2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake

Przejdź do galerii zdjęć2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG Shooting Brake

Mercedes-Benz musiał dostosować swoje samochody do norm emisji Euro 6b, które stały się obowiązkowe od września 2014 roku w Europie. W efekcie, producent musiał zaktualizować linię CLS w obu wersjach: coupe z czterema drzwiami oraz shooting brake.

Niemiecki producent wprowadził drugą generację CLS w 2011 roku, a po trzech latach na rynku nie był jeszcze uznawany za stary. Niemniej jednak, Mercedes-Benz musiał go odświeżyć, a wraz z gamą silników zmodernizował również wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu. Dodatkowo, wersja AMG również przeszła aktualizację, głównie pod względem stylizacji i funkcji. Producent zwiększył moc silnika V8 pod maską oraz zmodyfikował zawieszenie, aby poprawić prowadzenie w porównaniu do swojego poprzednika.

Mercedes-Benz CLS był jedynym producentem samochodów, który oferował kombi w kształcie coupe, znanym głównie jako shooting brake. Pojazd charakteryzował się sportowym wyglądem, ale jednocześnie oferował dużo przestrzeni dla rodziny i dużą przestrzeń bagażową na wszelkie zakupy. Był zarówno funkcjonalnym pojazdem codziennego użytku, jak i samochodem sportowym. Z przodu, model CLS Shooting Brake AMG z 2014 roku posiadał nowy grille, który wyróżniał się podwójnym poziomym chromowanym poziomym pasem, na którym umieszczona była emblemat ze śmigłem. Po bokach znajdowały się przekształcone lampy LED, z opcją technologi multibeam LED. Na przednim zderzaku, znany grille AMG w kształcie litery A miał kolor nadwozia i był otoczony szerokimi wlotami powietrza. Wersje S CLS AMG miały wykończenia w kolorze czarnym fortepianowym, podczas gdy model bez litery S charakteryzował się chromowanymi akcentami. Z profilu, kształt shooting brake pozostał niezmieniony, ale osoby postronne mogły zauważyć nowe zaciski hamulcowe, które były pomalowane na czerwono w wersji AMG S63 i brązowo w tych z tarczami węglowo-ceramicznymi. Na końcu, z tyłu samochód otrzymał ciemniejsze światła tylne zamontowane tylko na ćwiartkach, a pod zderzakiem znajdowały się cztery prostokątne końcówki wydechowe otoczone szerokim dyfuzorem.

Wnętrze CLS AMG pochłaniało luksusowym, skórzanym wykończeniem, ozdobionym detalami z włókna węglowego na desce rozdzielczej, konsoli centralnej oraz drzwiach. Kierowca miał przed sobą analogowy, podwójny zestaw wskaźników, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce, a u dołu znajdował się wyświetlacz LCD pokazujący dane z komputera pokładowego. Dodatkowo, na górze konsoli centralnej mieścił się 8-calowy ekran systemu infotainment, sterowany za pomocą pokrętła na konsoli. Tak jak jego poprzednik, CLS AMG Shooting Brake miał wysokie fotele kubełkowe z przodu oraz tylną kanapę dzieloną w proporcji 40/20/40, przystosowaną dla dwóch dorosłych pasażerów. Oparcie mogło się składać, zwiększając przestrzeń bagażową do 1,550 litrów (54,7 cu-ft.) z 589 litrów (20,8 cu-ft.).

Jednak największe zmiany zaszły pod maską samochodu. AMG zwiększyło moc z 525 PS (518 HP) do 557 PS (550 HP) w zwykłym modelu AMG 63. Wersja 63S osiągała 585 PS (577 HP) z tego samego 5,5-litrowego silnika V8 z podwójnym doładowaniem. Obie wersje były połączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem) MCT, która była dostosowana do szybszych zmian biegów niż model AMG 63 z 2011 roku.

Czterodrzwiowe coupe CLS63 AMG oraz Shooting Brake są teraz jeszcze bardziej sportowe i atrakcyjne. Oba modele AMG, które charakteryzują się wysoką wydajnością, wyglądają bardziej dominująco i atletycznie niż kiedykolwiek wcześniej. Wyposażenie CLS63 AMG, osiągające moc do 430 kW (585 KM), jest teraz bardziej ekskluzywne i wyróżnia się wyższą jakością dzięki liftingowi. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa sportowa teraz reaguje jeszcze szybciej.

Nowy design ożywia niesamowitą technologię w CLS63 AMG. Dostępnych jest pięć wariantów modelu, które są w pełni dopasowane do wymagających klientów, ceniących sobie niezrównaną wydajność.

Od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy

Przyspieszając od zera do 100 km/h w 3,6 sekundy, model CLS63 AMG S-Model zostawia wszystkich konkurentów w tyle. Wydajność na poziomie sportowego samochodu oraz wzniosłe emocje łączą się z codzienną funkcjonalnością Mercedesa, oferując przestrzeń dla pięciu pasażerów oraz dużą, zmienną przestrzeń bagażową. S-Model standardowo wyposażone są w układ napędowy AMG 4MATIC; 4MATIC jest opcjonalny dla pozostałych wariantów.

Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH: „CLS63 AMG w wersji Coupe i Shooting Brake jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny, a nowy design sprawia, że prezentuje się bardziej uderzająco. Z mocą do 430 kW (585 KM) i napędem na cztery koła AMG 4MATIC, CLS63 AMG zajmuje pierwsze miejsce pod względem dynamiki jazdy.”

Podwójne ostrze i A-Wing jako charakterystyczne cechy designu AMG

Podwójne ostrze i A-Wing to nazwy uderzających, charakterystycznych cech designu AMG w przedniej części, które sprawiają, że CLS63 AMG od razu staje się rozpoznawalny. Radiator w srebrnym chromie z charakterystycznym logotypem AMG między żaluzjami to „Twin blade”. Trójwymiarowy element „A-Wing” rozciąga się na całą szerokość przedniego zderzaka i prezentuje stylizowane „A”, które jest znakiem rozpoznawczym pojazdów AMG.

Malowane w kolorze nadwozia „A-Wing” z chromowanym paskiem stanowi ramy dla trzech dużych wlotów powietrza – przywołując wspomnienia motorsportu. Czarne elementy na bocznych wlotach powietrza optymalizują przepływ powietrza do modułów chłodzenia.

W połączeniu z nowymi, futurystycznymi, standardowymi reflektorami LED MULTIBEAM, przednia część CLS63 AMG symbolizuje czystą dynamikę i wydajność. Potężne modele AMG V8 są teraz wizualnie bardziej zróżnicowane w porównaniu do innych modeli CLS. Z boku wyróżniają się charakterystyczne, poszerzone nadkola; oznaczenie V8 BITURBO świadczy o doskonałej mocy silnika.

Tylnia część również pozostawia trwałe wrażenie: boczne, wizualne wyloty powietrza oraz czarna wstawka dyfuzora z wyraźnymi skrzydełkami nadają CLS63 AMG mocny wyścigowy akcent.

Układ wydechowy AMG Sport z dwoma chromowanymi końcówkami potwierdza akustyczny i wizualny efekt. Aluminiowe felgi AMG o trzech ramionach idealnie wypełniają nadkola. Z przodu zastosowano opony 255/35 R 19 na felgach 9.0 x 19, natomiast z tyłu 285/30 R 19 na felgach 10 x 19.

S-Modele z jeszcze bardziej wyrazistym designem

Potężne modele S charakteryzują się jeszcze bardziej wyrazistym designem: cechy to ekskluzywne felgi aluminiowe o 10 ramionach, pomalowane na matowy szary tytan z błyszczącą krawędzią. Inne charakterystyczne cechy modeli S to A-Wing w wysokim połysku, wstawki bocznych progów w srebrnym chromie, czerwono malowane zaciski hamulcowe oraz logo AMG na klapie bagażnika z kontrastującą czarną literą „S”.

Jeszcze więcej indywidualności z fabryki

Trzy nowe pakiety są teraz dostępne dla CLS63 AMG. Klienci mają jeszcze większy wybór w dostosowywaniu swoich osobistych preferencji:

Pakiet AMG Night (A-Wing na przednim zderzaku z paskiem, wstawki progów bocznych, obudowy lusterek zewnętrznych oraz ramy okienne w wysokim połysku, od 12/2014: przyciemniane szyby)
Pakiet AMG z włókna węglowego I (A-Wing na przednim zderzaku, wstawki progów bocznych i wstawka dyfuzora na tylnej części z włókna węglowego)
Pakiet AMG z włókna węglowego II (obudowy lusterek zewnętrznych i spojler AMG na Coupe z włókna węglowego)

Nowe lekkie, kute felgi AMG są także dostępne jako opcja. Felgi w atrakcyjnym wzorze krzyżowo-ramiennym i centralnym zapięciem są dostępne w szarym tytanie/wysokim połysku lub matowej czerni z błyszczącą krawędzią.

Maksymalna wydajność i efektywność: silnik AMG 5,5-litra V8 biturbo

410 kW (557 KM) do 430 kW (585 KM) i 720 do 800 Nm – silnik AMG 5,5-litra V8 biturbo należy do najbardziej efektywnych seryjnych silników ośmiocylindrowych na świecie pod względem maksymalnej mocy, momentu obrotowego i zużycia paliwa. CLS63 AMG o mocy 410 kW (557 KM) i napędzie na tylne koła zużywa 9,9 litra na 100 kilometrów (NEDC w trybie mieszanym; 231 gramów CO2 na kilometr). Wariant z 410 kW i sportowym napędem na cztery koła AMG 4MATIC oraz S-Model z 430 kW (585 KM) i napędem na cztery koła to zaledwie nieco wyższe wartości, wynoszące od 10,4 do 10,6 litrów na 100 km (243 do 248 gramów CO2/km). Wszystkie modele CLS63 AMG spełniają już drugi poziom normy emisji EU6.

AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa sportowa skrzynia biegów reaguje jeszcze szybciej

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa to idealny partner dla potężnego silnika V8 biturbo. Wyposażona w cztery tryby jazdy „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) oraz „M” (Manual), funkcję ECO start/stop oraz RACE START, przekładnia oferuje maksymalną elastyczność i dopasowaną dynamikę.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa teraz oferuje jeszcze szybsze czasy reakcji: manualna zmiana biegów – inicjowana przez kierowcę za pomocą dźwigni na kole kierownicy – jest realizowana szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Szczególnie w trybach zmiany „S+” i „M” przekładnia teraz reaguje znacznie szybciej. W ten sposób odczuwalna dynamika jazdy jest jeszcze bardziej wzmocniona. Ta zwiększona natychmiastowość została osiągnięta poprzez optymalizację sprzętu i oprogramowania skrzyni biegów. Aluminium na łopatkach zmiany biegów w nowym AMG performance steering wheel może przekazywać instrukcje zmiany biegów kierowcy jeszcze szybciej niż wcześniej.

AMG 4MATIC napęd na cztery koła standard w S-Modelach

Napęd na cztery koła AMG 4MATIC, ukierunkowany na wydajność – standardowo w modelach CLS63 AMG S oraz opcjonalnie w pozostałych wariantach – rozdziela moment obrotowy silnika, przekazując 33 procent na oś przednią i 67 procent na oś tylną. Taki rozkład mocy, skoncentrowany na tylnych kołach, zapewnia charakterystyczną dla AMG wysoką dynamikę jazdy oraz wyjątkową radość z jazdy. Trzystopniowe ESP® jest specjalnie dostosowane do stałego napędu na cztery koła. W trybie „SPORT Handling” oraz przy „ESP OFF” ESP® Dynamic Cornering Assist hamuje wybrane koła, aby sprzyjać dużej zwrotności: podczas pokonywania zakrętów, skierowana krótka interwencja hamulcowa na wewnętrznym tylnym kole pomaga pojazdowi precyzyjnie pokonywać zakręty. Zapobiega to nieprzyjemnemu podsterownościom podczas wchodzenia w zakręty.

Mercedes-AMG idzie jeszcze o krok dalej w modelu CLS63 AMG S. Zgodnie z hasłem marki „Driving Performance”, na tylnej osi zamontowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Efektem tego jest dalszy wzrost przyczepności, który zapewnia jeszcze lepszą dynamikę jazdy i więcej przyjemności z jazdy, szczególnie na torze wyścigowym.

Zawieszenie i układ hamulcowy dla wysokiej zwrotności i dynamiki

Wszystkie modele CLS63 AMG wyposażone są w sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektronicznie regulowanym systemem amortyzacji, stalowym zawieszeniem z przodu i układem sprężyn powietrznych z tyłu. Charakterystyczne dla AMG cechy, takie jak większy negatywny kąt pochylenia osi i szerszy tor o 24 milimetry z przodu, zapewniają większą stabilność przy dużych prędkościach w zakrętach oraz lepsze odczucie drogi. S-Model i CLS63 AMG z napędem na cztery koła są wyposażone w zoptymalizowane zawieszenie przednie trójramienne, w tym komponenty osi z aluminium. Kierowca korzysta z większej przyczepności i zwrotności oraz wyraźnie neutralnych właściwości jezdnych na szybkich zakrętach. Wyraźnie bardziej ukierunkowane na wydajność elastokinematyki są dostępne wyłącznie w S-Modelu, oferując kierowcy jeszcze lepsze informacje zwrotne i przyczepność na krytycznych granicach.

Wysokowydajne hamulce AMG są doskonale dopasowane do wysokiej mocy silnika. CLS63 AMG ma wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o dużych średnicach 360 milimetrów z przodu i z tyłu. Ekskluzywny ceramiczny wysokowydajny system hamulcowy AMG dostępny jest jako opcjonalna cecha dla S-Modelu – rozpoznawalny po jeszcze większych tarczach hamulcowych o średnicy 402 milimetrów z przodu oraz logo AMG Carbon Ceramic na zaciskach wykonanych w specjalnym wykończeniu malarskim.

Wnętrze: jakość na nowym poziomie

Wnętrze zmodernizowanego CLS63 AMG oferuje nową kierownicę sportową AMG, w tym łopatki zmiany biegów oraz metalowy dolny wkład w srebrnym chromie z oznaczeniem AMG. Wyraźnie podkreśla to wysoką jakość wnętrza. Również nowym elementem jest wolnostojący wyświetlacz kolorowy w jednostce sterującej o przekątnej ekranu 20,3 cm (8″), który definiuje nowoczesny wygląd deski rozdzielczej. Duży ekran jest częścią całkowicie nowej generacji multimediów.

5.5L V8 7AT 4MATIC AWD (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc410 Kw @ 5500 Rpm
557 Hp @ 5500 Rpm
550 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
720 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr19 || 285/30 Zr19
Długość183.2 In (4653 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64.1 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika20.8 Cuft (589 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4464 Lbs (2025 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5644 Lbs (2560 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2248 G/Km

5.5L V8 7AT S-Modell 4MATIC AWD (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc430 Kw @ 5500 Rpm
585 Hp @ 5500 Rpm
577 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 1750-5000 Rpm
800 Nm @ 1750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift Dct)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr19 || 285/30 Zr19
Długość183.2 In (4653 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.9 In (1420 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64.1 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika20.8 Cuft (589 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4464 Lbs (2025 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5644 Lbs (2560 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2248 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.