2014 Jaguar F-Type Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Jaguar F-Type Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2014 Jaguar F-Type Coupe

Jaguar zaprezentował model F-Type Convertible w 2012 roku w Londynie, a następnie w 2013 roku na Los Angeles Auto Show ukazał się jego coupe, co stanowiło nietypowe podejście dla samochodu sportowego.

Zazwyczaj samochody sportowe są najpierw ujawniane w wersji coupe, a dopiero potem w wersji z otwartym dachem. Jaguar postanowił jednak zrobić odwrotnie, aby uhonorować model E-Type roadster, który był jednym z jego najsłynniejszych pojazdów. Czas oczekiwania jednak się opłacił.

Coupé F-Type zostało zaprojektowane przez Iana Calluma, który wcześniej pracował nad innymi modelami Jaguara i Aston Martina. Do poziomu przedniej szyby kształt samochodu przypominał wersję roadster, ale od tego momentu sytuacja się zmieniała. Wklęsła, opadająca kabina stworzyła dynamiczny wizerunek pojazdu. W przeciwieństwie do roadstera, profil F-Type Coupe miał dodatkowy zestaw trójkątnych okien zamontowanych za słupkami B. Z tyłu, w zależności od silnika, najmniejszy Jaguar na rynku miał albo dwa, albo cztery rury wydechowe, które wystawały spod zderzaka.

Wnętrze także było wykończone drogimi, luksusowymi materiałami. Sportowe fotele pokryte skórą i aluminiowe akcenty na klamkach, kierownicy oraz drążku zmiany biegów potęgowały sportowe wrażenie dla dwóch pasażerów, którzy mogli zająć miejsce w kokpicie. Zegar o wyglądzie binokularów posiadał wyświetlacze dla komputera pokładowego, oprócz dużych wskaźników prędkościomierza i obrotomierza.

Pod maską, F-Type Coupe dzielił silniki ze swoim rodzeństwem w wersji roadster. Najwyższa wersja była napędzana 5.0-litrowym silnikiem V8 z superładowaniem, który pochodził z Jaguara XKR, ale nawet wersja podstawowa nie była słaba, z silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

Całkowicie aluminiowy Jaguar F-Type Coupé – najbardziej dynamiczny i skoncentrowany na osiągach samochód sportowy, jaki kiedykolwiek wyprodukował Jaguar – jest dostępny w trzech wersjach: F-Type R, F-Type S oraz F-Type.

Najbardziej zaawansowany model Jaguar F-Type R Coupé napędzany jest przez 5.0-litrowy silnik V8 z doładowaniem, osiągający moc 550 KM i moment obrotowy 680 Nm, co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4.0 sekundy oraz uzyskanie maksymalnej prędkości 299 km/h (elektronicznie ograniczonej).

F-Type S Coupé oraz F-Type Coupé są napędzane przez 3.0-litrowe silniki V6 z doładowaniem, osiągające moc 380 KM i 460 Nm oraz 340 KM i 450 Nm, co umożliwia przyspieszenie 0-100 km/h w 4.8/5.1 sekundy oraz maksymalne prędkości 275/259 km/h.

Jaguar F-Type Coupé odzwierciedla nieskrępowaną wizję designu oszałamiającego konceptu sportowego C-X16, który zadebiutował na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Dramaturgia sylwetki, definiowana przez trzy charakterystyczne linie, uwydatnia dynamiczną postawę pojazdu. Dwie pierwsze linie, które są wspólne z F-Type Convertible, tworzą muskularne przody i tylne nadkola, a trzecia linia to elegancka sylwetka dachu Coupé, która tworzy nieprzerwaną sylwetkę, podkreślając wizualny dramat zwężającej się kabiny usytuowanej pomiędzy potężnymi tylnymi nadkolami.

„F-Type Coupé zapewnia unikalne doświadczenia z jazdy sportowej. Łączy w sobie uwodzicielskie wzornictwo z nowoczesną technologią i osiągami, które zapierają dech w piersiach. Angażujący, precyzyjny, intuicyjny i pełen życia – to definicja sportowego Coupé.” Phil Popham, Dyrektor Marketingu, Jaguar Land Rover

Ekspertyza Jaguara w technologii aluminium pozwoliła na zrealizowanie wizji designu F-Type Coupé w lekkiej, ale niezwykle wytrzymałej karoserii. Torsyjna sztywność wszystkich wariantów F-Type Coupé wynosi 33 000 Nm/stopień – co jest większą wartością niż w jakimkolwiek poprzednim modelu Jaguara – ta sztywność stanowi podstawę doskonałych właściwości dynamicznych.

Boki nadwozia F-Type Coupé wykonane są z jednego odlewu aluminiowego, co stanowi chyba najbardziej ekstremalny przykład chłodnej formy aluminiowej w branży motoryzacyjnej, eliminując potrzebę stosowania wielu paneli i złącz kosmetycznych. Panel dachu dostępny jest w wersji aluminiowej lub panoramicznej. Składany tylny spojler znajduje się w obrębie zwężającej się linii zamknięcia F-Type Coupé, podczas gdy smukłe, okrągłe lampy LED otaczają pięknie zaprojektowaną klapę bagażnika, z opcjonalną funkcją elektrycznego otwierania/zamykania.

Aby zapewnić pewne, postępowe prowadzenie, zgodne z mocą 550 KM, najdroższy model Jaguar F-Type R Coupé dysponuje specjalnie dostosowanym zawieszeniem i nowymi technologiami dynamicznymi. Należą do nich druga generacja Elektronicznego Aktywnego Różniczkowania (EAD) oraz – po raz pierwszy w Jaguara – Wektorowanie Momentu przez hamowanie, które współpracują, aby zapewnić natychmiastową reakcję i wykorzystywane właściwości jezdne. System EAD automatycznie redystrybuuje moment obrotowy silnika między tylnymi kołami, zapewniając doskonałą kontrolę na granicy przyczepności, podczas gdy Wektorowanie Momentu przez hamowanie inteligentnie stosuje precyzyjnie odmierzane siły hamowania na wewnętrznych kołach w razie potrzeby podczas pokonywania zakrętów, aby zwiększyć zwrotność. Sportowe zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem Dynamics oraz konfigurowalny tryb dynamiczny dodatkowo podnoszą natychmiastową reakcję F-Type R, zapewniając ekscytujące i angażujące doświadczenie za kierownicą.

Modele F-Type R i F-Type S Coupé mają również opcję hamulców z węglowo-ceramicznej matrycy (CCM), które oferują doskonałą spójność osiągów i doskonałą odporność na blaknięcie, a także całkowitą oszczędność wagi o 21 kg.

Każdy model F-Type Coupé wykorzystuje ośmiobiegową skrzynię biegów Quickshift o bliskich przełożeniach, zoptymalizowaną pod kątem sportowych osiągów, z pełną ręczną kontrolą sekwencyjną z centralnego selektora SportShift lub łopatek zamontowanych na kierownicy.

Oferta F-Type Coupé uzupełnia istniejącą ofertę trzech modeli F-Type Convertible; F-Type (340 KM) i F-Type S (380 KM) oraz 495 KM F-Type V8 S.

DESIGN I STRUKTURA

Wizualna atrakcyjność jest fundamentalna dla Jaguara, dlatego F-Type Coupé jest natychmiast rozpoznawalny, bazując na projekcie oszałamiającego konceptu C-X16 oraz F-Type Convertible – zdobywcy nagrody 'Światowego Designu Samochodu Roku’ w 2013 roku.

„Stworzenie sportowego Coupé to najczystsze zadanie projektowe, a także najbardziej wymagające; jeśli się uda, estetyka wyniku będzie tak dynamiczna, jak powinno być nagradzające prowadzenie. W F-Type Coupé, wierzę, że udało nam się to osiągnąć. Czystość konceptu C-X16 została zachowana bez kompromisów; długi przód F-Type Coupé, niska linia dachu i zwężająca się kabina inspirują mnie za każdym razem, gdy je widzę.” Ian Callum, Dyrektor Projektu, Jaguar

Wizualny przekaz F-Type Coupé definiowany jest przez trzy kluczowe „linie serca”, zaczynające się od imponującej atrapy chłodnicy. Od podwójnych otworów 'żebra rekina’, znajdujących się po obu stronach grilla, płynie i zaczyna kształtować się pierwsza z linii serca – która odzwierciedla design F-Type Convertible. Biegnie przez reflektor, podkreślona przez LED’owe lampy dzienne 'J blade’, linia łukowato wznosi się ponad przednie nadkole, po czym elegancko opada przez drzwi, przechodząc w muskularne tylne nadkole.

Druga linia serca Coupé, również wspólna z wersją Convertible, zaczyna się na tylnym brzegu drzwi, rozprzestrzeniając się na zewnątrz i ku górze, tworząc wizualnie silne nadkole, podkreślające układ napędu na tylne koła, a następnie opada pionowo przez lampę tylną.

Trzecia linia serca tworzy dramatyczny, zwężający się profil dachu Coupé. Tworząc nieprzerwaną sylwetkę, podkreśla wizualny dramat zwężającej się kabiny usytuowanej pomiędzy potężnymi tylnymi nadkolami. Charakterystyczna grafika okna bocznego, wykończona standardowo jasnym aluminium, podkreśla zarówno zwartość pojazdu, jak i profil dachu.

Ekspertyza Jaguara w architekturze pojazdów aluminiowych była kluczowa, aby umożliwić nieskrępowaną estetykę designu F-Type Coupé, jednocześnie realizując fundamentalne atrybuty dynamiczne – niezbędne dla każdego samochodu sportowego – o niskiej masie i niezwykle sztywnej konstrukcji. Wynosząca 33 000 Nm/stopień, F-Type Coupé jest najbardziej torsyjnie sztywnym samochodem produkcyjnym, jaki kiedykolwiek wyprodukował Jaguar.

Fundamentalnym wymaganiem dla doskonałych atrybutów dynamicznych, dostarczenie tej sztywności wymagało innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych w celu maksymalizacji siły bez wpływu na wizję designu. Z powodu braku słupków B inżynierowie Jaguara stanęli przed wyzwaniem utrzymania smukłej, pozbawionej słupków, niskiej linii dachu – w połączeniu z potrzebą stworzenia optymalnej ilości przestrzeni wewnętrznej – przy jednoczesnym osiągnięciu wymaganych celów sztywności i wytrzymałości. Rozwiązaniem był wysokowytrzymały, hydroformowany aluminiowy belka, która biegnie od przodu słupka A do tyłu słupka D, przez linię otwarcia drzwi i z powrotem do tylnego okna.

F-Type Coupé dostępny jest z panelami dachu aluminiowymi lub panoramicznymi, które są wklejane w główną strukturę dachu – sztywność torsyjna jest identyczna, niezależnie od tego, który dach jest zamontowany.

Dramaturgia boków nadwozia F-Type Coupé to jednoelementowe tłoczenia aluminiowe – prawdopodobnie najbardziej ekstremalne zimno formowane aluminiowe panele karoserii w branży motoryzacyjnej. Te wyjątkowo głębokie aluminiowe formy całkowicie eliminują potrzebę łączeń w powierzchni paneli. Panel boczny nadwozia wykonany jest z aluminium AC600 o wysokiej wytrzymałości i formowalności, które zostało również użyte do wzmocnienia strukturalnego – w obu przypadkach to inżynieryjne nowinki dla Jaguara. Zastosowanie aluminium AC300 T61 w strukturze nadwozia pojazdu zapewnia dodatkową wytrzymałość dzięki jego właściwościom absorbującym energię, co zapewnia maksymalną ochronę pasażerów.

Aby uzyskać pożądany estetyczny wygląd z tyłu pojazdu, F-Type Coupé ma ukryty tylny spojler, który znajduje się w obrębie zwężającej się linii zamknięcia klapy bagażnika i podnosi się przy prędkości, aby zrównoważyć siłę unoszenia z przodu i z tyłu. Spojler automatycznie unosi się przy prędkości 113 km/h i opada, gdy prędkość spada poniżej 80 km/h, redukując unoszenie o do 120 kg.

Szerokość tyłu podkreślają smukłe, pełne lampy LED, które otaczają nadkola prawie do tylnej krawędzi kół. Te lampy wykorzystują technologię ukrytego oświetlenia, pojawiają się jako solidne, aż jedna z ich funkcji zostanie aktywowana. F-Type Coupé ma również wysokomontowane światło stopu w postaci „wstążki światła LED”, które jest ukryte u góry pięknie zaprojektowanej klapy bagażnika. Klapa bagażnika, dostępna z funkcją elektrycznego otwierania/zamykania, wykonana jest z materiałów kompozytowych, a objętość bagażnika wynosi do 407 litrów.

Aluminium stanowi istotną część zobowiązania Jaguara do zrównoważonego rozwoju, z do 50% zawartości nadwozia pochodzącej z recyklingu. Ponadto struktura F-Type Coupé jest całkowicie nitowana i klejona – ten proces produkcji emituje do 80% mniej CO2 w porównaniu do spawania porównywalnej stalowej struktury. Jaguar wprowadza również swój system recyklingu aluminium w zamkniętej pętli swoim dostawcom, zapewniając, że wszystkie wióry metalowe pochodzące z procesu produkcji są ponownie wykorzystywane.

F-TYPE R COUPE

Jaguar F-Type R Coupé reprezentuje szczyt oferty F-Type. Napedzany przez aluminiowy silnik benzynowy V8 o pojemności 5.0 litrów z doładowaniem, osiągając moc 550 KM i moment obrotowy 680 Nm, F-Type R Coupé osiąga wartości 0-100 km/h w 4.0 sekundy, z elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkością 299 km/h, przyspieszając od 80 do 120 km/h w zaledwie 2.4 sekundy. Emisje CO2 wynoszą 259 g/km.

„F-Type R Coupé reprezentuje szczyt gamy wydajności Jaguar R – jego moc, osiągi i natychmiastowa reakcja nagradzają najbardziej entuzjastycznych kierowców, a co najważniejsze, zaprojektowaliśmy podwozie tak, aby zapewnić wykorzystywane prowadzenie, które inspiruje zaufanie. Jest precyzyjny i szybki… prawdziwy samochód dla kierowców.” Mike Cross, Główny Inżynier ds. Integralności Pojazdów, Jaguar

Superładowany silnik R Coupé oferuje nie tylko ekscytujące osiągi, ale także ogromną efektywność dzięki technologiom, które w nim zastosowano, w tym wtryskowi bezpośredniemu z prowadzeniem sprayowym (SGDI) oraz podwójnej niezależnej zmiennej synchronizacji wałków rozrządu (DIVCT). Lekka, wysokociśnieniowa aluminiowa blokada jest usztywniona żeliwnymi wkładkami i głowicami głównymi z krzyżowymi śrubami mocującymi, co zapewnia odpowiednią sztywność do osiągnięcia mocy. Cylinder głowic z czterema zaworami wykonany jest z wysokiej jakości, specjalnie zaprojektowanego aluminium, pomiędzy którymi znajduje się superładowarka typu Roots z podwójnym wirnikiem, zasilana przez dwa intercoolery, które mają własny obieg chłodzenia wodą, aby obniżyć temperaturę sprężonego powietrza, co optymalizuje moc i efektywność.

Torsyjna sztywność aluminiowej struktury Jaguar F-Type R Coupé zapewniła najlepszą możliwą podstawę do oferowania połączonego odczucia, zwrotności i angażującego doświadczenia z jazdy, których oczekuje się od samochodu sportowego Jaguara. Każda reakcja, od układu kierowniczego po zmianę biegów, pedał gazu, hamulce oraz całkowicie podwójne wahacze, została dokładnie dostrojona, aby była precyzyjna, angażująca i natychmiastowa.

F-Type R Coupé wyposażony jest w system Adaptive Dynamics, który aktywnie kontroluje pionowe ruchy nadwozia, przechyły i oscylacje. System ciągle monitoruje dane wprowadzane przez kierowcę oraz postawę samochodu na drodze, odpowiednio dostosowując wartości tłumienia do 500 razy na sekundę, aby poprawić stabilność. Dla F-Type R, oprogramowanie kontrolujące Adaptive Dynamics ma specjalne ustawienia, które współpracują z poprawionymi wartościami sprężyn we wszystkich osiach, aby zapewnić spójne, progresywne i wykorzystywane prowadzenie. Sprężyny wewnętrzne są zwiększone o 4.3% z przodu i 3.7% z tyłu (w porównaniu do F-Type V8 S Convertible).

Włączony tryb Dynamic zapewnia jeszcze bardziej skoncentrowane doświadczenie jazdy dzięki poprawionej kontroli nad nadwoziem poprzez mocniejsze tłumienie, zwiększoną wagę kierownicy, szybsze zmiany biegów i ostrzejszą reakcję na pedał gazu. W F-Type R Coupé tryb dynamiczny można konfigurować jako standardowy za pośrednictwem centralnego 8-calowego ekranu dotykowego, umożliwiając kierowcy wybieranie i zapisywanie ustawień według własnych preferencji.

Oprócz fundamentalnych zmian w dostrojeniu zawieszenia, Jaguar F-Type R Coupé ma nowy, drugiej generacji Elektroniczny Aktywny Dyferencjał, który po raz pierwszy współpracuje z Wektorowaniem Momentu przez hamowanie. Razem zapewniają obie technologie zwrotność przy wszystkich prędkościach i wykorzystywane właściwości na granicy przyczepności.

Elektroniczny Aktywny Dyferencjał (EAD) F-Type R Coupé bazuje na progresywnych korzyściach z prowadzenia mechanicznego dyferencjału z ograniczonym poślizgiem poprzez inteligentne kontrolowanie ilości momentu napędowego przekazywanego do każdego koła. EAD wykorzystuje silnik elektryczny, który napędza sprzęgło wielopłytkowe; poprzez szybkie i ciągłe analizowanie szeregu wejść elektronicznych może natychmiast różnicować transfer momentu do każdego napędzanego koła, aby zmaksymalizować przyczepność w każdych warunkach.

System EAD zamontowany w F-Type R Coupé ma wysoce zaawansowany sterownik drugiej generacji. Nieprzerwanie szacuje tarcie na nawierzchni, porównując je z zapotrzebowaniem na moment obrotowy kierowcy, dostarczając z tego powodu precyzyjny moment blokujący. Nowy kontroler obsługi również oznacza, że EAD ma zdolność do dokładniejszego dopasowania reakcji samochodu do wejść kierowcy zarówno w warunkach podsterowności jak i nadsterowności. Współpracując z systemem Wektorowania Momentu przez hamowanie, kontroler jest w stanie reagować na zapotrzebowanie momentu ECU – od otwartego do pełnego momentu blokującego – w mniej niż 200 milisekund.

Wektorowanie Momentu przez hamowanie – standardowa funkcja w F-Type R Coupé – indywidualnie stosuje precyzyjnie odmierzony moment hamowania na wewnętrznych kołach w razie potrzeby, pomagając w precyzyjniejszym wchodzeniu samochodu w zakręty. Używając szeregu sensorów elektronicznych F-Type R Coupé, system Wektorowania Momentu określa, kiedy prędkość wchodzenia w zakręt może spowodować podsterowność. Następnie oblicza poziom siły hamowania potrzebny do skorygowania kierunku samochodu i, za pośrednictwem systemu ABS, stosuje tę precyzyjną siłę hamowania na poszczególnych wewnętrznych kołach w razie potrzeby. Wektorowanie Momentu przez hamowanie działa na subtelnym poziomie, zarówno korygującym, jak i przewidującym, precyzyjnie dostosowując trajektorię F-Type R Coupé dla optymalnego prowadzenia.

Systemy EAD F-Type R i Wektorowanie Momentu przez hamowanie – które współpracują z systemem Dynamicznej Kontroli Stabilności samochodu – wzajemnie się uzupełniają, aby zoptymalizować przyczepność, zdolność pokonywania zakrętów i, co najważniejsze, aby zmaksymalizować odczucie kierownicy i zwrotność. Wektorowanie Momentu przez hamowanie działa na finezyjne dostosowanie trajektorii wokół zakrętu, a gdy samochód jest popychany dalej na swoje limity, następuje naturalne, płynne przejście do EAD.

W rezultacie wykorzystanie dostępnej przyczepności jest zawsze optymalizowane, umożliwiając F-Type R Coupé pokonywanie większych prędkości zarówno wchodząc, jak i wychodząc z zakrętów, jednocześnie dostarczając precyzyjnego prowadzenia podczas manewrów przy wysokich prędkościach.

Jaguar F-Type R Coupé standardowo korzysta z systemu hamulcowego Super Performance. System ten posiada tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 376 mm z tyłu – z czerwonymi lub czarnymi zaciskami. Chłodzenie hamulców zoptymalizowane jest dzięki podwójnym kanałom powietrza pod samochodem, a przepływ powietrza jest uzyskiwany za pomocą analizy dynamiki płynów.

R Coupé jest również dostępny z opcjonalnymi hamulcami z węglowo-ceramicznej matrycy (CCM), które oferują spójną wydajność i doskonałą odporność na blaknięcie nawet podczas ekstremalnych warunków jazdy, zachowując precyzyjne odczucie pedału hamulca standardowego systemu i wydłużając żywotność tarcz w codziennym użytkowaniu.

Ośmiobiegowa skrzynia 'Quickshift’ F-Type została odkalibrowana, aby jak najlepiej wykorzystać silnik F-Type R Coupé o mocy 550 KM. Jej osiem blisko osadzonych przełożeń pomaga w pełni wykorzystać zakres obrotów silnika i zapewnić, że pozostaje w optymalnym zakresie mocy przy każdej zmianie biegów. Ręczna kontrola jest dostępna dla kierowcy w dowolnym momencie, korzystając z łopatek zamontowanych na kierownicy lub centralnego selektora SportShift.

Aktywny system wydechowy F-Type R Coupé – z charakterystycznymi czterema, zewnętrznymi końcówkami – podnosi dźwiękowe doznania dostarczane przez silnik o mocy 550 KM na nowe poziomy. Oferuje autentyczny, bogaty dźwięk, rozwijający się w wyjącą kulminację, gdy osiągane są górne limity zakresu obrotów. System wykorzystuje elektronicznie kontrolowane zawory bypass w tylnej sekcji wydechu, które są mapowane do otwierania zgodnie z różnymi parametrami, co efektywnie zmienia kierunek spalin w układzie swobodnym, aby zredukować ciśnienie wstępne i poprawić jakość dźwięku. Wybór trybu Dynamic również otwiera zawory bypass, z opcjonalnym przyciskiem przeciwdziałania, umożliwiającym dalszą kontrolę kierowcy nad systemem.

Aerodynamiczny kształt nadwozia Jaguara F-Type R Coupé – błyszczące czarne elementy u podstawy „żeberek” i płaskie przedłużenia progów – wspomagają stabilność przy bardzo wysokich prędkościach, które może osiągnąć. Standardowo, wykończenia okien R Coupé wyróżniają się jasnym anodowanym aluminium wokół szyb bocznych, a obramowanie grilla i boczne wloty powietrza w jasnym chromie, podczas gdy opcjonalny pakiet Black Pack dodaje błyszczące czarne wykończenia okien, błyszczące czarne wloty boczne i błyszczące czarne obramowanie grilla. Przedni splitter, boczne wloty powietrza, obudowy lusterek, wloty powietrza w masce i pokrywa silnika dostępne są również w włóknie węglowym.

Standardowe felgi 20-cale 'Gyrodyne’ w wykończeniu srebrnym są standardowe w F-Type R Coupé, podczas gdy ciemnoszara wersja z obrabianą diamentami jest opcjonalna. Jak w każdym F-Type wyposażonym w felgi 20-cale, F-Type R Coupé dostępny jest z opcjonalnymi oponami ultra-wysokiej wydajności, które, z unikalnym wzorem bieżnika, oferują dodatkową precyzję kierunkową i zwiększone poziomy przyczepności dla entuzjastycznych kierowców.

Wnętrze

Tak jak wszystkie modele w gamie F-Type, kabina R Coupé skoncentrowana na kierowcy wyraźnie przekazuje pedigree samochodu i jego sportowe możliwości, poprzez połączenie napiętego, technicznego stylu, angażujących interfejsów i materiałów oraz tekstur wysokiej jakości.

Fotele w Jaguar F-Type R Coupé mają wsparcie boczne z regulacją ciśnienia powietrza oraz wyraźnie zaznaczone skrzydła, które zapewniają wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Fotele wykończone są skórą premium, z logo 'R’ wytłoczonym na oparciu głowy. Oferowany jest czysty kolor wnętrza 'Jet’ z trzema opcjami kontrastowych przeszyć – Ivory, Red lub Firesand – na panelach instrumentów, obramowaniach drzwi, highlightach uchwytów oraz pudełku na drobiazgi. Dodatkowo są trzy sportowe opcje na fotelach Jet – Ivory, Camel lub Red w podwójnych tonacjach, z podobnie dopasowanym kontrastowym przeszyciem.

Ekskluzywne wykończenie Jaguara F-Type R Coupé obejmuje także skórę na panelach instrumentów i binnacle, podłokietnikach, wkładkach drzwi i konsoli centralnej. Skórzane lub Suedecloth podsufitki są opcjonalne. Kabina, skoncentrowana na kierowcy, podkreśla sportowe aspiracje za pomocą małej, spłaszczonej u dołu kierownicy pokrytej skórą Jet z logo R. Okrągła kierownica jest opcjonalna bez dodatkowych kosztów.

Nowe wnętrze w pełni skórzane i Suedecloth Jet (z kontrastowym przeszyciem Cirrus) jest również opcjonalne we wszystkich wersjach. Suedecloth wykorzystano na obiciach foteli, obramowaniach drzwi, panelach instrumentów i podsufitce – można je również połączyć z kierownicą Suedecloth.

F-TYPE COUPÉ I S COUPÉ

Jaguar F-Type Coupé jest również dostępny w dwóch wersjach napędzanych silnikiem V6 z doładowaniem, które napędzają tylne koła przez ośmiobiegową skrzynię Quickshift; F-Type Coupé oraz F-Type S Coupé. Z tą samą sztywną, ale lekką karoserią Coupé jak F-Type R, w połączeniu z precyzyjnie dostrojonym naciskiem na komfort jazdy, prowadzenie i osiągi, zarówno F-Type Coupé, jak i F-Type S Coupé są prawdziwymi samochodami dla kierowców.

F-Type Coupé napędzany jest przez 3.0-litrowy silnik V6 z doładowaniem o mocy 340 KM/450 Nm i osiąga 0-100 km/h w 5.1 sekundy z elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkością 259 km/h. Standardowe wyposażenie obejmuje tryb dynamiczny, sportowy wydech – oba modele V6 wykorzystują podwójne końcówki wydechu umieszczone centralnie – sportowe zawieszenie oraz system hamulcowy Jaguar Performance (tarcze 354/325 mm przód/tył) z srebrnymi zaciskami. F-Type Coupé standardowo wyposażony jest w 18-calowe felgi Vela, częściowo skórzane/suedecloth sportowe fotele oraz skórzaną kierownicę z czarnymi łopatkami.

F-Type S Coupé, napędzany przez 3.0-litrowy silnik V6 z doładowaniem o mocy 380 KM/460 Nm, osiąga 0-100 km/h w 4.8 sekundy w drodze do maksymalnej prędkości 275 km/h. Oferuje tryb dynamiczny, dynamiczne starty, aktywny sportowy wydech, sportowe zawieszenie z adaptacyjną dynamiką, wysokowydajny system hamulcowy Jaguara (tarcze 380/325 mm przód/tył) z czerwonymi zaciskami i mechaniczny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem. Oba systemy hamulcowe Jaguara, Super Performance i CCM, są opcjonalne. F-Type S Coupé standardowo wyposażony jest w 19-calowe felgi Propeller, skórzane sportowe fotele oraz skórzaną kierownicę z łopatkami Ignis.

Wszystkie modele F-Type – Coupé i Convertible – są wyposażone w inteligentny system Stop/Start Jaguara, który, gdy warunki pozwalają, automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się, a stopa kierowcy znajduje się na pedale hamulca. Gdy hamulec zostanie zwolniony, система może ponownie uruchomić silnik w krótszym czasie, niż potrzeba, aby stopa kierowcy przeszła od hamulca do gazu. System oferuje oszczędności paliwa i korzyści w zakresie emisji do 5 procent.

Oferta modelowa F-Type Coupé dostępna jest z trzema systemami audio, z których dwa pochodzą od uznanej na całym świecie brytyjskiej firmy Meridian. Oferują one 10 lub 12 głośników o mocy odpowiednio 380W i 770W. Systemy Meridian korzystają z ogromnego doświadczenia firmy w dziedzinie przetwarzania sygnałów cyfrowych, aby stworzyć niezrównaną jakość dźwięku. Najlepsza oferta zawiera także technologię Trifield firmy Meridian, która dostarcza autentyczny i spójny dźwięk przestrzenny dla obu pasażerów.

HAMULCE Z WĘGLOWO-CERAMICZNEJ MATRYCY

Modele F-Type R i S Coupé mają ekskluzywną opcję hamulców z węglowo-ceramicznej matrycy (CCM). Intensywnie żółte jednolite zaciski – sześciotłoczkowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu – chwyta tarcze hamulcowe o średnicy 398 mm z przodu i 380 mm z tyłu, wykonane z matrycy włókna węglowego i ceramiki, która jest niezwykle twarda i bardzo odporna na zużycie.

System CCM oferuje spójną wydajność i doskonałą odporność na blaknięcie nawet podczas długotrwałych ekstremalnych warunków jazdy, zachowując jednocześnie precyzyjne odczucie pedału hamulca standardowego systemu. Zmniejszone zużycie w codziennej jeździe oznacza także wydłużoną żywotność tarcz.

Hamulce CCM oferują znaczne oszczędności wagi w porównaniu do standardowych hamulców stalowych – całkowita redukcja masy o 21 kg dodatkowo poprawia dynamikę prowadzenia. Ponieważ hamulce CCM generują wyższą temperaturę powierzchni niż hamulce stalowe, otwory wentylacyjne w zderzaku i deflektory na stabilizatorze przeciwwtórnym kierują zwiększony przepływ powietrza do układu hamulcowego – dbałość o szczegóły obejmuje także zastosowanie nowych, odpornych na ciepło nakrętek zaworów.

Hamulce CCM są wyposażone w funkcję pre-fill, która stosuje niskie ciśnienie hamulca do wszystkich czterech zacisków, gdy pedał gazu jest zwolniony – i przed ponownym naciśnięciem pedału hamulca. System pre-fill zapewnia spójne odczucie pedału hamulca i jest dostosowany do proporcjonalności prędkości. Oznacza to, że przy wyższych prędkościach zapewni on zawsze ostrą, inspirowaną zaufaniem reakcję, podczas gdy przy niskich prędkościach na parkingu system zapewni bardziej komfortowe odczucie pedału hamulca.

R 5.0L V8 8AT AWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc405 Kw @ 6500 Rpm
550 Hp @ 6500 Rpm
543 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 3500 Rpm
681 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4740 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto14.5 Mpg Us (16.2 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2269 G/Km

R 5.0L V8 8AT RWD (550 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5000 Cm3
Moc405 Kw @ 6500 Rpm
550 Hp @ 6500 Rpm
543 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy502 Lb-Ft @ 3500 Rpm
681 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna186 Mph (299 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3638 Lbs (1650 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto15.4 Mpg Us (15.3 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Emisja CO2259 G/Km

S 3.0L V6 6MT RWD (380 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc279.5 Kw @ 6500 Rpm
380 Hp @ 6500 Rpm
375 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
460 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3492 Lbs (1584 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

S 3.0L V6 8AT RWD (380 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc279.5 Kw @ 6500 Rpm
380 Hp @ 6500 Rpm
375 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy339 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
460 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna171 Mph (275 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3514 Lbs (1594 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2213 G/Km

3.0L V6 6MT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
450 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna162 Mph (261 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3455 Lbs (1567 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2234 G/Km

3.0L V6 8AT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc250 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 3500-5000 Rpm
450 Nm @ 3500-5000 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna162 Mph (261 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R18 || 275/40 R18
Długość176 In (4470 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość51.5 In (1308 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/64.9 In (1
Rozstaw osi103.2 In (2621 Mm)
Prześwit4.4 In (112 Mm)
Pojemność bagażnika11.1 Cuft (314 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna3477 Lbs (1577 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4409 Lbs (2000 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Emisja CO2205 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.