2014 MINI F55 Hatch

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Nowoczesny MINI od BMW okazał się znacznie bardziej zaawansowanym pojazdem. Pomimo nieznacznego zwiększenia wymiarów, MINI Hatch 2014 kontynuuje aspiracje swojego poprzednika, aby pozostać wiodącym oryginałem w segmencie premium samochodów miejskich, oferując znaczące postępy we wszystkich obszarach, w tym w zakresie radości z jazdy, jakości i indywidualnego stylu.

Rok 2014 przyniósł wprowadzenie modelu F55, który był pierwszym MINI z pięcioma drzwiami. Marka BMW określiła ten projekt jako 'pierwsze w historii 5-drzwiowe MINI Hatch,’ co dostarczyło MINI sporo radości z jazdy oraz poważnego konkurenta dla rywali.

Dla fanów, najgorszym błędem, jaki może popełnić MINI, jest utrata swojej 'MINIowości’. Nowe MINI jest teraz o 98 mm dłuższe, 44 mm szersze i 7 mm wyższe od swojego poprzednika. Rozstaw osi został wydłużony o 28 mm, co poprawia właściwości jezdne, komfort jazdy oraz przestronność wnętrza.

Tylnie drzwi są dość małe, więc wsiadanie i wysiadanie może być trudne. Za to bagażnik oferuje sporo miejsca jak na swoją klasę i rozmiar samochodu. Kąt otwarcia drzwi bagażnika zapewnia dobrą praktyczność, gdy chcemy coś włożyć z tyłu.

Wnętrze nie różni się zbyt wiele od innych modeli MINI z tego samego roku produkcji, a także nie odbiega znacząco od poprzedniej generacji. Jest to dość nieprzyjemne, ponieważ z pokolenia na pokolenie oczekuje się istotnych ulepszeń i modyfikacji.

Fotele mają agresywny styl, pokryte są materiałem Dinamica/jeszcze, mają oznaczone listwy progowe, perforowaną skórzaną kierownicę, aluminiowe pedały oraz łopatki zmiany biegów. Ulepszenia wydajności obejmują nową zawieszenie i elektryczne wspomaganie kierownicy, DSC, DTC, elektronicznie blokowany dyferencjał oraz regulację amortyzatorów.

Co znajdziemy pod maską? To samochód z przednim napędem i silnikiem z przodu o mocy 134 KM; turbodoładowany silnik benzynowy 1.5-litrowy 12v w układzie rzędowym (BMW B38A15) przyspiesza ten model Cooper 5-Door do 62 mph w 8,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 129 mph (208 kph).

Przy masie własnej wynoszącej 1,220 kg (2,690 funtów) osiąga średnio 60,1 mpg (4 litry na 100 km) i może przejechać 528 mil (850 km) przed koniecznością tankowania zbiornika o pojemności 40 litrów (11 galonów). Dostępny jest z wyborem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 6-biegowej automatycznej. W Europie dostępny jest także w wersji z silnikiem diesla 2.0-litra, który charakteryzuje się lepszą ekonomiką paliwową.

Ogólnie rzecz biorąc, F55 Mini to brytyjska jakość wykonania, a ten trzeci model Hatch jest elegancki i pełen radości z jazdy. Najlepsze jest to, że dodatkowa długość tego wariantu nie osłabiła jego czynnika zabawy. Uważamy, że to świetny wybór na samochód miejski, idealny dla młodej osoby lub matki wożącej dziecko do szkoły.

Nowy MINI kontynuuje aspiracje swojego poprzednika, by pozostać wiodącym oryginałem w segmencie premium małych samochodów, umacniając swoją doskonałą pozycję dzięki znacznym postępom we wszystkich obszarach związanych z przyjemnością z jazdy, jakością i indywidualnym stylem. Ewolucyjny rozwój jego designu sygnalizuje bardziej dojrzały charakter nowego modelu, co odzwierciedla znaczna optymalizacja takich aspektów jak przestrzeń, bezpieczeństwo, wyposażenie, materiały i jakość wykończenia, a także sportowość i komfort jazdy. Udoskonalenie substancji produktu ucieleśnione w nowej edycji MINI wynika bezpośrednio z doskonałego doświadczenia rozwojowego Grupy BMW i przyjmuje bardziej rozbudowaną formę niż kiedykolwiek w historii marki. Nowa generacja silników zwiększa przyjemność z jazdy i efektywność, a także oferuje szerszy wybór innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy oraz funkcji informacyjnych MINI Connected. Reflektory LED, wyświetlacz Head-Up MINI, system awaryjnego powiadamiania oraz MINI Connected XL Journey Mate z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym to inne atrakcje w programie wyposażenia, które wcześniej można było znaleźć tylko w wyższych segmentach pojazdów, dodatkowo podkreślając premium charakter nowego MINI.

U progu rynku wiosną 2014 roku dostępne będą trzy zupełnie nowe jednostki napędowe z technologią MINI TwinPower Turbo. Nowy MINI Cooper ma 3-cylindrowy silnik benzynowy o maksymalnej mocy 100 kW/136 KM. 4-cylindrowy silnik benzynowy MINI Cooper S rozwija moc 141 kW/192 KM. Nowy MINI Cooper D jest napędzany 3-cylindrowym silnikiem diesla o mocy 85 kW/116 KM. Inną nowością jest standardowa 6-biegowa skrzynia manualna, obok 6-biegowej automatycznej, która jest dostępna opcjonalnie dla wszystkich wariantów silnikowych. Zwiększona efektywność silników, rozbudowana technologia MINIMALISM, optymalizacja wagi i poprawione właściwości aerodynamiczne przyczyniły się do redukcji spalania nawet o 27 procent w porównaniu do modeli poprzednich. Nowym liderem wydajności jest MINI Cooper D z średnim zużyciem paliwa wynoszącym od 3,5 do 3,6 litra na 100 kilometrów (dane cyklu testowego UE, w zależności od wybranego formatu opon). Wszystkie warianty modelowe nowego MINI spełniają również normę emisji spalin EU6.

Klasyczne proporcje MINI, charakterystyczny trójpodział korpusu nadwozia, całkowitej przestrzeni oraz dachu, w połączeniu z nową interpretacją charakterystycznych cech designu, definiują wygląd nowego modelu, który wydłużył się o około dziesięć centymetrów. Jego wnętrze zapewnia zwiększony komfort przestrzenny na wszystkich czterech siedzeniach oraz objętość bagażnika zwiększoną o 51 litrów do 211 litrów.

Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi łączy typowy styl marki z optymalizowaną funkcjonalnością. Prędkość drogi i obroty silnika oraz inne kluczowe informacje związane z jazdą są wyświetlane w nowo zaprojektowanej tablicy wskaźników na kolumnie kierownicy. Charakterystyczny środkowy wskaźnik, wyposażony w opcjonalny wyświetlacz kolorowy o wielkości do 8,8 cala, dostarcza informacji o operacjach wykonywanych za pomocą kontrolera MINI w konsoli centralnej oraz wizualny odzwierciedlenie warunków jazdy i wielu funkcji aktywowanych przez kierowcę.

Nowe tryby jazdy MINI pozwalają na indywidualne ustawienia, które dotyczą nie tylko charakterystycznej krzywej pedału gazu i kierownicy, ale także akustyki silnika, a w przypadku MINI Cooper S – przy odpowiednim wyposażeniu – również oświetlenia ambientowego, czasów zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów oraz charakterystyki Dynamic Damper Control, który po raz pierwszy jest dostępny opcjonalnie. Tryby SPORT i GREEN można aktywować obok standardowego trybu MID. W przypadku automatycznej skrzyni biegów tryb GREEN, ukierunkowany na efektywność, oferuje również funkcję swobodnego tocznia z odłączonym napędem.

Oferta opcjonalnych systemów wspomagania kierowcy została znacznie rozszerzona. Po raz pierwszy dostępny jest rozbudowywany wyświetlacz Head-Up nad kolumną kierownicy, system asystenta jazdy, w tym aktywnego tempomatu opartego na kamerze, ostrzegania przed kolizją i pieszym, asystenta świateł drogowych oraz rozpoznawania znaków drogowych, a także asystent parkowania i kamera tylna.

Unikalny w swoim otoczeniu konkurencyjnym program informacyjno-rozrywkowy MINI również wchodzi na zupełnie nowy poziom. Jako pierwszy samochód w swoim segmencie nowy MINI może być wyposażony w kartę SIM, która jest trwale zainstalowana w samochodzie. Oznacza to, że system awaryjnego powiadamiania z automatycznym wykrywaniem lokalizacji pojazdu i powagi wypadku jest dostępny, a także MINI Teleservices. Funkcje, które można zintegrować w pojeździe za pomocą aplikacji w obszarze sieci społecznościowych i rozrywki, są teraz dostępne zarówno dla iPhone’a firmy Apple, jak i dla smartfonów działających w systemie Android.

Design zewnętrzny: niepowtarzalne proporcje, wyraziste linie, wysokiej jakości akcenty.

Nowy MINI ma na celu kontynuowanie globalnej historii sukcesu pierwszego luksusowego samochodu w segmencie małych pojazdów. Jednocześnie kontynuuje tradycję klasycznego MINI, która sięga ponad 50 lat wstecz. Jego design odzwierciedla te historyczne korzenie, a także ewolucyjny rozwój nowoczesnej koncepcji pojazdu. Charakterystyczne proporcje marki zostały zachowane dzięki precyzyjnie zdefiniowanej ekspansji wymiarów zewnętrznych. Dzięki nim nowe MINI zyskuje kompaktowy i dynamiczny wygląd, symbolizujący jego zwinny charakter, ukierunkowany na inspirowanie radości z jazdy.

Nadwozie nowego MINI ma 3 821 milimetrów długości (MINI Cooper S: 3 850 milimetrów), 1 727 milimetrów szerokości i 1 414 milimetrów wysokości. Oznacza to, że jest o 98 milimetrów dłuższe, 44 milimetry szersze i 7 milimetrów wyższe niż jego poprzednik. Rozstaw osi został wydłużony o 28 milimetrów do 2 495 milimetrów, podczas gdy szerokość toru została powiększona z przodu o 42 milimetry i z tyłu o 34 milimetry, co daje w każdym przypadku 1 501 milimetrów (MINI Cooper S: 1 485 milimetrów). Dzięki nowym wymiarom na korzystają zarówno zwrotność na zakrętach, jak i komfort jazdy, a także przestrzeń dostępną dla pasażerów oraz objętość bagażnika. Rozszerzony zakres regulacji przednich siedzeń, poszerzona powierzchnia siedziska o 23 milimetry oraz wyraźny wzrost przestrzeni na ramiona zapewniają większą przestrzeń na nogi i swobodę ruchów oraz optymalny komfort wsiadania dla pasażerów tylnej części. Objętość bagażnika została zwiększona o 51 litrów do 211 litrów.

Podobnie jak jego proporcje, charakterystyczny styl marki oraz typowy dla MINI trójpodział struktury nadwozia przyczyniają się do jego niepowtarzalnego wyglądu. Korpus, przestrzeń szklana i dach są wyraźnie oddzielone od siebie pod względem wizualnym. Powierzchnia szklana z ciemnymi słupkami nadwozia tworzy harmonijną osłonę, która rozciąga się na całym samochodzie. Z profilu bocznego, grafika okien taperująca w stronę tyłu tworzy dynamiczny kształt klina, który sugeruje pęd do przodu, charakteryzujący nowego MINI.

Szeroki tor i krótkie zwisy jeszcze bardziej podkreślają korpus pojazdu, który mocno osadził się na kołach. Atletyczna postura nowego MINI jest dodatkowo uwydatniona wizualnym połączeniem między przednimi i tylnymi nadkolami. Tworzą ją wyrazista linia progu oraz linia charakterystyczna biegnąca powyżej i praktycznie równolegle do niej w widoku bocznym. Obie linie mają dynamiczny dół zarówno z przodu, jak i z tyłu, kierując uwagę na dwa duże nadkola.

Tradycyjne cechy designu, takie jak heksagonalny kontur kratki chłodnicy, okrągłe reflektory, pionowe zespoły lamp tylnych oraz czarna obręcz wokół dolnej krawędzi nadwozia, są reinterpretowane. Wybrane cechy projektowe są podkreślone wysokiej jakości akcentami dzięki nowemu projektowi powierzchni w ich specyficznym otoczeniu. Kontury reflektorów, zespołów lamp tylnych i nadkoli są uwydatnione dzięki precyzyjnym krawędziom. Wizualny efekt elementów bocznych oraz dodatkowych reflektorów w przednim zderzaku jest wzmacniany przez wyraziste linie na sąsiednich powierzchniach.

MINI Cooper S czerpie swój sportowy styl z takich elementów jak kratka chłodnicy o wzorze plastra miodu, dodatkowe otworzenie w masce, kanały powietrzne hamulców zintegrowane w dolnych wlotach powietrza oraz oddzielny tylny zderzak z końcówkami wydechu umieszczonymi na środku. Oprócz elementów bocznych, kratka chłodnicy tego wariantu modelu nosi teraz również logo „S” z chromowaną obwódką.

Unikalne w segmencie: reflektory LED i adaptacyjna dystrybucja światła.

Dokładna rewizja designu została zastosowana zarówno do klasycznych okrągłych reflektorów, które mają szeroką chromowaną obwódkę, jak i okrągłych dodatkowych reflektorów zintegrowanych w przednim zderzaku. Źródła światła reflektorów są wyraźnie uporządkowane, z łukowymi kierunkowskazami umieszczonymi w dolnej części. W standardowej wersji światło dzienne i światło boczne są produkowane wewnątrz dodatkowych reflektorów, a również reflektory przeciwmgielne mogą być tu opcjonalnie włączone.

Nowy MINI jest pierwszym samochodem w swoim segmencie, który oferuje opcję reflektorów LED. Jasne białe jednostki LED stanowią źródło światła zarówno dla świateł mijania, jak i drogowych. Otoczeniu je także pierścień świetlny LED, którego dolna część sięga do białych kierunkowskazów. Inną opcją jest funkcja adaptacyjnej dystrybucji światła, która zapewnia optymalne oświetlenie nawierzchni drogi i pobocza – w zależności od sytuacji i profilu trasy – a także obejmuje światło skrętne. Opcjonalne reflektory przeciwmgielne są również dostępne w wersji halogenowej lub LED, według preferencji. W połączeniu z reflektorami LED, zespoły świateł tylnych również są wykonane z jednostek LED.

Na wprowadzenie nowego MINI, wybór zewnętrznych wykończeń nadwozia został rozszerzony o pięć nowych kolorów. Dach i pokrywy lusterka zewnętrznego mogą być wykończone w kontrastującym kolorze – białym lub czarnym – jako opcja i bez dodatkowych kosztów. Bagażniki dachowe są również dostępne dla nowego MINI po raz pierwszy. Inne sposoby dodania indywidualnego stylu to białe lub czarne paski na masce oraz linia Chrome dla zewnątrz.

Design wnętrza: charakterystyczny styl MINI, nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi.

Precyzyjne linie, wysokiej jakości połączenia kolorów i materiałów oraz nowoczesna funkcjonalność podkreślają orientację nowego MINI na przyjemność z jazdy oraz premium atmosferę wnętrza. Pozioma struktura kokpitu i okrągłe lub eliptyczne kontury kluczowych elementów, takich jak kratki wentylacyjne, wskaźniki i elementy wykończenia drzwi, są klasycznymi komponentami designu, które w nowym MINI przybierają bardziej wyrafinowaną i szczególnie wysokiej jakości formę. Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi stanowi idealną podstawę dla bezpiecznej, intuicyjnej i wygodnej kontroli systemów wspomagania kierowcy, rozrywki oraz komfortu, które zostały znacznie rozszerzone w zakresie dostępnych funkcji.

Jedną z najważniejszych nowości jest tablica wskaźników na kolumnie kierownicy. Prędkość drogi, obroty silnika oraz poziom paliwa są wyświetlane na pionowo umieszczonych okrągłych wskaźnikach. Skala prędkościomierza obejmuje kolorowy panel dla komunikatów Check Control, wyświetlaczy stanu pojazdu oraz wizualnych wskaźników dotyczących aktywowanych obecnie systemów wspomagania kierowcy.

W kokpicie nowego MINI nie jest już konieczne wkładanie kluczyka, jak wcześniej. Gdy klucz znajduje się wewnątrz pojazdu, silnik nowego MINI można uruchomić naciskając przycisk start/stop w formie przełącznika znajdujący się w centrum konsoli, który świeci się na czerwono. Nad przełącznikiem znajdują się trzy okrągłe przełączniki do sterowania ogrzewaniem i klimatyzacją. Przełączniki do sterowania reflektorami i lampami przeciwmgielnymi również zostały przestawione i teraz znajdują się na tablicy wskaźników obok kierownicy. Elektryczne podnośniki szyb w nowym MINI są zintegrowane w panelach wykończenia drzwi.

Centralny instrument z nowymi funkcjami i imponującą konfiguracją oświetlenia.

Dzięki nowym elementom wskaźnikowym i rozszerzonej funkcjonalności, charakterystyczny centralny instrument MINI nasila interakcję między kierowcą a samochodem. W zależności od wyposażenia samochodu, środek powierzchni wewnętrznej służy jako wyświetlacz TFT w czterech liniach lub jako ekran kolorowy o wielkości do 8,8 cala, który wyświetla informacje zwrotne dotyczące funkcji pojazdu, klimatyzacji, rozrywki i komunikacji, mapy nawigacyjne oraz informacje dotyczące kierunków, a także specjalną grafikę dla usług MINI Connected. Wybór i kontrola tych funkcji zostały uproszczone dzięki nowemu kontrolerowi w konsoli centralnej, który współpracuje z Radio MINI Visual Boost lub systemem nawigacyjnym MINI. Obrotowe, przyciskowe oraz ruchy przełączania, jak również przyciski jednokrotnego dotykania i zakładek, umożliwiają intuicyjną, bezpieczną i wygodną obsługę opartą na zasadach systemu iDrive BMW – przełomowej siły w całym sektorze motoryzacyjnym.

Innowacyjna koncepcja wyświetlacza i obsługi wspierana jest przez unikalny design oświetleniowy w obszarze centralnego instrumentu MINI. Jednostki LED wokół zewnętrznej krawędzi okrągłego wskaźnika – opcjonalnie dostępne w sześciu kolorach – mogą reagować na aktualną sytuację na drodze oraz na konkretne kroki operacyjne, zgodnie z preferencjami kierowcy. Na przykład, ruchy rąk wskaźników prędkości drogi i obrotów silnika w tablicy wskaźników są podkreślane równoległymi impulsami świetlnymi na krawędzi centralnego instrumentu. Gdy aktywowany jest system Park Distance Control, pozostała odległość do przeszkód jest wyświetlana za pomocą pierścienia światła, który świeci na zielono, żółto lub czerwono – uzupełniając wyświetlanie graficzne. Zmiana żądanej temperatury wnętrza jest potwierdzana przez jednostki LED, które świecą na niebiesko lub czerwono. Informacje nawigacyjne dotyczące kierunków również są wizualnie wspierane przez podświetlony pierścień: im bliżej samochód podchodzi do punktu zjazdu, tym mniejsza jest oświetlona powierzchnia na krawędzi centralnego instrumentu.

Typowa różnorodność kolorów i materiałów MINI dla maksymalnej indywidualności.

Zwiększona przestrzeń wewnętrzna i szeroki zakres sprytnych detali przyczyniają się do dalszego rozwoju funkcjonalności. Tylna oparcie siedzenia z podziałem 60:40 nie tylko jest składane, ale również można regulować jego kąt nachylenia. Liczne uchwyty na kubki i schowki ułatwiają zabieranie napojów i rzeczy do podróży, a dodatkowa komora schowkowa znajduje się za dekoracyjnym paskiem po stronie pasażera. Pakiet schowków jest również dostępny opcjonalnie, a jego zawartość obejmuje podwójne dno bagażnika, dodatkowe zaczepy i siatki do bagażnika, a także kieszenie na mapy na oparciach przednich siedzeń.

Fotele w kombinacji materiałów tkaninowo-skórzanych i ze skórzanym wykończeniem są oferowane jako alternatywa dla standardowej wersji materiałowej. MINI Cooper S jest standardowo wyposażony w fotele sportowe: są one dostępne jako opcjonalny dodatek dla wszystkich innych wariantów. Modelowo wybrana paleta kolorów tapicerki, powierzchni wewnętrznych, linii kolorów i innych cech designu – w tym linii Chrome dla wnętrza oraz pakietu oświetleniowego z LED-ami i pomarańczowym oświetleniem ambientowym – oferuje szeroki zakres możliwości personalizacji wnętrza.

Nowe silniki z technologią MINI TwinPower Turbo.

Wprowadzenie nowego MINI oznacza zmianę generacji w obszarze silników. Po raz pierwszy stosowane są zarówno silniki 3-cylindrowe, jak i 4-cylindrowe, wszystkie z technologią MINI TwinPower Turbo. W silnikach benzynowych nowego MINI Cooper S oraz nowego MINI Cooper zawierają one turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa, zmienną kontrolę wałków rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej (podwójne VANOS) oraz zmienną kontrolę zaworów w postaci VALVETRONIC, opatentowanej przez Grupę BMW. Silnik diesla nowego MINI Cooper D ma system turbodoładowania z zmienną geometrią turbiny oraz najnowszą generację bezpośredniego wtrysku common rail z ciśnieniem wtrysku zwiększonym do 2 000 barów dla precyzyjnego dawkowania paliwa i czystego spalania. Rezultat: kolejny wzrost przyjemności z jazdy w połączeniu ze zwiększoną efektywnością i przestrzeganiem normy emisji spalin EU6. Wszystkie warianty modelowe nowego MINI mają poprawione parametry silnika i osiągi jazdy, a ich zużycie paliwa i poziom emisji zostały zredukowane w porównaniu do modeli poprzednich o nawet 27 procent.

Dla dynamicznego oddawania mocy nowy MINI Cooper S jest napędzany 2,0-litrowym silnikiem 4-cylindrowym o maksymalnej mocy 141 kW/192 KM, który osiąga maksymalne obroty między 4 700 a 6 000 obr./min, dostarczając maksymalny moment obrotowy wynoszący 280 Nm przy 1 250 obr./min. Moment obrotowy można nawet chwilowo zwiększyć do 300 Nm za pomocą funkcji overboost. W rezultacie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 6,8 sekundy (automatycznie: 6,7 sekundy), podczas gdy prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (233 km/h). Średnie zużycie paliwa nowego MINI Cooper S wynosi od 5,7 do 5,8 litra (5,2 do 5,4 litra) na 100 kilometrów, a jego poziom emisji CO2 wynosi od 133 do 136 gramów na kilometr (122 do 125 g/km; dane cyklu testowego UE, w zależności od wybranego formatu opon).

Z mocą zwiększoną o 10 kW/14 KM do 100 kW/136 KM przy 4 500 do 6 000 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 220 Nm (230 Nm z overboost), osiąganym obecnie przy 1 250 obr./min, 1,5-litrowy silnik 3-cylindrowy benzynowy w nowym MINI Cooper umożliwia znacznie sportowszą jazdę niż jednostka napędowa poprzednika. Nowe MINI Cooper przyspiesza w 7,9 sekundy (automatycznie: 7,8 sekundy) od zera do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h w obu przypadkach. Te parametry wiążą się z średnim zużyciem paliwa, które zostało zredukowane do od 4,5 do 4,6 litra (4,7 do 4,8 litra) na 100 kilometrów oraz poziomem emisji CO2 wynoszącym od 105 do 107 gramów na kilometr (109 do 112 g/km; dane cyklu testowego UE, w zależności od wybranego formatu opon).

Nowy MINI Cooper D również startuje z większą mocą i zmniejszonym poziomem zużycia paliwa w porównaniu do swojego poprzednika. Posiada 3-cylindrowy silnik diesla, który mobilizuje maksymalną moc wynoszącą 85 kW/116 KM przy 4 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 270 Nm działa przy 1 750 obr./min, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy zarówno w wersji manualnej, jak i automatycznej. Prędkość maksymalna wynosi 205 (204) km/h. Nowy MINI Cooper D osiąga również nowy rekord w zakresie zużycia paliwa, wynoszącym średnio od 3,5 do 3,6 litra (3,7 do 3,8 litra) na 100 kilometrów. Poziom emisji CO2 wynosi od 92 do 95 gramów na kilometr (98 do 99 g/km; dane cyklu testowego UE, w zależności od wybranego formatu opon).

Nowa skrzynia manualna i automatyczna o zoptymalizowanej efektywności.

Skrzynia manualna i automatyczna, również nowo opracowane, przyczyniają się do dalszej poprawy efektywności. Nowy MINI jest standardowo wyposażony w 6-biegową skrzynię manualną, która różni się od modelu poprzedniego zmniejszoną wagą i poprawionym komfortem zmiany biegów dzięki zastosowaniu węglowych powłok tarczowych dla pierścieni synchronizacyjnych. Odśrodkowy wahacz w kole zamachowym zmniejsza wibracje skrętne, co poprawia właściwości akustyczne i wibracyjne systemu napędowego podczas jazdy na niskich obrotach silnika, zwiększając efektywność paliwową. Nowy czujnik biegów umożliwia również aktywną adaptację obrotów silnika dla szczególnie sportowej zmiany biegów podczas przyspieszania oraz zwiększa komfort przy redukcji biegów.

6-biegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna dla wszystkich wariantów nowego MINI oferuje poprawioną efektywność, zwiększony komfort zmiany biegów oraz podwyższone dynamiki zmian. Udoskonalenia osiągnięto dzięki elementom takim jak bardziej wydajny system sterowania przekładnią, bezpośrednie połączenie oraz zoptymalizowana hydraulika. Nowy MINI łączy również skrzynię automatyczną z automatyczną funkcją start/stop silnika po raz pierwszy, zapobiegając zbędnemu zużyciu paliwa spowodowanemu przestojami na skrzyżowaniach lub w korkach. Dodatkowo dostępna jest 6-biegowa sportowa skrzynia automatyczna, która umożliwia jeszcze krótsze czasy zmiany biegów i może być obsługiwana w trybie manualnym za pomocą łopatek przy kierownicy.

W połączeniu z systemem nawigacyjnym MINI, automatyczna skrzynia biegów potrafi także brać pod uwagę profil trasy przy sterowaniu zmianami biegów. Na podstawie danych nawigacyjnych dobierany jest odpowiedni bieg, aby dopasować go do nadchodzącej sytuacji na drodze, np. tuż przed skrzyżowaniami czy na zakrętach. Dzięki temu unika się zbędnych przyspieszeń pomiędzy dwoma zakrętami w szybkim succession.

Technologia MINIMALISM, która jest standardem, obejmuje nie tylko automatyczną funkcję start/stop silnika oraz szeroki zakres środków optymalizujących wagę i opór aerodynamiczny w nowym MINI, ale także funkcję wyświetlacza punktu zmiany biegów dla samochodów z manualną skrzynią biegów, odzyskiwanie energii hamowania oraz sterowanie na potrzeby paliwa, pompy chłodniczej i innych jednostek pomocniczych. Elektryczne wspomaganie kierownicy również jest energooszczędne, jak mapowo sterowane pompy olejowe we wszystkich silnikach. Optymalny proces podgrzewania zmniejsza energię potrzebną do uruchomienia silnika diesla o około 50 procent.

W zależności od wariantu modelowego, znaczna optymalizacja właściwości aerodynamicznych jest osiągana dzięki takim środkom jak aktywne klapy powietrzne, obszerne wykończenie podwozia oraz elementy kanałów powietrznych w górnej części słupków C. Z współczynnikiem oporu (wartość Cd) wynoszącym 0,28 (MINI Cooper, MINI Cooper D), nowy MINI również jest liderem w segmencie pod względem aerodynamiki.

Tryby jazdy MINI: sportowy styl i efektywność na wyciągnięcie ręki.

Opcja nowych trybów jazdy MINI stanowi doskonałą bazę do efektywnej jazdy. Pokrętło na podstawie dźwigni biegów lub selektora służy do aktywacji standardowego trybu MID, trybu SPORT lub trybu GREEN. Oprócz charakterystycznej krzywej pedału gazu i kierownicy oraz akustyki silnika, tryby jazdy MINI wpływają również na oświetlenie ambientowe, charakterystykę zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów oraz konfigurację Dynamic Damper Control w MINI Cooper S – jeśli są one dostępne. Wybór należy do ustawienia, które jest albo bardzo sportowe, komfortowe i dobrze wyważone, albo też ukierunkowane na efektywność paliwową.

W trybie GREEN – wspierającym zrelaksowany i bardziej efektywny styl jazdy – energia wykorzystywana przez elektrycznie zasilane funkcje komfortowe, takie jak klimatyzacja i podgrzewanie lusterek zewnętrznych, jest zmniejszana. W samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów możliwe jest również korzystanie z funkcji swobodnego tocznia. Układ napędowy jest odłączany przy prędkościach od 50 do 160 km/h, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Nowy MINI wtedy toczy się na minimalnych obrotach silnika przy minimalnym zużyciu paliwa.

Optymalizowana technologia zawieszenia: mniejsza waga, większe wrażenie z jazdy jak w gokarcie.

Udoskonalenie technologii zawieszenia w nowym MINI opiera się na dobrze znanym schemacie projektowania osie McPherson z przodu oraz unikalnym w swoim otoczeniu konkurencyjnym wielowahaczowym zawieszeniu tylnym, a także na szerokiej optymalizacji wszystkich komponentów pod względem wyboru materiałów i geometrii. Wszystkie ulepszenia mają na celu wzbogacenie doświadczenia zwinnych właściwości jezdnych MINI, powszechnie znanych jako wrażenie z jazdy gokartem. Ustawienie zawieszenia kół, mocowanie nadwozia, zawieszenie pojazdu, tłumienie, kierowanie i hamulce uwzględniają zwiększony poziom mocy silnika i typową koncepcję MINI polegającą na napędzie na przednie koła, transwersalnie umieszczonym silniku z przodu, niskim środku ciężkości, krótkich zwisach, szerokim torze i sztywnej, optymalizowanej pod względem wagi strukturze nadwozia.

W celu zmniejszenia wagi i zwiększenia sztywności komponentów, nowa przednia oś jest wyposażona w aluminiowe łożyska obrotowe oraz wsporniki osi i wahacze wykonane ze stali wysokowytrzymałej. Zmodyfikowana kinematyka przedniej osi wspiera zwinne reakcje na zakrętach i precyzyjne odczucia podczas kierowania nowym MINI. Udział stali wysokowytrzymałej w tylnej osi również został zwiększony. Rury stabilizacyjne z przodu i tyłu również przyczyniają się do zmniejszenia wagi. Istnieje również innowacyjne łożysko osi, które wpływa na komfort jazdy oraz zwinność.

Premiera Dynamic Damper Control w nowym MINI.

Nowo zaprojektowane systemy zawieszenia i tłumienia zostały zredukowane w wadze. Tłumiki są odseparowane z przodu i z tyłu dzięki trójścieżkowym łożyskom podporowym. Innym nowym elementem w programie wyposażenia MINI jest Dynamic Damper Control. Dostępne są dwie krzywe charakterystyki dla ustawienia tłumika, co pozwala na aktywację albo bardziej komfortowego podejścia, albo bezpośredniej, sportowej reakcji na nierówności drogi, w zależności od danej sytuacji. Faza kompresji i powrotu jest regulowana za pomocą elektronicznego sterowania zaworami EDC.

Elektryczne wspomaganie kierownicy również przeszło znaczny rozwój. Tak zwane kompensowanie momentu kierowniczego zapobiega tendencjom do samodzielnego kierowania spowodowanym różnymi stopniami momentu na kołach napędowych. Precyzja kierowania została również zoptymalizowana dla nagłych manewrów awaryjnych i przy pokonywaniu zakrętów w bardzo sportowym stylu. Standardowe funkcje obejmują także system wspomagania kierownicy Servotronic, który działa w zależności od prędkości.

Oprócz systemu antyblokującego ABS, elektronicznego rozkładu siły hamowania EBD, kontroli hamowania na zakrętach (CBC) oraz asystenta hamowania, system kontroli stabilności dynamicznej DSC (Dynamic Stability Control) w nowym MINI obejmuje również asystenta ruszania, funkcję osuchania hamulców, wsparcie hamulców fading oraz tryb DTC (Dynamic Traction Control), który pozwala na kontrolowane poślizgi na kołach napędowych, ułatwiając ruszanie na luźnym piasku lub głębokim śniegu. Gdy system stabilności jazdy jest dezaktywowany (tryb DSC Off), włącza się elektroniczna funkcja blokady dyferencjału osi przedniej, która selektywnie i stosownie hamuje obracające się koło napędowe w ciasnych zakrętach, kierując moment napędowy na drugie koło. Ten system, znany jako Elektroniczna Kontrola Blokady Dyferencjału (EDLC), wspomaga ruch pojazdu do przodu, nie wpływając negatywnie na odpowiedź samosterującą. Nowy MINI Cooper S również posiada system Performance Control, który przeciwdziała tendencjom do podsterowności przed przekroczeniem poziomu progu, co wspiera zwinne, a jednocześnie neutralne reakcje jazdy na zakrętach.

15-calowe, kute felgi lekkie nowego MINI Cooper i nowego MINI Cooper D charakteryzują się szczególnie niską wagą oraz korzystnymi właściwościami aerodynamicznymi. Nowy MINI Cooper S jest standardowo wyposażony w 16-calowe felgi lekkie. Inne felgi lekkie o średnicy do 18 cali są dostępne w programie opcji i akcesoriów.

Mniej wagi, więcej bezpieczeństwa i większa zwinność dzięki inteligentnej konstrukcji kompozytowej.

Dalszy rozwój w obszarze nadwozia skoncentrowany był na optymalizacji struktury, co pozytywnie wpływa zarówno na właściwości jezdne, jak i reakcję na wypadki nowego MINI. Inteligentna konstrukcja kompozytowa oznacza, że redukcja wagi w nowym MINI jest połączona ze zwiększeniem sztywności, co wspiera zarówno zwinność, jak i ochronę pasażerów. Pomimo rozbudowanego wyposażenia, praktycznie wszystkie warianty nowego MINI są lżejsze niż ich odpowiedniki poprzednich modeli. Ważą także mniej od konkurencji w segmencie.

Wysoce odporne struktury nośne, strefy deformacyjne o optymalnym kształcie i ekstremalnie stabilna komora pasażerska stanowią doskonałą podstawę dla utrzymania energii uderzenia z dala od pasażerów i zapewnienia maksymalnej ochrony. Koncepcja bezpieczeństwa nowego MINI jest skierowana na osiągnięcie maksymalnych wyników w wszystkich istotnych testach zderzeniowych na całym świecie.

Kompleksowa technologia bezpieczeństwa, w tym ochrona pieszych.

Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa nowego MINI obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne oraz poduszki powietrzne kurtynowe dla przednich i tylnych siedzeń. Wszystkie siedzenia są wyposażone w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pasów oraz ogranicznikami siły pasa z przodu, a z tyłu znajdują się mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych.

Są również absorbery uderzeń, precyzyjnie zdefiniowane elementy deformacyjne oraz częściowo aktywna maska, wszystkie te elementy minimalizują ryzyko obrażeń w przypadku potrącenia pieszych. W przypadku kolizji z pieszym, którą rejestrują specjalne czujniki, mechanizm wyzwalający podnosi pokrywę silnika. Tworzy to dodatkową przestrzeń deformacyjną i znacznie redukuje ryzyko obrażeń przy zderzeniu z twardymi elementami silnika.

Innowacyjne systemy wspomagania kierowcy zwiększają komfort i bezpieczeństwo.

Kolejnym dowodem postępu technologicznego, jaki przynosi nowa edycja MINI, są programy systemów wspomagania kierowcy – dostępne po raz pierwszy w modelu brytyjskiej marki. Nowe funkcje obejmują wyświetlacz Head-Up MINI, który wyświetla informacje dotyczące kierowcy na wysuwanym monitorze w górnej części deski rozdzielczej pomiędzy szybą a kierownicą. Wyświetlacz Head-Up MINI sprzyja koncentracji na drodze, wyświetlając informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Można je szybko i wygodnie odczytać, nie odwracając wzroku od drogi. Informacje, które można wyświetlić w wyświetlaczu Head-Up MINI obejmują prędkość w formie cyfr, wskazówki nawigacyjne w postaci grafiki strzałkowej i szkice skrzyżowań, wizualne sygnały ostrzegawcze dla kolizji, symbole wyświetlające wygenerowane przez informacje o ograniczeniu prędkości oraz informacje o zakazach wyprzedzania, komunikaty Check Control oraz szczegóły programów rozrywkowych, takie jak stacje radiowe i tytuły utworów. Grafika na ekranie wysokiej rozdzielczości jest dobrze widoczna we wszystkich warunkach oświetleniowych.

Inne innowacje w obszarze systemów wspomagania kierowcy w nowym MINI to opcja asystenta jazdy. Obejmuje ona tempomat oparty na kamerze oraz funkcję kontroli odległości, która automatycznie utrzymuje odległość od pojazdu z przodu, a także system ostrzegania przed kolizją i pieszym, z funkcją wstępnego hamowania. W sytuacjach krytycznych kierowca otrzymuje najpierw wizualny sygnał w postaci symbolu graficznego, który pojawia się w tablicy wskaźników; na drugim poziomie ostrzeżenia towarzyszy sygnał akustyczny, który nakłania kierowcę do reakcji. Oprócz tego, w przypadku zbliżającej się kolizji z pieszym lub ryzyka kolizji od tyłu w ruchu miejskim, aktywowane jest automatyczne hamowanie. Nowe MINI jest wówczas spowalniane z umiarkowaną siłą hamowania. W zależności od sytuacji może to albo całkowicie zapobiec zderzeniu, albo znacznie zredukować jego ciężkość. Gdy aktywowane jest automatyczne spowalnianie, kierowca otrzymuje również wyraźny sygnał do interwencji.

Inne elementy Asystenta Jazdy to funkcja rozpoznawania znaków drogowych, która rejestruje i wyświetla ograniczenia prędkości oraz zakazy wyprzedzania na aktualnej trasie, a także asystent świateł drogowych, który uwzględnia jasność otoczenia oraz nadjeżdżające pojazdy, a także te poruszające się z przodu przy sterowaniu światłami drogowymi.

Cooper 1.5L 6AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1499 Cm3
Moc100 Kw @ 4250-6000 Rpm
136 Hp @ 4250-6000 Rpm
134 Bhp @ 4250-6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
220 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2458 Lbs (1115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3516 Lbs (1595 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Emisja CO2109 G/Km

Cooper 1.5L 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1499 Cm3
Moc100 Kw @ 4500-6000 Rpm
136 Hp @ 4500-6000 Rpm
134 Bhp @ 4500-6000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
220 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R 15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2392 Lbs (1085 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3450 Lbs (1565 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

Cooper S 2.0L 6AT FWD (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc141 Kw @ 4700-6000 Rpm
192 Hp @ 4700-6000 Rpm
189 Bhp @ 4700-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1250-4750 Rpm
281 Nm @ 1250-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna145 Mph (233 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/55 R16 87W
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2590 Lbs (1175 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3649 Lbs (1655 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2122 G/Km

Cooper S 2.0L 6MT (192 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc141 Kw @ 4700-6000 Rpm
192 Hp @ 4700-6000 Rpm
189 Bhp @ 4700-6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 1250-4750 Rpm
281 Nm @ 1250-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/55 R 16 87W
Długość151.6 In (3851 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2557 Lbs (1160 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3616 Lbs (1640 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

John Cooper Works 2.0L 6AT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc170 Kw @ 5200-6000 Rpm
231 Hp @ 5200-6000 Rpm
228 Bhp @ 5200-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1250-4800 Rpm
320 Nm @ 1250-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 88Y
Długość151.5 In (3848 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2690 Lbs (1220 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3748 Lbs (1700 Kg)
Spalanie miasto32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2133 G/Km

John Cooper Works 2.0L 6MT FWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc170 Kw @ 5200-6000 Rpm
231 Hp @ 5200-6000 Rpm
228 Bhp @ 5200-6000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1250-4800 Rpm
320 Nm @ 1250-4800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/45 R17 88Y
Długość151.5 In (3848 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2657 Lbs (1205 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3715 Lbs (1685 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Emisja CO2155 G/Km

One 1.2L 6AT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc75 Kw @ 4250-6000 Rpm
102 Hp @ 4250-6000 Rpm
101 Bhp @ 4250-6000 Rpm
Moment obrotowy133 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
180 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2469 Lbs (1120 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3527 Lbs (1600 Kg)
Spalanie miasto40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km

One 1.2L 6MT FWD (102 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1198 Cm3
Moc75 Kw @ 4250-6000 Rpm
102 Hp @ 4250-6000 Rpm
101 Bhp @ 4250-6000 Rpm
Moment obrotowy133 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
180 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2403 Lbs (1090 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3461 Lbs (1570 Kg)
Spalanie miasto41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Spalanie trasa58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2108 G/Km

Cooper D 1.5L 6AT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc85 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750 Rpm
270 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2535 Lbs (1150 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3594 Lbs (1630 Kg)
Spalanie miasto56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Spalanie trasa67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Średnie spalanie63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Emisja CO298 G/Km

Cooper D 1.5L 6MT FWD (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1496 Cm3
Moc85 Kw @ 4000 Rpm
116 Hp @ 4000 Rpm
114 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy199 Lb-Ft @ 1750 Rpm
270 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2502 Lbs (1135 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3560 Lbs (1615 Kg)
Spalanie miasto54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie67.2 Mpg Us (3.5 L/100Km)
Emisja CO292 G/Km

Cooper SD 2.0L 6AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc125 Kw @ 4000 Rpm
170 Hp @ 4000 Rpm
168 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
361 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość151.6 In (3851 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2635 Lbs (1195 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3682 Lbs (1670 Kg)
Spalanie miasto51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2104 G/Km

Cooper SD 2.0L 6MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1995 Cm3
Moc125 Kw @ 4000 Rpm
170 Hp @ 4000 Rpm
168 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1500-2750 Rpm
361 Nm @ 1500-2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość151.6 In (3851 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.5/58.5 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna2601 Lbs (1180 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3649 Lbs (1655 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2106 G/Km

One D 1.5L 6MT FWD (95 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1496 Cm3
Moc70 Kw @ 4000 Rpm
95 Hp @ 4000 Rpm
94 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 1750-2250 Rpm
220 Nm @ 1750-2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony175/65 R15 84H
Długość150.4 In (3820 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/59.1 In (1
Rozstaw osi98.2 In (2494 Mm)
Pojemność bagażnika7.5 Cuft (212 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna2458 Lbs (1115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3516 Lbs (1595 Kg)
Spalanie miasto60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Spalanie trasa75.9 Mpg Us (3.1 L/100Km)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO289 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.