Peugeot ma długą historię produkcji kombi dla swoich samochodów, więc naturalnym krokiem było wprowadzenie na rynek kompaktowego hatchbacka 308 w wersji nadwoziowej kombi.
Od września 2014 roku Europa wprowadziła nowe normy emisji spalin dla wszystkich nowych samochodów, a francuski producent wykorzystał ten czas na zmianę generacji modelu 308. Po raz pierwszy w historii Peugeot użył tej samej nazwy dla dwóch kolejnych generacji. Dodatkowo, zachował oznaczenie SW, które nie pochodzi od „station wagon”, jak niektórzy mogą myśleć, ale od sports wagon, jak sugerują przedstawiciele marki.
SW, dzieląc przednią część z pięciodrzwiowym hatchbackiem, zaprezentował zupełnie nowe podejście na rynku. Samochód nie wyglądał już nijako i nudno. Jego chromowana atrapa chłodnicy oraz napis „Peugeot” umieszczony na krawędzi maski z przodu, sprawiały wrażenie przynależności do segmentu premium. Ponadto, reflektory miały diodowe światła do jazdy dziennej w górnej części, przypominające rząd pereł. Z profilu, dynamiczny wygląd samochodu podkreślały zakrzywione, rzeźbione linie na panelach drzwi, które biegły aż do tylnych błotników, kończąc się przy światłach tylnych. W przeciwieństwie do swojego hatchbackowego odpowiednika, SW miał inne tylne drzwi i dodatkowy rząd bocznych okien obok bagażnika.
W środku producent skoncentrował się na dwóch głównych aspektach: designie i jakości materiałów. Dlatego zamontowano przyrządowy panel w stylu binokli z wyświetlaczem TFT umieszczonym pomiędzy obrotomierzem a prędkościomierzem. Na szczycie centralnego panelu, pomiędzy wentylatorami, Peugeot umieścił system audio nad kontrolkami klimatyzacji. W wersjach podstawowych, płaskie przednie fotele nie były zbyt wsparcia, ale były wygodne. Jednocześnie, z tyłu, 308 SW miał kanapę dzieloną w proporcji 60/40, odpowiednią dla trzech pasażerów.
Pod maską, model 308 SW z 2015 roku oferował szeroki wybór silników wysokoprężnych i benzynowych, które były standardowo połączone z manualną skrzynią biegów. W wybranych wersjach dostępna była opcjonalnie sześciobiegowa skrzynia automatyczna.
Inżynierowie i projektanci Peugeota stworzyli dynamiczny i elegancki samochód typu kombi, który zachwyca sportowym stylem. Bazując na Peugeot i-Cockpit z wersji hatchback, nowy Peugeot 308 SW oferuje nowoczesne, innowacyjne wnętrze. Dzięki elastyczności nowej platformy EMP2, samochód maksymalnie wykorzystuje swoje przestronne wymiary, zapewniając jeden z największych bagażników w segmencie. Bagażnik wyróżnia się także funkcjonalnością i modułowością.
Wirtuozerski design (zmniejszona waga, innowacyjne materiały) oraz nowe oszczędne i efektywne silniki sprawiają, że Peugeot 308 SW może pochwalić się wzorcowym zużyciem paliwa i emisją spalin, jednocześnie oferując niespotykaną radość z jazdy dla samochodu typu kombi. Szeroki zakres wyposażenia i wysoka jakość stawiają nowego Peugeota 308 SW w czołówce swojego segmentu, wspierając ambicje marki i jej strategię premium.
Odrodzenie segmentu kombi w klasie C
Peugeot jest obecny w segmencie kombi klasy C, w którym konkurował nowy Peugeot 308 SW, od dziesięcioleci. Od momentu wprowadzenia kombi 304 w 1969 roku, każda generacja serii 300 miała w ofercie udany wariant kombi.
Proporcja kombi w segmencie C pozostaje stabilna, osiągając w Europie 10% od wielu lat. Pojawienie się i wzrastające znaczenie crossoverów i MPV nie wpłynęło na proporcję kombi.
Klienci poszukujący kombi są młodsi, bardziej dynamiczni i w większym stopniu mężczyznami niż w ogółe segmentu C. Reprezentują ich pary pracujące, z dziećmi lub bez, które intensywnie korzystają z pojazdu (przebiegają największe dystanse w segmencie). Potrzebują znacznej wszechstronności w użytkowaniu, nie rezygnując przy tym z komfortu, przyjemności z jazdy i stylu pojazdu.
W tym kontekście Peugeot 308 SW spełnia oczekiwania tych klientów, koncentrując się na podstawowych wymaganiach tego segmentu w czterech kluczowych obszarach: designie, efektywności (w tym funkcjonalności), doświadczeniach z jazdy i jakości.
Płynny i dynamiczny design
Tak jak w wersji hatchback, projektanci Peugeota postawili na prostotę, równowagę i płynność w stylu. Nowy Peugeot 308 SW nie ma zbędnych ozdobników ani ostentacyjnej agresywności; kluczowy jest wysoki standard jakości w obróbce materiałów i wykończenia.
Przód nowego Peugeota 308 SW podziela charakter z wersją hatchback. Posiada chromowaną kratkę grilla i lampy, które zachowują ekspresyjny, kocie spojrzenie marki. Technologia Full LED (31 diod LED na lampę) jest standardem w wyższych poziomach wyposażenia, co nadaje technologiczny i charakterystyczny podpis świetlny.
Profil Peugeota 308 SW jest płynny i smukły. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi (+11 cm w porównaniu do wersji hatchback) i tylnej zwisie (+22 cm w porównaniu do hatchbacka), nowy Peugeot 308 SW wyróżnia się jako jeden z najbardziej dynamicznych i zbalanced kombi w segmencie.
Płynny profil podkreślony jest przez wspaniałe chromowane wykończenie okien, które otacza cały boczny przeszklony obszar. W przypadku dużego bocznego okna, wykończenie jest w jednym kawałku o zmiennej przekroju. Ten techniczny i stylistyczny wyczyn zazwyczaj występuje tylko w niektórych pojazdach z wyższych segmentów, podkreślając wyrafinowaną dynamikę profilu.
Kolejnym ważnym elementem jest brak okna kwartałowego w tylnych drzwiach, co podkreśla i poprawia wygląd bocznej przeszklonej strefy.
Opadająca linia dachu oraz kąt formowany z tylną szybą dodatkowo wzmacniają dynamikę profilu. Wreszcie, idealna integracja aluminiowych poprzecznych belek dachowych, dyskretnych i eleganckich, dopełnia pozycjonowanie nowego Peugeota 308 SW w ekskluzywnym świecie wyjątkowych kombi.
Tył jest szeroki i smukły, co przyczynia się do sportowego wrażenia nowego Peugeota 308 SW. Tylnie lampy, opływające boki jak w hatchbacku, przyjmują niezwykły i technologiczny kształt litery C dzięki zastosowaniu 42 opalescencyjnych diod LED. Z trzema dodatkowymi diodami w każdej lampie do funkcji hamulca, lampy tylne zawierają nie mniej niż 48 diod LED. Ten podpis, którego kształt podkreśla postawę pojazdu, przypomina te w modelach 508 SW i 508 RXH, umieszczając nowego Peugeota 308 SW w rodzinie marki znakomitych samochodów typu kombi.
Opadająca linia dachu, wykończenie tylnego spojlera, doskonała integracja 3. światła hamulca, przejętego z 508 SW, oraz płaskie belki dachowe oddalone od siebie, wzmacniają wrażenie szerokości nowego Peugeota 308 SW.
Nowoczesne i jasne wnętrze
Wnętrze nowego Peugeota 308 SW zachwyca niespotykaną czystością, nowoczesnością i technologią.
Oparte jest na innowacyjnym koncepcie narzędzi i kontroli: Peugeot i-Cockpit. Składa się z czterech elementów: zwartego koła kierownicy dla intensywnych wrażeń dynamicznych, wyświetlacza Head-Up, aby informacje były czytelne bez odrywania wzroku od drogi, wysoka konsola centralna oraz duży 9.7″ ekran dotykowy dla intuicyjnej jazdy.
Jakość materiałów, użytych tekstyliów, precyzja montażu i konstrukcji zostały zdefiniowane, aby umieścić nowego Peugeota 308 SW w premium. Deska rozdzielcza została w pełni pokryta, a kierownica obszyta skórą pełnoziarnistą od drugiego poziomu wyposażenia, a akcenty w kolorze czarnym i satynowym chromie są obecne w całej kabinie w strefach użytkowanych przez klienta.
Prawie całkowity brak przycisków połączony z wysokiej jakości materiałami przynosi czystość, która jest bezprecedensowa na rynku.
Wreszcie, przestronne przeszklone obszary i ogromny szklany dach o powierzchni 1,69 m² wypełniają wnętrze Peugeota 308 SW światłem. Integracja poprzecznych belek dachowych umieszczonych nad bokami nadwozia pozwala na optymalizację tej przestrzeni. Dach ten można całkowicie zasłonić elektryczną roletą.
Udana aranżacja kabiny
Podobnie jak w hatchbacku, nowy Peugeot 308 SW korzysta z nowej platformy EMP2 Grupy PSA. Ta „Efektywna Modułowa Platforma” pozwala na znaczne elastyczność w konfiguracji i ustawieniach, szczególnie pod względem długości. Dlatego rozstaw osi jest wydłużony o dwa notch w porównaniu do hatchbacka, co daje dodatkowe 11 cm, w całości przeznaczone na przestrzeń z tyłu, szczególnie na miejsce na kolana i objętość bagażnika. Dostęp do tylnych foteli został zoptymalizowany dzięki szerszym tylnym drzwiom i przesunięciu tylnych siedzeń o 29 mm.
Tylny zwis został wydłużony o 22 cm w porównaniu do hatchbacka, co pozwala na idealną aranżację z tyłu, podzieloną na:
- duży wzrost głębokości bagażnika, co świadczy o bardzo hojnej objętości;
- tylny zderzak, który jest nieco bardziej wyraźny niż w hatchbacku, dla lepszej ochrony i bezpieczeństwa nadwozia.
Przestrzeń wewnętrzna w ten sposób daje pasażerom uczucie komfortu i wygody.
Kompaktowe i przestronne kombi
Z długością 4585 mm, szerokością 1804 mm i wysokością 1471 mm, nowy Peugeot 308 SW oferuje idealne wymiary, które spełniają podstawowe oczekiwania klientów w segmencie kombi, szczególnie w zakresie przestronności wnętrza i objętości bagażnika.
Hojne wymiary nowego Peugeota 308 SW (choć wciąż normalne dla segmentu) pozwalają na uzyskanie jednych z najlepszych danych bagażowych na rynku. Objętość bagażnika poniżej półki bagażowej wynosi imponujące 610 dm3 VDA 210 (co odpowiada 660 litrom) składające się z:
556 dm3 VDA 210 (lub 590 litrów) nad dnem bagażnika
54 dm3 VDA 210 (lub 70 litrów) w przestrzeniach magazynowych poniżej dno bagażnika
Gdy w bagażniku znajduje się zapasowe koło oszczędnościowe – dostępne jako opcja – objętość poniżej podłogi zmniejsza się o 47 dm3 VDA.
Idealnie płaski bagażnik w mgnieniu oka
Aby ułatwić i intuicyjną obsługę, nowy Peugeot 308 SW jest standardowo wyposażony w tylne siedzenia „Magic Flat”. System ten umożliwia natychmiastowe złożenie obu części tylnej kanapy poprzez obsługę dwóch przycisków łatwo dostępnych po bokach bagażnika. Dzięki automatycznemu opuszczeniu siedzisk tylnych, rezultatem jest uzyskanie płaskiej podłogi, co zapewnia łączną objętość 1660 dm3 VDA 214, składającej się z:
- 1606 dm3 VDA nad dywanikiem
- 54 dm3 VDA w przestrzeniach magazynowych poniżej dywanika
Sukces tej aranżacji wynika nie tylko z objętości. Nowy Peugeot 308 SW wyróżnia się wyjątkowo praktycznym i użytecznym bagażnikiem:
- otwór bagażnika, dobrze wykończony, jest o prostym kształcie, co pozwala na szerokie załadunki, ponad 1,06 m do tylniej półki
- długość bagażnika do tylnych siedzeń wynosi 1,07 m
- różnica wysokości między progiem a dnem bagażnika wynosi tylko 33 mm, co czyni próg jednym z najniższych na rynku, ułatwiając załadunek i rozładunek
- boki bagażnika są idealnie pionowe, a intruzja tylnych nadkoli jest minimalna. Przestrzenie można zaaranżować z wyjmowanymi przegrodami z każdej strony bagażnika. Elastyczny pasek po lewej stronie wykończenia pozwala na zabezpieczenie małych przedmiotów
- dostępne są aluminiowe szyny bagażnika. Posiadają cztery wyjmowane metalowe haki do mocowania dużych przedmiotów
- chowany pokrowiec bagażowy jest łatwy w użyciu
- pod dywanem bagażnika znajduje się miejsce do przechowywania pokrowca bagażowego i wyjmowanych haków mocujących w dedykowanych schowkach
Silniki nowej generacji o wysokich osiągach spełniające najostrzejsze normy emisji
Od momentu premiery nowy Peugeot 308 SW korzysta z gamy silników benzynowych i diesla Euro 6 nowej generacji, które są efektywne i całkowicie nowe. W przypadku silników benzynowych moc wynosi od 130 do 155 KM, a emisja CO2 zaczyna się od 109 g/km. Zakres silników diesla wynosi od 92 do 150 KM z wyjątkowo ograniczoną emisją CO2, która nie przekracza 111 g/km. Jednak szczególnie nowa wersja BlueHDi 1.6 litra o mocy 120 KM z sześciobiegową skrzynią biegów ma spalanie w cyklu mieszanym wynoszące jedynie 3,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 85 g/km. To rekord w segmencie.
Te efektywne silniki mogą być powiązane z oponami o ultra niskim oporze toczenia, opracowanymi w ekskluzywnym partnerstwie z firmą Michelin. Te opony nowej generacji zapewniają oszczędności w emisji CO2 średnio o 3 g/km, przy jednoczesnym zmniejszeniu drogi hamowania na mokrej nawierzchni i równych wskaźnikach zużycia jak standardowe opony. Będą one montowane na ponad jednej trzeciej modeli.
Od lipca 2014 roku gama dostępna zostanie uzupełniona o wersję PureTech 3-cylindrową 110 KM turbo oraz nową sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów w wersji 130 KM benzynowej.
Nowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM
Nowy Peugeot 308 SW e-THP 1.2 litra 130 KM wprowadza silnik benzynowy PureTech o trzech cylindrach, w jego turbosprężonej wersji, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Modułowy i kompaktowy, czysty i mocny, ten silnik to destylacja efektywności i najnowszej technologii. Dzięki wysokociśnieniowemu wtryskowi bezpośredniemu (200 bar) oraz nowej generacji turbosprężarce o wysokiej wydajności (pracującej z prędkością 240 000 obr./min) zapewnia prowadzenie spośród najlepszych na rynku, już od najniższych obrotów silnika. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm uzyskuje się przy 1750 obr./min, co zapewnia najlepszy kompromis momentu obrotowego przy niskich obrotach i maksymalnej mocy na rynku. Dodatkowo 95% momentu obrotowego jest dostępne pomiędzy 1500 a 3500 obr./min, co obiecuje optymalne działanie w każdej sytuacji.
Jego kompaktowe wymiary, zmniejszona waga i innowacyjne materiały o niskim tarciu są kluczowymi aspektami w poszukiwaniach wydajności i ekonomicznej pracy, bez żadnych kompromisów w zakresie niezawodności i trwałości. W porównaniu do równoważnej mocy i wydajności, ten postęp technologiczny pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 o 21%.
Wraz z tą nowością w rodzinie silników benzynowych PureTech, marka udowadnia, że downsizing (zmniejszanie pojemności silnika) może być sposobem na poprawę osiągów i wrażeń z jazdy.
Technologia BlueHDi zastosowana w nowej gamie silników diesla
BlueHDi to nazwa silników diesla marki Euro 6. Ekskluzywne połączenie SCR (Selektywna Redukcja Katonowa) i filtra cząstek stałych z dodatkiem dla emisji diesla Euro 6, technologia BlueHDi pozwala na drastyczne zmniejszenie emisji NOx o 90% oraz optymalizację emisji CO2 i zużycia paliwa, przy jednoczesnym eliminowaniu 99,9% cząstek stałych.
W momencie premiery dostępne będą trzy silniki BlueHDi. BlueHDi 1.6 litra 100 (połączony z manualną skrzynią biegów na 5 biegów) i BlueHDi 1.6 litra 120 (z sześciobiegową manualną skrzynią) dopełnia w ofercie BlueHDi 2.0 litra 150, dostępny z sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Silnik BlueHDi 1.6 litra 120, z homologacją o emisji CO2 wynoszącej 85 g/km, to prawdziwy postęp technologiczny, pozwalający na doskonałe połączenie osiągów i niskiego zużycia paliwa. Z mocą wynoszącą 120 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 300 Nm przy 1750 obr./min, ta wersja o bardzo niskim zużyciu paliwa jest prawdziwym „rdzeniem oferty” o wyjątkowych właściwościach jezdnych. Uniwersalny i wydajny, nie ma specjalnych ograniczeń co do zdolności holowniczych.
Nowy silnik BlueHDi 2.0 litra 150 łączy wysokie osiągi z wyjątkowo dobrze kontrolowanymi emisjami. Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 370 Nm przy 2000 obr./min i dużą elastycznością w użytkowaniu, na nowym Peugeocie 308 SW z sześciobiegową manualną skrzynią, zwraca emisję CO2 wynoszącą 99 g/km.
Ten silnik BlueHDi 2.0 litra 150 może być również połączony z automatyczną skrzynią biegów AISIN 3. generacji na 6 biegów. Ta nowa automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje technologię Quickshift, która łączy szybsze zmiany biegów z płynnością i przyjemnością z jazdy na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja pozwala na drastyczne obniżenie emisji CO2. Różnica w emisji w porównaniu do skrzyni manualnej wynosi zaledwie 5 g/km (dla danej konfiguracji opon), co czyni tę wersję bardzo dobrze umiejscowioną w kontekście przyjemności z jazdy i zużycia paliwa.
Najlżejsze i najbardziej efektywne kombi w segmencie
Podobnie jak w wersji hatchback, nowy Peugeot 308 SW oferuje redukcję wagi o 140 kg. W rezultacie, przy porównywalnym silniku i wyposażeniu, jest najlżejszym pojazdem w segmencie. To wynika z dwóch czynników: użycia nowej platformy EMP2 oraz wyboru innowacyjnych rozwiązań technicznych zastosowanych w nowym Peugeocie 308 SW.
Nowa platforma EMP2 pozwala na drastyczne obniżenie wagi o 70 kg, co składa się z:
- 27 kg dzięki użyciu innowacyjnych stali (stal o bardzo wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości), materiałów kompozytowych i aluminium
- 10 kg dzięki innowacyjnym procesom montażu (spawanie laserowe, hydroformowanie)
- 33 kg dzięki zoptymalizowanej konstrukcji (lżejsze moduły, różne rozmiary niektórych części w zależności od mocy)
Innowacyjna konstrukcja techniczna i wybór lżejszych materiałów pozwalają na kolejną redukcję wagi o 70 kg. Waga każdej części została zoptymalizowana, zachowując pełną zdolność funkcjonalności. Tak więc maska i przednie błotniki są wykonane z aluminium. Ten wybór technologiczny zarezerwowany jest zazwyczaj dla pojazdów premium.
Użycie stali o wysokiej wytrzymałości, innowacyjnych materiałów lub redefiniowanie części pozwala na osiągnięcie znacznych redukcji wagi. Podobnie jak w hatchbacku, nowa konstrukcja ram siedzeń przednich i tylnych pozwala na redukcję o więcej niż 10 kg. Tylna klapa jest termoplastyczna, materiał kompozytowy, który jest jednocześnie lekki i sztywny, co zmniejsza wagę tylnej klapy o 4 kg w porównaniu do tradycyjnej klapy.
Efektywna aerodynamika
Płynne linie oraz niska szerokość i wysokość nowego Peugeota 308 SW sugerują od razu dobre osiągi aerodynamiczne, co jest pewnym znakiem zmniejszonego zużycia paliwa i emisji CO2. Wydajność aerodynamiczna, podobnie jak waga, jest kluczowym czynnikiem w redukcji śladu węglowego pojazdu.
Dzięki temu, przemieszczenie istotnych jednostek oraz obniżona wysokość nowego Peugeota 308 SW pozwalają na obniżenie środka ciężkości o 20 mm w porównaniu do swojego poprzednika. Penetracja pojazdu przez powietrze zostało polepszone z imponującym współczynnikiem Cx wynoszącym 0,28 oraz SCx równym 0,64 m2. Ta ostatnia wartość lokuje osiągi aerodynamiczne nowego Peugeota 308 SW w czołówce na rynku kombi, niezależnie od segmentu.
Peugeot i-Cockpit, nazwa narzędzi i kontrolek Peugeota
Nowy Peugeot 308 SW wykorzystuje Peugeot i-Cockpit z hatchbacka 308. Jego kompaktowe koło kierownicy, wyświetlacze head-up, duży 9.7” ekran dotykowy oraz wysoka konsola centralna nadają mu unikalny charakter w świecie motoryzacji, stając się symbolem wnętrz Peugeota.
Zaprojektowany, aby dostarczyć zmysłowych i intuicyjnych wrażeń z jazdy, Peugeot i-Cockpit oferuje nowe doznania. Doceniony przez publiczność, prasę i klientów, ułatwia zapoznanie się z nowym Peugeotem 308.
Kompaktowe wymiary koła kierownicy (351 mm x 329 mm) sprawiają, że pojazd jest łatwy w obsłudze i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Manewrowanie w mieście jest bardzo łatwe dzięki precyzyjnemu i informacyjnemu elektrycznemu wspomaganiu kierownicy.
Idealnie zintegrowana w desce rozdzielczej, tablica przyrządów została zaprojektowana jak obiekt technologiczny o wysokiej precyzji. Wypukłości dla wskaźników są szeroko odsunięte, a symetryczny obrót wskazówek ułatwia odczyt informacji umieszczonych po obu stronach kompaktowego koła. Taki układ pozwala kierowcy skupić się na górnej części deski rozdzielczej, nie odrywając wzroku od drogi. Czerwone wskazówki, starannie wykonane, przypominają te w precyzyjnych zegarkach. W najwyższych poziomach wyposażenia, są wykończone w chromie, podobnie jak ramki dla prędkościomierza i obrotomierza. Wskaźniki mają specjalne podziałki i funkcję ciemnego panelu, która maskuje lampki ostrzegawcze i liczby w czasie postoju.
Duży, 9.7” ekran dotykowy łączy w jednym miejscu wszystkie sterowania. Umożliwia obsługę następujących systemów: klimatyzacji, systemów wspomagania jazdy, multimedia, nawigacja, telefon, aplikacje Peugeot Connect oraz ustawienia pojazdu. Siedem przycisków zapewniających bezpośredni dostęp do funkcji sprawia, że obsługa ekranu dotykowego jest oczywista. Dla każdego systemu informacje przedstawiane są na dwóch łatwo dostępnych stronach.
Jazda i prowadzenie najwyższej jakości
Doświadczenie z jazdy oferowane przez nowego Peugeota 308 SW opiera się na historycznym know-how Peugeota w zakresie zawieszenia oraz na wewnętrznych cechach nowej platformy EMP2.
Obniżenie środka ciężkości o 20 mm sprzyja nie tylko aerodynamice pojazdu, ale również zapewnia lepszą sztywność nadwozia. Nowa platforma wprowadza efektywne komponenty zawieszenia (pseudo-MacPherson z przodu i belka odkształcalna z tyłu) o zmniejszonej wadze. Optymalizacja układu jezdnego pozwala na zmniejszenie promienia skrętu o 20 cm (11,2 m między krawężnikami) w porównaniu do poprzednika. Z tyłu innowacyjne umiejscowienie amortyzatorów nad ramionami poprawia osiągi, co przekłada się na lepszy komfort jazdy. Ponadto, zachowanie przy załadunku jest niezwykłe: obniżenie środka ciężkości i dłuższy rozstaw osi poprawiają rozkład masy, nie wpływając na dynamiczne cechy pojazdu.
Zmienny elektryczny układ kierowniczy jest zarówno precyzyjny, jak i informacyjny. W połączeniu z kompaktowym kołem kierownicy, sprawia, że pojazd jest bardzo łatwy w manewrowaniu w mieście.
Tarcze hamulcowe – wentylowane z przodu i o wymiarach do 304 x 28 mm – są zoptymalizowane pod względem wagi i odporności na straty tarcia, a ich wymiary są dobrze dopasowane w całej ofercie. Technologia związana z systemem hamulcowym pozwala nowemu Peugeotowi 308 SW korzystać z elektrycznego hamulca postojowego (przy użyciu silnikowych zacisków hamulcowych), ESP, zaawansowanego inteligentnego systemu kontroli trakcji oraz systemu wspomagania ruszania pod górę, dostępnych już od drugiego poziomu wyposażenia.
Jako całość – innowacyjny design, zmniejszona waga, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie kierownicy, kompaktowe koło kierownicy, efektywne hamulce oraz opony – związane z know-how Peugeota w zakresie układów jezdnych, nowy Peugeot 308 SW zapewnia komfort jazdy i prowadzenia na poziomie sedanów lub hatchbacków. Taka kombinacja, unikalna w świecie kombi, osiąga „tour de force”, łącząc objętość i przestronność z zwinnością, komfortem jazdy i przyczepnością na najwyższym poziomie.
Wiele systemów wspomagania jazdy dla większego bezpieczeństwa i komfortu
Aby zapewnić jeszcze bardziej komfortową i pewną jazdę, nowy Peugeot 308 SW dostępny jest z wieloma systemami wspomagania jazdy. Tak jak w hatchbacku, dostępny jest pakiet wspomagania kierowcy, który obejmuje radar umieszczony z przodu pojazdu, wykorzystywany do obsługi trzech systemów:
- Dynamiczny tempomat: to ogranicznik prędkości/tempomat, który może utrzymywać i automatycznie dostosowywać prędkość pojazdu do prędkości pojazdu z przodu
- System ostrzegania o potencjalnej kolizji: wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie dla kierowcy, aby zahamował, aby uniknąć kolizji
- System awaryjnego hamowania: w przypadku zbliżającej się kolizji hamulce są automatycznie uruchamiane, aby uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki
Dla komfortu i bezpieczeństwa wszystkich, nowy Peugeot 308 SW może być wyposażony w wiele innych systemów, zarówno w standardzie, jak i na życzenie: monitorowanie martwego pola, elektryczny hamulec postojowy, kamera do wstecznej jazdy z dużym ekranem kolorowym, system bezkluczykowy oraz system uruchamiania.
Park Assist
Ten aktywny system wspomagania parkowania nowej generacji umożliwia automatyczne parkowanie (i wyjazd) zarówno w równoległym miejscu parkingowym, jak i w zatoczce. W tym celu system wykrywa miejsce parkingowe, a następnie obsługuje kierownicę, podczas gdy kierowca zajmuje się pedałami gazu, hamulca, biegami i sprzęgłem (w przypadku skrzyni manualnej). System informuje kierowcę wizualnie i dźwiękowo podczas manewru, aby fazy wjazdu i wyjazdu z miejsca parkingowego były w pełni bezpieczne. Niemniej jednak, jeśli będzie to pożądane, kierowca może w każdej chwili przejąć kontrolę nad kierownicą, po prostu chwycając koło kierownicy.
Dostępny na życzenie od poziomu 3, Park Assist jest połączony z systemem monitorowania martwego pola.
Pakiet Sportowy Kierowcy
Grając na emocjach, które są jedną z głównych wartości marki Peugeot, ten nowy system zachwyci entuzjastów dynamicznej jazdy. Aktywowany przez kierowcę dodatkowym przyciskiem „Sport” na konsoli centralnej (obok sterowania elektrycznym hamulcem postojowym), ten system wykracza poza normalne doznania z jazdy, apelując bezpośrednio do zmysłów.
Włączając Pakiet Sportowy Kierowcy, kierowca wprowadza następujące zmiany:
- sztywniejsze i bardziej responsywne wspomaganie kierownicy
- bardziej responsywne mapowanie pedału gazu
- bardziej responsywne silnik i skrzynia biegów (w przypadku skrzyni automatycznej, w tym przypadku z kierowniczymi łopatkami zmiany biegów)
- głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika (poprzez cyfrowy wzmacniacz poprawiający dźwięk w kabinie)
- zmiana koloru wyświetlacza tablicy, z białego na czerwony
- wyświetlanie na tablicy informacji związanych z dynamicznym użytkowaniem pojazdu: moc, ciśnienie turbosprężarki, przyspieszenie podłużne i poprzeczne)
Tak więc ten zdecydowanie dynamiczny pakiet pobudza wszystkie zmysły kierowcy, słuch, dotyk i wzrok, potęgując emocje za kierownicą. Przy premierze nowego Peugeota 308 SW, Pakiet Sportowy Kierowcy będzie dostępny jako opcja od poziomu 3 w silnikach e-THP 1.2 litra 130 oraz BlueHDi 2.0 litra 150 z manualną skrzynią biegów (tak samo jak w hatchbacku).
Coraz większa łączność
Łączność nowego Peugeota 308 SW jest nowoczesna i różnorodna. Opierając się na technologii mobilnego internetu, nowy Peugeot 308 SW jest dostępny z nową generacją usług powiązanych: Peugeot Connect Apps. Dzięki łatwemu w użyciu dużemu ekranowi dotykowemu, opracowane aplikacje są łatwe do uzyskania w dostępie i intuicyjne w obsłudze. Kierowca ma dostęp do użytecznych informacji w czasie rzeczywistym, co ułatwia codzienne podróżowanie: dostępne miejsca parkingowe w pobliżu, ceny paliw na stacjach w pobliżu, informacje o ruchu drogowym, prognozy pogody, informacje turystyczne z przewodników Michelin (czerwony przewodnik i zielony przewodnik), książka telefoniczna, oraz aplikacja Coyote (dostępna w zależności od kraju).
Klienci korzystający z Peugeot Connect Apps mają dostęp do sklepu z aplikacjami, gdzie można znaleźć wszystkie dostępne aplikacje. Ta opcjonalna oferta usług jest wprowadzana i będzie dostępna w 13 krajach Europy poprzez roczną subskrypcję. Klucz Plug&Play 3G służący do aktywacji Peugeot Connect Apps jest wpinany w port USB znajdujący się w schowku nowego Peugeota 308 SW.
Nowy Peugeot 308 SW wprowadza mobilną wersję aplikacji 'MyPeugeot’ (osobista przestrzeń klienta dostępna w zależności od kraju), umożliwiającą przesyłanie informacji z pojazdu (lokalizacja, przebieg, zużycie paliwa, włączenie lampek ostrzegawczych, itp.) na smartfona klienta. Te dane umożliwiają oferowanie użytecznych usług, takich jak automatyczne prowadzenie kierowcy na piechotę w kierunku lokalizacji pojazdu lub końcowego celu, powiadomienia o przeglądach lub usterkach, statystyki podróży itd.
Wreszcie nowa aplikacja 'Scan My Peugeot’ pozwala klientowi na łatwy dostęp do cyfrowej wersji instrukcji obsługi nowego Peugeota 308 SW. Używając technologii rozpoznawania obrazu, kierowca musi jedynie sfotografować część pojazdu swoim smartfonem, aby natychmiast otrzymać wyjaśnienie działania systemu lub znaczenia lampki ostrzegawczej.
Wielka jakość dostrzegalna w każdym detalu
W przypadku jakości wykonania nowego Peugeota 308 SW przyjęto ten sam sposób podejścia jak w hatchbacku: by osiągnąć najwyższy poziom jakości zewnętrznej i wewnętrznej. Wymagania jakościowe kierowały działami rozwoju Peugeota od samego początku projektu, od pierwszych szkiców. Wrażenie to wyraża się na każdym poziomie i w najmniejszych detalach: obróbka nadwozia i kabiny, wybór materiałów, montaż elementów, obróbka akustyczna i trwałość.
Dlatego zewnętrzna jakość dostrzegalna nowego Peugeota 308 SW potwierdzona jest poprzez staranność w następujących obszarach (wśród innych):
- nowy proces malowania dla doskonałego pokrycia i połysku
- nowa technika spawania laserowego dachu dla idealnego wykończenia
- dokładne szczeliny paneli i precyzja w montażu części
- podpis świetlny z przodu i z tyłu, zarówno technologiczny, jak i natychmiast rozpoznawalny
- ciągłe chromowane wykończenie wokół szyb bocznych
- LED-owe powtórki z boku wbudowane w lusterka boczne
- brak okien kwartałowych w tylnych drzwiach dla niezakłóconych i doskonałych linii
- idealnie zintegrowane aluminiowe belki dachowe, płaskie i funkcjonalne
Każda staranność została również poświęcona wewnętrznej jakości dostrzegalnej:
- w pełni wykończona deska rozdzielcza
- wykończenie przednich i tylnych paneli drzwi
- obszyta skórą pełnoziarnistą kierownica od poziomu 2
- wykończenie niewielkiej liczby przycisków w kabinie, w szczególności pokrętła głośności radia
- idealna integracja ekranu dotykowego
- wykończenie „zegarmistrzowskie” tablicy przyrządów
- chromowe lub lakierowane wykończenia wokół wszystkich stref obsługi w kabinie
- wygląd i jakość dywanu bagażowego
- aluminiowe szyny bagażnika z wyjmowanymi metalowymi hakami dla wyższej jakości
Jakość można dostrzegać, czuć, a także słyszeć. Akustyka wewnętrzna nowego Peugeota 308 SW została również zoptymalizowana. Tak więc drzwi zamykają się z solidnym hukiem, podkreślając swoją jakość.
Jakość w designie bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa
Tak jak w hatchbacku, nowy Peugeot 308 SW zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, najwyższą możliwą ocenę. Testy przeprowadzone przez niezależną organizację Euro NCAP były wykonane zgodnie z nowym, surowszym protokołem określania wyników. Z indywidualnymi ocenami 5 gwiazdek we wszystkich 4 kategoriach (ochrona dorosłych, dzieci, pieszych oraz systemy wsparcia), nowy Peugeot 308 SW potwierdza wysokie standardy bezpieczeństwa, zarówno dla swoich pasażerów, jak i pieszych.
Jakość usług na poziomie najlepszych w segmencie
Celem wszystkich tych działań w zakresie jakości jest zapewnienie, aby jakość nowego Peugeota 308 SW była utrzymywana w czasie eksploatacji u klienta.
Obejmuje to unikanie przedwczesnego starzenia się wyglądu części i wyposażenia, a także unikanie przyszłego pojawienia się niepożądanych dźwięków czy wibracji.
Nowy Peugeot 308 SW przeszedł pozytywnie wiele testów jakości w czasie eksploatacji, w tym: 2,5 miliona kilometrów jazd testowych przed premierą, 2500 godzin na stanowiskach testowych, 250 000 testów cyklu temperaturowego, 4,3 miliona naciśnięć na ekranie dotykowym bez awarii itd.
Jakość wykonania i dbałość o produkcję nowego Peugeota 308 SW daje jego pasażerom poczucie bezpieczeństwa i trwałości, obiecując ogromną przyjemność z jazdy oraz wysoki poziom satysfakcji w użytkowaniu.
Produkcja we Francji