2013 Vauxhall Insignia Hatchback

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Vauxhall Insignia Hatchback

Przejdź do galerii zdjęć2013 Vauxhall Insignia Hatchback

Po pięciu latach obecności na rynku i jednej poważnej kryzysie finansowym, Vauxhall odświeżył ofertę modelu Insignia, w tym także wersję Hatchback.

Brytyjski producent nie był w najlepszej kondycji, ale wciąż musiał zaktualizować swój flagowy model, Insignię. Choć był to doskonały samochód flotowy, sprawdzał się również jako doskonałe rozwiązanie dla rodzin. Wersja hatchback łączyła w sobie zalety kombi i tradycyjnego sedana, zwłaszcza w aspekcie wyglądu zewnętrznego.

Kiedy Vauxhall zaktualizował Insignię, cała gama modeli zyskała nowe reflektory o wysokim połysku w czerni z chromowanymi akcentami, co nadało pojazdowi sportowy wygląd. Ponadto, wyższe wersje wyposażeniowe otrzymały reflektory bi-ksenonowe oraz LED-owe światła do jazdy dziennej. W głównym grillu Vauxhall umieścił trzy żebrowane otwory w kształcie litery V oraz czwarty, szerszy, umieszczony nad nimi, ozdobiony logo marki. Z profilu Insignia charakteryzowała się podobnymi, zaokrąglonymi kształtami jak jej nieodświeżony poprzednik. W wersji hatchback producent stworzył pochyloną pokrywę bagażnika, która kończyła się szerokim otworem głęboko wciętym w tylny zderzak.

Jak jej rodzeństwo, Insignia hatchback zyskała odświeżony kokpit, wyposażony w mieszany panel instrumentów, który miał centralny wyświetlacz TFT pośrodku, otoczony analogowymi wskaźnikami. Inną ulepszoną cechą w porównaniu do wersji przed liftingiem była centralna konsola, gdzie w wyższych wersjach wyposażeniowych umieszczono 8-calowy ekran dotykowy pomiędzy nawiewami. Jednak główną zaletą Insignii hatchback był jej bagażnik o pojemności 530 litrów (18.7 cu-ft), który można było powiększyć do 1470 litrów (52 cu-ft) po złożeniu tylnej kanapy.

Vauxhall oferował Insignię w szerokim wyborze turbodoładowanych silników benzynowych i diesla, które były połączone z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną.

 Nowa gama Vauxhall Insignia miała swoją światową premierę podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku, przed rozpoczęciem pierwszych dostaw w Wielkiej Brytanii w październiku 2013 roku.

Dostępna w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka, czterodrzwiowego sedana oraz kombi Sports Tourer, nowa gama zaczyna się od zaledwie 16 279 funtów, co oznacza prawie 2000 funtów mniej niż w przypadku modelu z wyprzedającej się linii. W ofercie znajduje się także dobrze wyposażona wersja Country Tourer oraz sportowa wersja VXR, najszybszy samochód dostępny w UK za mniej niż 30 000 funtów.

Wprowadzono cztery nowe silniki, w tym: 2.0 CDTi o mocy 140 KM z emisją 99 g/km, co przynosi duże korzyści kosztowe dla flot oraz kierowców pokonujących duże odległości; całkowicie nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI o mocy 170 KM; oraz nowy silnik 2.0 SIDI Turbo o mocy 250 KM. Istniejące jednostki diesla również zyskały na udoskonaleniach.

Całkowicie nowy system infotainment z funkcją łączności internetowej Bluetooth, 8-calowym ekranem dotykowym oraz nawigacją 3D i sterowaniem głosowym oferuje pełną kompatybilność ze smartfonami, co umożliwia kierowcom korzystanie z niezrównanych sposobów komunikacji podczas jazdy. Radiotelefon DMB (Digital Media Broadcast) jest teraz standardem w całej gamie.

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2008 roku, Vauxhall Insignia dominowała w segmencie aut średniej wielkości i wprowadziła nową filozofię projektowania, która przeniknęła do wszystkich kolejnych modeli Vauxhalla. Klasyczne linie zewnętrzne Insignii pozostały w nowej gamie, z odświeżonym wyglądem przodu i tyłu pojazdu, a wewnątrz wprowadzono istotne zmiany w desce rozdzielczej oraz konsoli centralnej, a także poprawiono funkcjonalność sterowania.

Gama Insignii została również uproszczona. Teraz dostępnych jest osiem wersji (wcześniej 14), od Design do Elite, z mieszanką nowych modeli, które przypadną do gustu zarówno klientom detalicznym, jak i flotowym. Jak wszystkie Vauxhalle, nowa gama Insignii objęta jest dożywotnią gwarancją, co daje pierwszym właścicielom poczucie bezpieczeństwa na czas posiadania samochodu, aż do 100 000 mil.

Vauxhall stara się wzmocnić swoją pozycję na konkurencyjnym rynku segmentu D dzięki premierze nowego Vauxhall Insignia. Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano 167 000 modeli Insignia w UK, co świadczy o jej popularności wśród klientów detalicznych i flotowych, jak również o jej atrakcyjności dla nabywców, którzy wcześniej rozważali jedynie samochody z segmentu premium.

Choć Insignia zyskuje coraz większą popularność wśród klientów detalicznych, większość jej sukcesu to rynek flotowy, z 80 procentami Insignii trafiającymi do klientów biznesowych.

Połączenie bardziej efektywnych silników, premium designu i nowoczesnych systemów infotainment z pewnością będzie kuszące zarówno dla kierowców samochodów służbowych, jak i decydentów flotowych.

Bezpośrednimi konkurentami nowego Vauxhall Insignia są VW Passat, Ford Mondeo, Toyota Avensis oraz Peugeot 508. Innymi potencjalnymi konkurentami są Audi A4, BMW serii 3 oraz Mercedes klasy C.

PROJEKT I AERODYNAMIKA

Największą zmianą, jaką zauważą obecni właściciele Insignii po zajęciu miejsca w nowym modelu, jest całkowicie przeprojektowana konsola centralna oraz zegary. Konsola centralna została uproszczona, teraz ma mniej przycisków, co ułatwia intuicyjną obsługę powszechnych funkcji, takich jak klimatyzacja i infotainment, podczas gdy instrumenty mają nowe wskaźniki i nowoczesny wygląd.

Na całej gamie dostępny jest 8-calowy wyświetlacz infotainment (wcześniej 5-calowy) oraz nowa, ulepszona deska rozdzielcza z 8-calowym kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Wskaźniki obejmują dwa zewnętrzne wskaźniki pokazujące poziom paliwa i obroty, a w środku znajduje się prędkościomierz, który może być wyświetlany w formie analogowej lub cyfrowej, lub zmieniany na pokazywanie funkcji, takich jak użycie smartfona czy nawigacja.

Wyświetlacz infotainment 8 cali ma funkcję ekranu dotykowego, co pozwala kierowcom na dostęp do wszystkich funkcji i podmenu, takich jak stacje radiowe, tytuły piosenek, połączenie ze smartfonem czy nawigacja 3D w intuicyjny i bezpieczny sposób. Jego podświetlana, wrażliwa na dotyk powierzchnia reaguje natychmiast na ruchy palca, a nawet pojedyncze litery i liczby można wprowadzać w ten sposób. Można zarejestrować do 60 ulubionych menu z wszystkich funkcji, a aplikacje będą dostępne w przyszłym roku do pobrania przez połączenie Bluetooth samochodu z internetem.

Oprócz obsługi przyciskami, ekranem dotykowym i touchpadem, kierowcy Insignii mogą również kontrolować system infotainment za pomocą przeprojektowanych przycisków na nowym wyglądzie kierownicy. Zaawansowana funkcja rozpoznawania głosu może być także obsługiwana jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy.

Stylowe nowe skórzane i materiałowe wykończenia są dostępne w nowej gamie Insignii, dopełnione ulepszonymi materiałami i dekoracjami deski rozdzielczej.

Z 40 nagrodami branżowymi na koncie – w tym prestiżową nagrodą Europejskiego Samochodu Roku w 2009 roku – ustępująca Insignia Vauxhalla zyskała uznanie mediów i klientów. Jednym z filarów jej sukcesu był jej premium design – nazwaliśmy go 'sculptural artistry meets technical precision’ podczas premiery – i z nową gamą ten aspekt został dodatkowo wzmocniony.

Zaczynając od przodu samochodu, wysoka, błyszcząca krata jest szersza i niższa niż wcześniej. Pasek z logo, który otacza znak Griffina, jest cieńszy i zawiera skrzydełka, łączące się z nowymi reflektorami. W modelach Elite te mają lampy bi-ksenonowe z AFL (Advanced Forward Lighting), co jest opcjonalne w innych modelach.

Standardowe reflektory mają wykończenia w wysokim połysku czerni z wbudowanymi akcentami chromowanymi, podczas gdy wyższy poziom świateł AFL zyskuje 'sygnaturę skrzydła’ dziennego światła z energooszczędnymi diodami LED.

Dolne wstawki z przodu zostały zaprojektowane, aby wyglądały na smukłe i szerokie, podkreślając rozmiar górnej kraty. Lampy przeciwmgielne są połączone z szerokimi, czarnymi wstawkami i akcentami chromowanymi, które zwiększają szerokość w miarę zbliżania się do kabiny.

W profilu modele Hatch i Saloon nowej gamy Insignii są lepiej zdefiniowane dzięki unikalnym klapom i spojlerom z tyłu. Linia wytłoczenia na słupku C modelu Hatch zanika przed osiągnięciem krawędzi spojlera, nadając mu klasyczny sylwetkę coupe. W modelu Saloon linia wytłoczenia kontynuuje się wzdłuż krawędzi spojlera, aby podkreślić długość nadwozia.

Z tyłu modele nowej gamy Insignii wyglądają szerzej i niżej. Błyszczący pasek z logo został umieszczony niżej na klapie bagażnika. Rozciąga się w kierunku lamp tylnych i zawiera smukłe lampy wsteczne. Funkcje tylnych i stopowych lamp tylnych są podświetlane przez diody LED w całej gamie.

Tylny stylizowany Sports Tourer również przyjmuje podobny, szerszy i niższy wygląd. Główne elementy wizualne to ponownie wydłużony pasek chromowany, ramkujący także funkcje wsteczne, oraz nieprzerwany podział w kolorze nadwozia pomiędzy szybą klapy a dłuższymi, smuklejszymi jednostkami świetlnymi. Zderzaki tylnych modeli również zawierają kilka czarnych 'wycięć’ dostosowanych do wyboru napędu, z widocznymi lub niewidocznymi końcówkami wydechu.

Nowa gama Vauxhall Insignia oferuje szereg technologii, bezpieczeństwa i komfortu. Wśród nich znajdują się nowoczesne systemy asystencji oparte na radarach i kamerach (w tym adaptacyjny tempomat i drugą generację asystenta parkowania), premium fotele oraz system 'Open & Start’, kluczy do bezkluczykowego dostępu i uruchamiania, żeby wymienić tylko kilka.

Dwa nowe kolory zewnętrzne – Emerald Green i Aurum Green – dołączają do istniejących 10 opcji kolorystycznych.

Aerodynamika

Nowa Insignia Vauxhalla to nie tylko samochód o najniższej emisji CO2 w swoim segmencie, ale także najbardziej opływowy pojazd na świecie w swojej klasie.

Dzięki sprytnym zmianom w projekcie nadwozia nowej Insignii, inżynierowie Vauxhalla zredukowali współczynnik oporu aerodynamicznego do poniżej 0,25 dla hatchbacka Insignia i 0,28 dla Sports Tourera. Nowe wydłużone pokrywy podwozia, szersze wloty przednie oraz obudowy tylnych lamp zaprojektowane w celu poprawy separacji strumienia powietrza oraz zintegrowany spojler na tylnej pokrywie przyczyniają się do opływowego kształtu nowej Insignii.

Modele Insignia 2.0 CDTi ecoFLEX (120/140 KM) z funkcją Start/Stop mają również dodatkowy, nowoczesny element aerodynamiczny: aktywną żaluzję powietrzną z przodu. Powietrze przepływające przez kratkę w celu schłodzenia silnika zazwyczaj stanowi do 8 procent całkowitej oporu powietrza pojazdu. Aby zmniejszyć ten efekt, żaluzja w dolnej kratce automatycznie zamyka się, aby zapobiec przedostawaniu się powietrza i powodowaniu turbulencji. W przypadku zimnego startu dodatkową zaletą jest szybsze nagrzewanie silnika, co również pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. Kiedy silnik potrzebuje powietrza do chłodzenia, żaluzja otwiera się automatycznie.

Te zmiany pomagają nowej Insignii ecoFLEX (120/140 KM) osiągnąć najlepsze w klasie emisje CO2 wynoszące 99 g/km i 76,3 mpg w cyklu mieszanym.

Oznacza to, że ecoFLEX ma zasięg do 1175 mil, co oznacza, że przeciętny kierowca w UK pokonujący 8200 mil musiałby uzupełniać paliwo tylko siedem razy w roku. Innymi słowy, kierowca ecoFLEX mógłby przejechać z Londynu do Budapesztu na jednym baku paliwa!

SILNIKI I PODWOZIE

Gama jednostek napędowych nowej Insignii została jeszcze bardziej rozszerzona o nowy silnik benzynowy oraz nowe wersje istniejącej jednostki 2.0 CDTi.

Teraz dostępna z wyborem trzech mocy – 120 KM, 140 KM i 163 KM – jednostka 2.0 CDTi nowej Insignii oferuje niską emisję CO2 wynoszącą 99 g/km (76,3 mpg w cyklu mieszanym) dla dwóch niższych wersji i 114 g/km (65,7 mpg w cyklu mieszanym) dla wyższej mocy (dane dla modeli Hatch). Jednak osiągi nie zostały pozbawione kompromisów, nawet modele 120 i 140 KM generują do 320 i 370 Nm momentu obrotowego, a model 163 KM do 380 Nm.

Dla kierowców samochodów służbowych nowe silniki diesla oferują jeszcze bardziej przekonujący argument, ponieważ zarówno wersje ecoFLEX Hatch o mocy 120, jak i 140 KM emitują jedynie 99 g/km CO2 i mieszczą się w 14-procentowej kategorii Benefit-in-Kind na rok podatkowy 2013/14.

Nowością w gamie silników są także dwa silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny: nowej generacji silnik 1.6-litra SIDI (Bezpośredni Wtrysk Zapłonu iskrowego) produkujący 170 KM/280 Nm, który niedawno zadebiutował w kabriolecie Cascada 2013, oraz silnik 2.0-litra SIDI, produkujący 250 KM/400 Nm. Oba silniki zapewniają doskonałe połączenie komfortu, oszczędności i osiągów. Mogą być sparowane z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i funkcją Start/Stop lub z nową, niskopodłogową sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Podwozie

W całej nowej gamie Vauxhall Insignia wprowadzono ulepszenia, w tym amortyzatory, stabilizatory i układ kierowniczy, co prowadzi do poprawy zachowania w zakresie hałasu i wibracji oraz jeszcze wyższego poziomu komfortu. Całkowicie nowe ramiona kontrolne zawieszenia i obudowy zostały wbudowane w architekturę osi, aby poprawić komfort jazdy. Elektroniczny układ kierowniczy (EPS), dostępny w niemal wszystkich modelach poza VXR, został zaprogramowany ponownie, aby poprawić odczucie. Poziomy hałasu, wibracji i szumów (NVH) również zostały zredukowane, co zwiększa komfort pasażerów.

System adaptacyjny amortyzatorów FlexRide Vauxhalla, z rozpoznawaniem stylu jazdy w czasie rzeczywistym, również jest stosowany w nowej Insignii. Ten innowacyjny układ łączy wszystkie systemy dynamiki jazdy i oferuje elektroniczną regulację amortyzatorów oraz układ kierowniczy uzależniony od prędkości. Kierowca może wybierać spośród trzech trybów jazdy: Standard do komfortowej jazdy, Tour do jeszcze łagodniejszej i bardziej komfortowej jazdy oraz Sport do bardziej bezpośrednich, sportowych doświadczeń na drodze.

NOWA GENERACJA INFOTAINMENT

Nowa Insignia oferuje nowoczesne infotainment z wieloma istniejącymi funkcjami, które zostały znacząco uproszczone w porównaniu do poprzedniego modelu.

Technicy Vauxhalla ustawili trzy kryteria rozwojowe podczas pracy nad systemem infotainment nowej Insignii: bezpieczeństwo, prostota obsługi oraz personalizacja. Najważniejsze jest to, że każdy system infotainment musi zapewniać maksymalne bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, przy jak najniższym poziomie rozproszenia uwagi od ruchu drogowego. System musiał być także jasny i prosty w obsłudze, a kierowcy i pasażerowie powinni mieć możliwość dostosowania go do swoich osobistych gustów.

Konsola centralna ma całkowicie nowy wygląd i odczucie. Oferuje szereg nowoczesnych technologii i funkcji. Panel sterowania został uproszczony, a obsługa systemu infotainment oraz klimatyzacji czy premium układu FlexRide jest teraz szybka i intuicyjna.

Nowa generacja infotainment jest częścią rodziny IntelliLink wprowadzonej w modelu ADAM w tym roku. Dzięki przyjaznej dla użytkownika technologii IntelliLink funkcje smartfona mogą być optymalnie zintegrowane z samochodem. W Insignii kierowca może wybierać między czterema różnymi możliwościami obsługi. Nowy system Navi 900 Touch można kontrolować przez 8-calowy kolorowy wyświetlacz z obsługą dotykową. Z ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji podstawowych i podmenu, takich jak stacje radiowe, tytuły piosenek, połączenie ze smartfonem czy mapa nawigacji 3D, korzystając zarówno z ekranu dotykowego, jak i przycisków na kierownicy, kontroli głosowej lub nowego touchpada.

Stopień, w jakim system można personalizować, jest wyjątkowy – można zarejestrować do 60 osobistych ulubieńców. Podczas gdy wcześniejsze systemy infotainment pozwalały jedynie na wybór stacji radiowych, kierowca i pasażer z przodu w Vauxhall Insignia mogą teraz również wybierać swoje ulubione funkcje w nawigacji, telefonie i rozrywce. Na przykład najpopularniejsza stacja radiowa jest bezpośrednio obok najważniejszych numerów telefonów na wyświetlaczu, które są zaledwie o jeden dotyk palca od zapisanej firmy w katalogu nawigacyjnym.

Touchpad jest ergonomicznie wbudowany w konsolę centralną i oferuje zupełnie nowy sposób szybkiego i intuicyjnego dostępu do systemu infotainment. Jego wrażliwa na dotyk powierzchnia rozpoznaje pismo ręczne i reaguje natychmiast na ruchy palców, delikatnie wibrując, aby zapewnić wyczuwalne sprzężenie zwrotne i sprawiając, że obsługa nowej generacji infotainment jest prosta i nie rozprasza kierowcy.

Do poruszania kursorem wystarczy jeden palec, a następnie lekki nacisk na touchpad, aby otworzyć wybraną opcję menu. Ruchem dwóch palców kierowca może na przykład zmienić źródło dźwięku, a trzy palce przesunięte po powierzchni touchpada otwierają listę ulubionych. Mapa systemu nawigacji ma funkcję powiększania, którą można kontrolować gestem szczypania, podobnie jak na smartfonie. Można wprowadzać nawet pojedyncze litery – na przykład podczas wyszukiwania tytułu piosenki w bazie danych lub miasta w systemie nawigacyjnym – za pomocą palca na touchpadzie. Po wprowadzeniu tylko pierwszej litery nawigacja wyświetli listę zapisanych adresów.

Synchronizacja systemu infotainment z smartfonem jest łatwa. Kierowcy muszą tylko podłączyć swój telefon do systemu infotainment, a wiele treści ze smartfona jest wyświetlanych na kolorowym ekranie dotykowym w konsoli centralnej. Obejmuje to nie tylko listy telefonów i piosenek, ale także filmy zapisane na smartfonie, które są wyświetlane na 8-calowym monitorze Insignii (tylko wtedy, gdy samochód jest w ruchu).

Kierowcy Insignii mogą kontrolować najnowsze pokolenie systemu infotainment za pomocą nowo zaprojektowanych, jasno rozmieszczonych przycisków na kierownicy, a także poleceń głosowych oprócz obsługi przyciskami, ekranem dotykowym i touchpadem w konsoli centralnej. Zaawansowana funkcja rozpoznawania głosu może być uruchamiana prostym naciśnięciem przycisku na przyciskach kierownicy. Następnie, korzystając z kontroli głosowej, kierowca może wprowadzać adresy w systemie nawigacyjnym, odtwarzać piosenki zapisane na smartfonie lub dzwonić, mając ręce bezpiecznie na kierownicy.

Nowo zaprojektowana deska rozdzielcza z wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości do 8 cali również przyczynia się do optymalnego przeglądu informacji dla kierowcy. Oprócz klasycznych odczytów, takich jak prędkość, obroty i poziom paliwa, dodatkowe szczegóły zdefiniowane przez kierowcę dotyczące nawigacji, użycia smartfona i opcji audio są bezpośrednio w linii wzroku kierowcy.

Podobnie jak wyświetlacz systemu infotainment w konsoli centralnej, najważniejsze funkcje można tutaj wywołać na ekranie startowym, a następnie wybrać podmenu. W tym celu kierowca korzysta z przycisków po prawej stronie kierownicy. Przyciski po lewej stronie służą do sterowania funkcjami bezpieczeństwa, takimi jak tempomat czy ogranicznik prędkości. Tak więc kierowcy Insignii korzystają nie tylko z wielofunkcyjnego, personalizowanego systemu infotainment, ale także z deski rozdzielczej z centralnie umieszczonym kolorowym wyświetlaczem, który można dostosować do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Nowoczesny system dźwiękowy Bose z dziewięcioma głośnikami, subwooferem, czterema głośnikami szerokopasmowymi, wysokotonowymi oraz cyfrowym procesorem dźwięku jest dostępny jako opcja za 525 funtów.

BEZPIECZEŃSTWO, KOMFORT I KONTROLA

Kabina nowej Vauxhall Insignii oferuje dostęp do wielu zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i asystencji w prowadzeniu, wielu opartych na radarach i kamerach. W ich skład wchodzą:

Adaptacyjne Oświetlenie Przednie Plus (AFL+). Innowacyjny system Vauxhalla poprawia bezpieczeństwo jazdy i znacznie zmniejsza obciążenie podczas jazdy nocą, automatycznie optymalizując wzory wiązek świetlnych w zależności od różnych sytuacji drogowych, warunków pogodowych i drogowych. Oferowane są różne inteligentne konfiguracje oświetlenia AFL+, w tym Asystent Świateł Długich (HBA), który automatycznie włącza długie i krótkie światła, wykorzystując kamerę skierowaną do przodu do wykrywania nadjeżdżającego ruchu lub pojazdów z przodu.

Adaptacyjny Tempomat (ACC) pomaga kierowcy utrzymać wybraną prędkość, zachowując jednocześnie bezpieczną odległość od pojazdów z przodu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, ACC teraz również zatrzymuje samochód całkowicie i automatycznie go uruchamia. System obejmuje Ostrzeżenie o Zderzeniu Z Przodu (FCA) z automatycznym hamowaniem w razie nieuchronnego zderzenia (CIB), aby złagodzić ewentualny wpływ.

Funkcja ogranicznika prędkości pozwala kierowcy wybrać maksymalną prędkość pojazdu, co jest przydatne w miastach lub w ruchu miejskim, aby zapobiec przypadkowemu przekroczeniu limitu prędkości 30 lub 50 mph.

Asystent Znaków Drogowych (TSA) rozpoznaje i wyświetla okrągłe znaki ograniczenia prędkości oraz prostokątne znaki drogowe jako przypomnienie dla kierowcy.

Ostrzeżenie o Wyjeździe z Linii (LDW), które rozpoznaje oznaczenia drogi i inicjuje dźwiękowe ostrzeżenie oraz wyświetlenie lampki sygnalizacyjnej, jeśli pojazd niezamierzenie zjeżdża z pasa.

Inne funkcje bezpieczeństwa oparte na radarze to: Ostrzeżenie o Martwym Polu (SBZA), które ostrzega o ruchu blisko w martwym polu kierowcy, oraz Ostrzeżenie o Zmianie Pasa (LCA), które ostrzega kierowcę o szybko nadjeżdżającym ruchu z tyłu w równoległym pasie. Nowością w Insignii jest Ostrzeżenie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA), które aktywuje się podczas cofania i ostrzega kierowcę o ruchu zbliżającym się z odległości do 20 metrów po obu stronach pojazdu. LCA i RCTA są udostępniane w połączeniu z kamerą wsteczną (RVC), która również jest nowa w Vauxhall Insignia. Jest zamontowana nad tylną tablicą rejestracyjną, a kolorowy obraz jest wyświetlany na ekranie w centrum, razem z dynamicznym nałożeniem pokazującym ścieżkę pojazdu podczas cofania.

1.8L VVT 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc103 Kw @ 6300 Rpm
140 Hp @ 6300 Rpm
138 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 3800 Rpm
175 Nm @ 3800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4542 Lbs (2060 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2164 G/Km

2.0L Turbo ECOTEC 6AT FWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc184 Kw @ 4500 Rpm
250 Hp @ 4500 Rpm
247 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
400 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna150.3 Mph (242 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

2.0L Turbo ECOTEC 6MT FWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc184 Kw @ 4500 Rpm
250 Hp @ 4500 Rpm
247 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
400 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna150.3 Mph (242 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Manualna Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

2.0L BiTurbo CDTI 6AT FWD (195 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc143 Kw @ 4000 Rpm
194 Hp @ 4000 Rpm
192 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1750u20132500 Rpm
400 Nm @ 1750u20132500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

2.0L CDTI 6AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

2.0L CDTI 6MT FWD (120 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc88 Kw @ 4000 Rpm
120 Hp @ 4000 Rpm
118 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa71.3 Mpg Us (3.3 L/100Km)
Średnie spalanie63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Emisja CO298 G/Km

2.0L CDTI 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc96 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna127.3 Mph (205 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

2.0L CDTI 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
Cylindry4
Pojemność1956 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbo
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość190.6 In (4841 Mm)
Szerokość7.3 In (185 Mm)
Wysokość59 In (1499 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Masa własna3336 Lbs (1513 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4553 Lbs (2065 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

1.4L Turbo ecoFLEX 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1364 Cm3
Moc103 Kw @ 4900-6000 Rpm
140 Hp @ 4900-6000 Rpm
138 Bhp @ 4900-6000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1850-4900 Rpm
201 Nm @ 1850-4900 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.1 In (1857 Mm)
Wysokość59.6 In (1514 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.5/62.6 In (1
Rozstaw osi107.8 In (2738 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3578 Lbs (1623 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4718 Lbs (2140 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2131 G/Km

1.6L Turbo ECOTEC 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc125 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1650-3200 Rpm
260 Nm @ 1650-3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna119.3 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

1.6L Turbo ECOTEC 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc125 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1650-3200 Rpm
260 Nm @ 1650-3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówManualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R16
Długość190.1 In (4829 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość58.9 In (1496 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.7 In (2736 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Aerodynamika (Cd)0.27
Masa własna3313.5 Lbs (1503 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.