Vauxhall przeszedł trudne chwile podczas światowego kryzysu finansowego i próbował wrócić na prostą, wprowadzając odświeżoną wersję modelu Insignia w 2013 roku.
Mimo że firma nadal borykała się z problemami finansowymi i sprzedaż nie osiągała oczekiwanych wyników, Vauxhall musiał odświeżyć ofertę modelu Insignia. I właśnie to zrobił, a wersja Sedan miała przynieść największe zyski z całej gamy. W związku z tym, oprócz poprawy wyglądu zewnętrznego, brytyjski producent samochodów zmodernizował również wnętrze oraz gamę silników, współpracując z europejskim partnerem, firmą Opel.
Z przodu auto prezentowało się z wysokim połyskiem czarnego lakieru i chromowanymi akcentami, co nadawało mu sportowy wygląd. Dodatkowo, w zależności od wersji wyposażeniowej, Insignia Sedan była wyposażona w reflektory bi-xenonowe i diodowe światła do jazdy dziennej. Górna kratka chłodnicy była ozdobiona trzema chromowanymi żebrami w kształcie litery V i szerszym, umieszczonym nad nimi, na którym znajdował się logo marki. Z boku przednie drzwi miały tę samą stylizowaną linię, która w połączeniu z zaokrąglonym dachem tworzyła wrażenie większej kabiny. Z tyłu opadająca szyba kontynuowała się na krótkiej klapie bagażnika, a nowe światła tylne miały ciemne szkła.
Wnętrze, które przeszło największe zmiany w modelu Insignia 2013, to centralna konsola. Vauxhall oferował opcję dużego ekranu dotykowego umieszczonego między centralnymi nawiewami. Dodatkowo, pasażerowie z przodu mogli cieszyć się sportowymi fotelami zaprojektowanymi wspólnie z AGR (Aktion Gesunder Rücken), firmą specjalizującą się w produkcie zdrowych dla pleców. Z tyłu producent zamontował dzieloną kanapę, która była wygodna dla dwóch osób podczas długich podróży.