Czwarta generacja Sierry zadebiutowała w 2012 roku, a na rynku pojawiła się w 2014 roku. Była to całkowita przebudowa pickupa, który GMC oferował w różnych konfiguracjach, w tym z krótką, dwuosobową kabiną znaną jako Regular Cab.
W trudnym rynku, gdzie Ford i Dodge przyspieszali z modelami F-150 i Ram, GMC musiało znaleźć sposób na przyciągnięcie większej liczby klientów do zakupu Sierry. Aby to osiągnąć, musiało zapewnić, że kabina i skrzynia ładunkowa spełnią oczekiwania klientów. W efekcie GMC stworzyło czwartą generację Sierry z różnymi nośnościami i kilkoma długościami skrzyni. Konfiguracja Regular Cab była wersją podstawową dla pickupa Sierra, idealną dla tych, którzy potrzebowali więcej miejsca z tyłu, aby móc załadować swoje rzeczy, oraz dla trzech pasażerów w kabinie. Udoskonalona gama silników i skrzyń biegów, a także podwozie i zawieszenie, były również istotnymi argumentami, które zespół sprzedażowy GMC mógł wykorzystać, aby przyciągnąć nabywców.
Wersja Regular Cab z 2014 roku wyposażona była w czarne zderzaki oraz białe wykończenie dolnych elementów, podczas gdy w wyższych wersjach zastosowano chromowane akcenty na grillu i zderzakach. Z profilu, najbardziej charakterystyczną cechą Sierry były rozszerzone błotniki z prostymi wycięciami na nadkola obu osi, podczas gdy wszystkie inne pick-upy na rynku miały zaokrąglone nadkola. Ponieważ kabina była krótka, GMC mogło zamontować standardową skrzynię o długości 6,6 stopy (3 metry) z opcją 8 stóp (3,4 metra). Obie wersje miały wbudowany stopień w tylnym zderzaku oraz uchwyt na górze tylnych błotników, co ułatwiało dostęp do przestrzeni ładunkowej.
Producent umożliwił klientom wybór między ławką a indywidualnymi siedzeniami z przodu oraz ławką z tyłu, co pozwalało na pomieszczenie do trzech osób w Sierrze Regular Cab. Przed kierowcą znajdował się szeroki zestaw wskaźników, który obejmował wszystkie zegary i wskaźniki potrzebne w pickupie. Dodatkowo, w centralnej konsoli umieszczono nową jednostkę infotainment z ekranem dotykowym, którą kierowca mógł obsługiwać bez zdejmowania rękawiczek, chociaż nie była to standardowa opcja we wszystkich wersjach. Kolejnym istotnym argumentem przemawiającym za Sierrą były ulepszone systemy bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie przed zderzeniem czołowym i ostrzeżenie o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, które były dostępne na liście opcji.