2014 MG 3

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Choć marka MG nie była już produkowana w Longbridge, Birmingham w Wielkiej Brytanii, jej nazwa miała nadal znaczące miejsce w historii brytyjskiej motoryzacji. Jednak MG3 powstało w Chinach.

Kiedy w 2007 roku światowy kryzys gospodarczy uderzył, niektóre wielkie marki przestały istnieć, a inne zostały wykupione przez zagraniczne firmy. Grupa MG-Rover została kupiona przez SAIC, chińską państwową firmę motoryzacyjną. W trakcie przejęcia sprzedano jedynie nazwę MG. Marka Rover pozostała w rękach Jaguar-Land Rover, która została zakupiona przez Tata Motors, indyjską firmę.

Pierwsza generacja MG3 to w zasadzie Rover Streetwise z innym znaczkiem. Druga generacja została wprowadzona w 2013 roku i powstała na tej samej platformie, co Rover 25, bazującej na starszej platformie Hondy. Jej stylistyka była bardziej kanciasta, z wyrzeźbionymi drzwiami i ostrymi reflektorami. Siatkowy grill oraz przedni zderzak charakteryzowały się agresywnym wyglądem.

Wnętrze to całkowicie nowy projekt z dużym systemem infotainment na konsoli centralnej. Było kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Zestaw wskaźników zawierał nadal pewne elementy stylistyczne przypominające starszą markę MG. Jako supermini pojazd oferował ograniczoną przestrzeń dla tylnych siedzeń, ale na tle innych supermini na rynku prezentował się podobnie.

Pod maską znajdował się zaktualizowany wariant starszego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra od General Motors. Nie miał bezpośredniego wtrysku paliwa ani lekkiej turbosprężarki. Była to jednostka w starym stylu, napędzana łańcuchem, o mocy 105 KM.

 MG zaprezentowało nowy model MG3 na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w 2013 roku, w przeddzień rynkowej premiery w Wielkiej Brytanii i Europie, która planowana jest na koniec 2013 roku.

Nowy europejski MG3 czerpie inspiracje z stylu zaprezentowanego na koncepcie MG Zero i stanowi wyraz nowoczesnego brytyjskiego stylu, skierowanego do młodych osób, które cenią sobie estetykę i szukają samochodu, który jest przyjemny w prowadzeniu i posiadaniu.

Ten unikalny i współczesny styl został wprowadzony do segmentu supermini przez zespół projektowy i inżynieryjny w zakładzie MG w Birmingham w Longbridge, Wielka Brytania. MG3 stanie się drugim przedstawicielem nowej generacji pojazdów MG, który zjedzie z linii montażowej w fabryce w Birmingham.

W chwili debiutu klienci będą mieli możliwość personalizacji zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej części tego nowego supermini MG, co sprawi, że jego zakup i posiadanie będą naprawdę przyjemne, a także podkreśli charakter MG jako marki, która dostarcza frajdy z jazdy.

Brytyjski styl zabawy

Zespół projektowy MG z siedzibą w Wielkiej Brytanii nadał nowemu MG3 odrobinę szaleństwa z każdej perspektywy.

Jak wyglądam z przodu? – Dzięki efektownym LED-owym światłom do jazdy dziennej w kształcie „hokejki” we wszystkich wersjach wyposażeniowych, pełnowymiarowej czarnej kratce oraz czarnym słupkom A i wokół szyby, MG3 jest nie do pomylenia na drodze.

Czy to moja lepsza strona? Dwukolorowe progi boczne nawiązują do designu MG ZERO, obniżając sylwetkę samochodu i sugerując, jak wiele radości może przynieść posiadanie MG3. Felgi o diamentowym wykończeniu w dwóch kolorach dodają klasy w wyższych wersjach.

A z tyłu? Widać odbicie radości i sportowego ducha, które leżą u podstaw marki MG. Z tylnym spojlerem inspirowanym generacjami samochodów wyścigowych MG, unikalną, supereliptyczną końcówką wydechu wykończoną chromem oraz proporcjonalnym spojlerem tylnej klapy, MG3 prezentuje się smukło i sportowo – jak spełnienie marzeń projektanta.

PRZESTRZEŃ NA ZABAWĘ

Zwykle to tutaj pojawia się kompromis w małych sportowych samochodach – ale nie w MG3. Przyjemny, rozrywkowy i łatwy w codziennym użytkowaniu, MG3 łączy styl i radość z praktyczną przestronnością. Projektanci i inżynierowie stworzyli wyjątkową ilość miejsca i wszechstronności w kompaktowej pięciodrzwiowej wersji.

Wnikliwe prace zespołu MG nad architekturą wnętrza zaowocowały rozwiązaniami, które rywalizują lub przewyższają wszystko w tej klasie. W długości 4 metrów, MG3 pomieści z łatwością cztery osoby o wysokości 1,83 m; poziom komfortu, który zazwyczaj kojarzy się z większymi samochodami, odzwierciedla przestronność serii MG6.

„Rolowany i podniesiony” projekt deski rozdzielczej MG3 tworzy przestronną kabinę i zwiększa przestrzeń na nogi, jednocześnie zapewniając doskonały dostęp do podstawowych i dodatkowych funkcji. Temat ten kontynuowany jest w tylnej części pojazdu, gdzie przednie siedzenia są uformowane, aby zapewnić pasażerom z tyłu komfortową przestrzeń.

Wysoka przestrzeń nad głową z tyłu to kolejna cecha, która wyróżnia MG3. Wiele samochodów w tej klasie kompromituje przestronność wnętrza, szczególnie z tyłu. Ale przestrzeń nad głową w MG3 jest więcej niż wystarczająca.

ZABAWA DLA CHŁOPCA 3

Zaprojektowany z myślą o radości z jazdy, podwozie MG3 było udoskonalane na podstawie setek tysięcy mil testów na europejskich drogach. Zaprojektowany, aby zapewnić imponującą kontrolę nad nadwoziem, precyzyjność i chęć do pokonywania zakrętów, światowej klasy zespół inżynierów MG dostarczył także doskonałą stabilność i komfort jazdy. Razem sprawia to, że MG3 nadaje się na każdą podróż, od zatłoczonych miejskich tras, przez kręte brytyjskie drogi, aż po spokojne jazdy po europejskich autostradach.

MÓJ MG3

Oprócz szerokiej gamy kolorów nadwozia, dostępne będą różne opcje personalizacji, co pozwoli dostosować MG3 do indywidualnych potrzeb kierowcy. Grafiki na dachu, bokach i masce umożliwią właścicielom spersonalizowanie swojego MG3. Wnętrze, felgi, kratki, obudowy i dywaniki będą dostępne w różnych wzorach, kolorach i wykończeniach, co pozwoli uczynić MG3 naprawdę osobistym.

TRZYMAJ TO W RODZINIE

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.