GMC wprowadziło czwartą generację pickupa Sierra w 2012 roku, całkowicie przebudowanego, który, podobnie jak jego poprzednik, był dostępny w kilku wersjach kabiny oraz z trzema opcjami ładowności.
Rynek dużych pickupów był wymagający, z Durango i jego tylnym zawieszeniem na sprężynach śrubowych oraz odwiecznym Fordem F-150 z nowo opracowanym silnikiem EcoBoost pod maską, które podniosły poprzeczkę w kwestii komfortu i efektywności paliwowej. Mimo to, GMC Sierra nie brakowało cech, które uczyniły ten samochód popularnym wśród klientów. Na rok modelowy 2014 producent ogłosił, że żadne części nie zostały przeniesione z poprzedniej generacji, co obejmowało ofertę silników, skrzyń biegów, podwozia i zawieszenia. W wielu aspektach to mogło być prawdą, ale co najważniejsze, design i udogodnienia były w końcu na czasie.
GMC produkowało ten pickup w kilku wersjach wyposażeniowych, w tym kilka dla pracowników fizycznych oraz inne dla tych, którzy używali tego pojazdu głównie do aktywności rekreacyjnych. W rezultacie, podczas gdy model podstawowy miał prosty przód z czarnym grillem, flankowanym nowymi reflektorami projekcyjnymi i dziennymi światłami LED, wyższe wersje, takie jak LTZ, miały chromowane wykończenia wokół grilla i na zderzaku. Z profilu, Double Cab ujawniał swoje kanciaste nadkola i poszerzone błotniki na obu osiach. Dodatkowo, szersze tylne drzwi ułatwiały wsiadanie i wysiadanie pasażerom z tyłu. Na koniec, z tyłu, GMC zainstalowało zderzak z wbudowanym stopniem, co ułatwiało sięganie do przestrzeni ładunkowej.
W kabinie dostępne były różne opcje siedzeń, w tym ławka z przodu. Mimo to, większość klientów wolała fotele kubełkowe oraz opcjonalny wysoki środkowy konsol z pomiędzy nimi. Te dwa elementy były standardem w wyższych wersjach i dostępne w innych. Z tyłu, składana ławka rozwiązywała problem przestrzeni do przechowywania w kabinie. Dla kierowcy, GMC zainstalowało szeroki zestaw wskaźników, pełen wszystkich potrzebnych przyrządów i wskaźników dla pickupa. Dodatkowo, środkowy panel wyposażono w nową jednostkę infotainment z ekranem dotykowym, którą można było obsługiwać w rękawicach. Ale GMC skupiło się również na poprawie bezpieczeństwa i w rezultacie, Sierra 2014 miała zaawansowaną kamerę frontalną używaną do systemu ostrzegania o kolizji czołowej oraz ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, które były dostępne jako opcja.
Pod podwoziem auta znajdowało się nowo opracowane podwozie wspólne z trzecią generacją Chevroleta Silverado. Przednie zawieszenie niezależne oraz tylna oś na sprężynach liściastych były typowe dla dużego pickupa. Dodatkowo, GMC nie chciało zawieść swoich klientów i oferowało im albo silnik V6, albo wybór dwóch silników V8 na benzynę sparowanych z sześciobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.
Całkowicie nowy model GMC Sierra 1500 z 2014 roku to najpotężniejsza, najbardziej zaawansowana i najbardziej dopracowana ciężarówka w 110-letniej historii marki. Śmiały nowy design zewnętrzny Sierra kryje w sobie jeden z trzech całkowicie nowych silników EcoTec3, w pełni zaktualizowaną kabinę z dostępnym systemem łączności IntelliLink nowej generacji oraz innymi funkcjami zaprojektowanymi z myślą o najbardziej wymagających właścicielach ciężarówek.
„Nasi inżynierowie i projektanci nie zostawili niczego przypadkowi, opracowując ten najnowszy model Sierra,” powiedział Tony DiSalle, wiceprezydent marketingu GMC. „Te ciężarówki mają całą moc i możliwości, które są oczekiwane na dzisiejszym rynku, doskonałą efektywność paliwową, a także wiele niespodziewanych, celowych funkcji opracowanych z myślą o właścicielach ciężarówek.”
Oprócz całkowicie nowego designu i technologii, model 2014 Sierra może poszczycić się najdłuższą listą standardowych funkcji dostępnych kiedykolwiek dla pełnowymiarowej ciężarówki GMC. Od rozwiązań łączności, przez standardowy system mocowania ładunków z tyłu, po jedyne w swoim rodzaju reflektory projektorowe w standardzie w swoim segmencie, wiele premium funkcji znajduje się w każdym nowym modelu Sierra.
Nowe silniki EcoTec3
Portfolio silników GMC Sierra zostało zaktualizowane na rok 2014 w celu zwiększenia mocy, momentu obrotowego oraz efektywności paliwowej. Oferowane będą silniki 4.3L V-6, 5.3L V-8 oraz 6.2L V-8, wszystkie z rodziny silników EcoTec3. Każdy silnik posiada standardowy system bezpośredniego wtrysku paliwa, ciągłe zmienne sterowanie zaworami oraz aktywne zarządzanie paliwem, co oznacza, że bezproblemowo przełączają się na pracę w trybie czterech cylindrów podczas jazdy przy małym obciążeniu, aby zaoszczędzić paliwo.
Zwiększona moc i efektywność nowych silników to wynik ponad 10 milionów godzin zaawansowanego modelowania komputerowego, z czego ponad połowa została wykorzystana do optymalizacji procesu spalania.
Nowy silnik 4.3L V-6 EcoTec3 oferuje lepszy moment obrotowy oraz zdolność holowania dla sześciu na dziesięciu właścicieli ciężarówek, którzy ciągną przyczepy.
„Zamiast dostosowywać silnik V-6 przeznaczony do samochodów osobowych, zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw, opierając się na unikalnych wymaganiach ciężarówki,” powiedział Jordan Lee, główny inżynier zespołu napędowego. „4.3L Sierra dzieli swoją podstawową architekturę z najnowszymi wersjami silników V-8, którym właściciele GMC ufali przez pokolenia.”
Dzisiaj GMC Sierra oferuje najlepszą efektywność paliwową silników V-8 w branży, a nowy silnik 5.3L EcoTec3 zawiera znaczące aktualizacje mające na celu uczynienie go jeszcze bardziej efektywnym. Dostępny silnik 6.2L V-8 EcoTec3 jest zaprojektowany, aby zapewnić wyjątkowe możliwości.
Certyfikowane przez SAE wartości mocy i momentu obrotowego oraz szacunki dotyczące efektywności paliwowej EPA dla nowej Sierry nie są jeszcze dostępne, ale oczekuje się, że zostaną sfinalizowane na początku przyszłego roku.
Dzięki nowym projektom silników i dodatkowym rozwojowi, klienci mogą oczekiwać, że drugiej generacji aktywne zarządzanie paliwem GMC Sierra będzie bardziej płynne i zdolne do dłuższego działania w trybie czterocylindrowym.
Wszystkie trzy silniki wykorzystują lekkie bloki i głowice aluminiowe oraz są połączone z wytrzymałymi automatycznymi skrzyniami biegów o sześciu przełożeniach. Funkcja „hamowania w trybie zjazdu” zmienia biegi na zjazdach, co ma na celu zmniejszenie zużycia hamulców. Modele V-8 wykorzystują nowe, większe osie tylne o średnicy 9.5 i 9.76 cala, które są wystarczająco mocne, aby pomieścić wyższą moc silników. Ostateczne wartości mocy i momentu obrotowego zostaną ogłoszone później.
Tarcze hamulcowe Duralife i elektryczne wspomaganie kierownicy
Silne hamulce są istotne dla zatrzymywania ciężarówek, niezależnie od tego, czy są pełne ludzi, ładunku czy obu. Model Sierra 2014 ma czterokomorowe hamulce tarczowe z tarczami Duralife, które mają utwardzoną i wzmocnioną powierzchnię, co zmniejsza korozję. Tarcze Duralife – technologia wyłącznie GM – mają podobno trwałość dwukrotnie dłuższą niż konwencjonalne tarcze i zapewniają cichsze hamowanie z mniejszym drżeniem.
Model Sierra 2014 wykorzystuje również elektryczne wspomaganie kierownicy. Silnik elektryczny zamiast pompy hydraulicznej napędzanej silnikiem oszczędza paliwo i pozwala na dostosowanie, które ma na celu uzyskanie bardziej spójnego, precyzyjnego odczucia kierownicy i znacznej pomocy w manewrach parkingowych.
Nowy standard w kabinach ciężarówek
Materiały premium, dbałość o szczegóły i funkcjonalna technologia definiują całkowicie nową kabinę GMC Sierra. Nowe materiały o miękkiej fakturze i dostępne wykończenie aluminiowe linie wnętrze skoncentrowane na użyteczności i przestrzeni roboczej.
„Właściciele ciężarówek chcą dobrze wykonanej kabiny, ale także takiej, która wciąż przypomina ciężarówkę,” powiedziała Helen Emsley, dyrektor projektowania wnętrz Sierra. „Chcą funkcjonalnego wnętrza, a nie takiego, które wygląda jak w samochodzie osobowym lub crossoverze.”
Sierra ma wyprostowany panel wskaźników zaprojektowany z myślą o widoczności i dostępności. Pokrętła i przyciski są duże, czytelne i w zasięgu ręki. Wszystkie pokrętła mają specjalną powłokę wykonaną w technologii gumowej, co sprawia, że są łatwe do uchwycenia nawet w rękawicach.
Nowy zestaw wskaźników we wszystkich modelach zawiera sześć wskaźników z dostępny środkowo umieszczonym, 4.2-calowym kolorowym Centrum Informacji Kierowcy, które dostarcza informacji o statusie pojazdu, komputera podróży oraz innych informacji, takich jak radio i nawigacja.
Druga, górna skrytka na rękawiczki z płaską podłogą dołącza do tradycyjnej skrytki poniżej. Każde z drzwi GMC Sierra ma miejsce do przechowywania zaprojektowane tak, aby pomieścić większość pojemników na napoje i innych przedmiotów osobistych. Wzdłuż centralnego panelu i konsoli centralnej znajdują się dodatkowe uchwyty na kubki, dyskretne przegródki wystarczająco duże dla większości laptopów oraz opcje łączności. Sierra jest dostępna z gniazdkiem 110-woltowym, do pięciu portów USB, czterema gniazdami 12-woltowymi oraz slotem na kartę SD.
„Sierra wyznacza nowy standard tego, czego można oczekiwać od wnętrza ciężarówki,” powiedział DiSalle. „Nasi klienci powiedzieli nam, jak korzystają ze swoich ciężarówek, a my słuchaliśmy. Połączenie komfortu, bezpieczeństwa, przestrzeni i technologii jest bezprecedensowe w tym segmencie.”
Dostępna łączność IntelliLink wykorzystuje dostępny 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, w pełni konfigurowalny, z intuicyjnym układem i łatwymi do odczytania ikonami, które kontrolują funkcje audio, aplikację Pandora, funkcje telefonu Bluetooth i dostępnej nawigacji z całkowicie nowymi wyświetlaczami map. Wiele funkcji systemu można kontrolować za pomocą komend głosowych, co pozwala kierowcy skupić wzrok na drodze i ręce na kierownicy.
Fotele GMC Sierra wykorzystują piankę o podwójnej gęstości, zaprojektowaną tak, aby pozostać wygodnymi przez długie godziny i nadal dobrze wyglądać po latach użytkowania. Dostępne będą wersje skórzane oraz materiałowe, a nowy materiał Sierra jest zaprojektowany tak, aby był bardziej wytrzymały i odporny na plamy. Rozlany napój będzie się zsuwał po tkaninie, nie wchłaniając się.
Nowe konfiguracje drzwi i łóżka
Po raz pierwszy w modelach Extended Cab, GMC Sierra 2014 ma nowe tylne drzwi zawiasowe z przodu z zewnętrznymi uchwytami po stronie tylnej, co ułatwia dostęp do ciasnych miejsc parkingowych. W przeciwieństwie do ciężarówek z tylnymi drzwiami na zawiasach, układ Sierra umożliwia pasażerom tylnym wsiadanie i wysiadanie z pojazdu przy zamkniętych drzwiach przednich.
Klienci Crew Cab, którzy stanowią ponad 60% detalicznych klientów GMC Sierra, mogą wybierać pomiędzy dwoma długościami łóżka; obok obecnego łóżka o długości 5 stóp 8 cali, dostępne jest nowe łóżko o długości 6 stóp 6 cali. Regularne kabiny nadal będą dostępne z długościami łóżek 6 stóp 6 cali lub 8 stóp, podczas gdy kabina rozszerzona będzie dostępna wyłącznie z łóżkiem o długości 6 stóp 6 cali.
Innowacje w skrzyniach ładunkowych
Tylna zderzak Sierra ma standardowe narożniki, które ułatwiają wspinanie się do łóżka, niezależnie od tego, czy klapa jest podniesiona, czy opadnięta. Narożniki są połączone z uchwytami wtopionymi w górnej części każdego boku łóżka. Standardowo dostępne są cztery ruchome mocowania do ładunków. Można je umieścić w dziewięciu różnych miejscach i mogą udźwignąć ładunek o wadze 500 funtów (227 kg). Dostępne oświetlenie LED ładunkowe zintegrowane pod bocznymi szynami oświetli łóżko, gdy pokrywa ładunku jest na miejscu. Dostępna klapa wyłożona i opadająca wykorzystuje zintegrowany pręt skrętny i tłumik ułatwiający podnoszenie i opuszczanie.
Technologia ostrzegania kierowcy
W zestawie funkcji aktywnego bezpieczeństwa opcjonalnych w modelu 2014 Sierra znajduje się ostrzeżenie o zderzeniu czołowym, które używa kamerzy do informowania kierowcy o nadchodzącym zderzeniu, oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, które wykorzystuje tę samą kamerę do śledzenia pozycji ciężarówki w stosunku do znaczników pasa drogowego.
Technologia kamerowa została niedawno uznana za „Top Ten Tech Breakthrough of 2012” przez Popular Mechanics.
W połączeniu z ostrzeżeniem o zderzeniu czołowym i ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa znajduje się pierwsze w historii GMC siedzenie ostrzegawcze kierowcy, które generuje wibracyjne wzory impulsów po lewej i/lub prawej stronie wzmocnienia dolnego siedzenia, aby ostrzec kierowcę o potencjalnych zagrożeniach, takich jak niezasygnalizowana zmiana pasa lub zbyt szybkie zbliżanie się do innego pojazdu. Zgodnie z badaniami GM, wibracje siedzenia mogą szybciej i dokładniej skierować uwagę kierowcy na lokalizację potencjalnego zderzenia w porównaniu do dźwiękowych ostrzeżeń. Kierowcy mają możliwość wyboru między ostrzeżeniami dźwiękowymi a wibracyjnymi.
Cichsza, silniejsza, bardziej aerodynamiczna
Cichość nie pochodzi tylko z czynników wewnątrz kabiny. Sierra 2014 posiada nowe aerodynamiczne rozwiązania, które korzystają na efektywności paliwowej i redukują hałas wiatru. Zaktualizowane lusterka, które redukują turbulencje powietrza, trzykrotnie uszczelnione drzwi wbudowane, a także cechy projektowe dachu i klapy wszystkich pomagają powietrzu płynnie i cicho przepływać nad GMC Sierra. Dodatkowe uszczelnienie wokół grilla, reflektorów i przestrzeni między kabiną a skrzynią ma również na celu obniżenie oporu nowej ciężarówki, w połączeniu z nowymi aerodynamicznymi osłonami umieszczonymi przed tylnymi kołami.
Aktualizacje nadwozia i podwozia Sierra mają na celu poprawę komfortu jazdy, prowadzenia, komfortu i możliwości. W pełni skrzyniasty szkielet wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości i hydrokontrolę, aby zapewnić większą moc i sztywność przy mniejszej wadze. Nowe struktury kabiny wykorzystują stal o wysokiej wytrzymałości w słupkach A, słupkach B, szynach dachowych i panelach rockerowych, podczas gdy segmenty ultra-wysokiej wytrzymałości stalowych paneli rockerowych zapewniają dodatkową ochronę przed płytkimi uderzeniami bocznymi.
Maskę GMC Sierra wykonano z aluminium, co pozwala zaoszczędzić około 17 funtów w porównaniu do porównywalnej stalowej maski. Z tyłu, rolkowy zbiornik jest silniejszy, lżejszy i trwalszy niż tradycyjny stempel stali.
GMC Sierra używa aluminium w niektórych elementach zawieszenia, aby zwiększyć sztywność i zaoszczędzić wagę, a nowe lekkie koła są połączone z oponami o niskim oporze toczenia w większości zastosowań. Opony, w połączeniu z nowymi stylami montażu kabiny i przeprojektowanymi hydraulicznymi uchwytami, mają na celu pomóc w redukcji hałasu i wibracji w kabinie.
„Pickup to nie tylko narzędzie dla właścicieli GMC – to część ich codziennego życia, a Sierra musi być tak samo użyteczna w drodze do kina, jak i w drodze na plac budowy,” powiedział DiSalle. „Najważniejszą rzeczą w inżynierii tej nowej ciężarówki jest to, że przynosi korzyści właścicielom na wiele różnych sposobów.”
Dbałość o szczegóły
Projektanci GMC podeszli do zewnętrznej formy modelu 2014 Sierra z szacunkiem dla jego poprzedników, rozwijając jego znajomą sylwetkę, a jednocześnie dodając charakterystyczne detale, takie jak standardowe reflektory projektorowe, dostępne światła akcentowe LED i szczegółowe nowe kratki. Wszystkie modele GMC Sierra mają chromowane obramowania kratki i premium czarne nakładki na architekturę kół. Różne poziomy wykończenia oferują chromowane obramowania pasów, osłony lusterek i uchwyty do drzwi, a także unikalne wzory kół i szczegóły kratki.
Inne nowe funkcje obejmują dostępny system Park Assist z przodu, oprócz tylnego Park Assist, który jest już dostępny, oraz przesuwane tylne okno z odszranianiem.
Wyjątkowy model All-Terrain
Sierra All-Terrain ma całkowicie nowy styl na rok 2014. Obejmuje unikalny zewnętrzny wygląd z malowaną kratką i mniej chromu, dostępny jako przedłużona kabina lub kabina załogowa w ograniczonej liczbie kolorów.
Standardowe wyposażenie GMC Sierra All-Terrain obejmuje zawieszenie terenowe Z71 z monotubowymi amortyzatorami Rancho, kontrolę zjazdu ze wzniesienia, przednie haki do ratunkowe, osłonę przekładni i unikalne koła oraz opony, a także automatyczne blokujące tylne różnicowe, które reaguje w milisekundach w sytuacjach niskiej przyczepności, aby poprawić bezpieczeństwo i pewność na mokrych, śnieżnych lub błotnistych nawierzchniach.