2014 Mercedes-Benz S65 AMG Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2014 Mercedes-Benz S65 AMG Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2014 Mercedes-Benz S65 AMG Coupe

Mercedes-Benz zdjął rękawice, gdy w 2014 roku wprowadził na rynek model S65 AMG coupe, kontynuując długą tradycję luksusowych coupe o wysokich osiągach.

Pod koniec 2013 roku Mercedes-Benz zaszokował gości na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, prezentując koncepcyjny model coupe klasy S, zbierając reakcje na potencjalny model produkcyjny. Ludzie zareagowali pozytywnie, co zaowocowało przedstawieniem finalnego produktu w marcu 2014 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Od września tego samego roku marka z trzema gwiazdami w logo wprowadziła dwie wersje AMG: S63 oraz S65. Pod maską pierwszego z nich pracował turboładowany silnik V8, natomiast w drugiej znajdował się potężny turboładowany silnik V12.

Coupe klasy S znane było już jako luksusowy pojazd nadający się na długie trasy, jednak nie robił wrażenia, jeśli chodzi o agresywność. AMG postanowiło to zmienić, montując znaną A-kształtną dolną kratkę na przednim zderzaku, z parą wlotów powietrza po bokach. Wszystkie te detale pokryto siatką w stylu kurzej kratki. Jednocześnie górna kratka miała ten sam wzór, ale z podwójnym wykończeniem w środkowej części, które podtrzymywało znak z trzema gwiazdami. Reflektory miały diody LED jako światła dzienne, które wyglądały jak perły. Po bokach umieszczono znaczki V12 TWINTURBO na przednich błotnikach, które ostrzegały przechodniów, że to nie jest zwykły pojazd. To nie był kolejny GT; to był szybszy model.

W środku Mercedes-Benz umieścił wszystkie luksusowe elementy, jakich tylko mógł użyć. Na desce rozdzielczej znajdował się całkowicie cyfrowy wyświetlacz dla zestawu wskaźników oraz systemu infotainment, przykryty daszkiem chroniącym przed słońcem. Fotele miały strefy masażu i nadmuchiwane elementy, aby utrzymać pasażerów w miejscu. Z tyłu, siedzenie było wystarczająco szerokie dla trzech osób, ale profilowane dla dwóch, z ogromnym tunelem środkowym między nimi. Wyjątkowy system rozrywki z 24 głośnikami zapewniał pasażerom w kabinie wysokiej jakości dźwięk.

Jednak S65 AMG to nie tylko luksusowy pojazd; to był mocny i potężny samochód. W rzeczywistości pod maską znajdował się silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem, który dostarczał tak wiele momentu obrotowego, że producent nie miał innego wyjścia, jak tylko połączyć go z automatyczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach dostosowaną przez AMG (AMG Speedshift) oraz napędem na tylną oś. Jego mniej mocny brat, S63, był dostępny z systemem napędu na wszystkie koła. Jednak ogromne 1000 Nm (738 lb-ft) momentu obrotowego były zbyt duże dla przednich wałów. Mimo to AMG dostosowało nie tylko układ napędowy, ale również inteligentny system zawieszenia, udoskonalając jednostkę Active Body Control (ABC) Mercedesa. System ten „czytał” drogę za pomocą dwóch kamer umieszczonych na przedniej szybie i dostosowywał tłumiki odpowiednio, aby zrekompensować nierówności i wyboje. W wersji AMG ten sam system pozwalał ogromnemu pojazdowi ważącemu 2,2 tony (4,817 lbs) pochylać się w zakręt, jak motocyklista, choć pod innym kątem. W rezultacie jedyną przechył, jaką odczuwali pasażerowie w pojeździe, powodowały niskoprofilowe opony, więc był on minimalny.

Mercedes S65 AMG Coupe

Mercedes-Benz S65 AMG Coupé to nowy model w serii S-Class Coupé z silnikiem dwunastocylindrowym, będący szczytową ofertą tej linii. Unikalny komfort jazdy, osiągi na najwyższym poziomie oraz wytworne wykończenia to cechy charakterystyczne tego dwudrzwiowego pojazdu. Nieodparte kontury V12 Coupé podkreślają liczne ekspresywne elementy wzornictwa wykończone w wysokopolerowanym chromie. Silnik AMG 6.0-litra V12 biturbo o mocy 463 kW (630 KM) i 1000 niutonometrów momentu obrotowego jest unikalny w swoim segmencie, podobnie jak sportowe zawieszenie AMG, oparte na Magic Body Control z funkcją pochylenia w zakrętach oraz skanowaniem nawierzchni drogi.

Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH: „Są fani AMG, dla których nasz silnik V12 biturbo jest miarą wszystkiego. Dla tej klienteli stworzyliśmy wyjątkowy samochód w postaci nowego S65 AMG Coupé. Od dynamiki jazdy po komfort i wyposażenie – nasz nowy dwunastocylindrowy coupé przewyższa nawet najwyższe oczekiwania.”

Unikalna oferta Mercedes-AMG i długa tradycja silników V12

Coupé, Limuzyna, Roadster i Off-roader: po S65 AMG, SL65 AMG i G65 AMG, nowy S65 AMG Coupé jest czwartym wysokowydajnym samochodem AMG z silnikiem V12. Żaden inny producent samochodów na świecie nie oferuje tak szerokiego portfolio pojazdów z silnikami dwunastocylindrowymi jak Mercedes-AMG. W 2003 roku, marka wydajności Mercedes-Benz zaprezentowała coupé z potężnym silnikiem V12 biturbo w postaci CL65 AMG (seria modelowa C215). Jego następca, CL65 AMG (seria modelowa C216) był dostępny w latach 2007-2014 i był bezpośrednim poprzednikiem nowego S65 AMG Coupé.

Silniki dwunastocylindrowe wciąż uznawane są za szczytowy osiągnięcie inżynierii silnikowej. Wśród koneserów, silnik AMG 6.0-litra V12 biturbo jest uważany za znakomity przykład swojego rodzaju. Otworzenie maski S65 AMG Coupé od razu ujawnia, dlaczego: ekskluzywna pokrywa silnika z włókna węglowego/aluminium jest synonimem wyjątkowych możliwości silnika V12, zbudowanego w Affalterbach według zasady „jeden człowiek, jeden silnik”. Oprócz pełnienia roli znaku rozpoznawczego AMG, potwierdzającego najwyższą precyzję i jakość produkcji, tablica silnikowa AMG z podpisem technika silnikowego jest również wyraźnym świadectwem niepowtarzalnego DNA marki wysokowydajnej Mercedes-Benz.

Sensacyjna jazda i bezwysiłkowe osiągi

Silnik AMG V12 zapewnia szczytową moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 1000 niutonometrów, co prowadzi do bezwysiłkowych osiągów: S65 AMG Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.1 sekundy i ma maksymalną prędkość 250 km/h (elektronicznie ograniczoną). Również w innych aspektach silnik AMG 6.0-litra V12 biturbo zapewnia niezwykłe doznania z jazdy: stylowy komfort jazdy, ogromna siła ciągu i bezwysiłkowe dostarczanie mocy we wszystkich zakresach prędkości łączą się z wyrafinowanymi charakterystykami pracy silnika oraz charakterystycznym dźwiękiem silnika AMG V12.

Rzut oka na dane dotyczące zużycia paliwa i emisji pokazuje, że silnik AMG V12 jest przyszłościowy: przy zużyciu paliwa wynoszącym 11.9 litra na 100 kilometrów według NEDC (co odpowiada 279 g/km CO2), S65 AMG Coupé jest znacznie bardziej ekonomiczny niż jego rywale. W porównaniu z poprzednim modelem CL65 AMG zużycie paliwa zmniejszono o 2.4 litra na 100 kilometrów (NEDC). Dwunastocylindrowy model ze szczytowej oferty spełnia standard emisji EU6.

Najważniejsze cechy techniczne silnika AMG 6.0-litra V12 biturbo:

  • Biturboładowanie
  • Aluminiowy blok silnika
  • Wykuty wał korbowy ze stali wysokostopowej
  • Wielopunktowy zapłon z 12 podwójnymi jednostkami zapłonowymi
  • Intercooler powietrzno-wodny z obiegiem niskotemperaturowym
  • Zarządzanie alternatorem
  • Funkcja ECO start/stop
  • Przekazywanie mocy z trzema indywidualnymi trybami jazdy

AMG Speedshift Plus 7G-Tronic odpowiada za przekazywanie mocy na oś tylną. Skrzynia biegów oferuje trzy indywidualne tryby: kierowca może wybierać między Controlled Efficiency (C), Sport (S) i Manual (M) naciskając przycisk na konsoli centralnej. Sport i Manual podkreślają dynamikę pojazdu: ostateczny emocjonalny urok i namacalne sportowe osiągi zapewnione są dzięki krótkim, precyzyjnie zdefiniowanym cięciom zapłonu i wtrysku przy zmianie biegów pod pełnym obciążeniem. Skraca to czasy zmiany biegów i nadaje głośniejszy, bardziej emocjonalny ton zmianom biegów. Funkcja ECO start/stop aktywuje się w trybie przekładni „C”.

Akumulator litowo-jonowy redukujący wagę o ponad 20 kg

Mercedes-Benz S65 AMG Coupé ma standardowo akumulator litowo-jonowy. Ta innowacyjna technologia oferuje liczne korzyści w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów: o pojemności 78 Ah, akumulator litowo-jonowy zastępuje zarówno akumulator rozruchowy, jak i rezerwowy, co skutkuje oszczędnością wagi ponad 20 kg.

Sportowe zawieszenie AMG z funkcją pochylenia w zakrętach

Sportowe zawieszenie AMG oparte na Magic Body Control zapewnia niezrównane doznania z jazdy. Standardowa kombinacja Active Body Control (ABC), Road Surface Scan i funkcji pochylenia w zakrętach jest unikalna. Funkcja ta pozwala S65 AMG Coupé przechylać się w zakrętach w sposób podobny do motocyklisty lub narciarza. Przyspieszenie boczne działające na pasażerów jest podobne do jazdy w zakręcie przechylnym. Szczególnie na drogach wiejskich funkcja pochylenia w zakrętach zwiększa przyjemność i komfort jazdy. Celem nie jest osiąganie wyższych prędkości w zakrętach, lecz zapewnienie jeszcze przyjemniejszych doznań z jazdy. Funkcję pochylenia w zakrętach można wybrać jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC; jest aktywna w zakresie prędkości od 15 do 180 km/h.

W zakrętach pojazd przechyla się automatycznie i nieprzerwanie w ułamku sekundy – w zależności od promienia zakrętu i prędkości pojazdu. Innowacyjny system zawieszenia wykrywa zakręty dzięki stereokamerze umieszczonej za przednią szybą, rejestrującej krzywiznę drogi na odległość do 15 metrów przed pojazdem oraz dodatkowym czujnikom przyspieszenia bocznego. Funkcja pochylenia w zakrętach debiutuje w S63 AMG Coupé i S65 AMG Coupé.

Road Surface Scan to technologia, która potrafi z wyprzedzeniem wykrywać nierówności nawierzchni z pomocą stereokamery. Magic Body Control dostosowuje zawieszenie do sytuacji, skutecznie rekompensując nieprzyjemne ruchy podwozia. Tutaj dostępne są dwa tryby zawieszenia – „Comfort” i „Sport”. Dodatkowo sportowe zawieszenie AMG w S65 AMG Coupé charakteryzuje się specyficzną elastokinematyką – dzięki temu kierowca zyskuje większą bezpośredniość przy dynamicznym stylu jazdy.

Wrażliwe na prędkość sportowe wspomaganie kierownicy z regulowanym przełożeniem

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, wrażliwe na prędkość, z regulowanym przełożeniem doskonale uzupełnia zaawansowaną technologię zawieszenia: optymalizuje manewrowość i zwrotność pojazdu, zachowując bezpieczeństwo podczas jazdy z dużymi prędkościami. W trybie zawieszenia „Comfort” wspomaganie kierownicy zwiększa komfort, zapewniając większą pomoc kierownicy. Natomiast przy wybranym ustawieniu zawieszenia „Sport”, kierowca odczuwa sztywniejszy poziom wspomagania kierownicy. Wstępnie zaprogramowane krzywe wspomagania zwiększają informację zwrotną z nawierzchni drogi i precyzję prowadzenia.

Polerowane felgi odlewane z całkowicie zintegrowanym pokryciem śruby koła

S65 AMG Coupé wyposażone jest w felgi odlewane w wielołopatkowym wzorze, w rozmiarze 8.5 x 20 z przodu i 9.5 x 20 z tyłu, z oponami 255/40 R 20 i 285/35 R 20. Ekskluzywne felgi odlewane V12 Coupé zachwycają swoim niezwykłym wzornictwem, które reprezentuje współczesną interpretację klasycznych obręczy sportowych: każda z 16 łopatek skręca się tak, by kontury chwytające światło promieniowały w kierunku centrum piasty koła. Efekt: koło sprawia wrażenie jeszcze większego.

Niezrównana wizualna przewaga ceramiki polerowanych, wysokopolerowanych felg AMG jest efektem skomplikowanego procesu wykończenia: początkowe polerowanie zastępuje ręczne szlifowanie felg lekkich. Dwa etapy polerowania przy użyciu różnych granulatu zapewniają pożądany głęboki połysk. Po oczyszczeniu felgi przechodzą ostatnią obróbkę, w tym uszczelnianie lakierem przezroczystym.

Standardowo felgi odlewane mają wysokiej jakości, śrubowe, w pełni zintegrowane pokrycie śruby koła wykonane z odlewanego aluminium. Jego kształt przypomina centralną blokadę, jak w wyścigach. Litera AMG jest wkomponowana w obręcz jako element wzorniczy. Trzy dodatkowe felgi odlewane w tym samym formacie są dostępne jako opcjonalne alternatywy – jedna z wariantów wzorniczych z matowym czarnym wykończeniem i wysokopolerowaną krawędzią.

Opcjonalny ceramiczny system amortyzacji hamulców o wysokiej wydajności

System hamulców o wysokiej wydajności AMG cechuje się zaciskami hamulcowymi o szarym wykończeniu. Zaciski w kolorze czerwonym są dostępne opcjonalnie. Opcjonalnie dostępny jest ceramiczny system hamulców o wysokiej wydajności. Projekt, który jest o ponad 20% lżejszy, zapewnia niższe masy niewspornione oraz zwiększa dynamikę prowadzenia, zwinność i komfort jazdy.

Wzornictwo: nieodparte kontury, bogato podkreślone chromem

Doskonała sportowość w połączeniu z sensualną klarownością typową dla Mercedes-Benz – nieodparte kontury S65 AMG Coupé to fascynujący widok. Specyficzne dla V12 cechy to niezliczone elementy wzornictwa w wysokopolerowanym chromie z przodu, bokach i z tyłu, które szczególnie efektownie wyglądają w połączeniu z ciemnym lakierem: duża centralna gwiazda Mercedesa na przednim zderzaku, „podwójna łopatka” wlotu powietrza, wszystkie wloty powietrza, listwa wykończeniowa na „skrzydle A”, boczne elementy (elementy deflektorów powietrza) oraz przedni splitter są wykończone chromem. Trójwymiarowy przedni splitter zmniejsza siłę nośną na przedniej osi, podczas gdy szczelina nad przednim splitterem zapewnia efektywny przepływ powietrza do oddzielnego chłodnicy oleju silnikowego znajdującej się za nim.

Z boku uwagę zwraca napis „V12 BITURBO” na błotnikach oraz wysokopolerowane wkładki chromowane w progach – które idealnie harmonizują z wysokopolerowanymi felgami odlewanymi. Tył pojazdu również zapada w pamięć: dwa chromowane podwójne końcówki wydechu w stylu V12 z systemu wydechowego AMG są zintegrowane z tylnym zderzakiem. Nad wyrazistym wkładem dyfuzora, malowanym na wysoki połysk czarny, element wykończeniowy stanowi skuteczny kontrast: nawiązuje do wzornictwa „skrzydeł A” na przednim zderzaku i jest wykończony w wysokopolerowanym chromie.

Wnętrze: wyposażenie, jakość i atmosfera na najwyższym poziomie

Niezwykły charakter jest również widoczny wewnątrz: S65 AMG Coupé wita swoich pasażerów niezrównaną atmosferą. Ten dwudrzwiowy samochód cechuje się najwyższej jakości materiałami, najlepszą jakością wykonania oraz bogatym wyposażeniem standardowym. W wizualnym ujęciu wnętrze dominuje sportowe siedzenie. Tapicerka w skórze nappa designo AMG Exclusive z układem tapicerki w diamentowy wzór posiada wyraźnie zdefiniowane perforacje: perforacje celowo omijają obszary, gdzie znajdują się szwy w skórze nappa. Rezultatem są wyjątkowo staranne szwy i niezrównane wrażenie jakości.

Ekskluzywnie zaprojektowane sportowe fotele AMG zapewniają optymalny komfort podczas długich podróży. Elektryczna regulacja, funkcja pamięci, podgrzewanie foteli i klimatyzacja to standardowe cechy. Wyprofilowane siedziska i oparcia poprawiają boczne wsparcie podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Wysokiej jakości oznaczenia AMG są standardowo umieszczone na wszystkich czterech oparciach, a logo AMG jest wytłoczone na konsoli centralnej z przodu.

Inne elementy pakietu Exclusive obejmują podsufitkę z nappa, deskę rozdzielczą wykończoną skórą, centralne panele drzwi w diamentowym wzorze, skórzane uchwyty do wsiadania, chromowane słupki drzwiowe oraz stalowe listwy progowe AMG, podświetlane na biało. Klienci zamawiający tapicerkę w skórze nappa designo AMG Exclusive mogą wybierać spośród czarnego, porcelanowego/brązowego espresso, brązowego siodła/czarnego oraz szaro/kremowego.

Nowa sportowa kierownica w trójramiennej konstrukcji

Nowa sportowa kierownica w trójramiennej konstrukcji pozwala na perfekcyjną kontrolę pojazdu. Posiada łopatki do zmiany biegów, wyraźnie wyprofilowany pierścień, wykończony skórą perforowaną w obszarze uchwytu, oraz metalowy wkład z napisem AMG.

Inną typową cechą AMG jest zestaw wskaźników AMG: informacje o prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i wiele innych pojawiają się na dwóch animowanych okrągłych tarczach na 31.2-centymetrowym, wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczu TFT. Typografia, wskazówki w kolorach czerwono-srebrnym, prędkościomierz z skalą do 360 km/h oraz napis „V12 BITURBO” w obrotomierzu mają szczególnie AMG-owy charakter. Po otwarciu drzwi kierowcy na prawym wyświetlaczu pojawia się ekran startowy AMG, podczas gdy na zestawie wskaźników wyświetla się animowane S65 AMG Coupé.

Rozbudowane wyposażenie standardowe z head-up display i touchpadem

Rozbudowany zakres standardowego wyposażenia S65 AMG Coupé obejmuje head-up display i touchpad. Head-up display wyświetla kluczowe informacje takie jak prędkość pojazdu, limity prędkości, kierunki nawigacji, znaki drogowe oraz informacje z Distronic Plus na przedniej szybie. Wizualizacja prędkości obrotowej silnika oraz aktualnego biegu jest zarezerwowana tylko dla AMG. W trybie manualnym, kolorowy wskaźnik zmiany biegu oraz możliwe biegi do manualnej zmiany również wyświetlane są na szybie. Wirtualny wyświetlacz kolorowy o wymiarach 21 x 7 centymetrów wydaje się unosić nad maską w odległości około dwóch metrów od kierowcy. Innowacyjny touchpad Mercedes-Benz znacznie ułatwia obsługę radia, telefonu i systemu nawigacji. W przeciwieństwie do tradycyjnych systemów, touchpad może być używany do obsługi wszystkich funkcji infotainment. Obszar wejściowy ma wymiary około 6.5 x 4.5 centymetra i jest zintegrowany w podłokietniku z pokrywą klawiatury.

Intelligent Drive: nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa

Mercedes-Benz S65 AMG Coupé również wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego: to, co zaczęło się z PRE-SAFE® dziesięć lat temu i kontynuowane z Distronic Plus, prowadzi teraz do nowego wymiaru jazdy. Komfort i bezpieczeństwo połączyły się w jedność. Mercedes-Benz nazywa to Intelligent Drive. Nowe systemy czynią nową klasę S coupé jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną.

Standardowe wyposażenie S65 AMG Coupé obejmuje (wybór):

  • 360° kamera
  • Aktywny asystent parkowania z Parktronic
  • System dźwiękowy Burmester® 3D o wysokiej wydajności
  • Pakiet pomocniczy Driving Assistance Plus, obejmujący Distronic Plus z asystentem kierowania i Stop&Go Pilot, hamulec PRE-SAFE®, BAS Plus z asystentem ruchu poprzecznego, aktywnym asystentem martwego pola, aktywnym asystentem utrzymania pasa oraz PRE-SAFE® Plus
  • Pakiet komfortu siedzeń dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Tapicerka w skórze nappa AMG Exclusive
  • Pakiet KEYLESS-GO

Zamówienia na S65 AMG Coupé można już składać. Wprowadzenie na rynek w salonach sprzedaży Mercedes-Benz i autoryzowanych dealerów odbędzie się pod koniec września 2014 roku.

6.0 V12 7AT (630 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc463 Kw @ 4800-5400 Rpm
630 Hp @ 4800-5400 Rpm
621 Bhp @ 4800-5400 Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ 2300-4300 Rpm
1001 Nm @ 2300-4300 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegówAmg Speedshift Mct 7 Speed
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneVentilated Disc
Rozmiar opony255/40 Zr 20 || 285/35 Zr 20
Długość197.9 In (5027 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/64.9 In (1
Rozstaw osi115.9 In (2944 Mm)
Prześwit4.6 In (117 Mm)
Pojemność bagażnika14.1 Cuft (399 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4817 Lbs (2185 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2232 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.