2014 Rolls-Royce Ghost II

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po prawie pięciu latach obecności na rynku, Rolls-Royce odświeżył linię Ghost, nadając jej nazwę Ghost II. Brytyjski producent samochodów nie używał powszechnie terminów „facelift” ani „impuls cyklu życia”.

W 2014 roku brytyjski producent zaprezentował odświeżoną wersję pierwszej generacji Ghost, dostosowując ją do norm emisji Euro 6. Przy tej okazji zmieniono niektóre części pojazdu, co uczyniło go bardziej atrakcyjnym dla klientów. Dodatkowo wprowadzono również wersję z wydłużonym rozstawem osi, która stała się najdroższym Rolls-Royce’em wyprodukowanym w tym roku, mimo że model SWB Ghost był najtańszy w ofercie. Co więcej, poprawiono wygląd samochodu, wnętrze, system multimedialny oraz napęd.

Oparty na architekturze CLAR BMW, Ghost II miał nieco przeprojektowaną karoserię oraz zmienione reflektory, w których zainstalowano ciągłe dzienne światła otaczające lampy. Dodatkowo, maska silnika zyskała nowy kształt, przywodzący na myśl ślad statku stworzony przez skrzydła Spirit of Ecstasy dumnie umieszczone na górze chłodnicy. Z profilu, zarówno wersje SWB, jak i LWB miały podobny przód aż do słupków B. Projekt z kabiną przesuniętą ku tyłowi był bardziej widoczny w wersji wydłużonej, która miała dłuższe tylne drzwi. Z tyłu, samochód prezentował tę samą opadającą pokrywę bagażnika, a na tylnej części nadwozia Rolls-Royce dodał trapezoidalne, chromowane końcówki wydechu.

Wnętrze obu pojazdów dominowały masywne okleiny drewniane i skórzane tapicerki. W przypadku wcześniejszej wersji Rolls-Royce wykorzystał cztery metry (12 stóp) drewna, a do skóry użyto specyficznych części z ośmiu bydła. Dodatkowo, drewniane podłogi zapewniały, że żaden dźwięk z zewnątrz nie sprawił, że pasażerowie wewnątrz musieli podnosić głos. Z przodu kierowca miał do dyspozycji prosty zestaw wskaźników, gdzie najbardziej charakterystycznym wskazaniem był wskaźnik rezerwy mocy. Nie było obrotomierza, ponieważ kierowcy nie potrzebowali go. Ponadto, kolorowy ekran systemu multimedialnego ujawniał powiązania z rozwiązaniami stosowanymi w BMW, dzięki podobnemu projektowi graficznemu. Z tyłu wersja SWB oferowała wystarczająco dużo miejsca dla dwóch dorosłych osób siedzących na kanapie. Dla tych, którzy pragnęli większej przestrzeni na nogi, przeznaczono wersję LWB, która wydłużyła rozstaw osi o 17 centymetrów (6,7 cala), a cała ta przestrzeń została zarezerwowana na nogi pasażerów z tyłu.

Pod maską Rolls-Royce zainstalował wybór dwóch silników z tą samą podstawową konstrukcją: turbodoładowany silnik V12 o pojemności 6,6 litra. Wersja o niższej mocy oferowała 570 PS (562 KM), podczas gdy najpotężniejsza wersja wydawała 612 PS (604 KM) dla tych, którzy pragnęli więcej mocy. Maksymalny moment obrotowy dla obu wersji zaczynał się od około 1,500 obrotów na minutę, co oznaczało, że samochód mógł przyspieszać przy każdej prędkości obrotowej silnika. Producent samochodów nie spieszył się z budową Ghost II. Wybrał jedne z najtrudniejszych metod produkcji, aby zapewnić najlepszą jakość na rynku. Wyprodukowanie jednego pojazdu zajmowało Rolls-Royce’owi 20 dni. Nawet lakierowanie wymagało tygodnia, aby spełnić standardy jakości producenta.

Rolls-Royce Ghost Series II

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2014 roku, Rolls-Royce Motor Cars zaprezentował światu model Ghost Series II. Oferując dyskretną i przemyślaną aktualizację wyglądu zewnętrznego tego ikonicznego samochodu, Ghost Series II wprowadza najnowsze osiągnięcia technologiczne dla rosnącej grupy naszych niezwykle zamożnych klientów – liderów branży, przedsiębiorców oraz odnoszących sukcesy biznesmenów i bizneswoman, którzy są twórcami bogactwa i miejsc pracy w naszej gospodarce – umacniając pozycję Ghosta jako najpopularniejszego samochodu w klasie powyżej 200 000 € oraz fundamentu sukcesu Rolls-Royce’a.

Ghost: Współczesny luksus Rolls-Royce’a

Od momentu wprowadzenia na rynek w 2009 roku, Ghost stał się ostatecznym symbolem sukcesu dla czołowych przedsiębiorców na całym świecie. Zdobywając uznanie mediów oraz klientów i prowadząc firmę do czterech z rzędu rekordów sprzedaży, Ghost przyciągnął nową, młodszą generację niezwykle zamożnych mężczyzn i kobiet do posiadania Rolls-Royce’a; kluczowy element w wysoko skutecznej strategii zrównoważonego rozwoju marki.

Ghost to w pełni współczesna reprezentacja luksusu Rolls-Royce’a – doskonale balansująca między bezwysiłkowym dynamizmem a nowoczesnym luksusem w samochodzie, który pozostaje stabilny w każdych okoliczności. Właściciele cieszą się dyskretnym, pewnym i wyjątkowo wyrafinowanym nowoczesnym samochodem z wnętrzem, które oferuje poczucie spokoju i harmonii w często szalonym i chaotycznym świecie biznesu.

W istocie, Ghost to Rolls-Royce, który spełnia wszystkie potrzeby swojego właściciela; wykwintnie wyposażone narzędzie do pracy w tygodniu i angażujące, bezwysiłkowe doświadczenie podczas jazdy w czasie wolnym.

Siła prostoty

Jedna określająca zasada zdefiniowała proces projektowania Ghosta – wykorzystać moc prostoty. Pojęcie, że żadna komplikacja nie powinna nigdy odciągać uwagi od przyjemności kierowcy lub pasażerów, kształtowało każdy aspekt procesu projektowania i inżynierii.

Ta odważna nowa generacja klientów Rolls-Royce’a poszukuje samochodu z cichą pewnością – luksusowego, superpremium środowiska do prowadzenia biznesu i spędzania wolnego czasu. W Ghost Series II tradycja idealnie łączy się z tym odważnym, współczesnym kierunkiem.

Bezwzględne podejście do materiałów i rzemiosła pozostało, a tradycyjne zasady wzornictwa zostały na nowo wyobrażone, aby wyrażać nowoczesność i dynamizm samochodu. Na przykład majestatyczna obecność kraty Phantom została zastąpiona łagodniejszym, mniej formalnym wzorem – subtelna krzywizna jest bardziej podobna do wlotu powietrza samolotu niż tradycyjnego deski rozdzielczej.

Płynne „linije jachtowe” i mocne boki sugerują wewnętrzny dynamizm samochodu, podczas gdy tradycyjna DNA Rolls-Royce’a jest wyrażona w podwyższonej dziobie, dużych, nieprzerwanych powierzchniach, długiej masce i krótkim zwisie.

Rolls-Royce Ghost Series II – ewoluowany design

Zapewnienie, że Ghost pozostaje na szczycie w nieustannie zmieniającym się świecie, jest kluczowe dla zaspokojenia wymagań wymagających klientów Rolls-Royce’a, a Ghost Series II pokazuje najnowsze osiągnięcia technologiczne marki. Schowany w subtelnej nowej szacie, Ghost Series II zapewnia ponadczasową, ale nowoczesną jakość, którą klienci marki cenią.

Wzrok od razu przyciągają nowo rzeźbione reflektory, z nieprzerwanymi światłami do jazdy dziennej, które otaczają nowy, bardziej dynamiczny kształt, nadając Ghost Series II wyraźny wizualny podpis z przodu. To idealnie współgra z poprawionymi powierzchniami z przodu samochodu. Zwężający się „kanał wake” na masce, który emanuje z skrzydeł Spirit of Ecstasy, przywodzi na myśl widok smug pary z samolotu, sugerując dynamizm samochodu. Subtelne rzeźbienie zderzaków Ghosta tworzy silniejszą postawę i poczucie dodatkowej szerokości i wysokości, podczas gdy współczesna estetyka jest dodatkowo podkreślona poprzez dodanie chromowanych wstawek do przednich wlotów powietrza, które teraz dostarczają więcej powietrza do chłodzenia przednich hamulców.

Jednym z definiujących wizualnych sygnatur Rolls-Royce’a jest nadany dynamiczny kant. Słynna linia waft została na nowo zaprojektowana w Ghost Series II, aby bardziej skłaniać się do przodu – w celu podkreślenia bezwysiłkowego dynamizmu samochodu.

Te cechy, połączone z nowymi opcjonalnymi 21″ kołami z kutego aluminium oraz standardowymi 19″ kołami, zapewniają, że Ghost pozostaje doskonałej jakości nowoczesnym wyrazem luksusu Rolls-Royce’a.

Nowe zaskakujące i przyjemne funkcje, takie jak opcjonalna stalowa pokrywa wlewu paliwa z monogramem, zwiększają dotykową i wizualną atrakcyjność samochodu.

Komfort i styl wnętrza zostały wzbogacone o nowo zaprojektowane siedzenia. Elektronicznie regulowane podpory ud dla pasażerów przednich foteli uzupełniają nową strukturę siedzeń, zwiększając niespotykany poziom komfortu w Ghostie. Zmieniona konstrukcja tylnych siedzeń zapewnia maksymalny komfort dla tych, którzy chcą prowadzić interesy lub po prostu się zrelaksować. W konfiguracji „lounge seat” siedzenia są delikatnie nachylone ku sobie, tworząc bardziej intymne otoczenie, umożliwiając pasażerom łatwiejszą komunikację.

Siedzenia są standardowo wyposażone w trzy poziomy ogrzewania z opcjonalną funkcją masażu i mogą być pochylane dla większego komfortu. Chromowane obramowania świateł nad osłoną przeciwsłoneczną oraz nowa, miękka powłoka deski rozdzielczej podnoszą premium tactile pojazdu, podczas gdy wspaniała naturalna skóra może być opcjonalnie rozciągnięta na słupki A i C.

Wskaźniki i zegar również przeszły subtelne ulepszenia z indywidualnie zastosowanymi polerowanymi metalowymi obręczami wokół wskaźników, nawiązując do precyzyjnego wzornictwa ręcznie robionych luksusowych zegarków, podczas gdy matowe chromowane centra „wiszą” pośrodku każdego wskaźnika.

Wreszcie, zakres dostosowywania Bespoke został poszerzony dzięki wprowadzeniu dwóch nowych, wykwintnie wykonanych oklein; Paldao i Walnut Burr Crossband.

Dyskretną technologią dla spokojnej atmosfery

Na przestrzeni bogatej historii marki, inżynierowie dążyli do doskonalenia doświadczenia kierowców i pasażerów poprzez zastosowanie najnowszych technologii. Ghost Series II nie jest wyjątkiem, prezentując pełną gamę najnowszych aktualizacji technologicznych.

Po otwarciu drzwi samochodu, napotyka się uspokajającą, jasną i przejrzystą przestrzeń. Pasażerowie mogą pracować, relaksować się lub po prostu cieszyć się przyjemnością prowadzenia w otulającej, spokojnej atmosferze, mając pewność, że są w pełni połączeni ze światem biznesu dzięki doskonałej suite łączności samochodu.

Spokojne połączenie

Rolls-Royce Ghost Series II to ostateczne współczesne połączenie luksusu, technologii i łączności dostępne dla odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy w dzisiejszym ruchliwym świecie. Jest to oaza spokoju w połączonym świecie, w której można prowadzić biznes w spokoju. Prezentuje kierowcy i pasażerom kompleksowy przykład bezwysiłkowej łączności Rolls-Royce’a, sieci, w której komunikacja między samochodem, otoczeniem a kierowcą pomaga obniżyć tętno, ułatwić podróż i zachwycić pasażerów.

Kluczowym elementem jest dyskretne umiejscowienie funkcji technologicznych samochodu. Uzyskiwane za pomocą jednego naciśnięcia przycisku lub pokrętła Spirit of Ecstasy, wbudowane Wi-Fi ułatwia korzystanie z e-maili, udostępniania plików, telefony i wideokonferencje. Użytkownik może również oglądać telewizyjne wiadomości biznesowe, aby być na bieżąco. Wsparcie nawigacyjne można wezwać tym samym przyciskiem. Następnie, mówiąc „Nawiguj do Piccadilly w Londynie” lub gdziekolwiek indziej właściciel chce się udać, oferowane są wskazówki, które przewidują i omijają niepotrzebne opóźnienia.

W przypadku wystąpienia opóźnienia lub właściciel musi porozmawiać ze swoimi współpracownikami, Ghost Series II sprawia, że to jest możliwie jak najłatwiejsze, dzięki temu samemu systemowi jedno naciśnięcie. Komenda „Zadzwoń do Gilesa” automatycznie łączy rozmowę. Po zakończeniu rozmowy, polecenie takie jak „Odtwórz radio” bezpośrednio przenosi kierowcę z powrotem do opcji rozrywki w samochodzie.

Informacje z znacznie zaktualizowanego interfejsu multimedialnego i systemu nawigacji są pięknie wyświetlane na nowym 10.25-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości.

Spirit of Ecstasy Rotary Controller

W 2014 roku słynna figurka Spirit of Ecstasy obchodzi swoje 103. urodziny. Bardziej niż jakikolwiek inny symbol luksusu, latająca dama jest prawdziwą ikoną, której piękny wizerunek wciąż zdobi kratę, ale jest również reprodukowany w kabinie Ghost Series II, przedstawiony pod powierzchnią szklanej kryształowej obudowy nowego pokrętła.

Ten Rotary Controller Spirit of Ecstasy prezentuje touchpad (zamiast ekranu dotykowego, który mógłby zostawiać nieestetyczne odciski palców na poziomie oczu kierowcy i pasażerów), z możliwością pisania znaków palcem, a także możliwość przewijania funkcji menus poprzez obracanie chromowanego pokrętła i naciskanie w celu wyboru funkcji.

System rozpoznaje znaki w języku angielskim, łacińskim i arabskim, a także mandaryńskim, aby wspierać kierowców w Chinach, gdzie wybór znaków może być czasochłonnym procesem.

Touchpad Rotary Controllera umożliwia również funkcje 'przeciągnij i ściskaj’, imitując intuicyjne funkcje smartfona. Pomaga to użytkownikowi wskazać wybrane obszary na ekranie lub powiększyć je. Na przykład różne obszary mapy można znaleźć, przesuwając palec po touchpadzie, podczas gdy rozdzielczość uliczną można powiększyć lub pomniejszyć, ściskając lub przeciągając.

Bespoke Audio

Rolls-Royce zatrudnia ekspertów w każdej dziedzinie wysokiej jakości rzemiosła, od ręcznie malowanych linii na karoserii po precyzyjnie dostrojone systemy audio. Starannie dostrojone przez ekspertów inżynierów dźwięku Rolls-Royce’a i naturalnie łączące najlepszy sprzęt oraz najnowsze osiągnięcia w zakresie łączności, Bespoke Audio jest najdokładniej zaprojektowanym w samochodzie systemem hi-fi, jaki kiedykolwiek stworzono.

Zapewnienie doskonałej równowagi akustycznej i wydajności było centralnym punktem procesu projektowania samochodu. Inżynierowie dźwięku Rolls-Royce’a konsultowali się w zakresie wpływu proponowanych zmian na szerszy projekt samochodu na wydajność systemu – praktyka, której nie ma w przemyśle motoryzacyjnym.

Osiemnaście indywidualnie dostrojonych głośników, z ustawieniami teatralnymi i studyjnymi, zapewnia czystą „większą niż życie” przyjemność. Dwa głośniki basowe umieszczone w bagażniku uzupełniają siedem głośników starannie rozmieszczonych w całej kabinie. Dwa głośniki „exciter” w podsufitce przynoszą dźwięk na poziom uszu pasażerów, tworząc całkowicie unikalne wrażenie słuchowe.

System wykorzystuje bardzo czuły mikrofon do stałego monitorowania hałasu zewnętrznego, subtelnie dostosowując ustawienia głośności i tonu, aby zapewnić systemowi stałą doskonałość. Technologia ta uzupełnia to, z korekcją częstotliwości i fazy dla indywidualnych głośników, eliminując potencjalne głośne i martwe punkty spowodowane wpływami zewnętrznymi.

Uzupełniając ten wiodący w branży inżynieryjny dźwięk w prawdziwego ducha Sir Henry’ego Royce’a, dysk twardy Ghost Series II o pojemności 20,5 GB przechowuje około 5,700 utworów muzycznych pobranych za pomocą portu USB umieszczonego w centralnej konsoli lub schowku.

Połączenia z iPadem i iPodem umożliwiają import utworów, ale także pobieranie podcastów i audiobooków. Streaming audio przez Bluetooth również jest opcją, z jednego z dwóch telefonów, które można sparować z równą funkcjonalnością.

Istnieje wiele możliwości wyszukiwania muzyki za pomocą pokrętła Spirit of Ecstasy Rotary Controller, w tym funkcja „odtwórz więcej jak to”, podczas gdy dostęp online do Gracenote® dla płyt CD z hitami umożliwia bezwysiłkowe nawigowanie po zbiorach muzycznych. Ale to sama jakość dźwięku stawia Ghost Series II na szczycie in-car audio.

Oświetlająca technologia wskazuje drogę

Najnowsze osiągnięcia w technologii oświetlenia LED zostały również zastosowane w Ghost Series II. Sposób zarządzania tym światłem jest znacząco wzbogacony przez technologię adaptacyjną. Elektroncznie sterowane reflektory poruszają się w kierunku jazdy w odpowiedzi na skręty kierownicy, aby zapewnić większą głębię widzenia podczas zakrętów, a bielsze, jaśniejsze światło gwarantuje bezwysiłkową i bezpieczną jazdę po ciemnych drogach, jednocześnie pomagając zmniejszyć zmęczenie kierowcy.

Ponadto, automatyczne uginanie świateł drogowych zostało zastąpione rewolucyjną nową technologią przeciwdziałania oślepieniu. Gdy zbliża się samochód, światło jest odbijane, aby zapewnić, że nadjeżdżający kierowca nie jest oślepiony. Kierowcy Ghost Series II cieszą się zatem korzyściami bezpieczeństwa, jakie daje ciągłe widzenie pełnym światłem. Biała linia do jazdy dziennej ramuje współczesny projekt oświetlenia Ghost Series II, nadając samochodowi charakterystyczny podpis, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo.

Transmisja wspomagana satelitarnie

Bezwysiłkowy dynamizm Rolls-Royce Ghost Series II jest wzmocniony przez wprowadzenie Transmisji Wspomaganej Satelitarnie, technologii, która zadebiutowała w modelu Wraith w 2013 roku.

Transmisja Wspomagana Satelitarnie wykorzystuje dane GPS, aby umożliwić samochodowi dostrzeganie więcej niż to, co widzi kierowca, przewidując ich następny ruch na podstawie lokalizacji i stylu jazdy. Używa tych informacji do wyboru najodpowiedniejszego biegu z 8-biegowej skrzyni ZF Ghost Series II, aby zapewnić kierowcy możliwość pełnego wykorzystania mocy z silnika Rolls-Royce’a o pojemności 6,6 litra twin-turbo V12, gwarantując bezwysiłkowe i płynne doświadczenie jazdy.

Na przykład, gdy zbliżasz się do łuku, samochód przewidzi, jak chcesz przejechać przez niego. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, będzie utrzymywał niższy bieg, aby zapewnić maksymalną moc na przyspieszanie przez wyjście z zakrętu.

Transmisja Wspomagana Satelitarnie jest standardem we wszystkich samochodach Ghost Series II.

Pakiet dynamicznego prowadzenia i ulepszenia zawieszenia

Rolls-Royce Ghost Series II oferuje idealne połączenie dynamiki jazdy i charakterystycznego komfortu Rolls-Royce’a. Klienci mogą wybrać Pakiet Dynamicznego Prowadzenia, który oferuje bardziej zaangażowane doświadczenie jazdy bez kompromisów w zakresie jakości jazdy.

Nowo zaprojektowane przednie i tylne kolumny połączone z nowym układem kierowniczym i dostosowanymi amortyzatorami znacząco zwiększają zdolność Ghost Series II do pokonywania zakrętów, podczas gdy wzmocniony poziom informacji daje się odczuć przez grubsze koło kierownicy.

6.6L V12 TwinTurbo 8AT (570 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6592 Cm3
Moc419 Kw @ 5250 Rpm
570 Hp @ 5250 Rpm
562 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy577 Lb-Ft @ 1500 Rpm
782 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.8 Galony (82.5 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/50 R19
Długość212.6 In (5400 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/65.4 In (1
Rozstaw osi129.7 In (3294 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna5203 Lbs (2360 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6482 Lbs (2940 Kg)
Spalanie miasto13.3 Mpg Us (17.7 L/100Km)
Spalanie trasa28.8 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.2 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2327 G/Km

6.6L V12 TwinTurbo 8AT (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność6592 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5250 Rpm
612 Hp @ 5250 Rpm
604 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy620 Lb-Ft @ 1650-5000 Rpm
840 Nm @ 1650-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.8 Galony (82.5 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/50 R19
Długość212.6 In (5400 Mm)
Szerokość76.7 In (1948 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.9/65.4 In (1
Rozstaw osi129.7 In (3294 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna5490 Lbs (2490 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6482 Lbs (2940 Kg)
Spalanie miasto10.6 Mpg Us (22.2 L/100Km)
Spalanie trasa23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Średnie spalanie16.1 Mpg Us (14.6 L/100Km)
Emisja CO2333 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.