2014 Focus ST 5 drzwiowe

2014 Focus ST 5 drzwiowe

Przejdź do galerii zdjęć2014 Focus ST 5 drzwiowe

Ford wprowadził zaktualizowaną wersję modelu Focus ST na rynek europejski, spełniając normy emisji Euro6. Samochód dostępny jest zarówno z silnikami benzynowymi, jak i turbo-dieslowskimi.

Era trójdrzwiowych, sportowych hatchbacków dobiegła końca. Klienci zaczęli poszukiwać pięciodrzwiowych wersji, które mogłyby służyć jako pojazdy rodzinne. Dodatkowo, młodsze pokolenia potrzebowały więcej miejsca z tyłu oraz łatwiejszego dostępu do tylnych siedzeń dla przyjaciół i rodziny. Zaktualizowana wersja Focusa ST została zaprezentowana na Festiwalu Prędkości w Goodwood w 2014 roku i udowodniła swoją wartość na torze.

Ogólny wygląd samochodu nie różnił się znacząco od poprzednika. Jednak spostrzegawcze oko mogło zauważyć nowy przedni zderzak z wyższym wlotem powietrza oraz ulepszonymi prostokątnymi światłami przeciwmgielnymi. Na szczęście Ford zachował charakterystyczne elementy, które uczyniły model ST tak wyjątkowym dla swoich klientów. Wykrojone nadkola i aerodynamicznie ukształtowane progi były dopełnione dużym spojlerem zamocowanym na tylnej klapie. Tylni zderzak również przeszedł redesign i posiadał szeroką czarną kratkę z wcięciem pośrodku, aby zwolnić miejsce dla podwójnego wydechu.

Wnętrze wyposażone zostało w 8-calowy ekran dotykowy umieszczony na centralnej konsoli dla systemu łączności SYNC 2. Dodatkowo, tak jak w poprzednich wersjach Focusa ST, znalazły się trzy wskaźniki na desce rozdzielczej, pokazujące informacje o ciśnieniu doładowania turbo, temperaturze oleju oraz ciśnieniu oleju. Ford wprowadził również nową kierownicę z płaskim dnem. Jak można się było spodziewać, tylko pasażerowie z przodu mieli do dyspozycji sportowe fotele z wysokimi boczkami, podczas gdy pasażerowie z tyłu mieli dostęp do dzielonej kanapy.

Pod maską Ford umieścił wybór dwóch silników: 184-konną jednostkę turbo-dieslowską oraz 250-konną turbodoładowaną jednostkę czterocylindrową w układzie rzędowym.

Ford Focus ST

Nowy Ford Focus ST zadebiutował na całym świecie podczas Festiwalu Prędkości Goodwood w 2014 roku w Wielkiej Brytanii – to idealne miejsce do zaprezentowania prędkości oraz ulepszonych właściwości jezdnych globalnego samochodu o wysokich osiągach.

Najbardziej zaawansowany Ford Focus ST oferuje nowe technologie kontroli podwozia, dostosowane zawieszenie i układ kierowniczy oraz specjalnie dobrane opony, które zapewniają jeszcze bardziej responsywne, zrównoważone i wyrafinowane wrażenia z jazdy. Po raz pierwszy klienci będą mogli wybierać spośród dwóch mocnych silników – jednego benzynowego i jednego diesla.

Pierwszy diesel Ford Focus ST podnosi codzienną użyteczność i sportowy charakter na nowy poziom, oferując najbardziej paliwooszczędny i emitujący najmniej CO2 model Forda; silnik 2.0 litr TDCi o mocy 185 KM osiąga prędkość 0-100 km/h (62 mph) w 8.1 sekundy, zużywając 4.4 l/100 km (64.2 mpg) i emitując 114 g/km CO2.

Dla klientów preferujących benzynę, 250 KM silnik 2.0-litre EcoBoost osiąga 0-100 km/h (0-62 mph) w 6.5 sekundy, z efektywnością paliwową wynoszącą 6.8 l/100 km (41.5 mpg) oraz emisją 158 g/km CO2. Oba modele oferują pierwszy w historii system Auto-Start-Stop, który poprawia efektywność paliwową wersji EcoBoost o 6 procent, czyniąc ją najbardziej oszczędnym modelem benzynowym Focus ST.

„Nowy Focus ST dostarcza jeszcze bardziej wyrafinowanej równowagi między wydajnością, dynamiką jazdy, wykończeniem i stylem – rdzeniem DNA technologii sportowych Forda,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezydent ds. rozwoju produktu Ford of Europe. „Jest jeszcze bardziej przyjemny i satysfakcjonujący w prowadzeniu, a po raz pierwszy dostępny jest z silnikiem diesla. Nowy Focus ST to klasa sama w sobie.”

Ford Focus ST skorzysta również z technologii i rzemiosła, które po raz pierwszy zaprezentowano na początku roku w nowym Fordzie Focus – najlepiej sprzedający się na świecie model globalny. Sportowe i agresywne nowe modele pięciodrzwiowe i kombi oferują technologię asysty kierowcy oraz funkcje łączności, w tym system łączności SYNC 2.

Ford sprzedał ponad 140 000 modeli Focus ST w 40 krajach na całym świecie od chwili wprowadzenia samochodu na rynek w 2002 roku.

Ulepszone właściwości jezdne

Zespół Ford Team RS, nagradzany europejski oddział globalnej grupy pojazdów o wysokich osiągach Forda, uczynił poprawę całego doświadczenia z jazdy swoim najważniejszym celem dla nowego Focus ST.

Sportowe zawieszenie charakteryzuje się całkowicie nowymi sprężynami z przodu oraz sportowymi ustawieniami amortyzatorów z przodu i z tyłu. W połączeniu z modelowo specyficznymi stabilizatorami i tylnymi sprężynami z poprzedniej generacji ST, te ulepszenia zapewniają jeszcze ostrzejsze osiągi dynamiczne.

Kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy oraz systemów elektronicznej kontroli pojazdu również została dostosowana do specyficznych sportowych wymagań nowego Focus ST.

Te zmiany dostarczają:

Nową funkcję Elektronicznej Stabilizacji Przejściowej w zaawansowanym programie Elektronicznej Stabilizacji Trzech Stref. To rozpoznaje stabilność pojazdu oraz reakcje kierowcy, interweniując w razie potrzeby, aby utrzymać optymalną precyzję i kontrolę podczas szybkich zmian kierunku przy dużych prędkościach – na przykład w sytuacji zmiany pasa.
Udoskonalone ustawienia Elektronicznej Kontroli Rozkładu Momentu, które jeszcze bardziej optymalizują rozkład momentu obrotowego kół, maksymalizując przyczepność w zakrętach i zwiększając zwrotność.

Podczas mocnego przyspieszenia refined delivery of power – szczególnie przyczepność przednich kół i jakość zmiany biegów – również wspomagają mocowania silnika zaprojektowane specjalnie w celu dostosowania się do osiągów nowego Focus ST. Dodatkowo, Ford współpracował z Michelin, aby stworzyć nową oponę o średnicy 19 cali, która wspiera dynamikę jazdy, szczególnie maksymalizując przyczepność boczną.

„Ford od lat cieszy się reputacją producenta samochodów sportowych o doskonałych właściwościach jezdnych, a nowy Focus ST w pełni zasługuje na tę renomę,” dodał Bakaj. „Ulepszenia inżynieryjne w zawieszeniu, układzie kierowniczym i systemach elektronicznych dostarczają większej responsywności, zwrotności, precyzji i ekscytującego doświadczenia z jazdy – niezależnie od wybranego napędu.”

Moc wyboru

Nowy silnik diesla 2.0-litre o mocy 185 KM, który debiutuje w nowym Fordzie Focus ST, został zoptymalizowany, aby dostarczać osiągi i charakter ST, przy jednoczesnej efektywności paliwowej i codziennej praktyczności.

Większa moc silnika Focus ST 2.0-litre TDCi – o 23 procent w porównaniu do silnika 150 KM 2.0-litre w nowej gamie Focus – jest osiągana dzięki elektronicznej kalibracji, zmodyfikowanemu systemowi dolotu powietrza oraz nowemu sportowemu układowi wydechowemu.

Maksymalna moc osiągana jest przy 3,500 rpm, a moment obrotowy wynoszący 400 Nm dostępny jest w zakresie od 2,000 do 2,750 rpm, co umożliwia nowemu Focus ST diesel osiągnięcie maksymalnej prędkości 217 km/h (135 mph). Moment obrotowy zapewnia imponujące przyspieszenie przy zmianie biegów i mocne osiągi przy niskich obrotach. W szóstym biegu, przyspieszenie z 80 do 120 km/h (50-75 mph) zajmuje tylko 9.7 sekundy, a połączenie krótszego przełożenia z większą mocą pozwala Focus ST wyprzedzić model 150 KM o 2.2 sekundy.

Silnik 2.0-litre EcoBoost Forda wykorzystuje doładowanie, technologię Twin-independent Variable Cam Timing oraz wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, aby dostarczyć nieprzejednaną wydajność. Maksymalna moc dostępna jest przy 5,500 rpm, moment obrotowy wynoszący 360 Nm dostępny jest w zakresie od 2,000 do 4,500 rpm, a maksymalna prędkość wynosi 248 km/h (154 mph).

Oba silniki wykorzystują sześciobiegową manualną skrzynię biegów z krótkim skokiem dźwigni. Przełożenia biegów – ekskluzywne dla ST i indywidualnie dopasowane do każdego silnika – zapewniają szybkie przyspieszenie na niższych biegach oraz komfortowe podróżowanie z prędkością.

Potężny wygląd

Nowy Ford Focus ST ma sportowszy i bardziej agresywny wygląd niż jego poprzednik, z niższym i szerszym osią. Nowa, dynamicznie rzeźbiona maska, smukłe reflektory i prostokątne lampy przeciwmgielne.

Sportowy pakiet nadwozia obejmuje również kolorowe boczne progi oraz elementy dyfuzora po obu stronach wydechu, a także tylny spojler zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Wszystkie nowe modele Focus ST mają podwójne heksagonalne końcówki wydechu.

Czarne obręcze lamp , oznaczenia ST i nowe 19-calowe felgi aluminiowe ST Design – dostępne jako opcja – dopełniają wygląd.

„Focus ST cieszy się dużą popularnością wśród sportowych klientów Forda, a nowy model osiąga jeszcze bardziej rzucający się w oczy i dramatyczny poziom,” powiedział Martin Smith, dyrektor ds. designu Forda w Europie. „Charakterystyczna górna kratka w kształcie plastra miodu została przeprojektowana, w zewnętrznych otworach znajdują się nowe prostokątne lampy przeciwmgielne, a dolna osłona oferuje znacznie ostrzejszą definicję i profil. Z tyłu, szerokość samochodu jest podkreślona przez nową grafikę o pełnej szerokości.”

Nowy ciemnoszary kolor lakieru zewnętrznego, nazwany Stealth, został wprowadzony ekskluzywnie dla Focus ST. Kolor Deep Impact Blue również jest nowością w gamie, która obejmuje też Tangerine Scream, Frozen White, Panther Black i Race Red.

Wnętrze w stylu kokpitu

Ford przeprojektował wnętrze Focusa, nadawując mu bardziej intuicyjny układ, który jest również prostszy, z wyraźniejszym połączeniem wizualnym między kluczowymi komponentami i znacząco mniejszą ilością przycisków w kabinie.

Dodatkowy bank trzech wskaźników – charakterystyczny dla ST – znajduje się na desce rozdzielczej i wyświetla informacje o ciśnieniu doładowania turbosprężarki, temperaturze oleju oraz ciśnieniu oleju. Nowa, sportowa kierownica z płaską podstawą, pokryta miękką skórą; dźwignia zmiany biegów z satynowym chromem; oraz pedały ST dostarczają wnętrza, którego oczekują kierowcy ST.

Satynowe chromowane uchwyty drzwi oraz podświetlane aluminiowe listwy progowe dodają dodatkowego szlifu, a sportowe fotele opracowane wspólnie przez Forda i Recaro zapewniają wsparcie niezbędne do pełnego cieszenia się doświadczeniem jazdy ST, a także są wygodne na co dzień.

Nowy Ford Focus ST będzie dostępny w wersjach wykończeniowych ST1, ST2 i ST3. Fotele ST1 mają szarą/charcoal/anthracite czarną tapicerkę; ST2 dodaje częściową skórę ze wzmocnionymi bokami dostępnymi w czterech kolorach (Tangerine Scream; Performance Blue; Smoke Storm lub Race Red); fotele ST3 mają pełne wykończenie z czarnej skóry.

Zaawansowane technologie

Technologie asysty kierowcy, wygody i łączności, które zostaną wprowadzone po raz pierwszy, obejmują system łączności Ford SYNC 2. SYNC 2 oferuje dostęp do audio, nawigacji, klimatyzacji oraz telefonów komórkowych z wykorzystaniem najlepszej w swojej klasie kontroli głosowej oraz 8-calowego kolorowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości, który wyświetla logo ST przy uruchomieniu.

Adaptacyjne Oświetlenie Przednie, dostępne po raz pierwszy w Focus ST, dostosowuje intensywność i kąt wiązek lamp Bi-Xenon HID w zależności od prędkości pojazdu, kąta skrętu oraz odległości do obiektów, aby zapewnić optymalne oświetlenie. Ostrzeżenie przed Przeciwnym Ruchem to nowość w Focus ST, która ostrzega kierowców podczas cofania z miejsc parkingowych, jeśli inne pojazdy mają zamiar przejechać ich drogę.

Ulepszony przez Forda system aktywnego zatrzymywania w mieście – teraz działający przy prędkości do 50 km/h (31 mph) – przygotowuje hamulce, jeśli wykryje potencjalny wypadek i – jeśli kierowca nie zareaguje – automatycznie zastosuje hamulce. System Pomocy w Utrzymaniu Pasa kieruje moment obrotowy na kierownicę, aby przywrócić Focus ST do pasa, jeśli wykryje dryf.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.