Zaledwie cztery lata po premierze wersji dwudrzwiowej Forte, znanej również jako Cerato na innych rynkach, koreański producent motoryzacyjny wprowadził drugą generację tego modelu, która została znacząco udoskonalona, zarówno pod względem stylu, jak i napędów.
Kia nie była znana jako znaczący gracz w segmencie sportowych kompaktów, gdzie rządziły takie modele jak Honda Civic Si i inne podobne pojazdy. Mimo to, koreański producent próbował zaistnieć w tym obszarze, oferując samochód sportowy w przystępnej cenie. Co więcej, oprócz atrakcyjnej ceny, pojazd był dobrze wyposażony i miał kilka udogodnień, które dostępne były jedynie w droższych modelach. Kia oferowała również niesamowitą dziesięcioletnią gwarancję lub 160 000 km (100 000 mil) na Forte Koup, w zależności od rynku. Niestety, nie było wystarczająco dużego popytu i w 2016 roku producent postanowił zakończyć produkcję z powodu słabych sprzedaży.
Druga generacja Forte Koup miała opadające reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i lampy przeciwmgielne, z opcją zastosowania lamp HID. Pomiędzy nimi, producent umieścił wąski grill, który nawiązywał do linii stylistycznej „Tiger Nose”, stworzonej przez Petera Schreyer’a. Na dolnej części zderzaka umieszczono szeroki, trapezoidalny wlot powietrza, flankowany przez parę wlotów, które mieściły lampy przeciwmgielne. Warto zauważyć, że te udogodnienia były dostępne dla obu wersji pojazdu, EX i SX.
Z profilu samochód ujawnia wznoszącą się linię dachu, co sprawia, że wygląda on bardzo sportowo, z wąskimi oknami po bokach i pochylonymi do przodu słupkami C. Wyprofilowane nadkola oraz bardzo krótki tył podkreślały sportową sylwetkę Kia. Klienci wybierający podstawową wersję otrzymywali auto z 16-calowymi felgami aluminiowymi, podczas gdy wyższa wersja była standardowo wyposażona w 18-calowe koła. Z tyłu umieszczono szerokie LED-owe światła tylne, które rozciągały się od tylnych błotników do klapy bagażnika. Na dolnej części zderzaka umieszczono szeroki dyfuzor, który nawiązywał do wyglądu przedniego zderzaka i flankowano go parą rur wydechowych z chromowanymi końcówkami.
Wewnątrz, klientów witały nowoczesne zarysowane deski rozdzielcze. Dwuzreniczne zegary z poprzedniej generacji zostały zastąpione nowym zestawem, który miał duże wskazówki dla prędkościomierza i obrotomierza, flankowane wyświetlaczem TFT pokazującym dane z komputera pokładowego. Wersja SX była wyposażona w system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika. Na szczycie centralnej konsoli umieszczono ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, który kontrolował audio, a pod nim znajdowały się elementy sterujące klimatyzacją. Deska rozdzielcza i siedzenia zdobione były różnymi teksturami przypominającymi włókno węglowe. Osoby decydujące się na wyższą wersję otrzymywały podgrzewane i wentylowane siedzenie kierowcy oraz podgrzewane siedzenie pasażera. Z tyłu, przestrzeń na głowę była ograniczona ze względu na niskoprofilową linię dachu.
Pod maską Kia zainstalowała dwa silniki i przekładnie do wyboru. Podstawowy model był wyposażony w silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów, podczas gdy wersja SX była napędzana turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silniki te mogły być połączone z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną, która przenosiła moc na przednie koła.
Kia prezentuje całkowicie nowego turbodoładowanego Forte (Cerato) Koup na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych
– 201-konne turbodoładowane silnik czterocylindrowy jest pierwszym rozwiązaniem dla Forte Koup SX
– Nowy Forte (Cerato) Koup jest niższy, dłuższy i szerszy, a jego design i sportowość są na światowym poziomie
– Forte (Cerato) Koup ma trafić do sprzedaży w czwartym kwartale 2013 roku
(SEUL) 27 marca 2013 r. – Kia Motors America (KMA) ogłosiła dzisiaj trzecią i ostatnią wersję całkowicie przeprojektowanego modelu Forte (znanego również jako 'Cerato’ w wielu krajach), prezentując nowoczesny i dynamiczny Forte Koup na Nowojorskich Targach Motoryzacyjnych 2013. Po debiucie sedana Forte i Forte w wersji pięciodrzwiowej, całkowicie nowy dwu-drzwiowy Forte Koup SX wyróżnia się europejskim stylem i osiągami, oferując silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem (GDI) i turbodoładowaniem, generujący 201 koni mechanicznych i 195 lb.-ft. momentu obrotowego. W tej konfiguracji, model SX jest najpotężniejszym Forte Koup w historii. Sprzedaż ma rozpocząć się w czwartym kwartale 2013 roku, a ceny zostaną ogłoszone bliżej daty premiery Koup.
“Forte Koup jest niewątpliwie najsportowym pojazdem w naszej nagradzanej ofercie i znacznie zwiększył świadomość marki Kia wśród entuzjastów motoryzacji,” powiedział Michael Sprague, wiceprezydent ds. marketingu i komunikacji w KMA. “Jego dynamiczny design, bogate wyposażenie i mocny turbodoładowany silnik wyróżniają go na tle konkurencji. Z debiutem sedana Forte i wersji pięciodrzwiowej na początku tego roku, a teraz Koup w Nowym Jorku, gama modeli Forte została całkowicie przeprojektowana.”
Podobnie jak w pięciodrzwiowej wersji Forte, Forte Koup dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: EX i SX, z dwoma opcjami silnika i skrzyni biegów. Model EX wyposażony jest w silnik czterocylindrowy o pojemności 2,0 litra GDI, podczas gdy sportowy SX standardowo ma silnik czterocylindrowy turbodoładowany o pojemności 1,6 litra. EX ma standardowo sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów, podczas gdy SX może być połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną sześciobiegową automatyczną, z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy.
Zaawansowana technologia i premium wyposażenie
W zgodzie z innymi modelami z rodziny Forte, całkowicie nowy Forte Koup oferuje nabywcom imponującą listę technologii i funkcji bezpieczeństwa. Model Koup EX standardowo wyposażony jest w 16-calowe felgi aluminiowe, system UVO eServices z wyświetlaczem kamery tylnej, bezprzewodową technologię Bluetooth®, radio satelitarne SiriusXM™, skórzaną kierownicę z wbudowanymi przyciskami audio i tempomatu, system FlexSteer™, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektryczne szyby oraz reflektory LED do jazdy dziennej z lampami przeciwmgielnymi.
Koup SX nagradza nabywców standardowymi 18-calowymi felgami aluminiowymi, podwójnymi końcówkami wydechu w kolorze chromu oraz lampami tylnymi LED. Forte Koup SX wyróżnia się także agresywnym przednim zderzakiem z większymi otworami na zderzak i kratkę, czarnymi wstawkami w kratkę, większymi hamulcami z przodu, sportowymi pedałami ze stopu, a także przednimi i tylnymi siedzeniami z akcentami przypominającymi włókno węglowe. Dolna część przedniego zderzaka oraz tylny dyfuzor również mają wykończenie na wzór włókna węglowego.
Zarówno wersje EX, jak i SX oferują opcjonalne reflektory HID, system nawigacji z HD Radio™, panoramiczny dach, podgrzewaną kierownicę, 10-kierunkowo regulowane elektryczne fotele kierowcy, podgrzewane fotele przednie oraz chłodzone fotele kierowcy, skórzane powierzchnie siedzeń, SmartKey z przyciskiem startu, elektryczne lusterko wsteczne z funkcją przyciemniania oraz automatyczną klimatyzację w strefie podwójnej.
Kontynuacja przywództwa projektowego Kia
Stworzony przez studio projektowe w siedzibie KMA w Irvine w Kalifornii, sportowy profil Forte Koup, opadająca linia dachu oraz duże 18-calowe felgi aluminiowe nadają mu sportowy i agresywny wygląd, który kontynuuje tradycję Kia jako lidera w dziedzinie designu.
Reflektory Forte Koup są głęboko osadzone w przednich błotnikach, a nachylona szyba i szerokie barki nadają przodowi smukły i sportowy wygląd. Światła LED do jazdy dziennej dodają luksusowego charakteru przedniemu zderzakowi. Z tyłu, lampy LED do jazdy dziennej dopełniają ekskluzywnego wyglądu nadwozia. Tylny dyfuzor z podwójnymi końcówkami wydechu w kolorze chromu podkreśla sportowy charakter Forte Koup.
Sportowe wnętrze z premium wyposażeniem
Wnętrze Forte Koup charakteryzuje się wysokiej jakości materiałami oraz miękkimi w dotyku elementami. Duże, dobrze czytelne wskaźniki w kolorze białym na czarnym tle z głęboko osadzonymi zegarami w desce rozdzielczej. Akcenty w kolorze chromu wokół przycisków HVAC i opcjonalnego systemu startu przyciskiem, wraz z teksturami przypominającymi włókno węglowe na desce rozdzielczej i siedzeniach, dodają sportowego charakteru. Owiata z kierownicą i gałką zmiany biegów pokryta skórą to dodatkowy dowód na sportowe zamiary Forte Koup. Wyjątkowe w tej klasie opcje takie jak podgrzewane fotele przednie, chłodzony fotel kierowcy oraz elektryczne wspomaganie kierownicy do wyboru przez kierowcę dodatkowo wyróżniają Forte Koup na tle konkurencji wśród samochodów dwu-drzwiowych.
Dynamiczne doznania za kierownicą
Wykorzystując silnik czterocylindrowy GDI o pojemności 1,6 litra, SX jest najpotężniejszym Forte Koup w historii. Moc jest bezproblemowo przenoszona na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub automatycznej. Silnik GDI generuje 201 koni mechanicznych przy 6 000 obr./min i 195 lb.-ft. momentu obrotowego w przedziale 1 750-4 500 obr./min. Zaawansowany układ napędowy posiada podwójne wałki rozrządu z podwójnym ciągłym zmiennym ustawianiem zaworów, co pomaga poprawić wydajność i osiągi.
Model Forte Koup EX standardowo wyposażony jest w silnik GDI o pojemności 2,0 litra, produkujący 173 koni mechanicznych przy 6 500 obr./min oraz 154 lb.-ft. momentu obrotowego przy 4 700 obr./min. W trakcie testów trwałości silniki są uruchamiane przez 300 ciągłych godzin na maksymalnych obrotach przy pełnym obciążeniu, a następnie przez dodatkowe 20 godzin przy 10 procent powyżej maksymalnych obrotów przy pełnym obciążeniu.
Aby jeszcze bardziej poprawić osiągi, Forte Koup wyposażony jest w sportowe zawieszenie dostosowane do parametrów McPhersona z przodu oraz konstrukcję belki skrętnej z tyłu. Koup jeździ na standardowych oponach 205/55R-16, podczas gdy wersja SX oferuje opony 225/40R-18 dla jeszcze bardziej sportowych doznań z jazdy.
Specyfikacje, funkcje i poziomy wyposażenia w tym komunikacie dotyczą rynku amerykańskiego. Szczegóły dotyczące produktów w innych regionach będą dostępne w miarę zbliżania się daty ich premier. Proszę skontaktować się z lokalnym oddziałem Kia Motors lub autoryzowanym dystrybutorem w celu uzyskania szczegółowych informacji o specyfikacjach technicznych i wersjach dostępnych na rynku.
Proszę odwiedzić nasze multimedia newsroom Kia, aby zapoznać się z innymi historiami, zdjęciami i filmami związanymi z Kia Motors Corporation pod adresem
Kia Motors Corporation (www.kia.com) – producent jakościowych pojazdów dla młodych duchem – został założony w 1944 roku i jest najstarszym w Korei producentem pojazdów motorowych. Rocznie produkowanych jest ponad 2,7 miliona pojazdów Kia w dziewięciu zakładach produkcyjnych i montażowych w pięciu krajach, które następnie są sprzedawane i serwisowane przez sieć dystrybutorów i dealerów w około 150 krajach. Dziś Kia zatrudnia ponad 47 000 pracowników na całym świecie i osiąga roczne przychody w wysokości 42 miliardów USD. Jest głównym sponsorem Australian Open i oficjalnym partnerem motoryzacyjnym FIFA – organu zarządzającego Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej. Hasło marki Kia Motors Corporation – „Moc zaskakiwania” – odzwierciedla globalne zobowiązanie firmy do zaskakiwania świata, oferując ekscytujące i inspirujące doświadczenia, które wykraczają poza oczekiwania.
Wyświetlacz kamery tylnej nie zastępuje właściwych i bezpiecznych procedur manewrowania wstecz. Wyświetlacz kamery tylnej może nie pokazywać każdego obiektu znajdującego się za pojazdem. Zawsze prowadź samochód ostrożnie i zachowaj szczególną ostrożność podczas manewrowania wstecz.
Zarejestrowane znaki towarowe Bluetooth oraz logotypy są znakami towarowymi należącymi do Bluetooth SIG, Inc. i jakiekolwiek użycie tych znaków przez Kia odbywa się na podstawie licencji. Inne znaki towarowe i nazwy handlowe są własnością ich odpowiednich właścicieli. Do korzystania z technologii Bluetooth wymagany jest kompatybilny telefon komórkowy z technologią bezprzewodową Bluetooth.