Volkswagen wprowadził model UP! w 2010 roku, zapowiadając jednocześnie elektryczną wersję, która zadebiutowała w 2013 roku jako e-UP!
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie ekologicznymi i oszczędnymi pojazdami, niemiecki producent znalazł sposób na odbudowanie swojego wizerunku po skandalu Dieselgate. Tak oto VW stworzył auto, które bezgłośnie i komfortowo przetransportuje swoich klientów z punktu A do punktu B, a jednocześnie można je ładować przy użyciu standardowego gniazdka domowego. Może nie było to najładniejsze ani najpraktyczniejsze auto, ale oferowało świetny stosunek jakości do ceny.
Chociaż dzieliło nadwozie z benzynowymi wersjami, e-UP! nie potrzebowało tak dużego wlotu powietrza do chłodzenia. W związku z tym producent zaprojektował nowy przedni zderzak z inną dolną częścią. Zamiast kratki, samochód miał panel otoczony przez diody LED. Mimo to reflektory pozostały z żarówkami halogenowymi. Aby jeszcze bardziej odróżnić wersję elektryczną od reszty gamy, producent zamontował standardowe 15-calowe felgi ze stopów lekkich o unikalnym wzorze. Gniazdo do ładowania sprytnie ukryto w prawym tylnym błotniku.
Wewnątrz wyglądało jak dobrze wyposażony up!, jednak deska rozdzielcza miała inny wygląd. Prędkościomierz zajmował centralne miejsce, podczas gdy wskaźnik zużycia energii znajdował się po lewej stronie, a poziom naładowania baterii po prawej. Na szczycie centralnej konsoli, zamontowany bezpośrednio na desce rozdzielczej, znajdował się system nawigacyjny, a muzyka płynęła z radia CD umieszczonego pod jednostką sterującą klimatyzacją.
Napędzany był przez silnik elektryczny o mocy 60 kW (80 KM), zasilany akumulatorem o pojemności 18,6 kWh zintegrowanym z podłogą pojazdu.
Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych (IAA) w Frankfurcie Volkswagen zaprezentuje dwa nowe i niezwykle wydajne samochody elektryczne: e-up! oraz e-Golf. To oznacza, że najskuteczniejszy producent samochodów w Europie wprowadza do oferty dwa modele do masowej produkcji w erze elektrycznej mobilności. Oba samochody zeroemisyjne zapewniają nieograniczoną praktyczność na co dzień, każdy z nich ma cztery drzwi i jest dobrze wyposażony. Standardowe funkcje: automatyczna klimatyzacja z ogrzewaniem postojowym i wentylacją, system nawigacji radiowej, podgrzewana szyba, LED-owe światła dzienne oraz w e-Golfie, pierwsze zastosowanie reflektorów LED w marce Volkswagen. Nowe modele to również liderzy wydajności energetycznej: e-up! zużywa zaledwie 11,7 kWh energii na 100 km, co czyni go nowym mistrzem świata w tej dziedzinie. e-Golf, umiejscowiony o dwie klasy wyżej, osiąga doskonałą wartość 12,7 kWh. Przy cenie energii wynoszącej 0,258 € za kWh (Niemcy, na dzień 31 lipca 2013), jazda 100 km e-up! kosztuje zaledwie 3,02 €, a e-Golf to około 3,30 €.
Wyprodukowano w Niemczech
Innowacyjne technologie napędowe są kluczową kompetencją Volkswagena. Dlatego silniki elektryczne, skrzynie biegów oraz baterie litowo-jonowe e-up! i e-Golfa są opracowywane wewnętrznie i produkowane w dużych zakładach komponentów Volkswagena w Niemczech.
Typowy Volkswagen
Wszystkie modele Volkswagena są intuicyjne w obsłudze, niezwykle praktyczne w codziennym użytkowaniu i zaawansowane technologicznie, a te cechy zostały w pełni przeniesione do nowych pojazdów elektrycznych marki. Samochody zeroemisyjne Volkswagena produkowane są z użyciem tych samych systemów masowej produkcji, co ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi.
Debiutującym modelem na IAA jest czteroosobowy e-up!. Jego silnik elektryczny generuje moc 60 kW / 82 KM. Silnik przekazuje moment obrotowy wynoszący 210 Nm na przednią oś od samego początku. Przyspiesza do 100 km/h w 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h.
e-Golf
e-Golf, który jest prezentowany w światowej premierze we Frankfurcie, napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW / 115 KM. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 270 Nm od samego startu. Dzięki temu napędzany na przednie koła e-Golf osiąga 100 km/h w 10,4 sekundy. Na autostradzie prędkość pięcioosobowego samochodu z napędem na przednie koła jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.
Zasięg dostosowany do dojeżdżających do pracy
e-up! może przejechać 160 km na jednej pełnej ładowaniu (18,7 kWh), podczas gdy e-Golf z większą baterią (24,2 kWh) ma zasięg 190 km. W obu modelach znajdują się dwa bardzo efektywne tryby jazdy („Eco”, „Eco+”) oraz cztery równie łatwe do aktywacji tryby rekuperacji („D1”, „D2”, „D3” i „B”), które pomagają zwiększyć maksymalne zasięgi. Co więcej, są to zasięgi, które mają sens. W Niemczech, na przykład, badania przeprowadzone przez Federalne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Urbanistycznego wykazały, że około 80 procent kierowców w Niemczech pokonuje dziennie mniej niż 50 km.
Szybkie ładowanie
Najszybsze stacje ładowania CCS (prąd stały) skracają czas ładowania baterii e-up! lub e-Golfa do 80% pojemności do zaledwie około pół godziny.
Strategia napędu i paliwowa
W ciągu ostatniej dekady Volkswagen systematycznie szkicował plan na przyszłość w swojej strategii dotyczącej napędów i paliw, która zawierała punkty wyjścia dla pojazdów elektrycznych takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta określa harmonogram z realistycznymi ramami czasowymi dla wprowadzenia alternatywnych systemów napędowych, takich jak hybrydy, napędy elektryczne oraz systemy wodorowe. W tym scenariuszu całkowicie elektryczny system napędowy – który będzie demonstrowany przez nowe e-up! i e-Golf – stanowi niezbędny i rozsądny uzupełniający system napędowy. Samochody elektryczne wykorzystują odnawialne źródła energii, co umożliwia zerową emisję w miastach. Niemniej jednak, również w przyszłości Volkswagen będzie kontynuował promowanie inteligentnej mieszanki najbardziej efektywnych systemów napędowych.
Jazda w tempie wielkiego miasta