2014 Buick Encore

Buick w 2014 roku próbował zdobyć większą popularność na rynku, wprowadzając małego luksusowego crossovera o nazwie Encore, rywalizując w segmencie, w którym większość pojazdów oferowały marki masowe.

Podczas gdy niektórzy producenci samochodów starali się powiększać swoje SUV-y, Buick postanowił odnieść sukces, zmniejszając rozmiary swoich pojazdów i dostosowując je do warunków miejskich. Tak powstał Encore w 2013 roku jako subkompaktowy crossover. GM zbudował go na tej samej platformie Gamma II, co europejski Opel Mokka i Chevrolet Traxx. Aby przyciągnąć klientów szukających mniejszych pojazdów, Encore musiał być bezpieczny, co udało się GM osiągnąć. Auto zdobyło pięć gwiazdek w testach NHTSA, a jego oszczędne silniki uczyniły je świetną alternatywą dla innych małych pojazdów. Ponadto, dostępne były wersje z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

Charakterystyczny dla Buick’a grille w kształcie wodospadu z 13 chromowanymi pionowymi żebrami sprawił, że Encore wyróżniał się w tłumie. Flankowały go organicznie ukształtowane reflektory z przezroczystymi soczewkami i promieniami projekcyjnymi. Dolny zderzak miał czarną, dolną część, zaprojektowaną tak, aby lepiej znosiła uderzenia o krawężniki czy drobne zadrapania na parkingu. Dodatkowo, srebrny akcent pokrywał dolną część zderzaka, naśladując osłonę przedniej belki. Para lamp przeciwmgielnych w czarnych wlotach flankowała przedni zderzak i była podkreślona chromowanymi detalami.

Z profilu, subkompaktowy crossover prezentował swoją wysoką sylwetkę i krótkie zwisy, idealne do jazdy w mieście. Szyba czołowa podążała niemal tą samą linią, co nachylona maska, a na dachu znajdowały się relingi. Dzięki rzeźbionym panelom drzwiowym i powiększonym tylnym błotnikom, Encore wyglądał muskularnie, podczas gdy czarne akcenty wokół nadkoli i progów nadawały mu wrażenie dużego prześwitu. Projektanci Buick’a musieli podążać za tym samym kształtem, co jego europejski odpowiednik, Mokka, tworząc niemal pionową klapę bagażnika ozdobioną spoilerem dachowym.

Ale co najważniejsze, Buick miał nadzieję, że wnętrze będzie jego najmocniejszą stroną w tym segmencie. Dzięki skórzanej kabinie i bogatemu wyposażeniu, zapewniał klientom luksusowe doznania. Przed kierowcą znalazł się zestaw wskaźników o binokularnym kształcie, w którym prędkościomierz i obrotomierz znajdowały się po zewnętrznych stronach, flankując wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego oraz mały wyświetlacz TFT między nimi. Na szczycie centralnej konsoli, Encore miał siedmiocalowy wyświetlacz LCD dla systemu radiowego IntelliLink z aktywacją głosową, który przesyłał dźwięk przez standardowy system dźwiękowy Bose. Samochód oferował 18,8 stóp sześciennych (533 litry) przestrzeni bagażowej za dzieloną tylną kanapą oraz 48,4 stóp sześciennych (1 372 litry) z złożonymi tylnymi siedzeniami.

Dla obu wersji 2WD i 4WD Encore oferowano tylko jedną opcję silnikową i skrzynię biegów, a był to turbo doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra, który był połączony z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Buick zaprezentował zupełnie nowego Encorę 2013 – luksusowy mały crossover, który oferuje charakterystyczny styl marki Buick, akustycznie dopracowane wnętrze oraz bogaty zestaw luksusowych udogodnień w zwrotnym, wszechstronnym i wydajnym opakowaniu.

Buick Encore jest wystawiony na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Północnej Ameryki w Detroit w 2012 roku i trafi do sprzedaży na początku 2013 roku.

„Buick Encore to świetnie wyglądający, inteligentny wybór dla tych, którzy pragną luksusowych udogodnień crossovera w bardziej zwrotnym i zwinny pojeździe,” powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent marketingu Buick w USA. „Stanowi luksusową alternatywę dla nowej grupy klientów Buick i oferuje funkcje oraz elastyczność, które nie są typowe dla pojazdów tej wielkości dziś.”

Modele Buick zyskują na popularności, z dwoma kolejnymi latami wzrostu sprzedaży detalicznej. Encore dołącza do Verano – trzeciego całkowicie nowego sedana Buick w ciągu trzech lat – wzbogacając ofertę marki i kontynuując momentum zapoczątkowane przez crossover Enclave prawie pięć lat temu.

Z miejscem dla pięciu osób i aż 48,4 stóp sześciennych (1 372 litrów) przestrzeni ładunkowej po złożeniu tylnych siedzeń, Buick Encore oferuje znaczną pojemność bagażową razem z pewną, wyższą pozycją siedzenia, możliwością napędu na wszystkie koła i nowoczesnym stylem crossovera.

Dodatkowe funkcje obejmują 10 standardowych poduszek powietrznych i silnik Ecotec 1.4L turbo o czterech cylindrach oraz sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, a także standardowe i dostępne technologie, takie jak głosowo aktywowany system IntelliLink od Buick – który łączy smartfona kierowcy z wysokiej rozdzielczości, kolorowym siedmiocalowym wyświetlaczem LCD radia za pomocą Bluetooth lub USB.

A ponieważ to Buick, system QuietTuning jest standardem w Encorze, który także jako pierwszy wykorzystuje technologię aktywnej redukcji hałasu.

Współczesny design oferuje wszechstronną przestronność

Zgodnie z globalnym językiem designu, który stał się symbolem marki, rzeźbione i eleganckie cechy stylu Buick Encore – w tym opadające linie charakterystyczne – sprawiają, że jest natychmiast rozpoznawalny jako nowoczesny Buick. Charakterystyczne detale to kratka w kształcie wodospadu, chromowane akcenty i otoczenia, wloty powietrza na masce oraz pomalowane dolne panele, podobne do Enclave.

„Encore przynosi ponadczasowy, rzeźbiarski design Buick do segmentu crossoverów w sposób, który łączy elegancję, wydajność i użyteczność,” powiedział David Lyon, dyrektor wykonawczy ds. designu. „W jego atletycznej sylwetce tkwi pewność, a w bogatych detalach zawarta jest elementarna piękność.”

Reflektory w technologii projektorowej z niebieskimi akcentami oraz szczegółowo wykończone tylne lampy podkreślają premium wygląd; a standardowe 18-calowe aluminiowe felgi o pięciu ramionach. Dostępne są także chromowane felgi z siedmioma ramionami.

Wewnątrz, organiczny styl Buick Encore przejawia się w płynnej desce rozdzielczej, która naturalnie łączy się z panelami drzwiowymi. Wyraźnie widoczna centralna deska instrumentów zawiera duży, kolorowy, siedmiocalowy wyświetlacz LCD dla głosowo aktywowanego systemu radiowego IntelliLink. Obejmuje też wskaźniki dla radia satelitarnego SiriusXM, a także dostępne systemy nawigacji i tylnej kamery.

Wnętrze wyróżnia się nowoczesnym połączeniem ciemnych i jasnych tonów, które podkreślone są lodowobłękitnym oświetleniem ambientowym, wybranymi elementami jasnego wykończenia oraz drewnopodobnymi detalami. Premium fotele zawierają piankę o wysokiej gęstości dla większego komfortu podczas długich podróży, pokryte są nowoczesnym materiałem z tkaniny lub skóry. Dostępne są również podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica. Tylne siedzenie ma składany podłokietnik z uchwytami na kubki.

Więcej komfortowych i luksusowych cech Encorze – w standardzie i opcjonalnych – obejmuje:

  • Zdalne uruchamianie pojazdu
  • Podwójna automatyczna klimatyzacja
  • Wycieraczki z systemem RainSense
  • System dźwięku premium Bose
  • Podgrzewana kierownica owinięta skórą z kontrolą audio
  • Fotel kierowcy z regulacją elektryczną w sześciu płaszczyznach oraz pamięcią ustawień.

Buick Encore ma także wiele pojemności do przechowywania i schowków. Oferuje 18,8 stóp sześciennych (533 litrów) przestrzeni za dzielonym tylnym siedzeniem i 48,4 stóp sześciennych (1 372 litrów) po złożeniu tylnych siedzeń. Z tylnym siedzeniem na miejscu, jest miejsce na co najmniej sześć pełnych siatek zakupów, a po złożeniu siedzeń jest miejsce na kije golfowe i torby na weekendowy wypad. Nawet przednie siedzenie pasażera składa się płasko, co pozwala na wydłużenie ładunku i pomieszczenie długich przedmiotów, które normalnie nie mieściłyby się w pojeździe tej wielkości.

Dostępnych będzie dziewięć kolorów nadwozia i trzy kombinacje kolorystyczne wnętrza.

QuietTuning staje się „aktywne”

QuietTuning to proces definiowania jakości, dźwięku i drgań Buick oraz projektowania i udoskonalania pojazdu zgodnie z trzypunktową strategią redukcji dźwięków u źródła, blokowania dźwięków przed dostaniem się do kabiny i absorbowania pozostałych dźwięków.

W przypadku Buick Encore zastosowano konkretne rozwiązania, aby osiągnąć 40 wskaźników dźwiękowych do dopracowania, w tym pierwsze zastosowanie aktywnej redukcji hałasu od Buick. Dzięki temu mikrofony umieszczone w suficie wykrywają hałas silnika, a częstotliwości są przetwarzane przez komputer, który kieruje przeciwnymi falami dźwiękowymi przez głośniki i subwoofer systemu audio.

Dodatkowe standardowe cechy QuietTuning obejmują:

  • Akustycznie traktowany podsufitka z dostosowaną przerwą między nią a panelem dachowym o dużej wytrzymałości
  • Materiały tłumiące dźwięk użyte w kabinie, pod maską i w osłonach nadkoli
  • Skrzynia biegów HydraMatic 6T40 z sześcioma biegami z odłączaniem biegu neutralnego
  • Opony Continental o cichym działaniu o średnicy 18 cali
  • Aero-optymalizowane lusterka zewnętrzne
  • Ultra-cichy alternator silnika
  • Akustycznie laminowana szyba przednia oraz grubsze szkło boczne o grubości 5 mm
  • Izolacja z pianki na otworze konstrukcyjnym nadwozia.

Filozofia „jednej opony” poprawia właściwości jazdy i prowadzenia

Nowy Buick Encore oparty jest na globalnej platformie małych crossoverów i zaprojektowany zgodnie z filozofią „jednej opony”. Wszystko jest zoptymalizowane wokół jednej specyfikacji opon 18 cali, zaprojektowanej dla bardziej precyzyjnego dostrojenia zawieszenia, doskonałego prowadzenia, ciszy i poczucia kontroli.

Rozstaw osi Buick Encore wynosi 100,6 cala (2 555 mm), a szerokość kół 60,6 cala (1 540 mm) z przodu i z tyłu, co przyczynia się do pewniejszego doświadczenia podczas jazdy, podczas gdy mocna konstrukcja umożliwia większą precyzję zawieszenia i cichszą jazdę. Dostosowany silnik, w tym dwa hydrauliczne mocowania, jest dopasowany do wrodzonej osi momentu obrotowego silnika, aby zakłócić transmisję wibracji i hałasu. Ta konfiguracja pomaga również w kontrolowaniu przenoszenia momentu, co skutkuje poprawioną dynamiką równowagi.

Zastosowano przednie zawieszenie typu MacPherson z sprężynami śrubowymi, dużą stabilizującą belką oraz modułami przedniego zawieszenia o kompensacji obciążenia bocznego. Zawieszenie tylne wykorzystuje konstrukcję złożoną z belki skrętnej (torsion beam), z podwójną ścianką, rurkowym profilem w kształcie litery V oraz amortyzatorami gazowymi. Łączy w sobie wszystkie zalety konwencjonalnego zawieszenia skrętnego, w tym minimalne wymagania przestrzenne, z małą wagą i stałą kontrolą kąta pochylenia. Izolatory sprężynowe z urethanu są wykorzystywane do tłumienia hałasu.

Buick Encore ma także kolumnowy, elektryczny system wspomagania kierownicy o zmiennej sile. Przyczynia się do średnicy skrętu wynoszącej 36,7 stóp (11,2 metra), a także oszczędza paliwo w porównaniu do pompy wspomagania kierownicy napędzanej silnikiem.

Technologia bezpieczeństwa pomaga chronić pasażerów

Buick Encore zaprojektowany jest z technologiami – w tym funkcjami opartymi na radarze – które pomagają unikać wypadków i chronić pasażerów w przypadku ich wystąpienia. Technologie, które pomagają ich unikać, obejmują:

  • Standardowy system kontroli stabilności StabiliTrak
  • Czterokołowe hamulce tarczowe z ABS i elektroniczną dystrybucją siły hamowania
  • Kontrola hamowania przy zakrętach i asystent hamowania
  • Dostępny system napędu na wszystkie koła, który bezproblemowo przekazuje moc na tylne koła, gdy jest to wymagane dla lepszej przyczepności i prowadzenia
  • Dostępny system ostrzegania o kolizji czołowej i ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu
  • Dostępny asystent parkowania z przodu i z tyłu
  • Dostępna tylna kamera.

Jeśli chodzi o ochronę pasażerów, struktura nadwozia Buick Encore tworzy ochronną klatkę wokół kabiny pasażerskiej. Sześćdziesiąt trzy procent struktury podwozia zbudowane jest z wysokowytrzymałych stali, podczas gdy 57 procent górnej części nadwozia wykorzystuje wysokowytrzymałe stali, w tym ultra-wysokowytrzymałe stali. Ta ochrona jest uzupełniona przez 10 standardowych poduszek powietrznych, które obejmują:

  • Przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera
  • Poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową z przodu i z tyłu (wszystkie pozycje zewnętrzne)
  • Poduszki powietrzne w kształcie zasłonki dla pasażerów z przodu i z tyłu na zewnątrz.

Zestaw funkcji bezpieczeństwa Buick Encore dopełnia ekskluzywna technologia OnStar, która obejmuje zaawansowany system reakcji na wypadki, pomoc w nagłych wypadkach i inne usługi.

Silnik Ecotec turbo zapewnia efektywność

Buick Encore napędzany jest wydajnym, mocnym silnikiem Ecotec 1.4L turbo o czterech cylindrach i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Generuje szacowaną moc 140 koni mechanicznych (103 kW) i moment obrotowy 148 lb-ft (200 Nm) w zakresie 1 850 – 4 900 obr./min. Szeroki zakres obrotów dla maksymalnego momentu obrotowego – charakterystyczna cecha silników turbo – pomaga mu zaoferować lepsze wrażenia z jazdy i osiągi.

Turbo do silnika 1.4L jest zintegrowane w kolektorze wydechowym, co pozwala na zmniejszenie wagi i większą elastyczność w pakowaniu. Wzmocniony wał korbowy i kute łączniki dostarczają dodatkowej wytrzymałości, aby wspierać sprężone zasilanie silnika oraz moment obrotowy w szerokim paśmie obrotów.

Wiele cech silnika przyczynia się do ogólnej wydajności paliwowej Buick Encore, w tym:

  • Wysokowydajny alternator
  • Regulacja napięcia
  • Elektronicznie kontrolowany system paliwowy bez powrotu
  • Przerwanie dostarczania paliwa podczas hamowania.

Współpracują z innymi systemami i komponentami pojazdu, które również pomagają poprawić wydajność, w tym oponami o niskim oporze toczenia, elektrycznym wspomaganiem kierownicy, funkcją neutralnego biegu oraz zoptymalizowaną aerodynamiką.

Silnik Ecotec 1.4L turbo wsparty jest przez skrzynię biegów Hydra-Matic 6T40. Stanowi część rodziny sześciobiegowych transaxli do samochodów małych i crossoverów. Ma unikalny design, w którym układy planetarne są umieszczone na tej samej osi co oś wału korbowego silnika, co sprawia, że cała jednostka napędowa jest krótsza w kierunku przodu-tył. Taki design umożliwia skróconą całkowitą długość pojazdu, zwiększoną przestrzeń wewnętrzną, poprawione strefy zgniotu bezpieczeństwa oraz mniejszą wagę.

Hydra-Matic 6T40 oferuje „stromy” pierwszy bieg i „wysoki” bieg nadbiegowy, aby uzyskać szeroki zakres przełożeń 6,14:1. Dzięki temu Buick Encore osiąga mocne przyspieszenie, a także efektywność paliwową i niższy poziom hałasu silnika przy prędkości autostradowych. Funkcja odłączenia biegu neutralnego pomaga poprawić płynność i wydajność.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.