2014 BMW X4

Po sukcesie, jaki osiągnęło X6 SAC (Sports Activity Coupe), BMW postanowiło stworzyć dla niego mniejszego „brata” – sportową wersję już znanego modelu X3.

Era pojazdów SUV-coupe została zapoczątkowana przez X6, a inni producenci przez ponad dekadę starali się dogonić ten trend. Niemiecki producent miał jednak inny produkt gotowy do wprowadzenia na rynek: X4. W ten sposób, w 2014 roku, zaprezentowano nowy model na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Choć nie był to najobszerniejszy SUV na rynku, wyróżniał się unikalną sylwetką i był wspierany przez mocne silniki BMW.

BMW stworzyło X4 z przednią częścią, która przypominała X3, ale miała inną dolną osłonę. Duża, nerkowata atrapa chłodnicy pomiędzy reflektorami miała pionowe szczeliny, a na dolnym zderzaku znajdowały się dodatkowe wloty powietrza, które chłodziły hamulce. Z profilu, opadający dach kończył się małym spojlerem za tylną szybą.

W przedniej części pojazdu zamontowano parę foteli z wyspecjalizowanym wsparciem, oddzielonych wysokim i szerokim środkowym konsolą. Przed kierowcą znajdowało się zestawienie wskaźników z analogowymi tarczami oraz wyświetlaczem dla komputera pokładowego. W ofercie znajdował się także wyświetlacz head-up. Z tyłu, kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40 była wystarczająco szeroka dla trzech dorosłych pasażerów, z niemal płaskim tunelami środkowym przebiegającym przez cały samochód.

W zależności od rynku, BMW oferowało wybór silników benzynowych lub diesla, z których większość była doładowana. Standardową skrzynią biegów w większości wersji była sześciobiegowa manualna, choć na liście opcji znajdowała się również ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów.

Nowy BMW X4 (średnie spalanie: 8.3-5.0 l/100 km [34.0-54.3 mpg imp]; emisja CO2: 193-130 g/km) łączy charakterystyczne cechy udanej rodziny X BMW z elegancją klasycznego coupe, wprowadzając unikalny koncept Sports Activity Coupe do segmentu premium średniej wielkości. Jego dynamiczne pochodzenie podkreśla szeroka gama nowoczesnych silników wysokowydajnych, system napędu na wszystkie koła xDrive oraz ekskluzywne wyposażenie standardowe, takie jak zmienne sportowe wspomaganie kierownicy, Performance Control oraz sportowa skórzana kierownica z łopatkami do zmiany biegów.

Ekstrawagancki i dynamiczny wygląd

Nowy BMW X4 oparty jest na technicznych rozwiązaniach modelu BMW X3, ale prezentuje bardzo własny sportowy charakter i podnosi dynamikę na zupełnie nowy poziom. To widać, gdy spojrzy się na nowy model z przodu. Duże wloty powietrza umieszczone na zewnętrznych krawędziach przodu oraz linie stylizacyjne w przednim zderzaku pozwalają BMW X4 – z charakterystycznymi podwójnymi reflektorami BMW i przednimi lampami przeciwmgielnymi (opcjonalnie z technologią LED) – maksymalnie zaznaczyć swoją obecność na drodze. Linia dachu osiąga najwyższy punkt nad kierowcą, a następnie gładko opada do tyłu, naśladując język projektowy klasycznego sportowego coupe. Charakterystyczna linia wzdłuż boków modeli BMW dzieli się na dwa fragmenty na X4. Pierwsza część dynamicznie wznosi się od nadkoli przednich do klamek tylnych drzwi, podczas gdy druga część przyciąga wzrok do muskularnych kształtów tylnych błotników. Tył, wyposażony w lampy LED w kształcie litery L w ekskluzywnym stylu X4 oraz z dyfuzorem, podkreśla doskonałe zdolności dynamiczne nowego BMW X4 – nawet zanim ruszy z miejsca.

Kierowca i pasażer z przodu siedzą 20 milimetrów niżej niż w BMW X3. W połączeniu z dwuosobowym wyglądem tylnego siedzenia, akcentuje to charakter coupe nowego BMW w eleganckim i ekskluzywnym wnętrzu. Jednocześnie X4 oferuje przestronność dla pięciu osób oraz – dzięki standardowemu dzielonemu tylnemu siedzeniu w proporcjach 40:20:40 – imponującą zmienność.

Niezrównana moc silnika połączona z doskonałym wykończeniem

W zgodzie z żywiołowym charakterem nowego BMW X4, klienci mogą wybierać spośród trzech silników benzynowych oraz trzech jednostek diesla z rodziny silników BMW EfficientDynamics, których moc waha się od 135 kW/184 hp do 230 kW/313 hp. Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin EU6. Technologia BMW TwinPower Turbo nowoczesnych silników oferuje obietnicę doskonałych osiągów połączonych z wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Na przykład, flagowa jednostka benzynowa w BMW X4 xDrive35i (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 10.7/6.9/8.3 l/100 km [26.4/40.9/34.0 mpg imp]; emisja CO2: 193 g/km) generuje imponujące 225 kW/306 hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295 lb-ft). BMW X4 xDrive35i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.5 sekundy. Również imponującym osiągnięciem, zarówno pod względem wydajności, jak i efektywności CO2, jest BMW X4 xDrive35d (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 6.7/5.5/6.0 l/100 km [42.2/51.4/47.1 mpg imp]; emisja CO2: 157 g/km). Jego trzycylindrowy silnik o pojemności 3.0 litra generuje 230 kW/313 hp oraz maksymalny moment obrotowy 630 Nm (465 lb-ft). BMW X4 xDrive35d przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.2 sekundy. Nowej generacji silnik diesla o pojemności 2.0 litra w BMW X4 xDrive20d (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 5.8-5.4/5.1-4.8/5.4-5.0 l/100 km [48.7-52.3/55.4-58.9/52.3-56.5 mpg imp]; emisja CO2: 141-131 g/km) z ośmiobiegową skrzynią Steptronic również wyznacza standardy, jeśli chodzi o oszczędność paliwa i emisję CO2. Jego czterocylindrowa jednostka generuje 140 kW/190 hp oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm (295 lb-ft).

BMW EfficientDynamics: przyjemność z jazdy spotyka oszczędność paliwa

Niezrównany pakiet technologii BMW EfficientDynamics również minimalizuje zużycie paliwa i emisję spalin nowego BMW X4. W skład pakietu wchodzą funkcje takie jak Auto Start Stop oraz funkcja coasting (jeśli zamontowana jest ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów), regeneracja energii podczas hamowania i uruchamianie jednostek pomocniczych na żądanie, co zapewnia wysoki stopień kompatybilności środowiskowej przy maksymalnej przyjemności z jazdy. Dodatkowo, w celu zwiększenia efektywności, dostępne są opony czwartej generacji o zmniejszonym oporze toczenia, które redukują emisję CO2 w wybranych wariantach BMW X4 o kolejne 7 g/km.

BMW ConnectedDrive: usługi i aplikacje oraz systemy wspomagające

Funkcje BMW ConnectedDrive dostępne w nowym X4 pozwalają BMW ponownie potwierdzić swoje przywództwo w połączeniu kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Wśród najważniejszych elementów w nowym BMW X4 znajduje się pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up, asystent świateł drogowych, a także Driving Assistant Plus, który zawiera ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, zapobiegawczą ochronę pieszych oraz system ostrzegania o kolizji, który w razie potrzeby stosuje maksymalne siły hamowania. Dodatkowo, opcjonalne usługi ConnectedDrive pozwalają kierowcom na korzystanie z innowacyjnych usług, takich jak Real Time Traffic Information (RTTI), Concierge Service oraz Remote Services. Facebook, Twitter, AUPEO! spersonalizowane radio internetowe oraz platformy muzyczne takie jak Napster i Deezer zostały również zoptymalizowane do użytku w samochodzie i można je łatwo obsługiwać wewnątrz BMW X4.

Design i funkcjonalność

Nowy BMW X4 oferuje segmentowi premium średniej wielkości swoje pierwsze zetknięcie z konceptem Sports Activity Coupe. Podobnie jak udany i wciąż unikalny BMW X6, którego sprzedano już 250 000 egzemplarzy, nowy X4 również zapewnia przekonywującą i niepodobną do innych obecność na drodze. Wizualnie łączy w perfekcyjny sposób potężny charakter Sports Activity Vehicle (SAV) z elegancją klasycznego coupe.

Unikalny wyraz czystej przyjemności z jazdy

Nowy BMW X4 może być oparty na technicznych rozwiązaniach BMW X3, ale w momencie, gdy go zobaczysz, nowy SAV ujawnia dynamiczną osobowość i jeszcze bardziej energiczny charakter. Długość 4,671 milimetrów sprawia, że jest zaledwie 14 milimetrów dłuższy niż X3, ale jednocześnie również 36 milimetrów niżej osadzony (wysokość: 1,624 mm) i robi przekonywujące wrażenie dzięki doskonale zbalansowanym proporcjom i wyrazistemu charakterowi. Duże wloty powietrza umieszczone na zewnętrznych krawędziach przedniego zderzaka oraz precyzyjne linie stylizacyjne w przednim zderzaku nadają X4 bardziej muskularny i zwinny wygląd. Obniża to wizualne centrum ciężkości pojazdu, sygnalizując jego ostrzejszą dynamikę. Efekt ten podkreślają również lampy przeciwmgielne umieszczone poniżej charakterystycznych podwójnych reflektorów (oba również dostępne z technologią LED jako opcja). To ułożenie definiuje uderzająco „trójoczną” twarz każdego modelu X BMW.

Coupe wyprofilowana linia dachu BMW X4 osiąga najwyższy punkt nad przednimi siedzeniami, odzwierciedlając tradycyjny nacisk na kierowcę w samochodach BMW, zanim gładko opadnie w kierunku tylnej krawędzi pokrywy bagażnika. Te wydłużone linie szczególnie skutecznie podkreślają sportowy charakter coupe X4. Samodzielny design BMW X4 jest dodatkowo umocniony świeżym odczytem charakterystycznej linii biegnącej wzdłuż boków modeli BMW, która po raz pierwszy dzieli się na dwa. Pierwsza część wznosi się gładko od nadkoli przednich do klamek tylnych drzwi, podkreślając doskonałą zdolność dynamiczną nowego BMW X4, podczas gdy druga część akcentuje potężne rzeźbienie tylnych błotników. Wyprofilowane słupki C – z muskularnymi barkami – stanowią doskonale wyważoną kontynuację tematu, podobnie jak szeroki i nisko osadzony tył, który przypomina kierowcy i pasażerom o doskonałych osiągach, jakie oferuje nowy BMW X4, zanim jeszcze wsiądą do środka.

Sportowe i ekskluzywne wnętrze

Wnętrze nowego BMW X4 odsłania harmonijną syntezę sportowości i ekskluzywności. Karoseria X4 jest umiejscowiona 36 milimetrów niżej od BMW X3. Kierowca i pasażer z przodu siedzą 20 milimetrów niżej, a pasażerowie z tyłu 28 milimetrów niżej, co tworzy wrażenie klasycznego sportowego coupe. To odczucie zostaje wzmocnione przez tylną kanapę, która wyposażona jest w rodzaj ciągłych bocznych podpór, zazwyczaj stosowanych tylko w dwóch indywidualnych siedzeniach, ale nadal oferuje miejsce dla trzech pasażerów. Również imponująca jest pojemność bagażnika (500-1,400 litrów), którą można wykorzystywać na różne sposoby, dzięki standardowej tylnej kanapie dzielonej w proporcjach 40:20:40. Codzienna funkcjonalność została dodatkowo zwiększona dzięki standardowo wyposażonej automatycznie otwieranej pokrywie bagażnika. Może być ona opcjonalnie wyposażona w dodatkową funkcję Smart Opener, która pozwala na otwarcie jej ruchem stopy. Wszystkie wersje BMW X4 wyposażone są w Radio Professional z kontrolerem iDrive oraz centralnym wyświetlaczem. Wśród funkcji przyczyniających się do doskonałej ergonomii wnętrza nowego BMW X4 znajduje się dotykowa powierzchnia nowego kontrolera iDrive Touch (dostępna w połączeniu z systemem nawigacyjnym Professional), która umożliwia kierowcom lub pasażerom pisanie liter palcem w celu wprowadzenia tekstu – na przykład celu nawigacji.

Jakość premium i ekskluzywność wnętrza podkreślają starannie dobrane materiały, subtelne akcenty elektroplaterowane, wysoki połysk panelu w czerni (w modelach z dwu-strefowym automatycznym systemem klimatyzacji) oraz aluminiowe listwy wykończeniowe w drewnianej okleinie. Niezaprzeczalny charakter BMW X4 jest dodatkowo podkreślany przez poziom wyposażenia standardowego, który jest jeszcze bardziej hojny niż w BMW X3. Rzeczywiście, BMW X4 dostarczane jest w standardzie z automatycznie otwieraną pokrywą bagażnika, sportową skórzaną kierownicą z łopatkami do zmiany biegów (niedostępną w X4 xDrive20d z sześciobiegową skrzynią manualną), zmiennym sportowym wspomaganiem kierownicy, Performance Control oraz Park Distance Control z tyłu.

Pakiet M Sport i xLine dla dodatkowej indywidualizacji

Pakiet M Sport jeszcze bardziej wyeksponowuje wyjątkową dynamikę BMW X4. Jednym z elementów pakietu M Sport jest pakiet M Aerodynamics, który nadaje BMW X4 szczególnie uderzający wygląd. Wykończenie BMW Individual High-gloss Shadow Line jeszcze bardziej podkreśla unikalny charakter Sports Activity Coupe, a sportowe zawieszenie podnosi przyjemność z jazdy na wyższy poziom. Sześć wybranych kolorów lakieru (w tym nowy kolor Melbourne Red metallic), cztery specjalne listwy wykończeniowe wnętrza, sportowe fotele w różnych wariantach materiałów/włókna skórzanego oraz skórzanej tapicerki, sufit BMW Individual w kolorze antracytowym, skórzana kierownica M, wykończenia progów M, pedał kierowcy M oraz ekskluzywne dla M lekkie felgi aluminiowe 18, 19 i 20 cali stanowią dopełnienie ekskluzywnego wyglądu samochodu.

Oprócz szerokiego i wysokiej jakości wyboru różnych kolorów, lekkich felg aluminiowych, wariantów tapicerki, elementów wykończeniowych wnętrza i listew wykończeniowych, z których znane jest BMW, pakiet wyposażenia xLine daje klientom BMW X4 możliwość jeszcze większego zaakcentowania charakteru X swojego pojazdu. Klienci mogą wybierać spośród dwóch ekskluzywnych wariantów lekkich felg aluminiowych w formatach 18 i 19 cali, sześciu indywidualnych wariantów tapicerki z tkaniny i skóry oraz specjalnej listwy wykończeniowej.

Układ napędowy

Pierwsze Sports Activity Coupe w segmencie premium średniej wielkości również wnosi swoje przywództwo w kwestii układów napędowych. Klienci mogą wybierać spośród trzech silników benzynowych oraz trzech diesli od chwili wprowadzenia nowego BMW X4. Wszystkie jednostki napędowe spełniają standardy emisji spalin EU6 i obiecują najwyższą przyjemność z jazdy. Zakres mocy wynosi od 135 kW/184 hp do 230 kW/313 hp. Ekskluzywna technologia BMW TwinPower Turbo zapewnia doskonałe osiągi przy jednoczesnym minimalnym zużyciu paliwa i emisji CO2.

Mocne i wyrafinowane silniki benzynowe

Nowoczesne silniki benzynowe dostępne w nowym BMW X4 charakteryzują się wysoką precyzją wtrysku paliwa, zmiennym czasowaniem wałków rozrządu Double-Vanos i w pełni zmiennym sterowaniem zaworami Valvetronic. Technologie te współdziałają, aby zapewnić wysoką charakterystykę obrotową, z której BMW jest znane, świetną dostawę mocy, doskonałe wykończenie – oraz imponującą efektywność. Rzeczywiście, silniki benzynowe w nowym BMW X4 podnoszą poprzeczkę dzięki swojemu połączeniu przekonywującej dynamiki oraz bardzo niskiego spalania i emisji. Kierowcy z ambicjami sportowymi będą niezwykle zadowoleni z X4 xDrive35i. Jego 3.0-litrowy silnik sześciocylindrowy generuje maksymalną moc 225 kW/306 hp w zakresie 5,800 do 6,400 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm (295 lb-ft) w zakresie 1,200-5,000 obr/min. To wystarczająco dużo, aby napędzić X4 xDrive35i od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.5 sekundy oraz do osiągnięcia maksymalnej prędkości 247 km/h (153 mph). Mimo tych oszałamiających osiągów, X4 xDrive35i utrzymuje zużycie paliwa na poziomie 8.3 litra/100 km [34.0 mpg imp], co odpowiada emisji 193 g/km CO2. Jeszcze bardziej celowany jest silnik turbo o mocy 180 kW/245 hp, który napędza BMW X4 xDrive28i (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 9.3-8.7/6.3-5.9/7.4-7.0 l/100 km [30.4-32.5/44.8-47.9/38.2-40.3 mpg imp]; emisja CO2: 172-162 g/km), który współpracuje z ośmiobiegową skrzynią Steptronic jako standard i produkuje maksymalny moment obrotowy 350 Nm (258 lb-ft) oraz czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 6.4 sekundy. Silnik benzynowy o pojemności 2.0 litra w BMW X4 xDrive20i (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 9.2-8.7/6.3-5.9/7.3-6.9 l/100 km [30.7-32.5/44.8-47.9/38.7-40.9 mpg imp]; emisja CO2: 171-161 g/km) z ośmiobiegową skrzynią Steptronic rozwija 135 kW/184 hp przy 5,000 – 6,250 obr/min i dostarcza moment obrotowy 270 Nm (199 lb-ft) w zakresie 1,250 do 4,500 obr/min. Dzięki temu X4 xDrive20i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w 8.1 sekundy.

Mocne silniki diesla: 0 do 100 km/h (62 mph) w 5.2 sekundy

BMW X4 xDrive35d jest prawdziwym członkiem dynamicznej elity. Jego zoptymalizowany silnik diesla 3.0-litra dostarcza 230 kW/313 hp przy 4,400 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 630 Nm (465 lb-ft) w zakresie 1,500 do 2,500 obr/min. Dzięki standardowo wyposażonej funkcji Launch Control, X4 xDrive35d pokonuje sprint od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 5.2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 247 km/h (153 mph). To wyjątkowe osiągi, ale X4 xDrive35d nadal ma zużycie paliwa wynoszące zaledwie 6.0 litrów/100 km [47.1 mpg imp] i emituje tylko 157 gramów CO2 na kilometr. Dalszy rozwinięty silnik sześciocylindrowy o pojemności 3.0 litra w BMW X4 xDrive30d (spalanie miejskie/poza miastem/średnie: 6.6-6.2/5.7-5.4/6.1-5.7 l/100 km [42.8-45.5/49.6-52.3/46.3-49.6 mpg imp]; emisja CO2: 159-149 g/km) wykazuje jeszcze ostrzejsze krawędzie dynamiczne. Rzeczywiście, przy mocy 190 kW/258 hp przy 4,000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm (413 lb-ft) osiąganym w zakresie 1,500 do 3,000 obr/min, przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w odpowiednio sportowym czasie 5.8 sekundy. BMW X4 xDrive20d jest napędzane nowo opracowanym silnikiem diesla 2.0-litrowym o w pełni aluminiowej konstrukcji, który osiąga ciśnienie wtrysku wynoszące 2,000 bar dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa z wspólnej szyny z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi. Ta nowoczesna jednostka generuje 140 kW/190 hp przy 4,000 obr/min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm (295 lb-ft). W efekcie X4 xDrive20d potrzebuje tylko 8.0 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph). A jednak, po połączeniu z ośmiobiegową skrzynią Steptronic, utrzymuje zużycie paliwa na poziomie 5.4-5.0 litrów/100 km [52.3-56.5 mpg imp] oraz ustala standardy emisji CO2 na poziomie zaledwie 141-131 g/km.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła i osiembiegowa skrzynia sportowa Steptronic

Wszystkie modele X4 mają sportowe ustawienia zawieszenia i są wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła xDrive z automatycznym Performance Control. Dzięki temu napęd jest także przekazywany między tylnymi kołami w sposób ciągły i w zależności od potrzeb, co poprawia przyczepność, wchodzenie w zakręty i stabilność kierunkową. Współpracując z standardowym zmiennym sportowym wspomaganiem kierownicy, te systemy pozwalają BMW X4 dostarczać dynamikę jazdy, która przewyższa nawet BMW X3 pod względem sportowości. Wyświetlacz statusu xDrive w wyświetlaczu kontrolnym używa grafiki trójwymiarowej, aby informować kierowcę o przechyłach i przód-tył nadwozia. Jeśli zamówiona jest nawigacja, wszystkie modele BMW X4 również posiadają wyświetlacz kompasu w zestawie wskaźników.

BMW X4 xDrive20d można zamówić z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegową skrzynią Steptronic, podczas gdy X4 xDrive20i jest oferowany tylko z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Pozostałe modele X4 są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię sportową Steptronic. W przypadku wszystkich modeli automatycznych biegi można również zmieniać za pomocą łopatek na sportowej kierownicy.

BMW EfficientDynamics: tryb ECO PRO i funkcja coasting redukują zużycie paliwa

Dalsze zmniejszenia zużycia paliwa można osiągnąć dzięki trybowi ECO PRO (wybranemu za pomocą przełącznika Driving Experience Control), opcji trasy ECO PRO oraz funkcji coasting w ośmiobiegowej skrzyni Steptronic. Opcjonalnie dostępne są opony czwartej generacji o zmniejszonym oporze toczenia, w połączeniu z 17-calowymi lekkimi felgami aluminiowymi typu Streamline 306, które obniżają emisję CO2 o kolejne 7 g/km.

Proaktywny asystent jazdy oferuje rekomendacje

Innowacyjny BMW Proactive Driving Assistant oferuje dodatkowe możliwości oszczędności paliwa. Ta technologia wykorzystuje dane trasowe dostarczane przez system nawigacji, aby wcześniej zidentyfikować sytuacje wymagające zwolnienia pojazdu – np. w drodze do miast i wsi, ograniczenia prędkości itp. – oraz udzielić odpowiednich rekomendacji.

BMW ConnectedDrive

Dzięki technologii BMW ConnectedDrive, BMW od wielu lat przewodzi w połączeniu kierowcy, pojazdu i świata zewnętrznego. Nowy BMW X4 dostarcza kolejnych dowodów na to, że BMW ConnectedDrive znajduje się na czołowej pozycji w rozwoju.

Wspomaganie kierowcy i usługi & aplikacje

Dodatkowe bezpieczeństwo i większą wygodę w BMW X4 zapewnia opcjonalny pełnokolorowy wyświetlacz Head-Up, który wyświetla wszystkie ważne informacje o jeździe oraz wyświetlacze systemów wspomagających w polu widzenia kierowcy w wysokiej rozdzielczości. Co więcej, nowa generacja systemu nawigacyjnego Professional z prowadzeniem trasy ECO PRO łączy się z kontrolerem iDrive Touch, którego panel dotykowy umożliwia łatwe wprowadzanie tekstów – np. celu nawigacji – przy użyciu palca. Bezpieczeństwo i wygodę można dodatkowo zwiększyć dzięki opcjonalnym funkcjom premium, takim jak asystent świateł drogowych, Driving Assistant Plus w tym ostrzeżenie o pieszych i kolizjach z funkcją hamowania w mieście, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz asystent ostrzegania o opuszczeniu pasa. Opcjonalnie dostępne są również funkcje ostrzegania o zmianie pasa, Surround View oraz P assistant parkingowy, który autonomicznie kieruje pojazd do miejsc parkingowych równolegle do drogi. Opcjonalna funkcja usług ConnectedDrive pozwala klientom uzyskać dostęp do aplikacji na smartfony, takich jak AUPEO! (spersonalizowane radio internetowe) lub Deezer (platforma muzyczna) oraz innowacyjnych usług mobilności za pomocą wbudowanej karty SIM. Usługa Concierge łączy samochód z Centrum Obsługi Klienta BMW, co pozwala na rezerwację stolików w restauracjach lub opisanie drogi do najbliższej apteki poza godzinami otwarcia. Zdalne usługi i Real Time Traffic Information (RTTI) można również wykorzystywać w wygodny sposób z wnętrza samochodu. Online Entertainment zapewnia bezpośredni dostęp do serwisów muzycznych, takich jak rara czy Napster z ich milionami utworów muzycznych oraz audiobooków. Funkcja inteligentnego wezwania alarmowego wprowadza nowy poziom bezpieczeństwa. Jest aktywowana automatycznie lub może być używana ręcznie. Gdy czujniki wypadku zgłaszają wyzwolenie poduszki powietrznej, system wysyła dokładne informacje o lokalizacji pojazdu (w promieniu metrów) oraz wszystkie kluczowe informacje do Centrum Obsługi Klienta BMW za pomocą wbudowanej karty SIM, co umożliwia szybkie i skuteczne wsparcie w miejscu wypadku. W 2015 roku wszystkie nowe pojazdy w UE będą musiały być wyposażone w automatyczny system wezwania. Dzięki inteligentnemu wezwaniu alarmowemu, BMW ConnectedDrive już jako standard w BMW X4 oferuje system bezpieczeństwa, który znacznie wykracza poza ustawowe wymagania na 2015 rok.

##################################################################################################

BMW X4 M40i

Wraz z wprowadzeniem nowego BMW X4 M40i, udana seria BMW X4 zyskała nowy model szczytowy. W segmencie Sports Activity Coupe (SAC), BMW X4 M40i wyznacza nowe standardy jeszcze bardziej wyrafinowanej dynamiki jazdy, wysokiego stopnia emocjonalności i wyjątkowej ekskluzywności.

Charakterystyczny wygląd

Zewnętrzna część nowego BMW X4 M40i wyraźnie ukazuje wysokie standardy określone przez samochody BMW M Performance. Ekstrawaganckie akcenty kolorystyczne z przodu pojazdu oraz lusterka boczne wykończone w metalicznym szarym kolorze Ferric, a także ekskluzywne 20-calowe lekkie felgi M z Ultra High Performance mieszanką opon (opcjonalnie) oraz sportowy układ wydechowy z kontrolą zaworów i rurami wydechowymi Chrome Black po obu stronach podkreślają unikalny charakter nowego BMW X4 M40i. Wnętrze również nawiązuje do typowego charakteru BMW M. Skórzana kierownica M, dźwignia zmiany biegów M, sportowe fotele oraz specjalne progi drzwiowe zapowiadają nadchodzącą przyjemność z jazdy, podobnie jak cyfrowe litery „X4 M40i” na zestawie wskaźników.

Mocny i oszczędny

Nowo opracowany silnik M Performance TwinPower Turbo o sześciu cylindrach ułożonych w linię obchodzi swoją światową premierę w nowym BMW X4 M40i. Ten silnik benzynowy dostarcza 265 kW/360 hp w zakresie 5,800 do 6,000 obr/min z pojemności trzech litrów, zapewniając maksymalny moment obrotowy 465 Nm (średnie spalanie: 8.6 l/100 km; emisja CO2: 199 g/km). Dzięki temu silnikowi o wysokich osiągach i zaawansowanej technologii M Performance TwinPower Turbo, BMW X4 M40i przyspiesza w mniej niż pięć sekund do 100 km/h i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektronicznie ograniczoną).

Superiorne dynamiki jazdy

Specjalnie dostosowane zawieszenie sportowe nowego BMW X4 M40i oferuje dynamikę jazdy na zaawansowanym poziomie. Silniejsze sprężyny i stabilizatory, zwiększony kąt pochylenia na przedniej osi, adaptacyjne amortyzatory dostosowane do specyfikacji M Performance oraz system napędu na cztery koła BMW xDrive z cechami napędu na tylne koła, w tym Performance Control, zapewniają neutralną reakcję na kierowanie oraz zmniejszoną tendencję do przechyłów, gwarantując maksymalną przyjemność z jazdy.

Sportowe kwalifikacje w połączeniu z codzienną praktycznością

Nowe BMW X4 M40i jest najnowszym członkiem rodziny M Performance i po raz kolejny ilustruje wieloletnie doświadczenie BMW M w budowie ekskluzywnych samochodów sportowych, które sięgają roku 1972. Wówczas BMW Motorsport GmbH wyznaczyło nowe standardy w międzynarodowych wyścigach samochodowych. Wśród najważniejszych osiągnięć znajduje się spektakularny samochód sportowy BMW M1 z silnikiem środkowym, który odnosił sukcesy w unikalnej serii wyścigów Procar. Ponadto, BMW Motorsport GmbH opracowało pierwszy silnik turbo, dzięki któremu zdobyto tytuł mistrza świata w Formule 1, oraz stworzyło BMW M3, najbardziej udany samochód wyścigowy w klasie A na świecie do dziś.

Wiedza zdobyta na torze wyścigowym

Od 1993 roku, ta w 100% należąca do BMW AG spółka znana jest jako BMW M GmbH. Produkty i usługi z pięciu działów BMW M Automobiles i BMW M Performance Automobiles, BMW Individual, M Equipment i Packages, BMW Group Driving Experience oraz pojazdy specjalne, bezpieczeństwa i awaryjne skierowane są do klientów, którzy stawiają wysokie wymagania swoim pojazdom w zakresie wydajności, ekskluzywności i indywidualności. Litera M jest synonimem sukcesu w motorsporcie na całym świecie, a także fascynacji wysokowydajnymi samochodami sportowymi jeżdżącymi po drogach.

„Samochody BMW M Performance są konstruowane wyłącznie przez BMW M GmbH i są pozycjonowane między najlepszymi modelami BMW a naszymi modelami rdzeniowymi M. Opracowaliśmy je dla klientów, którzy, chociaż stawiają wysokie wymagania w zakresie sportowych cech jezdnych, nie chcą rezygnować z praktyczności swojego pojazdu w codziennych sytuacjach. Doświadczenie i wiedzę zdobyte przez BMW M na torze wyścigowym oraz w rozwoju wysokowydajnych samochodów sportowych przekazano również na rozwój samochodów BMW M Performance. Od momentu wprowadzenia tej nowej kategorii produktu w 2012 roku, popyt stale wzrasta. W 2013 roku sprzedano około 14,250 modeli BMW M Performance. W 2014 roku było to 24,000 pojazdów,” mówi Frank van Meel, przewodniczący zarządu BMW M GmbH.

Jednostki napędowe

Nowo opracowany silnik M Performance TwinPower Turbo o sześciu cylindrach w nowym BMW X4 M40i łączy wysoką wydajność z wzorową oszczędnością paliwa. Odpowiednio, lekki, termodynamicznie zoptymalizowany silnik aluminiowy został skonstruowany na bazie tzw. zamkniętej konstrukcji dekielkowej. W tego typu konstrukcji, obudowa woda otaczająca cylindry jest uszczelniana od góry, co nadaje blokowi silnika wyjątkowo dużą sztywność.

Elementy silnikowe z BMW M3 i M4

Jednostka napędowa napędzająca nowe BMW X4 M40i bazuje na silniku o pojemności trzech litrów z sześcioma cylindrami w linii z BMW X4 xDrive35i. W celu spełnienia wymagań dynamicznych nakładanych na pojazdy BMW M Performance we wszystkich aspektach, nasi inżynierowie rozwoju zoptymalizowali jednostkę napędową za pomocą kutego stalowego wału korbowego, a także komponentów z wysokowydajnego silnika zamontowanego w BMW M3 i BMW M4, które zostały wprowadzone w 2014 roku. W rezultacie, między innymi, tłoki z dopasowanym pierścieniem górnym, łożyska wału korbowego i świec żarowych o wysokiej mocy znalazły się w silniku sześciocylindrowym z technologią M TwinPower Turbo w nowym BMW X4 M40i.

Oprócz wyższego poziomu ciśnienia doładowania i zwiększenia ilości wtryskiwanego paliwa, silnik został wyposażony w aerodynamicznie dostosowany kolektor dolotowy oraz system wydechowy zoptymalizowany zarówno pod względem ciśnienia wstecznego, jak i charakterystyki dźwięku, aby jeszcze bardziej zwiększyć wydajność. Oddzielny chłodnica oleju zapewnia, że optymalna temperatura robocza tego niezwykle mocnego silnika jest utrzymywana w każdych warunkach jazdy.

System wydechowy z inteligentną kontrolą zaworów

Charakterystyczny system wydechowy zamontowany w nowym BMW X4 M40i jest niezwykły z rurami wydechowymi po obu stronach wykończonymi w eleganckim kolorze Chrome Black. Rewolucyjne zmiany techniczne obejmują, obok inteligentnej kontroli zaworów, system wydechowy optymalizowany pod względem ciśnienia wstecznego, zamontowany pod podłogą pojazdu, a także dostrojenie rezonatorowe specyficzne dla M Performance. Rezultatem jest charyzmatyczny dźwięk, indywidualnie określany przez kierowcę w zależności od trybu jazdy oraz sytuacji, doskonale akcentujący sportowy charakter samochodu.

Technologia M Performance TwinPower Turbo

Nowy silnik M Performance TwinPower Turbo o sześciu cylindrach również korzysta z technologii TwinScroll Turbo, systemu wysokiej precyzji wtrysku, systemu zmiennego sterowania wałkami rozrządu Double VANOS oraz Valvetronic, w pełni zmiennego systemu sterowania zaworami jako standardowe wyposażenie.

Ta nowoczesna technologia napędowa w nowym BMW X4 M40i gwarantuje swobodę obrotową typową dla silnika BMW M oraz wyjątkową dostawę mocy. Przyczynia się również – jak to ma miejsce w przypadku wszystkich silników BMW – do wzorowej płynności pracy i zauważalnie redukuje zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Dodatkowo nowy silnik benzynowy o pojemności trzech litrów w nowym BMW X4 M40i wyposażony jest w standardzie w funkcję Auto Start Stop oraz regenerację energii podczas hamowania. Dalsza redukcja zużycia paliwa jest gwarantowana przez inteligentny system zarządzania energią, który kontroluje jednostki pomocnicze. Oprócz pompy chłodzącej dostosowanej do potrzeb i pompy oleju zmiennej objętości, obejmują one elektromechaniczny system kierowniczy, który nie wymaga żadnej mocy elektrycznej, gdy samochód porusza się na wprost. Dodatkowe oszczędności osiągane są również przez sprężarkę klimatyzacyjną, która jest odłączana, gdy nie jest używana.

Integracja turbosprężarki w kolektorze wydechowym również znacząco przyczynia się do wysokiej wydajności optymalizacji mocy oferowanej przez technologię M Performance TwinPower Turbo w nowym silniku sześciocylindrowym w nowym BMW X4 M40i. W związku z tym, faza rozgrzewania po zimnym starcie została znacznie skrócona. Dzięki temu szybko minimalizuje wewnętrzną tarcie w systemie, znacznie redukując zużycie paliwa i emisję CO2. Umiejscowienie katalizatora w bliskim sąsiedztwie silnika oraz regulowana zaworem ciśnienia doładowania (wastegate) dodatkowo poprawia cechy emisji tego silnika spalinowego.

Doskonałe osiągi jazdy

Połączenie tych technicznych rozwiązań zaowocowało najbardziej wydajnym silnikiem benzynowym M Performance do tej pory. Nowy silnik napędza nowego BMW X4 M40i z mocą 265 kW/360 hp w zakresie 5,800 do 6,000 obr/min (średnie spalanie: 8.6 l/100 km; emisja CO2: 199 g/km). Odpowiada to wzrostowi mocy o prawie 18 procent w porównaniu do BMW X4 xDrive35i. Równocześnie te modyfikacje wewnętrzne silnika zwiększyły maksymalny moment obrotowy o dobre 16 procent do 465 Nm w zakresie 1,350 do 5,250 obr/min.

Z impetem płynącym z tego znaczącego zwiększenia wydajności, nowy BMW X4 M40i spełnia wysokie dynamiczne wymagania stawiane pojazdom BMW M we wszystkich aspektach. BMW X4 M40i wykonuje sprint od zera do 100 km/h w zaledwie 4.9 sekundy, zanim osiągnie swoją elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 250 km/h.

Jednocześnie nowy silnik sześciocylindrowy w linii imponująco demonstruje wysoki poziom wydajności technologii M Performance TwinPower Turbo. Pomimo doskonałych osiągów, nowy BMW X4 M40i ma średnie zużycie paliwa tylko 8.6 l/100 km. Odpowiada to emisji CO2 równej tylko 199 g/km.

Ośmiobiegowa skrzynia sportowa Steptronic jako standard

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.