2014 Jeep Cherokee KL

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Jeep Cherokee KL

Przejdź do galerii zdjęć2014 Jeep Cherokee KL

Jeep zaprezentował piątą generację modelu Cherokee na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2013 roku, jako model na rok 2014, a sprzedaż rozpoczęła się jesienią tego samego roku, co stanowiło radykalną zmianę dla tej marki.

Po dwóch generacjach modelu Liberty (KJ i KK), Jeep przywrócił nazwę Cherokee w generacji KL. W przeciwieństwie do poprzedników, nowy model wprowadził zupełnie nową koncepcję designu. To był także punkt zwrotny, jeśli chodzi o wnętrze, które było bogatsze niż wcześniej. Wyglądało na to, że Chrysler starał się przekształcić markę Jeep w segment premium lub przynajmniej uczynić ją bardziej przyjazną dla rodzin. Amerykański producent samochodów we współpracy z Fiatem opracował nową platformę dla crossovera, którą podzielił z modelem Chrysler 200, będącym sedanem. Pomimo krytyki ze strony zapalonych fanów, Cherokee ostatecznie przekroczył próg 200,000 sprzedanych egzemplarzy tylko w Stanach Zjednoczonych w swoim pierwszym roku produkcji. Dodatkowo, w związku z tym, że samochód był dostępny na całym świecie, w 2016 roku osiągnął milestone 355,000 sztuk.

Na przodzie, poza grillem składającym się z siedmiu szczelin, Jeep Cherokee KL z 2013 roku nie miał wizualnych powiązań z żadnym ze swoich poprzedników. Posiadał parę świateł do jazdy dziennej w kształcie brwi umieszczonych nad zderzakiem. Poniżej, w prostokątnych wlotach, znajdowały się reflektory. Jednocześnie, na dolnej części zderzaka, po obu stronach drugiego wlotu powietrza, producent umieścił okrągłe lampy przeciwmgielne. Nietypowy design podkreślała maska, która miała wypukłość w środku.

Jeep Cherokee z 2014 roku porzucił płaskie panele i surowy wygląd, mimo że nadal radził sobie w trudnych warunkach terenowych. Aby podkreślić korzenie SUV-a, producent zachował pomysł trapezoidalnych nadkoli, ozdabiając je wąskimi czarnymi plastikowymi listwami oraz pasującymi kolorystycznie progami. W zależności od wersji, samochód mógł także poszczycić się zestawem metalowych osłon, co czyniło go bardziej odpowiednim dla marki. Z tyłu, zamiast lamp tylnych umieszczonych w pionie, Jeep wybrał zestaw poziomych lamp LED, które rozciągały się od błotników do klapy bagażnika.

Klienci znaleźli wnętrze skoncentrowane na komforcie, które przypominało elegancki hatchback. Od razu Jeep oferował model Cherokee z 2014 roku w czterech wersjach: Sport, Latitude, Trailhawk i Limited. Później do listy dołączyły trzy inne: Altitude Edition, Overland i X. Przed kierowcą znajdował się zestaw wskaźników, który obejmował prędkościomierz i licznik obrotów, a także kolorowy wyświetlacz TFT pokazujący dodatkowe dane z pokładowego komputera. Jednocześnie, zintegrowany w górnej części centralnej konsoli, producent wprowadził 8,4-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, który miał nawigację i pamięć na multimedia. Wnętrze w niższych wersjach było wykończone tkaniną, podczas gdy wyższe wersje miały wnętrze pokryte skórą. Z przodu, Cherokee z 2014 roku miał dwa fotele, a z tyłu znajdowała się dzielona (60/40) kanapa dla trzech dorosłych.

Pod maską producent zainstalował wybór silników benzynowych na rynek północnoamerykański, podczas gdy w innych krajach Cherokee był również wyposażony w silniki turbodiesel. Napęd trafiał na przednie lub wszystkie koła, a nie wszystkie wersje były dostępne z niskim przełożeniem przekładni. W zależności od wersji i opcji, dostępna była odłączalna skrzynia tylnego mostu, co zmniejszało zużycie paliwa.

Na szczycie segmentu średniej wielkości SUV-ów pojawił się nowy król: całkowicie nowy Jeep® Cherokee z 2014 roku. Renomowana nazwa Cherokee wraca do oferty Jeep® na rok modelowy 2014. Efekt? Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku całkowicie redefiniuje segment średniej wielkości SUV-ów, oferując legendarną zdolność Jeep 4×4, jako pierwszy w segmencie dziewięciobiegowy automatyczny przekładnia, poprawę efektywności paliwowej o ponad 45 procent (w porównaniu z poprzednim modelem Liberty), doskonałe prowadzenie i komfort jazdy, przełomowy, rewolucyjny design, światowej klasy rzemiosło, wyłączną w tej klasie technologię oraz ponad 70 zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Jeep Cherokee ma zadowolić konsumentów zarówno na drodze, jak i w terenie.

„Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku stanie się wzorem dla średniej wielkości SUV-ów, oferując nowy poziom dynamiki jazdy na drodze i efektywności paliwowej, jednocześnie poprawiając zdolności 4×4, których klienci oczekują od Jeepa,” powiedział Mike Manley, prezydent i dyrektor generalny marki Jeep w Chrysler Group LLC. „Jeep Cherokee może poszczycić się nowym designem, dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz dwoma zaawansowanymi silnikami, klasowymi zdolnościami wynikającymi z trzech innowacyjnych systemów 4×4, ponad 70 funkcjami bezpieczeństwa oraz szeregiem nowych funkcji technologicznych.”

Jeep 4×4 zdolności

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku oferuje wybór trzech innowacyjnych systemów 4×4, aby zapewnić najlepszą w klasie zdolność 4×4 w różnych warunkach pogodowych. Jeep Cherokee jest pierwszym SUV-em średniej wielkości, który wyposażono w odłączany tylny most, co skutkuje zmniejszeniem strat energii, gdy zdolność 4×4 nie jest potrzebna, poprawiając efektywność paliwową. System odłączania tylnego mostu bezproblemowo zmienia napęd między napędem na dwa i cztery koła, nie wymagając ingerencji ze strony kierowcy.

Jeep Cherokee oferuje najlepszą w klasie zdolność holowania V-6 wynoszącą 4500 funtów.

Jeep Active Drive I

Dostępny w modelach Cherokee Sport, Latitude i Limited, Jeep Active Drive I posiada jeden jednostkę przekładni napędu (PTU), która jest całkowicie automatyczna i zapewnia bezproblemowe przełączanie między napędem na cztery i dwa koła przy dowolnej prędkości. System nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy, zapewnia korekcję przechyłu podczas dynamicznych wydarzeń i poprawia zarówno podsterowność, jak i nadsterowność.

Jeep Active Drive II

Dostępny w modelach Cherokee Sport, Latitude i Limited, Jeep Active Drive II zawiera przekładnię PTU o dwóch biegach z zarządzaniem momentem obrotowym i niskim zakresem. Tryb 4-Low blokuje przednie i tylne wały napędowe dla napędu przy niskich prędkościach lub podczas holowania. Niski zakres oferuje redukcję przełożenia 2.92:1. Redukcja przełożenia pozwala na zwiększone zdolności wspinaczkowe oraz doskonałe współczynniki na pełzanie w trudnych warunkach terenowych. Jeep Cherokee z 2014 roku z Jeep Active Drive II zapewnia off-roadowemu poszukiwaczowi wysokość prześwitu zwiększoną o cal, współczynnik pełzania 56:1 przy silniku 2.4-litrowym MultiAir2 Tigershark I-4 oraz 47.8:1 przy nowym silniku 3.2-litrowym Pentastar V-6 – poprawa o 90 procent w porównaniu z modelem poprzednim.

Jeep Active Drive Lock

Jeep Active Drive Lock zawiera wszystkie funkcje Jeep Active Drive II i dodaje blokadę tylnego dyferencjału, aby zapewnić doskonałą moc przy niskich prędkościach w trudnych warunkach terenowych. Jeep Active Drive Lock jest standardem we wszystkich modelach Trailhawk.

Wszystkie systemy 4×4 są wyposażone w renomowany system kontroli trakcji Selec-Terrain marki Jeep, który pozwala kierowcy na wybór ustawienia na drodze i w terenie dla optymalnej wydajności. Oferowane są pięć dostosowanych ustawień: Auto, Śnieg, Sport, Piasek/Błoto i Skała. Dzięki algorytmom, które umożliwiają niezrównaną kontrolę i zdolności, Selec-Terrain elektronicznie koordynuje i optymalizuje do 12 systemów w każdych warunkach zapewniając lepszą kontrolę pojazdu, w tym: moduł kontrolny napędu, elektroniczny kontroler hamulców, elektroniczną kontrolę stabilności (ESC), kontroler przekładni, kontroler napędu oraz Selec-Speed Control (kontrola wzniesienia i zjazdu).

Jeep Cherokee Trailhawk: Trail Rated

Całkowicie nowy model Jeep Cherokee Trailhawk z 2014 roku to wzór zdolności 4×4 Jeepa, posiadający wyróżniający się, agresywny wygląd, wspierany przez sprzęt zatwierdzony przez Jeep Trail Rated, dla najbardziej zdolnego modelu Jeep Cherokee i najbardziej zdolnego SUV-a średniej wielkości w segmencie. Trailhawk obejmuje w standardzie agresywne kąty natarcia i zejścia, które wynikają z unikalnych przednich i tylnych zderzaków, fabrycznego podniesienia o cal, Jeep Active Drive Lock z blokadą tylniego dyferencjału, osłon podwozia oraz charakterystycznych czerwonych haków holowniczych. Blokada tylnego dyferencjału jest wybieralna w trybie terenowym niskiego zakresu, ale automatycznie zablokuje się w niektórych trybach, takich jak „Skała”, aby maksymalizować moment obrotowy na oponach, które mogą to znieść.

Jeep Cherokee Trailhawk ma kąt natarcia wynoszący 29.8 stopni, kąt zejścia 32.1 stopni i kąt przełamania 23.3 stopni. Prześwit wynosi 8.7 cala.

Całkowicie nowy model Jeep Cherokee Trailhawk z 2014 roku z standardowym pakietem off-road jest Trail Rated. Odznaka „Trail Rated” na Jeep Cherokee Trailhawk oznacza, że pojazd został zaprojektowany do pracy w różnych trudnych warunkach terenowych, zidentyfikowanych przez pięć kluczowych kategorii wydajności skoncentrowanych na konsumentach: przyczepność, prześwit, zwrotność, artykulacja i przeprawy wodne.

Światowej klasy architektura

Architektura Grupy FIAT stanowi podstawę dla konstrukcji całkowicie nowego Jeep Cherokee z 2014 roku. Sprawdzona modułowa architektura platformy Compact U.S. Wide (CUS-wide) oznacza, że wiele modeli może być budowanych z użyciem tych samych podstawowych elementów. Efektem jest lepsza jakość i niezawodność, a także niższe koszty, krótszy czas rozwoju i mniejsze nakłady na narzędzia. Architektura, na której oparty jest Cherokee, składa się z wspólnych, modułowych i wymiennych komponentów, co pozwala na modulację rozstawu osi, przedniego i tylnego toru, przedniego zwisu, długości i szerokości w różnych modelach pojazdów.

Struktura nadwozia Jeep Cherokee z 2014 roku ma zawartość stali o wysokiej wytrzymałości wynoszącą około 65 procent. Do budowy mocnej, lekkiej i solidnej architektury pojazdu wykorzystano stal gorącowalcową, stal o wysokiej wytrzymałości oraz stal o ultra-wysokiej wytrzymałości.

Doskonała wydajność na drodze i efektywność paliwowa

Doskonałe zachowanie Jeep Cherokee na drodze i efektywność paliwowa są wynikiem wielu działań inżynierów Jeepa.

Napędzany wyborem dwóch nowych silników połączonych z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów, pierwszą w swoim segmencie, całkowicie nowy Cherokee dostarcza moc, którą kierowcy docenią na drodze, z poprawą efektywności paliwowej o ponad 45 procent w porównaniu z modelem poprzednim. Oczekiwane oceny efektywności paliwowej na autostradzie wynoszą do 31 mil na galon (mpg) oraz zasięg jazdy na jednym tankowaniu niemal 500 mil, co sprawia, że całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku oferuje kierowcom doświadczenie bezkompromisowego użytkowania.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku jest wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów Chrysler Group 948TE, pierwszy raz w segmencie, i jest standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach nowego Cherokee. Dziewięciobiegowa skrzynia biegów zapewnia liczne korzyści, które docenią klienci, w tym agresywne przyspieszenia, płynne dostarczanie mocy przy prędkościach autostradowych oraz poprawioną efektywność paliwową w porównaniu do sześciobiegowej automatycznej skrzyni.

Efektywność i wyrafinowanie to również cechy charakterystyczne silnika 2.4-litrowego Tigershark MultiAir 2 I-4, który jest standardem w całkowicie nowym Jeep Cherokee z 2014 roku. Silnik 2.4-litrowy Tigershark oferuje szacowaną efektywność paliwową wynoszącą do 31 mpg na autostradzie, co stanowi poprawę o ponad 45 procent w porównaniu do modelu poprzedniego, oraz zasięg jazdy na jednym tankowaniu niemal 500 mil. Silnik 2.4-litrowy MultiAir 2 Tigershark I-4 generuje 184 koni mechanicznych i 171 lb-ft momentu obrotowego.

Oceniany elektro-hydrauliczny system zmiennego skoku zaworów wykorzystuje kolumnę oleju zamiast tradycyjnego mechanicznego połączenia między wałkiem rozrządu a zaworami dolotowymi. Dzięki temu system dostarcza precyzyjną kontrolę nad wydarzeniami zaworów dolotowych – początkiem i końcem – co skutkuje redukcją strat na pompowanie silnika oraz zwiększeniem efektywności objętościowej.

Oprócz redukcji emisji dwutlenku węgla, MultiAir przyczynia się do wzrostu efektywności paliwowej o nawet 7,5 procent w porównaniu z silnikami z konwencjonalnymi układami zaworowymi.

Silnik 2.4-litrowy jest trzecim silnikiem, który korzysta z technologii MultiAir od Chrysler Group i wyposażony jest w drugą generację systemu „MultiAir 2”, który jeszcze bardziej poprawia kontrolę spalania, zwiększa efektywność paliwową i redukuje emisję spalin.

Osiągi silnika 2.4-litrowego wynoszą 184 konie mechaniczne (137 kW) oraz 171 lb-ft (232 Nm) momentu obrotowego.

Nowy dostępny silnik 3.2-litrowy Pentastar V-6 jest pierwszą odmianą cenionego silnika 3.6-litrowego Pentastar V-6, który od trzech lat znajduje się na liście 10 najlepszych silników według Warda. Nowy 3.2-litrowy silnik Pentastar V-6 korzysta z tych samych innowacji, które przyniosły jego większemu poprzednikowi uznanie branżowe za efektywność, moc i wyrafinowanie. Dla kierowcy oznacza to wyrafinowane doświadczenie jazdy z redukcją hałasu, drgań i szorstkości (NVH) oraz wyjątkową równowagę wyższej mocy specyficznej (84.2 KM na litr) przy jednoczesnej poprawie efektywności paliwowej o 30 procent w porównaniu z silnikiem V-6 z poprzedniego modelu. Silnik 3.2-litrowy Pentastar V-6 generuje 271 koni mechanicznych, 239 lb-ft momentu obrotowego i zapewnia najlepszą w klasie zdolność holowania wynoszącą 4500 funtów.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee jako SUV średniej wielkości posiada nowe przednie niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona oraz nowe tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe. Przednie zawieszenie zapewnia 6.7 cala skoku, podczas gdy tylne zawieszenie oferuje do 7.8 cala skoku dla lepszej artykulacji. Izolowany tylny krzyżak, aluminiowy przedni poprzeczny i doskonała sztywność skrętna przyczyniają się do cichszej, płynniejszej jazdy oraz doskonałych właściwości jezdnych, które kierowcy doświadczą w Cherokee.

Jeep Cherokee z 2014 roku jest wyposażony w elektroniczny system wspomagania kierownicy (EPS), który poprawia efektywność paliwową i przyczynia się do zwrotności Jeepa Cherokee z promieniem skrętu wynoszącym około 36 stóp w modelach 4×2, około 38 stóp w modelach 4×4 i około 39 stóp w modelu Trailhawk. Dzięki EPS całe wspomaganie mocy jest dostarczane za pośrednictwem systemu elektrycznego, a nie tradycyjnego hydraulicznego. Ponieważ system jest w pełni elektroniczny, kierowca doświadcza optymalnego wysiłku kierownicy przy wszystkich prędkościach pojazdu, a hałas jest mniejszy, a efektywność paliwowa lepsza, ponieważ nie ma strat związanych z pompą wspomagania kierownicy.

Design

Całkowicie nowy Jeep Cherokee jako SUV średniej wielkości debiutuje nowym wyglądem zewnętrznym zaprojektowanym na przyszłość z globalnym apetytem. Projektanci Jeepa byli zainspirowani do stworzenia pojazdu, który przenosi Jeepa w nową erę z kształtem, który jest efektywny, nie tracąc przy tym DNA i dziedzictwa designu Jeepa. Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku to pojazd, który nie tylko wygląda na efektywny i zdolny, ale również jest efektywny i zdolny – w każdych warunkach drogowych, terenowych i pogodowych.

Płynne, smukłe linie zewnętrzne podkreślają efektywny, wiatroszczelny górny korpus całkowicie nowego Cherokee. Solidny, ochronny dolny korpus wyraża legendarną zdolność, która charakteryzuje każdy model Jeepa.

Jeep Cherokee z 2014 roku ma potężną postawę, agresywną proporcję kół do nadwozia oraz dominującą obecność na drodze. Agresywne kąty natarcia i zejścia przyczyniają się do najlepszej w klasie zdolności. Pierwszą kluczową cechą z przodu całkowicie nowego Jeep Cherokee z 2014 roku jest kapota w kształcie wodospadu z iconicznymi, siedmioma szczelinami, które obejmują wyraźny, poziomy kształt – cecha wielu klasycznych pojazdów Jeepa. Kapota jest wyraźnie zdefiniowana i oddzielona od przednich błotników w nowoczesnym nawiązaniu do dziedzictwa Jeepa. Jednoczęściowa konstrukcja kapoty i kratki zapewnia dokładny montaż.

Nowoczesna technologia oświetlenia LED jest używana w całkowicie nowym Jeep Cherokee z 2014 roku. Oświetlenie przednie charakteryzuje się unikalnym kształtem dziennego światła (DRL), które odgrywa dominującą rolę w nowej proporcji przodu, nadając wrażenie smukłej lampy. W dobrze ukrytej lampie projektorowej, prawie schowanej poniżej DRL, znajduje się dobrze ukryta lampa projektorowa, blisko ciemnego zderzaka. Lampy DRL umieszczone są wysoko na wypadek fordowania wodnego.

Przód całkowicie nowego Jeep Cherokee z 2014 roku płynnie łączy się z resztą pojazdu, z oknami, które się łączą, a szybka przednia szyba wznosi się ku tyłowi.

Boki Cherokee pokazują płynną napięcie w wykonaniu powierzchni i są wyposażone w charakterystyczne trapezoidalne nadkola Jeepa. Bogaty, chromowany wygląd kształtu otwarcia (DLO) i wykonania tworzy bliską relację z flagowym Jeepem Grand Cherokee, zapewniając spójność w całej ofercie Jeepa. Linia DLO, która opada, czerpie inspirację z ikonicznych połówek drzwi Jeepa Wranglera. Funkcja opadającej DLO pozwala kierowcy na lepszą widoczność podczas wykrywania przeszkód na szlaku, a także tworzy piękną formę na drodze.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku oferuje wybór dwóch opcji otwartego dachu. Nowy panoramiczny dach CommandView z podwójnymi szybami jest dostępny po raz pierwszy w SUV-ach średniej wielkości, a także wyjątkowy dach SkySlider otwarty na całej długości.

Tył nowego Cherokee podkreślają nowoczesne lampy tylnie LED, które są integralną częścią graficznego podświetlenia tyłu, sprawiając, że pojazd wygląda na mocniejszy, ale harmonijny. Ten kształt to połączenie górnej i dolnej części tyłu, tworzące unikalną obecność charakterystyczną dla tego całkowicie nowego Cherokee.

Dolny zderzak tylnej części Jeep Cherokee z 2014 roku został zaprojektowany tak, aby umożliwić zamontowanie każdej tablicy rejestracyjnej na całym świecie. Tylny zderzak ma również lampy przeciwmgielne specyficzne dla Jeepa Cherokee.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku to projekt, który jest bardzo dostosowujący się.

Model Jeep Cherokee Trailhawk z 2014 roku, oceniony w terenie, przenosi solidny design i zdolności na zupełnie nowy poziom. Ekskluzywne kolory zewnętrzne i wewnętrzne, funkcjonalne różnice jak charakterystyczne czerwone haki holownicze z przodu, osłony podwozia oraz szersze błotniki, które pomieszczą agresywne opony terenowe, wnoszą do surowego wyglądu Cherokee.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku jest dostępny w czterech różnych modelach: Jeep Cherokee Sport, Jeep Cherokee Latitude, Jeep Cherokee Limited oraz Trail Rated Jeep Cherokee Trailhawk.

SUV średniej wielkości Jeep Cherokee zaoferuje konsumentom 11 różnych kolorów zewnętrznych do wyboru: Bright White Clear Coat, Brilliant Black Crystal Metallic Clear Coat, Billet Silver Metallic Clear Coat, Deep Cherry Red Crystal Pearl Coat, Eco Green Pearl Coat, Mango Tango Pearl Coat, Auburn Pearl Coat, Cashmere Pearl Coat, Granite Crystal Metallic Clear Coat, True Blue Pearl Coat oraz Anvil Clear Coat.

Cherokee jest produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładzie montażowym Chrysler Group w Toledo (Ohio).

Całkowicie nowy Jeep® Cherokee z 2014 roku: progresywny wygląd zewnętrzny oraz rzeźbione, pięknie wykonane wnętrze

Całkowicie nowy Jeep® Cherokee jak SUV średniej wielkości debiutuje z progresywnym wyglądem zewnętrznym zaprojektowanym na przyszłość z globalnym apetytem. Płynne, smukłe linie zewnętrzne podkreślają efektywny, wiatroszczelny górny korpus całkowicie nowego Cherokee. Solidny, ochronny dolny korpus wyraża legendarną zdolność, która charakteryzuje każdy model Jeepa. Solidna dolna część i gładka górna część są oddzielone kluczową cechą linii wodnej, która łączy zewnętrze w 360 stopniach.

Wnętrze całkowicie nowego Jeep Cherokee z 2014 roku jest nowoczesne, przyjazne i komfortowe. Nowoczesny, wyrafinowany design, ręcznie rzeźbione formy, charakterystyczne cechy designu Jeep, materiały wysokiej jakości, precyzyjne wykonanie i dbałość o szczegóły podnoszą poprzeczkę w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Kokpit z łatwą w obsłudze technologią, przemyślanymi rozwiązaniami do przechowywania i 70 dostępnymi funkcjami bezpieczeństwa i zabezpieczeń – w tym 10 standardowymi poduszkami powietrznymi – zapewniają kierowcy i pasażerom wszystko, czego potrzebują na każdą przygodę, którą podejmą.

Inspiracją dla wnętrza całkowicie nowego Jeep Cherokee z 2014 roku były egzotyczne miejsca i tereny na całym świecie, które przywodziły na myśl piękne obrazy. Wnętrze Cherokee to wyrafinowana mieszanka ręcznie rzeźbionych płynnych kształtów, materiałów wysokiej jakości, innowacyjnych kolorów i wyborów materiałowych, precyzyjnego rzemiosła, nowoczesnej technologii oraz przemyślanych, funkcjonalnych cech. Jest zapraszające i komfortowe.

„Marka Jeep jest znana na całym świecie, więc kiedy projektowaliśmy wnętrze Cherokee, szukaliśmy inspiracji w świecie,” powiedział Klaus Busse, szef projektu wnętrz. „Egzotyczne kraje takie jak Maroko, legendarne tereny, takie jak Wezuwiusz we Włoszech, i ikoniczne krajobrazy, w tym Wielki Kanion, były inspiracją dla kolorów, odcieni i wykończeń użytych w nowym Jeep Cherokee z 2014 roku. Jeep, SUV zdolny do wszędzie, jest na zawsze związany z naturą, więc nie ma lepszej inspiracji dla nowego wnętrza Cherokee niż niektóre z najbardziej intrygujących krajobrazów na świecie.”

Wnętrze Cherokee z 2014 roku zaprojektowano z użyciem czterech kluczowych zasad:

Zrobić emocjonalny wpływ w designie
Używać materiałów wysokiej jakości
Zawierać nowoczesną technologię
Opracowywać przemyślane funkcje przechowywania, które mądrze wykorzystują przestrzeń wewnętrzną

Emocjonalny design

Kiedy projektanci Jeepa zaczęli pracę nad całkowicie nowym wnętrzem Cherokee z 2014 roku, wyobrażali sobie użycie unikalnych elementów w celu stworzenia tożsamości wnętrza, którą klienci mogą uzyskać tylko w amerykańskim ikonie.

Niedawne wprowadzenia Grand Cherokee i Wranglera marki Jeep stały się fundamentem dla nowego kierunku w projektowaniu wnętrz, na którym nowy Cherokee buduje. Ręcznie rzeźbione, płynne kształty można znaleźć w całej kabinie. Wnętrze ma mocny, uderzający wygląd, ale również doskonałą płynność. Linia wodna jest podobna do skrzydeł orła, który szybował z rozpostartymi skrzydłami, wspierającym panel instrumentów. Płynne kształty przechodzą od panelu instrumentów do paneli drzwiowych. Rzeźbiony wygląd panelu instrumentów jest w kontraście z architektonicznymi detalami wylotów powietrza, przypominającymi odsłoniętą strukturę budynku lub kręgi w szkielet.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku pozostaje wierny inspiracji marki Jeep z dziedzictwa marki. Charakterystyczna cecha trapezoidalnej linii widoku w planie jest klasycznym detalem Jeepa, przypominającym trapezoidalne nadkola na zewnątrz. Ramka centrująca jest inspirowana konturem przedniej kratki z lat 40. XX wieku, co kontynuuje język projektowania jego większego rodzeństwa, Grand Cherokee.

Dobrze wykonane elementy wnętrza oferują światowej klasy poziom spasowania i wykończenia.

Całkowicie nowy Jeep Cherokee z 2014 roku jest dostępny z pięcioma opcjami wnętrza inspirowanymi egzotycznymi miejscami i krajobrazami z całego świata.

Kraj Maroko w nocy był inspiracją dla czarnych wnętrz. Kiedy słońce zachodzi w Maroku, światło odbija się od kształtów i wydobywa je na światło. Wysoki kontrast z złotymi tonami. Wnętrze Maroko jest czarne z ciepłym akcentem nici w kolorze Marokańskiego Słońca, tworząc kontrast z czernią. Maroko jest dostępne w tkaninie lub skórze i jest wyborem we wszystkich wersjach Cherokee.

2.4L 4×4 9AT (186 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc137 Kw @ 6250 Rpm
186 Hp @ 6250 Rpm
184 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy171 Lb-Ft @ 4800 Rpm
232 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4044 Lbs (1834 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)

2.4L FWD 9AT (186 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2360 Cm3
Moc137 Kw @ 6250 Rpm
186 Hp @ 6250 Rpm
184 Bhp @ 6250 Rpm
Moment obrotowy171 Lb-Ft @ 4800 Rpm
232 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3811 Lbs (1729 Kg)
Spalanie miasto23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

3.2L V6 4×4 9AT (271 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3239 Cm3
Moc199 Kw @ 6500 Rpm
271 Hp @ 6500 Rpm
267 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy233 Lb-Ft @ 4400 Rpm
316 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4043 Lbs (1834 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.2L V6 FWD 9AT (271 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3239 Cm3
Moc199 Kw @ 6500 Rpm
271 Hp @ 6500 Rpm
267 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy233 Lb-Ft @ 4400 Rpm
316 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit8.6 In (218 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3812 Lbs (1729 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

2.0L Multijet 4×4 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc103 Kw @ 3750 Rpm
140 Hp @ 3750 Rpm
138 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500 Rpm
350 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4235 Lbs (1921 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5401 Lbs (2450 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2147 G/Km

2.0L Multijet 4×4 9AT (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc125 Kw @ 4000 Rpm
170 Hp @ 4000 Rpm
168 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4306 Lbs (1953 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5456 Lbs (2475 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2154 G/Km

2.0L Multijet FWD 6MT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1956 Cm3
Moc103 Kw @ 3750 Rpm
140 Hp @ 3750 Rpm
138 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1500 Rpm
350 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.9 Galony (60.2 L)
Prędkość maksymalna116 Mph (187 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/60R17
Długość182 In (4623 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość66.3 In (1684 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62/61.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24.8 Cuft (702 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna4030 Lbs (1828 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5051 Lbs (2291 Kg)
Spalanie miasto36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.