2014 Acura RLX

Po rozczarowującym modelu RL, który do 2013 roku był najgorzej sprzedającym się autem Acury, RLX pojawił się jak niespodzianka, gotowy do walki na rynku pojazdów premium.

Wprowadzony jako model na rok 2014, RLX został wyposażony w wiele standardowych funkcji oraz nowy wygląd mający robić wrażenie. Dodatkowo, wnętrze samochodu zyskało na jakości dzięki nowoczesnym technologiom, a dzięki wydłużonemu rozstawowi osi w porównaniu do RL, oferowało więcej miejsca w kabinie. Nie bez znaczenia była także nowa jednostka napędowa V6 zamontowana pod maską.

Przód pojazdu wyróżniał się znanym już znakiem Acury na szerokim grillu, z chromowanymi detalami. Flankowały go standardowe reflektory LED o opływowym kształcie, które miały kilka ostrych krawędzi łączących zaokrąglone linie reflektorów. Z profilu, wypukłe nadkola były estetycznie połączone z resztą pojazdu, a rzeźbiarskie linie kontynuowały się na drzwiach w stronę tyłu. Na tylnej części pojazdu zamontowano lampy LED.

Wewnątrz było to miłe zaskoczenie, ponieważ samochód był w pełni wyposażony w najnowsze technologie. Na centralnej konsoli umieszczono 8-calowy ekran dotykowy do systemu klimatyzacji i audio, a powyżej, w osobnym module na desce rozdzielczej, znalazł się drugi, również 8-calowy wyświetlacz, przeznaczony tylko do nawigacji. Kierowca mógł cieszyć się przejrzystym układem deski rozdzielczej, co było już standardem w większości modeli Acury. Miejsce było wystarczające dla pięciu pasażerów, z wyprofilowanymi siedzeniami z przodu i szeroką kanapą z tyłu. Ponieważ RLX nie był dostępny z napędem na wszystkie koła, tunel środkowy był już znacznie mniejszy.

Pod maską Acura zamontowała zmodernizowaną wersję silnika z rodziny J. Silnik V6 zasilany był systemem bezpośredniego wtrysku, a moc 310 KM przekazywana była na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Acura RLX

Acura ogłosiła, że całkowicie nowy model 2014 RLX to najpotężniejszy, przestronny i technologicznie zaawansowany sedan wprowadzony przez markę luksusową. Napędzany nowym silnikiem V-6 o mocy 310 koni mechanicznych z bezpośrednim wtryskiem, model RLX wyposażony jest w szereg charakterystycznych technologii Acura, w tym Precyzyjny Napęd na Wszystkie Koła™, reflektory LED Jewel Eye™ oraz nową generację systemu AcuraLink® połączonego z pojazdem. Acura RLX oferuje nowe poziomy wydajności, komfortu i wygody w flagowym sedan Acura.

Dzięki inteligentnemu pakowaniu, zaawansowanej aerodynamice oraz lekkiej konstrukcji nadwozia, a także technologii silnika oszczędzającej paliwo i-VTEC z Zarządzaniem Zmiennym Cylindrem, Acura RLX zapewnia najwięcej przestrzeni dla pięciu pasażerów w swojej klasie oraz najwyższe oceny wydajności paliwowej EPA wynoszące 20/31/24 mpg (miasto/autostrada/łącznie).

Dłuższy rozstaw osi i szersze nadwozie w porównaniu do konkurencyjnych sedanów klasy średniej-luksusowej sprawiają, że nowy RLX oferuje przestrzeń wewnętrzną w standardzie full-size w bardziej zwinnej konstrukcji sedan klasy średniej-luksusowej. Acura RLX może pochwalić się najdłuższą przestrzenią na nogi z tyłu (38.8 cala) oraz najlepszą przestrzenią na ramiona z przodu (59.6 cala) i z tyłu (57.0 cala) w klasie średniej-luksusowej. Zaawansowana konstrukcja nadwozia RLX intensywnie wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium, co dodatkowo wspiera jego doskonałą efektywność paliwową, osiągi w linii prostej oraz wyjątkową zwrotność.

Nowy Acura RLX wkracza na rynek luksusowych sedanów z zaawansowanym zestawem technologii bezpieczeństwa, wspierających kierowcę oraz informacji i mediów, w tym standardowym systemem AcuraLink™ nowej generacji oraz kamerą wielokątnego widoku; w połączeniu z dostępnym systemem asystującego utrzymania pasa ruchu (LKAS), adaptacyjnym tempomatem z funkcją niskiej prędkości oraz systemem informacji o martwym punkcie (BSI). Systemy bezpieczeństwa dostępne w RLX obejmują technologie takie jak System Hamowania Zapobiegającego Zderzeniu (CMBS), Ostrzeżenie o Zderzeniu Czołowym (FCW) oraz Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasa (LDW).

Wykorzystując nową generację struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II), w połączeniu z siedmioma poduszkami powietrznymi (w tym nową poduszką na kolana kierowcy), Acura RLX ma szansę uzyskać najwyższe oceny bezpieczeństwa – 5-gwiazdkową ocenę NCAP oraz „TOP SAFETY PICK+” według IIHS, w tym dobrą ocenę w teście zderzeniowym z małym nakładką.

NAPĘD

Model 2014 RLX jest napędzany nowym silnikiem 3.5L V-6 SOHC i-VTEC® z bezpośrednim wtryskiem, połączonym z automatyczną skrzynią biegów Sequential SportShift o sześciu biegach z łopatkami. To pierwszy produkowany przez Acura samochód z „Technologią Earth Dreams”, która przyciąga nową generacją technologii, znacznie poprawiających zarówno osiągi jazdy, jak i efektywność paliwową.

Oceniony na 310 koni mechanicznych i 272 lb.-ft. momentu obrotowego (SAE netto), silnik V-6 w Acura RLX generuje dodatkowe 10 koni mechanicznych i 1 lb.-ft. momentu w porównaniu do silnika 3.7L w modelu RL. Aby zapewnić wyjątkowe osiągi jezdne, nowy silnik 3.5L RLX generuje ponad 90% swojego maksymalnego momentu w bardzo szerokim zakresie prędkości silnika, od 2000 obr/min do 6600 obr/min.

Mimo wzrostu mocy szczytowej, nowy silnik ma imponujące oceny efektywności paliwowej EPA dla luksusowego sedana, o ocenach 20 mpg w mieście i 31 mpg na autostradzie. Silnik 3.5L spełnia surowe normy emisji ULEV-2 Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrza (CARB).

NADWOZIE

Model 2014 RLX jest większy od poprzedniego modelu RL w kilku kluczowych wymiarach zewnętrznych, w tym szerokości, rozstawie osi oraz przednim i tylnym śladzie. Rozstaw osi wynoszący 112.2 cala jest o dwa cale dłuższy od poprzedniego modelu RL, co zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu i poprawia jakość jazdy. Szerokość modelu Acura RLX wynosi 74.4 cale, co jest również o 1.7 cala szersze niż w poprzednim modelu RL.

Sztywność statyczna i dynamiczna oraz sztywność boczna z tyłu są znacznie poprawione. Aby zwiększyć sztywność w kluczowych obszarach bez zwiększania wagi, 55 procent nadwozia RLX w białym stanie wykonane jest ze stali o wysokiej wytrzymałości. Stal o wysokiej wytrzymałości kutej na gorąco jest używana w kluczowych obszarach dla zwiększenia bezpieczeństwa w przypadku zderzeń, a także w celu przewidywania wysokich wyników w testach na wąski nakład, zderzenia boczne oraz wytrzymałość dachu. Rozległe wykorzystanie komponentów nadwozia z aluminium w kluczowych obszarach pozwala zaoszczędzić 76.1 funta w porównaniu do tradycyjnej konstrukcji stalowej.

Model 2014 Acura RLX ma pierwsze na świecie reflektory LED Jewel Eye™, które oferują doskonały rozkład światła i doskonałą wydajność oświetlenia na drodze. Tylne światła RLX wykorzystują iluminację LED wokół, która jest zarówno efektywna, jak i bardzo charakterystyczna.

UKŁAD JEZDNY

Standardowy system Precyzyjnego Napędu na Wszystkie Koła (P-AWS) w RLX nieustannie monitoruje i oblicza odpowiednią ilość niezależnego skrętu tylnych kół (kąt zbieżności) potrzebną w warunkach jazdy. Jako pierwszy w branży system kontroli zbieżności tylnych kół P-AWS używa systemu elektrycznego, który poprawia dynamikę jazdy.

Z przodu, nowa podwójna wahaczowa, dolna zawieszenie z podwójnym stawem w Acura RLX znacznie poprawia zwrotność, pewność kierowcy i bezpieczeństwo oraz elegancję jazdy. Z tyłu, wielowahaczowe zawieszenie RLX jest zoptymalizowane do płynnej jazdy podczas pokonywania zakrętów, pewnej zdolności do skręcania oraz komfortowej jazdy w różnych scenariuszach miejskich, autostradowych i otwartych.

Dostępny system Adaptacyjnego Tempomatu (ACC) pozwala kierowcy ustawić pożądaną prędkość i odstęp za wykrytym pojazdem, umożliwiając korzystanie z tempomatu w lekkim ruchu. System ten łączy się z nową funkcją Niskiej Prędkości Podążania, która wydłuża automatyczne podążanie, gdy ruch spowalnia poniżej ustawionej prędkości. Jeśli wykryty z przodu pojazd znajduje się w zasięgu systemu i zatrzymuje się, RLX również się zatrzyma. Gdy pojazd z przodu rusza do przodu, ikonka pojazdu na wyświetlaczu multimedialnym zacznie migać. Naciśnięcie przycisku na kierownicy lub naciśnięcie pedału przyspieszenia spowoduje wznowienie wcześniej ustawionej prędkości przez Acura RLX.

Wysokowydajny system Stabilizacji Pojazdu (VSA®) RLX zwiększa stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Jeśli wykryje podsterowność lub nadsterowność, system selektywnie zmniejsza moc i/lub hamuje poszczególne koła, aby pomóc skorygować warunki i ustabilizować pojazd.

Na koniec, dostępny system Asystenta Utrzymania Pasa (LKAS) skanuje drogę z przodu, aby aktywnie wspierać kierowcę w prowadzeniu w środkowej części wykrytego pasa.

RLX oraz RLX z nawigacją dysponują 7-ramiennymi, 18x8J kołami ze stopów redukujących hałas, podczas gdy modele Technologiczne, Krell Audio i Advance mają większe 19x8J koła ze stopów redukujących hałas. Specjalny design redukujący hałas zmniejsza hałas opon o 7 decybeli w całym zakresie częstotliwości słyszalnych.

WNĘTRZE

Wnętrze modelu RLX 2014 to całkowicie nowy projekt, który łączy zapraszający komfort dla pięciu pasażerów z najszerszym zakresem luksusu i technologii, jakie kiedykolwiek oferowano w Acura. Ekskluzywne elementy premium, takie jak starannie szyty skórzany pokrowiec deski rozdzielczej, miękkie materiały dotykowe, premium wykończenia i bogate akcenty z drewna łączą się z intuicyjnym nowym układem sterowania, tworząc wyraziste otoczenie w zgodzie z wyraźnie zdefiniowanym sportowym charakterem tego luksusowego sedana wydajnościowego.

Przestrzeń dla pasażerów zwiększyła się w kluczowych wymiarach w porównaniu do modelu RL2012, oferując więcej przestrzeni na ramiona z przodu i z tyłu. Przestrzeń na nogi z tyłu zwiększyła się znacznie o 2.5 cala. Podgrzewane, 12-stopniowo regulowane (z czego 8 elektrycznych i 4 manualne wsparcie lędźwiowe) przednie siedzenia są standardem, oferując wygodę na cały dzień oraz obfite wsparcie boczne podczas agresywnej jazdy.

Standardowy trzystrefowy klimatyzator zapewnia komfort pasażerów w całej kabinie. Wentylowane przednie siedzenia oraz podgrzewane tylne siedzenia są standardem w wersji Advance. Bogate, luksusowe, odporne na plamy skórzane siedzenia Milano są standardem w RLX z pakietem Technologii i wyższych wersjach; podstawowa wersja ma siedzenia wykończone skórą syntetyczną.

Dzięki rozszerzonemu zakresowi standardowych i dostępnych funkcji technologicznych wbudowanych w Acura RLX, znaczący wysiłek inżynieryjny został włożony w to, aby każda funkcja była intuicyjna i łatwa w obsłudze. Punktem centralnym nowego panelu instrumentów jest duży, 8-calowy kolorowy ekran audio/informacyjny, który dostarcza szereg przydatnych informacji i dostęp do zestawu funkcji dostosowywanych. Gdy jest wyposażony w system nawigacji, ekran umieszczony w tej samej lokalizacji łączy funkcje audio/informacyjne i nawigacyjne.

7-calowy kolorowy wyświetlacz On Demand Multi-Use Display™ (ODMD) jest umieszczony w łatwym do sięgnięcia miejscu i steruje systemem audio oraz wieloma innymi funkcjami. Drugi duży, 8-calowy kolorowy ekran audio/informacyjny dostarcza szereg przydatnych informacji oraz dostęp do zestawu funkcji dostosowywanych.

RLX jest wyposażony w system AcuraLink® nowej generacji oparty na chmurze, dostarczający kompleksowy zestaw usług multimedialnych, wygody i bezpieczeństwa za pomocą wbudowanej komunikacji dwukierunkowej oraz urządzeń z dostępem do sieci. AcuraLink® korzysta z interfejsu Pandora® do strumieniowego przesyłania audio oraz interfejsu Aha™ firmy Harman, aby dostarczyć użytkownikom tysiące dostosowywanych treści wiadomości, informacji i mediów w chmurze. Nowa generacja systemu AcuraLink® oferuje również szereg dostępnych funkcji bezpieczeństwa i wygody, opartych na subskrypcji, takich jak AcuraLink Real-Time Traffic™, który zawiera informacje o ruchu na autostradzie i, po raz pierwszy, informacje o ruchu na ulicach powierzchniowych.

Nowa generacja systemu debiutuje w wersjach RLX z nawigacją i będzie dostępna w trzech pakietach usług: Pakiecie Standardowym, który jest bezpłatny przez trzy lata, oraz Pakietach Connect i Premium, które są usługami subskrypcyjnymi, oferującymi nowe poziomy połączenia dla klientów luksusowych.

Wyjątkowa wydajność audio od dawna jest znakiem rozpoznawczym Acura, a w RLX oferowane są trzy systemy audio, zaczynając od imponującego systemu dźwiękowego Acura/ELS® z 10 głośnikami. W wersji Technologicznej modelu RLX, standardem jest system audio Acura/ELS Studio® Premium z zaawansowaną 14-głośnikową instalacją. W wersjach Krell Audio i Advance, 14-głośnikowy system Krell — z głośnikami i wzmacniaczami stworzonymi w ciągu ostatnich czterech lat przez jedną z najbardziej szanowanych firm audio na świecie — ustanawia nowy standard w wydajności audio w samochodach.

Nowa technologia wnętrza

  • Tri-strefowa automatyczna klimatyzacja
  • Wielokątna kamera tylna z dynamicznymi liniami kierunkowymi
  • 8-calowy kolorowy ekran audio/informacyjny
  • 7-calowy ekran On-Demand Multi-Use Display™ z dźwiękiem i sprzężeniem zwrotnym dotykowym
  • Tryb Valet z kodowaniem
  • Premium 10-głośnikowy system dźwiękowy Acura/ELS®
  • Dostępny system audio Acura/ELS® Studio® Premium z 14 głośnikami
  • Dostępny ultra-premium system audio Krell z 14 głośnikami
  • Dostępny kolorowy MID (między obrotomierzem a prędkościomierzem)
  • Dostępne przekierowywanie ruchu ulicznego
  • Dostępny system Asystenta Utrzymania Pasa
  • Dostępny system informacji o martwym punkcie (BSI)
  • Dostępny Adaptacyjny Tempomat z funkcją Niskiej Prędkości Podążania
  • Dostępny system AcuraLink® nowej generacji (Pakiet Standardowy, Connect i Premium)
  • Interfejs Pandora®
  • Interfejs Aha™
  • Funkcja wiadomości SMS
  • Funkcja e-mailowa

BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONNOŚĆ

Nowy model Acura RLX 2014 jest wyposażony w długą listę standardowych i dostępnych technologii bezpieczeństwa. Oczekuje się, że RLX uzyska 5-gwiazdkową ocenę ogólną od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz „TOP SAFETY PICK+” od Instytutu Ubezpieczeń na Rzecz Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), w tym dobrą ocenę w nowym teście zderzeniowym z małym nachyleniem.

Aktywne technologie bezpieczeństwa obejmują Stabilizację Pojazdu (VSA) z kontrolą trakcji, Ostrzeżenie o Zderzeniu Czołowym (FCW) i Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasa (LDW). Funkcje pasywne bezpieczeństwa obejmują nową generację struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ II (ACE™ II), poduszki powietrzne z podwójną fazą i wieloma progami, poduszki powietrzne boczne z przodu, poduszki powietrzne boczne z czujnikami przewrócenia, poduszkę kolanową kierowcy, zagłówki przednich siedzeń oraz e-pretensjonery pasów bezpieczeństwa.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.