Ostatnia, czwarta generacja modelu Sierra została wprowadzona na rynek w 2012 roku jako model na 2014 rok. To zupełnie przebudowany pickup, który GMC oferowało w różnych konfiguracjach, w tym w skróconej wersji czterodrzwiowej, zwanej Crew Cab.
W trudnym rynku dużych pickupów, gdzie Ford rywalizował ze swoim modelem F-150, a Dodge wprowadził nowego Ramma, GMC musiało znaleźć sposoby, aby przyciągnąć więcej klientów i zwiększyć sprzedaż modelu Sierra. Aby odnieść sukces, firma musiała poprawić wyposażenie kabiny i dostarczyć to, czego klienci pragnęli i lubili. Oprócz trzech ładowności, pickup GMC oferował konfigurację Crew Cab, która była szczególnie przydatna dla tych, którzy chcieli wymienić część przestrzeni kabiny na dłuższy załadunek z tyłu, aby pomieścić sprzęt, narzędzia i materiały. Dodatkowo, poprawiona gama silników, skrzyń biegów, podwozi i zawieszenia stanowiła kluczowe argumenty, które zespół sprzedażowy GMC mógł wykorzystać do przyciągnięcia nabywców.
Jedną z najważniejszych wersji modelu Sierra 2013 była Crew Cab, która była dostępna w opcji z dwoma długościami łóżka: 5,8 ft (1,76 metra) i 6,6 ft (dwa metry), co nie było oferowane w wersji Double Cab. Jednak GMC nie ograniczyło się tylko do zmiany łóżek; zastosowano różne podwozia z krótszym lub dłuższym rozstawem osi. Co więcej, producent przygotował pojazd w kilku poziomach wyposażenia, aby zaspokoić potrzeby i budżet każdego klienta. W efekcie, podczas gdy niższe wersje miały białe nadwozia i czarne zderzaki, wyższe wersje były wykończone chromowanymi detalami wokół grilla i błyszczącymi zderzakami. Pickup posiadał także poszerzone błotniki na obu osiach oraz proste wycięcia dla osi kół. W odróżnieniu od Double Cab, Crew Cab miał prawie dziesięć cali dłuższą kabinę, głównie wykorzystywaną dla tylnych drzwi i pasażerów z tyłu. Podobnie jak jego poprzednik, był wyposażony z tyłu w wbudowany stopień w zderzaku i uchwyt na krawędzi łóżka, co ułatwiało dostęp do przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze auta oferowało klientom wybór między ławką a odrębnymi siedzeniami z przodu oraz ławką z tyłu. W rezultacie, Sierra Crew Cab mogła pomieścić pięć lub sześć osób w kabinie. Podczas gdy w przodzie była bardzo podobna do swojego odpowiednika Double Cab, z tyłu oferowała więcej przestrzeni nad głowami i na nogi. Mimo to, deska rozdzielcza była taka sama, z zestawem wskaźników zawierającym wszystkie niezbędne wskazania dla kierowcy pickupa. W systemie infotainment GMC zainstalowało ekran dotykowy na szczycie centralnej konsoli, który można było obsługiwać nawet w rękawicach. Producent nie zapomniał również o zapewnieniu pojazdu w wystarczającą liczbę funkcji bezpieczeństwa, w tym o Ostrzeżeniu o Kolizji Czołowej i Ostrzeżeniu o Zjeździe z Linii, które były dostępne jako opcja.