2013 Volkswagen Beetle Cabriolet

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2013 Volkswagen Beetle Cabriolet

Przejdź do galerii zdjęć2013 Volkswagen Beetle Cabriolet

Volkswagen zaprezentował drugą generację Beetle Cabriolet na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Los Angeles w 2012 roku, obiecując lepsze wrażenia z jazdy dzięki zwiększonej sztywności.

Producent motoryzacyjny opracował drugą wersję Beetle’a opierając się na platformie A5 PQ35, która została przejęta z szóstej generacji Volkswagen Golfa, dostępnego również w wersji kabriolet. Jednak producent samochodów poinformował, że pod pojazdem i z tyłu dodano więcej wzmocnień, aby wzmocnić strukturę. W rezultacie nowy model był o 20% sztywniejszy od swojego poprzednika. Dodatkowo, Beetle Cabriolet z 2013 roku oferował ulepszony mechanizm dachu, który mógł otworzyć lub zamknąć osłonę w odpowiednio 9,5 i 11 sekund.

Walter de Silva zaprojektował drugą generację Beetle’a, a był to jeden z ostatnich produktów, które stworzył dla niemieckiego producenta. Był to prawdziwy kawałek sztuki, a samochód tchnął pasję w każdą linię i szczegół. Z przodu, nowe reflektory były podkreślone perłowymi diodami LED do jazdy dziennej, zamontowanymi na łukowych błotnikach. Zamiast integrować kierunkowskazy i światła parkingowe w lampach, projektant umieścił je pod reflektorami, w zderzaku. Równocześnie, zderzak sportowy miał szeroki wlot powietrza, który był przekreślony chromowaną poziomą listwą.

Profil modelu 2013 Volkswagen Beetle Cabriolet, charakteryzujący się krzywymi i łukowymi liniami, czynił go nie do pomylenia. Jego zaokrąglone przednie i tylne błotniki były wizualnie połączone przez progi boczne, które przypominały te z modelu Beetle RSi z 2001 roku. Co więcej, grube słupki A pełniły również funkcję łuków ochronnych i chroniły pasażerów z przodu w przypadku dachowania. Dla pasażerów z tyłu Volkswagen zamontował automatyczny system, który w ciągu milisekund uruchamiał zestaw zabezpieczeń. Nawet jeśli samochód oparty był na tej samej platformie co jego wersja coupe, był o 152 mm (6 cali) dłuższy. Z dachem w górze, samochód nadal był o 29 mm (1,1 cala) niższy od swojej wersji coupe. Zaskakująco, mimo że Volkswagen miał technologię do stworzenia całkowicie chowanego dachu, który mógłby się schować za kabiną, producent zdecydował się na pozostawienie go na wierzchu, przypominającego oryginalny model z 1939 roku. Ostatecznie, z tyłu, Beetle Cabriolet miał stały spojler na klapie bagażnika.

Wnętrze dzieliło wiele elementów z wersją coupe, a kierowca miał przed sobą okrągły panel wskaźników, gdzie szeroki prędkościomierz zajmował centralne miejsce. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej – jeden z największych wskaźników poziomu paliwa w branży. Przerobione fotele miały umiarkowane wzmocnienia i zapewniały wystarczający komfort pasażerom z przodu. Jednak tylna kanapa była na stałe zamontowana i mogła pomieścić dwóch pasażerów, choć miejsce na nogi nie było nadmiernie przestrzenne. Niemniej jednak, Volkswagen Beetle Cabriolet z 2013 roku miał mechanizm przeładunkowy, który pozwalał klientom załadować dłuższe przedmioty, takie jak narty.

Pod maską Volkswagen oferował coś dla każdego. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych samochód był dostępny tylko z dwoma silnikami, klienci w Europie mogli wybierać spośród większej liczby jednostek napędowych. Ponadto, podobnie jak jego poprzednik, był oferowany z opcją manualnej i automatycznej skrzyni biegów, które przesyłały moc tylko na przednie koła.

 Niektóre specjalne samochody odzwierciedlają fundamentalny stosunek ich właścicieli – nowy Beetle Cabriolet to właśnie taki samochód. Jazda tym Volkswagenem pokazuje, że osoby w środku naprawdę cieszą się sportowym designem, kolorami i jazdą z opuszczonym dachem. Nawet zamówienie nowego Beetle Cabriolet będzie dla większości nabywców aktem kulturowym – ponieważ dostępnych jest znacznie więcej opcji, aby wyrazić swój indywidualny gust niż kiedykolwiek wcześniej: dostępnych jest pięć standardowych wersji wyposażenia („Beetle”, „Design”, „Design Exclusive”, „Sport” i „Sport Exclusive”), a także trzy modele specjalne („50’s Edition”, „60’s Edition” i „70’s Edition”). Ta gama jest uzupełniana przez dwanaście wykończeń i dwa kolory miękkiego dachu, jedenaście różnych rodzajów tkanin i wykończeń skórzanych, dwanaście obręczy, niezliczone cechy techniczne i wizualne, a także wydajne silniki benzynowe i diesla o mocy od 77 kW / 105 PS do 147 kW / 200 PS. Wszystkie są to silniki turbodoładowane, dostępne z opcjonalnymi sześciobiegowymi i siedmiobiegowymi skrzynkami biegów z podwójnym sprzęgłem. Ekonomia paliwowa tych wydajnych, wysokotorowych, czterocylindrowych silników wynosi od 4,5 do 7,8 l/100 km.

Beetle Cabriolet jest najtańszym kabrioletem od Volkswagena

„Nowy Beetle Cabriolet”, według dr. Ulricha Hackenberga, członka zarządu marki Volkswagen, ds. rozwoju technicznego, „przyjmuje design oryginalnego otwartego Beetle’a i Nowego Beetle’a, przenosząc kształty do współczesności i wzbogacając wszystko o wysoki poziom sportowości. W większości krajów europejskich nowy Beetle Cabriolet można już zamawiać, i to w atrakcyjnych cenach”. W Niemczech ten czteromiejscowy model zaczyna się od ceny podstawowej wynoszącej 21,350 euro – co czyni go najtańszym otwartym Beetle’em w ofercie Volkswagena.

Dach otwiera się i zamyka podczas jazdy

Nowy Beetle Cabriolet stał się większy i bardziej majestatyczny. Ma wydłużony, szerszy wygląd, dach jest niższy, a proporcje bardziej dynamiczne. Poza wszelkimi danymi dotyczącymi wydajności i wartości ekonomii paliwowej, najważniejszą wartością dla kabrioletu jest czas potrzebny na opuszczenie dachu. Tylko 9.5 sekundy w przypadku Beetle Cabriolet, a dzięki silnikowi elektrycznemu, proces ten jest niemal bezgłośny. Działa nawet podczas jazdy z prędkościami do 50 km/h. Po złożeniu miękki dach jest kompaktowo przechowywany za tylnym siedzeniem, gdzie nie ogranicza widoku do tyłu. Miękki dach w Beetle Cabriolet można zamknąć w 11.0 sekund; dodatkowe 1.5 sekundy jest potrzebne na automatyczne zablokowanie dachu w ramie szyby.

Nawet nowy samochód to obiekt kolekcjonerski

W dniu dostawy nabywcy nowego Beetle Cabriolet otrzymują auta przewidziane na długotrwałą eksploatację. Tak było zawsze z kabrioletami tej serii: najpierw nowe samochody, które pierwotni właściciele utrzymywali przez długi czas, potem klasyki, a w końcu zabytkowe auta. A samochody używane? Oczywiście! Wiele z 565,000 kabrioletów oznaczonych marką Beetle przeszło tę drogę. I tak będzie w przyszłości.

Zewnętrze

Design Beetle Cabriolet zachowuje charakterystyczny urok coupe, demonstrując, zarówno w stanie otwartym, jak i zamkniętym, niepowtarzalny i ponadczasowy charakter oryginalnego Beetle Cabriolet. W obu przypadkach to miękki dach nadaje temu samochodowi wyjątkowy styl. Pomimo wszystkich nowoczesnych cech, z dachem w górze przypomina wczesny okres motoryzacji, kiedy wszystkie samochody miały dachy z materiału. A dach nowego Beetle Cabriolet można złożyć w zaledwie 9,5 sekundy, co pozwala cieszyć się nim jako czystym letnim samochodem. Po zamknięciu Beetle automatycznie zmienia się w wielofunkcyjnego towarzysza na każdą porę roku.

Dach w szczegółach

Dzięki tzw. funkcji K-fold tego dachu pokrytego wieloma warstwami materiału odpornego na warunki atmosferyczne (w kolorze „czarnym” lub „beżowym nutriowym”), cały system dachu można złożyć w bardzo kompaktowej przestrzeni. Efekt: nawet z dachem w dół, objętość bagażnika (225 litrów) pozostaje taka sama, jak przy zamkniętym dachu. Zewnętrzna powierzchnia dachu składa się z jednego środkowego elementu i dwóch bocznych części; szwy między sekcją centralną a bokami również pełnią jednocześnie rolę rynien deszczowych. Volkswagen używa materiału składającego się z pianki do pokrycia podsufitki wewnątrz. Między zewnętrzną powierzchnią a podsufitką znajduje się akustycznie izolująca matka włóknista, aby poprawić właściwości akustyczne, porównywalne z tymi docenianymi w Beetle z metalowym dachem lub panoramicznym szyberdachem.

Miękki dach pozostaje w optymalnej pozycji nawet przy dużych prędkościach

Rama składana i struktura napięcia stanowią podstawowy design miękkiego dachu. Rama dachu składa się z przedniej sekcji (połączenie z ramą szyby), dwóch bocznych ram z uszczelkami, ruchomej tylnej struktury napięcia, jednego głównego przegubu po każdej stronie, czterech elementów łukowych (do których również przymocowany jest dach) oraz podgrzewanej tylnej szyby. Punkty mocowania między miękkim dachem a ramą dachu zapewniają, że zewnętrzna powierzchnia pozostaje w optymalnej pozycji nawet przy dużych prędkościach. Elegancko: jak w Nowym Beetle Cabriolet, okrągły chromowany pasek poniżej miękkiego dachu i okien bocznych oddziela dach od nadwozia.

Design i wymiary

Przy długości 4,278 mm, nowy kabriolet jest o 152 mm dłuższy od Nowego Beetle’a. Jest również o 84 mm szerszy (1,808 mm, bez zewnętrznych luster). Ponieważ kabriolet jest o 29 mm niższy, przy wysokości 1.473, same proporcje nadają temu Beetle’owi bardzo sportowy wygląd.

Tylne spojlery jako standardowe wyposażenie

Styl sam w sobie podąża za DNA designu Volkswagena. W sposób wyraźny demonstruje to poziome rozmieszczenie tylnych zderzaków, przednich wlotów powietrza, prosto narysowane krawędzie maski, precyzyjnie wyciągnięta linia między słupkami A a słupkami C miękkiego dachu oraz design tylnych świateł. Jedno jest pewne: wszystkie cechy stylizacji Beetle’a i Nowego Beetle’a zostały zachowane – co nie dziwi, ponieważ samochody takie jak Beetle miały decydujący wpływ na DNA designu Volkswagena. Oczywiście inne cechy stylistyczne Beetle Cabriolet obejmują wydłużone błotniki i wyraźnie oznaczone tylne światła, kształt maski, progi i dolne listwy drzwi oraz – bardziej niż kiedykolwiek – zdolność do integracji dużych kół (do 19 cali). Całkowicie nową cechą w Beetle Cabriolet jest tylny spoiler, który jest homogenicznie zintegrowany z designem jako standardowe wyposażenie i pomaga utrzymać wysoką stabilność prędkości. Dolna powierzchnia tylnego spoilera zawsze ma czarne wykończenie, podczas gdy górna jest malowana w kolorze samochodu.

Bezkompromisowe bezpieczeństwo

Podobnie jak Nowy Beetle Cabriolet, ten nowy kabriolet Volkswagena jest wyposażony w system ochrony przed przewróceniem jako standardowe wyposażenie. Ta konstrukcja niewidocznej belki ochronnej została poprawiona w wielu aspektach, co teraz umożliwia wyposażenie kabrioletu w symetrycznie podzielone oparcia tylnego siedzenia, co pozwala na transport długich przedmiotów. W ciągu milisekund od przekroczenia przez pojazd zdefiniowanej wartości przyspieszenia bocznego lub kąta nachylenia pojazdu, system ochrony przed przewróceniem unosi się za tylnymi zagłówkami. Mechanizm ten jest sterowany przez centralny moduł uruchamiający poduszki powietrzne. W najnowszej wersji tego systemu ochrony przed przewróceniem, zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości i aluminium pozwoliło na zmniejszenie wagi o prawie 50 procent w porównaniu do innych rozwiązań.

Wzmocniona struktura nadwozia

System ochrony przed przewróceniem jest częścią wszechstronnego pakietu bezpieczeństwa, który zapewnia najwyższy poziom pasywnego bezpieczeństwa dla kabrioletu. Inne wprowadzone modyfikacje to stabilny człon rurowy w górnej krawędzi drzwi, wzmocnione słupki A (dodatkowa grubość blachy wynosząca 0,5 mm) oraz szczególnie mocne progi. W Beetle Cabriolet słupki A również składają się z niezwykle stabilnej, gorąco formowanej blachy. Te cechy służą również ochronie pasażerów w przypadku zderzenia czołowego lub podczas turlania się samochodu. W zderzeniach bocznych funkcję najważniejszych komponentów strukturalnych przejmują wzmocnione słupki B, poprzeczki podłogowe i drzwi. Cechy pasywnego bezpieczeństwa uzupełniają poduszki powietrzne z przodu oraz boczne poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej. Całe wzmocnienie oraz system ochrony przed przewróceniem stanowią 114 kilogramów dodatkowej wagi dla kabrioletu w porównaniu do coupe.

Ekstremalna sztywność skrętna

Równocześnie wzmocnienie nadwozia poprawia statyczną i dynamiczną sztywność skrętną samochodu. Rezultatywny rezonans częstotliwości skrętnej osiąga doskonałą wartość 17.8 Hz. Z tego powodu nowy Beetle Cabriolet nie wymaga użycia tłumików drgań, które często są stosowane w innych kabrioletach.

Wnętrze

Co wspólnego ma Beetle Cabriolet z kabrioletem Nowego Beetle’a? Prawdziwe uczucie „otwartego” kabrioletu bez potrzeby posiadania niezwykle długiej ramy szyby. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie cieszą się każdym milimetrem przestrzeni do ramy dachu, której zwykle brakuje w innych kabrioletach. Ponadto: dodatkowa zewnętrzna długość 152 mm w porównaniu do Nowego Beetle Cabriolet staje się bardzo widoczna w wnętrzu i bagażniku. Wrażenie to potęguje fakt, że wszyscy czterej pasażerowie mają do dyspozycji dużą przestrzeń nad głowami, nawet przy zamkniętym dachu; dodatkowe 12 mm w porównaniu do Nowego Beetle Cabriolet.

Składane tylne oparcia siedzeń jako standardowe wyposażenie

Nawet po złożeniu, miękki dach nie ogranicza przestrzeni w bagażniku; w porównaniu do Nowego Beetle Cabriolet, objętość wzrosła o 24 litry, co łącznie daje 225 litrów. W przeciwieństwie do Nowego Beetle Cabriolet, symetrycznie podzielone oparcie tylnego siedzenia można złożyć dzięki nowo opracowanemu systemowi ochrony przed przewróceniem.

Deflektor wiatru eliminuje przeciągi

Kabriolet można również zamówić z deflektorem wiatru, który łatwo można zamocować nad tylnym siedzeniem, co pozwala na długie podróże z otwartym dachem. Gdy deflektor wiatru jest używany, dwa tylne siedzenia oferują dodatkową przestrzeń magazynową. Perfekcja w szczegółach: Gdy nie jest używany, deflektor wiatru można przechować w specjalnej przegrodzie w bagażniku, gdzie jest chroniony i zajmuje tylko minimalną przestrzeń.

Charyzmatyczne wnętrze

Wiele detali sprawia, że wnętrze Beetle Cabriolet jest przyjemnie unikalne. Na przykład, jak już zostało opisane, stosunkowo pionowa szyba, przypominająca klasyczne samochody sportowe. A deska rozdzielcza – Dash Pad – łącząca nowoczesną technologię i kontrolki z powierzchnią wykończoną emalią oraz schowkiem podobnym do tego w chłodzonym Beetle’u. Oferuje dużą przestrzeń i komfort dla czterech pasażerów. Fotele są równie dobrze przystosowane do podróży po północnej pętli, jak i podróży z Londynu do Lizbony. A są też kształty, które nie są celem samym w sobie, lecz mają zawsze funkcjonalny cel. Na przykład, kształt i kolor deski rozdzielczej, który tworzy wizualne połączenie z czasami pierwszego Beetle’a, ale nie jest retro.

Ambiance oświetleniowa w czerwonym, białym lub niebieskim

Obok kierownicy, Beetle Cabriolet ma nie tylko małe pokrętło do regulacji jasności deski rozdzielczej; ma także (opcjonalne) drugie pokrętło z oznaczeniami „0”, „r”, „w” i „b”. To pokrętło pozwala na wybór koloru dla nastrojowego oświetlenia: czerwony, biały lub niebieski. Indirektne oświetlenie znajdujące się na górnej krawędzi drzwi, podczas gdy bezpośrednie oświetlenie emanuje wokół zewnętrznego obwodu głośników w drzwiach w formie pierścienia świetlnego. Wielokolorowe nastrojowe oświetlenie oferowane jest jako pakiet w połączeniu z także opcjonalnym systemem audio Fender. Wersja jednokolorowa (biała) bez pierścienia świetlnego wokół głośników oferowana jest jako standardowa cecha w połączeniu z wersjami „Sport” i „Sport Exclusive”.

Informacje i systemy w zasięgu wzroku kierowcy

Przed kierowcą trzy okrągłe wskaźniki (obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa) dostarczają wszystkich istotnych informacji; wyświetlacz wielofunkcyjny jest także zintegrowany w centrum środkowego prędkościomierza. Zaczynając od wersji „Design”, regulowane otwory wentylacyjne i wskaźniki także mają wykończenie chromowane. To samo dotyczy systemu audio/nawigacji, który znajduje się optymalnie w centrum deski rozdzielczej, w polu widzenia kierowcy. A poniżej: kontrola dla klimatyzacji, centralny przełącznik do awaryjnego ostrzegacza i wreszcie dźwignia zmiany biegów z przyciskiem startowym silnika znajdującym się przed nią (opcjonalnie).

Drugi schowek w stylu Beetle

Podobnie jak chłodzony Beetle, Beetle Cabriolet ma dodatkowy schowek z górnym zawiasem zintegrowanym w przednim wykończeniu po stronie pasażera (standardowy schowek zintegrowany w desce rozdzielczej jest otwierany od dołu). Inne interesujące cechy obejmują dodatkowe wskaźniki powyżej systemu audio/nawigacji z wyświetlaczem temperatury oleju, stoperem i wskaźnikiem ciśnienia doładowania nad centralną konsolą na desce rozdzielczej.

Wersje wyposażenia i modele specjalne

Nowy Beetle Cabriolet jest wprowadzany z pięcioma wersjami wyposażenia: „Beetle”, „Design”, „Design Exclusive”, „Sport” i „Sport Exclusive”. Ponadto oferowane są trzy modele specjalne przez ograniczony czas, szczególnie dla tej otwartej wersji Beetle’a: „50’s Edition”, „60’s Edition” i „70’s Edition”, każdy z duchem dekady, po której został nazwany. Każdy z tych ośmiu różnych modeli ma swój szczególny charakter.

Elektrycznie sterowany dach jako standard w każdym modelu

Standardowe wyposażenie każdego Beetle’a Cabriolet obejmuje elektrycznie sterowany miękki dach, pokrowiec na dach do używania, gdy dach jest opuszczony (ochrona przed kurzem), elektryczne szyby we wszystkich drzwiach, system audio RCD 310 (osiem głośników, odtwarzacz CD, funkcja MP3, podwójny tuner, interfejs AUX IN), dzienne światła, elektroniczny program stabilizacji, w tym elektroniczna blokada dyferencjału oraz asystent hamowania i wspinaczki, system poduszek powietrznych z poduszkami powietrznymi z przodu i bocznymi poduszkami powietrznymi głowy i klatki piersiowej oraz aktywnym systemem ochrony przed przewróceniem.

Reflektory bi-xenonowe i system audio Fender

Po raz pierwszy dostępne w Beetle Cabriolet są opcjonalne detale, takie jak reflektory bi-xenonowe, system bezkluczykowego uruchamiania i blokowania (Keyless Access), wielokolorowe oświetlenie ambientowe, system audio Fender (400 watów czystej mocy w tym subwoofer), automatyczna klimatyzacja, system audio/nawigacji, dodatkowe wskaźniki na desce rozdzielczej (stoper, temperatura oleju, ciśnienie doładowania) i obręcze aluminiowe do 19″.

„Beetle”, „Design / Exclusive”, „Sport / Exclusive”

Kombinacje silnika/wyposażenia. Dwa silniki podstawowe (diesel i benzyna, każdy o mocy 77 kW / 105 PS) mogą być zamawiane w połączeniu z wersjami „Beetle”, „Design” i „Design Exclusive”; wersje „Sport” i „Sport Exclusive” nie są dostępne z tymi silnikami. Wszystkie pięć wersji mogą być łączone z silnikami o średniej mocy (103 kW / 140 PS i 118 kW / 160 PS). Najpotężniejszy silnik (147 kW / 200 PS) dostępny jest wyłącznie w specyfikacji „Sport” i „Sport Exclusive”.

Wersja wyposażenia „Beetle”

„Beetle” / zewnętrzne. Podstawowa wersja Beetle Cabriolet różni się od innych czarnymi wykończeniami zewnętrznymi – kratkami wlotów powietrza, klamkami drzwi i osłoną boczną, a także stalowymi obręczami 16 cali. Jak zwykle w Volkswagenie, światła kierunkowskazów zostały zintegrowane z malowanymi obudowami zewnętrznych luster. Jedna niewidoczna norma Volkswagena: wszystkie istotne części nadwozia są ocynkowane, aby zapobiec korozji. W przeciwieństwie do tego, bardzo widoczny: tylny spoiler jest standardowym wyposażeniem.

„Beetle” / wnętrze. Tzw. „Dash Pad” ma mało rzucające się w oczy czarne wykończenie w tej wersji. Inne standardowe wyposażenie obejmuje trójramienną kierownicę, dźwignię zmiany biegów oraz uchwyt na kubek z wykończeniem chromowanym, czarne panele drzwi, duże schowki w drzwiach, pomoc w łatwym wejściu, symetrycznie podzielone, składane oparcia tylnego siedzenia oraz regulację wysokości foteli przednich. Fotele są wyłożone oddychającym materiałem w designie „Beetle”. Ponadto, przycisk dźwigni hamulca ręcznego, pokrętła ogrzewania, uchwyty drzwi oraz klips na pokrętle światła są wykończone chromem lub są solidnie chromowane.

„Beetle” / funkcje. Zawsze w standardzie znajdują się funkcje takie jak elektryczny napęd dachu, asystent wznoszenia, elektryczne szyby oraz elektryczna regulacja luster, wygodny kierunkowskaz (naciśnij 1 x – miga 3 x), pionowa i osiowa regulacja kolumny kierowniczej, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, a także wyświetlacz wielofunkcyjny, system RCD 310 radio/CD z ośmioma głośnikami, elektro-mechaniczne i uzależnione od prędkości wspomaganie kierownicy, dźwiękowy sygnał, gdy światła są wyłączone, oraz wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia dla niezapiętych pasów bezpieczeństwa (system wykrywa wszystkie siedzenia), dwie lampki do czytania oraz centralny zamek zdalnego sterowania RF.

„Beetle” / bezpieczeństwo. Każdy Beetle Cabriolet jest wyposażony w elektroniczny program stabilizacji Volkswagena (w tym ABS, asystent hamowania, EDS, ASR i asystent przeciwskrętowy), dzienne światła, trzypunkowe pasy bezpieczeństwa (z napinaczami na przednich siedzeniach), mocowania ISOFIX na tylnej kanapie do użycia z kompatybilnymi fotelikami dziecięcymi, przednie poduszki powietrzne, połączone poduszki powietrzne głowy i klatki piersiowej dla kierowcy i pasażera z przodu, odblaskowe elementy w drzwiach oraz automatyczny awaryjny światłowód (w przypadku manewrów hamowania awaryjnego).

Wersja wyposażenia „Design”

„Design” / zewnętrzne. Wersja „Design” bazuje na wersji „Beetle”, ale oferuje jeszcze bardziej ekskluzywne cechy. Zaczyna się od zewnętrznych klamek w kolorze nadwozia i ochronnych wykończeń bocznych (te ostatnie z paskiem chromowanym). Czarne kratki wlotu powietrza z przodu są podkreślone chromowanym wykończeniem. 16-calowe lekkie obręcze „Whirl” z szerokimi oponami 215 mm dopełniają wygląd.

„Design” / wnętrze, funkcje, bezpieczeństwo. Wewnątrz atrakcyjny dash pad jest także malowany w kolorze nadwozia. Zintegrowane w dash padzie przed pasażerem znajduje się tzw. „Beetle compartment”, umieszczony za górnym zawiasem i także malowany w kolorze nadwozia. Jest zamykany srebrnym zatrzaskiem. Również malowany w kolorze nadwozia: górny profil drzwi. Schowki na tylnej stronie przednich foteli, a także chromowany klips dla pokrętła światła i chromowe wykończenie wokół kontrolek systemu wentylacji lub opcjonalnej klimatyzacji są również standardowe. Również chromowane: wykończenie wokół wskaźników, dekoracyjne pierścienie wokół bocznych wlotów powietrza oraz modułu radia, a także wykończenie przy przełącznikach elektrycznych szyb. Ponadto, wersja „Design” obejmuje komfortowe fotele przednie, pokrowce siedzeń w designie „Design”, trójramienną kierownicę z wykończeniem pasującym do koloru nadwozia, dywaniki (przód i tył), światła przeciwmgielne z funkcją statycznego skręcania, a także pośrednie oświetlenie tła w obszarze dwóch lampek do czytania między kierowcą a pasażerem z przodu.

Wersja wyposażenia „Design Exclusive”

„Design Exclusive” / zewnętrzne. Osoby wybierające wersję „Design Exclusive” Beetle Cabriolet automatycznie korzystają z 18-calowych lekkich obręczy „Twister” (z czarną, błyszczącą powierzchnią), śrub zabezpieczających dla lepszej ochrony przed kradzieżą i opon 235 mm szerokich.

„Design Exclusive” / wnętrze. W porównaniu do standardowej wersji „Design”, wnętrze modelu „Design Exclusive” ma czarny dash pad, stalowe panele progowe ze znakiem „Volkswagen Exclusive”, ozdobne szwy w „Art Grey”, a także skórzane pokrycie dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, podłokietnik centralny (przód), sportowe fotele (przód), skórzany środkowy element siedzenia i boki („Nappa” chłodna skóra) oraz dywaniki z colorful wykończeniem (przód i tył).

„Design Exclusive” / funkcje. Wersja Design Exclusive Beetle Cabriolet zawiera także standardowe cechy, takie jak podgrzewane fotele i wsparcia lędźwiowe (fotele przednie) oraz wskaźnik ciśnienia w oponach.

Wersja wyposażenia „Sport”

„Sport” / zewnętrzne. Na zewnątrz Beetle Cabriolet Sport jest wyposażony w duże 17-calowe lekkie obręcze „Spin” i opony 215/55, co nadaje mu dynamiczny wygląd. W standardzie znajdują się także czerwone pomalowane zaciski hamulcowe (z silnikiem 147 kW / 200 PS), czarne obudowy zewnętrznych lusterek oraz ochronne wykończenie boczne (to ostatnie z chromową aplikacją), chromowe wykończenie na kratce wlotu powietrza, chromowane końcówki rur wydechowych (z silnikiem 147 kW / 200 PS) oraz anodowane aluminiowe paski wykończeniowe.

„Sport” / wnętrze, funkcje, bezpieczeństwo. Wewnątrz Beetle Cabriolet Sport oferuje dash pad o sportowym wyglądzie w stylu węglowym oraz „Beetle compartment”; klienci mają także opcję zamówienia dash pada w czarnym lub pasującym do koloru nadwozia. Standardowe wyposażenie obejmuje również ambientowe oświetlenie (jednokolorowe), sportowe fotele z wsparciem lędźwiowym (przód) w designie „Sport” (z kieszeniami na tylnej stronie oparć przednich foteli), trójramienną kierownicę z czarnym wykończeniem, skórzaną dźwignię hamulca ręcznego i gałkę zmiany biegów, pedały w stylu aluminiowym, chromowe wykończenie przy kontrolkach systemu klimatyzacji (standardowo w tym przypadku), czarne wykończenie górnych profili drzwi oraz dywaniki. Również w standardzie: światła przeciwmgielne z funkcją stałego skręcania i przednie oświetlenie pośrednie.

Wersja wyposażenia „Sport Exclusive”

„Sport Exclusive” / zewnętrzne. Wersja „Sport Exclusive” Beetle Cabriolet jest wyposażona w 18-calowe lekkie obręcze „Twister” (z czarną, błyszczącą powierzchnią) w tym zablokowane śruby kół i 235 mm opony.

„Sport Exclusive” / wnętrze. W porównaniu do „normalnej” wersji „Sport”, wnętrze modelu Exclusive ma także czarny dash pad, stalowe panele progowe z monogramem „Volkswagen Exclusive”, ozdobne szwy w „Art Grey” dla dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, podłokietnik centralny (przód), skórzany środkowy element siedzenia i boki („Nappa” chłodna skóra) oraz dywaniki z colorful wykończeniem (przód i tył).

„Sport Exclusive” / funkcje. Wersja Sport Exclusive Beetle Cabriolet zawiera również standardowe funkcje, takie jak podgrzewane fotele i wsparcia lędźwiowe (fotele przednie) oraz wskaźnik ciśnienia w oponach.

Specjalne modele „50’s”, „60’s” i „70’s”

Hołd dla oryginalnego kabrioletu Volkswagena. Jak już wspomniano, niektóre samochody odzwierciedlają charakter ich właścicieli. Każdy, kto stara się uchwycić ducha danej epoki w swoich ubraniach, fryzurze lub dekoracjach, także przeniesie to upodobanie na swój samochód. Nowy Beetle Cabriolet umożliwia to po raz pierwszy. Tło: Na wprowadzenie na rynek otwartego Beetle’a, Volkswagen opracował trzy modele specjalne: stylowy „50’s Edition”, cool „60’s Edition” i elegancki „70’s Edition”. Każda z tych trzech edycji odzwierciedla charakter przypisanej dekady – i składa hołd legendarnemu oryginalnemu kabrioletowi VW Beetle.

Specjalna edycja „50’s”

Klasyczny czarny kolor zewnętrzny. Zewnętrze wyróżnia się 17-calowymi lekkimi obręczami „Circle Black” (kolor podstawowy czarny z chromowanym brzegiem i także chromowanymi kapslami), chromowane nakładki na lusterka zewnętrzne, znaki „50’s” w chromie, czarnym miękkim dachem, światłami przeciwmgielnymi z funkcją skręcania i lakierem „Uni-Black 50’s Edition”. Standardowe wyposażenie w „50’s Edition” obejmuje takie elementy jak podgrzewane sportowe fotele z wsparciem lędźwiowym (przód), czarny dash pad i wykończenia drzwi, wykończenia skórzane „Vienna” – w kontraście do czarnego w jasnym „nutria beige” lub dwukolorowe „salsa red / titanium black” – dywaniki (przód i tył), skórzana trójramienna kierownica, klimatyzacja, ekskluzywny system audio RCD 510 (w tym pełnokolorowy wyświetlacz TFT, zmieniacz CD, funkcja MP3, interfejs AUX IN i podwójny tuner) z ośmioma głośnikami, a także wyświetlacz wielofunkcyjny i tempomat.

Do 160 PS. „50’s Edition” można zamawiać w połączeniu ze wszystkimi silnikami TDI i TSI dostępnymi dla Beetle Cabriolet do 118 kW / 160 PS.

Specjalna edycja „60’s”

Deklaracja w jasnoniebieskim lub chłodnym białym. „60’s Edition” uchwyca klimat lat sześćdziesiątych z wysokiej jakości sportowymi fotelami (przód, z wsparciem lędźwiowym) w dwukolorowej skórze „Vienna” („Atlantic blue / titanium black” lub „salsa red / titanium black”), wyborem lakieru „Denim blue” lub „Candy white”, czarnym miękkim dachem, oznaczeniami „60’s” i dodatkowymi wskaźnikami (ciśnienie doładowania, temperatura oleju i stoper). Także pasujące: 18-calowe lekkie obręcze „Twister” (kolor podstawowy czarny z pięcioma błyszczącymi szprychami) oraz czarne obudowy zewnętrznych lusterek. W standardzie zawarte są również: tempomat, dywaniki (przód i tył), skórzana trójramienna kierownica, a także wyświetlacz wielofunkcyjny, system audio RCD 510 (w tym pełnokolorowy wyświetlacz TFT, zmieniacz CD, funkcja MP3, interfejs AUX IN, podwójny tuner i osiem głośników), MEDIA IN jako interfejs USB, światła przeciwmgielne z funkcją skręcania i chromowany monogram „Volkswagen” na klapie bagażnika.

Z 140 PS lub 160 PS. „60’s Edition” oferowana jest z silnikiem TSI o mocy 118 kW / 160 PS (benzynowym, z opcjonalną siedmiobiegową skrzynią DSG) oraz TDI (diesel) o mocy 103 kW / 140 PS (z opcjonalną sześciobiegową skrzynią DSG).

Specjalna edycja „70’s”

Szlachetny w kolorze toffi brązowym lub szarym platynowym. „70’s Edition” zaprojektowany jest z myślą o elegancji – z lakierem „toffee brown metallic” lub „platinum grey metallic”, każdy dopasowany do beżowego miękkiego dachu i skórzanych siedzeń („Vienna” w „nutria beige”, sportowe fotele z wsparciem lędźwiowym). Chrom dominuje nad dużymi 18-calowymi lekkimi obręczami „Disc” i zewnętrznymi obudowami lusterek. Inne standardowe cechy nowego Beetle Cabriolet „70’s Edition” obejmują światła przeciwmgielne z funkcją skręcania, oznaczenia „70’s”, tempomat, wyświetlacz wielofunkcyjny, dywaniki (przód i tył), skórzana trójramienna kierownica oraz wysokiej jakości system audio RCD 510 (w tym pełnokolorowy wyświetlacz TFT, zmieniacz CD, funkcja MP3, interfejs AUX IN i podwójny tuner) z ośmioma głośnikami.

Akcesoria i specjalne wyposażenie

Oprócz pięciu wersji wyposażenia i trzech modeli specjalnych, Beetle Cabriolet można dodatkowo dostosować za pomocą naszej oferty specjalnych akcesoriów. Gama ta obejmuje od naklejek i chromowanych emblematów, takich jak „Beetle” czy „Volkswagen”, po sportowe pakiety R-Line i cechy techniczne, takie jak nasz system Keyless Access do uruchamiania i blokowania samochodu bez klucza, lub 400-watowy system nagłośnienia od specjalisty Fender. Najważniejsze specjalne wyposażenie w skrócie:

Specjalne wyposażenie

Chromowane emblematy. Przydomek używany w każdym konkretnym kraju jest dostępny jako opcja dla tyłu Beetle Cabriolet – monogramy obejmują „Käfer”, „Beetle”, „Bug”, „Vocho”, „Coccinelle”, „Fusca” lub „Maggiolino”. Oczywiście, tylko jeśli chcesz. Jeśli naprawdę jest kraj, który nie ma przezwiska dla naszego bestsellera w swoim słowniku, to też nie problem; w takich przypadkach zawsze dostępny jest monogram „Beetle”. I, oczywiście, kolejna nazwa dostępna jako opcja: „Volkswagen”.

Naklejki. Zewnętrze można także dostosować za pomocą różnych naklejek. Na kabriolecie dostępne są różne naklejki z przydomkami w dolnej części drzwi.

Panele progowe. Ten detal chroni progi drzwi przed zadrapaniami i uszkodzeniami: stalowe panele progowe (różne monogramy są również dostępne dla tego zastosowania).

Osłona klucza. Nawet klucze mogą być dostosowane za pomocą osłony z oferty akcesoriów Volkswagena. Dostępne są dwa rodzaje: biała osłona z czarnym monogramem („Beetle”, „Bug”, „Vocho”, „Coccinelle”, „Fusca”, „Käfer”, „Maggiolino” lub „Turbo”); lub czarna osłona z białym napisem dla monogramu „Turbo”.

Osłona końcówki rury wydechowej. Nowa osłona końcówki rury wydechowej (średnica 76 mm) wykonana z wysokiej jakości stali nierdzewnej (polerowanej na wysoki połysk) podkreśla sportowość Beetle Cabriolet.

Systemy radiowe/CD. Beetle Cabriolet jest już standardowo wyposażony w wysokiej jakości system audio RCD 310 z ośmioma głośnikami (cztery tweetery i cztery woofery) w tym podwójny tuner. Najwyższy system audio to RCD 510 z wbudowanym zmieniacz CD, interfejsem kart SD i TFT touchscreen.

Systemy radiowe/nawigacyjne. Ekonomiczne, lecz atrakcyjne wejście do świata systemów radiowo/nawigacyjnych oferuje RNS 315 z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym (400 x 240 pikseli), odtwarzaczem CD, gniazdem na kartę SD i podwójnym tunerem. Najwyższy model systemu radiowo/nawigacyjnego to RNS 510, który zapewnia dodatkową funkcjonalność z 6.5-calowym wyświetlaczem dotykowym, odtwarzaczem DVD, rozpoznawaniem głosu, gniazdem na kartę SD i 30-gigabajtowym dyskiem twardym.

System nagłośnienia od Fender. Jeśli kochasz świat rockowej muzyki, z pewnością znasz legendy takie jak Jimi Hendrix czy Eric Clapton. Ten pierwszy grał, a drugi wciąż gra na swojej gitarze Fender. Ten legendarny amerykański producent instrumentów muzycznych i wzmacniaczy teraz dostarcza swoją wiedzę w kooperacji z Panasonic wyłącznie dla Volkswagena. Dlatego Beetle Cabriolet dostępny jest z opcjonalnym systemem audio Fender. Każdy, kto wybiera ten system, otrzymuje również dostosowywany system ambientowego oświetlenia wewnętrznego, który można ustawić na jeden z trzech kolorów (biały, czerwony lub niebieski) oraz MDI. Oprócz pośredniego oświetlenia w profilu drzwi, zawiera także pierścień świetlny wokół każdego głośnika w drzwiach. System audio Fender składa się z dwóch tweetów zainstalowanych w trójkątach lusterka wstecznego i tylnej tapicerce bocznej. Woofery znajdują się w przednich drzwiach; woofery za tylną boczną tapicerką mają pojedyncze cewki wibracyjne. Dodatkowo zainstalowany jest subwoofer w zamkniętej skrzyni basowej zintegrowanej w bagażniku. Serce systemu audio to wzmacniacz 10-kanałowy z klasą A/B oraz mocą wynoszącą 400 watów. W Europie Beetle i nowy Beetle Cabriolet to jedyne samochody dostępne z systemem audio Fender.

Skórzana tapicerka i fotele sportowe. Tapicerka skórzana „Vienna” jest dostępna w wielu wyrafinowanych wersjach. W tym przypadku Beetle Cabriolet jest wyposażony w fotele sportowe. Te wyposażenia obejmują również kieszenie na stowarzyszeniu na tylnej stronie przednich foteli, a także wsparcia lędźwiowe i podgrzewane fotele przednie.

Reflektory bi-xenonowe i dzienne światła LED. Po raz pierwszy Volkswagen oferuje Beetle Cabriolet z reflektorami bi-xenonowymi. Tutaj moduły bi-xenonowe są otoczone 15 diodami LED, które służą jako dzienne światła i światła parkingowe. W tym przypadku diody LED są również wykorzystywane do oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Keyless Access. Dzięki systemowi Keyless Access zamki drzwi i stacyjki to już przeszłość. Gdy tylko dotkniesz klamki, system rozpoznaje autoryzację dostępu z transpondera w Twojej kurtce, kieszeni spodni lub torebki i odblokowuje Beetle Cabriolet, pozwalając Ci uruchomić silnik przyciskiem „Naciśnij & Jedź” obok dźwigni zmiany biegów. Volkswagen ponownie się zamyka z zewnątrz, gdy dotkniesz jednej z klamek drzwi; w tym przypadku na powierzchni oznaczonej specjalnie do tego celu. Od połowy roku system Keyless Access umożliwi także otwieranie i zamykanie miękkiego dachu za pomocą kluczyka zdalnego samochodu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.