2013 Vauxhall Insignia Country Tourer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Vauxhall Insignia Country Tourer

Przejdź do galerii zdjęć2013 Vauxhall Insignia Country Tourer

Po zaprezentowaniu pierwszej generacji modelu Insignia na London Motor Show w 2008 roku, brytyjska marka musiała odświeżyć ten model oraz dodać nową wersję.

Chociaż światowy kryzys finansowy dobiegł końca, Vauxhall borykał się z poważnymi problemami finansowymi, podobnie jak jego niemiecki odpowiednik Opel. Obie marki były częścią General Motors i zmagały się ze spadkiem sprzedaży. Ledwie udało im się uniknąć przejęcia przez rosyjski bank. Jednak w 2013 roku producent dostrzegł szansę na zwiększenie sprzedaży i przyciągnięcie nowych klientów dzięki wprowadzeniu podniesionej wersji Insignii, swojego flagowego modelu. Nowa wersja nosiła nazwę Country Tourer.

Dzięki zwiększonej prześwicie o 20 mm (0.8 cala), Insignia Country Tourer oferowała większą pewność podczas jazdy po nieutwardzonych drogach. Aby podkreślić bardziej terenowy wygląd samochodu, Vauxhall zainstalował antracytowe listwy na dolnej części nadwozia, progach i zderzakach przednich oraz tylnych. Dodatkowo, producent zamontował przyciemnione reflektory z diodami LED do jazdy dziennej, które były standardowym wyposażeniem.

Wnętrze wyróżniało się specyficzną wersją wykończeniową z lepszymi materiałami niż w podstawowej wersji Insignii. W zestawie wskaźników Vauxhall zainstalował mieszany panel instrumentów z wyświetlaczem LCD oraz standardowymi wskaźnikami po bokach. Aby jeszcze bardziej poprawić komfort jazdy, Insignia Country Tourer została wyposażona w system infotainment, który obsługiwał zarówno Android Auto, jak i Apple CarPlay.

Jednak Vauxhall nie chciał dostarczać jedynie wyglądu terenowego z ograniczonymi możliwościami na drodze, dlatego ta wersja była napędzana wyłącznie systemem napędu na wszystkie koła. Pod maską producent zamontował szereg turbodoładowanych silników benzynowych i diesla.

 Vauxhall planuje wprowadzenie na rynek wszechstronnego kombi inspirowanego SUV-em w nowej gamie modeli Insignia pod koniec 2013 roku.

Nowy model, znany jako Vauxhall Insignia Country Tourer, oparty jest na wersji Sports Tourer, ale z napędem na wszystkie koła, wyższym prześwitem oraz bardziej solidnym wyglądem. Auto zostanie zaprezentowane na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku.

DESIGN

Z charakterystycznym grillem w kształcie gryfa, teraz szerszym i głębszym, przedni design jest wyraźnie odzwierciedleniem marki Vauxhall. Pozioma chromowana listwa w grillu nosi centralny emblemat marki i jest rzeźbiona w formie skrzydła, z zewnętrznymi końcami uniesionymi w górę obok reflektorów. Ochronna płyta w błyszczącym srebrnym wykończeniu wychodzi spod komory silnika; to wyraźny motyw projektowy powielany z tyłu.

Inną cechą jest antracytowe wykończenie ochronne na dolnych krawędziach nadwozia, które nadaje nadkolom bardziej wyrazisty, poszerzony wygląd.

Ostatecznym wizualnym akcentem są charakterystyczne jednostki świetlne z przodu i z tyłu. Reflektory, z wbudowanymi akcentami chromowanymi, zawierają LED-owe światła dzienne w stylu skrzydeł. Motyw ten powtarza się z tyłu, z LED-owymi światłami hamowania i tylnymi.

NAPĘDY

Nowoczesny napęd na wszystkie koła łączy się z dwoma mocnymi silnikami turbo-diesla: 2.0-litrowym BiTurbo CDTi, generującym 195 KM i 400 Nm momentu obrotowego, oraz 2.0-litrowym CDTi z mocą 165 KM i do 380 Nm momentu obrotowego. Do silnika diesla 2.0-litrowego (165 KM) dostępna jest sześciobiegowa skrzynia manualna lub o niskim tarciu sześciobiegowa automatyczna. Silnik diesla 2.0-litrowy (195 KM) dostępny jest tylko w wersji automatycznej.

UKŁAD NAPĘDOWY

Elektronika kontroluje napęd 4×4, który wyposażony jest w wysokiej jakości sprzęgło, działające na zasadach Haldex, oraz elektroniczny ogranicznik poślizgu, zapewniający doskonałą przyczepność zarówno na nawierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. System ten nieustannie dostosowuje się do panujących warunków drogowych, potrafi płynnie zmieniać rozkład momentu obrotowego między przednią a tylną osią, a także do kół tylnych, zanim jedno z kół zacznie się ślizgać.

W razie potrzeby sprzęgło kontrolujące rozkład napędu natychmiast przesyła więcej momentu obrotowego na tylną oś. Czujniki systemu 4×4 stale przekazują do poszczególnych modułów kontrolnych informacje o prędkości obrotowej, przyspieszeniu, kącie skrętu, prędkości kół, pozycji pedału gazu, prędkości silnika i momencie obrotowym. Rozkład mocy między przednią a tylną osią jest nieustannie dostosowywany do sytuacji na drodze na podstawie tych informacji.

Ostateczną stabilność i wyższe osiągi zapewnia elektronicznie kontrolowany ogranicznik poślizgu tylnej osi (eLSD). eLSD kontroluje rozkład momentu obrotowego między tylnymi kołami, przekazując napęd do koła, które ma najlepszą przyczepność. Umożliwiając lepszą przyczepność w śliskich warunkach, zaawansowane działanie tego adaptacyjnego napędu 4×4 gwarantuje najwyższy poziom kontroli nad pojazdem i aktywne bezpieczeństwo w każdej sytuacji. Vauxhall Insignia Country Tourer może nawet zapewnić napęd, gdy trzy koła znajdują się na luźnym lub śliskim podłożu, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

Adaptacyjny system napędu na wszystkie koła wspiera również kierowców w sytuacjach niekrytycznych. Aby zredukować straty tarcia i oszczędzać paliwo, system automatycznie przełącza się na napęd na przednie koła, gdy wykryje, że nie są wymagane żadne adaptacyjne interwencje.

W terenie nowa Vauxhall Insignia Country Tourer korzysta również z większych opon i podwyższonego zawieszenia, oprócz przyczepności napędu na cztery koła. Prześwit jest o 20 mm wyższy niż w standardowym modelu, co stanowi dużą zaletę w przypadku napotkania luźnego, nierównego terenu.

2.0L CDTI 6AT AWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

2.0L CDTI 6AT AWD (195 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc143 Kw @ 4000 Rpm
194 Hp @ 4000 Rpm
192 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750 Rpm
400 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

2.0L CDTI 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

2.0L CDTI 6MT AWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

2.0L CDTI 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.