2014 Hyundai i10

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku zaprezentowano drugą generację modelu i10, która zadebiutowała na światowej scenie w stoiska Hyundaia.

Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, druga generacja i10 została zbudowana na platformie Kia Picanto. W rzeczywistości, koreański producent wykorzystał Picanto jako prototyp w Indiach, aby przetestować różne komponenty nowego pojazdu, z dala od oczu szpiegów motoryzacyjnych. Efekt przeszedł oczekiwania, ponieważ mały samochód mógł pomieścić nawet pięciu dorosłych pasażerów.

Za wygląd samochodu odpowiadał Thomas Burkle, tak jak w przypadku wcześniejszej generacji i10. Tym razem jednak odważył się na więcej i stworzył reflektory przypominające kocie oczy. Pomiędzy nimi, producent umieścił smukły wlot powietrza i zostawił trochę miejsca w dolnym zderzaku na większy grill, który pomagał chłodzić silnik. Łukowata linia dachu została nagle przerwana z tyłu przez nachyloną do przodu klapę bagażnika, która miała tylne okno i mały spojler dachowy. Lampa tylna wystawała w strefę klapy bagażnika, wychodząc z tylnych błotników.

Wewnątrz producent zamontował wysoko osadzone fotele kubełkowe z przodu oraz ławkę rozkładaną w proporcji 60/40 z tyłu. Mimo że użyto twardych plastikowych materiałów na desce rozdzielczej i drzwiach, ogólny wygląd był lepszy niż w innych samochodach z tego segmentu. Mimo to, bagażnik był na tyle mały, że mieścił tylko teczkę i kanapkę, chociaż można było go powiększyć, opuszczając oparcie ławki. Jednak w przeciwieństwie do większości samochodów w tym segmencie, i10 oferował nietypowe opcje, takie jak podgrzewana kierownica.

Producent oferował samochód z manualną lub automatyczną skrzynią biegów oraz dwoma silnikami o pojemności 1.0 lub 1.2 litra.

Hyundai Motor planuje rozwijać sukces osiągnięty w segmencie A dzięki nowemu modelowi Hyundai i10, który został zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie, z myślą o europejskich klientach.

Nowy model wzbogaca ofertę Hyundai Motor w kategorii „produkty stworzone dla Europy” i wprowadza nowe standardy w regionie segmentu A, oferując przestronność, komfort i bezpieczeństwo na poziomie wyższym niż w tej kategorii, a także wyrafinowany design zewnętrzny i wewnętrzny.

Poza sprzedażą, pierwsza generacja i10 zdobyła liczne nagrody w całej Europie, a ostatnio została uznana za „Najlepszy samochód miejski poniżej 9000 funtów” podczas przyznawania nagród What Car? Samochód Roku 2013 (Wielka Brytania) i wygenerowała wskaźniki lojalności powyżej średniej w segmencie – 54% w pięciu największych europejskich rynkach w porównaniu do średniej w segmencie wynoszącej 48%.

Kolejną nowością w porównaniu do pierwotnego i10 jest wprowadzenie tego, co Hyundai Motor nazywa „prawdziwą wartością” – dodanie pożądanych funkcji z wyższych segmentów oraz emocjonalnych cech, takich jak dynamiczny styl, do istniejących racjonalnych funkcji, jak wysoka jakość i efektywność. Przykładem są modele takie jak i30 i ix35, gdzie prawdziwa wartość stała się integralnym elementem atrakcyjności i10.

Hyundai i10 jest kolejnym przykładem zaangażowania Hyundai Motor w zaspokajanie potrzeb europejskich klientów. Został zaprojektowany i opracowany w Europejskim Centrum Technicznym Hyundai Motor (HME TC) w Rüsselsheim w Niemczech i po raz pierwszy jest produkowany w tym regionie w niedawno rozbudowanej fabryce w İzmit w Turcji.

Zainspirowany filozofią projektowania Hyundai Motor, płynnej rzeźby, i10 charakteryzuje się smukłymi i solidnymi liniami, które podkreślają naturalnie sportową sylwetkę modelu, który jest dłuższy, szerszy i niższy od swojego poprzednika.

Nowe proporcje gwarantują także lepsze doznania podczas jazdy, które zostały opracowane z myślą o europejskich preferencjach. Przeniesione i dostrojone elementy skutkują lepszą kontrolą nad nadwoziem i kołami, co zapewnia większe zaangażowanie kierowcy oraz komfort jazdy porównywalny z samochodami z wyższych segmentów.

Większa karoseria i10 oferuje jedną z najprzestronniejszych kabin w swojej klasie oraz najlepszą w swojej kategorii pojemność bagażnika wynoszącą 252 litry. Po złożeniu tylnych siedzeń, dostępne staje się aż 1046 litrów przestrzeni – również najlepszy wynik w tej klasie. Nowe standardy rzemiosła zauważalne są w przestronnej kabinie, a poziom komfortu i wyposażenia w bezpieczeństwo na poziomie wyższym niż w innych segmentach.

Demonstrując pewność Hyundai Motor w jakości produkcji w Europie, i10 będzie objęty pięcioletnią gwarancją bez limitu przebiegu. Ta najlepsza w branży oferta obejmuje również pięć lat pomocy drogowej i pięć lat przeglądów stanu technicznego pojazdu – co po raz pierwszy jest oferowane w europie w przypadku modelu Hyundai z segmentu A.

STYLIZACJA I PROJEKT

Ważność designu dla sukcesu i10 nie została zlekceważona przez Hyundai Motor; obecnie projekt jest głównym powodem, dla którego klienci europejscy decydują się na zakup pojazdów tej firmy w jakimkolwiek segmencie, a 31% wskazuje go jako główny czynnik decyzyjny (w porównaniu do średniej w branży wynoszącej 29%). i10 oferuje europejskim konsumentom najnowszą interpretację filozofii projektowania płynnej rzeźby w Hyundai Motor.

W badaniach przeprowadzonych w Włoszech i Wielkiej Brytanii model i10 uzyskał najlepsze spontaniczne reakcje uczestników w porównaniu do kluczowych rywali w swoim segmencie. Po ujawnieniu marki samochodu, zainteresowanie uczestników pojazdem wzrosło o 12%, co wskazuje na zmiany w postrzeganiu Hyundai Motor przez europejskich klientów i wzmacnia reputację firmy jako producenta przykuwających wzrok pojazdów.

i10 to prawdziwie europejski samochód – został zaprojektowany i opracowany od podstaw w europejskim centrum R&D Hyundai Motor, HME TC, w Rüsselsheim w Niemczech, dla europejskich nabywców.

Wprowadzenie europejskiego stylu idzie w parze z wymiarami podnoszącymi praktyczność. Przy długości 3665 milimetrów (mm), i10 jest o 80 mm dłuższy od swojego poprzednika i jest najdłuższym samochodem w segmencie. Podobnie, i10 stał się najszerszym modelem w segmencie A, mierząc 1660 mm (+ 65 mm).

Obniżona o 40 mm linia dachu, obecnie o wysokości 1500 mm, nadaje mu sportowy wygląd na drodze. To uzupełniają smukłe proporcje nadwozia, podkreślone ostrzejszą linią okien i bocznymi detalami.

Hyundai i10 ma jedną z najbardziej praktycznych i przestronnych kabin w swoim segmencie. Innowacyjne rozwiązania wnętrza oferują najlepszą w klasie pojemność bagażnika (252 litry przy złożonych tylnych siedzeniach i 1046 litrów przy złożonych siedzeniach) oraz połączenie przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu (1890 mm).

Płytsza przednia szyba i słupki A zapewniają kierowcom wrażenie większego pola widzenia, co zwiększa bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów oraz ułatwia poruszanie się w wąskich miejskich przestrzeniach. Uczestnicy badań podkreślali widoczność jako aspekt, w którym i10 szczególnie się wyróżnia.

Nowy, smuklejszy design zewnętrzny ma współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący zaledwie 0,31 – najniższy w swoim segmencie – co jest wspierane przez szczegółowe ulepszenia, takie jak uszczelnienie przedniej szyby, które nie wystaje w strumień powietrza. Aerodynamiczny kształt zmniejsza hałas wiatru oraz zużycie paliwa, co przyczynia się do poziomów hałasu niższych niż te u kluczowych rywali.

i10 będzie dostępny w 11 żywych kolorach nadwozia, dostępnych w wersjach matowych, metalicznych i perłowych. W gamie kolorów matowych znajdują się Baby Elephant (szary), Morning Glory (niebieski) i Pure White, podczas gdy gama metalicznych kolorów to Sleek Silver, Star Dust (szary), Sweet Orange i Montano Sky (niebieski). Zespół projektowy dopasował cztery kolory perłowe do wyjątkowego kształtu i10: Phantom Black, Red Passion, Wine Red i Silky Beige. Poszczególne rynki dostosują palety kolorów, aby jak najlepiej odpowiadały lokalnym preferencjom.

Wewnątrz i10 oferuje szerszy wybór opcji wykończenia siedzeń niż wcześniej. Modele podstawowe wyposażone są w połączenie tkaniny i winylu w odcieniach beżowym i czarnym. Modele średniej specyfikacji mają tkaninę tricot w kolorze niebieskim lub pomarańczowym z czarnymi wplecionymi panelami bocznymi. Modele premium są podobnie wyposażone, ale oferują także opcję tkaniny z wzorem w kolorze czerwonym z bocznymi panelami przypominającymi skórę.

Ważnym czynnikiem wrażenia premium wnętrza i10 jest kolorowy element wykończeniowy, który przebiega na całej szerokości deski rozdzielczej, podkreślając dostępną przestrzeń. Wykończenie jest dostępne w czterech kolorach – czerwonym (tylko w wyższej wersji), uspokajającym niebieskim, żywym pomarańczowym lub eleganckim beżowym (wyjątkowy dla podstawowej wersji) – i jest powielane wokół lewarka zmiany biegów oraz dolnych części przednich drzwi.

KOMFORT I WYGODA

Hyundai i10, teraz jeden z największych modeli w segmencie A, oferuje większą liczbę funkcji komfortowych i dodatkowej przestrzeni, tworząc bardziej przyjemne środowisko dla wszystkich pasażerów.

Po pierwsze, wydłużony rozstaw osi i10 (zwiększony o 5 mm do 2385 mm) pozwala na dłuższe i szersze nadwozie, co skutkuje jedną z najprzestronniejszych kabin w swojej klasie. Dodatkowa przestrzeń w kabinie została osiągnięta poprzez przesunięcie skrzyni biegów o 25 mm do przodu.

Pasażerowie z przodu mogą cieszyć się o 40 mm większą przestrzenią na nogi, która wynosi najlepsze w klasie 1070 mm, a także o 16 mm dodatkowej przestrzeni na ramiona (1306 mm) i hojnie wymiarowanym 1008 mm wysokości.

Pojemność bagażnika wzrosła o 12% do najlepszej w klasie wartości 252 litrów (o 27 litrów więcej niż u poprzednika), a dostęp do bagażnika z tyłu jest bardzo łatwy, dzięki tylnej klapie, która otwiera się na wysokość zaledwie 724 mm od ziemi. Tylne siedzenia składają się w proporcjach 60:40, co daje praktyczne 1046 litrów przestrzeni ładunkowej, dostępnych przez jeden z najszerszych otworów bagażnika (920 mm) w segmencie A. Co więcej, unikalnie w samochodzie segmentu A, wszystkie cztery drzwi mogą pomieścić dużą butelkę (1,0-litrową w przednich drzwiach; 0,6-litrową w tylnych drzwiach); uchwyty na napoje umieszczone tuż za lewarkiem zmiany biegów zwiększają funkcjonalność i10.

Wyniki pokazują, że uczestnicy badań wysokiej jakości oceniali i10 wyżej niż kluczowych rywali w swoim segmencie pod względem zarówno komfortu, jak i funkcjonalności, a 70% oceniło samochód wysoko za łatwość dostępu i przestronność siedzeń z przodu.

Karoseria i10 jest sztywniejsza, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości, formowanych blach, wzmocnień i dodatkowych wzmocnień, a sztywność skrętna wzrosła o 27% w porównaniu do poprzednika. Stal o wysokiej wytrzymałości stanowi 29,2% struktury nadwozia i10 – co stanowi ogromny wzrost w porównaniu do 9% użytych w oryginalnym i10. Solidna konstrukcja nie tylko poprawia odporność pojazdu na uderzenia, ale także znacząco poprawia poziom hałasu, drgań i twardości (NVH).

Inne środki przeciw NVH obejmują większe hydrauliczne mocowania silnika, wielowarstwową przegrodę deski rozdzielczej z panelem tłumiącym dźwięki, podwójne uszczelki drzwiowe oraz dwa środki mające na celu zmniejszenie hałasu wiatru – staranne dopasowanie kształtu mocowań lusterka drzwiowego i przesunięcie anteny radiowej w kierunku tylnej części dachu. Efekty tych działań są imponujące, z poziomem hałasu wynoszącym zaledwie 38 decybeli (dB) na biegu jałowym oraz 65 dB na nierównych nawierzchniach – zauważalnie poniżej poziomów hałasu kluczowych rywali.

Bogate standardowe wyposażenie z segmentu wyższego

Hyundai Motor nadal prowadzi w demokratyzacji nowych technologii wśród globalnych producentów samochodów, wyposaża i10 w funkcje i wyposażenie zazwyczaj spotykane w samochodach segmentu B lub C. Wśród bardziej luksusowych elementów znajdują się tempomat z przyciskiem ograniczającym prędkość, podgrzewana skórzana kierownica i przednie siedzenia, asystent ruszania na wzniesieniach, inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania/zatrzymywania silnika, diodowe światła do jazdy dziennej oraz pełna automatyczna klimatyzacja.

Modele średniej specyfikacji, które mają być najlepiej sprzedającymi się w Europie, zawierają funkcje, które będą wysoko cenione przez klientów, takie jak elektrycznie sterowane okna z przodu i z tyłu, zdalne centralne zamykanie oraz regulowane w wysokości fotele kierowcy.

Nawet w modelach podstawowych oferowane jest bogate standardowe wyposażenie, w tym centralne zamykanie, komputer pokładowy, światła do jazdy dziennej oraz pełne wyposażenie w aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa.

Propozycja „prawdziwej wartości” i10 ma przewidywać, że klienci będą wybierać wyższe linie wyposażeniowe, z prognozowanym odsetkiem do 87% osób decydujących się na samochody w średnim i wysokim wyposażeniu.

Wysokie standardy wykonania

Inżynierowie i projektanci Hyundai Motor intensywnie pracowali nad tym, aby poziom rzemiosła w i10 odpowiadał lub przewyższał standardy zwykle spotykane w samochodach segmentu B. Wysokiej jakości materiały, staranny dobór kolorów i dokładność w detalach sprawiają, że pasażerowie czują się komfortowo – co potwierdzili uczestnicy badań, którzy szczególnie docenili oświetlenie wskaźników oraz design kierownicy, deski rozdzielczej i konsoli centralnej.

Wnętrze i10 nie zawiera odsłoniętej stali, co podnosi wrażenie komfortu i postrzeganej jakości. Element wykończeniowy poniżej deski rozdzielczej o pełnej szerokości oraz dopasowane wykończenie dodatkowo podnoszą elegancję wnętrza. Dbałość o szczegóły widać wszędzie – na przykład w sprawnie działającym panelu przycisków elektrycznych do okien oraz w pełni regulowanych, pokrytych tkaniną zagłówkach przednich siedzeń.

Zespół ds. postrzeganej jakości Hyundai Motor został stworzony, aby zapewnić, że modele Hyundai Motor pozostawiają kierowcom i pasażerom trwałe wrażenie wysokiej jakości, i odegrał kluczową rolę w rozwoju i10.

Zespół zadbał o to, aby elementy sterujące były substancjalne, a siły działające były zgodne z ergonomicznymi zasadami; aby powierzchnie deski rozdzielczej i miejsca dotykowe w i wokół samochodu wyglądały i czuły się wyrafinowane, z ukrytymi lub zamaskowanymi główkami śrub w kluczowych miejscach, takich jak w okolicach wewnętrznych uchwytów drzwiowych; oraz aby punkty kontaktowe były wolne od linii czy konturów, które mogłyby odciągać uwagę od wysokiej jakości. Zespół upewnił się również, że wszystkie wskaźniki i elementy sterujące są łatwo dostępne i intuicyjnie umieszczone z myślą o europejskich kierowcach.

SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW

W zgodzie z europejskim ukierunkowaniem i10, zespół inżynieryjny w HME TC w Rüsselsheim opracował i dostroił układy napędowe, które odpowiadają wymaganiom regionalnych nabywców i wzmacniają wyrafinowane cechy nowego modelu.

Hyundai Motor oferuje nabywcom i10 wybór dwóch wysoko rozwiniętych silników benzynowych, które napędzają przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej lub czterobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Silnik Epsilon o pojemności 1,1 litra, produkowany w Indiach, został wycofany.

Silniki 1,0-litra i 1,25-litra i10 należą do popularnej rodziny silników „Kappa” Hyundai Motor i zawierają szereg zaawansowanych cech technicznych, które zwiększają moc i moment obrotowy oraz poprawiają płynność i łatwość jazdy.

Do znakomitych cech nowoczesnej architektury Kappy należą: podwójny wałek rozrządu (DOHC), podwójne zmienne momenty otwarcia zaworów (CVVT), bardzo sztywny odlew aluminiowy z wkładkami żeliwnymi, aluminiowa głowica cylindrów, lżejsze korbowody oraz bezobsługowy, długowieczny łańcuch rozrządu.

Silnik 1,0-litra wprowadza również szereg innowacyjnych funkcji, które zmniejszają tarcie i wibracje, promując bardziej kompletne spalanie i zwiększając trwałość. Należą do nich przesunięty o 11 mm wałek korbowy, sprężyny zaworowe o niskim tarciu w kształcie „ulika”, które zmniejszają hałas, dysze chłodzące tłoki, zawory i popychacze pokryte węglikiem diamentowym (DLC) dla zwiększonej trwałości, a także tłoki i pierścienie tłokowe o niskim napięciu pokryte trwałą metodą osadzania fizycznego (PVD).

Silnik o pojemności 1,0 litra ma moc 66 ps z pojemności 998 cc. Maksymalna moc jest generowana przy 5500 obr./min, o 700 obr./min wcześniej niż w poprzedniej generacji i10, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 94 Nm (69 lb.ft) jest dostępny przy 3500 obr./min. i10 z tym silnikiem i manualną skrzynią biegów może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 14,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 155 km/h.

Jednostka ta będzie dostępna z gazem płynnym (LPG) jako opcjonalny wybór fabryczny. W tej wersji jej maksymalna moc wynosi 67 ps przy 6200 obr./min, a moment obrotowy 90 Nm (66 lb.ft) jest generowany przy 3500 obr./min.

Oczekiwane jest, że silnik czterocylindrowy „Kappa” o pojemności 1,25 litra, z pojemnością 1248 cc, wkrótce zajmie około 40% całkowitej sprzedaży, oferując kierowcom 87 ps przy 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 120 Nm (88 lb.ft) jest dostępny dla kierowcy od 4000 obr./min.

Po sparowaniu z manualną skrzynią biegów, i10 o pojemności 1,25 litra może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 12,3 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 171 km/h.

Oba silniki benzynowe będą wyposażone w pięciobiegową manualną skrzynię biegów jako standard lub opcjonalnie w czterobiegową automatyczną.

Piąty bieg w manualnej skrzyni biegów ma „wysoką” przełożenie (0,719:1 dla modeli 1,25 i 0,774:1 dla modeli 1,0), zmniejszając obroty silnika przy wyższych prędkościach w celu poprawy komfortu jazdy i oszczędności paliwa. Wskaźnik zmiany biegu, wyświetlany na desce rozdzielczej kierowcy, pomaga w osiągnięciu optymalnej efektywności jazdy.

Manualna skrzynia biegów Hyundai i10 charakteryzuje się pierścieniami synchronizacyjnymi pokrytymi włóknem węglowym, co zwiększa ich trwałość. Znaczący czas rozwoju został również zainwestowany w uczynienie skrzyni biegów bardziej precyzyjną i wydajną. Płyta prowadząca umieszczona w gnieździe dźwigni biegów zapewnia dokładniejszą jakość zmiany biegów, dostosowaną do preferencji europejskich kierowców, podczas gdy prowadnica biegu wstecznego i hamulec biegu wstecznego ułatwiają zmianę biegów. Innowacyjne cechy, w połączeniu z mniejszą pojemnością oleju i zastosowaniem oleju o niskim tarciu, przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa o około 1%.

Model BlueDrive™, bazujący na wariancie 1,0 benzynowym, będzie dostępny od momentu wprowadzenia na rynek, w tym szereg funkcji mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Model czteroosobowy zawiera zintegrowany system Stop & Go (ISG – również dostępny jako opcja w modelach 1,0 benzynowych), 13-calowe koła minimalizujące opory toczenia oraz automatyczną klimatyzację (gdzie jest dostępna klimatyzacja).

ZAWIESZENIE

Tak jak w każdej innej kwestii związanej z i10, zespół R&D Hyundai Motor w Europie dołożył wszelkich starań, aby zawieszenie i podwozie nowego modelu były dostrojone w celu zapewnienia wyjątkowej jakości jazdy, wyrafinowania i niskiego poziomu hałasu, czyniąc pojazd najlepszym w swoim segmencie, porównywalnym z samochodami z wyższej klasy.

Większe wymiary nowego modelu – rozstaw osi zwiększył się o 5 mm, a szerokości kół o 83 i 95 mm (z przodu, w zależności od modelu) oraz 55 i 67 mm (z tyłu, w zależności od modelu) – przyczyniają się do poprawy jakości jazdy i bardziej stabilnych doświadczeń za kierownicą. Zmniejszona wysokość całkowita i10 (obniżona o 40 mm) obniża środek ciężkości, co umożliwia bardziej zwinne prowadzenie.

System zawieszenia i10 wprowadza istotne postępy w porównaniu do swojego poprzednika, a szczególnie tylne amortyzatory, które teraz są ustawione pionowo. Zmiana ich orientacji znacznie redukuje tarcie, co skutkuje lepszą kontrolą nad kołami i prowadzeniem, a także poprawia jakość jazdy, co korzystnie wpływa na komfort pasażerów. Z przodu samochodu, zmienione punkty mocowania dla zawieszenia typu MacPherson zmniejszają zjawisko „nurkowania” podczas ostrego hamowania.

Zmiany geometrii elementów zawieszenia oraz ramion kierowniczych, a także wprowadzenie sprężyn bocznych, dostarczają lepszych odczuć. System kierowniczy wykorzystuje elektryczne wspomaganie i wymaga 2,9 obrotów od końca do końca w promieniu 9,56 metra.

Standardowo, system hamulcowy i10 wyposażony jest w wentylowane tarcze o średnicy 241 mm (modele 1,0) lub 252 mm (modele 1,25) z przodu oraz stałe tarcze o średnicy 234 mm z tyłu. System był testowany i udoskonalany na 12-kilometrowej trasie alpejskiej, która charakteryzowała się zmianami wysokości o 1600 metrów i licznymi długimi zjazdami, gdzie hamulce były poddawane długoterminowej pracy. Jego duża wysokość nad poziomem morza oznacza, że jest otwarta tylko od maja do października, w czasie których zespół rozwoju przeprowadzał wielokrotne wysokotowarowe zatrzymania z pełnymi samochodami testowymi. Aby maksymalizować siłę hamowania i stabilność, systemy ABS, EBD i ESC są standardem.

Również bardzo istotne jest to, że europejscy inżynierowie Hyundai Motor dostosowali hamulce i10, aby zapewnić odczucia i sprzężenie zwrotne, jakich oczekują kierowcy z tego regionu, stosując procedury pierwotnie opracowane do udoskonalenia samochodów klasy C i D.

Nowy kandydat Hyundai Motor do segmentu A był intensywnie testowany przez dwa lata w całej Europie oraz w Azji Południowo-Wschodniej, aby zapewnić, że jest dobrze przystosowany do szerokiego zakresu warunków drogowych, jakie można napotkać na kontynencie, jak również do preferencji kierowców w tym regionie. Testy w gorących warunkach przeprowadzono w Kadyksie i Grenadzie w Hiszpanii, podczas gdy testy w zimnych warunkach miały miejsce na dużych wysokościach w Szwajcarii oraz na zamarzniętych jeziorach w Szwecji, w temperaturach sięgających minus 25°C. Testowanie zachowań na drodze i systemów stabilizacji odbyło się aż w północnej Japonii oraz w Centrum Badawczo-Rozwojowym Hyundai Motor w Korei.

BEZPIECZEŃSTWO

Bezpieczeństwo jest wysokim priorytetem dla Hyundai Motor, a i10 korzysta z najnowszych technologii, w tym kilku z wyższego segmentu, aby stać się jednym z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie. Szereg aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa zapewnia maksymalną ochronę zarówno dla pasażerów, jak i pieszych.

Aktywne funkcje bezpieczeństwa, takie jak elektroniczna kontrola stabilności (ESC) i zarządzanie stabilnością pojazdu (VSM), są standardem po raz pierwszy w samochodzie z segmentu A od Hyundai Motor, podobnie jak system monitorowania ciśnienia w oponach.

ESC została starannie dostrojona, aby była jak najmniej inwazyjna, co zapewnia naturalniejsze i bardziej komfortowe doznania za kierownicą. Osiągnięcie tego celu w pojazdach z segmentu A jest zazwyczaj trudne, ze względu na zazwyczaj wyższe środki ciężkości i stosunkowo krótkie rozstawy osi, co może powodować niskie obciążenia na tylnej części pojazdu i późniejszą niestabilność – cechy, które i10 redukuje dzięki swoim sportowym proporcjom. Testy przyczepności przeprowadzono w Centrum Badawczo-Rozwojowym Hyundai Motor w Namyang w Korei, podczas gdy zachowanie systemu w niskiej przyczepności testowano i udoskonalano na północy Szwecji oraz w północnej Japonii.

Imponujące wyposażenie w zakresie pasywnego bezpieczeństwa w i10 obejmuje standardowo sześć poduszek powietrznych – dwie z przodu, dwie boczne z przodu i dwie pełno długości zasłonowe – zapewniając wyjątkową ochronę pasażerów w przypadku zderzenia. Przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich pasażerów oraz automatyczne centralne zamykanie to również standardowe funkcje.

Mocniejsza karoseria stworzona dla Hyundai i10 wykorzystuje stal o wysokiej wytrzymałości i zawiera wzmocnienia w kształcie pierścienia w słupkach B i C oraz wzdłuż podłogi i dachu, a także dodatkowe wzmocnienia z przodu między komorą silnika a wieżami zawieszenia, aby zwiększyć sztywność i bezpieczeństwo.

RYNEK

Hyundai Motor wszedł na europejski rynek segmentu A w 1999 roku dzięki modelowi Atos (Atoz w niektórych rynkach) i odniósł sukces ze sprzedażą i10. W ciągu ostatnich 14 lat Hyundai Motor sprzedał 865.000 samochodów segmentu A, a zaprojektowany, opracowany i wyprodukowany w Europie i10 ma kontynuować dziedzictwo firmy w tym segmencie oraz głębokie zrozumienie zmieniających się trendów w nim panujących.

Od 2007 roku łączna sprzedaż i10 w Europie przekroczyła 450.000 jednostek, osiągając szczyt w 2009 roku na poziomie 107.000 sprzedanych sztuk. W 2010 roku i10 był najlepiej sprzedającym modelem firmy w Europie; w 2012 roku nadal zajmował czwarte miejsce pod względem sprzedaży, stanowiąc 15 procent całkowitej sprzedaży marki w regionie, sześć lat po jego wprowadzeniu na rynek.

W trakcie swojego cyklu życia i10 zyskał średnio 5,9% udziału w europejskim rynku segmentu A, a ta silna pozycja będzie kontynuowana z i10, który został zaprojektowany, aby przyciągać istniejących właścicieli, jednocześnie pozyskując nowych klientów dla marki. Hyundai Motor przewiduje, że jego najnowszy model osiągnie roczną sprzedaż na poziomie 74.000 jednostek w pierwszym pełnym roku sprzedaży w 2014 roku – co stanowi 6,3% udziału w segmencie A, którego niezależni analitycy spodziewają się, że wzrośnie do 1,4 miliona jednostek do 2016 roku.

i10 pozyskał dla Hyundai Motor około ćwierć miliona nowych klientów w latach 2008-2012 – czyniąc go największym modelem przyciągającym klientów w Europie. Oferowana przez i10 funkcjonalność na najwyższym poziomie ma przyciągnąć obecnych klientów, podczas gdy jego nowy styl i rozszerzona gama możliwości pozwolą również przyciągnąć nowych konsumentów z szerszego zakresu demograficznego – głównie w wieku 36-55 lat, którzy wymieniają design jako kluczowy czynnik przy zakupie nowego modelu.

FLOTY

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2007 roku, Hyundai i10 odegrał ważną rolę w rosnącej obecności Hyundai Motor w sektorze flotowym, a firma uważa, że jego poprzednik będzie jeszcze bardziej popularny w miarę, jak firma planuje dalszy wzrost w tej dziedzinie.

W 2012 roku 11 procent wszystkich sprzedanych jednostek i10 w Europie trafiło przez kanały flotowe. W rezultacie, rzeczywisty udział Hyundai Motor w rynku flankowym segmentu A wynosi 3,5%, wyprzedzając ogólny rzeczywisty udział firmy wynoszący 2,3%.

Silne wyniki w 2012 roku w takich krajach jak Wielka Brytania (8,8% udziału w rynku), Szwecja (6,3%), Hiszpania (5,4%), Polska (4,9%) i Holandia (4,1%) pokazują trwałą atrakcyjność gamy i10 Hyundai Motor dla małych dostawców usług, sześć lat po wprowadzeniu na rynek modelu pierwszej generacji.

Z 74 000 rocznym celem sprzedaży dla i10, Hyundai Motor prognozuje, że 12% rynku flotowego będzie z sektora flotowego – co daje 8 880 jednostek rocznie.

Unikalna pięcioletnia gwarancja bez limitu przebiegu Hyundai Motor pozostanie wartościowym punktem różnicującym dla nabywców i10 i jest dostępna w skali ogólnoeuropejskiej po raz pierwszy. Dostępna tylko w Europie, kompleksowa oferta nie ma limitu przebiegu i obejmuje pięć lat pomocy drogowej oraz pięć lat przeglądów stanu technicznego pojazdu, co zapewnia spokój ducha dla nabywców flotowych, operatorów flot, kierowców samochodów służbowych oraz prywatnych użytkowników.

i10, z nową, bardziej efektywną gamą silników, europejskim designem i wysokimi standardami postrzeganej jakości oraz przewidywanymi lepszymi niż wcześniejsze wartości rezydualnymi (RV), ma szansę zaoferować nabywcom zmniejszone całkowite koszty użytkowania (TCO).

PRODUKCJA

Hyundai i10 zapowiada nową erę dla Hyundai Motor: początek europejskiej produkcji modelu z segmentu A. Przeniesienie produkcji wiązało się z inwestycją w wysokości 475 milionów euro w zakład Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) w İzmit, dokonanej w 2012 roku. Inwestycja stworzyła ponad 2 800 miejsc pracy w fabryce i w lokalnej bazie dostawców, a całkowita inwestycja Hyundai Motor w zakład produkcyjny w Turcji przekroczyła 1 miliard euro.

„Dodanie i10 do naszej linii produkcyjnej w Turcji to bardzo pozytywny krok, gwarantujący europejskim konsumentom wysoki poziom jakości wykonania dzięki światowej klasy standardom zakładu,” podsumował Rushforth.

W sumie, Hyundai Motor zatrudnia 2350 osób w zakładzie, który wykorzystuje także 170 robotów. Liczba bezpośrednich dostawców w regionie Izmire zwiększyła się do 43 dzięki rozszerzeniu zdolności produkcyjnych. Linia produkcyjna w tureckim zakładzie została wydłużona o 55,5% w celu pomieszczenia produkcji i10 – obecnie ma 560 metrów długości i jest w stanie produkować 36 samochodów na godzinę.

Wprowadzenie i10 na taśmę produkcyjną – obok modelu segmentu B, nowego i20 – sprawi, że fabryka HAOS zwiększy swoje roczne możliwości produkcyjne do 200 000 jednostek od 2014 roku. Roczna zdolność produkcyjna Hyundai Motor w dwóch europejskich zakładach – w Turcji i w Czechach – wynosi obecnie 500 000 jednostek.

Produkcja i10 w tureckiej fabryce rozpocznie się we wrześniu 2013 roku, a sprzedaż w Europie ruszy w listopadzie 2013 roku. Od 2014 roku ponad 90% wszystkich samochodów wyprodukowanych w HAOS będzie przeznaczonych na sprzedaż w Europie.

1.0L 5MT FWD (66 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc48.5 Kw @ 5500 Rpm
66 Hp @ 5500 Rpm
65 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3500 Rpm
95 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna96 Mph (154 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h14.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R14
Długość144.3 In (3665 Mm)
Szerokość65.4 In (1661 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.8/58.3 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2057 Lbs (933 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3131 Lbs (1420 Kg)
Spalanie miasto39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

1.0L Blue Drive 5MT FWD (66 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność998 Cm3
Moc48.5 Kw @ 5500 Rpm
66 Hp @ 5500 Rpm
65 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy70 Lb-Ft @ 3500 Rpm
95 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna96 Mph (154 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h15.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony155/70 R13
Długość144.3 In (3665 Mm)
Szerokość65.4 In (1661 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.8/58.3 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2057 Lbs (933 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2888 Lbs (1310 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO298 G/Km

1.2L 5AT FWD (87 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc64 Kw @ 6000 Rpm
87 Hp @ 6000 Rpm
86 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 4000 Rpm
121 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna101 Mph (163 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R14
Długość144.3 In (3665 Mm)
Szerokość65.4 In (1661 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.8/58.3 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2119 Lbs (961 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3208 Lbs (1455 Kg)
Spalanie miasto29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2142 G/Km

1.2L 5MT FWD (87 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1248 Cm3
Moc64 Kw @ 6000 Rpm
87 Hp @ 6000 Rpm
86 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy89 Lb-Ft @ 4000 Rpm
121 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna109 Mph (175 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R14
Długość144.3 In (3665 Mm)
Szerokość65.4 In (1661 Mm)
Wysokość59.1 In (1501 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)57.8/58.3 In (1
Rozstaw osi93.9 In (2385 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika8.9 Cuft (252 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2075 Lbs (941 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3197 Lbs (1450 Kg)
Spalanie miasto36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.