2014 Chevrolet Camaro Z/28

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Chevrolet Camaro Z/28

Przejdź do galerii zdjęć2014 Chevrolet Camaro Z/28

Chevrolet odświeżył linię modelową Camaro na rok 2014, a wraz z ulepszoną wersją rozpoczął również produkcję modelu Z/28, który zachwycił publiczność swoim 500-konnym silnikiem wolnossącym.

Pierwszy raz GM umieścił oznaczenie Z28 na Camaro w 1967 roku, gdy wyprodukowano tę wersję, aby była homologowana w serii wyścigowej Trans-Am. Z powodu kilku ograniczeń technicznych, w tym pojemności silnika, Chevrolet zmodyfikował już istniejący silnik 327 ci, przekształcając go w 302 ci, wykorzystując różne elementy z własnych zapasów. Od tego momentu Z28 stało się znaną wersją tego pony cara, a 2014 Chevrolet Camaro Z/28 nie był wyjątkiem. Nie ma pomyłki; producent dodał ukośnik (/) między literą a cyfrą, aby samochód nie został pomylony z czymś innym. Ta wersja była skoncentrowana na torach wyścigowych i mimo że nie była najsilniejsza w swej stawce, była zwrotna i szybka na torze. Co więcej, jej podwozie zostało zaprojektowane z myślą o słynnym torze Nürburgring Nordschleife w Niemczech, podobnie jak ZL1, ale w przeciwieństwie do swojego brata, była napędzana silnikiem wolnossącym z dużą pojemnością.

Przód samochodu miał takie same zmiany jak reszta gamy Chevrolet Camaro z 2014 roku, co było odświeżeniem piątej generacji tego modelu. Jednak wyróżniał się kilkoma istotnymi detalami. Z przodu, reflektory HID były węższe i wyglądały bardziej agresywnie. Otaczała je czarna siatkowa osłona chłodnicy ozdobiona oznaczeniem Z/28 oraz emblematem bow-tie producenta. Na dolnej części zderzaka zamontowano szeroką i wysoką trapezoidalną czarną kratkę, flanquowaną przez pionowe wloty powietrza, w których znajdowały się światła przeciwmgielne oraz wentylacja dla przednich hamulców. Innym istotnym detalem był wydłużony spojler z przodu, który zwiększał docisk. GM umieścił również maskę z wlotem powietrza, w której centralna sekcja była wykonana z włókna węglowego i miała zestaw żaluzji.

Dzięki ulepszonemu zawieszeniu, samochód był niższy od swoich braci. Na przednich błotnikach znajdowały się oznaczenia Z/28, podczas gdy inne wersje nosiły nazwę Camaro. Jednak płaska linia okien z nachyloną przednią szybą pozostała niezmieniona, a nowe były aerodynamicznie profilowane lusterka. Na dolnej części, progi boczne zaprojektowano w celu zmniejszenia efektu ground effect i poprawy zdolności samochodu do pokonywania zakrętów. Z tyłu, spojler z włókna węglowego był zaprojektowany specjalnie, aby poprawić przyczepność na tylnym osia podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Na koniec, na dolnej części tylnego zderzaka, producent dodał czterorurowy system wydechowy z okrągłymi rurami flanquowanymi przez dyfuzor.

Chevrolet nie zadbał o dramatyczne ulepszenie wnętrza Z/28, które miało taką samą płaską deskę rozdzielczą jak reszta jego rodzeństwa. Trójramienna kierownica z przyciskami do obsługi mediów i tempomatu otaczała panel wskaźników. Tam, w 2014 Chevrolet Camaro Z/28 znajdowały się prostokątne wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały wyświetlacz LCD, używany także do systemu infotainment i nawigacji. Między wysoko osadzonymi fotelami kubełkowymi z przodu, Chevrolet zamontował konsolę środkową, w której znajdowała się dźwignia zmiany biegów. Zaskakująco, tradycyjny układ czterech wskaźników nie był już dostępny.

7l V8 6MT (500 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność7008 Cm3
Moc373 Kw @ 6100 Rpm
507 Hp @ 6100 Rpm
500 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy481 Lb-Ft @ 4800 Rpm
652 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieCarbon Ceramic Matrix
Hamulce tylneCarbon Ceramic Matrix
Długość192.3 In (4884 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość52.4 In (1331 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.1/64.6 In (1
Rozstaw osi112.3 In (2852 Mm)
Pojemność bagażnika11.3 Cuft (320 L)
Masa własna3820 Lbs (1733 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.