2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

Przejdź do galerii zdjęć2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG

Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję drugiej generacji modelu CLS w 2014 roku, a wraz z resztą gamy, najbardziej mocna wersja, czyli 63 AMG, również przeszła aktualizację.

Kiedy niemiecki producent wprowadził na rynek drugą generację tego czterodrzwiowego coupe w 2009 roku, był to ważny krok naprzód, mimo że samochód pojawił się w czasie światowego kryzysu finansowego, co wpłynęło na sprzedaż marki. Niemniej jednak do 2014 roku te liczby zaczęły ponownie rosnąć. Również w 2014 roku Unia Europejska zaczęła przechodzić z norm emisji Euro 5 na Euro 6. W związku z tym nie tylko Mercedes-Benz, ale wszyscy producenci musieli zaktualizować swoje pojazdy. CLS 63 AMG nie mogło być wyjątkiem, a producent wykorzystał ten moment, aby wprowadzić kilka innych udoskonaleń do tego czterodrzwiowego coupe.

Najbardziej zauważalna zmiana miała miejsce z przodu, gdzie AMG otrzymało kratkę w diamentowy wzór, która zastąpiła prostą czarną kratkę z poprzednika. Mercedes-Benz zaktualizował również reflektory z technologią Multibeam LED, co poprawiło ich wydajność w warunkach nocnych. Ponadto producent zmienił przedni zderzak, który zawierał dolną kratkę w kształcie litery A oraz masywne boczne wloty powietrza pokryte siatką w stylu drucianym. Z boku, Mercedes-Benz CLS 63 AMG z 2014 roku wyróżniał się tymi samymi chromowanymi emblematami V8 biturbo na przednich błotnikach, za nadkolami. Z tyłu, producent zainstalował zaktualizowany zderzak z zestawem cienkich pionowych otworów wentylacyjnych w zewnętrznych rogach, podczas gdy poniżej, CLS zachował te same cztery prostokątne wydechy co jego poprzednik. Z boku, CLS 63 AMG miał zestaw 19-calowych lekkich obręczy wypełnionych oponami 255/35 z przodu i 285/30 na osi tylnej.

Wnętrze uległo największej zmianie w jednej z jednostek infotainment. Producent zastąpił wcześniej używany mały kolorowy wyświetlacz, zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą, 8-calowym ekranem w orientacji poziomej umieszczonym w swobodnie unoszącej się pozycji. Mimo że wyglądał jak element z rynku wtórnego, był całkowicie oryginalny i sterowany tym samym pokrętłem umieszczonym na konsoli centralnej za selektorem biegów. Podobnie jak jego poprzednik, 2014 CLS 63 AMG miał mocno wyprofilowane fotele kubełkowe dla pasażerów z przodu oraz kanapę dla dwóch osób z tyłu, oddzieloną konsolą centralną z uchwytami na kubki.

Pod maską, producent zachował tę samą jednostkę napędową V8 o pojemności 5.5 litra, wspomaganą przez dwa turbodoładowacze. W wersji AMG 63 oferowała 550 KM, podczas gdy wersja AMG 63 S 4Matic dodała kolejne 27 koni. Dodatkowo, ta ostatnia wersja była oferowana z napędem na wszystkie koła. Obie wersje przekazywały swoją moc za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG Speedshift MCT z 7 biegami (wielotarczowej). Dla lepszej obsługi, producent dostroił zawieszenie i dodał negatywny kąt nachylenia dla osi przedniej. Co więcej, Mercedes-Benz poszerzył szerokość przedniej osi o 24 milimetry (0.95”).

Czterodrzwiowe CLS63 AMG Coupé i Shooting Brake są teraz jeszcze bardziej sportowe i atrakcyjne. Wizualnie oba modele AMG wyglądają bardziej dominująco i atletycznie niż kiedykolwiek wcześniej. Wyposażenie CLS63 AMG, które osiąga moc do 430 kW (585 hp), jest teraz bardziej ekskluzywne i wyróżnia się wyższą jakością dzięki modernizacji. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa reaguje teraz jeszcze szybciej.

Nowy design ożywia niezwykłą technologię CLS63 AMG. Dostępnych jest pięć wersji modelowych, które są w pełni dostosowane do wymagających klientów, ceniących sobie niezrównaną wydajność.

Od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy

Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy sprawia, że model CLS63 AMG S-Model zostawia konkurencję w tyle. Wydajność na poziomie sportowego samochodu oraz niezwykłe emocje łączą się z typową dla Mercedesa codzienną praktycznością, przestrzenią dla pięciu pasażerów oraz dużym, zmiennym bagażnikiem. Modele S są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła AMG 4MATIC; 4MATIC dostępne jest na życzenie także w innych wersjach.

Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH: „CLS63 AMG w wersji Coupé i Shooting Brake jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny, a nowy design sprawia, że wyróżnia się na drodze. Przy mocy do 430 kW (585 hp) i napędzie na wszystkie koła AMG 4MATIC, CLS63 AMG zajmuje pozycję lidera w kategorii dynamiki jazdy.”

Podwójne ostrze i A-Wing jako charakterystyczne cechy designu AMG

Podwójne ostrze i A-Wing to nazwy uderzających, charakterystycznych elementów designu AMG w przedniej części, które teraz umożliwiają natychmiastowe rozpoznanie CLS63 AMG. Radiator w srebrnym chromie z charakterystycznym logo AMG między żaluzjami to „Twin blade”. Element wentylacyjny „A-Wing” w trzech wymiarach pokrywa całą szerokość przedniego zderzaka i pokazuje stylizowane „A”, które jest charakterystyczne dla pojazdów AMG.

„A-Wing”, malowany w kolorze nadwozia z srebrnym chromowanym paskiem, tworzy ramę dla trzech dużych otworów do pobierania powietrza – przywołując wspomnienia z motorsportu. Czarne elementy na bocznych wlotach powietrza optymalizują przepływ powietrza do modułów chłodzenia.

W połączeniu z nowymi, futurystycznymi lampami MULTIBEAM LED, przednia część CLS63 AMG symbolizuje czystą dynamikę i wydajność. Potężne modele AMG V8 są teraz również wizualnie bardziej zróżnicowane od innych modeli CLS. Patrząc z boku, wyraźnie widoczne, poszerzone nadkola przyciągają uwagę; napis V8 BITURBO świadczy o wysokiej mocy silnika.

Tył również pozostawia po sobie trwały ślad: wizualne otwory wentylacyjne oraz czarny wkład dyfuzora z wyraźnymi żeberkami nadają CLS63 AMG potężny akcent torowy.

Sportowy układ wydechowy AMG z podwójnymi chromowanymi końcówkami rur zapewnia akustyczne i wizualne doznania. Kola AMG w stylu potrójnych szprych wypełniają nadkola idealnie. Opony 255/35 R 19 na felgach 9.0 x 19 zamontowane są z przodu, natomiast z tyłu znajdują się opony 285/30 R 19 na felgach 10 x 19.

Modele S z jeszcze bardziej wyrazistym designem

Potężne modele S cechują się jeszcze bardziej wyrazistym designem: do ich wyposażenia należą ekskluzywne 10-szprychowe felgi w matowym tytanowym kolorze z połyskującą krawędzią. Inne charakterystyczne cechy modeli S to A-Wing w wysokim połysku czerni, wstawki w panelach progowych w srebrnym chromie, czerwono malowane zaciski hamulcowe i logo AMG na klapie bagażnika z kontrastującym czarnym „S”.

Jeszcze większa indywidualność prosto z fabryki

Dla CLS63 AMG dostępne są teraz trzy nowe pakiety. Dzięki temu klienci mają jeszcze większy wybór w realizacji swoich osobistych preferencji:

Pakiet AMG Night (A-Wing na przednim zderzaku z paskiem wykończeniowym, wstawki w panelach progowych, obudowy lusterek zewnętrznych i ramki okienne w wysokim połysku czerni, od 12/2014: szyby przyciemniane)
Pakiet AMG z włókna węglowego I (A-wing na przednim zderzaku, wstawki w panelach progowych i wkład dyfuzora w tylnej części w włóknie węglowym)
Pakiet AMG z włókna węglowego II (obudowy lusterek zewnętrznych i spojler AMG na Coupé w włóknie węglowym)

Nowe, lekkie, kute felgi AMG są również dostępne jako opcja. Felgi w atrakcyjnym designie krzyżowo-sprzyżowym i wyglądzie centralnego zamka dostępne są w kolorze tytanowym/połyskującym lub matowym czarnym z połyskującą krawędzią.

Maksymalna wydajność i efektywność: silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5,5 litra

410 kW (557 hp) do 430 kW (585 hp) i 720 do 800 Nm – silnik AMG V8 biturbo o pojemności 5,5 litra należy do najbardziej wydajnych seryjnych silników ośmiocylindrowych na świecie, jeśli chodzi o moc maksymalną, moment obrotowy i zużycie paliwa. CLS63 AMG z mocą 410 kW (557 hp) i napędem na tylną oś zużywa 9,9 litra na 100 kilometrów (NEDC połączone; 231 gramów CO2 na kilometr). Wersja z mocą 410 kW i napędem all-wheel drive AMG 4MATIC oraz model S z mocą 430 kW (585 hp) i napędem na wszystkie koła mają tylko nieznacznie wyższe zużycie, wynoszące od 10,4 do 10,6 litra na 100 km (243 do 248 gramów CO2/km). Wszystkie modele CLS63 AMG spełniają już drugi poziom normy emisji EU6.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów reaguje jeszcze szybciej

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów jest idealnym partnerem dla potężnego silnika V8 biturbo. Wyposażona w cztery tryby jazdy „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) i „M” (Manual), funkcję ECO start/stop oraz RACE START, przekładnia mocy oferuje maksimum możliwości i dopasowaną dynamikę.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów teraz oferuje jeszcze szybsze czasy reakcji: ręczna zmiana biegów, inicjowana przez kierowcę na łopatkach do zmiany biegów, jest realizowana jeszcze szybciej niż kiedykolwiek. Szczególnie w trybach zmiany „S+” i „M” przekładnia mocy reaguje teraz znacznie szybciej. W ten sposób poprawia się odczucie dynamiki jazdy. Ta zwiększona natychmiastowość była możliwa dzięki optymalizacji hardware’u i oprogramowania skrzyni biegów. Aluminiowe łopatki zmiany biegów na nowym kierownicy AMG mogą przekazywać polecenia ręcznej zmiany biegów kierowcy jeszcze szybciej niż wcześniej.

AMG 4MATIC napęd na wszystkie koła standardowo w modelu S

Skoncentrowany na wydajności napęd na wszystkie koła AMG 4MATIC – standardowo w modelach CLS63 AMG S i opcjonalnie w pozostałych wersjach – rozdziela moment obrotowy silnika, wysyłając 33 procent na oś przednią i 67 procent na oś tylną. Dystrybucja mocy bardziej skoncentrowana na tylnej osi zapewnia charakterystyczną dla AMG wysoką dynamikę jazdy i nieporównywalną przyjemność z jazdy. 3-stopniowy ESP® jest specjalnie dostosowany do stałego napędu na wszystkie koła. W trybie „SPORT Handling” i z „ESP OFF” układ ESP® Dynamic Cornering Assist stosuje hamulce na wybranych kołach, aby poprawić zwrotność: podczas pokonywania zakrętów, celowe krótkie interwencje hamulcowe na wewnętrznym tylnym kole pomagają w precyzyjnym pokonywaniu zakrętów. To zapobiega irytującemu podsterowności przy wchodzeniu w zakręty.

Mercedes-AMG idzie jeszcze krok dalej w modelu CLS63 AMG S. Zgodnie z hasłem marki „Driving Performance”, na tylnej osi zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Efekt to dalszy wzrost trakcji, który zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy i większą przyjemność z jazdy, szczególnie na torze wyścigowym.

Zawieszenie i układ hamulcowy dla wysokiej zwrotności i dynamiki

Wszystkie modele CLS63 AMG są wyposażone w sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia, stalowym zawieszeniem z przodu oraz systemem sprężyn powietrznych z tyłu. Charakterystyczne cechy AMG, takie jak większy kąt pochylenia na obu osiach i rozszerzenie toru o 24 milimetry z przodu, zapewniają większą stabilność przy dużych prędkościach zakrętów i lepsze odczucie drogi. Model S oraz CLS63 AMG z napędem na wszystkie koła są wyposażone w zoptymalizowane zawieszenie przednie 3-linkowe, w tym elementy osi wykonane z aluminium. Kierowca zyskuje zarówno lepszą przyczepność, jak i zwrotność oraz wyraźnie neutralne charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach. Wyraźnie bardziej ukierunkowana na wydajność elastokinematyka jest ekskluzywna dla modelu S i oferuje kierowcy jeszcze lepsze odczucie i przyczepność na krytycznych granicach.

Układ hamulcowy AMG, wysokowydajny, jest doskonale dopasowany do wysokiej mocy. CLS63 AMG wyposażony jest w wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o dużych wymiarach 360 milimetrów z przodu i z tyłu. Wyjątkowo dla modelu S dostępny jest opcjonalny układ hamulcowy z ceramiki kompozytowej AMG – rozpoznawalny po jeszcze większych 402-milimetrowych tarczach hamulcowych z przodu oraz logo AMG Carbon Ceramic na zaciskach w specjalnym malowaniu.

Wnętrze: jakość na nowym poziomie

Wnętrze zmodernizowanego CLS63 AMG może pochwalić się nową kierownicą AMG z metalowymi wstawkami w srebrnym chromie oraz łopatkami do zmiany biegów. To widocznie podkreśla wysoką jakość wnętrza. Również nowe jest wolnostojące wyświetlacz kolorowy w jednostce centralnej o przekątnej ekranu 20,3 cm (8″), który nadaje nowoczesny wygląd desce rozdzielczej. Duży ekran jest częścią całkowicie nowej generacji multimedialnej.

5.5L V8 7AT 4MATIC AWD (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc410 Kw @ 5500 Rpm
557 Hp @ 5500 Rpm
550 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
720 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Masa własna4288 Lbs (1945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5324 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2243 G/Km

5.5L V8 7AT RWD (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc410 Kw @ 5500 Rpm
557 Hp @ 5500 Rpm
550 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
720 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5269 Lbs (2390 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

5.5L V8 7AT S-Modell 4MATIC AWD (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc430 Kw @ 5500 Rpm
585 Hp @ 5500 Rpm
577 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 1750-5000 Rpm
800 Nm @ 1750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 || 285/30 Zr 19
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Masa własna4288 Lbs (1945 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5324 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2243 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.