Wydłużona, lżejsza i bardziej luksusowa niż jej poprzedniczka, klasa C W205 została wprowadzona w 2014 roku i zrewolucjonizowała rynek kompaktowych aut premium.
Samochód przejął elementy z klasy S, sprawiając, że pasażerowie czuli się rozpieszczeni, mimo że jego cena była znacznie niższa niż tego luksusowego modelu. Dzięki zastosowaniu wielu aluminiowych komponentów, ważył o 100 kg mniej niż model W204, który zastąpił. Mercedes-Benz starał się zaimponować swoim nowym modelem i udało mu się to. W końcu klasa C zasługiwała na to wszystko, ponieważ była najlepiej sprzedającą się serią w ofercie producenta.
Nowoczesny wygląd zewnętrzny C-Klasy z 2014 roku charakteryzował się sportową stylistyką. Z przodu, w zależności od opcji, posiadała aerodynamiczny zderzak oraz opływowe reflektory z zaokrąglonymi krawędziami. Producent oferował również pakiet AMG, który zmieniał wygląd samochodu dzięki agresywnie wyglądającemu zderzakowi i szerszym kołom. Z profilu model W205 miał rzeźbione panele drzwiowe z wygiętymi powierzchniami oraz wycięciami. Sportowy charakter nadawała mu tylna część nadwozia i krótki tylny zderzak.
Wnętrze było zaprojektowane w podobnej filozofii jak zewnętrze, ale z wieloma dostępnymi opcjami. Mercedes-Benz, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, zastosował sztuczną skórę Artico na siedzeniach i kierownicy. Dodatkowo klienci mogli wybrać aluminiowe wykończenia i lakier w kolorze fortepianowym. Na górze centralnej konsoli producent umieścił ekran jednostki infotainment w wolnym ustawieniu. Sportowe doznania, jakie oferował samochód, podkreślały wzmocnione fotele kubełkowe z przodu, które mimo sportowego charakteru były również wygodne. Z tyłu kanapa, skonstruowana dla dwóch dorosłych, oferowała wystarczająco miejsca dla trzech pasażerów. Jednak wysoki tunel środkowy znacznie ograniczał przestrzeń na nogi.
Producent podjął wyzwanie w segmencie kompaktowych aut premium i oferował model W205 z szerokim wyborem silników diesla, benzynowych oraz hybrydowych. Dostępne były zarówno opcje napędu na tylne koła, jak i na wszystkie koła, z manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną.
Stuttgart – Nowa Klasa C wprowadza nowy rozdział w historii sukcesu Mercedes-Benz i ustanawia nowe standardy w klasie premium średniej wielkości. Dzięki inteligentnej koncepcji lekkiej konstrukcji, która pozwala na oszczędność wagi do 100 kilogramów, doskonałej aerodynamice oraz nowym, ekonomicznym silnikom, Klasa C ustanawia nowe punkty odniesienia w swojej klasie. Szereg nowych systemów asystujących oferuje najwyższy standard bezpieczeństwa, podczas gdy nowa zawieszenie, opcjonalnie pneumatyczne, zapewnia wzorowy komfort jazdy oraz zwrotne i zwinne prowadzenie.
Pod względem wyglądu, nowa Klasa C przyjmuje progresywne podejście z wyraźnym, a jednocześnie emocjonalnym designem i wysokiej klasy wnętrzem. Wiele innych innowacji i detali podkreśla komfort i wyrafinowaną sportowość Sedana. Ogólnie, odczuwana jakość nowej Klasy C przypomina „przejście do wyższej klasy podróży”.
Klasa C to najlepiej sprzedający się model Mercedes-Benz. Sprzedaż poprzedniej wersji, która zadebiutowała w 2007 roku, osiągnęła ponad 2,4 miliona egzemplarzy (165 194 sztuk w Wielkiej Brytanii). Nowa Klasa C oferuje zmysłowy i przejrzysty design oraz szereg innowacji technicznych, a także bardzo bogate wyposażenie standardowe oraz wzorowe wartości emisji i zużycia paliwa.
„Mercedes w najlepszym wydaniu – to nowa Klasa C, która ustala nowe standardy w średnim segmencie na wielu płaszczyznach” – mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz. „Charakteryzuje się emocjonalnym, ale przejrzystym designem, który kontynuowany jest w wysokiej jakości i nowoczesnym wnętrzu. Jego efektywna i wysokowydajna inżynieria stanowi podstawę dla wysokiego standardu przyjemności z jazdy.”
Ola Källenius, wiceprezydent wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, dodaje: „Nowa Klasa C ucieleśnia hasło Mercedes-Benz „Najlepsze lub nic” w bezkompromisowym stylu. Jest to od razu widoczne przy pierwszym zetknięciu z naszym nowym Sedanem, który sprawia wrażenie, jakby się siedziało w wyższej klasie samochodów. Jestem pewny, że nasi klienci będą zachwyceni wysoką klasą i zwrotnością nowej Klasy C.”
Klasa C została powiększona, aby uwzględnić rosnącą średnią wysokość ludzi. Dzięki wydłużeniu rozstawu osi o 80 mm (2840 mm) w porównaniu do poprzedniego modelu, pojazd jest dłuższy o 95 mm (4686 mm) i szerszy o 40 mm (1810 mm). Efektem dodatkowej przestrzeni są przede wszystkim tylni pasażerowie, którzy podróżują teraz w jeszcze większym komforcie. Nowa Klasa C przewyższa również swojego poprzednika pod względem pojemności bagażnika, wynoszącej 480 litrów (zgodnie z ISO 3832).
Zmysłowa klarowność i purystyczne formy
Na poziomie wizualnym, nowa Klasa C stanowi odważne odejście od swojego poprzednika. Jej dynamiczny design emanuje zmysłową klarownością i wywołuje emocje. Natura stanowiła źródło inspiracji dla estetycznie zmysłowych linii i powierzchni nowego Sedana, których harmonia i dynamika wywołują natychmiastowy efekt. Projektanci stworzyli minimalistyczne, purystyczne formy dla Klasy C, które podkreślają jej inteligentną technologię i inżynierię. Wyraźnie zdefiniowane powierzchnie świadomie ukazują pewien stopień napięcia, nadając im muskularny i zmysłowy charakter. Precyzyjne linie i rzeźbiarskie powierzchnie tworzą żywe efekty światła i cienia.
Jak zauważa Gorden Wagener, wiceprezydent ds. designu Daimler AG: „Nowa Klasa C ukazuje pasję motoryzacyjną poprzez współczesny język designu. Progresywne i emocjonalne akcenty podkreślają przełomowy styl projektowania nowej Klasy C i demonstrują zmysłową klarowność. Nowa Klasa C interpretuje nowoczesny luksus na nowym poziomie.
Z profilu długi bok, dobrze umieszczona kabina pasażerska i krótkie zwisy definiują klasyczne, dobrze zrównoważone proporcje sedana Mercedes-Benz. Duże koła podkreślają tył i komunikują sportowy charakter.
Nowa Klasa C standardowo wyposażona jest w reflektory halogenowe H7. Oprócz standardowych reflektorów dostępne są dwie oszczędne wersje LED: system statyczny i dynamiczna wersja z „Inteligentnym Systemem Światła LED”. Charakterystyczny nocny design nadaje nowej Klasie C także własny, wyjątkowy wygląd w ciemności. Tylne lampy i światła hamowania w lampach tylnych wyposażone są w technologię LED we wszystkich wersjach reflektorów.
Wnętrze wysokiej klasy z finezyjnymi detalami
Projektanci Mercedes-Benz zaprojektowali wnętrze na poziomie, który rzadko spotyka się nawet w wyższych kategoriach pojazdów. Dotyczy to starannie dobranych materiałów wysokiej jakości oraz ich przyjemnego dotyku, jak również precyzji starannie wykonanych detali. Wnętrze ucieleśnia nowy język designu, który doskonale łączy zmysłowość i klarowność z dynamiczną sportowością, co przyczynia się do wrażenia jakości wnętrza.
Kierowca i pasażer z przodu cieszą się dużą przestrzenią i luksusem w dyskretnym, nowoczesnym stylu w nowej Klasie C. Powoduje to atmosferę sprzyjającą dobremu samopoczuciu, która jest nowa w tej klasie pojazdów – osiadanie w fotelu Klasy C jest porównywalne z podnoszącym na duchu uczuciem przejścia z klasy ekonomicznej do biznesowej w samolocie.
Projekt wnętrza demonstruje odważne nowe podejście Mercedes-Benz. Tutaj projektanci w umiejętny sposób łączą architekturę sportowych samochodów Mercedes-Benz z nową konsolą centralną charakteryzującą się płynącymi liniami. W pojazdach automatycznych duża jednolita płyta konsoli centralnej elegancko przechodzi od centralnych nawiewów do podłokietnika. Te bezszwowe, wyraźne linie tworzą wrażenie otwartości i przekazują ekscytująco purystyczne i nowoczesne odczucie.
W pojazdach z manualną skrzynią biegów, konsola centralna jest nieco strowniejsza i ma dwa oddzielne elementy wykończeniowe, aby stworzyć wystarczającą przestrzeń dla ergonomicznej obsługi dźwigni zmiany biegów.
Centralnie umieszczony, wolnostojący wyświetlacz centralny jest głównym punktem przyciągającym wzrok na konsoli centralnej – z przekątną ekranu 17,78 cm (7 cali) lub 21,33 cm (8,4 cala) w przypadku wybrania COMAND Online.
Pięć okrągłych nawiewów nadaje desce rozdzielczej sportowy akcent. Dzięki efektowi metalicznego chłodu tworzą fascynujący, namacalny kontrast z ciepłym wyglądem innych materiałów – takich jak drewno w konsoli centralnej czy skóra na desce rozdzielczej. Uczucie „upgrade” kontynuuje się również w elementach sterujących. Wszystkie przełączniki charakteryzują się wysokiej jakości trójwymiarowym designem odpowiadającym luksusowemu pojazdowi i korzystają z czytelnego układu.
Innowacyjny touchpad w podłokietniku nad kontrolerem na tunelu centralnym stanowi kolejny ewolucyjny krok opracowany wewnętrznie w Mercedes-Benz. Podobnie jak na smartfonie, umożliwia bardzo prostą i intuicyjną obsługę wszystkich funkcji jednostki głównej za pomocą gestów palców. Touchpad umożliwia również wprowadzanie liter, cyfr i znaków specjalnych odręcznie – w dowolnym języku. Użytkownik otrzymuje wyraźną informację zwrotną dotykową podczas obsługi powierzchni sterującej touchpada, co sprzyja prawdziwie intuicyjnemu użytkowaniu.
Wyświetlacz head-up również zadebiutował w klasie C. Podobnie jak w myśliwcu, wyświetla ważne informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy na przedniej szybie, co zapewnia czytelność i sprawia, że kierowca jest mniej rozproszony od drogi przed sobą. System dostarcza informacje o prędkości pojazdu, ograniczeniach prędkości oraz wskazówkach nawigacyjnych i wyświetla komunikaty z DISTRONIC PLUS.
Trzy różne linie designu i wyposażenia dla nadwozia i wnętrza oferują dodatkowe możliwości personalizacji obok standardowego wyposażenia i wykończenia.
Wytrzymała, a jednocześnie lekka konstrukcja nadwozia
Nadwozie nowej Klasy C stanowi innowacyjną podstawę dla zmniejszonej wagi, doskonałej sztywności dla znakomitych właściwości jezdnych, w połączeniu z optymalnymi właściwościami akustycznymi i wibracyjnymi oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Dzięki inteligentnej i innowacyjnej konstrukcji lekkiej, hybrydowe nadwozie aluminiowe jest o około 70 kg lżejsze niż konwencjonalne nadwozie stalowe. Całkowita waga pojazdu została zredukowana o około 100 kilogramów. Tym samym nowa Klasa C prowadzi w „rankingach lekkiej wagi” w swojej klasie. To przynosi liczne korzyści: lekka konstrukcja nowej Klasy C obniża zużycie paliwa o aż 20 procent bez utraty wydajności, jednocześnie umożliwiając niższy środek ciężkości, co w efekcie daje odczuwalną sportową i zwrotną charakterystykę prowadzenia pojazdu.
Mercedes-Benz osiąga ten wyczyn lekkiej konstrukcji dzięki różnym środkom, w tym całkowicie nowemu projektowi konstrukcyjnemu i zastosowaniu niezwykle wysokiego udziału aluminium w pojazdach produkowanych masowo. Udział aluminium wzrósł w porównaniu do sukcesu poprzednika z poniżej 10 procent do prawie 50 procent.
Zgodnie z tradycją Mercedes-Benz, nadwozie zaprojektowane jest z myślą o wzorowym bezpieczeństwie w przypadku kolizji. W rezultacie Sedan spełnia nie tylko wszystkie aktualne przepisy krajowe, ale także wszystkie wymagania dotyczące ocen, a także spełnia bardziej rygorystyczne wewnętrzne standardy bezpieczeństwa Mercedes-Benz, oparte na tym, co faktycznie dzieje się podczas wypadków.
Wytrzymała strefa pasażerska stanowi rdzeń tego konceptu. Otacza ją specjalnie skonfigurowana i przetestowana strefa deformacji, która zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pasażerów dzięki zoptymalizowanym ścieżkom sił oraz kombinacji odlewów aluminiowych i ultra wysokotemperaturowych materiałów. Zewnętrzna powłoka, będąca prawie w całości z aluminium, stanowi ochronną skorupę dla nadwozia.
Przewodnictwo w aerodynamice i cichej jeździe
Niska opór powietrza jest kluczowa dla osiągnięcia doskonałej efektywności. Przy prędkości nieco poniżej 43 mph, opór aerodynamiczny przewyższa sumę wszystkich innych czynników oporu podczas jazdy. W związku z tym, opór stanowi istotny parametr w dążeniu do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. Przy wartości Cd wynoszącej 0,24 dla
C 220 BlueTEC ECO, nowa Klasa C Sedan ustanawia nowy standard w segmencie średnim. Poziom hałasu wiatru, który już był bardzo niski w poprzedniej generacji Klasy C, został jeszcze bardziej obniżony.
Inżynierowie dokładnie zadbali również o optymalizację innych potencjalnych źródeł zakłóceń, które mogą negatywnie wpływać na samopoczucie i koncentrację kierowcy i pasażerów, chociaż mogą nie zdawać sobie sprawy z ich efektów. NVH (hałas, wibracje, szorstkość) to techniczny termin określający takie czynniki zakłócające. Specjaliści zoptymalizowali charakterystykę hałasu wentylatora wnętrza, szyb, funkcji regulacji foteli oraz wielu innych dźwięków związanych z obsługą i działaniem. W rezultacie nowa Klasa C zajmuje wiodącą pozycję w swoim segmencie.
Wyjątkowe wartości CO2 z nowym małym silnikiem diesla
Mocne i wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne, wszystkie wyposażone w funkcję start/stop ECO i spełniające normę emisji Euro 6, zapewniają żywą wydajność i doskonałą przyjemność z jazdy. Obniżają również zużycie paliwa o nawet 20 procent w porównaniu do poprzedniego modelu.
Przy wprowadzeniu na rynek dostępne są trzy warianty silników – diesel w postaci C 220 BlueTEC oraz dwa modele benzynowe C 180 i C 200:
Model Pojemność
cm3 kM Nm 0-100 km/h
w sek. l/100 km CO2
g/km Klasa
efektywności
C 220 BlueTEC 2143 170 400 8.1 70.6 103 A+
C 180 1595 156 250 8.2 56.5 116 A
C 200 1919 184 300 7.5 53.3 123 B
Wkrótce po wprowadzeniu na rynek Mercedes-Benz rozszerzy ofertę silników, w tym nowy, mały silnik diesla o pojemności 1,6 litra. Zredukowana waga, kompaktowa konstrukcja i niskie zużycie paliwa są jego specjalnymi atutami. W zależności od konfiguracji, jednostka z jednym stopniem doładowania generuje moc 115 lub 136 KM z pojemności 1598 cm3 i moment obrotowy 280 lub 320 Nm. Jej system wtrysku paliwa typu common rail działa pod maksymalnym ciśnieniem wtrysku wynoszącym 1600 bar. Silnik ten umieszcza nową Klasę C w czołówce swojego segmentu pod względem emisji CO2.
Oprócz tego nowego małego silnika diesla, dostępna będzie również zaawansowana wersja sprawdzonego 2,2-litrowego silnika diesla w kilku wariantach mocy. Silniki diesla będą obejmować zakres mocy od 115 KM do 204 KM. C 220 BlueTEC będzie również dostępny z mocą 170 KM. Wszystkie silniki diesla nowej Klasy C są wyposażone w ustaloną technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna) dla przyjaznej dla środowiska jazdy i zapewnienia osiągnięcia przynajmniej klasy efektywności A, a w większości przypadków klasy A+.
Silniki benzynowe BlueDIRECT z trzeciej generacji bezpośredniego wtrysku
Silniki benzynowe BlueDIRECT czterocylindrowe Klasy C łączą natychmiastową reakcję i wzorowe dostarczanie mocy z wysoką wydajnością oraz najlepszymi w klasie osiągami pod względem emisji. W tym celu Mercedes-Benz przeniósł technologię BlueDIRECT z silników V6 i V8 do silnika czterocylindrowego. System bezpośredniego wtrysku z kierowanym rozpylaniem, który został wprowadzony do produkcji seryjnej przez Mercedes-Benz jako pierwszy producent motoryzacyjny, korzysta z procesu wielokrotnego wtrysku, który jest precyzyjnie kontrolowany za pomocą systemu elektronicznego. Technologia wtrysku bezpośredniego trzeciej generacji jest uzupełniana przez „szybkie wielokrotne zapłony”.
Hybryda z silnikiem diesla i benzynowym czterocylindrowym
Podobnie jak w klasie S i E, Mercedes-Benz będzie oferować silnik wysokoprężny w połączeniu z modułem hybrydowym. C 300 BlueTEC HYBRID z czterocylindrowym silnikiem diesla i kompaktowym silnikiem elektrycznym generuje moc 204 + 27 KM i zużywa tylko 72.4 mpg w trybie NEDC (wstępna wartość). Kolejny szczególnie oszczędny model hybrydowy, który ma być dostępny wkrótce, będzie wyposażony w nowoczesną technologię plug-in.
Optymalizacja układu napędowego
W zależności od zamontowanych mocy, Mercedes-Benz oferuje dwie nowe 6-biegowe manualne skrzynie biegów dla silników czterocylindrowych w nowej klasie C, które wyróżniają się przede wszystkim ułatwioną zmianą biegów oraz zwiększoną precyzją zmiany biegów i harmonijną sekwencją zmiany. Płynna zmiana biegów w automatycznej skrzyni biegów zapewnia skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS, która została rozwinięta w Mercedes-Benz w celu zwiększenia ekologiczności i przyjemności z jazdy.
Zawieszenie – sportowe, a jednak komfortowe
Zawieszenie nowej Klasy C to całkowicie nowy rozwój. Zapewnia zwinne i dynamiczne prowadzenie, które sprawia, że jazda jest wielką przyjemnością na krętych drogach, jednocześnie oferując najwyższy standard komfortu jazdy w segmencie.
Nowo zaprojektowana przednia oś z 4-ramiennym układem odgrywa dużą rolę w zwinnej charakterystyce prowadzenia. Dzięki zasadzie 4-ramiennej, przednie zawieszenie niezależne jest w pełni odseparowane od amortyzatora. Kinematyka osi pozwala na większą przyczepność i wyższą stabilność boczną. W rezultacie zawieszenie reaguje bardziej czuło na ruchy kierownicy i pozwala na sportowy, zwinny styl jazdy. Zoptymalizowane niezależne tylne zawieszenie z koncepcją 5-ramienną zapewnia niezrównane właściwości lokalizacji kół i doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost.
Nowa Klas C Sedan standardowo wyposażona jest w stalowe zawieszenie. Wraz z tym zawieszeniem dostępne są trzy zawieszenia DIRECT CONTROL z systemem selektywnego tłumienia:
- zawieszenie komfortowe
- obniżone zawieszenie komfortowe o sportowym charakterze
- sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm
Pierwsze zawieszenie pneumatyczne w tej klasie
Alternatywnie, nowa Klasa C to pierwszy pojazd w swoim segmencie, który można wyposażyć w zawieszenie pneumatyczne (AIRMATIC) na przedniej i tylnej osi. Dzięki elektronicznie sterowanemu, ciągłemu tłumieniu z przodu i z tyłu, oferuje doskonałe właściwości akustyczne i wibracyjne nawet przy załadowanym pojeździe. Kierowca może za pomocą przełącznika AGILITY SELECT wybierać między różnymi charakterystykami: „Komfort”, „ECO”, „Sport” i „Sport+”. Dodatkowa opcja „Indywidualna” umożliwia kierowcom dostosowanie pojazdu do własnych pragnień. AIRMATIC oferuje także całkowite samopoziomowanie dla optymalnego komfortu jazdy nawet przy załadowanym pojeździe.
Nowa Klasa C standardowo wyposażona jest w elektryczny hamulec postojowy. Ten hamulec jest automatycznie zwalniany, gdy kierowca kończy tryb parkowania z zamiarem ruszenia.
Kierownica o sportowym charakterze
Wszystkie modele rodziny Klasy C będą standardowo wyposażone w system elektrycznego kierowania Direct Steer. Łączy on uzależnioną od prędkości pomoc w kierowaniu z układem kierowniczym o zmieniającym się przełożeniu, w zależności od zadanego kąta kierowania. Wspomaganie kierownicy zapewniane przez mechanizm kierowniczy zębatkowy działa na żądanie, co przyczynia się do efektywności.
Inteligentny napęd Mercedes-Benz: inteligentny samochód
Wyraźnym celem Mercedes-Benz jest udostępnienie najwyższego standardu bezpieczeństwa wszystkim. W tym celu nowa Klasa C wprowadza niemal wszystkie nowe systemy asystujące z szeregiem ulepszonych funkcji, które miały swoją światową premierę w klasie S i E zaledwie kilka miesięcy temu. Systemy asystujące zwiększają zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Mercedes-Benz nazywa to Inteligentnym Napędem.
Nowa Klasa C oferuje liczne innowacyjne systemy bezpieczeństwa i asystujące. Wyposażona jest standardowo w ATTENTION ASSIST, który może ostrzec kierowcę o nieuwadze i senności. Na autostradach, funkcja nawigacji systemu COMAND wskazuje pobliskie opcje przerwy jako przystanki, o ile system został wprowadzony do pojazdu. Funkcja ATTENTION ASSIST oferuje regulowany poziom czułości i może informować kierowcę w osobnym widoku w zestawie wskaźników o jego poziomie senności i czasie jazdy od ostatniej przerwy.
Oprócz Adaptive Brake Assist, który oferuje ochronę przed kolizjami przy prędkościach tak niskich jak 5 mph, standardowo wyposażony COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS ma również dodatkową funkcję: gdy niebezpieczeństwo kolizji trwa, a kierowca nie reaguje, system jest w stanie przeprowadzić autonomiczne hamowanie przy prędkościach do 125 mph, ograniczając tym samym ciężkość kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. System hamuje również w odpowiedzi na pojazdy stacjonarne przy prędkości do 31 mph i jest w stanie zapobiec kolizjom tylnym przy prędkości do 25 mph.
Nowe systemy asystujące oraz istniejące systemy asystujące z szeregami ulepszonych funkcji z nowej klasy S i E są również opcjonalnie dostępne, łącząc dane z różnych technologii czujników w ramach koncepcji Inteligentnego Napędu, aby znacznie zwiększyć komfort i bezpieczeństwo:
DISTRONIC PLUS z asystentem kierowania i zintegrowanym pilotem Stop Go to półautomatyczny asystent w korkach, który przy prędkościach poniżej 37 mph jest w stanie podążać za pojazdem z przodu, nawet gdy oznaczenia pasa są nieczytelne lub całkowicie nieobecne, co zapewnia bezpieczny i wygodny sposób podążania za ruchem drogowym.
System wspomagania hamulców BAS PLUS może teraz także wykrywać ruch krzyżowy i zwiększać siłę hamowania, jeśli kierowca nie stosuje hamulców wystarczająco; PRE-SAFE® Brake potrafi wykrywać pojazdy stacjonarne oraz pieszych, hamować automatycznie, jeśli kierowca nie reaguje, zapobiegając w ten sposób wypadkom z prędkościami do 31 mph i łagodząc ciężkość kolizji przy prędkościach do 45 mph. W płynącym ruchu, PRE-SAFE® Brake udziela pomocy według tego samego trybu działania w całym zakresie prędkości od pięciu do 125 mph.
Ulepszony system Active Lane Keeping Assist może teraz także zapobiec niezamierzonemu zjeżdżaniu pojazdu z pasa, gdy obowiązują przerwane oznakowania pasa i istnieje ryzyko kolizji, np. w wyniku wyprzedzających się pojazdów o wysokiej prędkości, ruchu równoległym lub nawet nadjeżdżających pojazdów, poprzez hamowanie na jednym boku.
Do licznych systemów asystujących należy również
Aktywny asystent parkowania, który umożliwia automatyczne parkowanie z aktywną interwencją w kierowaniu i hamowaniu zarówno w miejscach równoległych, jak i końcowych,
kamera 360°, która potrafi pokazać pojazd i jego otoczenie z różnych perspektyw, w tym wirtualny widok z lotu ptaka,
Asystent Oznaczeń Drogowych z ostrzeżeniem przed jazdą pod prąd, który ostrzega przed ograniczeniami prędkości i informuje kierowcę o strefach zakazu wyprzedzania i znakach zakazu wjazdu,
Ulepszony asystent długich świateł Plus, który umożliwia permanentne włączenie świateł długich bez oślepiania innych pojazdów poprzez maskowanie innych pojazdów w konwencie światła długiego.
Poduszki powietrzne dla bezpieczeństwa
Oprócz 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z pirotechnicznym napinaczem i ogranicznikiem siły hamowania dla kierowcy, pasażera z przodu i osób na zewnętrznych tylnych siedzeniach, liczne poduszki powietrzne służą do ochrony pasażerów pojazdu w przypadku wypadku.
Należą do nich:
- poduszki biodrowe dla kierowcy i pasażera z przodu
- nowo opracowana poduszka okienne
- poduszki boczne dla zewnętrznych tylnych siedzeń
- poduszka na kolana dla kierowcy
Fotel pasażera z przodu może być dodatkowo wyposażony w automatyczne rozpoznawanie fotelików dziecięcych, które rezygnuje z poprzedniego transpondera na rzecz maty wagowej. Umożliwia to stosowanie dowolnego fotelika dziecięcego. Poduszka powietrzna jest automatycznie dezaktywowana po zamontowaniu fotelika dziecięcego, a następnie ponownie aktywowana po jego usunięciu.
Klimatyzacja: sygnały z przestrzeni
Mercedes-Benz przeprowadził systematyczny rozwój i znaczne ulepszenie systemu klimatyzacji w nowej Klasie C. Dotyczy to w szczególności jakości sterowania, wydajności, efektywności i jakości powietrza. Nowa Klasa C jest również jedynym pojazdem w segmencie, który oferuje wykrywanie tunelu za pomocą nawigacji satelitarnej. Używa informacji z mapy z systemu nawigacji i danych lokalizacyjnych GPS, aby automatycznie zamknąć klapę recyrkulacji powietrza, gdy pojazd wjeżdża do tunelu, a następnie ponownie ją otworzyć po wyjeździe z tunelu.
Kolejnym wyróżniającym się elementem sprzyjającym dobremu samopoczuciu jest pakiet AIR-BALANCE z aktywnym aromatyzowaniem, jonizacją powietrza i bardziej efektywną filtracją niż w modelu standardowym.
Dynamiczna informatyka
Całkowicie nowa generacja multimediów oferuje intuicyjną obsługę w nowej Klasie C, z bogatymi animacjami i efektami wizualnymi, przedstawiającymi wszystkie funkcje w jasny i bardzo atrakcyjny sposób. Nowa Klasa C jest także wyposażona w unikalny system Frontbass. Ten awangardowy system akustyczny wykorzystuje przestrzeń wewnątrz członów poprzecznych i bocznych w strukturze nadwozia jako komorę rezonansową dla głośników basowych, oferując doświadczenie słuchowe niemal porównywalne z salą koncertową. Opcjonalnie dostępny jest system dźwiękowy Burmester® surround.
System nawigacji przedstawia swoje treści w trybie interaktywnym. Jego funkcje obejmują animowany kompas, „Pokaz Jazdy” z informacjami dla pasażerów podobny do ekranowych prezentacji na pokładzie samolotów oraz Google Maps wyświetlane na jednostce głównej. System nawigacji może również dostarczać dokładniejsze informacje w czasie rzeczywistym na temat sytuacji na drogach, gdy otrzymuje dane o ruchu drogowym za pośrednictwem internetu dzięki usłudze „Informacje o Ruchu na Żywo”.
Internet oraz różne źródła danych są już dostępne w wersji podstawowej
Wystarczy telefon komórkowy z funkcją Bluetooth i opcją danych, aby system Audio 20 stał się zdolny do połączenia z internetem. To umożliwia surfowanie po internecie bez ograniczeń, gdy pojazd jest w ruchu. W ruchu można korzystać z aplikacji Mercedes-Benz, takich jak Pogoda, GoogleTM Wyszukiwanie lokalne z StreetView oraz Panoramio, Pobieranie celu/trasy i Facebook.
Odtwarzanie audio i wideo jest możliwe z różnych źródeł, np. przez Bluetooth, z Apple iPod i iPhone, z karty SD, pamięci USB lub CD/DVD (z Audio 20 CD lub wyższym i z COMAND Online).
COMAND Online z funkcją hotspot
COMAND Online oferuje nie tylko większy wyświetlacz o rozdzielczości 960 x 540 pikseli i specjalną szklaną powłokę, jaką znamy z urządzeń konsumenckich takich jak iPhone czy iPad. Umożliwia również odbiór telewizji / radia cyfrowego, a także oferuje wiele innych funkcji, w tym szybką nawigację na dysku twardym, automatyczne unikanie zatorów dzięki aktualnym i dokładnym danym o ruchu „Informacje o Ruchu na Żywo”, zintegrowaną funkcjonalność hotspotu WLAN oraz system sterowania głosowego LINGUATRONIC.