Jak to mamy w zwyczaju, Włosi nie tylko prezentują wyjątkowość, jakość i ekstrawagancję w przemyśle mody, ale czynią to również w przemyśle motoryzacyjnym. Maranello wydaje się być „Pitti Uomo” w branży samochodowej i źródłem inspiracji dla kolekcjonerów. Jeśli wielu uważało Berlinettę za samochód ekskluzywny, Ferrari postanowiło zrobić coś więcej.
F12 TRS jest nieznana nawet dla niektórych zapalonych miłośników motoryzacji, ale odkryjmy kilka tajemnic tego, co Prancing Horse zrobił ze swoją Berlinettą. Technicznie, super samochód oparty jest na F12 Berlinettcie, która w 2012 roku była najszybszym Ferrari na drogach, jakie kiedykolwiek zbudowano. Wizualnie jest inspirowana legendarną 250 Testa Rossa z 1957 roku. Ta rasa wciąż się rozwija, stając się coraz bardziej stylowa, unikalna i potężna.
Dlaczego jest tak wyjątkowa? Jej nadwozie ma agresywny styl dzięki radykalnemu zderzakowi i większym wlotom powietrza. Wydrążenie w masce pozwala nam zerknąć na silnik V12 z przodu. Z tyłu również nie jest inaczej, zmodyfikowany tylny zderzak nadaje temu samochodowi ten sam agresywny wygląd od tyłu, zachowując te same cztery końcówki wydechu co Berlinetta.
Najwyższa jakość wnętrza, którego głównymi elementami są skóra Alcantara i włókno węglowe, daje to samo poczucie luksusu, co drogie samochody wyścigowe. Transformacja jest równie głęboka wewnątrz, gdzie właściciel chciał minimalistycznego podejścia. Zniknęła schowek, centralne nawiewy powietrza, dywaniki, system audio, sterowanie oknami oraz uchwyty na kubki. Konsola klimatyzacji musiała zostać, ale została przeprojektowana.
Jeśli chodzi o osiągi, można by się spodziewać, że F12 TRS nie różni się wcale od F12 Berlinetty. Tak czy inaczej, jako pojazd do jazdy po drogach, oznacza to, że wciąż jesteś na szczycie z najlepszymi: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy lub od 0 do 200 km/h w 8,1 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 340 km/h.
Ten wyjątkowy wynik osiągany jest dzięki potężnym 740 koniom oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 690 Nm przy 9000 obrotów na minutę, które uwalnia silnik V12 o pojemności 6262 cm3.
Przechodząc do tylnej części tego Ferrari, znajdujemy groźnie wyglądający zestaw elementów aerodynamicznych. Jeśli chodzi o kolor zdobiący cały pakiet, tradycyjne Rosso Corsa zostało zastąpione unikalnym, trzywarstwowym odcieniem czerwieni, lub jest inna wersja Liquid Silver.
Pierwotna cena sprzedaży wynosiła 4,2 miliona USD (3,09 miliona EUR). To około trzy razy więcej niż cena hypercara LaFerrari.
Dzięki temu zapierającemu dech w piersiach Ferrari, projektanci z Maranello po raz kolejny pokazują, że są niemal niemożliwi do pokonania pod względem wyjątkowości, gdy chodzi o tworzenie samochodów wyścigowych.
Na podstawie modelu F12berlinetta, unikatowy Ferrari F12 TRS został stworzony na zlecenie klienta jako ekstremalna, dwuosobowa, otwarta sportowa barchetta. Jednym z początkowych inspiracji projektu był model 250 Testa Rossa z 1957 roku. W rzeczywistości F12 TRS to nowoczesna, innowacyjna interpretacja ducha tego legendarnego samochodu autorstwa Flavio Manzoniego i zespołu Ferrari Style Centre, który oddaje mu hołd w swojej nazwie.
Jak wszystkie unikatowe Ferrari, F12 TRS jest wynikiem klasycznego podejścia Ferrari do tworzenia w pełni zintegrowanego designu. Dzięki temu osiąga te same wyjątkowe parametry osiągów co F12berlinetta, w tym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy oraz od 0 do 200 km/h w 8,1 sekundy, dzięki potężnemu silnikowi V12 o pojemności 6262 cm3, który dysponuje mocą 740 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 690 Nm przy 9000 obr./min.
Z przodu, ostry nos Ferrari, z agresywnie rzeźbionymi formami, opada w dół nad maską, podczas gdy niskie, owiewające szyby tworzą długi, ciemny pas szkła w kontraście do karoserii samochodu. Charakterystyczne czerwone głowice cylindrów silnika V12 są widoczne przez okno w pokrywie silnika, a koncepcja ta jest inspirowana zarówno klasycznymi modelami Ferrari z silnikiem z przodu z lat 50-tych, jak i bardziej współczesnymi berlinettami z silnikiem centralnym. Aerobridge, wprowadzony w modelu F12berlinetta, zyskał nowe pod względem stylu podejście w tym samochodzie, co zaowocowało rzeźbiarskim projektem, który biegnie wzdłuż całej długości samochodu.
Design tylnej części pojazdu stanowi ewolucję graficznego kształtu w kształcie litery T, który charakteryzuje przycięty tył F12 i jest częściowo inspirowany kształtem kabiny, z długimi owiewkami kadłuba biegnącymi za podparciami głowy aż do tylnego spojlera. Z centralnego tunelu prowadzi także gładka rampa, łącząca wnętrze z zewnętrzem i tworząca podłużny kanał aerodynamiczny, który zapewnia innowacyjny efekt Venturi, uwieńczony wentylacją pod spojlerem.
Kokpit jest lekki i ograniczony do niezbędnych elementów sterujących, co tworzy poczucie potężnej, bezkompromisowej sportowości, bez ustępstw dla zbędnego komfortu. Nawet niektóre z elementów sterujących, jakie jak klimatyzacja, zostały zredukowane, podczas gdy schowek, centralne wloty powietrza, dywaniki, system audio, kontrolki okien oraz uchwyty na drobiazgi zostały usunięte. Większość użytych materiałów, takich jak czarny matowy włókno węglowe, skóra i Alcantara, jest technicznych, podczas gdy ta sama wielowarstwowa czerwona farba, opracowana specjalnie dla nadwozia, zdobi centralny tunel i panele drzwiowe.