2014 Kia Forte

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kia rzuciła wyzwanie segmentowi małych sedanów modelem Forte, przedstawiając trzecią generację tej nazwy podczas Targów Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2012 roku.

Walcząc w tej samej kategorii co Civic i Corolla, koreański producent nie miał łatwego zadania. Niemniej jednak, nie chciał stracić klientów, którzy bardziej zwracali uwagę na to, co dostają za swoje pieniądze, niż na wartość odsprzedaży swojego pojazdu. Dlatego Kia stworzyła Forte z doskonałym programem gwarancyjnym, który przewyższał konkurencję. Nawet jeśli brakowało jej rozpoznawalności marki Honda i Toyota, koreański producent starał się to zrekompensować oferując wiele standardowych opcji w modelu Forte.

Od przodu, Forte charakteryzował się europejskim stylem zaprojektowanym przez Petera Schreyera dla Kia. Duża atrapa chłodnicy miała charakterystyczny element Tiger-nose z wąskimi górnymi i dolnymi sekcjami. Szerokie reflektory projekcyjne o opływowych kształtach wyglądały organicznie, z krzywymi liniami kończącymi się ostrymi kątami u góry. Na dolnej części zderzaka, klienci mogli zamówić Forte z parą lamp przeciwmgielnych, które flankowały przedni pas. Kia oferowała także hojne chromowane elementy wokół prominentnej atrapy chłodnicy, aby nadać Forte bardziej ekskluzywny wygląd.

Z profilu, wznosząca się linia boczna nadawała Forte dynamiczny wygląd, a krótkie nadkola z aluminiowymi felgami podkreślały tę formę. Chromowane obramowania okien oraz czarny słupek B sugerowały samochód w stylu coupe, mimo że był to sedan z czterema drzwiami. Dodatkowo, Kia zamontowała rzeźbione panele drzwiowe, aby Forte wyglądał na szybki samochód. Na koniec, z tyłu, producent zainstalował lampy LED w narożnikach, które sięgały od tylnych błotników aż do klapy bagażnika. Przy premierze Kia oferowała Forte w dwóch wersjach wyposażeniowych: LX i EX.

Wnętrze Forte zaprojektowano w schludny sposób, sprawiając, że wyglądało drożej niż w rzeczywistości. Miękkie materiały i czysty układ deski rozdzielczej nadawały mu ekskluzywności. Przed kierowcą znajdował się panel instrumentów z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, które flankowały 4,2-calowy wyświetlacz pokazujący informacje z komputera pokładowego samochodu. Wersja EX zawierała również system multimedialny UVO z dotykowym ekranem i nawigacją. Z przodu, wąskie fotele były wystarczające na codzienne dojazdy, a to samo dotyczyło tylnej kanapy z dzieloną funkcją składania. Bagażnik oferował 14,9 stóp sześciennych (422 litry) przestrzeni, co było zadowalające jak na segment samochodu.

Pod maską, koreański producent zamontował silniki o pojemności 1,8 i 2,0 litra. Pierwszy z nich można było połączyć z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub sześciobiegową automatyczną, podczas gdy drugi oferowany był wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Dzięki przednim zawieszeniom McPherson i podwójnym belkom skrętnym z tyłu, Forte zapewniał swoim klientom wystarczający komfort.

Eksponując całkowicie nowego sedana Kia Forte 2014 na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Los Angeles w 2012 roku, Kia Motors America (KMA) zaprezentowała oszałamiający sedan inspirowany europejskim designem, który jasno pokazuje, że koreański producent samochodów ma w swoim portfolio kolejnego zwycięzcę. Nowy, trzeci model Kia Forte oparty jest na zupełnie nowej platformie, która jest dłuższa, szersza i niższa niż jego poprzednik. Nowa Kia Forte zaoferuje więcej miejsca, lepsze osiągi i bardziej luksusowe udogodnienia, gdy trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku. Nowy Forte będzie dostępny w wersjach LX i EX z wyborem wydajnego silnika 1.8 litra lub mocniejszego silnika 2.0 litra.

„Nowa Forte znacznie podnosi poprzeczkę, oferując luksusowe udogodnienia i przyciągający wzrok design,” powiedział Michael Sprague, wiceprezydent ds. marketingu i komunikacji KMA. „Kiedy połączysz ekskluzywne dostępne funkcje, takie jak wentylowane siedzenie kierowcy i usługi UVO eServices w samochodzie o tak atrakcyjnym wyglądzie, staje się jasne, że nowa Forte ustanawia nowy standard w segmencie kompaktowych samochodów.”

Oczekiwany we wczesnym 2013 roku, nowy Forte będzie sercem oferty małych samochodów KMA, zastępując obecnie produkowaną Forte, która od swojego debiutu w 2009 roku odnosiła sukcesy sprzedażowe. Nowa Kia Forte znajdzie się pomiędzy subkompaktowym sedanem Rio a najlepiej sprzedającym się sedanem Optima w średniej klasie. Oferuje szereg niespodziewanych luksusowych funkcji w pakiecie, który z łatwością pomieści pięciu pasażerów oraz ich bagaż.

Niespodziewane Luksusowe Funkcje

Nowa Forte w wersjach LX i EX z dumą kontynuuje reputację Kia za oferowanie luksusowych funkcji, które redefiniują segmenty motoryzacyjne. Model LX wyposażony jest standardowo w sterowanie audio z kierownicy, radio satelitarne SiriusXM™, technologię Bluetooth®, elektryczne szyby, klimatyzację oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne, co sprawia, że Kia Forte wyróżnia się na tle konkurencji. Opcjonalny Pakiet Popularny dodaje 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat, bezkluczykowy dostęp z zdalnym otwieraniem bagażnika oraz przesuwany podłokietnik z przodu. Pakiet Eco zawiera system ISG (Idle Stop & Go) od Kia, dwustrefową automatyczną kontrolę temperatury z wentylacją dla tylnych siedzeń oraz unikalny znaczek „eco”.

Przechodząc do wersji EX, ofertę Forte uzupełniają dodatkowe funkcje komfortu i wygody. System infotainment UVO nowej generacji z eServices jest standardowy i może być teraz zintegrowany z opcjonalnym systemem nawigacji. Dodatkowe funkcje standardowe EX obejmują zdalny kluczyk bezdotykowy z otwieraczem bagażnika, tylną kamerę, przesuwany podłokietnik oraz chłodzoną schowek. Nowy opcjonalny system Flex Steer pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych profili kierownicy: Komfort, Normalny i Sport. W opcjonalnym Pakiecie Premium znajdują się podgrzewane przednie i tylne siedzenia, 10-kierunkowo elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy z wentylacją, skórzana tapicerka, elektryczny szyberdach, 17-calowe felgi aluminiowe oraz uruchamianie silnika przyciskiem z systemem Smart Key i podgrzewaną kierownicą. Wybór Pakietu Technologicznego przynosi reflektory HID, światła tylne LED, 4.2-calowy kolorowy wyświetlacz LCD oraz dwustrefową automatyczną kontrolę temperatury z wentylacją dla tylnych siedzeń.

Zwiększone Osiągi, Ulepszony Komfort Jazdy

Nowa Kia Forte oferuje żywiołowe osiągi dzięki dwóm zaawansowanym silnikom czterocylindrowym. Model LX jest wyposażony w silnik 1.8 litra, natomiast EX standardowo ma silnik 2.0 litra. Oba silniki mają podwójne zmienne ustawienie zaworów i lekkie kolektor dolotowy, który zmniejsza wagę o 30 procent w porównaniu z odlewaną jednostką. Aluminiowa „płyta podłogowa” znajdująca się poniżej bloku cylindrów redukuje poziom hałasu silnika i poprawia sztywność bloku o 30 procent.

Z mocą 148 koni mechanicznych przy 6,500 obr/min oraz momentem obrotowym 131 lb-ft dostępnym przy 4,700 obr/min, silnik 1.8 litra MPI w układzie czterocylindrowym w modelu LX przekazuje moc na przednie koła za pomocą standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej sześciobiegowej automatycznej.

Kia Forte EX podnosi doświadczenie z jazdy za pomocą silnika 2.0 litra GDI o mocy 173 koni mechanicznych (przy 6,500 obr/min). Z potężnym momentem obrotowym 154 lb-ft dostępnym przy 4,700 obr/min, EX standardowo wyposażony jest w sześciobiegową skrzynię automatyczną.

Nowa Kia Forte opiera się na platformie, która jest dłuższa (o 1.2 cala), niższa (o 0.6 cala) i szersza (o 0.2 cala) niż poprzedni model Forte. Z rozstawem osi wynoszącym 106.3 cala, co jest o dwa cale dłuższe od modelu poprzedniego, nowa Forte korzysta z przedniego zawieszenia z kolumnami McPhersona oraz tylnego wału skrętnego. Czucie kierownicy zostało poprawione dzięki większym tulejom i zmienionej geometrii przedniego zawieszenia. Elektryczne wspomaganie kierownicy zastąpiło hydrauliczny system z poprzedniej Kia Forte, co zmniejsza obciążenie wirnika. Opcjonalny Flex Steer daje kierowcy pełną kontrolę z ustawieniami Komfort, Normalny i Sport, które zmieniają opór kierownicy za dotknięciem przycisku na kierownicy.

Podstawowy model LX z manualną skrzynią biegów jest wyposażony w opony 195/65R-15, natomiast opony 205/55R-16 na 16-calowe felgi aluminiowe są opcjonalne. Najbardziej zaawansowany model EX posiada te same opony serii 55. Opony niskoprofilowe 215/45-17 montowane na sportowych 17-calowych felgach aluminiowych są dostępne jako opcja.

Sportowy Design Sedana z Kalifornii

Z agresywną sylwetką, szerokimi barkami i charakterystycznym nachyleniem szyby, nowa Forte wygląda świetnie zarówno stojąc, jak i w trakcie jazdy po krętej drodze w górach. Inspirowana europejskim stylem sportowych sedanów, nowoczesna estetyka Kia Forte powstała w Kalifornii w Amerykańskim Centrum Projektowania Kii w Irvine.

Przesunięte soczewki reflektorów głęboko wcinają się w przednie błotniki i zawierają reflektory projektorowe. Światła LED do jazdy dziennej tworzą wyraziste brwi, sprawiając, że Forte jest natychmiast rozpoznawalna w tłumie. Delikatne rzeźbienie w dolnych bokach Kia Forte węższe jest w kierunku wnętrza, nadając samochodowi napiętą, zwinna sylwetkę, nie umniejszając jego drogowej obecności. Z tyłu, uniesiona linia błotników i design bagażnika z głębokim poziomym wycięciem nadają szerokości i charyzmy, pozwalając jednocześnie na płynne wyprofilowanie świateł tylnych.

Nowoczesne i Wyszukane Wnętrze

2.0L 6AT (173 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc129 Kw @ 6500 Rpm
175 Hp @ 6500 Rpm
173 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy154 Lb-Ft @ 4700 Rpm
209 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 195/65 R 15
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/62 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2906 Lbs (1318 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3902 Lbs (1770 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie29 Mpg Us (8.1 L/100Km)

1.8L 6AT (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc108.1 Kw @ 6500 Rpm
147 Hp @ 6500 Rpm
145 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy130 Lb-Ft @ 4700 Rpm
176 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 195/65 R 15
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/62 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2844 Lbs (1290 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3880 Lbs (1760 Kg)
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)

1.8L 6MT (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1797 Cm3
Moc108.1 Kw @ 6500 Rpm
147 Hp @ 6500 Rpm
145 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy130 Lb-Ft @ 4700 Rpm
176 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.7 Galony (51.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP 195/65 R 15
Długość179.5 In (4559 Mm)
Szerokość70.1 In (1781 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/62 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2804 Lbs (1272 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3836 Lbs (1740 Kg)
Spalanie miasto25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Spalanie trasa37 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.