2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

Przejdź do galerii zdjęć2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję drugiej generacji modelu CLS w 2014 roku, a wraz z resztą gamy, najbardziej mocna wersja, czyli 63 AMG, również przeszła aktualizację.

Kiedy niemiecki producent wprowadził na rynek drugą generację tego czterodrzwiowego coupe w 2009 roku, był to ważny krok naprzód, mimo że samochód pojawił się w czasie światowego kryzysu finansowego, co wpłynęło na sprzedaż marki. Niemniej jednak do 2014 roku te liczby zaczęły ponownie rosnąć. Również w 2014 roku Unia Europejska zaczęła przechodzić z norm emisji Euro 5 na Euro 6. W związku z tym nie tylko Mercedes-Benz, ale wszyscy producenci musieli zaktualizować swoje pojazdy. CLS 63 AMG nie mogło być wyjątkiem, a producent wykorzystał ten moment, aby wprowadzić kilka innych udoskonaleń do tego czterodrzwiowego coupe.

Najbardziej zauważalna zmiana miała miejsce z przodu, gdzie AMG otrzymało kratkę w diamentowy wzór, która zastąpiła prostą czarną kratkę z poprzednika. Mercedes-Benz zaktualizował również reflektory z technologią Multibeam LED, co poprawiło ich wydajność w warunkach nocnych. Ponadto producent zmienił przedni zderzak, który zawierał dolną kratkę w kształcie litery A oraz masywne boczne wloty powietrza pokryte siatką w stylu drucianym. Z boku, Mercedes-Benz CLS 63 AMG z 2014 roku wyróżniał się tymi samymi chromowanymi emblematami V8 biturbo na przednich błotnikach, za nadkolami. Z tyłu, producent zainstalował zaktualizowany zderzak z zestawem cienkich pionowych otworów wentylacyjnych w zewnętrznych rogach, podczas gdy poniżej, CLS zachował te same cztery prostokątne wydechy co jego poprzednik. Z boku, CLS 63 AMG miał zestaw 19-calowych lekkich obręczy wypełnionych oponami 255/35 z przodu i 285/30 na osi tylnej.

Wnętrze uległo największej zmianie w jednej z jednostek infotainment. Producent zastąpił wcześniej używany mały kolorowy wyświetlacz, zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, 8-calowym ekranem w orientacji poziomej umieszczonym w swobodnie unoszącej się pozycji. Mimo że wyglądał jak element z rynku wtórnego, był całkowicie oryginalny i sterowany tym samym pokrętłem umieszczonym na konsoli centralnej za selektorem biegów. Podobnie jak jego poprzednik, 2014 CLS 63 AMG miał mocno wyprofilowane fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu oraz kanapę dla dwóch osób z tyłu, oddzieloną konsolą centralną z uchwytami na kubki.

Pod maską, producent zachował tę samą jednostkę napędową V8 o pojemności 5.5 litra, wspomaganą przez dwa turbodoładowacze. W wersji AMG 63 oferowała 550 KM, podczas gdy wersja AMG 63 S 4Matic dodała kolejne 27 koni. Dodatkowo, ta ostatnia wersja była oferowana z napędem na wszystkie koła. Obie wersje przekazywały swoją moc za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG Speedshift MCT z 7 biegami (wielotarczowej). Dla lepszej obsługi, producent dostroił zawieszenie i dodał negatywny kąt nachylenia dla osi przedniej. Co więcej, Mercedes-Benz poszerzył szerokość przedniej osi o 24 milimetry (0.95”).

Czterodrzwiowe CLS63 AMG Coupé i Shooting Brake są teraz jeszcze bardziej sportowe i atrakcyjne. Wizualnie oba modele AMG wyglądają bardziej dominująco i atletycznie niż kiedykolwiek wcześniej. Wyposażenie CLS63 AMG, które osiąga moc do 430 kW (585 hp), jest teraz bardziej ekskluzywne i wyróżnia się wyższą jakością dzięki modernizacji. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa reaguje teraz jeszcze szybciej.

Nowy design ożywia niezwykłą technologię CLS63 AMG. Dostępnych jest pięć wersji modelowych, które są w pełni dostosowane do wymagających klientów, ceniących sobie niezrównaną wydajność.

Od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy

Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy sprawia, że model CLS63 AMG S-Model zostawia konkurencję w tyle. Wydajność na poziomie sportowego samochodu oraz niezwykłe emocje łączą się z typową dla Mercedesa codzienną praktycznością, przestrzenią dla pięciu pasażerów oraz dużym, zmiennym bagażnikiem. Modele S są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG 4MATIC; 4MATIC dostępne jest na życzenie także w innych wersjach.

Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH: „CLS63 AMG w wersji Coupé i Shooting Brake jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny, a nowy design sprawia, że wyróżnia się na drodze. Przy mocy do 430 kW (585 hp) i napędzie na wszystkie koła AMG 4MATIC, CLS63 AMG zajmuje pozycję lidera w kategorii dynamiki jazdy.”

Podwójne ostrze i A-Wing jako charakterystyczne cechy designu AMG

Podwójne ostrze i A-Wing to nazwy uderzających, charakterystycznych elementów designu AMG w przedniej części, które teraz umożliwiają natychmiastowe rozpoznanie CLS63 AMG. Radiator w srebrnym chromie z charakterystycznym logo AMG między żaluzjami to „Twin blade”. Element wentylacyjny „A-Wing” w trzech wymiarach pokrywa całą szerokość przedniego zderzaka i pokazuje stylizowane „A”, które jest charakterystyczne dla pojazdów AMG.

„A-Wing”, malowany w kolorze nadwozia z srebrnym chromowanym paskiem, tworzy ramę dla trzech dużych otworów do pobierania powietrza – przywołując wspomnienia z motorsportu. Czarne elementy na bocznych wlotach powietrza optymalizują przepływ powietrza do modułów chłodzenia.

W połączeniu z nowymi, futurystycznymi lampami MULTIBEAM LED, przednia część CLS63 AMG symbolizuje czystą dynamikę i wydajność. Potężne modele AMG V8 są teraz również wizualnie bardziej zróżnicowane od innych modeli CLS. Patrząc z boku, wyraźnie widoczne, poszerzone nadkola przyciągają uwagę; napis V8 BITURBO świadczy o wysokiej mocy silnika.

Tył również pozostawia po sobie trwały ślad: wizualne otwory wentylacyjne oraz czarny wkład dyfuzora z wyraźnymi żeberkami nadają CLS63 AMG potężny akcent torowy.

Sportowy układ wydechowy AMG z podwójnymi chromowanymi końcówkami rur zapewnia akustyczne i wizualne doznania. Kola AMG w stylu potrójnych szprych wypełniają nadkola idealnie. Opony 255/35 R 19 na felgach 9.0 x 19 zamontowane są z przodu, natomiast z tyłu znajdują się opony 285/30 R 19 na felgach 10 x 19.

Modele S z jeszcze bardziej wyrazistym designem

Potężne modele S cechują się jeszcze bardziej wyrazistym designem: do ich wyposażenia należą ekskluzywne 10-szprychowe felgi w matowym tytanowym kolorze z połyskującą krawędzią. Inne charakterystyczne cechy modeli S to A-Wing w wysokim połysku czerni, wstawki w panelach progowych w srebrnym chromie, czerwono malowane zaciski hamulcowe i logo AMG na klapie bagażnika z kontrastującym czarnym „S”.

Jeszcze większa indywidualność prosto z fabryki

Dla CLS63 AMG dostępne są teraz trzy nowe pakiety. Dzięki temu klienci mają jeszcze większy wybór w realizacji swoich osobistych preferencji:

Pakiet AMG Night (A-Wing na przednim zderzaku z paskiem wykończeniowym, wstawki w panelach progowych, obudowy lusterek zewnętrznych i ramki okienne w wysokim połysku czerni, od 12/2014: szyby przyciemniane)
Pakiet AMG z włókna węglowego I (A-wing na przednim zderzaku, wstawki w panelach progowych i wkład dyfuzora w tylnej części w włóknie węglowym)
Pakiet AMG z włókna węglowego II (obudowy lusterek zewnętrznych i spojler AMG na Coupé w włóknie węglowym)

Nowe, lekkie, kute felgi AMG są również dostępne jako opcja. Felgi w atrakcyjnym designie krzyżowo-sprzyżowym i wyglądzie centralnego zamka dostępne są w kolorze tytanowym/połyskującym lub matowym czarnym z połyskującą krawędzią.

Maksymalna wydajność i efektywność: silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5,5 litra

410 kW (557 hp) do 430 kW (585 hp) i 720 do 800 Nm – silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5,5 litra należy do najbardziej wydajnych seryjnych silników ośmiocylindrowych na świecie, jeśli chodzi o moc maksymalną, moment obrotowy i zużycie paliwa. CLS63 AMG z mocą 410 kW (557 hp) i napędem na tylną oś zużywa 9,9 litra na 100 kilometrów (NEDC połączone; 231 gramów CO2 na kilometr). Wersja z mocą 410 kW i napędem all-wheel drive AMG 4MATIC oraz model S z mocą 430 kW (585 hp) i napędem na wszystkie koła mają tylko nieznacznie wyższe zużycie, wynoszące od 10,4 do 10,6 litra na 100 km (243 do 248 gramów CO2/km). Wszystkie modele CLS63 AMG spełniają już drugi poziom normy emisji EU6.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów reaguje jeszcze szybciej

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów jest idealnym partnerem dla potężnego silnika V8 biturbo. Wyposażona w cztery tryby jazdy „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) i „M” (Manual), funkcję ECO start/stop oraz RACE START, przekładnia mocy oferuje maksimum możliwości i dopasowaną dynamikę.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów teraz oferuje jeszcze szybsze czasy reakcji: ręczna zmiana biegów, inicjowana przez kierowcę na łopatkach do zmiany biegów, jest realizowana jeszcze szybciej niż kiedykolwiek. Szczególnie w trybach zmiany „S+” i „M” przekładnia mocy reaguje teraz znacznie szybciej. W ten sposób poprawia się odczucie dynamiki jazdy. Ta zwiększona natychmiastowość była możliwa dzięki optymalizacji hardware’u i oprogramowania skrzyni biegów. Aluminiowe łopatki zmiany biegów na nowym kierownicy AMG mogą przekazywać polecenia ręcznej zmiany biegów kierowcy jeszcze szybciej niż wcześniej.

AMG 4MATIC napęd na wszystkie koła standardowo w modelu S

Skoncentrowany na wydajności napęd na wszystkie koła AMG 4MATIC – standardowo w modelach CLS63 AMG S i opcjonalnie w pozostałych wersjach – rozdziela moment obrotowy silnika, wysyłając 33 procent na oś przednią i 67 procent na oś tylną. Dystrybucja mocy bardziej skoncentrowana na tylnej osi zapewnia charakterystyczną dla AMG wysoką dynamikę jazdy i nieporównywalną przyjemność z jazdy. 3-stopniowy ESP® jest specjalnie dostosowany do stałego napędu na wszystkie koła. W trybie „SPORT Handling” i z „ESP OFF” układ ESP® Dynamic Cornering Assist stosuje hamulce na wybranych kołach, aby poprawić zwrotność: podczas pokonywania zakrętów, celowe krótkie interwencje hamulcowe na wewnętrznym tylnym kole pomagają w precyzyjnym pokonywaniu zakrętów. To zapobiega irytującemu podsterowności przy wchodzeniu w zakręty.

Mercedes-AMG idzie jeszcze krok dalej w modelu CLS63 AMG S. Zgodnie z hasłem marki „Driving Performance”, na tylnej osi zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Efekt to dalszy wzrost trakcji, który zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy i większą przyjemność z jazdy, szczególnie na torze wyścigowym.

Zawieszenie i układ hamulcowy dla wysokiej zwrotności i dynamiki

Wszystkie modele CLS63 AMG są wyposażone w sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia, stalowym zawieszeniem z przodu oraz systemem sprężyn powietrznych z tyłu. Charakterystyczne cechy AMG, takie jak większy kąt pochylenia na obu osiach i rozszerzenie toru o 24 milimetry z przodu, zapewniają większą stabilność przy dużych prędkościach zakrętów i lepsze odczucie drogi. Model S oraz CLS63 AMG z napędem na wszystkie koła są wyposażone w zoptymalizowane zawieszenie przednie 3-linkowe, w tym elementy osi wykonane z aluminium. Kierowca zyskuje zarówno lepszą przyczepność, jak i zwrotność oraz wyraźnie neutralne charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach. Wyraźnie bardziej ukierunkowana na wydajność elastokinematyka jest ekskluzywna dla modelu S i oferuje kierowcy jeszcze lepsze odczucie i przyczepność na krytycznych granicach.

Układ hamulcowy AMG, wysokowydajny, jest doskonale dopasowany do wysokiej mocy. CLS63 AMG wyposażony jest w wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o dużych wymiarach 360 milimetrów z przodu i z tyłu. Wyjątkowo dla modelu S dostępny jest opcjonalny układ hamulcowy z ceramiki kompozytowej AMG – rozpoznawalny po jeszcze większych 402-milimetrowych tarczach hamulcowych z przodu oraz logo AMG Carbon Ceramic na zaciskach w specjalnym malowaniu.

Wnętrze: jakość na nowym poziomie

Wnętrze zmodernizowanego CLS63 AMG może pochwalić się nową kierownicą AMG z metalowymi wstawkami w srebrnym chromie oraz łopatkami do zmiany biegów. To widocznie podkreśla wysoką jakość wnętrza. Również nowe jest wolnostojące wyświetlacz kolorowy w jednostce centralnej o przekątnej ekranu 20,3 cm (8″), który nadaje nowoczesny wygląd desce rozdzielczej. Duży ekran jest częścią całkowicie nowej generacji multimedialnej.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.