2014 Chevrolet Silverad 3500HD Crew Cab

2014 Chevrolet Silverad 3500HD Crew Cab

Przejdź do galerii zdjęć2014 Chevrolet Silverad 3500HD Crew Cab

Chevrolet ogłosił nową generację modelu Silverado w grudniu 2012 roku na rok modelowy 2014, a klienci mogli wybrać wersję 3500HD, która była wytrzymała i gotowa do transportu.

Na rynku było wiele pickupów, które twierdziły, że mogą ciągnąć i przewozić ciężkie towary, ale nie wszystkie mogły konkurować z solidnym Silverado 3500HD. Jego podwójne koła z tyłu oraz wytrzymała konstrukcja sprawiały, że był bardziej odpowiedni do takich zadań niż większość konkurencji. Ponadto General Motors wyposażył dużego, ciężkiego pickupa w kilka funkcji, które częściej spotyka się w luksusowych samochodach niż w pojazdach przeznaczonych dla pracowników fizycznych. GM zauważył, że Silverado nie jest już tylko używane do przewożenia buldożerów na przyczepach, ale także dużych łodzi i kamperów przez rodziny, które oczekiwały większego komfortu niż tylko ławka i wentylator na desce rozdzielczej.

Chevrolet stworzył trzecią generację modelu Silverado z nowym przodem, który posiadał podwójne reflektory po obu stronach z soczewkami projekcyjnymi oraz kierunkowskazami montowanymi w rogach. Na górze i dole znajdowały się prostokątne chromowane elementy tworzące główny grill, z emblematem bow-tie pośrodku, które je łączyło. Silverado 3500HD miało maskę w stylu power dome z żaluzjowym wzorem. Na dolnym zderzaku, w zależności od wersji, producent dodał zestaw lamp przeciwmgielnych na zewnętrznych rogach. Dodatkowo, pod zderzakiem dostępna była osłona, która chroniła silnik i skrzynię biegów.

Boki Silverado 3500HD Crew Cab były natychmiast rozpoznawalne dzięki kanciastym nadkolom. Ich proste cięcia były unikalne w tym segmencie. W zależności od wersji, pojazd miał czarne lub chromowane klamki i stopnie boczne pod progami, ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z kabiny. Skrzynia ładunkowa miała powiększone ćwierćpanele, co pozwalało na zastosowanie podwójnego systemu kół, który był wymagany dla pojazdów o tak dużej ładowności. Z tyłu Chevrolet zainstalował stopnie w zderzaku, które ułatwiały klientom dostęp do skrzyni ładunkowej. Jako opcję mogli wybrać piątą oś lub zwykły hak.

Chevrolet udostępnił model 3500HD Crew Cab w trzech wersjach: WT, LT i LTZ. Podstawowy model miał tylko ręczną klimatyzację, podczas gdy wyższe wersje były dostępne z automatyczną klimatyzacją dwu-strefową. Bluetooth był dostępny w całej gamie, a standardem w wersji LTZ. Z przodu producent zainstalował standardowe siedzenie typu bench (40/20/40) dla WT i LT, podczas gdy LTZ miał fotele kubełkowe. Marka bow-tie oferowała również kilka pakietów, które ułatwiały życie na pokładzie, a wśród nich znajdowały się skórzane fotele, elektrycznie sterowany panoramiczny dach i elektryczne tylne okno.

Pod maską, Chevrolet zamontował dwa silniki V8 do wyboru: 6.0-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem atmosferycznym oraz 6.6-litrowy silnik turbo-diesel. Obie wersje były połączone z automatyczną skrzynią biegów Allison o sześciu biegach, która przekazywała moc na tylne koła lub na wszystkie cztery, ponieważ Silverado 3500HD Crew Cab było dostępne zarówno w wersji 4×2, jak i 4×4.

 CHEVROLET SILVERADO 2500HD i 3500HD z 2014 roku

Nowości na rok 2014:

• Standardowy most 4.10 w modelach benzynowych zwiększa standardowe możliwości holownicze o 4 500 funtów
• Dwupaliwowy system zasilania gazem ziemnym / silnik bi-fuel V-8 o pojemności 6.0L dostępny w modelu 2500HD z kabiną załogową
• Dostępna nakładka do łóżka natryskowa

CHEVROLET SILVERADO 2500HD I 3500HD – POŁĄCZENIE SIŁY Z WYRAFINOWANIEM

Silverado 2500HD i 3500HD nadal pozostają wzorcami dla ciężarówek o dużej ładowności, wzmacniając 95-letnią reputację Chevroleta w budowie solidnych i wydajnych pojazdów ciężarowych. W 2014 roku ta reputacja została wzmocniona wyższymi standardowymi możliwościami holowniczymi.

Dotychczas opcjonalny most tylny 4.10 stał się standardem w modelach benzynowych, co umożliwia zwiększenie standardowej zdolności do holowania o 4 500 funtów, do maksymalnej wartości 13 000 funtów (5 897 kg) w modelach 2500HD i 3500HD. Zwiększa to także przyspieszenie i może poprawić efektywność w ruchu miejskim oraz przy prędkościach poniżej 50 mph. Klienci korzystający głównie z jazdy autostradowej mogą wybrać dostępny most 3.73 dla lepszej efektywności paliwowej na autostradzie.

Dodatkowe możliwości obejmują:
• Maksymalny ładunek 2500HD wynosi 4 212 funtów (1 910 kg) w modelach z pakietem wydajnościowym
• Maksymalna zdolność holownicza 2500HD wynosi 13 000 funtów (5 897 kg)
• Maksymalna zdolność holownicza 2500HD z piątą osią wynosi 17 800 funtów (8 074 kg)
• Maksymalny ładunek 3500HD wynosi 7 222 funtów (3 276 kg)
• Maksymalna zdolność holownicza 3500HD wynosi 18 000 funtów (8 164 kg)
• Maksymalna zdolność holownicza 3500HD z piątą osią wynosi 23 100 funtów (10 478 kg).

Linia Silverado HD z 2014 roku jest oferowana w modelach WT, LT i LTZ, w wersjach 2WD i 4WD – w tym modele 3500HD z pojedynczym i podwójnym kołem tylnej osi. Wszystkie modele mają w pełni boxowane ramy ze stali o wysokiej wytrzymałości i oferują szereg funkcji sterujących, które ułatwiają transport i holowanie, w tym kontrolę przechyłu przyczepy, zintegrowane hamulce przyczepy, asystent przyspieszania na wzniesieniach, automatyczne hamowanie na pochyleniach, inteligentną pomoc w hamowaniu oraz większe hamulce.

Silverado HD oferuje także funkcję inteligentnego hamulca wydechowego, która zapewnia lepszą kontrolę na wzniesieniach i zmniejsza zużycie klocków hamulcowych.

Standardowym silnikiem w modelach 2500HD i 3500HD jest silnik benzynowy V-8 o pojemności 6.0L, a dostępny jest także silnik turbo-diesel Duramax 6.6L. Silnik ten ma moc 397 hp (296 kW) i obsługuje biopaliwo B20. Standardowy zbiornik paliwa o pojemności 36 galonów (136 L) maksymalizuje efektywność Duramax, umożliwiając przejechanie do 680 mil (1,090 km) między tankowaniami.

Nowością na rok 2014 jest dwupaliwowy system zasilania gazem ziemnym oraz wersja silnika V-8 o pojemności 6.0L kompatybilna z biopaliwem, dostępna dla modeli 2500HD z kabiną załogową. Silnik ten ma hartowane zawory i gniazda zaworowe, które pozwalają na zasilanie benzyną lub gazem ziemnym.

Kolejną nowością jest dostępna nakładka natryskowa do łóżka, która łączy się ze stalowym łóżkiem, tworząc trwałą, wodoodporną ochronę. Pokrywa całą wewnętrzną powierzchnię łóżka poniżej bocznych belek, w tym klapę, górną belkę przedniego łóżka, zatyczki otworów i dolne oczka mocujące.

Ciężarówki HD Chevroleta są komfortowe i dobrze skomunikowane, z technologią, która obejmuje dostępne mobilne Wi-Fi, łączność USB, łączność z telefonem przez Bluetooth, radio satelitarne SiriusXM, OnStar 9.0 oraz nawigację. Jest także radio nawigacyjne z odtwarzaczem CD, portem USB i dyskiem twardym o pojemności 80 GB (30 GB dostępne na muzykę), a także dostępne podgrzewane i wentylowane przednie fotele w modelach LTZ.

Cechy zewnętrzne Silverado HD

Modele Silverado 2500HD i 3500HD wyróżniają się maską w stylu power dome z otworami wentylacyjnymi oraz szeroką kratką z chromowaną ramką i pełnowymiarowym zderzakiem przednim ze stali chromowanej. Oferowana jest gama kombinacji kół/opon o średnicy 17 cali (Dually), 18 cali i 20 cali.

Standardowe i dostępne cechy zewnętrzne obejmują:
• Podgrzewane lusterka zewnętrzne dostępne we wszystkich modelach; podgrzewane lusterka zewnętrzne i regulowane elektrycznie lusterka dla kamperów z indicatorami kierunkowskazów dostępne w modelach 2500HD LT i LTZ oraz standardowo w modelach 3500HD LT i LTZ
• Zaczepy do wyciągania z przodu są standardowe we wszystkich modelach
• Funkcja EZ-Lift z zamykanym tylnym klapkiem dostępna jest we wszystkich modelach
• Podwójne lampy ładunkowe są standardowe we wszystkich modelach
• Siedemnasto-calowe koła stalowe są standardowe w modelu 2500HD Work Truck i wszystkich modelach 3500HD SRW
• Siedemnasto-calowe koła stalowe w chromowanej obudowie dostępne są w modelu 2500HD Work Truck
• Siedemnasto-calowe koła aluminiowe o wykończeniu maszynowym są standardowe w modelu 2500HD LT
• Siedemnasto-calowe koła aluminiowe o polerowanej powierzchni są standardowe w modelu 3500HD LTZ z podwójnym kołem tylnym i dostępne w modelu LT z podwójnym kołem tylnym
• Osiemnasto-calowe koła stalowe w malowanej wersji dostępne są w modelu 2500HD Work Truck i standardowo w modelu 3500HD Work Truck z SRW z silnikiem 6.0L (dostępne z silnikiem Duramax diesel)
• Osiemnasto-calowe koła aluminiowe o polerowanej powierzchni są standardowe w modelach 2500HD LT i LTZ oraz w modelach 3500HD SRW LT i LTZ
• Dwudziesto-calowe koła aluminiowe o polerowanej powierzchni dostępne są w modelach 2500HD LT i LTZ
• Kolory zewnętrzne: Deep Ruby Metallic, Blue Topaz Metallic, Black, Blue Granite Metallic, Summit White, Victory Red, Silver Ice Metallic, Mocha Steel Metallic i Graystone Metallic.

Pakiet wyglądu Z71 jest dostępny w modelach z kabiną załogową, gdy są wyposażone w zawieszenie do jazdy terenowej Z71. Zawartość obejmuje 18-calowe koła aluminiowe o polerowanej powierzchni (20-calowe koła dostępne w modelach 2500HD LTZ), opony terenowe, przednie lampy przeciwmgielne, lusterka i klamki w kolorze nadwozia, zderzak w kolorze nadwozia, chromowaną kratkę z otoczką w kolorze nadwozia oraz unikalną naklejkę na skrzynię ładunkową Z71.

Standardowe i dostępne cechy wnętrza Silverado HD

Modele Silverado HD zostały zaprojektowane z myślą o komforcie i wygodzie, zarówno w pracy, jak i w drodze, oferując funkcje takie jak schowki, które umożliwiają schowanie wszystkiego, od rękawic roboczych po laptopy.

Dla tych, którzy pracują z ich ciężarówką lub korzystają z niej na wakacje z rodziną, Silverado HD oferuje mobilne Wi-Fi, łączność USB, łączność z telefonem przez Bluetooth, radio satelitarne SiriusXM i system nawigacji. Liczne punkty ładowania umożliwiają równoczesne korzystanie z wielu urządzeń elektronicznych.

Klienci korzystający z zimowych warunków szybciej się rozgrzewają dzięki silnikowi Duramax 6.6L, który ma czas rozruchu porównywalny z silnikami benzynowymi. Czas cyklu świecy żarowej wynosi nie więcej niż 3 sekundy w temperaturach tak niskich jak -20 F (-29 C).

Najważniejsze standardowe i dostępne cechy wnętrza dla wszystkich modeli obejmują:
• Dwustrefowa automatyczna kontrola klimatu jest standardowa w LTZ i dostępna w LT; jednostrefowa manualna klimatyzacja jest standardowa w WT
• Rádio nawigacyjne z AM/FM stereo, odtwarzacz MP3-kompatybilny CD/DVD oraz port USB jest dostępne w modelach LTZ
• Rádio satelitarne SiriusXM jest standardowe w modelach LT i LTZ oraz dostępne w WT
• Łączność telefoniczna przez Bluetooth jest standardowa w modelach LTZ oraz dostępna w WT i LT
• Elektrycznie regulowane pedały są dostępne w modelach LT i LTZ.
• Dwa dodatkowe gniazda zasilania 12 V są standardowe we wszystkich modelach i zamontowane na desce rozdzielczej
• System zdalnego uruchamiania pojazdu jest standardowy w LTZ i dostępny w modelach LT
• Skórzane fotele przednie są standardowe w LTZ i dostępne w LT
• Przednia ławka 40/20/40 jest standardowa w modelach WT i LT
• Fotele kubełkowe z regulacją w 10 kierunkach dla kierowcy i pasażera są standardowe w modelach LTZ. Fotele kubełkowe z regulacją w 6 kierunkach są dostępne w modelach LT
• Skórzana kierownica jest standardowa w modelach LT i LTZ oraz dostępna w WT
• Elektrycznie sterowany sunroof jest dostępny w modelach LTZ z kabiną załogową
• Elektrycznie sterowane tylne okno przesuwne jest dostępne w modelach LT i LTZ.

Kombinacje kolorów wnętrza/wykończenia obejmują: Ebony, Dark Cashmere/Light Cashmere, Titanium/Light Titanium i Dark Titanium

Napędy Silverado HD

Silnik Vortec 6.0L V-8 z regulacją czasowania zaworów współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L90 sześciobiegową jako standardowy napęd w całej ofercie modeli Silverado HD. Ta kombinacja zapewnia doskonałe osiągi i efektywność, z naciskiem na osiągi przy niskich obrotach. Ma moc 360 koni mechanicznych (268 kW) oraz moment obrotowy 380 lb.-ft. (515 Nm).

Wersja silnika 6.0L bi-fuel, znana pod kodem LC8, ma specjalne hartowane zawory i gniazda zaworowe, które umożliwiają działanie na gazie ziemnym (CNG) lub benzynie.

Połączenie napędu turbo-diesel Duramax 6.6L i automatycznej skrzyni biegów Allison 1000 sześciobiegowej jest dostępne we wszystkich modelach 2500HD i 3500HD. Najważniejsze cechy silnika Duramax to:
• 397 koni mechanicznych (296 kW) przy 3 000 obr./min
• 765 lb.-ft. momentu obrotowego (1 037 Nm) przy 1 600 obr./min
• Wysokociśnieniowy (30 000 psi/2 000 bar) system paliwowy z piezoelektrycznym napędem dla lepszej efektywności paliwowej, poprawionych osiągów i niższych emisji
• System hamulca wydechowego, który umożliwia kontrolowane zwalnianie pojazdu na zjazdach, bez aktywacji hamulców
• System redukcji katalitycznej stosujący wtrysk płynu wydechowego (DEF), aby zapewnić najlepsze właściwości i osiągi silników diesla – z zasięgiem około 5 000 mil (8 000 km) między napełnieniami DEF
• Optymalizacja spalania i obróbki po spalaniu zapewnia około 700 mil (1 125 km) między regeneracjami filtra cząstek stałych – 75-procentowa poprawa w porównaniu do poprzedniego systemu, co znacząco przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej, ponieważ proces regeneracji wymaga dodatkowego paliwa
• Obsługa biopaliwa B20 jako alternatywna opcja zasilania.

Skrzynia Allison 1000 posiada kontrolę zmiany biegów z funkcją tap up/tap down oraz opatentowany tryb podgrzewania kabiny z podwyższonym obrotami. Dodatkowo, tryb Tow/Haul redukuje cykle zmiany biegów dla lepszej kontroli i poprawionego chłodzenia podczas holowania lub transportu ciężkich ładunków.

Podwozie i zawieszenie Silverado HD

Wszystkie modele Silverado HD mają w pełni boxowane zespoły ramowe – 18 różnych zespołów, które pasują do wszystkich konfiguracji w ofercie. Przednie sekcje są hydroformowane.

Dodatkowe cechy podwozia i zawieszenia obejmują:
• Maksymalne obciążenie przedniego mostu wynoszące do 6 000 funtów (2 721 kg), co umożliwia użycie pługu śnieżnego we wszystkich konfiguracjach kabiny 4WD z dostępnym pakietem przygotowawczym do pługa śnieżnego
• Zawieszenie przednie typu short-long arm/torcyjnego z kutymi górnymi wahaczami oraz precyzyjnie przetworzonymi żeliwnymi dolnymi wahaczami
• Cztery różne współczynniki torsji wspierają cztery różne maksymalne obciążenia przedniego mostu, co pomaga stabilizować różne wysokości w trimie różnych modeli pod obciążeniem, jednocześnie poprawiając wygląd, prowadzenie, trwałość, zużycie opon i ustawienie. Wysokość trimu jest regulowana na każdym pręcie za pomocą pojedynczej śruby, co pozwala łatwo zmienić wysokość w zależności od wagi pługu śnieżnego lub innych akcesoriów
• Zastosowanie konstrukcji montażowej górnego mocowania amortyzatora, która jest trwale połączona z ramą za pomocą dwóch elementów mocujących, eliminując skrzypienie i stuki, a jednocześnie wspierając wyższe możliwości obciążeniowe i zwiększoną trwałość
• Asymetryczny projekt sprężyn liściastych, który minimalizuje skoki mostu i zwiększa efektywność kontroli trakcji
• Dwustopniowy projekt sprężyn liściastych w modelach 2500HD i trzyetapowy w modelach 3500HD. Wszystkie modele mają sprężyny liściaste o szerokości 3 cali (76 mm)
• Zawieszenie terenowe Z71 dostępne jest w modelach LT i LTZ i zawiera amortyzatory twin-tube o średnicy 35 mm, zderzaki off-road, stabilizator przedni o średnicy 33 mm oraz pakiet osłon
• Czterotłoczkowe hamulce tarczowe z hydroboostem są standardowe we wszystkich modelach
• Czterokanałowy ABS jest standardowy w modelach z pojedynczym kołem tylnym, a trzykanałowy system jest standardowy w modelach z podwójnym kołem tylnym
• Mocowanie ramy do holowania konwencjonalnego ma konstrukcję tuby-skrzyżowanej i wspiera do 18 000 funtów (8 164 kg).

Funkcje bezpieczeństwa i unikania wypadków Silverado HD

Silverado ma mocną strukturę nadwozia, która absorbuje energię uderzenia i zapewnia ochronną „klatkę bezpieczeństwa” wokół pasażerów. Poduszek powietrznych osłaniających boki z ochroną przed przewróceniem i poduszki boczne montowane na siedzeniu dla kierowcy i pasażera z przodu są dostępne. Montowane na dachu poduszki powietrzne mają cechy projektowe, które zapewniają zwiększoną ochronę przed przewróceniem i zatrzymującą pasażerów, podczas gdy poduszki mocowane na siedzeniu zapewniają ochronę klatki piersiowej i miednicy.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują:
• System elektronicznej kontroli stabilności StabiliTrak jest standardowy w wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
• Duże, czterotłoczkowe hamulce tarczowe z czterokanałowym ABS są standardowe we wszystkich modelach
• Wysoko wytrzymała stalowa konstrukcja ramowa, która zwiększa bezpieczeństwo i poprawia odporność na wypadki
• Dostępna kamera tylna
• System kontroli przechyłu przyczepy dostępny we wszystkich modelach z pojedynczym kołem tylnym
• Asystent ruszania na wzniesieniach jest standardowy w modelach z pojedynczym kołem tylnym.

System kontroli przechyłu przyczepy zapewnia dodatkowy poziom pewności podczas holowania przyczepy. System ten wykrywa warunki przechyłu przyczepy i interweniuje, hamując i/lub redukując moc silnika, aby przywrócić kontrolę nad przyczepą i utrzymać ją na zamierzonej drodze. System ten użyje elektrycznych hamulców przyczepy, gdy przyczepa jest podłączona do standardowego okablowania pojazdu i jego działanie nie wymaga interwencji kierowcy.

System asystenta ruszania na wzniesieniach jest automatycznie aktywowany, gdy czujniki wykryją, że pojazd znajduje się na nachyleniu około 5 procent lub większym. Utrzymuje hamulce przez około 1,5 sekundy lub do momentu naciśnięcia pedału gazu, zapobiegając cofaniu – jest to szczególnie skuteczne podczas holowania, dając kierowcy czas na przełączenie z pedału hamulca na pedał gazu bez cofania.
Szczegóły dotyczące OnStar
OnStar jest standardowy w modelach Silverado 2500HD i 3500HD, z wyjątkiem modeli WT i obejmuje sześć miesięcy usługi OnStar Directions and Connections. OnStar jest wiodącym na świecie dostawcą połączonych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, ochrony i mobilności oraz zaawansowanej technologii informacyjnej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.