2014 CHEVROLET SS SEDAN

Jak się można było spodziewać, to klasyczny amerykański sedan sportowy z napędem na tylną oś i silnikiem V8. Chevrolet SS z 2014 roku z pewnością przyciąga uwagę. Jego imponujące wykończenie i zwinne prowadzenie sprawiają, że to dobry wybór nawet dla miłośników samochodów sportowych.

Z przesuniętymi kołami, niską, klinowatą sylwetką i zwężającą się, kroplowatą linią dachu, nowy SS wygląda nieco jak muscle car. Jeśli przyjrzysz się uważnie, to samochód ten może wydawać się znajomy – sportowy sedan, który mógłby pozostać anonimowy, gdyby brać pod uwagę tylko jego design, ale potrafi dać z siebie dużo mocy i ma w sobie geny wyścigowe.

Wewnątrz SS ma bardziej kokpitowy układ niż inne współczesne modele Chevroletta, co jest dobrym rozwiązaniem jak na sportowy sedan. Architektura SS sprawia, że wydaje się nieco przestronniejszy. Jeśli uważasz, że niektórzy konkurenci są nieco wąscy, Chevrolet SS może być dobrą i oczywiście znacznie mocniejszą opcją.

Agresywnie wyprofilowane skórzane fotele sportowe znajdują się z przodu, a tylna kanapa jest wystarczająco przestronna dla dorosłych. Wsiadanie i wysiadanie jest dość łatwe dla wyższych pasażerów, dzięki zachowawczej linii dachu.

Pneumatycznie regulowane fotele przednie w ośmiu kierunkach oraz miękkie w dotyku deska rozdzielcza, a także system audio Bose oraz osiem standardowych poduszek powietrznych (poduszki na kolana dla kierowcy i pasażera z przodu), wyświetlacz przezierny, system automatycznego parkowania, ostrzeżenie o kolizji z przodu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, ostrzeżenie o martwym polu oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu to tylko niektóre z funkcji, które sprawiają, że ten samochód zajmuje lepszą lokatę pod względem bezpieczeństwa i komfortu.

Koniec z designem. Czas omówić, co sprawia, że ten samochód jest wyjątkowy w porównaniu do konkurencji. Chevrolet SS jest wyposażony w silnik V8 LS3 o pojemności 6,2 litra, który generuje 415 KM i 415 lb-ft momentu obrotowego, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów z łopatkami TAPshift. Skrzynia biegów jest trochę zbyt stłumiona i opóźniona w reakcji, leniwa w trybie Drive, a w trybie Sport wciąż nie jest wystarczająco ostra. Mimo to potrafi przyspieszyć od 0 do 62 mph (100 km/h) w pięć sekund.

Mocne hamulce Brembo są standardem. Dzięki niemal idealnemu rozkładowi masy 50/50, wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu oraz staraniom, aby utrzymać środek masy nisko, SS sugeruje poważne zamiary dotyczące osiągów.

Ogólnie rzecz biorąc, super byłoby zobaczyć manualną wersję tego ukrytego potwora w pełnej krasie. Osiągi z pewnością sprawiłyby, że byłby to dobry wybór dla tych, którzy poszukują bardziej przestronnego samochodu sportowego, nawet dla młodej rodziny z mniejszą liczbą dzieci. Zła wiadomość jest taka, że produkcja Chevroletta SS została wstrzymana z powodu problemów napotkanych po wprowadzeniu tego modelu. Sprzedaż nie była tak dobra, jak oczekiwano, ale mimo to to świetny samochód dla fanów Chevroletta do kolekcji.

Nowy Chevrolet SS to pierwszy od 1996 roku sedan sportowy Chevroleta z silnikiem V-8 i napędem na tylne koła, zaprojektowany z myślą o osiągach zarówno na ulicy, jak i na torze. Dołącza do całkowicie nowego Corvette Stingray z 2014 roku oraz odnowionego Camaro z 2014 roku, poszerzając ofertę ulubionej marki sportowej Amerykanów.

Nowy SS korzysta ze sprawdzonej, wyścigowej architektury z napędem na tylne koła, która stanowi fundament dla Camaro, Caprice Police Patrol Vehicle oraz Holden VF Commodore.

Napędzany jest silnikiem LS3 V-8, który generuje certyfikowane przez SAE 415 koni mechanicznych (310 kW) oraz 415 lb-ft momentu obrotowego (563 Nm) i współpracuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, którą można obsługiwać ręcznie za pomocą łopatek TAPshift umieszczonych na kierownicy.

Dzięki agresywnemu przełożeniu 3.27, Chevrolet SS przyspiesza od 0 do 60 mph w około pięć sekund, co czyni go jednym z najszybszych sedanów na rynku. Aby zapewnić znakomite prowadzenie i hamowanie, Chevrolet SS wyposażony jest również w sportowo dostosowane podwozie, w tym:

Geometrię zawieszenia z przednim strutem MacPhersona oraz niezależnym wielowahaczowym tylnym zawieszeniem.
System elektronicznego wspomagania kierownicy, zoptymalizowany do jazdy sportowej.
Standardowe hamulce Brembo z wentylowanymi, 14-calowymi (355 mm) dwuczęściowymi tarczami i czterotłoczkowymi zaciskami.
Felgi z kutego aluminium, opony ultra-wysokiej wydajności Bridgestone: 19 x 8.5-cala z oponami 245/40ZR19 z przodu; 19 x 9-cala z oponami 275/35ZR19 z tyłu.

Prowadzenie zostało zoptymalizowane dzięki niemal idealnemu rozkładowi masy 50/50 oraz niskiemu środkowi ciężkości – cechy te są możliwe z części dzięki aluminiowej pokrywie silnika i tylnej pokrywie bagażnika, które są o 30 procent lżejsze niż tradycyjne stalowe panele.

Agresywny design

Atrakcyjny wygląd SS łączy w sobie elementy sportowe i luksusowe detale. Wydatne przednie i tylne felgi, umieszczone blisko narożników, podkreślają sportowy, muskularny aspekt SS. Z przodu aluminiowa pokrywa silnika posiada subtelną „wystającą część”, sugerującą możliwości silnika znajdującego się poniżej.

Z tyłu smukła, łezkowata forma przyczynia się do poprawy aerodynamiki. Luksusowe detale obejmują chromowe akcenty przypominające biżuterię, standardowe reflektory o wysokiej intensywności oraz diodowe światła dzienne.

Po bokach pojazdu linia charakterystyczna biegnie od pokrywy silnika do pokrywy bagażnika, co pomaga stworzyć klasyczny kształt klina, jeszcze bardziej podkreślający solidny wygląd i muskularne nadwozie. Pojazd zwęża się z tyłu, a słupek C przechodzi w pokrywę bagażnika – element wzornictwa wspólny z innymi sedanami Chevroleta.

Jasne podwójne końcówki wydechu stanowią dopełnienie tylnego designu, a jednocześnie oddają miły dla ucha dźwięk, którego oczekują entuzjaści osiągów.

Chevrolet SS dostępny jest w pięciu kolorach nadwozia: Srebrny Lód Metaliczny, Czerwony Hot 2, Czarne Fantom, Białe Heron oraz Zielony Mistyczny Metaliczny.

Luksusowe, przestronne wnętrze

Przestronne wnętrze SS pomieści komfortowo pięć osób dorosłych, oferując 42.3 cala przestrzeni na nogi z przodu (1074 mm) oraz 39.7 cala (1008 mm) z tyłu. Skórzane fotele są standardem, podobnie jak przednie fotele z regulacją w ośmiu kierunkach, z dodatkowymi bocznymi poduszkami, które zapewniają dobre trzymanie w zakrętach.

Emblemat SS jest wyraźnie przyszyty na miękkim panelu wskaźników, który charakteryzuje się dwoma typami wykończenia w chromie – matowym i błyszczącym. W nocy wnętrze jest oświetlone niebieskim światłem ambientowym.

Zintegrowany centralny panel obejmuje kontrole infotainment, klimatyzacji i inne funkcje pojazdu, podczas gdy konsola środkowa SO posiada podwójne uchwyty na kubki o dużych rozmiarach, które mogą pomieścić szeroki zakres pojemników. Uchwyty nie są oddzielone, dzięki czemu przestrzeń może być także wykorzystywana do przechowywania małych przedmiotów. Składane uchwyty na kubki umieszczone są również u podstawy środkowego miejsca na tylnej kanapie. Dodatkowo, wszystkie cztery drzwi mają uchwyty na kubki. Elektryczny hamulec postojowy zwalnia dodatkową przestrzeń w konsoli środkowej.

Dwa gniazda zasilania umożliwiają jednoczesne ładowanie takich urządzeń jak telefony komórkowe, tablety czy przenośne urządzenia nawigacyjne. Jedno z nich znajduje się wewnątrz przykrytej konsoli centralnej; drugie gniazdo jest wygodnie dostępne w przednim schowku u podstawy panelu wskaźników, który w nocy jest oświetlony niebieskim ambientowym światłem.

Gniazdo USB umieszczone jest na pionowej powierzchni przykrytej konsoli do przechowywania. Chevrolet SS oferuje także długą listę standardowych technologii, w tym:

  • Kolorowy, dotykowy ekran w panelu, który wspiera Chevrolet MyLink i standardowy system nawigacji oparty na GPS
  • System audio z nawigacją – w tym radio SiriusXM (z 12-miesięcznym okresem próbnym)
  • Premium system audio Bose® 220-watowy z dziewięcioma głośnikami
  • Kolorowy wyświetlacz head-up oraz kolorowe centrum informacji dla kierowcy
  • Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
  • Pokrywy pedałów ze stopów
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • Skórzana gałka zmiany biegów i kierownica
  • Dostęp bezkluczykowy i uruchamianie przyciskiem
  • Zdalne uruchamianie.

Wnętrze SS oferowane jest wyłącznie w kolorze czarnym, a opcjonalnie dostępny jest elektryczny szyberdach.

Szczegóły MyLink

System infotainment MyLink nowej generacji Chevroleta jest standardem w modelu SS i jest dostępny poprzez ośmiocalowy kolorowy ekran dotykowy.

Oprócz ikon obejmujących wszystko, od nawigacji po aplikacje muzyczne, takie jak Pandora, MyLink jest zaprojektowany z myślą o wprowadzaniu nowych funkcji i ulepszeń oraz jest wysoce konfigurowalny. Reprezentuje również pierwsze zastosowanie rozpoznawania mowy w naturalnym języku przez Chevroleta, co pozwala klientom na bezpieczne wykonywanie połączeń, wprowadzanie miejsc docelowych, przeglądanie mediów, odtwarzanie muzyki oraz kontrolowanie innych funkcji po prostu mówiąc pojazdowi, co ma zrobić.

System może przechowywać do 60 ulubionych, w tym stacje radiowe (AM/FM/XM), kontakty, miejsca docelowe, muzykę i inne media. Ta funkcja jest wygodna dla tych, którzy regularnie podróżują do tej samej destynacji i chcą zapisać takie lokalizacje, jak hotele czy restauracje.

Na swoim ośmiocalowym ekranie użytkownicy mogą przeglądać listy, przesuwać i przeciągać tak, jakby korzystali z tabletu. Użytkownicy z kompatybilnymi smartfonami mogą sparować je z MyLink za pomocą Bluetooth lub połączenia USB. Umożliwia to odtwarzanie muzyki pasażerów lub innych mediów przez pojazd.

Wydajność i wrażenia z jazdy

Silnik 6.2L LS3 small-block V-8 jest siłą napędową doświadczeń związanych z jazdą SS. Jego moc wynosi 415 koni mechanicznych (310 kW) oraz 415 lb-ft momentu obrotowego (563 Nm) i jest połączony z automatyczną skrzynią biegów Hydra-Matic 6L80 o sześciu przełożeniach z kontrolą zmiany biegów za pomocą łopatek. Moment obrotowy silnika jest przekazywany na tylną oś, która ma przełożenie 3.27 dla znakomitych osiągów. Chłodnice oleju silnikowego i skrzyni biegów są standardem.

Sportowo dostosowane zawieszenie wspiera układ napędowy, zapewniając doskonałą zwrotność i komfort jazdy. Przednie zawieszenie to system wielowahaczowy oparty na strucie MacPhersona z bezpośrednio działającą stabilizatorem. Posiada zębatkę kierowniczą zamontowaną z przodu oraz podwójne dolne wahacze z indywidualnymi przegubami kulkowymi na końcach zewnętrznych. W przedniej części łącznika napinającego zastosowano hydraulicznie tłumioną poduszkę w celu poprawy izolacji jazdy.

Tylne zawieszenie to niezależny system wielowahaczowy z amortyzatorami na sprężynach i oddzielonym stabilizatorem. Posiada dużą sztywność boczną, co poprawia prowadzenie dzięki trzem przegubom kulowym z każdej strony i lepszej elastyczności podłużnej. Tłumiony gumowo ramy zawieszenia izoluje nadwozie od niedoskonałości drogi i wibracji układu napędowego. Obecność większej liczby lekkich komponentów aluminiowych, w tym przedniego węzła kierowniczego i ramion napinających, zapewnia doskonałe właściwości jezdne.

Czterotłoczkowe hamulce tarczowe są standardem i posiadają hamulce Brembo zdolne do toru, z podwójnymi przednimi zaciskami aluminium oraz dużymi, 14-calowymi (355 mm) dwuczęściowymi tarczami przednimi. Aluminiowe zaciski przednie zapewniają większą sztywność, co zmniejsza wypieranie płynu i odkształcenie zacisku bez dodawania wagi. Rezultatem jest poprawa odczucia hamowania i ogólnej dynamiki pojazdu.

Elektroniczna dystrybucja siły hamowania optymalizuje kontrolę ciśnienia hamulców tylnych na wszystkich nawierzchniach dróg i we wszystkich warunkach obciążenia pojazdu. Elektroniczna pomoc hamulcowa wykrywa, z jaką siłą i szybkością kierowca naciska na pedał hamulca, i zapewnia dodatkową pomoc hamulcową, jeśli jest to konieczne.

System kierowniczy Chevroleta SS wykorzystuje wspomaganie kierownicy EPS z zmiennym wspomaganiem, które oszczędza paliwo, pobierając energię tylko podczas skręcania kół. Zmienny sposób działania zapewnia mniejsze wysiłki przy parkowaniu w niskich prędkościach oraz większe przy wyższych prędkościach, co daje bardziej bezpośrednie odczucie kierowania. System jest również skalibrowany w celu wykrywania stałego obciążenia kierownicy przez czynniki takie jak kąt nachylenia drogi i wiatr boczny. System zrekompensuje, aby zredukować wysiłek kierownicy do bardziej neutralnego poziomu, co zmniejsza potencjalne zmęczenie kierowcy.

Szczegóły bezpieczeństwa Chevroleta SS

Nowy Chevrolet SS 2014 oferuje kompleksowy zestaw standardowych funkcji bezpieczeństwa. Wykorzystuje zaawansowane technologie – w tym radar – aby pomóc uniknąć wypadków. Wizualne i dźwiękowe powiadomienia, w zależności od funkcji alarmowej, pomagają kierowcom zidentyfikować potencjalne sytuacje kryzysowe. Zostały zaprojektowane tak, aby identyfikować potencjalne zagrożenia z wystarczającym wyprzedzeniem, by dać kierowcy czas na reakcję i zmianę kierunku.

SS jest także pierwszym Chevroletem, który oferuje Automatyczne Wspomaganie Parkowania, które zapewnia pomoc w parkowaniu bez użycia rąk. Ta standardowa funkcja wykorzystuje system ultradźwiękowy do wykrywania szerokości i głębokości miejsc parkingowych równoległych lub prostokątnych. Podczas gdy kierowca kontroluje pedał gazu, skrzynię biegów i hamulec, Automatyczne Wspomaganie Parkowania kontroluje wejścia kierownicze potrzebne do zaparkowania pojazdu.

Standardowe funkcje bezpieczeństwa w Chevrolecie SS obejmują także:

  • Ostrzeżenie przed kolizją czołową – Technologia kamery wykrywa możliwe zagrożenie wypadkiem i informuje kierowcę, dając mu wystarczająco dużo czasu na zatrzymanie się lub zmianę kierunku.
  • Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu – System detekcji pasa oparty na kamerze ostrzega kierowcę przed nadchodzącymi zmianami pasa. Kamera, zamontowana w pobliżu wewnętrznej lusterka wstecznego, identyfikuje oznaczenia pasa ruchu i dostarcza dźwiękowe powiadomienia.
  • Ostrzeżenie przed martwymi strefami – Wykorzystując czujniki radarowe po obu stronach pojazdu, system „patrzy” na inne pojazdy w martwych strefach SS i wskazuje ich obecność za pomocą podświetlanych symboli w zewnętrznych lusterkach.
  • Ostrzeżenie o ruchu wstecznym – Na podstawie radarowych czujników martwej strefy ostrzega kierowcę o pojazdach w ruchu, gdy wycofuje się z miejsca parkingowego – w tym w parkowaniu pod kątem. Wizualne i dźwiękowe powiadomienia są uruchamiane, jeśli wykryte zostaną poruszające się pojazdy.
  • Kamera tylna – Z wyświetlaczem w systemie infotainment w centralnym panelu kamera dostarcza widok obiektów bezpośrednio za SS.
  • Osiem poduszek powietrznych, które maksymalizują ochronę w przypadku poważnych uderzeń, minimalizując ryzyko obrażeń dla pasażerów, w tym podwójne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki powietrzne na kolana kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne oraz poduszki powietrzne wzdłuż krawędzi dachu, zapewniające ochronę głowy dla osób z przodu oraz drugiego rzędu.
  • Elektroniczna kontrola stabilności StabiliTrak oraz pełna kontrola trakcji.

SS i OnStar

Sześć miesięcy usługi OnStar Directions and Connections jest standardem w modelu SS. OnStar to wiodący na świecie dostawca połączonych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa, ochrony i mobilności oraz zaawansowanej technologii informacyjnej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.