2014 Renault Twingo

Renault wprowadził trzecią generację modelu Twingo w 2014 roku, a tym razem była to znacząca zmiana dla pojazdu z segmentu mini.

Francuski producent samochodów opracował ten nowy model wspólnie z Mercedes-Benz. Niemiecki producent zainwestował w ten projekt dla swojej marki Smart, która wykorzystywała te same podzespoły w modelach FourFour/FourTwo. Kolejną istotną zmianą w Twingo było wprowadzenie tylnych drzwi. Jego poprzednicy byli dostępni tylko jako trzydrzwiowe hatchbacki.

Mimo że oferowano je z czterema drzwiami (pięcioma, jeśli liczyć klapę bagażnika), Twingo z 2014 roku był w rzeczywistości krótszy od swojego poprzednika. Z przodu producent zamontował parę reflektorów umieszczonych w rogach z zintegrowanymi kierunkowskazami oraz szeroką i wąską kratkę, w której centralne miejsce zajmował znak producenta. Na zderzaku Renault zamontował światła przeciwmgielne, a niżej, na osłonie, umieścił drugą kratkę. Ponieważ tylne drzwi były bardzo krótkie, producent nie mógł zainstalować okien opuszczanych, więc zamiast nich zamontował okna uchylne.

W zależności od wersji wyposażenia, Twingo oferował nietypowe jak na swoją klasę udogodnienia, takie jak elektrycznie składany szklany dach. Mimo to, podstawowa wersja nie miała klimatyzacji, co było dużym minusem. Inną nietypową cechą samochodu był uchwyt na telefon zamontowany na desce rozdzielczej. Klienci mogli zainstalować dedykowaną aplikację i używać własnych smartfonów jako panelu sterującego systemem multimedialnym. Przestronne wnętrze było przystosowane dla czterech dorosłych, chociaż tylne siedzenia były głównie odpowiednie dla dzieci.

Mimo że był krótszy od swojego poprzednika, trzecia generacja Twingo miała dłuższą kabinę, dzięki silnikowi umieszczonemu z tyłu. Było to możliwe dzięki silnikowi z tyłu, co również wpłynęło na zmniejszenie objętości bagażnika. Mimo to, było to wystarczające na codzienność. Wersja podstawowa nie miała klimatyzacji, ale wersja najwyższa była dostępna z elektrycznie otwieranym dachem materiałowym.

Renault zastosował silniki trzylitrowe w modelu Twingo. Były to silniki z turbodoładowaniem lub bez, o mocy 90 KM lub 70 KM, odpowiednio, i były połączone z manualnymi skrzyniami biegów. Wciąż jednak producent oferował opcję automatycznej skrzyni biegów dla słabszego silnika.

  • Całkowicie nowy model trzeciej generacji
  • Silnik z tyłu, napęd na tylne koła i pięć drzwi – wszystkie te cechy są nowością w Twingo
  • Bardziej kompaktowy, przestronniejszy, zwinny i zwrotny
  • Trzy poziomy wyposażenia z ogromnym zakresem personalizacji
  • Innowacyjny system łączności R & GO? z smartfonem
  • 4-letnia gwarancja, pomoc drogowa i serwis – Renault 4+
  • Dostępny do zamówienia już teraz. Dostawy do klientów od końca września

Nowy Renault Twingo trzeciej generacji może mieć znaną nazwę i te same cechy radości z jazdy, co jego poprzednicy, ale związki z przeszłością kończą się na tym. W każdym innym aspekcie jest to zupełnie nowy model, który wprowadza szereg nowości – silnik umieszczony z tyłu, napęd na tylne koła i pięć drzwi.

W duchu i charakterze nawiązuje do ukochanego oryginału Twingo z 1993 roku oraz Renault 5 przed nim, ale z nowym układem i bardziej praktyczną karoserią jest w pełni dostosowany do miast XXI wieku – kompaktowy, zwinny, efektywny, bezpieczny i w pełni połączony ze światem zewnętrznym.

Dwa nowe silniki oferowane w modelu przynoszą znaczące poprawy w zużyciu paliwa i emisji w porównaniu do poprzednika, osiągając 67,3 mpg i 95 g/km CO2 dla modelu 1.0-litr Dynamique SCe 70 z systemem Stop & Start. Oznacza to, że samochód może przejechać 14 mil dalej na każdym galonie paliwa, emitując 35 g/km mniej CO2.

Całkowicie nowy Twingo to samochód zaprojektowany od podstaw, który uwzględnia wszystkie radości i stresy związane z życiem i prowadzeniem w miastach, do których został stworzony. Jest krótszy i łatwiejszy do parkowania niż jego poprzednik, bardziej zwinny i sprawia większą przyjemność z jazdy, bardziej zwrotny, z lepszą widocznością i prostszy w wsiadaniu i wysiadaniu. A jego jakość uległa znaczącej poprawie.

„Całkowicie nowy Twingo dopełnia odnowienia gamy małych samochodów Renault. Stawka dla marki jest tak wysoka, jak w przypadku poprzednich modeli, aby pozyskać nowych klientów. Umieszczenie silnika z tyłu to genialny pomysł, tak jak oryginalny Twingo. Nadal jest mały na zewnątrz i przestronny wewnątrz, ale teraz dostępny z wyborem dwóch systemów łączności, które ułatwiają jazdę w gęsto zabudowanych obszarach, oprócz swojej doskonałej zwrotności i zwinności.”

Ali Kassa?, wiceprezydent ds. programów małych samochodów

Zalety silnika umieszczonego z tyłu

Umieszczając silnik z tyłu, samochody mogą być krótsze, co z kolei oznacza, że lepiej mieszczą się w mniejszych miejscach parkingowych i są bardziej zwinne podczas manewrowania w ruchu. Potencjalną wadą jest to, że silnik umieszczony z tyłu może zabierać miejsce w bagażniku, a osoby przyzwyczajone do samochodów z napędem na przednie koła mogą się martwić o właściwości jezdne i konsekwencje uderzenia z tyłu.

Inżynierowie i projektanci Renault w sprytny sposób pokonali te przeszkody. Silnik jest umieszczony pod kątem 49 stopni, aby nie zajmował miejsca w bagażniku, a w przypadku kolizji tylniej jest popychany pod przestrzeń pasażerską. Pięćdziesiąt procent części silnika zostało zaprojektowanych na nowo, dzięki czemu jednostka napędowa zajmuje o 15 cm mniej miejsca niż przy montażu wertykalnym. Tymczasem Elektroniczna Kontrola Stabilności eliminuje jakiekolwiek możliwość poślizgu na tylnych kołach w śliskich warunkach.

Kompaktowa długość całkowita i krótkie zwisy nowego Twingo nadają mu najlepszy w swojej klasie promień skrętu wynoszący tylko 8,59 metra, a to dzięki przednim kołom, które skręcają o 45 stopni. Ta znakomita zwinność sprawia, że Całkowicie nowy Twingo jest znacznie łatwiejszy do manewrowania w miejscach parkingowych przy krawędzi chodnika lub na parkingach. Najbardziej rozbudowany model Dynamique TCe 90 ma również układ kierowniczy z zmiennym przełożeniem, co wymaga o połowę mniej obrotu kierownicy w porównaniu do modelu SCe 70.

Z nowym układem, trzecia generacja Twingo jest o 10 cm krótsza od swojego poprzednika i ma 3,59 metra długości, ale jej rozstaw osi jest o 12 cm dłuższy (2,49 metra) i oferuje o 33 cm więcej miejsca w czteromiejscowej kabinie.

Pojemność bagażnika wynosi 188 litrów, ale oparcia tylnych siedzeń można ustawić w pozycji „cargo” pod kątem 90°, co zwiększa objętość bagażnika do 219 litrów, nadal bezpiecznie przewożąc 2 pasażerów z tyłu. Przy złożonych tylnych siedzeniach w proporcji 50:50, objętość bagażnika zwiększa się do 980 litrów. Wszystkie wersje mają składane siedzenie pasażera z przodu w standardzie – to unikalna oferta w klasie Twingo. Po obniżeniu przedniego siedzenia wnętrze Całkowicie nowego Twingo jest wystarczająco długie, aby pomieścić płaską, szwedzką szafkę lub kontrabas. W kabinie znajduje się również 52 litry osobistej przestrzeni do przechowywania.

W 2008 roku inżynierowie i projektanci Renault zaczęli od czystej kartki papieru, gdy postanowili stworzyć Twingo nowej generacji. To była trudna misja, ale postawili sobie wysokie cele, zgodne z filozofią stojącą za kultowym oryginałem, który symbolizował zarówno ducha kreatywności Renault, jak i zdolność do tworzenia pomysłów, które zmieniają zasady gry. Pomimo mniejszej powierzchni nowego modelu, celem było stworzenie jeszcze przestronniejszego i zwrotniejszego samochodu miejskiego niż obecny Twingo, co doprowadziło do pomysłu przejścia na silnik umieszczony z tyłu.

Myśli Renault znalazły echo w myślach Daimlera, który również badał pomysły na następne generacje dwumiejscowych i czteromiejscowych wersji Smart. W kwietniu 2010 roku obie firmy podpisały umowę o współpracy strategicznej, co stanowi znak oficjalnego zielonego światła dla wspólnego programu rozwoju, który obiecał wiele synergii.

Ultraefektywne silniki

W związku ze zmniejszeniem rozmiaru nowego Twingo, Renault postanowiło także zmniejszyć pojemność silników, wprowadzając ultraefektywne jednostki trzylitrowe z 12 zaworami. Całkowicie nowy silnik atmosferyczny SCe 70 o pojemności 1.0-litra napędza wszystkie modele w ofercie, z wyjątkiem jednego. Oferuje moc 70 KM przy 6000 obr./min i 91 Nm momentu obrotowego przy 2850 obr./min, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 14,5 sekundy oraz osiągając prędkość maksymalną 151 km/h. W modelu Dynamique SCe 70 z systemem Stop & Start oficjalne zużycie paliwa wynosi 67,3 mpg, a emisja CO2 to 95 g/km. Wersje Expression i Play SCe 70, bez systemu Stop & Start, osiągają 62,8 mpg, a emisja CO2 wynosi 105 g/km.

Renault oferuje również wersję Dynamique TCe 90 na szczycie oferty, napędzaną 0,9-litrowym silnikiem turbo rozwijającym 90 KM przy 5500 obr./min oraz 135 Nm momentu obrotowego przy 2500 obr./min – wystarczającym do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy i osiągnięcia prędkości maksymalnej 165 km/h. Co istotne, wszystkie trzy silniki są w stanie przekroczyć 50 mpg w ruchu miejskim.

Wszystkie wersje Całkowicie nowego Twingo mają z przodu kolumny McPhersona i tylną oś De Dion, co zapewnia zrównoważoną jazdę bez konieczności nadmiernego usztywnienia samochodu. Całkowicie nowy Twingo zatem dostarcza dynamicznych doznań z jazdy przy jednocześnie komfortowym prowadzeniu.

Bogate dziedzictwo małych samochodów

Całkowicie nowy Twingo utrzymuje znakomitą historię Renault w tworzeniu wybitnych małych samochodów. Jego design odzwierciedla „zabawowy” aspekt strategii projektowej firmy „kwiat życia” i zawiera elementy koncepcyjnych samochodów Twin’Run i Twin’Z z 2013 roku.

Ekspresyjny przód odzwierciedla radosny, przyjemny w prowadzeniu charakter samochodu i zawiera znane cechy designu Renault, w tym odważną wersję logo firmy na czarnym tle. Wyrzeźbiona pokrywa silnika opada na reflektory, a nad nimi znajdują się kierunkowskazy przypominające powieki. Okrągłe światła do jazdy dziennej mają postać czterech świecących punktów, a szeroki dolny wlot powietrza podkreśla postawę samochodu. Z tyłu szerokie barki rozciągające się od boków przypominają te w Renault 5 Turbo. Ukryte tylne klamki nadają samochodowi wygląd dwudrzwiowy.

Wnętrze charakteryzuje się dominującą pozycją kierowcy, zapewniającą doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach oraz sportowym wykończeniem deski rozdzielczej i kierownicy w uproszczonym designie. Standardowa kolorystyka wnętrza to obicia w kolorze Java Grey z białymi akcentami na desce rozdzielczej, jednak dostępne są również wykończenia Java Blue i Java Red, w zależności od modelu i koloru nadwozia, oraz opcja pakietu Sport dla modelu Dynamique TCe 90. To tylko część szerokiej gamy opcji personalizacji i pakietów.

Łączność jest standardem w samochodzie dzięki nowemu systemowi R & GO? obsługiwanemu przez smartfon. Dzięki radiu, uniwersalnemu uchwytowi i sprytnej, darmowej aplikacji, właściciele zyskują intuicyjny dostęp do różnych funkcji nawigacji, telefonu, multimediów i komputera pokładowego. Nawigacja odbywa się za pomocą CoPilot, a mapy są pobierane na smartfona, co oznacza, że kierowca nie wykorzystuje swojego pakietu danych podczas jazdy.

Wersja Dynamique oferuje opcję systemu multimedialnego R-Link w stylu tabletu z siedmiocalowym ekranem dotykowym, sterowaniem głosowym, radiem DAB, nawigacją TomTom?, Bluetooth? oraz 3D dźwiękiem by Arkamys, a także tylną kamerę parkingową.

Wszystkie wersje Całkowicie nowego Twingo mają zderzaki w kolorze nadwozia, klamki drzwi i osłony lusterka zewnętrznego, tylny spoiler oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Komfort i wygodę zapewniają elektryczny układ kierowniczy, elektryczne przednie szyby, zdalne centralne zamki, ogranicznik prędkości, regulowana w wysokości kierownica, komputer pokładowy i wskaźnik zmiany biegów, funkcja zmiany pasa dla kierunkowskazów oraz automatyczna aktywacja tylnego wycieraczki przy włączeniu biegu wstecznego.

Funkcjonalność zapewnia unikalne w segmencie składane siedzenie pasażera z przodu i dzielona tylna ławka z możliwością składania, a także liczne schowki w kabinie, trzy uchwyty na kubki i światło bagażnika. Wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje Elektroniczną Kontrolę Stabilności, Asystenta Startu Pod Górę, Asystenta Hamowania Awaryjnego oraz cztery poduszki powietrzne, a także zagłówki z przodu i z tyłu oraz System Monitorowania Ciśnienia w Oponach.

Wersja Play dodaje do tego podstawowego wyposażenia klimatyzację, regulowane w wysokości siedzenie kierowcy oraz kierownicę, a także 15-calowe czarne felgi w dwóch kolorach zamiast szarych z wersji Expression.

Wersje Dynamique mają 15-calowe felgi aluminiowe, naklejki na linii barkowej, przednie reflektory przeciwmgielne, elektrycznie podgrzewane lusterka, tempomat, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, skórzaną kierownicę oraz gałkę zmiany biegów, białe podświetlenie wskaźników, składany klucz oraz kieszenie w tylnych drzwiach.

Wersje Dynamique korzystają również z silników Stop & Start, które redukują emisję i poprawiają efektywność paliwową. Model Dynamique TCe 90 wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy z zmiennym przełożeniem, co sprawia, że pojazd jest bardziej zwrotny i reagujący przy niższych prędkościach.

Kluczowe opcje, w zależności od modelu, to elektryczny panoramiczny dach materiałowy, tylne czujniki parkingowe, system audio premium oraz pakiety Seat, Techno, Convenience, Sport i Personality, które oferują tematyczne elementy dodatkowego wyposażenia w niższych cenach niż gdyby kupować je osobno.

Jak w przypadku wszystkich nowych Renault, Całkowicie nowy Twingo jest objęty czteroletnią gwarancją, która oferuje nieograniczone pokrycie kilometrów w pierwszych dwóch latach, a następnie kolejne dwa lata ochrony do 100 000 mil. Zapewniona jest także czteroletnia pomoc drogowa. A przy zakupie na finansowanie Renault Selections, czteroletni (lub 48 000 mil) serwis również jest wliczony. Alternatywnie, można oddzielnie zakupić pakiet serwisowy na cztery lata.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.