Vauxhall wprowadził odświeżoną wersję pierwszej generacji modelu Insignia w 2013 roku, dodając więcej stylu do wyglądu samochodu oraz ulepszając wnętrze i ofertę jednostek napędowych.
Niektórzy producenci samochodów nie lubili nazywać swoich modeli kombi wprost, więc wymyślili różne nazwy. Dla Mercedes-Benz był to T-Modell, dla Audi – Avant, a dla BMW – Touring. Z kolei Vauxhall użył określenia „Sports Tourer”, aby zdefiniować przestronne pojazdy oparte na standardowych hatchbackach lub sedanach, takim jak Insignia.
Vauxhall przeszedł przez trudne czasy podczas światowego kryzysu finansowego w latach 2010-2019, ale mimo to musiał poprawić swoją ofertę, co miało miejsce w 2013 roku. W efekcie Sports Tourer również zyskał nowy wygląd. Z przodu samochód prezentował wysoki połysk czerni z wkomponowanymi akcentami chromowanymi, co nadawało mu sportowego charakteru. W zależności od wersji wyposażeniowej, Insignia Sports Tourer oferowała reflektory bi-xenonowe i dzienne światła LED. Górny grill zdobiły trzy chromowane listewki w kształcie litery V oraz szersza listwa powyżej, na której widniało logo marki. Z profilu, długi dach delikatnie opadał ku końcowi, z pochyloną tylną klapą na tyle.
Wewnątrz, Vauxhall włożył wiele wysiłku w poprawę pojazdu i przeprojektował centralną konsolę, którą można było opcjonalnie wyposażyć w ekran dotykowy umieszczony nad nią, pomiędzy nawiewami. W zestawie wskaźników Vauxhall zainstalował mieszany panel instrumentów z wyświetlaczem LCD i standardowym wskaźnikiem po bokach.