej gwarancji. Toyota Tundra będzie również standardowo objęta programem Toyota Care, który obejmuje bezpłatny plan pokrywający normalne konserwacje zaplanowane przez fabrykę oraz 24-godzinną pomoc drogową przez dwa lata lub 25,000 mil, w zależności, co nastąpi pierwsze.

Nowa Tundra z 2014 roku trafi do dealerów Toyoty we wrześniu 2013 roku.

############################

Toyota Tundra TRD Pro Series

Przygotuj się na przygody w najtrudniejszych warunkach z emocjonującą serią TRD Pro Toyoty. Już teraz ulubiona wśród zapalonych off-roaderów, Toyota Tundra, Tacoma i 4Runner z 2015 roku zostaną jeszcze bardziej zdolne dzięki nowym, agresywnym pakietom off-road zaprojektowanym przez ekspertów z Toyota Racing Development (TRD).

Powstający z pustyni

Seria TRD Pro wywodzi się z bogatej historii wyścigów off-road Toyoty, z licznymi zwycięstwami w wymagających wyścigach wytrzymałościowych Baja 500 i 1000. Narodzony z tego doświadczenia w pustynnych warunkach, samochody Toyoty zdobywające terytorium pomogą poważnym off-roaderom dotrzeć tam, gdzie nigdy wcześniej nie sądzili, że będą mogli.

Poważne specyfikacje dla poważnych off-roaderów

Nowa fabrycznie zainstalowana seria TRD Pro jest skierowana bezpośrednio do ekstremalnych entuzjastów off-roadu, którzy wykorzystują swoje ciężarówki i SUV-y na maksimum.

Dostępne w modelach 4X4 Tundra, Tacoma i 4Runner, wszystkie pojazdy z serii TRD Pro będą wyposażone w:

  • Amortyzatory TRD Bilstein z zewnętrznymi zbiornikami
  • Sprężyny przednie dostosowane do TRD
  • Osłonę pod silnikiem TRD
  • Unikalny przedni grill z oznaczeniem „TOYOTA” (hołd dla wczesnych ikonicznych modeli Toyoty)
  • Dywaniki TRD
  • Gałki zmiany biegów TRD
  • Czarne felgi


Nowy, soczysty kolor Inferno dołącza do klasyków: czarnego i super białego, idealnych dla pojazdów terenowych.

Tundra jak żadna inna

Oprócz wspólnych cech, Tundra TRD Pro będzie wyposażona wyłącznie w:

  • Sprężyny dostosowane do TRD z 2-calowym podniesieniem przodu pojazdu
  • Obniżona stawka sprężynowa, aby poprawić komfort jazdy po trudnym terenie
  • Całkowicie nowe, czarne 18-calowe felgi aluminiowe z oponami Michelin ORP
  • Podwójny układ wydechowy TRD
  • Wycięcie w bocznych panelach TRD PRO
  • Unikalny kolor wnętrza siedzeń z czerwonymi szwami
  • Unikalna wkładka ozdobna deski rozdzielczej


Superszybki Taco

Na bazie najlepiej sprzedającego się kompakta w branży, Tacoma TRD Pro zyskuje na mocy oraz dodaje trochę ostrości z:

  • Sprężyny TRD dostosowane z 2-calowym podniesieniem przodu
  • Obniżona stawka sprężynowa
  • 16-calowe czarne felgi w stylu beadlock
  • Opony BFGoodrich® All-Terrain LT265/75R16
  • + Układ wydechowy TRD
  • Czarna odznaka TRD PRO


Rock Star 4Runner

Zwiększając swoje umiejętności w pokonywaniu skał, 4Runner TRD PRO będzie wyposażony wyłącznie w:

  • 1,5-calowe podniesienie przodu pojazdu
  • Dodatkowe 1 cal ruchu koła
  • Całkowicie nowe 17-calowe czarne felgi TRD
  • Czarne odznaki TRD Pro
  • Czarne akcenty dolnych zderzaków z przodu i z tyłu


Ulica i off-road

Seria TRD Pro jest najbardziej zaawansowana w długiej linii pakietów TRD dla ciężarówek Toyoty, która sięga 1998 roku, kiedy to wprowadzono pierwszy pakiet Off-Road dla Tacoma.

TRD od niemal czterech dekad jest wewnętrznym deweloperem silników i podwozi dla skutecznych działań wyścigowych Toyoty na całym świecie. Projektuje również akcesoria wywodzące się z motorsportu dla samochodów ulicznych i ciężarówek Toyoty, Lexusa i Sciona. Operacje TRD w USA zostały po raz pierwszy ustanowione w 1979 roku, a ich siedziba znajduje się w Costa Mesa w Kalifornii, z dodatkowym obiektem w Salisbury w Karolinie Północnej.

5.7L V8 6AT AWD (381 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
375 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 3600 Rpm
544 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Masa własna5760 Lbs (2613 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7200 Lbs (3266 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

4.6L V8 4×2 6AT (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc231 Kw @ 5600 Rpm
314 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.2 In (259 Mm)
Turning Circle (Curb To Curb)44 Ft (13.4 M)
Masa własna5335 Lbs (2420 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6800 Lbs (3084 Kg)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

4.6L V8 6AT AWD (314 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4664 Cm3
Moc230.9 Kw @ 5600 Rpm
314 Hp @ 5600 Rpm
310 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy327 Lb-Ft @ 3400 Rpm
443 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.2 In (1935 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.6 In (269 Mm)
Masa własna5625 Lbs (2551 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7000 Lbs (3175 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie16 Mpg Us (14.7 L/100Km)

5.7L V8 4×2 6AT (381 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5663 Cm3
Moc280 Kw @ 5600 Rpm
381 Hp @ 5600 Rpm
375 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy401 Lb-Ft @ 36000 Rpm
544 Nm @ 36000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R18
Długość228.9 In (5814 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość75.8 In (1925 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.9 In (1725 Mm)
Rozstaw osi145.7 In (3701 Mm)
Prześwit10.2 In (259 Mm)
Masa własna5480 Lbs (2486 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7000 Lbs (3175 Kg)
Spalanie miasto13 Mpg Us (18.1 L/100Km)
Spalanie trasa18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Średnie spalanie15 Mpg Us (15.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.