GMC zaprezentował czwartą generację samochodu dostawczego Sierra w grudniu 2012 roku. Nowy model charakteryzował się całkowicie nowym wyglądem zewnętrznym, podwoziem i układami napędowymi. Klienci mogli wybrać wersję Regular Cab z dwoma drzwiami, głównie przeznaczoną do pracy.
Podczas gdy wersja Crew Cab była uniwersalnym rozwiązaniem, zdolnym do pracy przez cały dzień i przewożenia pięcioosobowej rodziny z dużą przyczepą w weekendy, Regular Cab była przede wszystkim samochodem roboczym, w którego kabinie zmieścić mogło się maksymalnie trzech pasażerów, siedzących obok siebie w jednym rzędzie.
Dzięki nowemu designowi, 3500HD Crew Cab przestał wyglądać jak zwykły samochód roboczy. Jego przednia część miała odważny, dominujący wygląd na drodze. Przebudowane reflektory nie były już podzielone na dwie części poziomą linią, jak w poprzedniku, a ich rozmiar zwiększył się, wprowadzając kierunkowskazy zamontowane w rogach. Dodatkowo, w zależności od poziomu wyposażenia i opcji, masywna atrapa chłodnicy, pokryta siatką w stylu kurzym, była dostępna z chromowanym wykończeniem. Właściciele mogli zamówić pickupa z zestawem lamp przeciwmgielnych umieszczonych po bokach dolnego zderzaka oraz z parą haków do holowania. Z profilu, Sierra zachowała jeden z najbardziej charakterystycznych elementów wzornictwa – kanciaste nacięcia w nadkolach. Za wersją Regular Cab Sierra 3500HD oferowano opcję albo z łóżkiem, albo z płaską skrzynią do różnych zastosowań. Ponadto, GMC dostarczał Sierra 3500HD jako podwozie do dodatkowego wyposażenia aftermarketowego. Producent zainstalował szersze błotniki dla wersji z podwójnymi kołami z tyłu.
Podstawowa wersja Sierra 3500HD Regular Cab była oferowana z poziomem wyposażenia Work Truck, który zawierał ławkę dla trzech osób z przodu, z rozkładanym środkowym podłokietnikiem. Gdy środkowe siedzenie nie było potrzebne, można je było złożyć, co zapewniało dodatkowy komfort i parę uchwytów na kubki. Kierowca miał przed sobą zestaw wskaźników, w tym dwie duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza oraz cztery mniejsze wskaźniki dla różnych informacji. Dodatkowo, GMC zainstalował wyświetlacz TFT do prezentacji innych informacji dostarczanych przez komputer pokładowy. Dźwignia zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów Allison o sześciu biegach znajdowała się na kolumnie kierowniczej. Wyższe poziomy wyposażenia oferowały dwa niezależne fotele, lepsze tapicerki oraz nawet jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym zamontowanym w górnej części centralnej konsoli.