2014 Ferrari California T

2014 Ferrari California T

Przejdź do galerii zdjęć2014 Ferrari California T

Sześć lat po wprowadzeniu modelu California do swojej oferty, Ferrari postanowiło dać swojemu najlepiej sprzedającemu się modelowi nowego impulsu, dodając parę turbosprężarek do silnika V8 oraz szereg innych usprawnień w pozostałych elementach samochodu.

Ferrari zazwyczaj częściej wymieniało swoje modele, ale nie dotyczyło to California. Ten model pozwolił włoskiemu producentowi sportowych samochodów przetrwać światowy kryzys finansowy i utrzymać firmę na powierzchni. Jednak po sześciu latach na rynku oryginalny silnik o mocy 460 KM (453 hp) zaczął ustępować konkurencji, dlatego producent uznał, że zasługuje na lepsze serce i zastosował doładowanie. Dzięki tym usprawnieniom włoski producent zdołał utrzymać ten samochód na liniach montażowych aż do 2017 roku.

Z przodu samochód charakteryzował się tym samym uśmiechniętym kształtem grilla, który był zamontowany na zderzaku. Został wydłużony w dół w przednim spojlerze i był flankowany parą wlotów, które nie mieściły lamp przeciwmgielnych. Te były tam, aby chłodzić przednie hamulce. Na masce producent umieścił dwa duże wloty powietrza, które wyraźnie różniły model California T od wcześniejszej wersji. Z profilu, coupe-kabriolet włoskiego producenta sportowych samochodów miał dwa wloty za przednimi nadkolami, które odprowadzały uwięzione powietrze z nadkoli, aby zmniejszyć siłę nośną aerodynamiczną. Składany sztywny dach był dostępny w tym samym kolorze co reszta samochodu lub w czerni, w dwukolorowym malowaniu. Z tyłu, California T chwaliła się dużym dyfuzorem pod zderzakiem, a po bokach znajdowały się dwie pary okrągłych końcówek wydechu umieszczonych zewnętrznych stron.

Jednym z powodów, dla których klienci byli tak zachwyceni modelem California, była jakość wnętrza. Włoski producent starał się zapewnić im najlepsze materiały, ręcznie wykonane i starannie umieszczone w samochodzie, aby stworzyć luksusową atmosferę. Dzięki opcjonalnym wykończeniom z włókna węglowego na konsoli środkowej, drzwiach i kierownicy, ta atmosfera mogła wyglądać bardziej sportowo. Dodatkowo Ferrari zamontowało parę sportowych foteli kubełkowych z wysokimi bocznymi osłonami. Mimo że California T była pojazdem 2+2, przestrzeń z tyłu była bardzo ograniczona. Przed kierowcą, Ferrari zamontowało zintegrowany zestaw wskaźników z dużym obrotomierzem na środku, flankowanym prędkościomierzem po prawej stronie i wyświetlaczem TFT do komputera pokładowego po lewej stronie. Innym istotnym ulepszeniem w porównaniu do standardowej California była jednostka infotainment, która została znacząco poprawiona. Co więcej, Ferrari oferowało klientom opcję Apple CarPlay, ale nie Android Auto.

Silnik V8 pod maską był podobny do poprzedniego silnika używanego w California, chociaż w wersji T został wyposażony w parę turbosprężarek o podwójnym wirniku. W rezultacie samochód zyskał dodatkowe 100 KM (99 hp), osiągając łączną moc 560 KM (553 hp). Nowa jednostka napędowa była połączona z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która przekazywała moc na tylne koła za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Ferrari California T to kwintesencja niezwykłej elegancji, sportowego charakteru, wszechstronności oraz ekskluzywności, które od lat wyróżniają każdy model California, począwszy od lat 50-tych.

To samochód pełen innowacji, który spełni oczekiwania wymagających klientów, dla których frajda z jazdy jest priorytetem, ale którzy także oczekują luksusowego Grand Tourera, którego mogą używać na co dzień.

California T to znakomite wyrażenie sportowego DNA Ferrari, a jego składany twardy dach (RHT) i konfiguracja 2+ sprawiają, że jest niezwykle wszechstronny.

Jak wszystkie Ferrari, California T oferuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, które czynią go absolutnie unikalnym, a wśród nich nowy turbodoładowany silnik V8. Technologia turbo ma zaszczytne miejsce w inżynieryjnej tradycji Prancing Horse, dzięki ikonicznym modelom, takim jak GTO z 1984 oraz F40 z 1987 roku. Oczywiście, technologia ta znajduje się także w sercu naszego najnowszego bolidu F1.

Inżynierowie z Maranello zaprojektowali imponującą jednostkę napędową, która łączy klasyczne cechy silników Ferrari, takie jak błyskawiczna reakcja, znakomite osiągi, potężne przyspieszenie w każdym zakresie prędkości oraz ekscytujący dźwięk, z zaletami technologii turbo, takimi jak znacznie zmniejszone emisje i zużycie paliwa, wysoka moc jednostkowa oraz kompaktowe wymiary. To prawdziwie bezprecedensowe osiągnięcie, które wyznacza nowe standardy w branży.

California T przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy i od 0 do 200 km/h w 11,2 sekundy. Jest także bardziej oszczędny, zużywając o około 15 procent mniej paliwa niż poprzednia wersja California, mimo że generuje o dodatkowe 70 KM i o 49 procent więcej momentu obrotowego w 7. biegu. Emisje zostały także zredukowane do 250 g/km w cyklu mieszanym, co odpowiada 20-procentowemu zmniejszeniu stosunku CO2 do mocy (0,44 g/kM). W związku z tym zasięg samochodu zwiększył się o 15 procent.

Wszystkie te wyniki osiągnięto dzięki rozwiązaniom zaadoptowanym z bolidów F1, w tym doładowanej, płaskoplanowej wałków korbowych oraz innowacyjnym turbinom podwójnym, które minimalizują czas reakcji przepustnicy. Niektóre fazy produkcji, głównie dotyczące odlewów, korzystają także z tych samych zakładów oraz procesów produkcyjnych co Scuderia.

Dzięki starannemu projektowaniu i zaawansowanym technikom produkcji kluczowych komponentów, takich jak płaskoplanowy wałek korbowy oraz trzyczęściowy odlew kolektora wydechowego i obudowy turbo, silnik California T produkuje porywający dźwięk, który staje się jeszcze bardziej imponujący w miarę wzrostu obrotów.

Nowy model cechuje się również prawdziwą dynamiką sportową, dzięki zmniejszeniu aktywności kierownicy i szybszemu sterowaniu, co pozwala na lepsze prowadzenie. Nowe sprężyny i dampery Magnaride najnowszej generacji (szybsze o ponad 50 procent) w połączeniu z akcelerometrami do pomiaru ruchów nadwozia, redukują przechyły, zapewniając precyzyjniejsze prowadzenie przy jednoczesnym zachowaniu niezwykłego komfortu jazdy.

Systemy elektroniczne w samochodzie to jedne z najnowocześniejszych rozwiązań w tej branży, z najnowszą ewolucją F1-Trac oraz ESP 8.0 Premium, które sprawiają, że samochód staje się jeszcze bardziej responsywny, podkreślając jego zwinne cechy sportowe.

Połączenie bezkompromisowej architektury California T, dynamicznych kontroli oraz nowego silnika zapewnia stałą przyjemność z jazdy zarówno w trudnych, jak i bardziej relaksujących warunkach, w doskonałym stylu Grand Tourera.

Staranna i dogłębna praca projektowa zachowała wymiary poprzedniego modelu, jednocześnie nadając California T zupełnie nową osobowość. Proporcje nadwozia zostały zaprojektowane przez Ferrari Styling Centre we współpracy z Pininfarina i są zgodne z filozofią Ferrari dotyczącą silników z przodu.

Wnętrze California T emanuje ciepłem i rzemiosłem, a jego projekt zrobiono jak najbardziej ergonomiczny, z ekskluzywnymi półanilionowymi skórzanymi wykończeniami. Przestrzeń w kabinie jest również elastyczna, a właściciele mogą maksymalnie wykorzystać jej dużą pojemność bagażnika, nawet przy opuszczonym dachu, dzięki komunikacji między bagażnikiem a tylnymi siedzeniami.

Interfejs człowiek-maszyna obejmuje kierownicę Ferrari z wbudowanymi kontrolkami, a Turbo Performance Engineer (TPE) zajmuje centralne miejsce pomiędzy dwoma nawiewami powietrza. To zaawansowane narzędzie z wyświetlaczem dotykowym i systemem przewijania dostarcza informacji na temat efektywnego wykorzystania nowego silnika. California T ma również nowy system infotainment z dużym, niezwykle intuicyjnym wyświetlaczem 6,5″ oraz możliwość korzystania zarówno z przycisków, jak i ekranów dotykowych.

Silnik

Każdy silnik Ferrari jest wynikiem niezwykłej puli nowoczesnej technologii, która sprawia, że wszystkie samochody Maranello są niepowtarzalne.

Responsywne polecenia, natychmiastowa reakcja przepustnicy, wyjątkowe osiągi przy wysokich obrotach, moment obrotowy rosnący w całym zakresie obrotów oraz ekscytujący dźwięk to wszystko cechy każdego silnika Ferrari. Nowy V8 wzbogaca te cechy, łącząc je z doskonałą efektywnością paliwową, wysoką mocą jednostkową oraz ekstremalną kompaktowością, jaką zapewnia doładowanie.

W trakcie opracowywania nowej jednostki napędowej inżynierowie Ferrari podeszli do projektu z nowym spojrzeniem na technologię turbo, które pokonało tradycyjne ograniczenia, takie jak opóźnienie turbodoładowania, niskie maksymalne obroty i mało ekscytujący dźwięk. W rzeczywistości w nowym silniku nie tylko zachowano, ale wręcz podkreślono te cechy Ferrari.

Różnorodność zasobów, które Ferrari włożyło w projektowanie i rozwój turbodoładowanego V8, który wyznacza nowe standardy w branży, doprowadziły do powstania całkowicie nowej jednostki napędowej, która jest absolutnie unikalna, dzięki wyjątkowemu połączeniu wiedzy projektowej, nowoczesnego oprogramowania do modelowania i symulacji, zaawansowanych systemów produkcji stosowanych także w zespole wyścigowym Scuderia oraz programu rozwoju, który trwał ponad cztery lata.

Nowy turbodoładowany silnik V8 o pojemności 3855 cm³ generuje maksymalnie 560 KM, co daje moc jednostkową 145 KM/l, najwyższą w swojej kategorii, a także maksymalny moment obrotowy 755 Nm w 7. biegu. Reakcja przepustnicy jest błyskawiczna, a silnik dysponuje wyjątkowo szerokim pasmem mocy, które dochodzi aż do 7500 obr/min.

Przy opracowywaniu tych niezwykłych wyników zastosowano wiele zaawansowanych technologii, w tym:

  • turbosprężarki z podwójnym wirnikiem, które zapewniają szybsze wkręcanie, z konstrukcją optymalizującą pulsacje spalin z cylindrów w turbinie, co pozwala na równomierne rozmieszczenie szczytów ciśnienia dla każdego wirnika turbiny, zmniejszając opóźnienie turbodoładowania;
  • kompaktowe turbiny, które mają niższy moment bezwładności, co minimalizuje czasy reakcji;
  • klasyczny płaskoplanowy wałek korbowy, który, nawet z turbosprężarkami, zapewnia równomierne zapłon między dwoma rzędami cylindrów oraz mniejszą masę obrotową;
  • przewody dolotowe „high-tumble”, które maksymalizują efektywność spalania;
  • system pomiaru jonowego z adaptacyjnym zapłonem i funkcjonalnością wielokrotnego iskrowania, który optymalizuje spalanie zarówno przy wysokim, jak i częściowym obciążeniu w całym zakresie obrotów silnika;
  • system smarowania z pompą olejową o zmiennej wydajności, która dostarcza olej pod wysokim lub niskim ciśnieniem, zmniejszając wymagania hydrauliczne o nawet 30 procent w porównaniu do konwencjonalnej pompy;
  • głowice cylindrów z rolkowymi dźwigienkami, aby zmniejszyć moc pochłanianą przez napęd zaworowy o 10 procent przy niskich obrotach;
  • kolektory wydechowe o równych długościach rur, aby zoptymalizować pulsacje i zrównoważyć dźwięk wydechu.

Kompaktowy rozmiar płaskoplanowego wałka korbowego i mniejsza masa obrotowa, w połączeniu z redukcją wymiarów podwójnych turbin, zapewniają wyjątkowo szybkie czasy reakcji przepustnicy (jedna sekunda), które są o 50 procent szybsze niż najlepsze silniki w segmencie, nawet przy niższych obrotach silnika.

Inżynierowie włożyli również ogromny wysiłek w to, aby nowy silnik turbo miał klasyczny, pełny i ekscytujący dźwięk Ferrari. Kluczowe dla końcowego efektu były płaskoplanowy wałek korbowy oraz kolektor wydechowy wykonany z komponentów odlewniczych spawanych z równymi długościami rur, które wzmacniają harmoniczne spalania i jakość dźwięku wydechu.

Zarządzanie Zmiennym Doładowaniem

Jedną z najbardziej innowacyjnych cech nowego V8 Turbo jest Zarządzanie Zmiennym Doładowaniem, nowy system kontrolny zintegrowany z ECU, który dostosowuje dostarczanie momentu obrotowego w zależności od obrotów i załączonego biegu.

W miarę przyspieszania samochodu, ilość momentu obrotowego dostarczanego przez silnik również rośnie, osiągając poziom 755 Nm w 7. biegu. Dzięki temu Ferrari mogło przyjąć dłuższe przełożenia w wyższych biegach, co pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisje bez wpływu na przyjemność z jazdy. Dzięki Zarządzaniu Zmiennym Doładowaniem, California T dostarcza coraz bardziej dynamiczne przyspieszenie, jednocześnie optymalizując zużycie paliwa.

Architektura

California T to wyraźnie kompaktowy samochód, co podnosi jego dynamikę prowadzenia, jednocześnie zachowując naprawdę przestronną kabinę.

Jego architektura transaxle, ze silnikiem umieszczonym w średnim przednim położeniu i wszystkimi głównymi komponentami zlokalizowanymi w obrębie rozstawu osi, zapewnia doskonały rozkład masy z lekkim przesunięciem ku tyłowi, zgodnie z tradycją Ferrari (47% przód, 53% tył). Dodatkowo, fakt, że silnik jest teraz umieszczony niżej w podwoziu (-40 mm w porównaniu do wcześniejszej California), poprawił środek ciężkości, jeszcze bardziej zwiększając dynamikę prowadzenia.

Zarówno podwozie, jak i nadwozie wykonane są w całości z aluminium. To lekkie rozwiązanie o wysokiej sztywności skręcającej, co jest szczególnie ważne dla samochodu z otwieranym dachem, zapewniając lepsze osiągi i bezpieczeństwo. Do osiągnięcia tego imponującego wyniku użyto 12 stopów aluminium, wszystkich opracowanych przez Ferrari w centrum doskonałości Scaglietti w Modenie, a także szczególnie zaawansowanych technik budowy pochodzenia kosmicznego.

RHT

California T zamienia się z wyrafinowanego coupé w eleganckiego spidera w ciągu zaledwie 14 sekund dzięki swojemu składanemu twardemu dachowi (RHT). Wykonany z aluminiowych paneli nad aluminiowymi odlewami strukturalnymi, RHT również pomaga zmniejszyć ogólną wagę California T. Zarówno pokrywa, jak i dach poruszają się jednocześnie w trakcie cyklu otwierania/zamykania, co pozwala California T szybko zmieniać osobowości. Optymalizacja pakowania dachu – z nakładającymi się panelami – sprawia, że bagażnik California T pozostaje bardzo przestronny, nawet przy opuszczonym dachu, a przestrzeń w kabinie jest wystarczająca.

Dynamika pojazdu

Aby sprawić, aby prowadzenie California T było jak najbardziej zwinne, wykorzystując jednocześnie osiągi nowego V8 w maksymalny sposób dla maksymalnej przyjemności z jazdy oraz wszechstronności w kontekście miejskim i codziennym, rozwój koncentrował się na:

  • zmniejszeniu aktywności kierownicy i szybszym sterowaniu;
  • zmniejszeniu przechyłów nadwozia dla poprawy dynamiki;
  • poprawie prowadzenia i lepszej kontroli w granicach możliwości;
  • poczuciu większej dynamiki podwozia bez wpływu na komfort jazdy.

Nowy system tłumienia SCM3

California T korzysta z najnowszej ewolucji systemu tłumienia magnetoreologicznego, który ma szybsze ECU do modyfikacji pola magnetycznego w amortyzatorach, a także nowe, opatentowane przez Ferrari oprogramowanie, które korzysta z trzech nowych czujników na nadwoziu. Amortyzatory mają nowe pręty tłokowe, co zmniejsza tarcie, zapewniając bardziej efektywną kontrolę. Ogólnie system poprawia dynamikę samochodu dzięki szybszym czasom reakcji jego różnych komponentów.

Kierownica ma teraz przycisk do odłączenia ustawienia tłumienia od ustawienia manettino, co pozwala kierowcy ustawić pożądany poziom komfortu jazdy w każdych warunkach, niezależnie od pozycji manettino.

Sprężyny/nowa skrzynka kierownicza

Aby zapewnić bardziej precyzyjne prowadzenie i jeszcze większe poczucie sportowego charakteru, a także zwalczać przechyły i nachylenia, zastosowano nowe sprężyny o 11 procent sztywniejsze.

California T ma również skrzynkę kierowniczą z 10-procentowo szybszą zębatką. Czyni to ją bardziej bezpośrednią i zmniejsza aktywność kierownicy na krętych trasach, co skutkuje prawdziwą dynamiką sportową i uczuciem większej zwrotności.

Hamulce

System hamulcowy Brembo w California T wykorzystuje nowy materiał klocków, który zapewnia wyższy współczynnik tarcia, pozostający stały we wszystkich warunkach użytkowania. Jest również mniej podatny na zużycie, co sprawia, że zarówno klocki, jak i tarcze będą trwały mniej więcej przez całe życie samochodu.

System jest zintegrowany z rozwiniętą wersją ABS ESP 8.0 Premium, co skutkuje niezwykle krótkimi drogami hamowania (0 do 100 km/h w zaledwie 34 metry).

Kontrola trakcji F1-Trac

Udoskonalenie systemu ESP 8.0 Premium pozwoliło na integrację nowych systemów elektronicznych, w tym kontroli trakcji Ferrari F1-Trac, co umożliwia bardziej efektywne zarządzanie znacząco większym momentem obrotowym dostarczanym przez turbodoładowanie. To rozwiązanie pozwala na przyspieszanie o około 8,5 procent szybciej na wyjściu z zakrętów.

Skrzynia biegów

Nowy silnik V8 turbo o wysokich osiągach, w połączeniu z Zarządzaniem Zmiennym Doładowaniem, doprowadził do optymalizacji skrzyni biegów, łączącej doskonałe osiągi z lepszą efektywnością paliwową. Skrzynia biegów F1 z podwójnym sprzęgłem ma teraz dłuższe przełożenia – średnio o 14,8 procent, ale z wzrostem o 23 procent w 7. biegu. Dłuższe przełożenia dostarczają:

  • 4,3 procent szybszego przyspieszenia podłużnego;
  • zmniejszonego zużycia paliwa w normalnym użytkowaniu (typowy mix klienta z jazdy poza miastem, autostrady): -15 procent, co przekłada się na większy maksymalny zasięg.

Koła

Nowe 19-calowe felgi aluminiowe o charakterystycznym wzorze promieniowym. Opcjonalne 20-calowe felgi kute będą również dostępne z dodatkowymi korzyściami w postaci dalszej oszczędności wagi.

Aerodynamika

Rozwój aerodynamiki California T koncentrował się na zwiększeniu efektywności. Opór (Cd) jest jednym z głównych czynników, który przyczynił się do tego, a jego wartość została obniżona do doskonałych 0,33, co stanowi punkt odniesienia dla samochodu o mocy 145 KM/l, wymagającego intensywnego udoskonalenia wewnętrznych przepływów powietrza, aby zminimalizować wpływ na systemy chłodzenia.

Systemy chłodzenia

Wysoka moc jednostkowa silnika wymagała 20-procentowo większego chłodnicy płynu chłodzącego. Geometria obudowy wentylatora została radykalnie zmieniona, aby zapewnić najlepsze możliwe chłodzenie przy niskich prędkościach, pozostawiając duże sekcje chłodnicy wolne, aby maksymalnie wykorzystać jej działanie przy wysokich prędkościach.

Obecność turbin wymagała również zastosowania dwóch intercoolerów powietrze-powietrze pod reflektorami. Rozmiar wlotów powietrza został zachowany stosunkowo mały (12 procent powierzchni samych intercoolerów) dzięki optymalizacji kanałów i lokalizacji, aby zminimalizować ich wpływ na opór.

Dolna część zderzaków została profilowana, aby kierować powietrze w kierunku intercoolerów.

Aerodynamiczna podwozie

California T korzysta z wiedzy zgromadzonej przez Ferrari w jego najnowszych projektach, zwłaszcza F12berlinetta, z którym dzieli architekturę transaxle:

  • półstożkowy dyfuzor na przedniej części podwozia, aby poprawić przedni docisk i chłodzenie hamulców;
  • zakrzywiona przeszkoda przed przednimi oponami, aby chronić koło i generować wiry, które wzmacniają działanie półstożkowego dyfuzora z przodu;
  • większe otwory wentylacyjne na dolnej części nadwozia, aby zwiększyć efektywność chłodzenia, przy kompaktowych wymiarach chłodnicy.

Dyfuzor

Tylny dyfuzor ma odwróconą krzywą, aby generować maksymalne ssanie w miejscu, gdzie podwozie przechodzi w dyfuzor, a boczne kanały zostały wyposażone w klapy, aby przekierować strumienie powietrza i zwiększyć efektywność bocznych części.

Wentylacja

Otwory wentylacyjne na masce poprawiają efektywność przedniego chłodnicy, co pomaga w ograniczeniu jego wymiarów.

Otwory wentylacyjne na przednim skrzydle pomagają usuwać powietrze z wewnętrznego nadkola i zmniejszają ciśnienie wewnętrzne.

Otwory wentylacyjne na tylnym skrzydle współpracują z otworami wewnętrznymi w nadkolu, aby poprawić wentylację i schłodzenie tłumików wydechowych.

Design

Nowoczesny design Ferrari California T nadaje mu silną osobowość, w której sportowość i elegancja splatają się w klasyczny sposób, typowy dla każdego modelu Prancing Horse.

Ferrari Styling Centre, współpracując z Pininfarina, stworzyło projekt, który jest elegancko zbalansowaną grą wypukłych i wklęsłych powierzchni, nadając nowej California T wyrafinowaną urodę prawdziwego Grand Tourera Ferrari.

Jej proporcje są zgodne z klasycznym, Ferrari GT o silniku z przodu, z długą linią przedniego skrzydła rozciągającą się w kierunku kompaktowego, muskularnego tyłu, nadając aerodynamiki i ruchu bokom, które mają stonowane detale podkreślające elegancję i łagodność form.

Przód samochodu dominuje poprzez obszerny, typowy dla Ferrari grill, co nadaje mu aurę mocy i sportowości. Boczny wlot powietrza wbudowuje intercoolery nowego turbodoładowanego silnika, podczas gdy wloty hamulcowe są umieszczone na dolnej części nadwozia.

Smukła maska podkreśla muskularne nadkola po obu stronach, które mieszczą reflektory oraz charakterystyczne otwory do odprowadzania gorącego powietrza z silnika. Reflektory mają smukły kształt trójkąta i zawierają diody LED.

Pomimo swojej prostoty, kształt boków California T inspirowany jest słynnym stylizowaniem pontonowym 250 Testa Rossa. Dynamiką obejmującą przednie koło, linia boku rozciąga się aż do aerodynamicznego otworu wentylacyjnego za nadkolem.

Nowe projekty drzwi i progów są jeszcze bardziej rzeźbione, podobnie jak nowe felgi.

Tył charakteryzuje się poziomymi elementami stylizacyjnymi, które nadają mu wyróżniającą się sportową postawę. Klasyczne okrągłe światła tylne Ferrari otaczają tylną krawędź pokrywy, która działa jako spojler i ma na celu zminimalizowanie wizualnej wysokości ogona. Badania przepływu powietrza zoptymalizowały dyfuzor potrójny, który generuje wysoki poziom docisku bez wpływu na Cd. Subtelne światła kierunkowskazów są zintegrowane z bocznymi wlotami powietrza.

Ergonomia i komfort

Jak wszystkie Grand Tourery Ferrari, starannie wykonane wnętrze California T jest niezwykle ergonomiczne.

Efektem końcowym jest doskonałe połączenie innowacyjnych objętości, aerodynamicznych i funkcjonalnych kształtów oraz silnego odczucia Ferrari dzięki niektórym klasycznym elementom stylizacji Prancing Horse, takim jak wyraźny podział między deską rozdzielczą a tunelem, użycie okrągłych wlotów powietrza, wielofunkcyjnej kierownicy oraz charakterystycznego mostka F1 na tunelu. Wszystko to prezentowane w pięknie eleganckim, ręcznie wykonanym opakowaniu, koncentrującym się na wyrafinowanych materiałach i wykończeniach. Dużą uwagę poświęcono stworzeniu dodatkowej przestrzeni do przechowywania codziennych przedmiotów, takich jak okulary przeciwsłoneczne, telefony i tablety.

Wszystkie elementy wnętrza zostały całkowicie przeprojektowane i starannie przemyślane, aby połączyć wyjątkowe standardy sportowości, komfortu i elegancji.

Deska rozdzielcza jest zdecydowanie kompaktowa i wykorzystuje smukły, poziomy ruch oraz dwukolorowe wykończenie skórzane, aby podkreślić jej dynamizm. Rzeźbione objętości podkreślają to, że główna deska rozdzielcza jest oddzielona od tunelu, co uwalnia przestrzeń i tworzy poczucie lekkości.

Płynący centralny tunel jest dynamiczny i funkcjonalny jednocześnie. Charakterystyczny mostek F1 uwalnia dużą ilość przestrzeni do przechowywania różnych drobiazgów, podczas gdy główne przyciski funkcyjne znajdują się teraz w bardziej ergonomicznym miejscu. Boki są również teraz wyposażone w komfortowy padding pod nogi, a wyżej znajduje się więcej miejsca do przechowywania w przedziale pod podłokietnikiem, który również ma porty USB.

Staranna dbałość o ergonomię, jakość i szczegóły doprowadziła również do stworzenia całkowicie nowego, bardziej komfortowego panelu drzwiowego z bardziej ergonomicznym podłokietnikiem, miększym, ręcznie wykonanym wykończeniem oraz łatwo dostępnymi przyciskami.

Ogromna uwaga została również poświęcona nowym fotelom, które mają stałe zagłówki zintegrowane z oparciem. Są one lżejsze i mają niezwykle wysoką konturację, a jednocześnie są znacznie bardziej komfortowe dzięki nowemu kształtowi i piankom zaprojektowanym z myślą o długich podróżach. Do tylnych siedzeń dodano wygodne siatki organizacyjne, aby zapewnić dodatkową przestrzeń na drobiazgi. Tylna przestrzeń siedzeń została również znacząco przemyślana, z uwagą na kształty oparć, co zapewnia pasażerom tylnym wygodniejszą pozycję siedzącą oraz więcej miejsca na nogi.

Tylne siedzenia umożliwiają California T przewóz do czterech osób: dwóch dzieci lub, alternatywnie, dwóch dorosłych na krótszych trasach. Również można je wykorzystać do zwiększenia przestrzeni bagażowej podczas podróży, ponieważ ich oparcia składają się, aby połączyć się z bagażnikiem, co pozwala na przewożenie dłuższych przedmiotów, takich jak torby na golf czy narty.

Interfejs człowiek-maszyna

Interfejs człowiek-maszyna został ulepszony dzięki zastosowaniu kontrolerów zamontowanych na kierownicy i łopatkach, osadzonych bliżej, dla większej ergonomii, szczególnie w sportowej jeździe.

Usunięto dźwignie kolumnowe, a wszystkie główne kontrolery znajdują się teraz na szprychach kierownicy;
elementy kontrolne są podświetlane, co ułatwia ich widoczność w różnych warunkach oświetleniowych;
łopatki F1 są dłuższe i bardziej płynnie przylegają do obręczy kierownicy, co umożliwia szybsze zmiany biegów.

Turbo Performance Engineer (TPE) zajmuje centralne miejsce pomiędzy dwoma nawiewami powietrza w środkowej części deski. To zaawansowane narzędzie z wyświetlaczem cyfrowym, wyposażone w okalający dotykowy panel do przewijania, dostarcza wskazówki na temat efektywnego wykorzystania osiągów nowego silnika. TPE uruchamia się poprzez dłuższe dotknięcie ekranu przez 3 sekundy. Oferuje pięć różnych wyświetleń: czasu, temperatury zewnętrznej, ciśnienia turbo oraz dwóch innych, które podkreślają charakterystyczne cechy nowego turbodoładowanego silnika:

Turbo Response (TR): wskazuje procent maksymalnej reakcji silnika dostępnej dla kierowcy w zależności od obrotów silnika. Na przykład, jeśli kierowca używa biegów i pedału przyspieszenia do przyspieszania silnika powyżej 4000 rpm, uzyska bardzo wysoki procent reakcji silnika (80-90%): naprawdę mocne wciśnięcie pedału przyspieszenia dostarczy natychmiastowej reakcji i przyspieszenia.
Turbo Efficiency (TE): wskazuje procent maksymalnej efektywności, przy której silnik działa (maksymalna efektywność to maksymalny moment obrotowy osiągalny przez samochód przy danym poziomie zużycia paliwa lub danej ilości użytego benzyny), który kierowca ma do dyspozycji w związku z obrotami.

System infotainment

Specyfikacja Grand Tourera California T obejmuje znacząco nowy, bardzo intuicyjny system infotainment zaprojektowany tak, aby zapewnić łatwą nawigację i natychmiastowy dostęp do innych funkcji.

  • ekran WVGA;
  • nowy, uproszczony HMI z możliwością dostępu do wszystkich funkcji, zarówno za pomocą pełnoekranowego dotyku, jak i przycisków;
  • antena Diversity, która poprawia odbiór i dostarcza silniejszy, czystszy sygnał przy wysokich prędkościach oraz wśród budynków;
  • nowa antena DAB zdolna do odbioru sygnałów cyfrowych, co zapewnia doskonałą jakość dźwięku, łącznie z radiem;
  • satelitarna nawigacja z mapami 3D, co ułatwia trasowanie;
  • porty USB w schowku pod podłokietnikiem, aby zapewnić, że urządzenia kierowców i pasażerów są w zasięgu ręki.

Wszystkie menu zostały również zaktualizowane i obecnie mają prostsze polecenia oraz dedykowane funkcje, co znacznie upraszcza nawigację pomiędzy treściami multimedialnymi a kontaktami telefonicznymi.

Nowy premium system audio może poszczycić się nowymi dedykowanymi głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem. Kierowcy, którzy wymagają najwyższej jakości dźwięku, mogą zamówić potężny system JBL Professional, który ma 12 głośników i 16-kanałowy wzmacniacz o łącznej mocy 1280 W.

7-LETNI PROGRAM SERWISOWY

Niezrównane standardy jakości Ferrari oraz rosnące zaangażowanie w obsługę klienta wspierają wydłużony, siedmioletni program serwisowy oferowany z California T. Dostępny w całej ofercie, obejmuje wszystkie regularne przeglądy w ciągu pierwszych siedmiu lat życia samochodu.

Ten zaplanowany program serwisowy dla Ferrari to ekskluzywna usługa, która zapewnia klientom pewność, że ich samochód będzie utrzymywany w najwyższej formie i bezpieczeństwie przez wiele lat. Ta bardzo specjalna usługa jest również dostępna dla właścicieli używanych Ferrari.

Regularne przeglądy (co 20 000 km lub raz w roku bez ograniczeń przebiegu), oryginalne części zamienne oraz staranne kontrole przez pracowników przeszkolonych bezpośrednio w Centrum Szkoleniowym Ferrari w Maranello, korzystających z najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych to tylko niektóre z zalet Programu Utrzymania Autentycznego.

Usługa dostępna jest na wszystkich rynkach na całym świecie oraz we wszystkich salonach w oficjalnej sieci dealerskiej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.