Porsche ma długą historię związku z nazwą Spyder, której początki sięgają 1953 roku, kiedy to zaprezentowano model Porsche 550, zdobywający pierwsze zwycięstwo zaledwie kilka dni po premierze. Lista nie kończy się na tym i nie zakończy się także na modelu 918 z 2014 roku.
Koncepcja 918 Spyder została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku, a reakcje były zaskakująco pozytywne. W 2013 roku, na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, 918 został ujawniony w wersji przeznaczonej do codziennego użytku. Ten hybrydowy supersamochód powstał w ograniczonej liczbie egzemplarzy.
Firma stwierdziła, że przypomina niektóre z chwalebnych modeli z przeszłości. Prawda jest taka, że może przypominać niektóre z legendarnych modeli wyścigowych, ale nie te produkcyjne. Dzięki konfiguracji z silnikiem umieszczonym w środkowej części, przód był zaokrąglony i niski. Zderzak miał szeroką czarną kratkę z bocznymi wlotami powietrza, które chłodziły hamulce, oraz wloty na przednich błotnikach, które odprowadzały powietrze z nadkola. Wysoki i wąski wlot powietrza znajdował się z przodu tylnych błotników, dzielony w celu chłodzenia silnika i hamulców. Z tyłu, za kabiną, na pokrywie silnika znajdowały się dwa wydechy.
Wnętrze wyposażono w zestaw trzech wskaźników, w przeciwieństwie do standardowych pięciu zegarów w większości innych modeli Porsche. Wykończenia z włókna węglowego na desce rozdzielczej i konsoli centralnej były prawdziwe, a nie sztuczne. Konsola centralna miała trzy pokrętła obrotowe i przyciski dotykowe, które świeciły się tylko po uruchomieniu silnika. Jako supersamochód, został wyposażony w sportowe fotele kubełkowe z włókna węglowego.