Citroen wprowadził linię produktów DS w 2009 roku, a pierwszym modelem tej nowej serii był DS3. W 2014 roku przeszedł facelifting i stał się ambasadorem marki DS Automobiles.
Jednym z największych sukcesów w historii francuskiego producenta samochodów była Citroen DS z 1955 roku. Na rynku zyskała uznanie dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak adaptacyjne zawieszenie, zmienna wysokość podwozia oraz światła do jazdy w zakrętach. Przechodząc do 2009 roku, firma próbowała wprowadzić markę DS jako spin-off. Niestety, rynek załamał się z powodu światowego kryzysu finansowego. Mimo to, Citroen nie poddali się i jeszcze mocniej pracowali nad swoim projektem. W rezultacie, DS3 stał się hitem, sprzedając prawie 300 000 sztuk w ciągu pięciu lat. W 2014 roku linia produktów przeszła zasłużony facelifting, który objął zarówno wersję coupe, jak i cabrio tego małego pojazdu.
Odświeżony DS3 został zaprezentowany jako nowa marka, znana jako DS Automobiles, mimo że ta marka nie została jeszcze oficjalnie założona. Z przodu, odnowiony DS3 miał nowe reflektory, które łączyły w sobie lampy LED i ksenonowe, zapewniając szeroką i równomierną wiązkę światła na drodze. Chociaż nie był promowany jako Citroen, nosił emblemat „podwójnego chevronu” na chromowanej listwie nad grillem. Na dolnym zderzaku, producent zamontował parę wlotów powietrza w zewnętrznych częściach. Między nimi umieszczono lampę przeciwmgielną, a główny grill opadał w dół do osłony.
Z profilu, DS3 kontynuował koncepcję stylizacji z uniesionym dachem, z przyciemnionymi górnymi częściami słupków B. Jednocześnie ciemne słupki D oraz okna boczne i tylne tworzyły efekt okna otaczającego. W zależności od wersji i opcji, chromowana listwa zdobiła dolne boki drzwi i tylne błotniki. Na koniec, z tyłu, DS3 miał diodowe światła tylne, które flankały klapę bagażnika, lekko pochyloną do przodu w górnej części, ozdobioną spojlerem dachowym.
Wnętrze samochodu zostało całkowicie przeprojektowane. Na górze centralnej konsoli umieszczono ekran dotykowy, znajdujący się pod centralnymi wlotami powietrza i nad elementami sterującymi klimatyzacją. Poniżej nich znajdowała się jednostka stereo, a na konsoli centralnej umieszczono dźwignię zmiany biegów lub selektor dostępnej automatycznej skrzyni biegów. Fotele przednie miały umiarkowane wzmocnienia i były zaprojektowane głównie z myślą o komforcie. Jako opcję, klienci, którzy wybrali najpotężniejszą wersję, mogli zyskać sportowe fotele. Z tyłu, dzielona kanapa mogła zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską, DS3 z 2014 roku oferował wyłącznie silniki benzynowe lub turbodiesel zgodne z normami Euro6, które przekazywały moc na przednie koła. Silniki miały moc od 82 PS (80 hp) do 163 PS (161 hp). Citroen zestawił je z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów.
DS3 i DS3 Cabrio ponownie rewolucjonizują ustalone koncepcje, dodając nowy, unikalny i nowoczesny podpis świetlny. Oba modele otrzymują także dalsze udoskonalenia, w tym zupełnie nową technologię Active City Brake, nowe silniki spełniające normy Euro6 oraz nowe opcje personalizacji. Dzięki temu DS3 i DS3 Cabrio stają się jeszcze bardziej nieodpartymi niż wcześniej.
Sensualny i hipnotyzujący: nowe spojrzenie DS3
DS3, pierwszy model marki DS, wstrząsnął ustalonymi pomysłami. Jego styl, osiągi i możliwości personalizacji uczyniły go prawdziwą ikoną motoryzacyjną, z której sprzedażą sięgającą niemal 300 000 egzemplarzy od momentu premiery, z czego 66% trafiło do nowych klientów.
Unikalne, nowoczesne, hipnotyzujące spojrzenie
DS3 i DS3 Cabrio zyskują nowe reflektory łączące technologie LED i ksenonowe oraz nowe sekwencyjne kierunkowskazy – to światowa nowość.
Nowe reflektory zapewniają DS3 jeszcze lepszą widoczność zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych, oferując oświetlenie wyjątkowej jakości, które jest również łagodne dla oczu. Trzy moduły LED i jeden moduł ksenonowy tworzą potężny, szeroki i równomierny strumień światła, co zwiększa widoczność i komfort jazdy nocą. Reflektory redukują również zużycie energii o 35% w trybie świateł mijania oraz o 75% w trybie świateł drogowych. Z żywotnością wynoszącą ponad 20 000 godzin, diody LED działają dwadzieścia razy dłużej niż lampy halogenowe.
Zainspirowane konceptami Numéro 9 i Wild Rubis, nowe światła mają niezależne moduły, stylizowane na wzór diamentów w oprawie. DS3 został również wyposażony w innowacyjne sekwencyjne kierunkowskazy, unikalne w tej klasie.
Nowy podpis świetlny uzupełniają LED-owe światła do jazdy dziennej w przednich wlotach powietrza, co sprawia, że DS3 jest łatwy do zidentyfikowania. DS3 i DS3 Cabrio mają również charakterystyczne tylne światła LED z efektem 3D. A na koniec, w celu dodania jeszcze większej elegancji, 3D światło posiada chromowane logo DS w czarnej, wytłaczanej oprawie DS.
DS3 i DS3 Cabrio mogą pochwalić się teraz awangardowym podpisem świetlnym, który jest nowoczesny, wysokiej wydajności i magicznie stylizowany.
Odnowiona elegancja
Aby zapewnić, że DS3 i DS3 Cabrio pozostaną unikalne i jeszcze bardziej atrakcyjne, marka DS wprowadza szereg nowych ofert i procesów personalizacji.
DS3 jest teraz dostępny z laserowo grawerowaną listwą na desce rozdzielczej oraz nadrukowanym tylnym oknem. Dwa innowacyjne procesy, których motyw nawiązuje do paryskich korzeni DS. Ten temat personalizacji, nazywany „Irrésistible Paris”, przywołuje na myśl wyrafinowaną architekturę miasta z fryzem jego najbardziej emblematycznych zabytków, takich jak Wieża Eiffla i Łuk Triumfalny.
DS3 oferuje również nowy lakier nadwozia w kolorze Perłowej Bieli, uzupełniający aktualną gamę kolorów, a także nową powłokę i nowe 17-calowe felgi z diamentowym szlifem.
Wciąż dostępna jako opcja lub standard w zależności od poziomu wyposażenia, skórzana tapicerka z Nappa oraz projekt zegarka w stylu crescendo spełniają wyjątkowe standardy jakości, odzwierciedlając całe doświadczenie marki. Ta unikalna wiedza opiera się na pracy najlepszych mistrzów rzemiosła oraz długiej tradycji francuskiego kaletnictwa.
Nowe silniki łączące wydajność z efektywnością
DS3 i DS3 Cabrio zostały docenione za dynamiczną jazdę, dzięki ich ostro zarysowanemu, nisko zamontowanemu podwoziu, które zapewnia spontaniczną reakcję w każdych okolicznościach. Skrupulatnie opracowane zawieszenie oraz precyzyjnie kontrolowany układ kierowniczy zapewniają całkowitą stabilność, dając kierowcom więcej bezpieczeństwa i kontroli. Krótko mówiąc, to doskonała równowaga między wydajnością a komfortem, zapewniająca większą przyjemność z jazdy.
Wzmacniając te dynamiczne odczucia, DS3 zyskuje nowe silniki benzynowe i diesla, które już spełniają normy Euro6.
Dwa nowe silniki diesla to BlueHDi 120 oraz BlueHDi 100. Bardziej wydajne i ekologiczne, wyposażone są w nowoczesną technologię, z modułem SCR (selektywna redukcja katalityczna), który redukuje emisję NOx o 90%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2. Położony przed filtrem cząstek stałych, moduł SCR zmniejsza również emisję CO2 o 4%.
W efekcie, DS dostarcza teraz najczystsze silniki w swojej klasie: BlueHDI 100 jest najlepszy w swojej klasie z wersją emisji 79 g/km CO2 i 94 g/km CO2 dla BlueHDi 120. Te silniki poprawiają również efektywność paliwową (3.0 l/100 km dla BlueHDi 100 i 3.6 l/100 km dla BlueHDi 120), spełniając jeszcze wyższe standardy wydajności.
Jeśli chodzi o gamę silników benzynowych, DS3 utrzymuje silnik „Racing” o mocy 207 KM oraz THP 155, jednogłośnie uznawany za doskonały pod względem osiągów i gładkiej reakcji przy najniższych prędkościach obrotowych. Jest również dostępny z PureTech e-VTi 82 ETG, który spełnia normy Euro6. Ten silnik jest zarówno ekonomiczny (4.1 l/100 km w cyklu mieszanym), jak i ekologiczny (95 g/km CO2). Jest dostępny z bezsprzęgłową przekładnią ETG (Efficient Tronic Gearbox). Ta 5-biegowa skrzynia biegów ma funkcję pełzania i zoptymalizowane mapowanie pedałów, co skutkuje lepszą reakcją na przyspieszenie i łatwiejszą jazdą.
Nowe nowoczesne wyposażenie high-tech
DS3 jest również doceniane za komfort i wygodę, z pięcioma „prawdziwymi” miejscami i przestronnym bagażnikiem, największym w swojej kategorii zarówno dla wersji hatchback, jak i kabrioletu. Zyskuje także nowe funkcje do jazdy miejskiej.
DS3 i DS3 Cabrio są pierwszymi modelami wyposażonymi w technologię Active City Brake grupy PSA, czyli automatyczny system hamowania, który zapobiega kolizjom przy niskich prędkościach. Funkcja radarowa o krótkim zasięgu na górze przedniej szyby wykrywa przeszkody, takie jak pojazdy poruszające się w tym samym kierunku lub stojące na drodze. Przy prędkości poniżej 30 km/h czujnik automatycznie aktywuje hamulce, aby uniknąć kolizji.