2014 Lexus NX

Lexus poszerzył swoją ofertę crossoverów w 2014 roku, wprowadzając kompaktowy model NX, który był hybrydowym pojazdem stworzonym głównie do użytku miejskiego, ale wystarczająco wszechstronnym, by poradzić sobie z lekkim terenem.

Japoński producent premium już miał w swoim asortymencie kilka SUV-ów, ale potrzebował czegoś bardziej przystępnego i doskonale dostosowanego do miejskiego otoczenia. Podczas gdy model RX był już znany, to jednak był za duży, by zmieścić się w mniejszych miejscach parkingowych, więc potrzebny był mniejszy samochód. Tak powstał Lexus NX, którego skrót oznaczał „Zwinny Crossover” i właśnie to Lexus starał się zaoferować. Pojazd, który zapewniał lepszą efektywność paliwową i podobny poziom komfortu co jego większy brat. Mimo że był mniejszy, wystarczająco dużym, by zmieścić cztery osoby i pomieścić odpowiednią ilość bagażu w bagażniku.

Na zewnątrz NX nawiązywał do tego samego języka stylistycznego co odmiana po liftingu trzeciej generacji RX-a. Z przodu znajdował się wysoki grill w kształcie wrzeciona, po bokach którego znajdowały się kanciaste, wąskie reflektory. Dolny zderzak ozdobiono zestawem bocznych wlotów powietrza oraz dolnym spojlerem. Z profilu, hatchbackowa sylwetka pojazdu prezentowała nachyloną szybę czołową, a zakrzywiona linia dachu kończyła się nachyloną ku przodowi klapą bagażnika. Na tyle Lexus dodał spojler dachowy, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu. Producent oferował crossover z zestawem 17-calowych felg aluminiowych, a nadkola zdobione były czarnymi plastikowymi obramowaniami.

Wewnątrz producent starał się zapewnić wszystko, czego premium klient oczekiwał od pojazdu. W efekcie skórzana tapicerka była w ofercie, ale podstawowa wersja wyposażeniowa miała tapicerkę materiałową, w zależności od rynku. Pomiędzy wysoko umieszczonymi przednimi fotelami, producent zainstalował konsolę centralną, w której umieszczono touchpad do systemu infotainment. Kierowca miał przed sobą zestaw wskaźników wypełniony dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, a z boku znajdowały się wskaźniki paliwa i temperatury. Pośrodku Lexus zainstalował mały wyświetlacz kolorowy, który pokazywał dodatkowe informacje dostarczane przez komputer pokładowy. Na wierzchu konsoli centralnej, w swobodnej pozycji, NX miał 6,2-calowy ekran do systemu infotainment. Z tyłu producent zainstalował płaską kanapę na trzy dorosłe osoby, z bardzo małym uwypukleniem na podłodze dla tunelu centralnego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.