2014 DS 5LS

Pod koniec 2013 roku Citroen zaprezentował w Paryżu specjalną wersję modelu DS 5 stworzoną na rynek chiński. W przeciwieństwie do tradycyjnego DS 5, była to limuzyna, a nie hatchback.

Francuski producent samochodów próbował wejść w segment premium, tworząc ekskluzywną linię o nazwie DS. Zaprojektowano kilka modeli, takich jak DS3 w 2009 roku oraz DS 5 w 2011 roku. Jednak podczas gdy DS3 był hatchbackiem, a DS 5 bardziej przypominał minivana, DS 5LS był limuzyną, a oznaczenie LS w nazwie oznaczało Luxury Sedan. Chociaż nazwy modeli mogły wprowadzać w błąd, klienci je uwielbiali – na przykład, DS3 sprzedano w ponad 300 tys. egzemplarzy w ciągu pierwszych czterech lat produkcji, mimo światowego kryzysu finansowego, który dotknął rynek motoryzacyjny w latach 2008-2012. A w 2013 roku producent stworzył specjalną wersję DS 5 na rynek chiński, która była limuzyną.

Przedni zderzak przypominał jego brata DS 5 w wersji minivan, a 5LS miał szeroki, sześciokątny grill ozdobiony wzorem 3D. Otaczała go chromowana listwa, która rozciągała się na bokach, z elementami przypominającymi skrzydła, w które wchodziły reflektory. Dolna część zderzaka posiadała dodatkowy wlot powietrza, z bocznymi wlotami dekorowanymi chromowanymi detalami oraz lampami przeciwmgielnymi. W przeciwieństwie do DS 5, 5LS miał szeroką maskę z dwoma wytłoczeniami, które wizualnie łączyły grill z słupkami A, zamiast podłużnego wybrzuszenia mocy.

Z profilu DS 5LS przypominał kształtem Citroena C5, chociaż opierał się na platformie PF2, a nie PF3, używanej w francuskiej limuzynie. Chromowana listwa zdobiąca górną część linii okiennej rozciągała się w kierunku tylnej części pojazdu. Citroen dodał również lampy kierunkowskazów w osłonach lusterek bocznych. Równocześnie, na dolnej części paneli drzwi, producent umieścił chromowane elementy. Na koniec, z tyłu, zamontowano szerokie światła tylnie, które łączyły się z tylnymi błotnikami i pokrywą bagażnika, a poniżej, pod zderzakiem, umieszczono chromowane atrapki wydechu.

W środku Citroen zainstalował konwencjonalny, ale stylowy kokpit. Kierowca miał przed sobą płaską, doładowaną kierownicę oraz zestaw wskaźników z analogowymi tarczami, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce. Na nachylonym panelu centralnym producent umieścił ekran dotykowy do systemu infotainment, a poniżej znajdowały się elementy sterujące audio oraz klimatyzacją. Między przednimi fotelami Citroen umieścił konsolę środkową, w której znajdował się dźwignia zmiany biegów i mały schowek. DS 5LS miał w tylnej części ławkę, która mogła pomieścić do trzech pasażerów.

Citroen oferował DS 5LS z szerokim wyborem silników. Klienci mogli nabyć pojazd z napędem diesla, benzynowym lub hybrydowym. Oprócz wersji hybrydowej, która była dostępna z napędem na wszystkie koła, pozostałe dwie przekazywały moc tylko na przednie koła.

 19 grudnia CITROËN zaprezentował swoje najnowsze dzieło podczas wydarzenia w Carrousel du Louvre, jednym z najbardziej symbolicznych miejsc w Paryżu, które zgromadziło chińskich dziennikarzy oraz międzynarodową prasę: DS 5LS. Ten luksusowy sedan powstający w fabryce w Shenzhen w Chinach to kolejny krok w rozwoju marki DS w tym kraju. DS 5LS harmonijnie łączy objętość i przestronność typową dla segmentu z elegancją, stylem i mocą, które są charakterystyczne dla DS. Ten nowy model, który trafi do sprzedaży w Chinach w marcu 2014, będzie ważnym impulsorem dalszego rozwoju międzynarodowego marki DS.

Potężny i wyrafinowany sedan

Dynamiczne, a zarazem wyrafinowane linie DS 5LS (D: 4,70 m x S: 1,84 m x W: 1,50 m) eksponują zmysłowe, uwodzicielskie formy i krzywizny, które są znakiem rozpoznawczym wszechświata DS.

DS 5LS wprowadza nowy przód, inspirowany koncepcjami Numéro 9 i Wild Rubis. Posiada prestiżowy, rzeźbiony grill nazwany „DS Wings”, nawiązujący do modelu DS z 1955 roku, który zawdzięcza swoją nazwę dwóm chromowanym skrzydłom łączącym reflektory. Razem te elementy tworzą napiętą łukowatą formę, nadającą przodowi dynamiczny, nowoczesny wygląd. Emblemat DS widnieje w unikalnie zaprojektowanej kratce chłodnicy. Światła dzienne w kształcie boomerangu nadają oryginalnemu przodowi charakterystyczny akcent, łącząc siłę z elegancją.

Sygnatura chromowanej listwy bocznej, która rozciąga się od okien do bagażnika, podkreśla siłę i osobowość sylwetki samochodu, dodając jednocześnie elegancji i wyrafinowania. Chrom formuje subtelny kształt płetwy rekina na tylnym panelu bocznym, co jest typowym elementem stylu modeli DS. Szeroki rozstaw kół w połączeniu z dużymi kołami dodaje jeszcze więcej witalności dynamicznemu stylowi DS 5LS.

Cechą charakterystyczną potężnego, rzeźbiarskiego tyłu są unikalne lampy LED, z chromowanym pierścieniem osadzonym w szkle, podkreślającym funkcje oświetleniowe w 3D.

Aby wzbogacić zewnętrzny design DS 5LS, dostępnych jest dziewięć kolorów nadwozia, w tym Nocciola Brown, oryginalny kolor z delikatnymi, migoczącymi akcentami.

Wnętrze samochodu charakteryzuje się wyrafinowanym stylem, z unikalną pozycją kierowcy. Kładzie się nacisk na luksusowe, autentyczne materiały, takie jak metal, drewno i pół-anilinowa skóra. Pasażerowie w tym premium sedanie podróżują w przestronnych, stylowych warunkach, wzbogaconych wysokiej jakości skórzanymi wykończeniami, które przejawiają się w całym wnętrzu, aż po deskę rozdzielczą. Skóra, dotychczas zarezerwowana dla luksusowych marek, jest uwydatniona przez projekt siedzeń w stylu „zegarmistrza”, będący znakiem rozpoznawczym modeli DS i doskonałym przykładem finezyjnego rzemiosła francuskiego.

Nowoczesna technologia

DS 5LS wprowadza najnowsze technologie, z silnikami takimi jak THP 160 i THP 200 z sekwencyjnym wtryskiem bezpośrednim zasilanym przez pompę wysokociśnieniową oraz turbosprężarkami Twin Scroll. Te silniki współpracują z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wysokie standardy komfortu

DS 5LS jest również liderem w swoim segmencie pod względem komfortu na pokładzie, z najdłuższym rozstawem osi w segmencie C (2,71 m), siedzeniami zaprojektowanymi dla wyjątkowego komfortu (masujące fotele przednie, tylne fotele z nachyleniem 29°, zagłówki w stylu samolotowym), oczyszczonym powietrzem (jonizator powietrza), przyjemnością akustyczną (np. system Arkamys, hi-fi Denon), wyposażeniem ułatwiającym wsiadanie i jazdę (bezdotykowy dostęp i uruchamianie, monitorowanie martwego pola, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania itp.) oraz pełną gamą systemów multimedialnych (kolorowy ekran dotykowy, odtwarzacz DVD, połączenie alarmowe itp.).

Nowy produkt napędzający ofensywę DS w Chinach

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.